DB napisał/a: |
Dziś pociąg do Jeleniej Góry odjechal z Węglińca (planowy odjazd 18:09) z prawie godzinnym opóźnieneim. Te opóźnienia to już przesada!
[ Dodano: 13-02-2007, 19:54 ] Może ktoś z Was wie co było przyczyną tak późnego odjazdu... |
Mar-cin napisał/a: |
Nie wydaje mi się żeby wpływ na tak długi czas przejazdu miały rezerwy czasowe. Pewnie tory są w tak złym stanie a skład wagonowy jest dużo cięższy niż szynobusy które jeżdżą na osobowych. |
Cytat: |
wtorek, 17 luty 2009 Baureihe E18 . Zdjęcie przedstawia skład osobowy między Jelenią Górą a Rybnicą na szlaku z Jeleniej Góry w kierunku Węglińca. Pociąg prowadzi lokomotywa Baureihe E18. Zdjęcie zostało wykonane najprawdopodobniej na przełomie lat trzydziestych i czterdziestych. Na ówcześnie od dawna zelektryfikowanym szlaku z Jeleniej Góry w kierunku Berlina i Drezna pociągi prowadzone tym typem lokomotywy były w stanie rozwinąć prędkość nawet do 150 km/h. Po zakończeniu działań wojennych na Dolnym Śląsku, Armia Czerwona pośpiesznie zdemontowała trakcję elektryczną, urządzenia kolejowe oraz jedną nitkę torów. Linie zelektryfikowano ponownie dopiero w latach 80 - tych, jednak już nigdy nie została przywrócona prędkość 150km/h. |
mateuszpiszcz napisał/a: |
w ogóle nieporozumieniem było to , że przed uruchomieniem pociągu kategorii EX (Pogórze), nikt nie pomyślał o modernizacji tej linii |
Cytat: |
Witam serdecznie. Mam wielką prośbę. Napiszcie mi jaka jest prędkość szlakowa z Jeleniej Góry do Zielonej Góry przez Węgliniec, Żary. |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Węgliniec- Zary: 1,00 km- 12,8 km- 50 km/h |
Cytat: |
PKP chce wkrótce zlikwidować część regionalnych pociągów. W powiecie lubańskim miałoby to dotyczyć jednego z ważniejszych połączeń Węgliniec–Lubań. To jednak nie koniec zmartwień. Pod znakiem zapytanie stoi również połączenie Lwówek Śląski-Jelenia Góra.
Starosta Lubański Walery Czarnecki podkreślił, że podejmie się wszelkich negocjacji, aby odstąpiono od planów całkowitego zawieszenia połączeń na tych liniach. Zaznaczył również, że jest zaskoczony decyzją PKP i nie będzie się na nią godził. 3 lutego br. odbyło się spotkanie z prezesem spółki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Zbigniewem Szafrańskim, którego głównym tematem było przedstawienie perspektywy związanej z funkcjonowaniem sieci kolejowej na Dolnym Śląsku. Zbigniew Szafrański przedstawił największe problemy PLK S.A., zwracając uwagę na duże zaniedbania i niedoinwestowanie infrastruktury kolejowej, które będzie skutkowało wyłączeniem i likwidacją niektórych linii kolejowych. Do torowisk zagrożonych likwidacją na naszym terenie prezes zaliczył trasy: Węgliniec-Lubań oraz Lwówek Śląski-Jelenia Góra. Według Zbigniewa Szafrańskiego nakłady finansowe na tych liniach nie mają uzasadnienia ekonomicznego. W związku z dużymi brakami finansowymi PLK S.A. jest zmuszone do urealnienia swoich planów o likwidacji. Priorytetem mają być linie, na których istnieje intensywny ruch kolejowy lub są liniami strategicznymi dla Dolnego Śląska. Istotnym jest fakt, że największe zyski przynosi transport towarowy i to właśnie te linie (gdzie taki transport się odbywa) będą preferowane. Dużo czasu poświęcono linii Jelenia Góra-Wrocław i oczekiwaniom skrócenia czasu podróży. Prezes stwierdził, że na tą linię przeznaczono dosyć duże środki i jest szansa skrócenia czasu podróży w tym roku. Obecny na spotkaniu wicemarszałek Marek Łapiński zapytał, czy PLK S.A. zdąży wykorzystać środki przeznaczone w RPO na modernizację linii kolejowych. Stwierdzono, że tak. Miejmy nadzieję, że nie dojdzie do likwidacji a te plany służą jedynie podkreśleniu rangi problemu, jakim jest finansowanie połączeń regionalnych. |
Cytat: |
Wydaje mi się, że pracownicy PR bardzo chcą pomóc w tej likwidacji. Za każdym razem jak jadę z Węglińca do Lubania, nikt z obsługi pociągu nie pofatyguje się żeby sprawdzić bilety pasażerom dosiadającym się w Węglińcu, a co za tym idzie nie są też sprzedawane ludziom wsiadającym do pociągu na pozostałych stacjach. Wszyscy na odcinku Węgliniec - Lubań jadą za darmo, statystyki mówią, że nikt nie jeździ, a Lubań traci z roku na rok coraz więcej pociągów |
mateuszpiszcz napisał/a: |
...od grudnia z Węglińca do Lubania nie będzie ani jednego pociągu (zresztą kto widział projekt nowego RJ ten o tym wie). |
Cytat: |
-Zwiększenie ilości środków na remont linii kolejowej 274;
-Wygospodarowanie środków na remont dworca kolejowego w Jeleniej Górze; |
Gagusiek napisał/a: |
Tylko że skrot KODLK to Komitet Obrony Dolnoślaskich Linii Kolejowych podkreslam dolnośląskich a śledząc wasze poczynania to ograniczacie sie do Jeleniej Góry.
Na dolnymśląsku sa linie z które nikt sie niebieże np Legnica-Rudna Gwizdanów. Dlaczego nie powalczycie o wydluzenie jakiegos IR do Głogowa?tylko każdy łącznik,wydłużenie czy nowy pociag musi jechac do Jeleniej Góry |
Cytat: |
A propos, jak teraz KD "obiegują" szynobusy? Uwaloną linią Zebrzydowa - Lwówek Śląski? |
Cytat: |
Do 20 lipca ma zostać naprawiony szlak kolejowy z Gryfowa Śląskiego do Lubania. |
Beatrycze napisał/a: |
A propos, jak teraz KD "obiegują" szynobusy? Uwaloną linią Zebrzydowa - Lwówek Śląski? |
Cypisek napisał/a: |
Moim zdaniem wygląda to na celowe wydłużenie rozkładu jazdy, aby znaleźć powód na zamknięcie przewozów pasażerskich na linii Węgliniec - Lubań |
iktorn82 napisał/a: |
I niech mi ktoś jeszcze powie, że tymi pociągami nikt nie jeździł. Brak słów... |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Jeśli już to powinno być tak jak 3-4 lata temu gdy mieliśmy pociągi w relacji Jelenia Góra- Lwówek- Bolesławiec i to był przysłowiowy "strzał w dziesiątkę". |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Co do odcinka Lubań- Węgliniec, tu też nie mają za bardzo sensu składy w relacji nawet Jelenia Góra- Węgliniec. Idealnym pomysłem było połączenie dwóch relacji Wrocław- Węgliniec i Węgliniec Jelenia Góra. |
Światowid napisał/a: |
Kamil26
Linia, która biegnie przez Lubań do Jeleniej Góry to fragment 274 na odcinku Zgorzelec- Jelenia Góra, a linia Węgliniec - Lubań to całkiem inna linia nr 279. Zgorzelec- Jelenia Góra do remontu już w przyszłym roku. Węgliniec- Lubań jeszcze nie wiadomo. Nikt nie powiedział konkretnie tak będzie remont, ale szanse po audycji i po konferencji na wyremontowanie również tego odcinka będą bardzo duże. Wszystko zależy od ministra. |
Cytat: |
A co do Łużyc to kto ci pojedzie starym wolniejszym kiblem w taryfie IR skoro będzie miał do dyspozycji szybsze nowoczesne i tańsze EZTy KD. |
Cytat: |
A PRy też wylecą szybciej z Dolnego Śląska niż wam się wydaję. |
Cytat: |
A nie przejezdzka w prototypie ktory znajac wasze chore ambicje zaliczy defekt w dniu kiedy bedziecie sie nad jego premierowym przejazdem spuszczac |
Cytat: |
Ja uwazam ze nawet jesli by Luzyce jezdzily z Lubania do Wroclawia jako R i dalej jako IR to i tak byl by to wielki sukces. Tak jak to ma miejsce z IR Galicja. |
kebeka napisał/a: |
A na temat KODLK mogę napisac tylko tyle jak ktoś ma znajomych w PKP PLK i ma informacje które przypisuje sobie jak swój sukces to POZDRO! |
kebeka napisał/a: |
amadeoen57., według mnie działacze KODLK są fanatykami pałających nienawiścią do KD! |
Światowid napisał/a: |
W zeszłym miesiącu wysłaliśmy pisma do spółki o nawiązanie współpracy w sprawie tworzenia rozkładu jazdy dla linii do Kudowy na 2013/14. Nic z tego! Do tej pory nic nie odpisali |
światowid napisał/a: |
Wymień mi chociaż jedną osobę, która jest naszym znajomym z PLK! |
światowid napisał/a: |
Chyba jesteś w błędzie bo sytuacja ma się odwrotnie. To KD nas nienawidzi. W zeszłym miesiącu wysłaliśmy pisma do spółki o nawiązanie współpracy w sprawie tworzenia rozkładu jazdy dla linii do Kudowy na 2013/14. Nic z tego! Do tej pory nic nie odpisali.
|
światowid napisał/a: |
Powtarzam jeszcze raz! KODLK NIE MA ŻADNYCH UKŁADÓW W ŻADNYCH SPÓŁKACH! Proszę nie wypisywać bzdur, bo nijak ma się to do rzeczywistości. Nam to wszystko jedno, która spółka pojedzie i gdzie. Faktem jest jednak, że na razie to z PR współpraca układa nam się najlepiej. Tyle mojego. |
światowid napisał/a: |
Co do IR "ŁUŻYCE" one mają zostać, tak samo jak i Drezna, bo w przeciwnym razie UMWD nie odpuścimy, jeżeli tego nie przywrócą. My działamy do skutku. |
Virakocha napisał/a: |
Jeśli miałby być to wydłużony Wrocławianin to czemu nie ale warunek to ED74 |
Virakocha napisał/a: |
@Jerry
Jarek litości. ED74 jest tańszy niż wagonowy a także szybciej nim obrócisz. |
Cytat: |
Tu nie chodzi o kasę, tu chodzi o to, że nie ma tam zaplecza. |
Jerry napisał/a: |
Virakocha, posterunek rewidencki zajmuje się tylko próbami!
A kto do tego twojego ED74 naleje wody, wyciągnie gówienka, da nowy papier do WC, zrobi PK, będzie go nadzorował itd.? |
EU07-469 napisał/a: |
Ale w takim układzie koniec nie mógłby być w Lubaniu, tylko w Jeleniej Górze. |