bartek 27 napisał/a: |
Podobno poc. Katowice - Lubliniec pojadą przez Gliwice . |
IC_Ondraszek napisał/a: |
16:54IR/Karol Schultz/(D)* 16:54IR/Soła/(C)* |
bartek 27 napisał/a: |
Szlakowa się zmieni od Rudy Chebzia do Gliwc na 60km/h. |
Cytat: |
ale dlaczego .... nie można połączyć Katowice - Kraków i Kraków - Zakopane w jeden pociąg. |
Exsimus napisał/a: |
Ostatni kibel do Katowice - Oświęcim to fizycznie skład Cieszyn - Oświęcim przez Katowice więc od przyjazdu pociągu z Cieszyna zależny jest odjazd składu do Oświęcimia. |
bartek 27 napisał/a: |
Np. taki PR Poznań ratuje się składami wag. to czemu PR Katowice nieche uruchomić składów . |
REGIOchłopak napisał/a: |
Mimo remontu i przebudowy dworca katowickiego nie będzie bezpośrednich pociągów przelotowych np. relacji Bielsko – Sędziszów, Wisła – Częstochowa, czy Racibórz – Kraków. Zaniechanie tego nie pozwoli na poprawę przepustowości katowickiej stacji (nie trzeba ciągle podstawiać i odstawiać składów) oraz uzyskanie lepszej oferty dla pasażerów. |
Cytat: |
O godzinie 8:10 z Katowic będzie wyjeżdżał nowy bezpośredni pociąg do Cieszyna |
Exsimus napisał/a: |
Macie na co narzekać, według mnie rozkład w naszym województwie jest dobry, co nie znaczy, że doskonały. Pamiętacie I wersję rj 2009/2010. No właśnie to nie narzekajcie, że jest taka katastrofa i weźcie pod uwagę to, że skomunikowania w Katowicach leżą z powodu remontu dworca. |
Cytat: |
Jak znikną pociągi do Gliwic, to rozpętam taką wojnę tutaj, że na Dworcowej 8 w Katowicach długo będą pamiętać moje imię i nazwisko! Już w 2009 roku pojawiłem się w lokalnych mediach broniąc tej linii, mogę to zrobić ponownie! |
Cytat: |
Do Oświęcimia wg DB jest 8 pociągów, z Oświęcimia do Katowic również 8 pociągów, więc nie rozumiem co mają tu wycinać? ? |
Cytat: |
Jak będziesz miał jakieś przecieki, to pisz, ciekaw jestem, co nam - bytomianom - beton ŚZPR i UMWŚ zaserwuje na torach od grudnia... |
darek65r napisał/a: |
Na chwilę obecną 100 pociągów jest do wcięcia w porównaniu z obecnym rozkładem. |
Cytat: |
Noema, wiadomo jakie linie ulegna cieciom
ps bo chyba mk1992 mi nie powie |
Cytat: |
Dlaczego nikt tego nie nagłośni PRZED wyborami? Do Sejmiku na PO nie zagłosuję, tym bardziej, że w moim okręgu listę otwiera właśnie Śmigielski... |
Cytat: |
Info od mojego informatora: |
egon napisał/a: |
Gardoń to człowiek Śmigielskiego! |
Cytat: |
Stąd też nie powinny dziwić informacje o rzezi połączeń, mało tego! Nie liczyłbym na to, że jakimś cudem do rzezi nie dojdzie. Dojdzie i trzeba się z tym pogodzić. |
Cytat: |
Dzięki uprzejmości Przemysława Gardonia, dyrektora PR Katowice, oraz Renaty Rogowskiej, naczelnik działu marketingu i sprzedaży, publikujemy zarys nowego rozkładu jazdy pociągów regionalnych dla woj. śląskiego, jaki już niebawem wejdzie w życie. |
Cytat: |
Działacze PO ustalili też, że marszałkiem województwa będzie Adam Matusiewicz, szef katowickiej PO i wicewojewoda śląski. W zarządzie ma się też znaleźć m.in Mariusz Kleszczewski. Własnego kandydata zgłosi również PSL |
matafix napisał/a: |
Zostaje reaktywowany pociąg relacji Lubliniec-Wisła Głębce (i powrót) |
matafix napisał/a: |
Likwidowany jest pociąg TLK Kraków-Szczecin przez Herby-Wieluń. |
Cytat: |
InterRegio Węgliniec-Warszawa (to nówka sztuka) |
matafix napisał/a: |
Co do powrotu pociągu w rel. Kraków-Lubliniec to nie dogadaliśmy sie z małopolskim zakładem pr, jednak jeśli wszystko pojdzie zgodnie z planem to pociagi 3430 i 621 zostaną złączone w jeden skład rel. Kraków-Lubliniec |
matafix napisał/a: |
Co do TLK przez Wieluń to nie wiem co nadaje wieluńska tv kablowa ale z tego co do nas dotarło spółka intercity zawiesiła ten kurs. |
matafix napisał/a: |
Teraz tez tak bedzie z tym, ze w tygodniu Lubliniec-Katowice, w weekendy Lubliniec-Wisła (powrót tak samo) |
matafix napisał/a: |
Na trasie Katowice-Bytom-Lubliniec oprócz pociągów które w tym roku kursują dojdzie nowy regio w rel Katowice-Lubliniec (i powrót). |
R-16 napisał/a: |
[...] chociaż ciekawi mnie co puszczą z Katowic o 14.22 kiedy EN57 jest całkiem zapchany. |
Exsimus napisał/a: |
Tłumaczę Ci, że nie. Wykaz, który dał rynek kolejowy zawiera końcówki minut na wszystkie kierunki z Katowic. Są tam ujęte pociągi tylko w relacji Katowice - Tarnowskie Góry. Nie ma pociągów do Kluczborka, Lublińca i Wielunia, żeby na wykazie nie robić zamieszania. Na spotkaniu w sprawie nowego rozkładu jazdy pani Renata Rogowska powiedziała cytuję:
"Na trasie z Katowice do Tarnowskich Gór i dalej planujemy 16 par pociągów czyli jak w rozkładzie jazdy 2009/2010" W śląskim w nowym rozkładzie jazdy zlikwidowane zostaną jedynie dwa nocne pociągi na trasie Katowice - Tychy Miasto. |
Erwin napisał/a: | ||
Szczególnie dobre jest to, że po raz kolejny nie ma połączeń z Herb Nowych w kierunku Zduńskiej Woli i Inowrocławia, ilość pociagów na linii Częstochowa - Chorzew Siemkowiec jest śladowa, a z Lublińca w kierunku Opola i Fosowskiego rano i do południa dostępny jest tylko jeden skład. Ciesz się, że Ty masz na Śląsku Cieszyńskim czym jeździć i nie pouczaj innych, że mają nie narzekać, bo to, że rozkład jest "dobry" to Twoja subiektywna opinia. |
matafix napisał/a: |
TLK przez Bytom i Wieluń juz nie nazywa sie Barbakan ale zdaje sobie z tego sprawe, ze dobrze o tym wiesz, teraz Barbakan jeździ przez Gliwice, Lubliniec, Poznań jako InterRegio, jednak ta nazwa przylgnęła do wieluńskiej TLK. |
matafix napisał/a: |
Rogówka Lubliniec-Katowice (wyjazd z L-ca 4.39, w Katowicach 6.40) miała być przedłuzona do Wisły - nie tylko w weekend a w ciągu całego tygodnia (dojazd do Wisły Głębce 9.04), powrót Wisła-Lubliniec, wyjazd z Katowic 14.42, przyjazd do L-ca 16.28. Pociąg jechałby trasą przez Bytom. Jednak w tej kwesti nie wszystko zostało jeszcze zapięte na ostatni guzik, jest 70% szans ze pociag wystartuje w nowej relacji. |
matafix napisał/a: |
Miał zostać uruchomiony pociąg relacji Katowice-Lubliniec wyjazd z Katowic 10.42, przyjazd do Lublińca 12.29 |
matafix napisał/a: |
Się pracuje w... to sie wie |
matafix napisał/a: |
Oraz Lubliniec-Katowice, wyjazd z Lublińca 12.40, przyjazd do Katowic 14.42, jednak plany narazie stanęły w miejscu. |
REGIOchłopak napisał/a: |
Mam dobrą informację, iR Mickiewicz w obie strony będzie skomunikowany(9minut) z pociągiem z/do Wisły...niestety Mickiewicz kursował będzie tylko w weekendy... |
matafix napisał/a: |
Gdyby szlakowa na trasie Bytom-Chorzów Batory była lepsza to od przyszłego poniedziałku przez Bytom jeździł by IR Podkarpacie Gliwice-Stalowa Wola Rozw. |
matafix napisał/a: |
Co do Bytom-Gliwice to wiem, ze dwie pary pociągów miały byc złączone w jeden relacji Bytom-Kędzierzyn (i powrót) jedak niedogadaliśmy sie z opolskim, póki co sprawa stoi w miejscu |
matafix napisał/a: |
Szczerze to są dużo wieksze szanse, ze dopiero od marca IR pojedzie trasą z Gliwice przez Bytom w kierunku Katowic i dalej na wschód |
bartek 27 napisał/a: |
A co współnego mają obiegi z Oświęcimiem ? |
matafix napisał/a: |
Potwierdzone jeszcze nic nie jest ale widac, ze niektórym zalezy na przekierowaniu IR Podkarpacie z trasy zabrzeńskiej dla bytomską. |
bartek 27 napisał/a: |
No ale jak może kibel przejść z Oświęcima w Katowicach na poc.do Lublińca , skoro pociagów na lini K-ce- Oswiecim - K-ce są zlikwidowane . |
railman93 napisał/a: |
Ciekawe czy kiedys się doczekamy powrotu normalnosci w postaci pociągów Regio Katowice- Zduńska Wola/ Inowrocław... |
matafix napisał/a: |
Gdyby rogówka Kępno-TG została przedłużona do Katowic to inaczej wyglądało by jej finansowanie, wtedy największa część trasy leżała by na terenie woj. śląskiego (rogówka Kępno-TG przejeżdża przez 3 woj. wielkopolskie, łódzkie i śląskie). |
matafix napisał/a: |
Z Bytomia czy TG można sie przesiadać na pociągi do Poznania w Lublińcu, . |
matafix napisał/a: |
dwie rogówki TG-Krzepice (i powrót) również miały kursować do Wielunia Dąbrowy i tak by sie stało gdyby rozmowy z Łodzią były przyjemniejsze i bardziej efektywne. |
Darek napisał/a: | ||
Pisałem kiedyś w tej sprawie do Marszałka woj.łódzkiego, bo te ogryzki do Krzepic kursowały też w poprzednim rozkładzie. Niestety łódzkie nie miało zamiaru dopłacać - widać jak ich obchodzą peryferia województwa, a Wieluniowi przydałoby się około południowe połączenie i jechałoby więcej osób. Pewnie w marcowej korekcie ta para połączeń wyleci bo będzie za mała frekwencja. |
Virakocha napisał/a: |
remontowali do 40 km/h (czyli wiesz co to za "remont" ) a więc czas jazdy skróci się może o 5 minut, poza tym odcinek TG-Nakło jest trzy torowy o ile się nie mylę |
Cytat: |
Jak dla mnie gorszy a największą gafą jest zmiana trasy IR Bolko, obecnie IR Łużyce, nowa trasa jest niekorzystna np dla mieszkańców Kielc, Częstochowy i Lublińca. |
podroznik1 napisał/a: |
Poza tym jeden pociąg Kraków-Katowice przedłużyć do Lublińca(lub Kluczborka) i z powrotem. |
Klrzysiek napisał/a: |
Jeśli IR Szyndzielnia pojedzie tylko od piątku do poniedziałku to niezła katastrofa, bo nie dość że jedyny pociąg bezpośredni do Bielska i Pszczyny to dodatkowo wycięto także popołudniową osobówkę z Wrocławia do Rybnika - czyli z dwóch pociągów zrobi się zero!! Na domiar złego nie ma skomunikowań w Nędzy. Tak źle jeszcze nigdy nie było.
Co z Góralem i Skalnicą? Też znikły z rozkładu. |
Klrzysiek napisał/a: |
Jeśli IR Szyndzielnia pojedzie tylko od piątku do poniedziałku to niezła katastrofa, bo nie dość że jedyny pociąg bezpośredni do Bielska i Pszczyny to dodatkowo wycięto także popołudniową osobówkę z Wrocławia do Rybnika - czyli z dwóch pociągów zrobi się zero!! Na domiar złego nie ma skomunikowań w Nędzy. Tak źle jeszcze nigdy nie było.
Co z Góralem i Skalnicą? Też znikły z rozkładu. |
Cytat: |
Niestety nie będzie lublinieckiego łącznika Czantorii, przynajmniej nie od niedziieli, może od marca |
Cytat: |
Pociąg w rel. Katowice-Żilina i Kraków-Katowice-Żilina od nowego rozkładu pojadą do Bohumina |
Cytat: |
Tak samo zapewne pójdą niektóre pociągi w ograniczenia kursowania między Katowicami a Rybnikiem, gdyż końcówka xx:54 jest fatalna |
Cytat: |
to by duma - pana dyrektora Gardonia, p. A. Gottasa wraz z naczelniczką Rogowską |
Cytat: |
Wczoraj w pracy dopiero sie dowiedziałem, ze tego łącznika nie będzie. |
dddbb napisał/a: |
Nie wiem skąd macie informacje by "Szyndzielnia" jeździła z Rybnika codziennie. Nie wynika to ani z opublikowanych już tabeli, ani z wyszukiwarki. Jeździ tylko na trasie BB - Wrocław w wybrane dni między pt a pn.
A jeśli chodzi o pociągi z Katowic i Krakowa do Ziliny, to nie pojadą nawet do Cadcy. Ministerstwo wycofało się z dotowania i kończą wszystkie w Zwardoniu. Ze Zwardonia do Cadcy lub Ziliny i spowrotem kursują 3 pary słowackich pociągów. |
Exsimus napisał/a: | ||
Ale tego łącznika nie mogło być w planach, bo PR Katowice nie chce dzielić i łączyć kibli na stacjach. No chyba, że im coś się odmieniło... |
podroznik1 napisał/a: |
Niestety ale na tym plakacie stacyjnym może być błąd jeśli chodzi o IR Szyndzielnia.Co ciekawe DB pokazuje że od nowego rozkładu IR Szyndzielnia będzie kursował codziennie. |
Damian Łódź napisał/a: |
matafix, gdzie u was stacjonuja bonanzy obecnie? |
Cytat: |
Kilka moich uwag, żeby było to wszystko zrozumiane:
1. Przesunięcie pierwszego pociągu z Katowic do Bohumina z godz. 05:54 na 04:53 daje możliwość w Bohuminie przyjazd o 07:33 przesiadki w wszystkich kierunkach Czech, w tym i do Pragi, co nie daje takiej możliwości pociąg jadący o 05:54. |
Cytat: |
Nie przesadzaj z Bohumina do Pragi pociągi jeżdżą praktycznie co godzinę. |
pospieszny napisał/a: |
Przedstawiciele Przewozów Regionalnych przekonują, że zamieszaniu winien jest nagły atak zimy. l |
Darek napisał/a: |
O tej porze roku w naszym klimacie zima to chyba coś normalnego, a nie "nagły atak" i co to za atak- ledwo parę cm śniegu- lekka przesada z tą niby straszną zimą- normalna jest jak być powinna a lament jakby była jakaś stulecia. |
sebek napisał/a: |
\
Narzekanie, że pociągi do Lublińca czy Wielunia są słabo zapełnione, jest spowodowane tylko tym, że te relacje są zbyt krótkie a pasażer nawet nie ma mozliwości przesiadać się w dalszym kierunku. |
gajdzik napisał/a: |
Z rozkładem jazdy to nie jest takie proste "kopiuj, wklej", bo PLKa założyła ruch jednotorowy dwukierunkowy na odcinku Leszczyny - Rybnik (remont wiaduktu) i pozmieniały się czasy przejazdu na odcinku Rybnik - Racibórz (nowe ograniczenia prędkości). Także roboty wbrew pozorom było sporo.
Do tego w PR Katowice pracują beznadziejni ludzie, którym się nie chce kombinować i myśleć. "Nie da się". Bo opracowanie dobrego rozkładu przy obecnych warunkach (jednotor Rybnik - Leszczyny oraz obecne kiepskie czasy przejazdu) to nie lada wyzwanie. |
Erwin napisał/a: |
Pociągi z HN do Siemkowic nie będą jeździły przynajmniej do końca 2012 r. Mam to na piśmie. Podobnie z relacją TG-HN-Wieluń/Kępno. |
Exsimus napisał/a: |
martin1984, Tak strasznie wrzeszczysz jak to źle, tragicznie jest na Rybnik i wysyłasz co i rusz projekty poprawianych rozkładów i w każdym są byki...
Popatrz sobie gdzie są mijanki, mam nadzieję, że masz rozkład jazdy pociągów towarowych tudzież wiesz ile jest wolnych slotów między Katowicami, a Ligotą. Poza tym ile krawędzi peronowych jest wolnych w Katowicach w związku z przebudową. Według mnie zastanów się nim coś zrobisz, bo układnie rozkładu to nie jest tak, że otwieram sobie exela i rozpisuję, co mi się podoba to żmudna robota i trzeba wiedzieć co i jak. PS w projekcie danym na forum dla linii Kce - Rybnik też masz błędy. Szkoda, że takie bajubajdy wysyłasz do Katowic, ale życzę Ci wszystkiego najlepszego. |
Cytat: |
I taka mała rada do Ciebie: zajmuj się lepiej twoją cieszyńską linią bo jest w opłakanym stanie |
Eximus napisał/a: |
Mogę Cię jednak zapewnić, że na 100% dostaniesz konstruktywną odpowiedź na swoje projekty rozkładu jazdy, bo oni zawsze odpisują. |
Exsimus napisał/a: | ||
A ja przepraszam o rozkład na mojej linii dbam, wszystkie składane przez moją osobę wnioski zostały zrealizowane 1.03.2010 oraz od 12.12.2010. Mogę Cię jednak zapewnić, że na 100% dostaniesz konstruktywną odpowiedź na swoje projekty rozkładu jazdy, bo oni zawsze odpisują. I tak od siebie nie znasz za bardzo realiów ruchu na linii Katowice - Rybnik gdybyś je znał wiedziałbyś, że rozkładowego koncertu życzeń nie da się wprowadzić. Co do szybszego Bohumina i skomunikowania do Pragi mi nie przeszkadza, żeby w obecnym rozkładzie poczekać sonie godzinkę na Ex do Pragi. |
Darek napisał/a: | ||
Mamy zatem nic nie robić? TLK przez Wieluń też miał zniknąć, a dzięki licznym protestom udało się zmienić decyzję IC. Trzeba męczyć odpowiedzialnych za połączenia i pisać pisma, a nie rezygnować i nic nie robić bo coś tam PR czy inna spółka sobie wymyśliła. |