INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Wadliwe terminale w KD

Bonifas - 15-07-2012, 20:14
Temat postu: Wadliwe terminale w KD
W ostatnim czasie podróżując KD[ lwówecką ] coraz częściej dochodzi do awarii terminali do sprzedaży biletów. Ostatnim razem - gdzieś około dwóch tygodni w związku z awarią nie sprzedawano biletów w pociągach 69647/8. Dziś tak samo. O ile przed dwoma tygodniami frekwencja była względna bo na 69648 czekało około 30 osób to już dziś gdzie w samym Lwówku oczekiwało koło 80 pasażerów z czego 20 z rowerami. Ja się pytam dlaczego przewoźnicy zrezygnowali z bloczków biletowych które w takich awaryjnych sytuacjach były by na wagę złota. Dziś KD nie sprzedały liczę lekko 150 biletów tylko za pociągi 69647 /69648 - składy kursowały niczym AGATOWE POCIĄGI ZA FREE. Zastanawiam się czy takie sytuacje zdarzają się jeszcze gdzieś na sieci KD w pociągach na innych liniach, czy może ktoś ma interes by na lwóweckiej biletów nie sprzedawać ...
Pirat - 15-07-2012, 20:17
Temat postu:
Bonifas, tutaj coś w temacie:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=257854#257854
Jerry - 15-07-2012, 20:36
Temat postu:
Takie państwo jak Ukraina wycofało bloczki wcześniej niż Polska.
Fakt że trzeba iść z postępem ale jestem tego zdanie że każdy konduktor / kierownik pociągu powinien mieć na stanie awaryjne blankiety biletowe i w razie awarii terminala wypisuje ręcznie.
Beatrycze - 15-07-2012, 20:41
Temat postu:
Jerry, przecież na każdym szynobusie KD jest rezerwowy terminal, więc o co kamam?
Jerry - 15-07-2012, 20:46
Temat postu:
Beatrycze, jasne, szkoda tylko że konduktor ma jeden na stanie! Bzdury gadasz!
Beatrycze - 15-07-2012, 21:00
Temat postu:
Jerry, konduktor ma jeden terminal na stanie i powinien mieć jeszcze w rezerwie bloczki biletowe, na wypadek gdyby terminal nawalił - tak jest w każdej normalnej spółce pasażerskiej. Ale KD, w których nienormalność jest normalnością, zrezygnowały z bloczków biletowych, bo w każdym szynobusie jest na stanie terminal zapasowy. Jak widać nie spełnia to zadania, bo pieniądze przeciekają spółce przez palce i nie są to incydentalne przypadki. KD świadomie pozbywają się wpływów z biletów, a to już zahacza o działanie na szkodę spółki...
iktorn82 - 15-07-2012, 22:03
Temat postu:
Robią to samo, co PR robiły na 279 Węgliniec - Lubań, z tym, że tutaj nie było awarii terminalu, a notoryczny brak chęci do pracy kierownika pociągu. Efektem jest uwalenie linii z końcem tego miesiąca. Coraz wyraźniej widać, że dni Lwóweckiej też są policzone i prawdopodobnie skończy jak 279. Teraz będą mogli powiedzieć, że nawet na Agatowe Lato nikt nie jeździł Very Happy
jozek - 16-07-2012, 17:00
Temat postu:
Hola hola... to wy, pracownicy KD już sami nie wiecie co macie na stanie? Jak widzę, użytkownik morpheo (czy jakoś tak) skasował swój profil? Po akcji niesprzedawania biletów na trasie Wrocław-Legnica i jednoczesnym sprawdzaniu tych zakupionych w kasie, tenże użytkownik w wiadomościach prywatnych zatakował mnie dość agresywnie i jednocześnie twierdził, że takowe bloczki do wypisywania biletów posiadacie na wyposażeniu (a podawał się za pracownika KD), a w danym pociągu musiały się poprostu skończyć. Więc jak to w końcu u was jest?
Noema - 16-07-2012, 18:15
Temat postu:
Widzę, że ustalenie stanu faktycznego jest niemożliwe. Według jednej wersji konduktorzy KD nie wystawiali biletów, bo nawalił terminal i akurat skończyły się bloczki biletowe. Inna wersja mówi, że konduktorzy KD nie mają bloczków biletowych, bo na każdym szynobusie jest terminal zapasowy.

Reasumując, konduktorzy KD nie wystawiali pasażerom biletów, bo jednocześnie nawalił terminal właściwy i terminal zapasowy lub nawalił terminal i skończyły się bloczki lub nawaliło wszystko naraz, tzn. i terminal właściwy i terminal zapasowy i skończyły się bloczki biletowe.

Wniosek: na każdym szynobusie obok terminala zapasowego powinien być jeszcze zapasowy bloczek biletowy wraz z zapasowym długopisem. Zapasowy długopis jest niezbędny, aby wyeliminować kolejny pretekst do niewystawiania biletów!

Pasażerowie KD korzystający z gratisowych przejazdów mogą być z tego faktu zadowoleni, ale na krótką metę, bo w grudniu zapłaczą jak im zlikwidują pociągi z powodu rzekomo niskiej frekwencji. W odpowiedzi na społeczne protesty UMWD wyciągnie z KD statystyki sprzedaży biletów i pokaże czarno na białym, że biletów sprzedawało się mało i z tego wynika, że pociągi wożą powietrze... Skąd my to znamy?
Bonifas - 16-07-2012, 20:09
Temat postu:
Jakie bloczki proszę Was przecież na lwóweckiej już drugi raz w ciągu 2 tygodni się ta sytuacja zdarzyła. Dwa razy jechałem za free. Wcale mnie to nie cieszyło bo czułem się jak złodziej w MZK tyle że tu nie miałem możliwości zapłacić za przejazd. KD nie ma żadnych bloczków biletowych. Terminali zapasowych też nie mają ! Zawsze układ jest taki że jedzie kier. poc +terminal i tylko wówczas gdy jedzie ich dwóch a tak swego czasu było na pociągu JG- Ww przez Zgorzelec były dwa terminale !
Stella - 16-07-2012, 20:21
Temat postu:
Noema napisał/a:
Reasumując, konduktorzy KD nie wystawiali pasażerom biletów, bo jednocześnie nawalił terminal właściwy i terminal zapasowy lub nawalił terminal i skończyły się bloczki lub nawaliło wszystko naraz, tzn. i terminal właściwy i terminal zapasowy i skończyły się bloczki biletowe.

Myślę, że nawalają osoby odpowiedzialne w KD za terminale i za drużyny konduktorskie. Skoro szwankuje system dystrybucji biletów to ktoś z kierownictwa KD powinien za to odpowiedzieć utratą stanowiska. Mam nadzieję, że nowy prezes KD wyciągnie konsekwencje.
Freddie - 16-07-2012, 20:26
Temat postu:
a ja Wam napiszę jeszcze coś !! Terminale KD są niefiskalne !! Co oznacza, że tak czy siak wszystko co nie ma pamięci fiskalnej jest do skasowania nawet to co zostało już sprzedane, gdyby terminale posiadały wbudowany moduł fiskalny niemozliwym byłaby jaka kolwiek manipulacja a tak jest jak jest i będzie jedynie jeszcze gorzej.
Stella - 16-07-2012, 20:28
Temat postu:
Freddie, w takim razie jak spółka rozlicza VAT należny?
Freddie - 16-07-2012, 20:31
Temat postu:
na podstawie wydruków z trerminali; mam taki bilet i jest niefiskalny; siedzę w kasach od 15 lat i jestem serwisantem i w tej materii to ja naprawdę wiem co pisze; nie widziałem na bilecie z terminala KD loga fiskalnego z nadrukiem PL bo sam numer mnie nie interesuje.
Tomasz B. - 16-07-2012, 20:34
Temat postu:
Trzeba napisać do UMWD i KD co wyrabia się w ich pociągach. Ostatnio wsiadłem na Brochowie i jechałem do Głównego i mimo, że nie mam takiego obowiązku od razu zgłosiłem się do obsługi pociągu (Jelcz-Wrocław) aby kupić bilet po czym usłyszałem, że "nie opłaca się drukować biletu na tak krótkiej trasie". Poczułem się jak ktoś kto niepotrzebnie zawraca komuś tyłek, że chce biletu. Fakt, że do kieszeni konduktora 3 zł nie trafiło tylko miałem przejazd za darmo, ale normalne to to nie jest. W PR-ach to przynajmniej ściemniali, żeby sobie miejsce zająć i "zaraz podejdzie" po czym nie pojawiał się nikt do samego Głównego.
Stella - 16-07-2012, 20:35
Temat postu:
Freddie, mam bilety wystawione w pociągach KD i PR. Zaraz je zeskanuję i porównamy.
Freddie - 16-07-2012, 20:40
Temat postu:
na wydrukach z PR masz przed numerem fiskalnym logo PL ono jest specyficzne ale jak sie przyjrzysz to przeczytasz PL a na wydrukach z KD tego już nie ma; ja musze odszukać swój bilet i zeskanować fakt, że pochodzi on z reaktywacji linii trzebnickiej czyli z 20 wrzesnia 2009 ale mam i bez loga fiskalnego. Z resztą znam kulisy zakupu tego smiecia heh
Stella - 16-07-2012, 20:49
Temat postu:
Oto bilety:
Freddie - 16-07-2012, 20:52
Temat postu:
czyli wychodzi na to, że oba nie maja loga fiskalnego, zobacz wydruk ze sklepu ma na dole numer unikatowy składający sie z 3 liter i rzędu cyfr a poprzedza je logo fiskalne z napisam PL

[ Dodano: 16-07-2012, 21:54 ]
ale na tej podstawie można rozliczyc nalezny VAT w rejestrze sprzedaży a rejestrem jest miesięczny wydruk z terminala
atm - 16-07-2012, 21:45
Temat postu:
Lepszy numer. Dlaczego na tych biletach KD nie ma adresu firmy? Tego akurat prawo wymaga.

Bonifas, w KD mało kto ma kierownika, w pojazdach z drzwiami sterowanymi przez maszynistę starczy konduktor. Ale im się zdarza mieć dwa terminale, kiedyś jechałem z Lubania koło konduktora i pracował na jednej maszynce a druga wystawała mu z otwartej torby.
Noema - 16-07-2012, 22:25
Temat postu:
Stella napisał/a:
Myślę, że nawalają osoby odpowiedzialne w KD za terminale i za drużyny konduktorskie. Skoro szwankuje system dystrybucji biletów to ktoś z kierownictwa KD powinien za to odpowiedzieć utratą stanowiska. Mam nadzieję, że nowy prezes KD wyciągnie konsekwencje.

Oczekujesz więc rozliczenia dyr. Kloca z PLK-owskiego zaciągu, który w KD odpowiada za marketing. Jemu też podlegają drużyny konduktorskie.
Freddie - 16-07-2012, 22:35
Temat postu:
Odsyłam do Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących z dnia 28-11-2008 roku można sobie tez poczytać załącznik numer 7 do wspomnianego Rozporządzenia. Dla mnie to biletem może byc normalny wydruk z kasy fiskalnej i tyle
Renia - 16-07-2012, 23:29
Temat postu:
Jutro jadę pociągiem KD do Siechnic. Nie kupię biletu w kasie tylko ewentualnie w pociągu. Może mi też uda się przejechać za friko. Happy
Jerry - 17-07-2012, 17:39
Temat postu:
A ja jestem za wprowadzeniem dodakowej opłaty za wydanie biletu w pociągu na stacji gdzie jest czynna kasa!
amadeoen57. - 17-07-2012, 18:59
Temat postu:
Bo tak powinno być, nie kupisz w kasie to płacisz dodatkowo.
jozek - 17-07-2012, 19:24
Temat postu:
Pod warunkiem, że takowe kasy się posiada. A KD ma je w dwóch miastach. Chcecie uzależniać własną ofertę od sieci sprzedaży innych spółek i agentów? Dość dziwaczne. Chociaż mi osobiście wszystko jedno bo i tak, gdy mam taką możliwość, bilet kupuję w kasie.
Kamil26 - 17-07-2012, 19:49
Temat postu:
PKP IC też nie ma kasy w każdym mieście więc nie widzę problemu. Ja przychodzę kilkanaście lub kilkadziesiąt minut przed odjazdem żeby kupić bilet w kasie a 2 minuty przed odjazdem przybiega gość bo wolał dłużej pospać i nie zdążył kupić w kasie...
rumburak - 17-07-2012, 23:29
Temat postu:
Kamil26, jak masz w życiu dużo czasu na przychodzenie kilkadziesiąt minut wcześniej żeby postać sobie w ogonku to Twoja sprawa, ale nie rozliczaj innych z tego co robią. Może chciał sobie pospać, a może odprowadzał dziecko do przedszkola? Nie Twój biznes.

Koleje Dolnośląskie są chyba w tej chwili niemal ostatnim bastionem opierającym się przed jakąkolwiek formą biletu nie-tradycyjnego.

IC ma bilety z Internetu, PR tak samo, KM już lada moment będą miały. PR na Śląsku mają bilety strefowe do nabycia przez komórkę (system CallPay), Koleje Śląskie tak samo, dla swoich taryf liniowych. SKM Warszawa - bilet komórką bez problemu, a przez Internet można naładować Warszawską Kartę Miejską biletem miesięcznym. WKD tak samo. Nawet Arriva ma (szczątkowy, bo szczątkowy) system sprzedaży przez komórkę w systemie moBilet, a KM udostępniają część oferty w systemie SkyCash - dobowy, strefowe...

W ogonie stoją solidarnie KD i KW, nie jestem pewien jak SKM Trójmiasto, ale to trochę inna bajka.
Kamil26 - 18-07-2012, 11:01
Temat postu:
To kup bilet miesiąc przed i problem z głowy. Wszyscy bronią PR-ów ale jak oni mają opłaty to się nikt nie czepia a KD nie ma opłat to wielkie halo. A i ten użytkownik co dostał za darmo przejazd. ja na twoim miejscu nie odzywałbym się, konduktor odpuścił Ci bilet a Ty rozpowiadasz to na forum...
Pawel_15 - 18-07-2012, 11:04
Temat postu:
Cytat:
nie jestem pewien jak SKM Trójmiasto, ale to trochę inna bajka.

Coraz więcej kierowników ma terminale. Kierpoć z tabelką opłat i biletem wypisywanym ręcznie to jeszcze trochę i będzie tylko wspomnienie Smile Są też automaty na peronach ale lepiej już chyba kupić tradycyjny w kasie niż potem pacyfikować automat który wziął kasę a biletu dać nie chce...
mateuszpiszcz - 18-07-2012, 12:49
Temat postu:
Nie rozumiem niektórych pracowników kolei , którzy uważają, że konduktor jest od sprawdzania biletów, a nie od ich sprzedawania. A dlaczego nie? W Niemczech jest tak, że bilet kupiony u konduktora jest tańszy niż w kasie i na porządku dziennym jest kupowanie biletu u obsługi pociągu. Tak samo w Holandii. Co do problemów z biletami w pociągach KD to dla mnie bez sensu jest, że rezygnuje się z bloczków w formie zapasowej i zdaje się tylko na elektronikę. A wiadomo jak to elektronika, lubi być zawodna.
rew2010 - 18-07-2012, 14:35
Temat postu:
Freddie napisał/a:
na podstawie wydruków z trerminali; mam taki bilet i jest niefiskalny; siedzę w kasach od 15 lat i jestem serwisantem i w tej materii to ja naprawdę wiem co pisze; nie widziałem na bilecie z terminala KD loga fiskalnego z nadrukiem PL bo sam numer mnie nie interesuje.

Jak zawsze wszystkowiedzący Freddie. Dziwne, że jako serwisant, za którego się w tym wątku podajesz, ewidentnie nie wiesz jednej rzeczy lub też usilnie zależy ci tylko na biciu piany, kolejny raz z resztą pod adresem władz KD, a rykoszetem i w innych przewoźników kolejowych. Tak, tak, bo poruszony przez ciebie "problem" nie dość, że dotyczy także PR, IC, SKM, KŚ, KW czy Arrivy, to jeszcze nawet nie nosi on znamion czynu wykraczającego przeciwko polskiemu prawu fiskalnemu.
Cytat:
Czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania przy pomocy kasy fiskalnej-załącznik

II. Sprzedaż dotycząca szczególnych czynności

41 Przyjmowanie przez rewizorów, w przypadku braku odpowiedniego dokumentu przewozu albo dokumentu uprawniającego do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, należności związanych z wykonywaniem usług przewozu osób i opłaty dodatkowej, a w przypadku transportu kolejowego - również przez drużyny konduktorskie

Tyle w temacie.
Jerry - 18-07-2012, 15:32
Temat postu:
mateuszpiszcz napisał/a:
W Niemczech jest tak, że bilet kupiony u konduktora jest tańszy niż w kasie i na porządku dziennym jest kupowanie biletu u obsługi pociągu.

A więc po co tam są kasy biletowe i autoamty? Wytłumaczysz mi?
mateuszpiszcz - 18-07-2012, 18:02
Temat postu:
Kasy są tylko na największych dworcach w największych miastach. W mniejszych nie ma kas, są automaty biletowe. Możesz kupić bilet w automacie, możesz taniej u konduktora. Praca konduktora to nie tylko sprawdzanie biletów, ale też ich wystawianie. Za to ci płacą. Kiedyś pracowałem w banku i idąc twoim tokiem rozumowania, jako pracownik banku nie powinienem dokonywać operacji kasowych to jest wpłat i wypłat, no bo w końcu są bankomaty i wpłatomaty.
melocot - 18-07-2012, 18:06
Temat postu:
Mam szczere wątpliwości, iż bilet u konduktora w niemieckim pociągu jest tańszy niż automacie.
iktorn82 - 18-07-2012, 20:19
Temat postu:
I masz rację z tymi wątpliwościami. W niemieckich pociągach regionalnych nie można wcale kupić biletu u konduktora. Jest to napisane przy każdych drzwiach wejściowych do pociągu. Jeżeli wsiądziesz bez biletu to dostaniesz karę. Bilet trzeba kupić w kasie lub w automacie (2 Euro taniej).
Inaczej sprawa wygląda w IC/ICE ale bilet u konduktora jest znacznie droższy niż w kasie czy internecie.
Freddie - 18-07-2012, 22:06
Temat postu:
rew2010 napisał/a:
Jak zawsze wszystkowiedzący Freddie. Dziwne, że jako serwisant, za którego się w tym wątku podajesz, ewidentnie nie wiesz jednej rzeczy lub też usilnie zależy ci tylko na biciu piany, kolejny raz z resztą pod adresem władz KD, a rykoszetem i w innych przewoźników kolejowych.

Ty chyba czytać kolego nie umiesz !! Czy ja napisałem w którym kolwiek poście, że to jest zabronione ?? Napisałem prawdę, że to są urządzenia niefiskalne i doskonale wiem, że mogą takie być. Nigdzie nic takiego nie napisałem, że to jest zabronione a "wszystkowiedzący" to chyba tylko Ty jesteś, czytaj ze zrozumieniem. Jesli się mylę i terminale są fiskalne to proszę znajdź mi logo fiskalne na bilecie, napisałem to jedynie w celach informacyjnych, że sa niefiskalne i tak nalezy to rozumieć. Pozdrawiam.
rew2010 - 19-07-2012, 07:36
Temat postu:
Fakt, nie napisałeś, że jest to zabronione, ale z tonu pozostałych wypowiedzi wynika, jakbyś miał pretensję, że ktoś wykorzystuje przysługujące mu zwolnienie z obowiązku fiskalizacji sprzedaży. Niestety jako serwisant, za którego się podajesz nie zarobisz w takim przypadku na serwisie urządzeń dla KD. Może to jakaś Twoja urażona duma? Bo odkąd pamiętam masz ciągłe pretensje o coś do KD. Poza tym sam sugerowałeś wcześniej, że taki system daje możliwość matactwa, ze strony wspomnianego podmiotu:
Freddie napisał/a:
a ja Wam napiszę jeszcze coś !! Terminale KD są niefiskalne !! Co oznacza, że tak czy siak wszystko co nie ma pamięci fiskalnej jest do skasowania nawet to co zostało już sprzedane, gdyby terminale posiadały wbudowany moduł fiskalny niemozliwym byłaby jaka kolwiek manipulacja a tak jest jak jest i będzie jedynie jeszcze gorzej.

oraz
Freddie napisał/a:
Z resztą znam kulisy zakupu tego smiecia heh

Jeśli masz na coś dowody, to powinieneś to zgłosić odpowiednim służbom. Adresu nie trzeba chyba przypominać, bo znasz go doskonale. Jeśli zaś nie masz dowodów na nic o czym tu piszesz, a są to jedynie Twoje domysły, które sklasyfikować można jako pomówienia, radzę zamilcz!
Freddie - 19-07-2012, 09:40
Temat postu:
rew2010 napisał/a:
Jeśli masz na coś dowody, to powinieneś to zgłosić odpowiednim służbom. Adresu nie trzeba chyba przypominać, bo znasz go doskonale. Jeśli zaś nie masz dowodów na nic o czym tu piszesz, a są to jedynie Twoje domysły, które sklasyfikować można jako pomówienia, radzę zamilcz!
Pisząc, że znam kulisy nie napisałem, że były jakieś matactwa i uwierz mi, że gdybym nie miał duuużej wiedzy na temat tego co sie dzieje w KD to nie pisałbym w tym tonie już na tym forum nie będe operował nazwiskami i imionami i faktami, które sie tam dzieja ale jak puszcza mi nerwy to pwoeiadomię odpowiednie służby ale n drugim końcu Polski, żeby tutejsze organa nie ukręciły sprawie łba w odpisie zawidomienie pójdzie do opozycyjnych partii politycznych bo w tym temacie to już chyba powinna powstać sejmowa komisja śledcza. Mam nerwa na KD choćby w sprwie tcyh biletów co za chwilkę Gienia z kolegą wyciagna reke do Marszałka o 100 milionów bo nie ma dochodowości a ludzie jeżdżą za darmo ?? Ja cięzko tyram i płace podatki i nie chce ich płacic na zyciowych nieudaczników z KD jesli sie myle lub pisze nieprawdę to wywalcie mnie z tąd i tyle. Sorry za ton.

[ Dodano: 19-07-2012, 10:45 ]
urzadzenie fisklane skosntruowane jest tak, że posiada dwie pamięci , pamięc ulotna RAM modułu fiskalnego i pamięć tak zwana "nieulotną" czyli pamięć fiskalną. Jesli dane o obrotach pozostaja tylko w pamięci RAM to można procesami elektronicznymi wyczyścić dane z tej pamięci podobnie jak dane z dysku twardego kompuetra. Wykonując raport fiskalny dobowy przenosimy dane z pamięci RAm do pamięci fiskalnej i w ten sposób sa one trwale przechowywane aż do końca "fiskalnej" żywotności urządzenia. Skoro terminale KD nie maja części fiskalnej to rodzi sie podejrzenie, że ktoś kto się na tym zna może te dane trwale usunąć z nosnika. Oczywiście podkreślam, że napisałem iż "można tak zrobić" czego proszę nie odbierać jako faktu czy reguły.
Kamil26 - 19-07-2012, 13:46
Temat postu:
mateuszpiszcz napisał/a:
Kasy są tylko na największych dworcach w największych miastach. W mniejszych nie ma kas, są automaty biletowe. Możesz kupić bilet w automacie, możesz taniej u konduktora. Praca konduktora to nie tylko sprawdzanie biletów, ale też ich wystawianie. Za to ci płacą. Kiedyś pracowałem w banku i idąc twoim tokiem rozumowania, jako pracownik banku nie powinienem dokonywać operacji kasowych to jest wpłat i wypłat, no bo w końcu są bankomaty i wpłatomaty.


No właśnie idąc twoim tokiem myślenia nie powinieneś dokonywać operacji kasowych. Na bank są tańsze, to po co w ogóle są kasy i biletomaty... Może rzeczywiście Niemcy to kraj miodem i mlekiem płynący, taki dobrobyt że wolą więcej zapłacić i kupić w kasie niż u konduktora Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group