Mieszkańcy Złotoryi po latach znów skorzystają z kolei. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości blisko 263 mln zł na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych dla zadania „Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego”. Inwestycja realizowana jest z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.
Kilkaset metrów na południe od nieczynnej już stacji Jerzmanice Zdrój znajdują się nowe wiszące tory, którymi jeszcze dwa lata temu jeździły pociągi do Krzeniowa (D29-312) skąd wagony przejmowały S200 i zaciągały na załadunek do kopalni w Wilkowie. Linia nr. 312 pierwotnie prowadziła do Marciszowa. Widoczne w filmie tory zostały podmyte przez rwący prąd rzeki Kaczawy podczas powodzi około 15.09.2024.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Złotoryja czeka na powrót pociągów po 20 latach. Trwa przebudowa starej linii
Złotoryja szykuje się na powrót kolei. Podczas gdy na nieczynnej linii nr 284 między Legnicą, a Złotoryją trwają prace rozbiórkowe starej infrastruktury - miasto nie próżnuje. Już niebawem na terenie najstarszego miasta w Polsce ruszy bezpłatna komunikacja miejska, która docelowo ma dowieźć mieszkańców z każdego końca miasta między innymi właśnie na dworzec kolejowy.
Rozpoczęła się rewitalizacja linii kolejowej nr 284 na odcinku Legnica - Złotoryja - Jerzmanice Zdrój, która po planowanym zakończeniu w 2026 roku pozwoli na prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h, a czas jazdy ze Złotoryi do Legnicy wynosić ma 17 minut!
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Ciekawe kto wpadł na super pomysł, żeby wyciąć dosłownie wszystkie postoje po drodze z Legnicy do Złotoryi hmmm. Nie mogę się już doczekać, aż wpadną na pomysł, żeby jakiś przystanek wybudować za parę lat. Będzie tylko kilka miesięcy utrudnień
Dolnośląska Złotoryja wróci na kolejową mapę Polski nie w 2026 a dopiero w 2028 roku. Inwestycja, realizowana w ramach programu Kolej Plus, złapała właśnie prawie dwuletnie opóźnienie. Na modernizację linii bardzo liczy Dolny Śląsk, który do 2028 r. chce odtworzyć cały ciąg z Legnicy do Jeleniej Góry przez Złotoryję i Lwówek Śląski.
Prezydent Legnicy, niejaki Maciej Kupaj, torpeduje modernizację linii kolejowej Legnica - Złotoryja.
Czytam lokalne niusy i przecieram oczy ze zdumienia. Gdybym była złośliwa to zapytałabym, czy prezydent Legnicy jest idiotą, ale ja nie jestem złośliwa i nie zapytam. Zamiast pytania będzie wiersz. Ten oto wiersz, który właśnie napisałam:
Tory, których nie chce Legnica
W Legnicy Maciej Kupaj z Platformy panuje,
Prezydent, co w ratuszu dziwne wizje snuje.
Gdy kolej do Złotoryi w planach się tli,
On krzyczy: „Stop! To chaos, klęska i łzy!”
Złotoryja patrzy, mieszkańcy w zdumieniu,
„Kolej to przyszłość, nie klątwa w cieniu!”
Burmistrz Złotoryi brwi marszczy w złości,
„Macieju, nie blokuj kolei możliwości!”
Prezydencie Legnicy, nie rób już afery,
Niech pociąg do Złotoryi ruszy bez bariery!
Bo kolej to szansa, nie powód do draki,
Daj ludziom pojechać – do szkoły, do matki.
Macieju Kupaju, przestań torpedować tory,
Niech Złotoryję ze światem kolej znów łączy!
Bo pociągi to postęp, nie klęska w Legnicy.
Chcesz już odpocząć na politycznej bocznicy?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum