| skubi napisał/a: |
| Niestety w projekcie 25/26 zabrakło weekendowych połączeń Polregio Jelenia Góra-Zielona Góra. |
| Bartuś napisał/a: |
| Kierunek lubiński powinien być obsługiwany zwykłymi osobówkami. |
| dinxles napisał/a: |
| Przydałoby się EIC FREDRO EIC SLEZA I EIC PANORAMA i EIC OPOLANIN... kiedyś one jeździły... |
| myszka napisał/a: |
| Przecież są EIC ŚLĘŻA, EIC PANORAMA, IC FREDRO, brakuje tylko OPOLANIN-a |
| Cytat: |
| Kolejną trasą, na jakiej pojawią się pociągi Kolei Dolnośląskich, ma być międzywojewódzki odcinek Wrocław – Leszno. Ma to ułatwić dojazd do miejscowości położonych na północ od stolicy Dolnego Śląska. KD wjeżdżają już do Wielkopolski, obsługując trasę Wrocław – Krotoszyn. |
| Sunseed napisał/a: |
| Ten Mehoffer przez Poznań do Szczecina? |
| Stella napisał/a: |
| Nadal będzie brakować późnowieczornego (po 22-ej) pociągu do Bolesławca i Zgorzelca (ostatni pociąg o 21:45). Natomiast ostatni pociąg z Wrocławia do Lubania nadal o 19:45 co jest stanowczo za wcześnie.
Niestety, ale miasta położone na zachód od Legnicy są pod tym względem konsekwentnie dyskryminowane przez KD i myślę, że to najwyższa pora, żeby podjąć stanowcze działania. |
| Światowid napisał/a: |
| Co do Szklarskiej Poręby. Znamy tą trasę bardzo dobrze i wiemy, że ma ona charakter mocno turystyczny. O ile linia do Karpacza jest konkurencyjna względem samochodów i autobusów PKS o tyle tutaj jest problem. Często jest tak, że na odcinku Jelenia Góra- Szklarska nawet w ciągu dnia poza weekendami pociągi jeżdżą mocno pustawe i pchanie jeszcze czegoś dodatkowego od Jeleniej w stronę Szklarskiej nie ma żadnego wytłumaczenia. |
| Światowid napisał/a: |
| Na początku przyszłego roku 2026 utworzymy wykaz poprawek do wprowadzenia na poszczególnych liniach do UMWD. Pozbieramy wszystkie opinie i skargi i wyślemy do władz województwa. |
| Cytat: |
| Jeśli np. ktoś mieszka w Szklarskie Porębie a pracuje w Jeleniej Górze (albo odwrotnie) to nie kupi biletu miesięcznego na pociąg, skoro po pracy nie będzie miał czym wrócić. Ktoś taki pojedzie swoim autem. |
| Noema napisał/a: |
| Jednak to co można zrobić na już to uruchomienie bezpośrednich połączeń KD (2-3 pary dziennie) na trasie Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. Mieszkańcy Legnicy, Chojnowa, Bolesławca w zasadzie nie mają żadnego dojazdu w pobliskie Karkonosze. Alternatywą jest kilkugodzinna jazda z przesiadkami w Lubaniu i Gryfowie, co nie ma żadnego sensu. Mam znajomych w Bolesławcu, z którymi chodzę po górach i oni bardzo narzekają na brak dojazdu koleją, w rozsądnym czasie i bez zbędnych przesiadek. Efekt jest taki, że w góry jeżdżą samochodem. |
| Noema napisał/a: |
| wszystko się da, trzeba tylko chcieć. Niestety, dopóki rozkład jazdy będą układać idioci, to będzie padaka. Twoja propozycja jest doraźna, a tu potrzeba całkowitej przebudowy siatki połączeń. |
| Noema napisał/a: |
| Linia Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra jest w całości zelektryfikowana i tu powinny jeździć wyłącznie EZT-y. Szynobusy natomiast powinny obsługiwać tylko odcinki Zgorzelec - Lubań oraz Gryfów Śl. - Świeradów Zdr. Czyli EZT-y w relacjach Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra oraz Zgorzelec - Węgliniec - Jelenia Góra i skomunikowane z nimi szynobusy w Lubaniu i Gryfowie. |
| kociol2009 napisał/a: |
| No właśnie się nie da. O moją propozycję doraźną w KD, UMWD apeluję praktycznie od początku, kiedy to uruchomiono połączenia do Świeradowa i teraz po uruchomieniu Karpacza. Aby to idealnie spiąć potrzeba dosłownie 3-5min korekty. Wszelkie odpowiedzi z urzędu są na nie. |