INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - RJ 2022/2023 na Dolnym Śląsku

Pirat - 16-02-2022, 02:46
Temat postu: RJ 2022/2023 na Dolnym Śląsku
Do 20 lutego br. trwają konsultacje społeczne. Wnioski, uwagi i sugestie należy przesyłać na specjalnie do tego celu przygotowanym formularzu, na adres e-mail: kontakt.koleje@dolnyslask.pl

Szczegóły na stronie UMWD:
https://bip.dolnyslask.pl/m,2592,oferta-przewozowa-na-rozklad-jazdy-pociagow-20222023-badanie-opinii-spolecznej.html

Formularz propozycji do oferty przewozowej na rozkład jazdy pociągów 2022/2023:
https://kolejedolnoslaskie.pl/wp-content/uploads/2022/02/2427038_Formularz-RJP2022-2023.pdf
Noema - 19-02-2022, 19:43
Temat postu:
Tylko do jutra można wysyłać swoje postulaty odnośnie przyszłego rozkładu jazdy. Czasu niewiele, więc się spieszcie, żeby potem nie było narzekań, że rozkład do kitu. Im więcej ludzi zainteresuje się tematem i zgłosi swoje postulaty, tym lepiej.

https://kolejedolnoslaskie.pl/badanie-opinii-pomozcie-na-stworzyc-rozklad-jazdy-najlepszy-dla-was/
Pirat - 22-04-2022, 21:46
Temat postu:
Pociągi Kolei Dolnośląskich pojadą nową trasą z Wrocławia do Głogowa

Od grudnia tego roku, wraz z nowym rozkładem jazdy, pociągi dolnośląskiego przewoźnika wyjadą na Nadodrzankę, czyli Magistralę nadodrzańską, realizując w ten sposób część przewozów pasażerskich na trasie z Wrocławia (Dworzec Główny) przez Brzeg Dolny, Wołów do Ścinawy oraz w relacji do Głogowa.

Czytaj więcej na tuwroclaw.com
CzekoladaBanan - 10-05-2022, 13:23
Temat postu:
Rozkład dolnośląski 2022/2023 pozdrawiam
https://drive.google.com/file/d/1VUJcVC10F9W3_DPIUTzBEirSsiW-tnYO/view?usp=sharing
kriss_18 - 10-05-2022, 15:49
Temat postu:
Podsudecka bez zmian.
Nadal brak porozumienia z Nysą, porażka co wyprawia UMWO przez tyle lat !
Noema - 11-05-2022, 06:15
Temat postu:
CzekoladaBanan, ten projekt dostałeś z UMWD? A pytam nie bez powodu, bo to kopia ubiegłorocznego projektu. Kropka w kropkę. Czyli zastój i stagnacja. Zero postępu! Za to wierchuszka KD potrafi być bardzo kreatywna we wchodzeniu Ukraińcom w tylną część odwłoka bez wazeliny.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=400864#400864

Zastanawiam się po co UMWD organizował w lutym te pseudo konsultacje społeczne, skoro nie uwzględnili ani jednego postulatu. A wiem, że takowe były. Ba, nawet nie raczyli ludziom odpisać.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=399940#399940

Beton
CzekoladaBanan - 11-05-2022, 12:54
Temat postu:
Noema, tak z urzędu marszałkowskiego dostałem. Jest różnica na mojej lini Wrocław - Kamieniec. O 13:10 z Wrocławia już nie będzie Rawicz-Lichov tylko Wrocław - Lichkov. O 14:10 nie będzie z Wrocławia tylko z Tawicza. O 5 nie będzie pociągu do Rawicza tylko dopiero o 6, z tego co wyłapałem
Pirat - 12-05-2022, 20:29
Temat postu:
CzekoladaBanan napisał/a:
Rozkład dolnośląski 2022/2023 pozdrawiam
https://drive.google.com/file/d/1VUJcVC10F9W3_DPIUTzBEirSsiW-tnYO/view?usp=sharing

Wrzuciłem ten projekt na nasz serwer, na wypadek gdyby się coś w Google wykrzaczyło.

Link:
http://infokolej.pl/docs/kd/rj2023.pdf
Ralny - 01-06-2022, 14:55
Temat postu:
PKP Intercity zamierza zlikwidować część połączeń z Dolnego Śląska

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych bije na alarm. Od grudnia z rozkładu jazdy PKP Intercity mają zniknąć bezpośrednie połączenia z Polanicy-Zdroju do Warszawy i do Gdyni. Miasta takie jak Polanica - Zdrój, Kłodzko, Bardo czy Kamieniec Ząbkowicki, po wielu latach przerwy, w 2021 roku odzyskały bezpośrednie, codzienne połączenia. Jak powiedział Radiu Wrocław Grzegorz Oleś prezes Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, dla mieszkańców oznacza to ponowne przesiadki i komplikacje w dotarciu do stolicy czy Trójmiasta

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/120284/PKP-Intercity-zamierza-zlikwidowac-polaczenia-z-Dolnego-Slaska
Rafi - 07-06-2022, 19:45
Temat postu:
Najwyższy czas by na linii Jelenia Góra- Görlitz uzupełnić 4 godzinną dziurę w rozkładzie jazdy. W południe przez 4 godziny nie ma ani jednego połączenia ! Przykład dla stacji Gryfów Śląski: 10:30 jedzie pociąg do JG o do GR! Następne są dopiero o 14:30! Wystarczyłoby stworzyć jedna pare połączenia o 12:30 w oba kierunki.
Juz teraz szynobusy sa niewystarczające i za małe dla trasy pod drutem. Idealnie byłoby puścić hybrydę ktora 3/4 trasy od JG do Lubania jechałaby pod drutem a dalej do Görlitz na hybrydzie.
Noema - 08-06-2022, 06:42
Temat postu:
Rafi, postuluję to na forum od wielu lat. O, choćby tutaj:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=392350#392350

Już Rachwalskiemu suszyłam o to głowę. Skoro on nie dał rady, tym bardziej nie da rady „dobrozmianowy” zarząd KD, dla którego liczy się tylko Lubin. W przyszłym roku wybory samorządowe. Wybierzcie mądrze to może wreszcie coś się poprawi na tej trasie.
Ralny - 14-06-2022, 17:32
Temat postu:
Czy TLK Kormoran “odleci” z Polanicy-Zdroju?

Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami przekazanymi nam przez Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, od nowego rozkładu jazdy, a więc od grudnia tego roku, Polanica-Zdrój ma zniknąć z mapy połączeń PKP Intercity. Co na to przewoźnik?

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czy-tlk-kormoran-odleci-z-polanicyzdroj-108521.html
Beatrycze - 03-09-2022, 16:03
Temat postu:
LEGNICA - pociągi PKP IC zaplanowane w nowym rozkładzie jazdy:

01:47 TLK "Wolin" Kraków/Bielsko-Biała - Świnoujście (wakacje)
02:09 TLK "Wolin" Świnoujście - Kraków/Bielsko-Biała (wakacje)
05:18 IC "Łużyce" Zgorzelec - Warszawa (1-6)
06:00 IC "NightJet" Wiedeń/Budapeszt - Berlin
08:07 IC "Mehoffer" Zielona Góra - Przemyśl
09:34 IC "Chełmoński" Kraków - Świnoujście
11:35 IC "Hetman" Zielona Góra - Lublin (przez Żary)
11:57 TLK "Wyczółkowski" Lublin - Świnoujście
13:44 IC "Wawel" Przemyśl - Berlin
14:17 IC "Wawel" Berlin - Przemyśl
16:13 TLK "Wyczółkowski" Świnoujście - Lublin
16:33 IC "Hetman" Lublin - Zielona Góra (przez Żary)
18:24 IC "Chełmoński" Świnoujście - Kraków
19:54 IC "Mehoffer" Przemyśl - Zielona Góra
21:39 IC "Łużyce" Warszawa - Zgorzelec (1-5, 7)
22:15 IC "NightJet" Berlin - Wiedeń/Budapeszt

"Pociąg do kultury" Berlin - Wrocław - Berlin uruchamiany przez DB/KD od grudnia ma jeździć przez Horkę z postojami w Legnicy, Chojnowie, Bolesławcu i Węglińcu. Szczegóły:

https://kolejowyportal.pl/koleje-dolnoslaskie-chca-dalej-jezdzic-do-berlina/
Markus - 07-09-2022, 08:18
Temat postu:
Pociąg PKP Intercity „Kormoran” relacji Olsztyn – Polanica od grudnia znika z rozkładu jazdy. Kolejowa spółka potwierdziła nieoficjalne informacje.

https://nto.pl/pkp-intercity-potwierdza-kormoran-nie-pojedzie-przez-opolszczyzne/ar/c1-16816417
Auderman - 07-09-2022, 09:28
Temat postu:
Przecież Kormoran pojedzie do Bielska Białej a z Katowic przez Nysę do Kłodzka w zamian za Kormorana pojedzie Wetlina
Markus - 07-09-2022, 17:35
Temat postu:
Auderman napisał/a:
Przecież Kormoran pojedzie do Bielska Białej a z Katowic przez Nysę do Kłodzka w zamian za Kormorana pojedzie Wetlina

Codziennie? Wetlina teraz jeździ tylko w weekendy i święta.
Wiesz może jakie godziny odjazdu z Katowic i Kłodzka?
Pirat - 07-09-2022, 17:48
Temat postu:
Markus, "Wetlina" pojedzie tylko w weekendy i święta. Godziny przybliżone do obecnych. Przyjazd do Kłodzka 13:44, odjazd 14:47.
CzekoladaBanan - 12-09-2022, 19:40
Temat postu:
Cyrki w nowym rozkładzie jazdy:
Między 9:54 a 15:57 brak połączeń Klodzko - Kudowa
Między 6:22 a 11:39 oraz 11:39 a 15:46 brak połączeń Kudowa - Klodzko
Między 8:41 a 16:36 oraz 16:36 a 21:26 brak połączeń Walbrzych - Klodzko
Między 5:46 a 17:09 brak połączenia Klodzko - Wałbrzych jedyne 2 pociągi na Wałbrzych!
Pierwszy pociąg na Żary od Legnicy jedzie 14:24, następnie 16:33 IC i potem 20:47. Aż całe 3 pociągi na dobę…
Z Żar 5:38, 10:13, -6:49 tez aż całe 3 pociągi
Na razie te absurdy wyłapałem…. Polecam obczaić portal pasażera
pjoter - 13-09-2022, 20:10
Temat postu:
W projekcie rozkładu na Wałbrzych i Żary było po 6 par połączeń - ja bym dzisiejszego rocznego na PP nie brał do siebie.
InterJet - 13-09-2022, 22:25
Temat postu:
Będzie więcej pociągów z Kłodzka i do Kudowy i do Wałbrzycha. To jest tylko przymiarka do rozkładu. Jak co roku trzeba będzie się nakombinować, aby upchnąć IC 60151 do Kudowy. Pod koniec listopada będzie wiadomo, czy uda się to zrobić bez problemów dla pociągów KD...
janox79 - 14-09-2022, 09:32
Temat postu:
CzekoladaBanan napisał/a:
Pierwszy pociąg na Żary od Legnicy jedzie 14:24, następnie 16:33 IC i potem 20:47. Aż całe 3 pociągi na dobę…
Z Żar 5:38, 10:13, 16:49 tez aż całe 3 pociągi


Wgrano już chyba wszystkie pociągi:
Legnica - Żary: 06:10, 09:17, 12:44, 14:24, 16:11, 16:33 IC, 20:47
Żary - Legnica: 05:38, 07:44, 10:13 IC, 11:05, 14:27, 16:49, 19:09
krzysztoff - 14-09-2022, 21:04
Temat postu:
Legnica-Żary-Legnica miało być już od września 2022 p. Chojnów, a nie będzie nawet od grudnia. A z obecnym cyrkiem to i marzec 2023 wydaje się bardzo wątpliwy. Rolling Eyes
Noema - 14-09-2022, 22:23
Temat postu:
Z tego co widzę na Portalu Pasażera, od grudnia KD wjadą na Nadodrzankę. Na razie będzie to tylko kilka kursów do/z Głogowa i Ścinawy, a Polregio będzie jeszcze dominującym przewoźnikiem. Miejmy nadzieję, że to zapowiedź rychłego końca patologii PR Wrocław na dolnośląskich torach.

Z innych pozytywów jakie zauważyłam to ostatni pociąg z Wrocławia do Zgorzelca, który od grudnia będzie ponad godzinę później (odj. 21:53). Teraz ostatni pociąg KD do Zgorzelca jest o 20:42.
Sunseed - 15-09-2022, 12:29
Temat postu:
krzysztoff napisał/a:
Legnica-Żary-Legnica miało być już od września 2022 p. Chojnów, a nie będzie nawet od grudnia. A z obecnym cyrkiem to i marzec 2023 wydaje się bardzo wątpliwy. Rolling Eyes


Na szczęście nie wszystkie pociągi będą przetrasowane z Żar przez Chojnów.
krzysztoff - 18-09-2022, 11:22
Temat postu:
Co to znaczy "na szczęście"? Bo w sumie jedyny minus jaki widzę to, że trasa przejazdu Żary-Legnica wydłuży się o ok. 2-3km i pewnie niektórym wskoczy wyższa cena biletu?
Sunseed - 18-09-2022, 19:06
Temat postu:
Minus jest taki, że Chojnów generuje spore potoki do Legnicy i nie takie małe do Wrocławia. Wpuszczenie tych ludzi do małopojemnego Linka gdzie już obecnie bywa walka o miejsca (nawet stojące) w połączeniu z niewydolną klimatyzacją skończyłoby się bardzo nieprzyjemnymi sytuacjami. No i tak, w przypadku paru relacji, cena biletu skoczy.
krzysztoff - 19-09-2022, 07:23
Temat postu:
No cóż. Nie da się ukryć, że masz rację. Przydałoby się więcej pojemnych hybryd, bo długa trasa pół na pół - pod drutem i pół nie, brzmi dobrze pod takie pociągi. Ale to już temat na odrębna dyskusję.
Noema - 20-09-2022, 13:56
Temat postu:
Sunseed, poniekąd masz rację z tym Chojnowem, ale największy tłok w pociągach Żary - Wrocław - Żary generują pasażerowie jadący z Legnicy do Wrocławia i odwrotnie. Więc co, likwidujemy postoje w Legnicy?

Pasażerów sukcesywnie przybywa, a rozkład jazdy na linii Legnica - Zgorzelec od wielu lat praktycznie się nie zmienia, liczba pociągów jest stała. To generuje coraz większy tłok w pociągach. Jeszcze gorzej jest na linii żagańskiej, gdzie oferta jest nieodpowiednia do wzrastających potrzeb: homeopatyczna ilość pociągów i mało pojemne składy.

Uważam, że skoro reaktywuje się odcinek Chojnów - Rokitki, to wszystkie pociągi powinny jeździć przez Chojnów, również PKP IC. Pomijanie Chojnowa to odcięcie od transportu kolejowego mieszkańców Rokitek oraz wsi Biała, którzy pracują lub uczą się w Chojnowie i chętnie korzystaliby z kolei podczas codziennych dojazdów.
krzysztoff - 20-09-2022, 20:52
Temat postu:
Na pewno takie pociągi Chojnów-Biała-Rokitki i dodatkowe Chojnów-Legnica pomogłyby trochę ogarnąć sytuację w regionie, bo dojazd jest mocno przeciętny z Białej i Rokitek do Chojnowa (likwidacje PKS) czy Legnica-Chojnów (likwidacje PKS i mocno ograniczona oferta busów). Z racji, że już nie mieszkam w regionie, miałem ostatnio niezbyt częstą okazję przejechać się na trasie Legnica-Chojnów i mocno mnie zszokowało ile młodzieży wysypało się w Chojnowie z pociągu. Z 15 lat temu jak ja jeździłem codziennie na tej trasie, jeździłem busami/autobusami, które były zawsze nabite rano i popołudniu a pociągami naprawdę mało kto jeździł. A co do busów, Zawisza jeździł "w moich czasach" prawie 20 razy dziennie (teraz 4, jeździ już tylko w godzinach typowo szkolnych 2 kursy rano i 2 popołudniu), Świrski też prawie 20 razy dziennie (teraz 0) tylko Joker się jakoś tam trzyma i jeździ w miarę tak jak jeździł - 12x dziennie.
Jak rozwinie się jeszcze bardziej oferta na trasie Chojnów-Legnica to busy mogą mieć już naprawdę ciężkie życie i chyba ich główną deską ratunku jest fakt, że sporo legnickich szkół leży w dość dużej odległości od dworca kolejowego i że największe osiedle w Chojnowie leży dość daleko od dworca w Chojnowie.
sZakOOu - 06-10-2022, 21:14
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
No i tak, w przypadku paru relacji, cena biletu skoczy.

Cóż, to nie przeszkadzało lobbować za przetrasowaniem pociągów Zielona Góra - Görlitz przez Żagań. Pasażerowie z Iłowej czy Ruszowa dojeżdżający głównie do Żar zostali zmuszeni do płacenia więcej za bilet, w imię żagańskiej megalomanii.

Z Iłowej do Żar różnica w cenie biletu aktualnie wynosi prawie 5 zł, a czas przejazdu wydłużył się ponad dwukrotnie. Kiedy burmistrz Katarzyniec zacznie zwracać pasażerom pieniądze?
Beatrycze - 21-10-2022, 11:43
Temat postu:
TLK Kormoran wypada z rozkładu jazdy 2022/23. Jak będą wyglądać połączenia?

Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, że rozkład jazdy pociągów 2022/23 dla powiatu kłodzkiego i linii kolejowej nr 137 zostanie zredukowany. Zabraknie połączenia dalekobieżnego TLK Kormoran. W rozkładzie jazdy 2023/24 uruchomione zostaną nowe połączenia do Trójmiasta i Krakowa.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/tlk-kormoran-wypada-z-rozkladu-jazdy-2022-23-jak-beda-wygladac-polaczenia/
Ralny - 07-12-2022, 18:29
Temat postu:
Nie było ich 9 lat! Koleje Dolnośląskie wracają na trasę Wrocław-Głogów

Od niedzieli, 11 grudnia, Koleje Dolnośląskie wracają na dolnośląski odcinek "Nadodrzanki", czyli trasy Wrocław - Głogów. Tych charakterystycznych, żółto-białych pociągów nie widzieliśmy tam od 9 lat, a podróżni mogli korzystać jedynie z oferty Polergio.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/125545/Nie-bylo-ich-9-lat-Koleje-Dolnoslaskie-wracaja-na-trase-Wroclaw-Glogow
Pirat - 09-12-2022, 15:34
Temat postu:
Nowe kierunki Kolei Dolnośląskich

Planowany od 11 grudnia 2022 roku nowy rozkład jazdy spowoduje, że w 2023 roku Koleje Dolnośląskie pobiją rekord pracy eksploatacyjnej, przejeżdżając po trasach Dolnego Śląska i województw sąsiednich 12 mln km.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
myszka - 10-12-2022, 12:05
Temat postu:
"Dodatkowy pociąg pojedzie też z Legnicy do Malczyc."
Nie umiem go znależć Rolling Eyes Ktoś, coś... Embarassed
kruczek - 12-12-2022, 00:32
Temat postu:
A to nie został wydłużony ten jeden poc. Wrocław-Malczyce do Legnicy? I na odwrót.
myszka - 12-12-2022, 11:05
Temat postu:
Faktycznie był popołudniu pociąg Wrocław - Malczyce 69659 o g.16:32. Mogli napisać że wydłużono relację pociągu Wrocław - Malczyce do Legnicy. Dzięki za podpowiedź.
Beatrycze - 18-12-2022, 21:27
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie po ponad dziewięciu latach wróciły na Nadodrzankę. Nowoczesne i komfortowe biało-żółte pojazdy KD od 11 grudnia kursują na odcinkach: Wrocław - Wołów (5 par w dni robocze, 3 pary w dni wolne), Wołów - Ścinawa (5 par w dni robocze i 3 pary w dni wolne) oraz Ścinawa - Głogów (3 pary każdego dnia).


Rafi - 22-12-2022, 08:44
Temat postu:
Po zmianie rozkładu, nadal jest 4 h dziura pomiędzy Lubaniem a Jelenią Górą!
Czy tak ciężko dorzucić 1 parę pociągów relacji Jelenia Góra -Görlitz?

Ten stan trwa już od lat!
kruczek - 26-12-2022, 03:13
Temat postu:
To jest ta sama niemoc, co brak przywórcenia 7 pary na Wałbrzych-Kłodzka albo niewydłużanie jednych Dusznik do Kudowy w środku dnia - zapewne brak taboru albo decydenci nie widzą takiej potrzeby... Ale Chocianów ma 8 par. Powinni ustalić plan, że na wszystkich liniach robimy min. 8 par, a tam gdzie trzeba dokładmay więcej.
Miecio - 26-12-2022, 13:42
Temat postu:
A co to za wynalazek KD relacji Świnoujście-Wrocław w okresie letnim w 7. A w drugą stronę?
Jerry - 27-12-2022, 10:32
Temat postu:
Miecio, już dwa lata się o tym mówi i pisze 🙄
Będzie taki sprinter wakacyjny
A do Świnoujścia będzie jechał w piątek
Atoman - 28-12-2022, 11:21
Temat postu:
W sobote, nie piątek.
Odjazd ok. 05:40 z Wrocławia.
Oczywiście PLK nie mogłoby przeżyć, gdyby czegoś nie zepsuło, stąd stwierdzono, że puści się go po Przemyślaninie, żeby przypadkiem nie miał tej wyraźniej przewagi nad IC. Mimo wszystko, uważam, że popyt spokojnie będzie, szczególnie w stronę Wyspy Wolin. Zresztą tylko w 45WE przewóz miałby jakiś sens. Chyba nikt nie wyobraża sobie stania 5 godzin w beczce śledzi. Pojemnościowo powinien być w porządku, a i jak wiadomo już posiada numerację miejsc. Tylko to Parłówko trochę kłuje w oczy, bo wymiana pasażerska tam będzie niczym dojazd Artusa do Helu punktualnie.
Miecio - 29-12-2022, 08:30
Temat postu:
Jerry napisał/a:
Miecio, już dwa lata się o tym mówi i pisze 🙄
Będzie taki sprinter wakacyjny
A do Świnoujścia będzie jechał w piątek

Pytam się bo nie widzę tego połączenia w rocznym rozkładzie.
Beatrycze - 29-12-2022, 11:42
Temat postu:
Miecio napisał/a:
A co to za wynalazek KD relacji Świnoujście-Wrocław w okresie letnim w 7. A w drugą stronę?

Jest o tym w oddzielnym wątku:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?t=22732
Rafi - 31-12-2022, 14:37
Temat postu:
Tymczasem na Dolnym Śląsku pociągi pękają w szwach.
Przykład

Szynobus relacji Jelenia Góra - Goerlitz od Gryfowa Śląskiego wyjazd 10:34 tłum i brak miejsc siedzących. Potem następuje 4-godzinna dziura w rozkładzie jazdy i tak trwa już od lat.
Mnóstwo ludzi jedzie do Goerlitz, niektórzy nawet robią wycieczki do Zittau, Liberca i Szklarską Porębę.

Część ludzi przesiada się w Lubaniu do Wrocławia. Odcinek Lubań - Gierałtów Wykroty pociąg od 20 lat wlecze się 40 km/h. Od Bolesławca tłumy, a od Legnicy koszmar ! Jednoczłonowy impuls.

Nie wiem jaki sens jest puszczać nasze pociągi do Świnoujścia, póki u nas są dziury w rozkładzie i totalnie przepełnione pociągi, nawet na lokalnych liniach!
Jaro96 - 31-12-2022, 20:55
Temat postu:
Myślę, że brak konkurencji dla KD jest problemem.
dinxles - 31-12-2022, 21:23
Temat postu:
No oczywiście że jest problemem przewoźnik prywatny miałby wagony piętrowe i lokomotywy poza tym byłyby tańsze bilety i więcej połączeń...
CzekoladaBanan - 04-01-2023, 12:07
Temat postu:
Dodatkowe kursy kolejowe z Wrocławia do Ziębic już niebawem!
„Na listopadowej sesji Rada Miejska w Ziębicach radni zaakceptowali projekt porozumienia i kwotę dofinansowania na wsparcie utrzymania dodatkowych połączeń do stacji Ziębice od stacji Wrocław Główny.

Projekt wypracowany przez samorządowców, w tym burmistrza Ziębic i Zarząd Województwa, został poparty zdecydowaną większością głosów radnych przy jednym wstrzymującym się. Dzięki tej decyzji do Ziębic będą przyjeżdżały dwa dodatkowe składy pociągów Kolei Dolnośląskich i dwa dodatkowe będą odjeżdżały ze stacji Ziębice w stronę Wrocławia. Porozumienie będzie obowiązywało do końca 2025 roku z możliwością przedłużenia na kolejne lata.„

https://doba.pl/dza/artykul/dodatkowe-kursy-kolejowe-z-wroclawia-do-ziebic-juz-niebawem-/29642/15
Miecio - 05-01-2023, 23:21
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Jest o tym w oddzielnym wątku:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?t=22732

Czytałem ten artykuł ale o ile przyjazd tego pociągu z Świnoujścia jest to do Świnoujścia go nie widać w rocznym rozkładzie.
Bonifas - 29-01-2023, 17:13
Temat postu:
Jakiś czas temu rzuciło mi się w oczy że na plakatach oraz w Portalu Pasażera pociąg 69471 przyjeżdżający do Sędzisławia o 18:46 widnieje jako kursujący z Trutnova? Czy na tej linii poza sezonem coś się zmieniło ?
sympatyk - 01-03-2023, 12:40
Temat postu:
W gablocie na stacji Bardo Śląskie wisi przyszły rozkład jazdy z pociągami dla stacji... Dzierżoniów Śląski Śmiech
Co ciekawe nagłówek dużymi tłustymi literami brzmi Bardo Śląskie Śmiech
Ralny - 06-03-2023, 22:27
Temat postu:
Zamknięcie tunelu kolejowego na odcinku Jelenia Góra – Janowice Wielkie

Od niedzieli, 12 marca do środy, 12 kwietnia będzie trwała przebudowa tunelu na odcinku Jelenia Góra – Janowice Wielkie. W tym okresie, ruch kolejowy na odcinku Jelenia Góra – Janowice Wielkie zostanie całkowicie wstrzymany – komunikacja będzie realizowana autobusami.

Czytaj więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/zamkniecie-tunelu-kolejowego-na-odcinku-jelenia-gora-janowice-wielkie/
Ralny - 08-03-2023, 14:06
Temat postu:
Korekta rozkładu już w tę niedzielę. Koleje Dolnośląskie wracają z wagonem rowerowym

12 marca wchodzi korekta rozkładu jazdy, podczas której powróci m.in. wagon rowerowy! Na wycieczkę do czeskiego Adršpach będziemy mogli wybrać się już w czerwcu.

To drugi sezon z wagonem rowerowym, który jako pierwsze w Polsce uruchomiły Koleje Dolnośląskie. Sposób ich funkcjonowania będzie inny niż w 2022 roku. Teraz z wagonu będzie można skorzystać zarówno na stacji Sobótka, jak i Sobótka Zachodnia.

Czytaj więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/korekta-rozkladu-juz-w-te-niedziele-koleje-dolnoslaskie-wracaja-z-wagonem-rowerowym/
Noema - 14-04-2023, 21:18
Temat postu:
Od września ma ruszyć zastępcza komunikacja autobusowa w barwach KD na trasie Oleśnica - Syców. W załączniku wstępny rozkład jazdy, który na Facebooku opublikował wicemarszałek Tymoteusz Myrda.

https://www.facebook.com/TymoteuszMyrdaPolityk
mateusz123 - 15-04-2023, 08:46
Temat postu:
Oferta jakoś bez większego szału jak mam być szczery. Mało połączeń, duże luki.
Ralny - 25-04-2023, 18:02
Temat postu:
Pociągiem z Wrocławia do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby bez przesiadek do autobusu. Wracają długo wyczekiwane połączenia

Łatwiej będzie dojechać pociągiem z Wrocławia w Karkonosze i Góry Izerskie. Choć na tej trasie nadal trwa remont tunelu w Trzcińsku, to podróżni już nie będą musieli w Janowicach Wielkich przesiadać się do autobusów komunikacji zastępczej. Od 25 kwietnia pociągi pojadą bezpośrednio do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. To duże ułatwienie przed majówką.

Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/pociagiem-z-wroclawia-do-jeleniej-gory-i-szklarskiej-poreby-bez-przesiadek-do-autobusu-wracaja-dlugo-wyczekiwane-polaczenia/ar/c7-17485033
TFZ - 26-04-2023, 08:54
Temat postu:
Podlinkowany przez Ciebie artykuł zawiera passus:
Cytat:
po zakończeniu remontu tunelu w Trzcińsku, możliwe będą, nierealizowane obecnie, równoczesne przejazdy składów po obu torach. Obecnie komora tunelu jest zbyt wolna, by pociągi mogły się mijać

O co tak naprawdę chodzi? Że jest za wąsko?
Beatrycze - 26-04-2023, 10:32
Temat postu:
TFZ, w tunelu nie była zachowana skrajnia dlatego pociągi nie mogły się tam mijać.
Ralny - 06-06-2023, 17:12
Temat postu:
Wakacyjna korekta rozkładów jazdy od niedzieli. Koleje Dolnośląskie pojadą… nad morze!

Szybciej i taniej niż z innymi przewoźnikami dotrą podróżni pociągiem Kolei Dolnośląskich z Wrocławia do Świnoujścia. Już w te wakacje rusza pierwszy pociąg KD Premium w relacji Wrocław Główny – Świnoujście. To największa zmiana w nowym rozkładzie jazdy, który wchodzi w życie 11 czerwca.

Czytaj więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/wakacyjna-korekta-rozkladow-jazdy-od-niedzieli-koleje-dolnoslaskie-pojada-nad-morze/
jano - 22-08-2023, 17:06
Temat postu:
W najbliższej korekcie RJ 2022/2023 planiści KD wymyślili niezłą zagwozdkę dla pasażerów na odcinku Wrocław - Legnica - Węgliniec - Zgorzelec/Lubań.
Z początku myślałem, że to zwyczajna pomyłka wyszukiwarki, ale skoro to samo widnieje na wydrukowanych i wywieszonych plakatach stacyjnych to chyba taki był zamysł.

Otóż popołudniowy pociąg osobowy 69757 z Wrocławia (obecnie odj. 17.45) do Lubania Śl. został przesunięty na godzinę 18.02 i oznaczony jako pociąg osobowy na odcinku Wrocław-Legnica zatrzymuje się tylko na stacjach jak pociąg kat. Sprinter. Od Legnicy zatrzymuje się już na każdej stacji i przystanku.
Następny pociąg w kierunku Legnicy, pociąg 69157 oznaczony jako Sprinter Kaczawa Wrocław (odj. 18.07) - Zgorzelec na odcinku Wrocław-Legnica zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach, od Legnicy tylko na wyznaczonych stacjach.

W tej sytuacji oznaczenie pociągów jest zupełnie mylące, zwłaszcza na odcinku Wrocław-Legnica. Nagle pociąg osobowy jedzie jako przyspieszony, a przyspieszony jako osobowy. O co tu chodzi? Przecież jak ktoś specjalnie nie wczytuje się w rozkłady, a jeździ mniej więcej na pamięć tymi samymi pociągami, bo przecież cały rok tak było, a zmiany miały najczęściej charakter kosmetyczny, kilkuminutowy to wsiądzie do pierwszego jadącego tylko 5 minut wcześniej pociągu osobowego i wysiądzie nagle... w Legnicy.

Ogólnie układanie rozkładu jazdy dwóch pociągów jadących w tym samym kierunku w odstępie 5 minut to w wykonaniu polskiej kolei utopia. Nawet jeśli wcześniej jedzie przyspieszony to jeśli nie jest on "podstawiany" we Wrocławiu, a przyjeżdża z trasy to z góry można zakładać, że złapie kilka minut opóźnienia. I przez tak mały odstęp czasowy następny pociąg "podstawiany" we Wrocławiu skazany jest na odjazd z opóźnieniem.
W najbliższej korekcie znowu wystąpi taka sytuacja. O 16.17 jedzie z Wrocławia pociąg Sprinter do Głogowa (przyjeżdża z Jelcza Laskowic), a 5 minut później powinien odjechać pociąg podstawiany z Wrocławia do Legnicy. Przecież taki układ godzin z góry jest skazany na masowe opóźnienie tego drugiego pociągu.

Planiści KD i PKP PLK widać sugerują się tym, że papier wszystko przyjmie...
Noema - 24-08-2023, 13:44
Temat postu:
jano, generalnie masz rację, choć tę kosmetyczną zmianę w rozkładzie uważam za pozytywną. Jednak poczekałabym z tym do grudnia. No i przede wszystkim zmieniłabym oznaczenia obu tych pociągów na przyspieszone, bo ten do Zgorzelca w praktyce nie będzie już Sprinterem.
KraxWRO - 24-08-2023, 14:46
Temat postu:
A jak dla mnie ta zmiana jest beznadziejna - na odcinku Wrocław - Węgliniec pociągi się dublują, w dodatku mając idiotyczne rozkłady zatrzymując się trochę tu a trochę tu? Po co! Niech jeden będzie osobowy a drugi Sprinter (najlepiej żeby było tak jak jest tylko żeby godziny trochę bardziej od siebie odsunęli np. Lubań o 17:30 a Zgorzelec o 18:15). A znając warunki wrocławskie to obydwa będą odjeżdżać z tego samego peronu mimo że w rozkładzie jest inaczej i ludzie będą latać jak kurczaki bez głów z pociągu do pociągu.
Noema - 24-08-2023, 15:16
Temat postu:
KraxWRO, no i co z tego, że pociągi się dublują, skoro oba są zatłoczone. Ilekroć jadę Sprinterem do Zgorzelca, frekwencja często przekracza 100 proc. w 5-członowym Impulsie. Od września w tym pociągu będzie jeszcze większy tłok, bo dojdą pasażerowie ze wszystkich stacji między Wrocławiem a Legnicą, którzy dotąd jeżdżą składem do Lubania.

Generalnie większość pociągów do Zgorzelca i Lubania powinno jeździć jako przyspieszone, bo są to trasy długie, a pociągi są zatłoczone. Tymczasem jako przyspieszone jeżdżą pociągi relacji Wrocław - Legnica co zakrawa na absurd (przykładowo, o 7:24 jest przyspieszony do Legnicy, zaś o 7:47 osobowy do Lubania). Natomiast do Lubina większość pociągów to albo Sprintery, albo przyspieszone.

Na linii zgorzeleckiej od dawna wszystko jest postawione na głowie, nikt w KD/UMWD nie ma na nią żadnego pomysłu (ostatni ich wytwór to poranny pociąg Bolesławiec - Zgorzelec). Ciągle coś mącą w rozkładzie, ciągle coś przesuwają, kombinacji nie ma końca. Tak było za prezesury Rachwalskiego, kiedy notorycznie psuto ofertę na linii zgorzeleckiej i niewiele lepiej jest teraz. Oczkiem w głowie wierchuszki KD/UMWD jest Lubin i wszystko pod Lubin jest robione.

W nowym rozkładzie jazdy w zasadzie nic się nie zmieni:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=406429#406429
Beatrycze - 30-08-2023, 15:50
Temat postu:
Zmiana rozkładu Kolei Dolnośląskich już za kilka dni. Nowe kierunki, remonty i zamknięte trasy

Zmiany w rozkładach jazdy pociągów należących do Kolei Dolnośląskich. Na początek września spółka zapowiada uruchomienie nowych połączeń do Góry Śląskiej i Sycowa. Niestety szykują się również remonty, a wraz z nimi przesiadki i przejazdy autobusową komunikacją zastępczą.

Więcej:
https://gazetawroclawska.pl/zmiana-rozkladu-kolei-dolnoslaskich-juz-za-kilka-dni-nowe-kierunki-remonty-i-zamkniete-trasy-sprawdzcie/ar/c1-17843145
Rafi - 15-09-2023, 21:10
Temat postu:
Calkowicie sie zgadzam z Noema

Pociagi relacji Wroclaw -Luban powinne jezdzic jako przyspieszone.

Argumenty za:

1. najdluzsza odleglosc powinna byc skrocona czasowo by szybciej dojechac do Wroclawia lub Lubania
(najbardziej skrajne polozone miasta na Dolnym Slasku powinny miec przespieszone relacje)
2. zatloczone pociagi we Wroclawiu do Lubania, tlok az do Boleslawca ( zerowy komfort podrozy do Lubania
3. reaktywqcja odcinka Gryfow Slaski - Swieradow - Zdroj powinna wymusic jeszcze bardziej skrocenie czasu podroy do Wroclawia z przesiadka w Lubaniu (lub w Gryfowie o ile pociagi relacji Wroclaw-Luban, zostana przedluzone do Gryfowa Slaskiego)

KONIECZNE: odnowa ok. 5-8 km torow na odcinku Luban- Gieraltow Wykroty. Pociagi traca czas przejazdu przez totalnie zdezelowane torowisko, ktore od lat 90- tych jest w oplakanym stanie.
Ralny - 10-11-2023, 19:17
Temat postu:
Korekta rozkładu jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich – co się zmienia?

W niedzielę 12 listopada wchodzi ostatnia już w 2023 r. korekta rozkładu jazdy Kolei Dolnośląskich. Obowiązywać będzie do soboty 9 grudnia br. Dzień później, w niedzielę 10 grudnia wejdzie już w życie nowy, roczny rozkład. Jakie najważniejsze zmiany czekają pasażerów?

Czytaj więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/korekta-rozkladu-jazdy-pociagow-kolei-dolnoslaskich-co-sie-zmienia/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group