A to nic nowego. Dantejskie sceny są od 3 lat każdego dnia w RE relacji Wrocław - Drezno. Niedawno jechałam do Gorlitz na jednej nodze.
konik23 - 01-09-2011, 22:38
Temat postu: SA105-102
Wiadomo komuś co się stało z żagańskim "rozbitkiem" SA105-102? Od strajku na pkp gdzieś się zapodział...
Sunseed - 02-09-2011, 20:02
Temat postu:
Z Tego co wiem to pojechał do poznania.
A... możliwa jest modernizacja linii dużo wcześniej
Monteverdi - 02-09-2011, 20:22
Temat postu:
Nie rozumiem pretensji pana starosty żarskiego, że "województwo dolnośląskie swój potencjał inwestycyjny włożyło w linię Berlin-Wrocław przez Horkę". Zdaje się, że modernizacja magistrali E-30 to inwestycja państwowa, nie samorządowa. Natomiast samorząd dolnośląski zdaje się mieć swoje priorytety inwestycyjne, co naturalne, wewnątrz województwa.
Pretensje wydają mnie się słuszne, ale adresat nieprawidłowy. Może należałoby naciskać na władze centralne.
melocot - 05-09-2011, 18:07
Temat postu:
Przedstawienie faktycznej sytuacji to nie jest pretensja
tiomek4 - 04-11-2011, 16:00
Temat postu:
Z dniem 14 listopada na trasie Żagań-Legnica (Żagań-Małomice) będzie zamknięcie szlaku,reperowany będzie wiadukt na Kwisie w Żelisławiu z powyższym na odcinku Żagań-Małomice będzie kursowała komunikacja autobusowa odjeżdżająca z przed dworca PKP,następnie od Małomic połączenie będzie obsługiwały koleje Dolnośląskie.Utrudnienie potrwa do około 5 grudnia
Sunseed - 04-11-2011, 19:44
Temat postu:
Mogli by nowy postawić ... Ten ledwo stoi.
lewypl - 05-11-2011, 11:17
Temat postu:
A takie pytanie dotyczące tego zamknięcia jest może jakiś zastępczy rozkład jazdy lub coś ?
Sunseed - 05-11-2011, 11:25
Temat postu:
Nie ma bo godziny odjazdów są takie samo, z tym że na odcinku Żagań - Małomice/Małomice-Żagań Będzie jeździć autobus
jubikej - 05-11-2011, 11:57
Temat postu:
most na bobrze tez nie ma sie zbyt dobrze w Lesznie Górnym :] to sa chyba jedyne dwa waskie gardla na trasie
Lil_Peter - 06-11-2011, 12:24
Temat postu:
Jak w ogóle wygląda sprawa dozwolonych prędkości na tej linii na chwilę obecną? Ktoś się orientuje?
Sunseed - 06-11-2011, 12:56
Temat postu:
Żagań - Granica województwa - 100
Granica - Miłkowice - >50
Anonymous - 06-11-2011, 13:18
Temat postu:
No to ładne zdziwienie czeka pasażerów Kwisy i Bobra, jak wjadą w region Dolnego Śląska i zwolnią równo o połowę :-P
jubikej - 07-11-2011, 10:53
Temat postu:
mnie się tą trasą jezdzi fajnie nawet przy aktualnych predkosciach moze dlatego ze nie ma wielu przystankow i podroz az tak sie nie dluzy
Sunseed - 07-11-2011, 11:53
Temat postu:
Linia Legnica - Żagań została wpisana na listę Wieloletniego Planu Inwestycji Kolejowych 2010-2013 z perspektywą do 2015 na listę rezerwową, więc jest tam jakaś 15% szansa że zrobią coś większego, tylko tyle. Bo nie jesteśmy sami. Jak województwo się dołoży to będzie pewniej, szybciej i lepiej.
Ktoś chętny na spotkanie w Żaganiu na temat dalszych działań związanych z linią 275? Będzie parę osób, ale jak by co, to lokalni forumowicze znający się na rzeczy będą mile widziani = ) (Kontakt na PW)
Pirat - 09-11-2011, 21:41
Temat postu:
Od 14 listopada wstrzymany ruch na odcinku Żagań - Małomice
Przez miesiąc od najbliższego poniedziałku 14 listopada do końca ważności rozkładu jazdy wstrzymany zostanie ruch pociągów na odcinku Żagań - Małomice - informują Przewozy Regionalne.
Organizacja ruchu będzie następująca: Na odcinku Żagań - Żary kursować będą tylko pociągi Przewozów Regionalnych, na odcinku Żagań - Małomice tylko autobusy zastępcze zorganizowane przez PR, a na odcinku Małomice - Legnica tylko pociągi Kolei Dolnośląskich.
źródło: Rynek Kolejowy
sZakOOu - 09-11-2011, 22:33
Temat postu:
@Sunseed: No nie do końca, wzmianka o możliwości jest, ale tylko gdy pojawią się jakieś ekstra środki na to. I powiedzmy sobie szczerze, jaka jest szansa że znikąd pojawią się dodatkowe pieniądze, gdy kryzys goni kryzys...?
Ja nawet 5% szans nie daję. Chyba że samorządy (lubuski i dolnośląski) się dogadają i to z ich środków coś się zrobi (a nie z WPIK).
Sunseed - 09-11-2011, 22:59
Temat postu:
Zawsze zostają jakieś oszczędności poprzetargowe, chociaż przy tylu projektach rezerwowych śmiem wątpić aby akurat wybrali nasz - najdroższy.
Pirat - 10-11-2011, 13:31
Temat postu:
Zmiany w rozkładzie jazdy na odcinku Legnica–Żary
W związku z zamknięciem szlaku na odcinku Małomice–Żagań od dnia 14 listopada 2011 r. zostają wprowadzone zmiany w rozkładzie jazdy.
Na trasie Legnica - Żary - Legnica podróż odbywać się będzie w następujący sposób:
1. Na odcinku Legnica–Małomice wszystkie przewozy prowadzić będą Koleje Dolnośląski S.A.(KD).
2. Na odcinku Małomice–Żary wszystkie przewozy prowadzić będą Przewozy Regionalne sp z o.o.(PR)
Informacje o biletach:
* Bilety nabyte w pociągu, u drużyny konduktorskiej Kolei dolnośląskich S.A. będą ważne na odcinku komunikacji zastępczej jak i w pociągach obsługiwanych przez Przewozy Regionalne sp. z o.o. (na całej drodze przewozu w relacji: Legnica–Żary–Legnica);
* W pociągach KD będą honorowane bilety: sieciowe (tygodniowe, miesięczne, półroczne i roczne) miesięczne i jednorazowe wydane przez kasy biletowe, automaty biletowe lub drużyny konduktorskie PR, ważne na pociągi REGIO z ulgami: 33%, 50%, 70%, 80% oraz 99%.Biletów z tymi ulgami nie będzie można zakupić w pociągu KD;
* Podróżni bez biletów, posiadający uprawnienia do ulgi 33%, 50%, 70%, 80% oraz 99%, w pociągach Kolei Dolnośląskich S.A. będą odprawiani według taryfy normalnej lub według obowiązujących ofert.
źródło: Koleje Dolnośląskie
Jerry - 11-11-2011, 22:57
Temat postu:
Od 14 listopada, w związku z zamknięciem szlaku na odcinku Małomice-Żagań, zostaną wprowadzone czasowe zmiany w rozkładzie jazdy.
Odprawa podróżnych na trasie Legnica-Żary-Legnica, będzie się odbywała w następujący sposób:
- na odcinku Legnica-Małomice – wszystkie przewozy będą prowadzić Koleje Dolnośląskie,
- na odcinku Małomice-Żary – wszystkie przewozy będą prowadzić Przewozy Regionalne.
W związku z tym w pociągach Kolei Dolnośląskich, będą honorowane następujące bilety:
- REGIOkarnety, Bilety Turystyczne, Bilety Sieciowe imienne, Bilety jednorazowe i okresowe wydawane na podstawie REGIOkart,
- bilety jednorazowe i odcinkowe normalne oraz z ulgami ustawowymi,
- bilety jednorazowe i odcinkowe z ulgami: 33%, 50%, 70%, 80% i 99%
UWAGA: Podróżni uprawnieni do korzystania z ulg 33%, 50%, 70%, 80% i 99% zamierzający skorzystać z przejazdu pociągiem Kolei Dolnośląskich, bilet na przejazd powinni nabyć w kasie biletowej. Biletów tych nie będzie można zakupić w pociągu KD.
Podróżni bez biletów, posiadający uprawnienia do ulgi 33%, 50%, 70%, 80% oraz 99%, w pociągach Kolei Dolnośląskich S.A. będą odprawiani według taryfy normalnej lub według obowiązujących ofert.
- w pociągach i autobusach kolejowej komunikacji zastępczej uruchamianej przez Przewozy Regionalne będą honorowane bilety: jednorazowe i odcinkowe miesięczne ważne na pociągi osobowe Kolei Dolnośląskich.
mateusz123 - 11-11-2011, 23:01
Temat postu:
Na inforail.pl widnieje informacja, że organizacja ruchu wygląda tak:
Żary-Żagań PR
Żagań-Małomiec autobusy KKA
Małomiec-Legnica KD
Czy jest według "mojej" wersji czy tej z postów powyżej? Bo jak tak jak w postach to po co podział przewoźników jeśli linia jest w całości przejezdna?
[ Dodano: 11-11-2011, 23:07 ]
Ok, już sprawdziłem. Jest tak jak piszę czyli PR+KKA+KD.
Sunseed - 16-11-2011, 23:02
Temat postu:
http://zagan24.manifo.com/blog/spotkanie-koalicji-kolejowe-poludnie-nowy-rozklad-jazdy-i-plany-na-przyszlosc
Sunseed - 30-01-2012, 15:59
Temat postu: Linia (Berlin)Forst - Żary - Żagań - Miłkowice(Wrocław)
http://umzagan.nazwa.pl/um/UploadFiles/bazowe/180-1327650795-latajacy_slazak.jpg
26 stycznia w Starostwie Powiatowym w Żarach odbyło się kolejne spotkanie w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 14 i 275 Berlin- Cotbus - Forst – Żary - Żagań – Legnica. W zebraniu wzięli udział przedstawiciele Marszałka Województwa Lubuskiego, Dolnośląskiego, Polskich Linii Kolejowych (odział Wrocław i Poznań) oraz samorządów: Starosta Powiatu Sprewa – Nysa, Burmistrz miasta Forst (Lausitz), Starosta Żagański, Burmistrz Żar oraz Burmistrz Żagania.
Zebrani zapoznali się z aktualną sytuacją linii kolejowej Berlin – Legnica. Dyskutowano m.in o możliwościach wsparcia inwestycji przez samorządu lubuskie i dolnośląskie, o możliwości zakwalifikowania linii jako międzynarodowej, a także na temat działań zmierzających do sporządzenia studium wykonalności na modernizację linii kolejowej na odcinku Forst – Legnica.
Przedstawiciel PLK o/Poznań przedstawił aktualny stan linii kolejowej nr 14 i 275 na odcinku Tuplice – Leszno Górne oraz możliwość poprawy parametrów technicznych na tym odcinku. Rewitalizacja pozwoliłaby na zaoszczędzenie 29 minut czasu jazdy na odcinku od Forst do Leszna Górnego (teraz 88, po rewitalizacji 59 minut). Koszt (naprawa nawierzchni kolejowej oraz obiektów inżynieryjnych) to 28 mln zł.
Naczelnik Przygotowania Inwestycji w CRI PLK o/Wrocław przyjął, że szacunkowy koszt przywrócenia możliwości poruszania się na odcinku Leszno Górne – Miłkowice z prędkością 120km/h to 8,5 – 10 mln zł.
Zgromadzenie środków pieniężnych w wysokości około 38 mln zł, pozwoliłoby na szybkie rozpoczęcie robót rewitalizacyjnych. Wraz z przedstawicielami Marszałków Województwa Dolnośląskiego oraz Lubuskiego ustalono, że zostanie przygotowane wspólne wystąpienie (przy udziale przedstawicieli Kraju Związkowego Brandenburgia) do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, z wnioskiem o dofinansowanie Polskich Linii Kolejowych na rewitalizację linii, w tej właśnie wysokości.
W Założeniach Strategii Rozwoju Polski Zachodniej (okres realizacji 2014-2020), modernizacja linii kolejowej na odcinku Forst – Miłkowice, została uznana za zadanie priorytetowe. Zgodnie z szacunkami specjalistów PLK koszt takiej modernizacji wyniósłby ponad 1 mld zł.
Zdaniem uczestników spotkania, do przygotowania projektu należałoby przystąpić w przyszłym roku. Niezbędne jest, zatem wcześniejsze sporządzenie studium wykonalności modernizacji linii, obejmujące odcinek od Berlina do Wrocławia. Szacunkowy koszt jego wykonania to około 2 mln zł. (połowę kosztów pokryją PLK, połowę samorządy).
Poruszono również temat dopisania odcinka łączącego Berlin z Wrocławiem do europejskich korytarzy transportowych, stanowiących system transportowy, łączący drogi kołowe, wodne oraz linie kolejowe w Europie.
Strona niemiecka podkreśliła swoje zaangażowanie w działaniach zmierzających do modernizacji trasy. Zaoferowała również wsparcie w pozyskiwaniu środków finansowych z Unii Europejskiej.
Źródło: Starostwo Powiatowe w Żarach
tiomek4 - 07-03-2012, 20:41
Temat postu: