Założycielem Fundacji Pomocy Niepełnosprawnym w Stróżach, należącej do Stanisława Koguta (byłego przewodniczącego kolejarskiej "S") są... Zakłady Usługowe POŁUDNIE !
Andrzej - 10-12-2008, 19:42
Temat postu:
Tadeusz Matyla zasiadał także w ZUZ Poznań od chwili utworzenia spółki tj 19.07.2001 do 8.06.2004 roku. Po nim stołek zajął syn Mirosław Matyla.
Arek - 10-12-2008, 20:05
Temat postu:
O Zakładach Usługowych "Południe" sp. z o.o. Krycha napisała w "PKP Posadach Regionalnych":
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=37850#37850
Był on "pożyteczny" bardziej dla ludzi z ferajny NIK, którzy chcieli robić interesy z firmą zewnętrzną, niż dla PKP. Jednak szybko musiał stamtąd uciekać do rodzinnych Kielc. Spowodowane to było powiadomieniem miejscowego herszta o motywach jego działania. NIK-owe PiS-uary nie spodziewały się kto jest kim w kolejowym biznesie. Zakłady Usługowe "Południe" sp. z o.o., które mają w południowej Polsce monopol na sprzątanie wagonów, należą do Jana Krawczyka, który był jednym ze współzałożycieli fundacji Koguta w Stróżach. Jan Krawczyk jest przewodniczącym rady fundatorów.
Zakłady Usługowe "Południe" sp. z o.o. mają spółkę-córkę pod bardzo zbliżoną nazwą Przedsiębiorstwo Usługowe "Południe II" sp. z o.o., która jest właścicielem luksusowego pensjonatu "Południe" w podkrakowskiej Wieliczce. Pytanie za 100 punktów: czy to przypadkiem nie tam beton krakowskiego oddziału spółki WARS S.A. organizuje sobie libacje na koszt podatników, jak np. niedawne "świętowanie" 60-lecia firmy?
Firma Krawczyka wykonuje usługi (utrzymanie czystości obiektów i pomieszczeń, czyszczenie taboru kolejowego, dozorowanie obiektów, obsługa kotłowni) na rzecz pięciu spółek Grupy PKP: PKP Przewozy Regionalne (zakłady w Krakowie, Katowicach i Rzeszowie), PKP CARGO (zakłady taboru w Krakowie, Nowym Sączu, Skarżysku Kamiennej i Żurawicy), PKP Intercity (zakład w Krakowie), PKP Polskie Linie Kolejowe (zakłady linii kolejowych w Gliwicach, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Nowym Sączu, Rzeszowie, Tarnowskich Górach oraz Zakład Maszyn Torowych w Krakowie), PKP S.A. (oddziały nieruchomości na terenie Śląska i Małopolski).
Stanisław Kogut jest senatorem i prezesem Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach, a także prezesem Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, która lobbuje na rzecz przedsiębiorców prywatnych współpracujących z PKP. Układ jest prosty. Kogut pomaga Krawczykowi zdobywać kontrakty w spółkach Grupy PKP, a ten finansuje jego fundację. Można przyjąć założenie, że umowa jego firmy z PKP PR na czyszczenie taboru została zawarta po uprzednim "ustawieniu" przetargu. Wara kontrolerom z Biura Kontroli Terenowej od dokumentacji przetargowej, która w odróżnieniu od innych regionów tu w Krakowie jest na ogół niedostępna. Nic dziwnego, że kontrolujących składy pociągów widziano ostatni raz w roku ubiegłym. W takiej sytuacji pobyt kontrolerów w Krakowie byłby tylko "biciem piany".
Modliszka - 10-12-2008, 20:20
Temat postu:
Przerażające! To wszystko funkcjonuje jak dobrze zorganizowana mafia kolejowa i oczywiście prym wiodą działacze Solidarności!
m0ke - 10-12-2008, 21:42
Temat postu:
Proszę, proszę. Bardzo dobrze, że poruszyliście ten temat ! Może w końcu ktoś to zauważy i sprzątnie ten burdel.
Lausitzer - 11-12-2008, 00:16
Temat postu:
Jestem ciekawy, czy nazwisko p. Krawczyka ma coś wspólnego z nazwiskiem pani Krawczyk, członkiem zarządu PKP IC, czy to tylko zbieg okoliczności ?
Wrocławiak - 11-12-2008, 18:16
Temat postu: Firmy sprzatajace na kolei a władza PKP
Wrocławiak
4. Janusz Staniewski - zastępca dyrektora Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.
Wierzę, że Marszałek województwa dolnośląskiego zauważy tą sytuację przy powoływaniu nowych dyrektorów, gdy oficjalnie Samorząd przejmie pociągi na Dolnym Śląsku Razz
Panie Dyrektorze Zdanowski - proszę się tylko przyjrzeć jak są sprzątane składy pociągów regionalnych we Wrocławiu - brudna ścierka, zimna woda, czasami rolka papieru toaletowego i pociąg posprzątany
A pociągi IC (tuż obok pociągów osobowych) - ciepła woda, odkurzacz, środki czyszczące, ciepła woda, kolorowy papier toaletowy, itp.
A przecież pociągi spółki PR i IC ta sama firma sprząta (DPU) - a jaka różnica!!!
Tylko kontrolę sprzątania należy przeprowadzić nie powiadamiając pracodawców, wiadomo dlaczego
Torreador - 11-12-2008, 20:47
Temat postu:
Kiedy J.S. był zastępcą dyrektora Dolnośląskiego zakładu Przewozów Regionalnych PKP PR sp. z o.o. obowiązywała Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych
Dz. U. 2004 Nr 19 poz. 177
Przetarg odbył się w 2005r. Pod koniec tego samego roku podpisano umowę, która obowiązuje dotychczas.
Obecnie obowiązująca jest w Dz. Ustaw z 2008r. nr 171 poz. 1058. Jednak od 2004r. nic nie zmieniło się w poniżej kwestii i jest nadal aktualne;
Art. 17.
1. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlegają wyłączeniu, jeżeli:
1) ubiegają się o udzielenie tego zamówienia;
2) pozostają w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4) pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób;
5) zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
2. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1.
3. Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu po powzięciu przez nią wiadomości o okolicznościach, o których mowa w ust. 1, powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.
gumis - 11-12-2008, 21:15
Temat postu:
No a na Pomorzu Zachodnim prym wiedzie - ZUPH "POMORZE" Spółka z o.o.
http://www.pomorze.szczecin.pl - z tej stronki wynika, że miodzio ale kolejowo tylko na ekranie.
ŻABICKI LESZEK − PREZES ZARZĄDU
KUBIAK JAN − CZŁONEK ZARZĄDU
Aktualna rada nadzorcza:
Filipek Andrzej Bohdan
Naliński Stefan Kazimierz
Rybacki Zenon
Kapitał 87 500,00
Nie wiem jak to jest na terenie całego województwa ale to co widziałem to praca chałupniczo-niewolnicza!
W Białogardzie wyznaczony jeden tor do ręcznego mycia pudeł EN57 i sprzątania wewnątrz. W Koszalinie tory po tzw. wagonówce też na wolnym powietrzu.Zakres prac taki sam. W Kołobrzegu bocznica dla składów wagonów pociągów dalekobieżnych a obok punkt napraw PR Kołobrzeg. Relaks na wolnym powietrzu.
Warunki pracy fatalne - zarobki w rozmowach z pracującymi tam kobietami mizerne - wymagania ogromne.
Przy wyłączonym przez rewidenta zasilaniu trakcji ręczne mycie pudeł. Ciekawe jak jest rozliczane rozłączanie prądu przez rewidenta czy aby nie na friko ale chyba tak.
Kontrole zakresu wykonania scedowane najczęściej na rewidentów i raz na jakiś czas "lotne" kontrole własne.
Wszystkie mi znane punkty sprzątania i mycia nie respektują zasad ochrony środowiska czyli to co spłynie do ziemi to ma wsiąknąć i na tym koniec. Zero zadaszenia i ochrony przed opadami i wiatrem. Znane były utarczki władz Kołobrzegu i działających tam środowisk ekologicznych o likwidację tego totalnego śmietnika spowalniającego uzyskanie przez Miasto statusu Miasta- uzdrowiska.
Jednostki w okresie zimowym nie wodowane z przyczyn leżących po stronie zlecającego czyli technicznych. W ubikacjach syf totalny bo jak nie ma na starcie czym spłukać to można sobie to wyobrazić ale na stacji końcowej czyścicielki muszą temu przybytkowi przywrócić chociaż jako taki stan więc jest posprzątane i papier jest i mydełko tylko wody niet!
Powiązania biznesowo-ekonomiczne tradycyjnie są ale to przecież kolejowa normalka. Szefową kołobrzeskiego oddziału jest żona do niedawna Naczelnika eksploatacji "Cargo"a teraz szefa eksploatacji w PR Kołobrzeg. Niektórzy "szeregowi" pracownicy administracji też "maczali" w podwójnej pracy rączki bo jak dawali dorobić to czemu nie.
Nie będę przytaczał zarobków pracowników bezpośrednio pracujących przy sprzątaniu ale to nie problem ale z rozmów wynika, że są to grosze. Jak to wygląda wyżej mogę się tylko domyślać.
Krycha - 11-12-2008, 21:23
Temat postu:
Torreador, Janusz Staniewski (z-ca dyr. PR Wrocław) w radzie nadzorczej DPU był do 03.07.2003. Skoro przetarg odbył się w 2005 r. to Staniewski złamał pkt. 3 Art. 17 przywołanej ustawy.
1. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlegają wyłączeniu, jeżeli:
(...)
3) przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Podobnie może być z Dulem, który jako dyrektor IZ Wrocław, a teraz Oddziału Regionalnego PLK mógł podpisać umowę z DPU, gdzie razem ze Staniewskim zasiadał w radzie nadzorczej.
Parę lat temu, nie mając jeszcze takiej wiedzy, poruszyłam ten temat na grupie pl.misc.kolej. Zarzuciłam wtedy kolejowym dygnitarzom związki/układy z prywatnymi firmami sprzątającymi dla PKP. Natychmiast zostałam obsobaczona przez kilku użytkowników grupy. Dziś jak sądzę, byli to ludzie z kadry kierowniczej PKP, którzy zarzucili mi kłamstwa i pomówienia. Żądali dowodów lub kazali stulić pysk. Wtedy dowodów nie miałam. Dziś dowody są na tym forum!
Teraz nikogo nie powinien dziwić syf w pociągach regionalnych już na stacji początkowej. Od kolegów czy od samego siebie trudno przecież wymagać!
Jako ciekawostkę powiem, że jeden z pełnomocników zarządu PKP PR również był w radzie nadzorczej jednej z prywatnych firm sprzątającej na kolei. Ale o tym następnym razem...
Wrocławiak - 11-12-2008, 22:00
Temat postu: Firmy sprzatajace na kolei a władza PKP