Dział pracowniczy - Związkowcy chcą zatrzymać pociągi w całej Polsce Victoria - 23-05-2012, 13:35 Temat postu: Związkowcy chcą zatrzymać pociągi w całej Polsce
Związki zawodowe zaniepokojone dzisiejszym zderzeniem pociągów w Warszawie grożą wstrzymaniem pociągów w całym kraju. Ich zdaniem tylko to może wymusić działania przywracajcie bezpieczeństwo na polskich torach. Ostateczna decyzja w tej sprawie zostanie podjęta na jutrzejszym zebraniu delegatów Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych.
Zdaniem przedstawicieli Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych dzisiejsze czołowe zderzenie pociągów Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie dowodzi, że w kwestiach działań związanych z bezpieczeństwem ruchu kolejowego od wypadku pod Szczekocinami nie uczyniono nic, co by zmniejszało obszary zagrożeń, które zostały przez nich wskazane w piśmie z dnia 8 lutego 2012r. do ministra transportu Sławomira Nowaka, a także w petycji do premiera Donalda Tuska w dniu 3 kwietnia 2012 r.
Wskazują oni także, że z odpowiedzi na ową petycję przesłaną im przez ministra Nowaka, wynika że za zaniedbania i zachwianie proporcji w finansowaniu infrastruktury kolejowej w stosunku do drogowej odpowiada Unia Europejska natomiast obszary bezpieczeństwa są pod wystarczającą kontrolą Urzędu Transportu Kolejowego, a wszelkie sygnały o nieprawidłowościach są w (długotrwałym) procesie wyjaśnień.
„Niestety przykład dzisiejszego czołowego zderzenia pociągów, niedawnego zakłócenia ruchu pociągów w Babach z powodu wadliwie działającej sygnalizacji i kilku innych mniej medialnych zdarzeń świadczą o tym, ze zaklinanie rzeczywistości nawet przez najwyższej rangi decydentów nie zmieni faktu, ze w obszarze bezpieczeństwa w ruchu kolejowym konieczne są realne i natychmiastowe działania, a nie ich pozorowanie dla uspokojenia opinii publicznej.” – czytamy w komunikacie przesłanym do redakcji „Rynku Kolejowego” przez Konfederację Kolejowych Związków Zawodowych.
Przedstawiciele KKZZ wyrażają w nim swój protest przeciwko lekceważeniu zagrożeń w ruchu kolejowym, które w konsekwencji odstraszają od kolei potencjalnych podróżnych wprowadzając tym samym zagrożenie dla stabilności funkcjonowania przewoźników, a tym samym zagrożenia utraty miejsc pracy. „Niestety wszystko wskazuje na to, ze dla bezpieczeństwa podróżnych będziemy zmuszeni do najbardziej drastycznych działań w postaci zatrzymania ruchu pociągów w całym kraju. Tylko to w naszym przekonaniu może wymusić działania przywracajcie bezpieczeństwo na polskich torach.” – piszą związkowcy.
Sprawa ewentualnego wstrzymania ruchu pociągów będzie przedmiotem obrad zwołanego na dzień jutrzejszy (24 maja 2012r.) Walnego Zebrania Delegatów Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych.
Odpowiedź Ministerstwa Transportu na petycję związkowców dotyczącą bezpieczeństwa na kolei:
http://infokolej.pl/docs/odpowiedz.pdfklimeu44 - 24-05-2012, 14:54 Temat postu:
To ciekawe, ale w tym przypadku zawinił chyba jednak maszynista. pospieszny - 24-05-2012, 14:57 Temat postu:
Nie pierwszy i nie ostatni zresztą raz ale każdy pretekst jest dobry aby odwrócić uwagę i zaistnieć. gumis - 24-05-2012, 15:29 Temat postu:
„Niestety wszystko wskazuje na to, ze dla bezpieczeństwa podróżnych będziemy zmuszeni do najbardziej drastycznych działań w postaci zatrzymania ruchu pociągów w całym kraju."
Niestety wszystko wskazuje na to, że każdy pretekst jest dobry aby wzmacniać swą niemoc i pokazywać się medialnie. A może trzeba wzmóc dyscyplinę pracy - walczyć o warunki pracy - reagować na dole na patologie a nie kryć i zamiatać pod dywan? Żaden minister ani premier nie zrobi tego za Nas - Kolejarzy. Żadna władza nie wypleni głupoty i niekompetencji w tym i swojej. Przede wszystkim odpowiedzialność za wszystko co się wykonuje - podpisuje - wprowadza. Z bezwzględną konsekwencją - od ministra po sprzątaczkę. Jeśli tak się nie stanie - nie zmieni się mentalność i podejście do wykonywanej pracy - to pozostanie im tylko udział w komisjach socjalnych i skromne pikiety, którymi i tak się nikt nie przejmuje. Mogą na kolanach chodzić wokół sejmu - modlić się i wysyłać petycje do prezydenta i nic. Skuteczność zerowa. Więc pomysł strajku w sprawie bezpieczeństwa należy brać z uśmiechem na ustach. Pajacowanie. oporny301 - 24-05-2012, 18:15 Temat postu:
Pajacowaniem można nazwać to, co ty malućki tu wypisujesz.
Pytam po raz kolejny. Deklarujesz przystąpienie do strajku? piotr - 24-05-2012, 19:09 Temat postu:
gumiś ty wielce kompetentny maszynisto pomimo twojej wybitnej wredności nie życzę ci żebyś kiedykolwiek spotkał się z styuacją w której nocą jadący naprzeciw ciebie pociąg okazał się pociągiem jadącym po twoim torze gumis - 24-05-2012, 19:59 Temat postu:
O deklaracji w jakim strajku pytasz? Kazali ci naciskać Gumisia aby się zadeklarował?
Mnie jako nie należącego do zz trzeba do strajku przekonać - na razie to tylko mrzonki wysoko uposażonych tuzów kolejowych. Ja nie biegnę strajkować na pierwsze lepsze pierdnięcie byle związkowca a więc argumenty i dokumenty. Na razie to gadanie po próżnicy.
Piotruś - dzięki za troskę ale mam rozumieć, że nie życzysz tego nikomu?! Bo z twojego wpisu wynika, że jestem uprzywilejowany. nastawnik - 24-05-2012, 21:11 Temat postu:
O czym Wy piszecie ? Jaki strajk ? Kto będzie strajkował ? Zarządy zz ? Przeciez oni są urlopowani. Ile lat pracujecie na kolei ,że wierzycie w takie brednie ? Dajecie się podpuszczać jak gów...... Związki jesli chciały coś wywalczyć to mogły zrobić to tylko przed EURO , ALE DO TEGO NALEżAŁO SIę ZABRAć DUżO WCZEśNIEJ. Teraz juz nawet nie ma czasu na próbe przekonania zwykłych związkowców do FANTAZJI szefow związków. W tym roku związki nic konkretnego nie osiągną , a w następnym ilość członkow jeszcze bardziej spadnie . POCZąTEK UPADŁOśCI ZZ ? gumis - 24-05-2012, 21:21 Temat postu:
Czyli "pajacowanie".
Kiedyś - "pozoracja pola walki". oporny301 - 24-05-2012, 21:57 Temat postu:
Czyli pajac nie będzie strajkował. Brawo! alf1923 - 24-05-2012, 23:11 Temat postu:
Cytat:
Żaden minister ani premier nie zrobi tego za Nas - Kolejarzy.
Kolejarzy a co to dziś znaczy
ministra? władze? "biura"? rzeczników?
Kolejarz zgodnie ze standardem dzisiejszych mediów znaczy nierób, za komuny znaczył tchórz.
Może nie w temacie, ale może nazwijmy się inaczej może szynolarze , bo jesteśmy dla innych zwykłymi śmieciami, a jeszcze stawiają Nas roboli, w jednych szrankach z biurami i władzą i mówią , że ja obsługa pociągu odpowiadam za chaos smród i nie ład w pociągach gumis - 25-05-2012, 09:11 Temat postu:
oporny301 napisał/a:
Czyli pajac nie będzie strajkował. Brawo!
Z tego wynika, że nie będzie - a czy pajac oceń sam czytając tą odezwę
Alf - kolejarzem się jest - ministrem się bywa. Troszkę więcej szacunku dla samego siebie - przejmujesz się mediami? To tylko koniukturalno-polityczna łamigłówka.
"Wyraził również zadowolenie z tego, że konkurs na prezesa UTK wygrał Krzysztof Dyl." - Namaszczony? Poczekamy - zobaczymy ale ja bym takich deklaracji publicznie nie głosił. Brzmią głupio i nie raz musiałby je odszczekać. oporny301 - 26-05-2012, 08:13 Temat postu:
ty, malućki, wielki znawca prawa, związkowego zwłaszcza, nie wiesz o co chodzi?
Pajacuj dalej. gumis - 26-05-2012, 10:13 Temat postu:
Poczekam na wyjaśnienia w TV TRWAM i dyskusji w "Rozmowach niedokończonych".
"A Związek Maszynistów Potęgą jest i basta Kto mu się przeciwstawi Frajerem jest rzecz jasna
Ref. Zwycięży orzeł biały I kolejarski ród Może władza doceni Maszynistowski trud"
Nie doceni. A gdzie ta potęga? Pytanie retoryczne. kostuch - 29-05-2012, 11:21 Temat postu: Kolej na strajkNasz Dziennikoporny301 - 31-05-2012, 17:56 Temat postu: Minister Nowak przedstawił pakiet dla bezpieczeństwa na ...
Ministerstwo Transportu ma dziesięciopunktowy pakiet propozycji, mających zwiększyć bezpieczeństwo na kolei. Przedstawił je dziś szef rosortu Sławomir Nowak. Pakiet zawiera zmiany ustawowe, zmiany w procedurach, a także sposobie działanie UTK.
- Rośnie natężenie ruchu w transporcie kolejowym, w ślad za tym muszą podążać zmiany technologiczne i zmiany prawne, w celu zapewnienia bezpieczeństwa – powiedział Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak otwierając posiedzeniu Zespołu do Spraw Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym, które odbyło się 31 maja br. w siedzibie resortu.
- Działania, które podejmujemy, dzielimy na dwa zasadnicze obszary: działania twarde i działania miękkie. Obszar działań twardych to trwająca modernizacja i rewitalizacji linii kolejowych, także zakup nowego taboru dla PKP Intercity i przewoźników regionalnych. Te zadania to także wymiana i zakup rozjazdów kolejowych oraz podniesienie standardów bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych – powiedział Minister Sławomir Nowak.
Minister poinformował o programie przejazdowym, mającym na celu podniesienie standardów bezpieczeństwa przejazdów kolejowych niestrzeżonych do poziomu B (z samoczynną sygnalizacją przejazdową). – Mam nadzieję, że do 2014 roku uda się zmodernizować około dwóch tysięcy takich przejazdów – powiedział Minister. Kolejnym działaniem jest wprowadzenie ETCS (Europejskiego Systemu Sterowania Ruchem Kolejowym) przy współpracy z partnerami zagranicznymi, aby ich doświadczenia implementować sprawnie i szybko do Polski.
- Drugi obszar - miękki – to dziesięć kluczowych spraw dla bezpieczeństwa na kolei, które już wdrażamy, lub które powinniśmy pilnie wdrożyć – poinformował Minister. Minister zwrócił się do środowiska kolejowego, zarówno strony związkowej, jak i pracodawców sektora kolejowego, wchodzących w skład Zespołu, o wspólną pracę w celu wdrożenia proponowanych projektów. - Mam nadzieję, że będę mógł w tym względzie liczyć na Państwa wsparcie i zaangażowanie – powiedział.
Pakiet bezpieczeństwa dla kolei:
- wzmocnienie kompetencji Urzędu Transportu Kolejowego, także poprzez zasilenie jego budżetu na funkcje kontrolne,
- kontrole doraźne w całym kraju obejmujące m.in. badanie czasu pracy maszynistów, dokumentacji, sprawności urządzeń takich jak np. czuwaki w lokomotywach,
- szkolenia dla wszystkich maszynistów i dyżurnych ruchu, planowane przeprowadzenie do końca 2012 r.,
- ujednolicenie przez UTK instrukcji i wprowadzenie jednolitych standardów dotyczących bezpieczeństwa ruchu dla wszystkich przewoźników, mają być one wprowadzone do końca lipca 2012 r.,
- procedowanie ustawy o transporcie kolejowym, w której określono m.in. wymogi dla ośrodków szkolenia maszynistów i wprowadzono ujednolicenie programów szkolenia na licencję maszynisty,
przygotowanie nowej ustawy o warunkach i czasie pracy na kolei,
odbudowa szkolnictwa zawodowego o profilu kolejowym, działanie ze względów budżetowych planowane od września 2013 r.,
- rozbudowa kompetencji szkoleniowych PKP PLK – m.in. poprzez zakupy symulatorów i szkolenie na nich maszynistów,
- poprawa dyscypliny pracy m.in. poprzez zakaz rozmów z telefonów komórkowych w lokomotywach, korzystania z telewizorów na nastawniach i wprowadzenie monitoringu audio bądź wideo na lokomotywach,
- podjęcie, wspólnie z UTK, prac w sprawie wprowadzenia e-licencji maszynisty, zawierającej istotne dane m.in. o uprawnieniach zawodowych, udostępniane do kontroli.
Jeśli będzie tak jak mówi minister, to się cieszę, ale uciesze się jeszcze bardziej, jak zobaczę te zmiany. Obietnic było już sporo - skomentował propozycje zmian prezydent związku zawodowego maszynistów Leszek Miętek w portalu Money.pl.