jano napisał/a: |
Widać, że projekt (tabela 260) kładzie duży nacisk na zachowanie cykliczności połączeń. |
Bartuś napisał/a: |
Może po prostu UMWD przewiduje dalsze obsługiwanie pociągów na Zieloną Górę najgorszym szrotem z krzaków PR Wrocław, który z trudem wyciąga stówę, tak jak to dzieje się do tej pory. |
Noema napisał/a: |
A propos Jeleniej Góry... Dla kogo są te dwa weekendowe pociągi do Lwówka? Czas przejazdu wręcz „rewelacyjny” - prawie 2 godziny (PKS jedzie niecałą godzinę). Wozem drabiniastym byłoby szybciej! |
Światowid napisał/a: |
Na przyszłość poszerzcie możliwość dodawania większej ilości plików na forum bo wtedy nie musiałbym prosic się administracji tylko sam bym wrzucił projekt na forum. Na 274 trzy pary pociągów do jg więcej i jedna para w stronę zgorzelca więcej. Na kłodzkiej cieszą weekendowe Kłodzko Gliwice i Kłodzko Kedzierzyn p. Nysę. Rozkład jest aktualny zecstanem na 1 sierpnia więc jak najbardziej aktualny. |
Światowid napisał/a: |
Co do Gliwic jest to już ustalone z opolskim. |
JacekW napisał/a: |
Nie wiem czy to dobry temat, ale na stacji w Chojnowie wisi przyszły rozkład jazdy pociągów (obowiązujący od 4 września) i jest w nim KD Bus w relacji Chojnów - Rokitki - Wierzbowa - Leszno Górne, to ma być jakaś komunikacja zastępcza dla Legnica - Żagań czy nowy pomysł KD? Pozdrawiam |
jozek napisał/a: |
Ciekawe czy Kd podstawi na komunikację zastępczą wystarczająco dużo autobusów aby w miarę komfortowo obsłużyć te połączenia. |
prezesrafal napisał/a: |
Czy coś wiadomo, czy wróciłyby pociągi na trasę Głogów - Wschowa - Leszno??? |
jozek napisał/a: |
Akurat rozwój połączeń kolejowych kosztem autobusowych to według mnie dobra zmiana. PKS przegrał nie tylko ze względu na cenę (charakter komercyjny - bez dopłat i ulg), ale i czas przejazdu i jego komfort). PKS na tej trasie brylował w czasach 1 pociągu dziennie na tej trasie (Bóbr) co nie było żadną alternatywą. Dla Żar i Żagania to mała strata. Gorzej mają osoby ze Szprotawy, Chocianowa czy Przemkowa, które nie mają żadnego połączenia z Wrocławiem. |
Światowid napisał/a: |
Planowane jest poszerzenie oferty przewozowej przez PKP IC na linii 273 Wrocław- Głogów- Szczecin. Co pojedzie to tego Ministerstwo nie przekazało, ale wiadomo że będzie coś więcej niż tylko Mehoffer do Zielonej Góry. Chodzi oczywiście o połączenia codziennego kursowania a nie sezonowe. |
Światowid napisał/a: |
Ministerstwo potwierdziło również że planuje rozbudowę siatki połączeń kat IC na zgorzeleckiej. Nie podano konkretnej relacji ale z informacji, jakie otrzymujemy prawdopodobnie ma być to pociąg do Krakowa. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Z Węglińca do Lubania po raz kolejny wprowadzono ograniczenie prędkości do 20-30 km/h, więc ruch pociągów ponownie stanął tam pod znakiem zapytania... |
Lady Makbet napisał/a: |
bystrzak2000, czy tam nie było remontu parę lat temu? |
nd napisał/a: |
Nie aż tak źle. W WOSie wprowadzili nowe ograniczenie do 50/60 na jakichś 12 kilometrach chyba. W rozkazie nic nie ma. |
Lady Makbet napisał/a: |
bystrzak2000, czy tam nie było remontu parę lat temu? |
Sunseed napisał/a: |
Czasy przejazdu nie uwzględniają remontów na linii 275 od Miłkowic do Leszna Górnego. |
Rozkładowiec napisał/a: |
brawa dla KD za poczucie humoru, bo przy tej szlakowej inaczej się tych pociągów nazwać nie da. |
walbol napisał/a: |
Jak to nie uwzględniają?
Taki Bóbr na przykład pokonuje odcinek Miłkowice - Leszno Górne w obecnym RJ w 51 minut (14:13 - 15:04), a od grudnia w 36 minut (14:22 - 14:58). Jeden z pociągów pokona trasę Żary - Wrocław Główny w 2h i 15 minut (8:30 - 10:45), czyli też zauważalnie szybciej niż obecnie. |
krzysztoff napisał/a: |
Skąd masz te czasy przejazdów? Ja patrzę na portalu pasażera, plakatach PLK itp. i widzę nadal w okolicach 50min (stan na przed 11.12). |
krzysztoff napisał/a: |
Skąd masz te czasy przejazdów? Ja patrzę na portalu pasażera, plakatach PLK itp. i widzę nadal w okolicach 50min (stan na przed 11.12). |
Sunseed napisał/a: |
Racja, chłopak nie zmyśla. Też błędnie szukałem. z Żagania do Wrocka dojedziemy już w 1:45min (Leśnica) a na główny w 1:59. Dobre czasy! : ) |
skubi napisał/a: |
Na ,,+,, skrócenie czasu przejazdu ,,Szrenicy" Wrocław -Szklarska P.G aż o 30min. do 2h43min. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Poza tym te dwa kursy bardziej by się przydały w Kudowie. Przy dobrym skomunikowaniu z Regio Wrocław - Międzylesie w Kłodzku byłby wilk syty i owca cała |
Rozkładowiec napisał/a: |
A tak nawiasem mówiąc, są jakieś plany przejęcia linii Wrocław - Międzylesie przez KD? Bo to zdaje się już jedyna linia wewnątrz województwa którą obsługują PR-y |
skubi napisał/a: |
KD wjeżdżają do Międzylesia . Po jednym kursie dziennie z Wałbrzycha Gł. i Legnicy |
Cytat: |
Więcej połączeń kolejowych w całym województwie dolnośląskim |
Noema napisał/a: |
Zważywszy na wcześniejszy post Beatrycze, odnoszę wrażenie, że ten rozkład układał regularny debil. |
skubi napisał/a: |
Smutna wiadomość . Od 11 grudnia zawieszają Lwówek , wprowadzają BUS . Koniec tej pięknej linii |
janox79 napisał/a: |
Na SITKOLu widnieje taki oto pociąg:
Legnica 02:00 KD 66003 Rzeszotary 02:07/02:07 Raszówka 02:15/02:16 Gorzelin 02:19/02:20 Chróstnik 02:24/02:24 Lubin Górniczy 02:36 |
skubi napisał/a: |
Smutna wiadomość . Od 11 grudnia zawieszają Lwówek , wprowadzają BUS . Koniec tej pięknej linii |
Światowid napisał/a: |
Bonifas Jutro będe. Rozmawiał z UMWD zobaczymy na jakim etapie jest procedura przzejęcia linii przezUMWD. O zamiarach likwidacji połączeń wiedziałem już trzy miesiące temu . Naśladujmy samorządy z Karpacza. Tam linia nie funkcjonuje już długo ale lata wyrzeczeń i starań zaowocowały tym, że przejęcie tej linii przez UMWD jest blisko. Sceptycznie podchodzę do reaktywacji połączeń w Karpaczu ale podziwiam ludzi za zaangażowanie. |
krzysztoff napisał/a: |
Jeszcze miesąc temu mówiło się o pociągach Legnica-Forst. Coś nie widzę ich ani w plakatach, ani na portalpasazera ani na rozkład-pkp.pl. Rozmyślili się czy ja źle szukam? Tzn. pokazuje te pociągi, ale jako pociągi do Żar. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Nocny pociąg do Szklarskiej Poręby już dawno stracił rację bytu. |
KrzysiekkG napisał/a: | ||
Na jakiej podstawie wysuwasz takie twierdzenia? Masz może jakieś dane oficjalne dotyczące frekwencji tego pociągu? Ilekroć go widywałem to zawsze miał niezłe obłożenie, a w czasach degrengolady na linii 274 to był jedyny pociąg z frekwencją do Jeleniej Góry większą niż kilka/kilkanaście osób. |
Noema napisał/a: |
Nie zgodzę się z przedmówcami. Nocny pociąg do Szklarskiej Poręby jest potrzebny. Turysta przyjeżdża rano w góry i na miejscu ma cały dzień do dyspozycji. Nie traci dnia w pociągu. Analogicznie powrót. |
Noema napisał/a: |
Beton PKP IC nakocił dziennych pociągów do Jeleniej Góry, które wożą powietrze, |
Cytat: |
Prawdziwi turyści w dupie mają dobę hotelową, bo nie jadą z walizeczką na kółeczkach do wygodnego pensjonaciku tylko z pociągu idą w góry, chodzą cały dzień i dopiero wieczorem udają się na kwaterę lub do schroniska na nocleg. Albo na kemping. Sama tak spędzam wakacje. |
Cytat: |
Podsumowując: jeśli będzie popyt na nocne pociągi, to powinny jeździć, ale jeśli czasy przejazdu na pewnych tasach są już bardzo dobre, to powinno się uruchamiać również wczesnoporanne połączenia alternatywne. Pasażerowie sami wybiorą co im bardziej pasuje.
|
empek napisał/a: |
Przede wszystkim puszczanie pociągu ze Szklarskiej/Jeleniej do Warszawy przez Poznań, z makabrycznie długimi postojami, jest totalnie bez sensu. Trasowanie przez GOP i CMK i kończenie biegu w Lublinie było najlepszą opcją. A tak? Nie mamy ani połączenia z Górnym Śląskiem, ani z Lubelszczyzną i w dodatku jazda nocna do stolicy trwa patologicznie długo. |
krzychu12231 napisał/a: |
IC powinno zrobić wszystko co może, żeby Sudety do Szklarskiej Poręby przyjeżdżały ok. 7-8 rano i wyjazd powrotny nie wcześniej niż o 20 (a latem mogłoby to być o 21-22). |
krzychu12231 napisał/a: |
nie każdy w ok. 3 godzinną podróż chce się wybrać tramwajem KD, skład dalekobieżny zawsze będzie wygodniejszy od nawet najlepszego podmiejskiego. |
bystrzak2000 napisał/a: |
No i poza tym czasy się zmieniają i "turystów z walizeczką na kółkach" jest coraz więcej (powiedziałbym, że nawet zdecydowana większość). W Karkonosze jeżdżę regularnie od kilku lat i na szlakach prawdziwych turystów z wielkimi plecakami coraz trudniej uświadczyć. Trochę szkoda. |
Noema napisał/a: |
Góry są dla twardzieli z plecakiem, a nie dla wyżelowanych ciot w rurkach z gołymi kostkami (kuźwa, cóż to za moda?!), w pastelowych trampeczkach i z walizeczką na kółeczkach. Prawdziwy turysta pojedzie w góry nocnym TLK i prosto z pociągu pójdzie na szlak. Rurkowiec pojedzie dziennym EIC/EIP, Śnieżkę co najwyżej zobaczy z Karpacza, a opalać się będzie na tarasie w pensjonacie. Nie rozumiem dlaczego ofertę PKP IC w Karkonosze chcesz dostosować pod rurkowców. A co z górołazami? |
krzychu12231 napisał/a: |
Natomiast dzienny EIC z Warszawy może mieć frekwencję, ale moim zdaniem tylko w sezonie. Poza tym okresem (nie pamiętam czy wtedy też ma w weekendy jeździć) to na pewno będzie pusty. Bo o ile takie Sudety (zakładając obecny i poprzedni rozkład, nie to co będzie od marca) zabierają także pasażerów z Poznania i Wrocławia wybierających się w góry na 1 dzień (sam się do takich zaliczam) to EIC przyjeżdżający w środku dnia i to zapewne o znacznie wyższej cenie już na takich pasażerów liczyć nie może.
[...] EIC będzie alternatywą praktycznie wyłącznie dla ludzi z Warszawy i to jadących na dłuższy pobyt. |
krzychu12231 napisał/a: |
Ba, na osoby jadące na 2-dniowy weekend też nie, bo raczej nikt nie przyjedzie do Szklarskiej w sobotę po 12 żeby w niedzielę po 15 wracać. Co innego przyjechać w sobotę rano o 8 i wracać w niedzielę o 20. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Oczywiście "wyżelowane cioty w rurkach z gołymi kostkami , w pastelowych trampeczkach", które nie mogą 100 metrów pod górę podejść też się coraz częściej trafiają |
Beatrycze napisał/a: |
Przewoźnik kolejowy z Dolnego Śląska poinformował o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie uruchomienia weekendowych, nocnych połączeń autobusowych na trasach dolnośląskich pociągów. To kolejny krok w uzupełnianiu, a czasem zastępowaniu kolejowej oferty autobusami. |
Bartuś napisał/a: |
Nie wiem czy akurat Konopnicka to dobry pomysł. Ten pociąg jest o 6:51 we Wrocławiu, czyli z Węglińca musiałby wyjechać przez piątą. W drugą stronę Konopnicka jest we Wrocławiu o 21:14. IMHO nie jest to najlepszy pociąg do wydłużenia, moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby puszczenie z Węglińca IC Słowacki. Relacja podobna, skład : też dart, a godziny dużo lepsze. |
Jaro96 napisał/a: |
to nie ma żadnego pociągu do ok. 20 tyś. Bogatyni, bo KD uważa za ważniejsze miejscowości Lwówek Śląski i Trzebnice. Lekceważenie Bogatyni jest tu złe. |
Światowid napisał/a: |
Trasą przez Lubań powinien jeździć sezon do Szczecina. |
Cytat: |
A mikolscy hejterzy nadal będą istnieć i nic na to się nie poradzi |
Stella napisał/a: |
Od 11 czerwca pasażerowie będą mieli do dyspozycji połączenie IC Konopnicka, które zostanie wydłużone do/z Węglińca. Dzięki niemu podróżni w przystępnej cenie będą mogli dotrzeć m.in. do Łodzi czy Kalisza. |
Rafi napisał/a: |
Szkoda, że nie z Lubania. |
Stella napisał/a: |
W Węglińcu z IC "Konopnicka" będzie skomunikowany pociąg KD do Lubania przez Zgorzelec. |
Noema napisał/a: |
Rano do Białegostoku takiego skomunikowania nie będzie. Przynajmniej tak wynika z SRJP. A wystarczy przesunąć o 35 minut pierwszy pociąg z Lubania do Węglińca. Wtedy będzie skomunikowanie z IC oraz z osobowym do Wrocławia jadącym 10 minut po IC. Prezesie KD, działajcie! |
Rozkładowiec napisał/a: |
To jest logiczne, że podróżni wewnątrz województwa nie pojadą pociągiem TLK, mając do dyspozycji pociągi regionalne. Pociągi dalekobieżne, jak sama nazwa wskazuje są przeznaczone dla podróżnych przemierzających dłuższe odcinki. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Pociągi dalekobieżne, jak sama nazwa wskazuje są przeznaczone dla podróżnych przemierzających dłuższe odcinki. Jednak w przypadku Pomorzanina, to dla tych osób będzie to podróż bardziej uciążliwa (przesiadka), oraz droższa (dwa bilety). Przepuszczam, że jak ktoś będzie się miał przesiadać, to zrobi to we Wrocławiu do autobusu, których zapewne nie brakuje, a Pomorzanin między Wrocławiem a Kłodzkiem będzie woził tlen. |