INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Wywalono dyrektorów PR Wrocław

Wrocławiak - 11-11-2009, 16:39
Temat postu: Wywalono dyrektorów PR Wrocław
Na wczorajszym spotkaniu Zgromadzenia Wspólników PKP PR, Centrala Spółki PR odwołała z PR Wrocław

Dyrektora Zakładu - p. H. Sójkę i z-cę d/s. handlowych - p. A. Piecha. Powód???

Z nieoficjalnych informacji usłyszanych tu i ówdzie, że nowym dyrektorem PR Wrocław będzie pewien Pan z UMWD Hmm .

Noema - ratuj nasz Zakład Exclamation Exclamation Exclamation
Anonymous - 11-11-2009, 17:03
Temat postu:
Wrocławiak, ten Pan co tak bardzo KD nie lubi?
Wrocławiak - 11-11-2009, 18:15
Temat postu:
Krzysztof21, tak mówią skowronki we Wrocławiu Idea .

Ale czy to prawda, że ten Pan, wszystko okaże się już w najbliższy tydzień.

Mnie zastanawia tylko dlaczego zwolniono dyr. Piecha, który tyle lat pracował w tym Zakładzie i był przyjazny dla pracowników. Mimo złych decyzji jakie kiedyś z dyr. Pawickim podejmował.
Już większość pracowników PR Wrocław głośno się wypowiada, że A. Piech powinien być nadal dyrektorem.
Noema - 11-11-2009, 20:03
Temat postu:
Potwierdzam te informacje. Wywalono praktycznie cały dyrektorski żelbeton PR Wrocław. Wreszcie!

Najbardziej cieszy wywalenie Piecha - wroga nr 1 kolei na Dolnym Śląsku. Co żeśmy się z nim naużerali przez ostatnie lata...
MaRcin1987 - 11-11-2009, 20:09
Temat postu:
Kolejny zakład PR po Katowicach który pozbył się betonu .
Anonymous - 11-11-2009, 20:15
Temat postu:
Serdeczne i szczere gratulacje dla dolnośląskiego OKOK-u. Kawał dobrej roboty! Wiem, że to w dużej mierze (jeśli nawet nie w 100%) Wasza zasługa. A dla Moraczewskiego kolejny plus za podejmowanie odważnych decyzji!

MaRcin1987, ale w PR Katowice zmienił się tylko dyrektor. Poza tym nikt więcej nie odszedł. Przykładowo Radomski nadal pracuje w PR Katowice (chyba na stanowisku związanym z rozkładem jazdy). Ale mam nadzieję, że nowy dyrektor w końcu przeprowadzi czystkę kadrową.
Noema - 11-11-2009, 20:32
Temat postu:
Krzysztof21, oby z Piechem nie było tak jak z Radomskim z PR Katowice. Usunięcie z dyrektorskiego stołka nie musi oznaczać wywalenia ze spółki. Piech nadal może snuć się korytarzami na I piętrze Dworca Głównego we Wrocławiu i mącić w rozkładzie jazdy.

Przypomnijmy ostatnią antykolejową decyzję Piecha:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=89858#89858
fury - 12-11-2009, 09:08
Temat postu:
Noema:
Cytat:
Przypomnijmy ostatnią antykolejową decyzję Piecha: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=89858#89858
Ja czegoś tutaj nie rozumiem. Raz się cieszycie, że istnieją Koleje Dolnośląskie i Koleje Mazowieckie, że zapowiadane jest powstanie Kolei Wielkopolskich, innym razem działania na ich rzecz traktujecie jako działania antykolejowe. Oczywiście, pracując w spółce Przewozy Regionalne i podejmując decyzje, dzięki którym konkurencja zdobywa rynki, to zwykły sabotaż. W takiej sytuacji pracodawca mógłby zwolnić dyscyplinarnie i dochodzić odszkodowania za poniesione straty przed sądem. Co innego jest nieudolność w zarządzaniu organizacją, które wbrew mniemaniu większości tutaj się wypowiadających wcale nie jest takie proste a do osiągnięcia sukcesu oprócz wiedzy potrzebny jest talent i odrobina szczęścia, tudzież odpowiedni zakres kompetencji. Nie rozumiem też, gdy się dziwicie, że ktoś zwolniony z eksponowanego stanowiska nadal w firmie pracuję. Jeżeli nie jest przestępcą, to nie widzę powodu, żeby tam nie pracował.
babol - 12-11-2009, 19:26
Temat postu:
Wróble ćwierkają,że chodzi o przetargi na agencyjną sprzedaż biletów.Mniemam ,iż nie
wygrała pewna osoba,na pewnych stacjach.Pan X ze związku "X" broni jak lew interesów małżonki a nie pracowników Śmiech .

Język
baka - 13-11-2009, 09:29
Temat postu: Nowy Dyrektor w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Reg.
Od przyszłego poniedziałku jak się dowiedziałem wczoraj będzie nowy Dyrektor ...jakieś pomysły na nowego szefa?

[ Dodano: 13-11-2009, 09:42 ]
Już wiadomo nowy dyrektor to pracownik UM - Pan Wojtek Kurzyjamski. Śmiech

[ Dodano: 13-11-2009, 10:21 ]
Czarne chmury nad Przewozami Pasażerskimi na Dolnym Śląsku wiszą już od dawna. Zakład został pozbawiony zaplecza technicznego w postaci lokomotywowni we Wrocławiu Głównym, a tym samym stracił możliwość dokonywania napraw na coraz starszych już pojazdach, którymi dysponuje. Winę za taki stan sprawy ponosi Urząd Marszałkowski, który wolną ręką oddał zaplecze spółce IC jak i ówczesny Dyrektor PR Wrocław. Od tamtego czasu zmieniło się wiele, a zwłaszcza kadra zarządzająca, powoływano i odwoływano kolejno dyrektorów. Ostatni szok dla wielu pracowników i miłośników kolei jest powołanie byłego pracownika PKP PR Wrocław, a obecnego pracownika UM pana Wojtka Kurzyjamskiego na stanowisko Głównego Dyrektora. Ciekawe, co on zrobiło,póki, co więcej pytań i domysłów niż to warte. Moim zdaniem źle się stało, że ludzie, którzy tyle lat pracowali w tym zakładzie i byli zdaniem wielu dobrymi szefami zostali odwołani, a na ich miejsce powołano człowieka, który ma wielkie i czasem chore ambicje. Ale jak to mówią UM dopuszczając do sterów takiego człowieka niech wie, że tak się nie robi i ,że dzięki takim działaniom ludzie będą coraz bardziej zniesmaczeni do usług świadczonych przez PR Wrocław.
Noema - 13-11-2009, 12:53
Temat postu:
baka napisał/a:
Ostatni szok dla wielu pracowników i miłośników kolei jest powołanie byłego pracownika PKP PR Wrocław, a obecnego pracownika UM pana Wojtka Kurzyjamskiego na stanowisko Głównego Dyrektora.

A co w tym szokującego? To chyba zrozumiałe, że Marszałek (współwłaściciel PR) chce mieć na stołku dyrektora zakładu swojego człowieka. Każdy będzie lepszy od starych zasiedziałych betonów rodem z PKP. Postawmy na młodzież!
baka - 13-11-2009, 13:15
Temat postu:
Na młodych, racja tylko czy Ci pseudo młodzi zawsze będą wiedzieli i umieli, co ich starsi koledzy? Ja nie mówię, że źle tylko to, że jak już się kogoś powołuje to musi być to osoba, która wręcz tryska wiedzą i posiada odpowiednie kwalifikację. A co do właściciela to zgadzam się tylko te ciągłe zmiany ludzi na stanowiskach kierowniczych niczemu dobremu nie służą. Każdy posiedzi kilka miesięcy i kolejny, a przepraszam gdzie jakieś długo falowe myślenie i układanie czegoś ? Jeden coś zacznie przychodzi drugi, który myśli, że na nowo coś lepiej zrobi. Patrzmy na to wszystko z punktu klienta, który jest odstraszany od kolei przez idiotów i przez głupie i nie trafne decyzje podejmowane mówiąc szczerze nie wiadomo, z jakiego powodu. Na koniec napiszę cos, co może dla wielu z Was użytkowników tego forum, a mianowicie to,że każdy myśli, że na kolei pracują same zwane przez Was BETONY powiem tak owszem jest ich wielu, ale nie można brać wszystkich do jednego wora. Pamiętajmy,że Ci ludzie wiele dobrego robią, a polityka transportowa naszego kraju na wiele też nie pomaga. I do póki nasz kraj nie będzie pojmować tematu transportu, tematu kolejowego to zmiany dyrektorów czy inne decyzje nie wpłyną na prawidłowe funkcjonowanie żadnej spółki związanej z transportem kolejowym.
Noema - 13-11-2009, 13:27
Temat postu:
baka napisał/a:
Na młodych, racja tylko czy Ci pseudo młodzi zawsze będą wiedzieli i umieli, co ich starsi koledzy?

Odwołany dyrektor Piech, przez niektórych tak tu broniony (bo dobrze żył ze związkowym betonem?), przyszedł na kolej prosto ze szkoły, gdzie był wuefistą. Co wtedy wiedział o kolei? Tylko tyle, że pociągi jeżdżą po szynach. Efekty jego kilkuletnich rządów w PR Wrocław to niemal całkowity upadek kolei regionalnej na Dolnym Śląsku. Powołanie Kolei Dolnośląskich to przecież nic innego jak odpowiedź na nieudolne rządy betonu (Pawicki i Piech) PR Wrocław i na ich antykolejową politykę.
Zed - 13-11-2009, 19:42
Temat postu: Re: Wywalono dyrektorów PR Wrocław
Wrocławiak napisał/a:
Na wczorajszym spotkaniu Zgromadzenia Wspólników PKP PR, Centrala Spółki PR odwołała z PR Wrocław
Dyrektora Zakładu - p. H. Sójkę i z-cę d/s. handlowych - p. A. Piecha.

J. Staniewski, z-ca dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych też został odwołany.
Wrocławiak - 13-11-2009, 19:45
Temat postu:
Noema, a wykształcenie Pana W. Kurzyjamskiego jest odpowiednie na te stanowisko?

Przypomnijmy jak w poprzednim czasie, na tym forum krytykowano tego Pana. A teraz piszesz- "postawmy na młodych".
Czy w PR Wrocław nie ma ludzi młodych, którzy znają pracę PR-ów?
Z tego wynika, że nie - najpierw trzeba zatrudnić się w UMWD i wtedy drogą "awansu" można otrzymać intratny stołek.

Tylko mnie ciekawi jaki powód miał Prezes, aby wyrzucić dwóch dyrektorów i ponoć trzeci zastępca poleci.
Nie rozumie tego - PR Wrocław jest w ścisłej czołówce w przychodach i kosztach uruchamiania pociągów w PKP "Przewozy Regionalne".

I to jest argument do wywalenia Question .
Zed - 13-11-2009, 19:51
Temat postu:
Wrocławiak, nie wiem jaki kierunek studiów ukończył Kurzyjamski, ale w branży kolejowej liczy się przede wszystkim praktyka, doświadczenie zawodowe a nie tytuły naukowe. Kurzyjamski przez kilka lat pracował w PR Wrocław, od 3 lat pracuje w Dziale Transportu Szynowego UMWD, więc jakąś praktykę i doświadczenie ma. Pozostaje pytanie, czy nadaje się na szefa dużego zakładu kolejowego - to wyjdzie "w praniu". Albo sobie poradzi, albo polegnie przygnieciony związkowym betonem.

W radach nadzorczych spółek PKP zasiadają związkowcy, którzy posiadają wykształcenie zasadnicze (3-letnia szkoła zawodowa). Oni się nadają do decydowania o losach spółki i kilku(dziesięcio)tysięcznej załogi?
Wrocławiak - 13-11-2009, 19:59
Temat postu:
Zed, czy studia teologiczne są najwłaściwszym wykształceniem, aby pracować ponad 1000-czną załogą Question
Anonymous - 13-11-2009, 22:42
Temat postu:
O, studia teologiczne. Kolega po fachu widzę. Smile To tak żartem.

A poważnie: niestety wrocławiak. Przewozy Regionalne są samorządowe i droga na stanowisko dyrektorskie w danym zakładzie prowadzi przez Urząd Marszałkowski. Do autorów usamorządowienia pretensje.

Ale mimo wszystko dajcie facetowi szansę. Niech się wykaże. Po jakimś czasie oceńcie. Na razie nie ma co krzyczeć. Bo jest zwyczajnie za wcześnie.
Dolnoślązak - 14-11-2009, 13:30
Temat postu:
Krzysztof21, nie do końca się z Twoją wypowiedzią zgodzę.

Na dzień dzisiejszy PR-y są w gestii Spółki "Przewozy Regionalne", a tylko udziały % mają Samorządy Wojewódzkie.

Za dyr. Staniewskiego mówi się, że przychodzi były dyrektor PR Opole.
Zed - 14-11-2009, 13:58
Temat postu:
Dolnoślązak napisał/a:
Na dzień dzisiejszy PR-y są w gestii Spółki "Przewozy Regionalne", a tylko udziały % mają Samorządy Wojewódzkie.

A to oznacza, że udziałowcy, czyli samorządy wojewódzkie, decydują o obsadzie stanowisk kierowniczych w spółce. Zarząd PR zależny jest od rady nadzorczej, a w tej zasiadają przedstawiciele urzędów marszałkowskich. W praktyce więc zarząd obsadza dyrektorskie stanowiska w terenie zgodne z wolą właścicieli spółki. O tym kto zostanie nowym dyrektorem jakiegoś zakładu PR decydują przeważnie nie względy merytoryczne, ale polityka lub lokalne układy towarzysko-kolesiowskie. W tej kwestii nic w PR nie zmieniło się, bo przed usamorządowieniem było dokładnie tak samo, z tą tylko różnicą, że prezes czy dyrektor musiał mieć jeszcze (jak to w PKP) błogosławieństwo związkowych bossów. Teraz nikt związkowców o zdanie nie pyta.
Noema - 14-11-2009, 15:56
Temat postu:
Wrocławiak napisał/a:
Noema, a wykształcenie Pana W. Kurzyjamskiego jest odpowiednie na te stanowisko?
Przypomnijmy jak w poprzednim czasie, na tym forum krytykowano tego Pana. A teraz piszesz- "postawmy na młodych".

Dlaczego tak boisz się Kurzyjamskiego? Jeśli weźmie się za związkowy beton w PR Wrocław i zrobi przesiew wśród nierobów to nowy dyrektor ma moje pełne poparcie. I pewnie nie tylko moje.

Owszem, krytykowałam go czy raczej UMWD za pewne absurdy w rozkładzie jazdy, ale co to ma wspólnego z jego awansem na stanowisko dyrektora PR Wrocław? Warto przypomnieć, że to Kurzyjamski wyciął w pień wszystkie pociągi-widma (tzw. kolejarzowozy) na Dolnym Śląsku.
Dolnoślązak - 14-11-2009, 16:06
Temat postu:
Noema, jak widzisz, że nowy dyrektor weźmie się za związkowy beton PR Wrocław Question
Noema - 14-11-2009, 16:09
Temat postu:
Dolnoślązak, mam nadzieję, że Kurzyjamski nie da sobie wejść na głowę działaczom związkowym i że to on będzie sprawował faktyczną władzę w zakładzie, a nie przewodniczący związków zawodowych. Tak to widzę.
Dolnoślązak - 14-11-2009, 16:24
Temat postu:
Noema, na dzień dobry czeka na Pana Kurzyjamskiego pismo związków zawodowych, które zostało przekazane wczoraj na ręce jeszcze dyrektora H. Sójki.

Czy możesz określić, który to przewodniczący "rządził" do tej pory PR Wrocław Question
baka - 15-11-2009, 14:48
Temat postu:
Witam, każdy z was pisze o spółce jak by wiedział, o co tam chodzi i wiedział, co trzeba i jak trzeba by faktycznie ten zakład prawidłowo funkcjonował. Pewnie uwagi się przydadzą , ale ilu z was jest dziś w stanie przyjść i pracować i chcieć coś robić??? Łatwiej jest pisać i wypowiadać się o tym, co trzeba i jak trzeba, zapraszam, więc do nowego dyrektora pana Kurzyjamskiego i może razem stworzycie zespół Ich Troje i zaczniecie podbijać serca klientów PR Wrocław. Co do wiedzy to nie ukrywam, że coś pewnie wie Pan Wojtek , ale czy wiedza z zakresu układania rozkładu jazdy i popełniania przy tym baboli jest wystarczająca do kierowania takim zakładem? Marszałek myśląc tak myśli źle, bo do kierowania nie trzeba znawcy tematu tylko dobrego menadżera….
czarna1 - 16-11-2009, 08:41
Temat postu:
Zastępcą Pana Kurzyjamskiego ds Handlowych będzie Pani Marta Łęska-Padło Dyrektor Biura Sprzedaży Centrali spółki. Jak wiadomo Pani Dyrektor wraca na swoje stare śmieci.
Wrocławiak - 16-11-2009, 16:15
Temat postu:
Wywalono 3 dyrektorów Exclamation . Zachował się dyrektor d/s. finansowych, który jest już pod ochronką i Pan Prezes Moraczewski musi tego Pana pozostawić.

We Wrocławiu mówi się, że za dyr. Staniewskiego przychodzi były dyrektor PR Opole - p. Szwed, który notabene swego czasu został odwołany z dyrektora PR Opole.

Panie Prezesie - czy jest wszystko okey, że nagle odwołuje się 3 dyrektorów w PR Wrocław?
Ten Zakład znalazł się na II miejscu w kosztach własnych w kraju wśród wszystkich zakładów PR.
czy za to się wyrzuca Question

I w tym momencie mówimy o oszczędnościach (odprawy) Question Hmm
Noema - 16-11-2009, 16:28
Temat postu:
Wrocławiak napisał/a:
Zachował się dyrektor d/s. finansowych, który jest już pod ochronką i Pan Prezes Moraczewski musi tego Pana pozostawić.

Można go przesunąć na inne stanowisko. Ochrona przedemerytalna gwarantuje jedynie zatrudnienie w firmie, a nie przyspawanie do obecnie zajmowanego stanowiska służbowego.

Wrocławiak napisał/a:
Ten Zakład znalazł się na II miejscu w kosztach własnych w kraju wśród wszystkich zakładów PR.

Możesz jaśniej? Jakieś konkrety, liczby, źródła? Na razie rzucasz sloganem, z którego nic konkretnego nie wynika.
Wrocławiak - 16-11-2009, 16:34
Temat postu:
Noema, nie jestem w posiadaniu liczb, wyliczeń. Przykro mi. Jak wiesz, takie dane są chronione "tajemnicą przedsiębiorcy".
A wiem od wiarygodnych źródeł , że na piątkowym ostatnim spotkaniu z odwołanym już dyr. H. Sójką, przed wręczeniem mu "dialogu społecznego" przedstawiał sytuację odwołania go na tle sytuacji zakładu.
Może mówił nieprawdę Question
Noema - 16-11-2009, 16:38
Temat postu:
Wrocławiak, pożyjemy zobaczymy. Na pewno nikt nie życzy wam źle, tak jak wy źle życzycie KD.
Wrocławiak - 16-11-2009, 16:47
Temat postu:
Noema, na twój ostatni post, pozwoliłem sobie zacytować z RK jedną z wypowiedzi, która mówi o podejściu do KD, przez PR Wrocław:

Jak nazwałeś "związkowy beton" PR Wrocław robi wszystko, aby zaorać KD!. To są oszczerstwa!!! Jeżeli uważasz, że związki zawodowe mają adwokata w postaci P. W. Świnder, to grubo się mylisz!!!. Chciałbym Ci powiedzieć, że 2 miesiące temu 2 reprezentatywne związki działające w PR Wrocław zwróciły się z prośbą na piśmie o spotkanie z przedstawicielem Urzędu Marszałkowskiego. I co - na spotkanie tylko pojawiła się dyrekcja PR, a z UMWD nie przyjechał nikt.
I nadal uważasz, że związki zawodowe przy PR Wrocław mają adwokata?
Jeżeli chodzi o pismo do UMWD - w tym piśmie związki zwróciły się z prośbą o stanowisko w sprawie istnienia Sekcji w Jeleniej Górze i co za tym idzie, miejsca pracy w Sekcji.
Dlatego w trosce o miejsca pracy, jak również poprawę warunków pracy, złej atmosfery wśród załogi oraz gwarancji wypłat, związki zawodowe, przy PR Wrocław wszczęły "dialog społeczny".

baka - 20-11-2009, 17:42
Temat postu:
Twisted Evil Szkoda patrzeć jak Urząd Marszałkowski we Wrocławiu jako jedyny na całej sieci ciągle zmienia dyrektorów. Coś mi mówi, że sam samorząd nie wie sam za bardzo, co ma zrobić z Przewozami Regionalnymi. Poważny błąd UM i jego obecnych polityków, urzędników jest brak koncepcji jak ma ten zakład wyglądać. Kolejny problem UM to brak kadry, która cokolwiek wie o funkcjonowaniu tak specyficznego zakładu, jakim jest nie wątpliwie Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu i nie tylko. Sporadycznie zatrudnia się w UM ludzi nieprzesiąkniętych syfem kolejowym, a przecież, jeśli ktoś odszedł z PKP i poszedł pracować do UM to nie oczekujmy, że ten człowiek nagle zacznie normalnie pracować i,że będzie chciał coś zrobić. Druga sprawa to sam sposób dostania się do pracy w UM, można dostać się tam, albo po rodzinnych układach lub też znając obecnie panującego, Np. pana Marszałka. Tak było w przypadku pana Wojciech, który poznał pana marszałka i w krótkim czasie został pracownikiem UM. Pan Wojciech liznął trochę kolei jak mi się zdaje jakiś rok i myśląc, że zna się na kolei został Głównym Specjalistą w UM. Odejście poprzednich fachowców pana Patryka i Wojtka pozwoliło Panu Kurzyjamskiemu wypłynąć, bo mówiąc w danym okresie czasu urząd nie posiadał innej znającego się na kolei. I tak Wojciech mógł robić, co chciał, kolejne korekty rozkładu przynosiły chaos w rozkładzie jazdy, zaczęły się głupie terminy kursowania pociągów i kombinowanie z zestawieniem składów. Wszystko to sprawiało, że podróżni byli i są do dziś zdegustowani tym, co się ogólnie dzieje. Ale droga kariery idzie i wiedzie do przodu…Pan Wojtek postanawia zostać dyrektorem, bo ma przewiesz się odpowiednią wiedzę z zakresu funkcjonowania i kierowania wielkim zakładem pracy. Odwołuje się starych fachowców i wielki Wojciech powraca do swojego byłego zakładu gdzie jak się dowiedziałem jest uważany za człowieka, który myśli, że zna się na wszystkim, a tak naprawdę nic nie wie. Zobaczymy co się za jego kadencji poprawi, a jego efekty będą widoczne już 13 grudnia wejdzie wtedy całkowicie Wojtkowym rozkładem jazdy. Jak mówi się po kontach nie będzie to żadna rewelacja, będzie wiele terminów, składy będą raz na 1EN57 raz, na 2EN5 7, a jeszcze inaczej na 1EN?7. To może nie wpłynie tak źle jak te terminy pociągów będzie na tablicach i rozkładach wiele, ale jak ktoś zliczy dni to okaże się, że trzeba dokładnie czytać, bo będzie można się zdziwić przychodząc na pociąg. Wszelkie skargi proszę kierować, więc do Pana Wojtka, Dyrektora i twórcy rozkładu 2009/2010!!!!
Noema = Krycha= Wojtek Kurzyjamski??? co myśłicie o tym??????

[ Dodano: 20-11-2009, 17:43 ]
Bertony w UM!!!!!
Noema - 20-11-2009, 18:07
Temat postu:
baka napisał/a:
Szkoda patrzeć jak Urząd Marszałkowski we Wrocławiu jako jedyny na całej sieci ciągle zmienia dyrektorów.

Ciągle? Pawicki odszedł sam do PKP IC. Zastąpił go Sójka z PKP Cargo. Tak naprawdę dopiero teraz nastąpiły zmiany kadrowe w PR Wrocław. Wreszcie wywalono Piecha i Staniewskiego!

baka napisał/a:
Kolejny problem UM to brak kadry, która cokolwiek wie o funkcjonowaniu tak specyficznego zakładu, jakim jest nie wątpliwie Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu i nie tylko.

Dotychczasowa kadra dyrektorska PR Wrocław też nic nie wiedziała o funkcjonowaniu kolei. Doprowadzili kolej regionalną na Dolnym Śląsku do ruiny! A tutaj ich ostatnie popisy:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=8794

baka napisał/a:
Druga sprawa to sam sposób dostania się do pracy w UM, można dostać się tam, albo po rodzinnych układach lub też znając obecnie panującego, Np. pana Marszałka.

Analogicznie dostaje się posady w PR i w spółkach PKP. Bez układów i znajomości daleko nie zajdziesz.

baka napisał/a:
I tak Wojciech mógł robić, co chciał, kolejne korekty rozkładu przynosiły chaos w rozkładzie jazdy, zaczęły się głupie terminy kursowania pociągów i kombinowanie z zestawieniem składów.

Mylisz się! Kolejne korekty porządkowały syf w rozkładzie jazdy pozostawiony przez Skopca i Zdanowskiego.

baka napisał/a:
Wszystko to sprawiało, że podróżni byli i są do dziś zdegustowani tym, co się ogólnie dzieje.

Owszem, ale to nie wina Kurzyjamskiego. To beton PR Wrocław uwalił postoje w Chojnowie i Pieńsku dla pociągów Wrocław - Drezno, co znacząco pogorszyło ofertę na linii zgorzeleckiej.

baka napisał/a:
Zobaczymy co się za jego kadencji poprawi, a jego efekty będą widoczne już 13 grudnia wejdzie wtedy całkowicie Wojtkowym rozkładem jazdy.

Nowy rozkład jazdy pociągów regionalnych zapowiada się dużo lepiej od obecnego. Przynajmniej w moim regionie, bo całego rozkładu jeszcze nie analizowałam.

baka napisał/a:
Noema = Krycha= Wojtek Kurzyjamski??? co myśłicie o tym??????

Myślę, że masz poczucie humoru.
Dolnoślązak - 20-11-2009, 20:25
Temat postu:
Noema, lekkie sprostowanie Twojej ostatniej wypowiedzi Arrow

Jak odszedł M. Pawicki do PKP IC w Poznaniu, przed H. Sójką dyrektorem PR Wrocław był W. Ziółkowski Twisted Evil .

Noema, poczekajmy do nowego rozkładu jazdy - jeżeli PR nie dogada się z PKP CARGO w sprawie lokomotyw, jak pisał Wrocławiak, to rozkład będzie wyglądał całkiem inaczej. Możesz się domyślić, czym będziemy jeździć, jak w PR Wrocław pozostaną tylko EZT-y Exclamation Hmm .
Noema - 20-11-2009, 20:54
Temat postu:
Dolnoślązak, gdzie PR Wrocław potrzebuje lokomotyw elektrycznych od PKP Cargo?

Od grudnia wylatują pociągi osobowe Wrocław - Gorlitz.

Nieekonomiczne składy wagonowe z lokomotywą relacji Poznań - Szklarska Poręba/Kudowa Zdrój należy zastąpić EZT-ami w relacji Poznań - Jelenia Góra/Kłodzko.

Do Szklarskiej Poręby i dalej do Harrachova docelowo mają jeździć szynobusy. Na trasę Kłodzko - Kudowa Zdrój można puścić wagony z lokomotywą spalinową, których PR mają aż nadto.

I problem braku lokomotyw elektrycznych znika. Łaski PKP Cargo nikt nie potrzebuje.

Natomiast co do Ziółkowskiego to zgoda, ale on nie przyszedł z zewnątrz tylko na dyrektora awansował z zastępcy dyrektora.
Dolnoślązak - 20-11-2009, 21:30
Temat postu:
Noema, fajnie się pisze, lecz raczej trudniej wykonać.
Wyobrażasz sobie jazdę 7 godzin na plastikowych siedzeniach lub siedzeniach z dermy w EN57/71 Question
A gdzie komfort podróży Question
Przecież "Kamieńczyk", "Szklarka", "Szczeliniec", to oczka w głowie UMWD i UMWW Exclamation

Zobacz jakie te pociągi mają ogromną frekwencję Exclamation . czy ten jeden kibel w danej relacji (we Wrocławiu do Kudowy i Szkl. Poręby Górnej) wystarczy Question Exclamation Hmm .

Noema, a wagony PR-ów znowu pójdą w krzaki Question Exclamation

Pozostawię to bez komentarza, dopóki się nie wyjaśni sprawa lokomotyw. Exclamation

[ Dodano: 20-11-2009, 21:36 ]
Jeszcze trzeba dopisać, że za A. Piecha jest nominacja p. Marty Padło - Łęcka.
baka - 20-11-2009, 22:49
Temat postu:
tak zastawiam się, który z was to obrońca lub sam Wojtek K...
Moim zdaniem rozkład ułożony przez panów Zdanowskiego i Skopca był strzałem w dziesiątkę i gdyby nie beton w Urzędzie Marszałkowskim ( Wrocławskim) to było by dobrze. Wiem nikt nie jest w 100% wszech wiedzącym i panowie kilka błędów popełnili, ale liczy się całokształt. Ale beton UM do sterów dopuścił Wojtusia z braku innego chodź trochę poruszającego się w temacie i jak to wszędzie bywa Pan Główny Specjalista zaczął od rozwałki tego co ktoś zaczął sensownie robić i układać. Ale jak ktoś się uważa za wszech wiedzącego to czemu ma nie mieszać i robić nagonki na twórców czegoś sensownego. Co do nowego rozkładu jazdy to kolega pewnie wie co będzie tylko wali głupka.......a co będzie syf mówiąc po polsku!!! A co Szczeliniec przypomnę pomysł poprzedniej ekipy nie znikł…niech teraz ten wspaniały dyrektor i urząd walczą z zwanym przez nich Betonem Kolejowym by pociągi dalej były na składy, a nie na EZT. A tak w ogóle to nowy rozkład ucina pociągi bezpośrednie rel. Poznań – Szklarska-Kudowa…..

Dolnoślązak - 21-11-2009, 16:49
Temat postu:
baka, uprzejmie Cię informuję, że moja osoba nie występuje pod Wojtek K..., czy obrońca tego Pana Exclamation
Jedynie przedstawione fakty nakreślają problem jaki może już w niedługim okresie wystąpić w PR-ach.
Niestety nowy któryś z kolei dyrektor PR Wrocław musi się z tymi problemami zmierzyć.
Co z tego wyniknie - zobaczymy.
Gacek - 21-11-2009, 17:09
Temat postu:
baka napisał/a:

Noema = Krycha= Wojtek Kurzyjamski??? co myśłicie o tym??????



Ojesuuu umarłem.... Krycha sie zagranicą turla ze śmiechu....
buk - 24-11-2009, 00:03
Temat postu:
baka napisał/a:
: będzie wiele terminów, składy będą raz na 1EN57 raz, na 2EN5 7, a jeszcze inaczej na 1EN?7.


To przecież dobrze, skoro ludzie jeżdżą w różnej liczbie w różne dni.
baka - 27-11-2009, 17:55
Temat postu:
PKP Cargo dogadało się z Przewozami Regionalnymi odnośnie wynajmu lokomotyw elektrycznych. To dobra wiadomość dla wielu zakładów PR w Polsce.

[ Dodano: 27-11-2009, 17:57 ]
Jak tam zarządzanie w PR Wrocław?Wojtek działa ostro?

[ Dodano: 27-11-2009, 18:01 ]
Zaczęło się okrajanie pociągów jeszcze nieuruchomionych, a już ciachanie.....pociąg założony do Olesna Śląskiego przez pana Wojtka został wczoraj ciachnięty tylko do Kluczborka...Czy pan Wojtek ma zamiar więcej takich działań organizować?
Dolnoślązak - 27-11-2009, 18:10
Temat postu:
baka, czy Twoja wiadomość jest wiarygodna odnośnie "Porozumienia" w sprawie lokomotyw Razz .
Jeżeli tak, to chwała ludziom z "Cargo" Wink

A może wiesz na jakim etapie są przygotowania przejęcia EZT-ów z PR Wrocław do UMWD Question
pospieszny - 27-11-2009, 18:15
Temat postu:
Dolnoślązak,

Tu info: http://inforail.pl/text.php?id=28879&from=main
Dolnoślązak - 27-11-2009, 18:25
Temat postu:
pospieszny, czyli na tą chwilę znika problem lokomotyw dla PR Wink .

A tak po za tym zastanawia mnie, gdzie byli dyrektorzy PR Wrocław będą pracować Question
Czy ktoś ma w tej sprawie jakieś przecieki Question

Kiedy do PR Wrocław przyjdzie nowy dyrektor d/s. techniczno-eksploatacyjnych Question
A może nie będzie go już wcale Question
Noema - 27-11-2009, 19:54
Temat postu:
baka napisał/a:
Zaczęło się okrajanie pociągów jeszcze nieuruchomionych, a już ciachanie.....pociąg założony do Olesna Śląskiego przez pana Wojtka został wczoraj ciachnięty tylko do Kluczborka...Czy pan Wojtek ma zamiar więcej takich działań organizować?

Olesno Śląskie, tak samo jak Kluczbork to województwo opolskie. Władza UMWD i dyr. Kurzyjamskiego tam nie sięga.
Taki mały, nieistotny szczegół, co nie? Ale poujadać można, a nóż nikt nie zna się na geografii...
baka - 29-11-2009, 20:58
Temat postu:
Ale to na wniosek pan dyr. Opolskiego zakładu zlikwidowano pociąg, więc koleżanka, więc niech nie robi mi wykładu z geografii.
Wojtek - 04-12-2009, 12:07
Temat postu:
Zmiany kadrowe w Dolnośląskim ZPR

Niedawno w dolnośląskich Przewozach Regionalnych, nastąpiła zmiana na stanowisku dyrektora zakładu. Odwołanego przez zarząd spółki Henryka Sójkę, zastąpił Wojciech Kurzyjamski.

Urodzony 27 maja 1977 roku w Łodzi. Absolwent kierunku "Informatyka i ekonometria" na Uniwersytecie Łódzkim, jednakże od 2001 związany z Wrocławiem. W 2003 rozpoczął pracę w Przewozach Regionalnych, a konkretnie w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych, najpierw w Dziale Marketingu, później jako kierujący Samodzielnym Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Konstrukcji Rozkładu Jazdy. W 2007 roku przeszedł do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, gdzie zajmował się m.in. opracowywaniem oferty przewozowej oraz kontaktami z klientami zewnętrznymi. Od 16 listopada 2009 roku ponownie w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych, lecz już jako dyrektor zakładu.

http://rynek-kolejowy.pl/images/upload/IMG_1672%281%29.jpg
* Nowy dyrektor Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Wojciech Kurzyjamski.

źródło: Rynek Kolejowy
sZakOOu - 04-12-2009, 15:15
Temat postu:
Noema napisał/a:
Odwołany dyrektor Piech, przez niektórych tak tu broniony (bo dobrze żył ze związkowym betonem?), przyszedł na kolej prosto ze szkoły, gdzie był wuefistą.

He, he, to prawda. Na studiach mieliśmy z nim (i jego żoną) zajęcia na basenie na Teatralnej. Jako nauczyciel bardzo sympatyczny jegomość. Krytykowany za działalność, ale moim zdaniem więcej pretensji można było mieć do Pawickiego, niż do Piecha.

Życzę nowemu dyrektorowi powodzenia, będzie mu potrzebne. Very Happy
tomasi.fi - 04-12-2009, 17:32
Temat postu:
Noema napisał/a:


Nieekonomiczne składy wagonowe z lokomotywą relacji Poznań - Szklarska Poręba/Kudowa Zdrój należy zastąpić EZT-ami w relacji Poznań - Jelenia Góra/Kłodzko.
Actually I'm not agree...Jeżeli mamy uciąć ten pociąg na Kłodzku Głównym to już ma zapełnienie o połowę mniejsze. Jeżeli już na EZT to puścmy go do Międzylesia lub chociaż do Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieścia. Jeśli to jest niemożliwe to róbmy jak KD puśćmy to do Kłodzka Miasta i zawróćmy go na Kłodzku Nowym. Czy trudno podnieść tyłek maszynistom i przejść na drugi koniec składu? Nawet nie wiecie jak ludzie są zniechęceni do jazdy koleją jak mają zapieprzać na Główne.

P.S to samo tyczy się nowego(połączonego) pociągu Wrocław Główny - Kłodzko Główne 22:40.
Petrik - 08-12-2009, 21:19
Temat postu:
Kiefer zostal dyrektorem PR... No ja Cie... Shocked

Pamietam, jak razem z nim i redaktorem Swiata Kolei F. K. zegnalismy tramwaje nocne we Wroclawiu. Kurde, ja wtedy mialem 18 lat... Niech mu sie dobrze powodzi (i juz wiadomo, dlaczego relacja Korenov - Szklarska bedzie obslugiwana przez PR...).
tomasi.fi - 08-12-2009, 22:27
Temat postu:
a nie Kurzyjamski>?
prezes11 - 09-12-2009, 09:59
Temat postu:
Żeby jeszcze poprawili swoją stronę internetową, gdyż w tej chwli jest ona najgorsza ze wszystkich regionów. Brakuje mi tam rozkładów liniowych na poszczególnych trasach ( patrz małopolska, śląskie, opolskie, wielkopolskie itd ), nie ma też, jakże potrzebnych, plakatów stacyjnych dla większych dworców z regionu.
Noema - 16-06-2010, 18:56
Temat postu:
Wiemy co robią odwołani pod koniec ubiegłego roku byli dyrektorzy PR Wrocław. Likwidatorzy kolei regionalnej na Dolnym Śląsku nadal pracują w PR Wrocław i to na kierowniczych stanowiskach:

Były z-ca dyr. d/s techniczno-eksploatacyjnych w PR Wrocław - Janusz Staniewski obecnie jest na stanowisku koordynatora d/s techniczno-eksploatacyjnych. Po dymisji przez ok. miesiąc był nawet głównym inżynierem!

Były z-ca dyr. d/s handlowych w PR Wrocław - Andrzej Piech obecnie jest naczelnikiem Działu Sprzedaży.

Jak widać beton ma się bardzo dobrze, nikomu włos z głowy nie spadł. Warto przypomnieć, że ich dawna szefowa, była dyrektorka PR Wrocław - Genowefa Ładniak, która jako pełnomocniczka zarządu PKP PR zarzynała kolej regionalną na Śląsku, Opolszczyźnie i na Dolnym Śląsku, od roku jest prezesem Kolei Dolnośląskich. Piecha, nauczyciela wuefu, do PR Wrocław ściągnęła Ładniak.

Beton nadal rządzi i nadal mąci !!!
Wrocławiak - 31-08-2010, 12:30
Temat postu:
Pan Wojciech Kurzyjamski został odwołany z dyrektora PR Wrocław Razz Exclamation .
Następca pochodzi z Katowic - P. Janusz Berkowski.

Czy nowy dyrektor w końcu zrobi porządek w tym zakładzie Question

Dla przypomnienia, w tym zakładzie nadal na stanowiskach kierowniczych są byli panowie dyrektorzy, którzy zostali także odwołani.
Noema - 31-08-2010, 14:14
Temat postu:
Wrocławiak, młody Kurzyjamski z UMWD wam nie pasował, tylko dlatego, że nie płaszczył się przed związkowcami, to teraz dostaniecie starego tramwajarza ze Śląska, pewnie z namaszczenia PO, bo stanowiska dyrektorskie w PR w większości są polityczne.

Janusz Berkowski był prezesem spółki Tramwaje Śląskie skąd został odwołany w lutym br. Ciekawe jakie on ma pojęcie o kolei, szczególnie o kolei regionalnej na Dolnym Śląsku? Założę się, że żadne! Ale właśnie może ktoś taki będzie odpowiadał betonom związkowym z PR Wrocław...
Dolnoślązak - 31-08-2010, 18:44
Temat postu:
Cytat:
Wrocławiak, młody Kurzyjamski z UMWD wam nie pasował, tylko dlatego, że nie płaszczył się przed związkowcami,


Noema, dlaczego tak sądzisz Question
Powiem tak - jeżeli chodzi o ruch pociągów, to zdecydowanie mogę powiedzieć, że zawsze się interesował i doradzał, tak aby wszystko kursowało.
Jeżeli chodzi o sprawy pracownicze, kadrowe - tu może były zgrzyty, których z racji zachowania tajemnicy służbowej nie będę opisywał.


Cytat:
Ale właśnie może ktoś taki będzie odpowiadał betonom związkowym z PR Wrocław...


Noema, nie uważaj, że wszystkie związki są betonem kolejowym Exclamation .
Moim zdaniem obrażasz związki działające w PR Wrocław, które niejednemu pracownikowi pomogli i robią coś dla pracowników, bo nie są uzależnieni od central związkowych. Dlatego wsadzenie wszystkich związków do jednego wora i nazwaniem ich betonem kolejowym jest chyba lekką przesadą i w moim odczuciu obrazą godności człowieka jako związkowca, który chce coś zrobić dla dobra pracowników.


Cytat:
Janusz Berkowski był prezesem spółki Tramwaje Śląskie skąd został odwołany w lutym br. Ciekawe jakie on ma pojęcie o kolei, szczególnie o kolei regionalnej na Dolnym Śląsku?


Dajmy szanse nowemu dyrektorowi, jak dano W. Kurzyjamskiemu. Mogę Cie zapewnić, że związki zawodowe bacznie będą się przyglądać zarządzaniem PR Wrocław.
Wojtek - 01-09-2010, 09:46
Temat postu:
Wojciech Kurzyjamski nie jest już dyrektorem Dolnośląskiego Zakładu PR

- Wojciech Kurzyjamski nie jest już dyrektorem Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu - potwierdził "Rynkowi Kolejowemu" Michał Lipiński z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

- Jego następcą jest Janusz Berkowski - dodał Michał Lipiński.

źródło: Rynek Kolejowy
Lady Makbet - 01-09-2010, 16:57
Temat postu:
Szkoda Wojtka! Przegrał ze związkową bandą.

Beton
Picolo - 01-09-2010, 18:43
Temat postu:
A propos odwołania W.Kurzyjamskiego, cytat z forum "Rynku Kolejowego":

...a wuefista Andrzej Piech nadal ma stanowisko w PR Wrocław z pensją 10 tys. A przypomnę, że ów pan wraz z Markiem Pawickim (PKP IC Poznań) oraz Witoldem Ziółkowskim niszczyli w latach 2003-2006 na potęgę kolej na Dolnym Śląsku. No ale obaj trzej panowie mają dobre układy ze związkowymi bandami z PR Wrocław (z Wolną Drogą na czele), które jak widać dopięły swego i obaliły niezależnego dyrektora.
Noema - 02-09-2010, 15:53
Temat postu:
Lady Makbet napisał/a:
Szkoda Wojtka! Przegrał ze związkową bandą.

Wojtek Kurzyjamski był pierwszym dyrektorem PR Wrocław, na którego nie skarżyli się pasażerowie! Pamiętacie ile hektolitrów pomyj wylano na jego porzedników: Ładniak (obecnie KD), Pawickiego (obecnie IC Poznań) i Piecha (niestety nadal PR Wrocław)?

Betonom związkowym z PR Wrocław gratuluję głupoty i życzę im jak najgorzej, z upadkiem PR włącznie!
Victoria - 02-09-2010, 18:58
Temat postu:
Przecież w każdym zakładzie PR faktyczną władzę sprawują związki zawodowe. Jeśli dyrektor nie skuma się ze związkowymi bossami to przeznaczony jest na odstrzał. Jeśli się z nimi skuma to jest nietykalny, jak np. Labuda z PR Gdynia.

Związkowcy nieustannie pisali jakieś paszkwile na Kurzyjamskiego, jak nie do centrali PR to do UMWD. Dziwię się tylko, że zarząd PR uległ presji związkowców. To utwierdza mnie w przekonaniu, że PR w końcu upadną, bo z takim betonem związkowym ta spółka nie ma żadnej przyszłości.

Obawiam się, że los Kurzyjamskiego podzieli Żmuda z PR Poznań. Tam beton też jest bardzo silny.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group