INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - Miasta opuszczone przez PKP IC

Noema - 04-06-2010, 19:21
Temat postu: Miasta opuszczone przez PKP IC
Zróbmy listę miast, do których nie dojedziemy już pociągami TLK spółki PKP IC, przy czym trzymajmy się następującej zasady: wymieniamy tylko miasta powiatowe i ewentualnie stacje końcowe, do których w okresie od 01.12.2008 (przejęcie pociągów pospiesznych przez PKP IC) do 01.06.2010 (ostatnie cięcia TLK) dojeżdżały pociągi pospieszne/TLK. Jeśli pamiętamy to podajemy również datę likwidacji ostatniego pociągu TLK.

No i może ja zacznę. W moim regionie wyglądało to tak:

ZGORZELEC (grudzień 2009)

BOLESŁAWIEC, LEGNICA, LUBAŃ ŚL. (czerwiec 2010)

KUDOWA ZDRÓJ

SZKLARSKA PORĘBA, JELENIA GÓRA, WAŁBRZYCH (brak pociągów TLK od września 2009 do grudnia 2009)
Pabianiczanin - 04-06-2010, 19:24
Temat postu:
Chełm i chyba Gorzów WLKP.
Emillex - 04-06-2010, 19:29
Temat postu:
-Kostrzyn
-Gorzów Wielkopolski
-Trzcianka
-Suwałki (oraz Sestokai-Litwa [poc. 91002])
-Tarnobrzeg
-Kolbuszowa
(Od 1 czerwca 2010 roku)

-Chojnice
-Grudziądz
-Zamość
-Krasnystaw
-Biłgoraj
-Mielec
-Mrągowo
(Od 1 września 2009 roku)
Noema - 04-06-2010, 19:33
Temat postu:
Pamięta ktoś jak to wygląda w Bieszczadach?
Pabianiczanin - 04-06-2010, 19:34
Temat postu:
No z Suwałkami to się tu nie zgodzę bo dziś w Skierniewicach widziałem TLK relacji Suwałki - Wrocław.P.S nawet była tablica na wagonie z napisem Suwałki i była zapowiedź że jedzie z Suwałk.No chyba że PKP IC się pomyliło z tabliczkami.
Emillex - 04-06-2010, 19:35
Temat postu:
Noema ,tak:
-Zagórz
-Sanok
-Krosno
-Jasło

Był to pociąg pospieszny "Wisłok" 30512 rel. Zagórz - Warszawa Zachodnia. W sezonie to naprawdę dużo ludzi jeździło tym pociągiem, mimo że jazda na odcinku Zagóz-Jasło była powolna (szlakowa 50km/h). "Nierentownośc" tego kursu mogła się wziąść z potrzeby wypożyczania od PR SP32 z lokomotywowni w Jaśle i Zagórzu. Wszak poco naprawić SU45 które należą do IC, niech grzeją krzaki, a Bieszczady uwalimy.
Pabianiczanin, Mogłem się mylić. Wiem że Suwałki straciły jakiegoś TLK, nie wiem czy oba.
Pabianiczanin - 04-06-2010, 19:41
Temat postu:
Emilex: Tylko jedno mnie zastanawia bo na jednej tablicy było że pociąg jedzie z Białegostoku a na drugiej że z Suwałk.
A w Skierniewicach zapowiedź była wyraźna że z Suwałk.
P.S na stronie IC jest pociąg TLK relacji Wrocław - Suwałki ale to przez:Poznań ,Toruń.Więc chyba się pomylili z tablicami i z zapowiedzią w Skierniewicach.
Emillex - 04-06-2010, 19:47
Temat postu:
A jednak się zapędziłem i wprowadziłem w bląd. Masz rację, taki pociąg istnieje-figuruje w rozkładzie. Pomyliłem z innym uwalonym TLK. Właśnie po uwaleniu tego pociągu, mogę doliczyć jeszcze jedno miasto: Olecko.
Póki co Augustów i Sestokai mogą czuć się bezpiecznie, przynajmniej do 1 września.
Co do tabliczek to sądzę że niektóre wagony jadą do samych Suwałk, reszta zostaje w Białymstoku.

P.S. Jeszcze coś się przypomniało:
-Braniewo (od 07.02.2010 do 01.06.2010 ["Przemytnik" czyli pociąg pospieszny "Kalinka" rel. Gdynia-Kaliningrad]).
Nie jestem tylko pewien czy podczas objazdu, zatrzymywał się w Fromborku.
Bart82 - 04-06-2010, 20:42
Temat postu:
Górny Śląsk:
Mikołów
Czerwionka-Leszczyny
Rybnik
Racibórz
Nie pamiętam kiedy(chyba 1.09.2009 ale nie daję głowy), wiązało się to z uwaleniem "Hutnika".

Żory tu zniknęła "Szyndzielnia" ale wróciła jako InterRegio
Emillex - 04-06-2010, 20:48
Temat postu:
A Żory czasem też nie zostały opuszczone?
Bartuś - 04-06-2010, 20:51
Temat postu:
Strzelce Krajeńskie ( 1 czerwca 2010 )
Polanica Zdrój ( 31 sierpnia 2009, oficjalnie 12 grudnia 2009 )
Lubań ( 1 czerwca 2010 )
Gryfów Śląski ( 1 czerwca 2010 )
Nowogród Bobrzański ( 31 sierpnia 2009, oficjalnie 12 grudnia 2009 )
Rejowiec ( 1 czerwca 2010 )
Świdnik ( 1 czerwca 2010 )
Mikołajki ( 31 sierpnia 2009, oficjalnie 12 grudnia 2009 )



Emilexx napisał/a:
-Kostrzyn

Przez Kostrzyn jeździ jeszcze ogryzek w postaci sezonowca Bielsko Biała - Świnoujście
Bartini - 04-06-2010, 20:53
Temat postu:
Cytat:
-Chojnice
No bądźmy poważni, jakoś nikt nie pisze że w Miłosław został opuszczony przez IC, bo nie kursuje już jeden pociąg sezonowy, który tamtędy jeździł.

Cytat:
-Mielec
Oczywiście nikt słówkiem nie piśnie, że również ubóstwiane peery również tam już nie jeżdżą.

Cytat:
Nie jestem tylko pewien czy podczas objazdu, zatrzymywał się w Fromborku.
Oczywiście że nie.
Bart82 - 04-06-2010, 20:53
Temat postu:
Emillex napisał/a:
A Żory czasem też nie zostały opuszczone?


Heh no w sumie tak masz racje Very Happy
Bartini - 04-06-2010, 20:57
Temat postu:
Cytat:
Strzelce Krajeńskie ( 1 czerwca 2010 )
A mi się zdawało, że do Strzelec Krajeńskich pociągi pasażerskie nie kursują od prawie 50 lat...
bartik - 04-06-2010, 22:27
Temat postu:
Bartini napisał/a:


Cytat:
-Mielec
Oczywiście nikt słówkiem nie piśnie, że również ubóstwiane peery również tam już nie jeżdżą.


A ja wspomnę, że pociągi RP zamawia urząd marszałkowski a nie sama sobie spółka, a pośpieszny na tej trasie w przeciwieństwie do osob. miał dobrą frekwencję, ale jak widać fakty mona interpretować jak się komu podoba.
Anonymous - 04-06-2010, 23:04
Temat postu:
Do Suwałk IC dojeżdża ,dodatkowy pociag od wakacji rel Suwałki -Wrocław przez Olsztyn-Wa-wę ,więc Suwałki musimy wykluczyc z tej listy,Olecko także
Gurami22 - 05-06-2010, 00:06
Temat postu:
Bukowno, Olkusz, Wolbrom - od września 2009, gdy zlikwidowano TLK "Augustyn Kordecki"
1762 - 05-06-2010, 07:43
Temat postu:
Nysa - od 02.09.2009 po uwaleniu "Oleńki"
Emillex - 05-06-2010, 08:04
Temat postu:
Bartini napisał/a:
Cytat:
Strzelce Krajeńskie ( 1 czerwca 2010 )
A mi się zdawało, że do Strzelec Krajeńskich pociągi pasażerskie nie kursują od prawie 50 lat...


Bo to jest prawda. W rzeczywistości stacja "Strzelce Krajeńskie Wschód" znajdująca się na OstBahnie leży w miejscowości Zwierzyn oddalonej od Strzelc o około 7km. Tam właśnie TLK się zatrzymywały.
Postram się policzyć w najbliższym czasie, szacunkowo ile mieszkańsców miast zostało "opuszczonych przez IC".
sheva17 - 05-06-2010, 10:05
Temat postu:
Obecnie coraz mniej osób brak PKP IC nawet zauważa. Oferta tego przewoźnika jest za droga, więc nawet tam gdzie są jeszcze ich pociągi należy je traktować tak jakby dawno już ich nie było. Mam nadzieję, że powstanie kolejny temat nowe miasta/ miejscowości objęte siatką połączeń IR. To prawdziwa szansa na rozwój kolei, a nie na postępujące uwstecznienie.
Emillex - 05-06-2010, 12:18
Temat postu:
Tak jak pisałem robię pierwszą, (zaokragloną) liczbę mieszkańców miast które zostały pozbawione połączeń dalekobieżnych przez PKP IC.
-Zgorzelec 32 000
-Bolesławiec 40 000
-Legnica 102 000
-Lubań 22 000
-Gryfów 7 000
-Kudowa Zdrój 10 000
-Szklarska Poręba 7 000
-Polanica Zdrój 7 000
-Jelenia Góra 85 000
-Węgliniec 3 000
-Chojnów 14 000

Województwo Dolnoślaskie: 329 000 mieszkańców
-Nowogród Bobrzański 5 000
-Gorzów Wielkopolski 125 000
-Strzelce Krajeńskie 10 000
-Kostrzyn nad Odrą (prócz sezonowca) 18 000

Województwo Lubuskie: 158 000 mieszkańców
Trzcianka 17 000
Województwo Wielkopolskie: 17 000
-Chojnice 40 000
-Grudziądz 99 000

Województwo Pomorskie i Kujawsko-Pomorskie: 139 000 mieszkańców
-Olecko (prócz sezonowca) 16 000
-Mikołajki 4 000
-Mrągowo 22 000

Województwo Warmińsko-Mazurskie: 42 000 mieszkańców
-Nysa 47 000
Województwo Opolskie: 47 000 mieszkańców
-Mikołów 39 000
-Czerwonka Leszczyny 29 000
-Rybnik 141 000
-Racibórz 57 000
-Żory 62 000/b]
Województwo Śląskie: 328 000 mieszkańców
[b]-Zagórz 5 000
-Sanok 40 000
-Krosno 48 000
-Jasło 38 000
-Kolbuszowa 10 000
-Mielec 63 000
-Tarnobrzeg 50 000

Województwo Podkarpackie: 254 000 mieszkańców
-Zamość 66 000
-Krasnystaw 20 000
-Biłgoraj 27 000
-Chełm 68 000
-Świdnik 40 000

Województwo Lubelskie: 221 000 mieszkańców
-Bukowno 10 000
-Olkusz 37 000
-Wolbrom 9 000

Województwo Małopolskie: 55 000 mieszkańców

Reasumując: 159 000 0 (milion pięćset dziewięćdziesiąt tysięcy) mieszkańców...
Pabianiczanin - 05-06-2010, 12:23
Temat postu:
Jelenia Góra Question Z tego co mi wiadomo TLK16100 w sezonie będzie wydłużony do Jeleniej Góry
Emillex - 05-06-2010, 12:25
Temat postu:
Noema wpisała że Jelenia Góra to wpisałem. W każdym razie, sezon to nie cały rok.
Pabianiczanin - 05-06-2010, 12:27
Temat postu:
No tak masz rację ale to też nie oznacza ,że nie będzie ani jednego pociągu dalekobieżnego do Jeleniej Góry
Anonymous - 05-06-2010, 13:11
Temat postu:
Taka mała poprawka co do liczby mieszkańców, Grudziądz jest miastem powyżej 100tyś w przeciwnym razie miasto nie miało by prawa wybierać prezydenta ,to tak na marginesie ale jeśli podajemy już liczby to prawdziwe
Andrzej - 05-06-2010, 15:12
Temat postu:
gryff, możesz napisać szerzej o wyborach prezydenta w miastach powyżej i poniżej 100tyś mieszkańców.Trochę mnie zaskoczyła podana przez Ciebie informacja.
Mih - 05-06-2010, 15:42
Temat postu:
Ustawa o samorządzie gminnym, art. 26 ust. 4:
W miastach powyżej 100.000 mieszkańców organem wykonawczym jest prezydent
miasta. Dotyczy to również miast, w których do dnia wejścia w życie niniejszej
ustawy prezydent miasta był organem wykonawczo-zarządzającym.

Tomek_poz - 05-06-2010, 16:05
Temat postu:
Jeżeli nie liczymy pociągów wakacyjnych, to jeszcze Nakło nad Notecią 19 000 mieszkańców.
A do Jeleniej Góry (przez Wałbrzych) jeździ obecnie nocna TLK, dawne Karkonosze.

PS. Co do Strzelec Krajeńskich, to leżą one w powiecie strzelecko-drezdeneckim, więc można dopisać także Drezdenko 10 000 mieszkańców.
Anonymous - 05-06-2010, 16:31
Temat postu:
Mih uczynił to za mnie w odpowiedni sposób podając ustawę dotyczącą tej kwesti .Sprawdziłem dane co do liczby mieszkańców z przed 2 lat ,faktycznie widnieje tam liczba 99tyś z małym odsetkiem ,widocznie musi być zawarty w ustawie jakiś odrębny zapis regulujący tą sprawę
buuuuum - 05-06-2010, 17:02
Temat postu:
No tak... prezydent jest od 50k i w górę...
nie rozumiem sposobu zapisu przytoczonej ustawy
sheva17 - 05-06-2010, 17:28
Temat postu:
Tak jak we wcześniejszym poście. To 50000 jest wielkością graniczną.
Anonymous - 05-06-2010, 18:24
Temat postu:
Fiu, fiu, IC planuje w przyszłym roku zwinąc sie całkowicie z Kryniczanki- EIC Pieniny zupelnie won, Malinowski w sezonie. Ja juz nie mam siły sie wkurzać, to jest po prostu smieszne, TLK Krynica-Warszawa frekwencja zawsze grubo ponad 100%, ale widac jakis EIC Neptun jest bardziej opłacalny.

Teraz jest dla mnie jasne. Dotacja idzie na EIC, ktore wożą powietrze, a IC dąży do zachowania kilkudziesieciu TLK na glownych liniach.
Dominik - 05-06-2010, 18:26
Temat postu:
Skąd te informacje?
Andrzej - 05-06-2010, 20:09
Temat postu:
buuuuum napisał/a:
No tak... prezydent jest od 50k i w górę...
nie rozumiem sposobu zapisu przytoczonej ustawy



Wszytko jasne

Ustawa z 1983 roku
" w jednostkach terytorialnych stopnia podstawowego, z wyjątkiem miast liczących powyżej 50.000 mieszkańców oraz będących siedzibą wojewódzkiej rady narodowej - naczelnicy miast lub gmin,
"
ustawa z 1990
"W miastach powyżej 100 000 mieszkańców przewodniczącym zarządu jest prezydent miasta. Dotyczy to również miast, w których do dnia wejścia w życie niniejszej ustawy prezydent miasta był organem wykonawczo-zarządzającym."

Czyli wszystkie miasta , które posiadały przed 1990 rokiem prezydenta miasta utrzymały tą funkcje.
sheva17 - 05-06-2010, 21:47
Temat postu:
Dokładnie, bo przecież ostatnio za wiele nowych miast nie powstało, więc aktualne pozostały jeszcze tamte przepisy.
Stella - 07-06-2010, 15:40
Temat postu:
W Bolesławcu jest jeszcze kasa PKP IC. Ciekawe kiedy ją zlikwidują.
Emillex - 07-06-2010, 15:53
Temat postu:
Podobnie jak w Gorzowie.
tellchar - 07-06-2010, 15:57
Temat postu:
Jeżeli jeszcze ktoś ma wątpliwości:

prezydent miasta jest organem wykonawczym miasta w wypadku, gdy to miasto ma minimum 100 tys. mieszkańców, lub przed 1990 rokiem miało już prezydenta.

A co do tematu - no jeszcze brakuje Rejowca Fabrycznego - niby małe miasteczko 5-6 tys. mieszkańców, ale miasto Smile

EDIT: w Chełmie też jest kasa PKP IC
Arthur - 07-06-2010, 16:41
Temat postu:
W Rejowcu Fabrycznym nie ma nawet 5 tyś. mieszkańców.
Emillex - 07-06-2010, 16:52
Temat postu:
Rejowiec Fabryczny ma około 4500 mieszkańców.
Exsimus - 07-06-2010, 16:57
Temat postu:
W zwijaniu się IC z Kryniczanki niechybnie pomogła powódź...
Ramirez - 08-06-2010, 16:36
Temat postu:
tellchar napisał/a:
EDIT: w Chełmie też jest kasa PKP IC


W Chełmie nie ma i chyba nigdy nie było kasy Intercity tylko kasa agencyjna- Z. Usługowe WSCHÓD Sp. z o.o.
Chociaż ostatnio nad kasą na Chełm Miasto przyczepili tabliczkę Przewozy Regionalne- jakieś to wszystko skomplikowane Mr. Green
Iktorn - 08-06-2010, 17:08
Temat postu:
Co do kas, to jest bardzo dziwnie. Np w Sopocie znajduje się kasa biletowa, nad nią logo PKP Intercity...a jak kupowałem miejscówkę, to dostałem ją na blankiecie Przewozów Regionalnych Smile
TM_railfan - 25-07-2010, 06:45
Temat postu:
Tomaszów Mazowiecki - ponad 60tys. mieszkańców.
Ostatni pociąg PKP IC jechał tędy 31 sierpnia 2009r., był to sezonowy Kielce - Kołobrzeg.
W ostatnich latach było mnóstwo pociągów pośpiesznych, po przejęciu pośpiechów przez InterCity można powiedzieć jedno- było coraz gorzej !
Bonifas - 25-07-2010, 07:07
Temat postu:
Cytat:
W Bolesławcu jest jeszcze kasa PKP IC. Ciekawe kiedy ją zlikwidują.


Nie zlikwidują. Czekają na EC Wawel Rolling Eyes
Anonymous - 25-07-2010, 11:08
Temat postu:
Cytat:
Tomaszów Mazowiecki - ponad 60tys. mieszkańców.
Ostatni pociąg PKP IC jechał tędy 31 sierpnia 2009r., był to sezonowy Kielce - Kołobrzeg.
W ostatnich latach było mnóstwo pociągów pośpiesznych, po przejęciu pośpiechów przez InterCity można powiedzieć jedno- było coraz gorzej !

Zapomniałeś dodać, że do tego pociągu wsiadało dosłownie kilka osób, kiedyś wsiadałem tylko ja jeden. Nie wiem co masz na myśli mówiąc o tym, że było mnóstwo pociągów, zwykle to był Reymont, Niebieskie Źródła i ewentualnie sezonowy do Zakopanego, w 2007 był jeszcze Wieniawski. Czy cztery pociągi to mnóstwo? No nie wiem.
Prawda jest taka, że w Tomaszowie dworzec jest daleko od centrum, a przez miasto przebiega ,,gierkówka'' dlatego ludzie wybierają zazwyczaj autobusy.
thassos - 19-08-2010, 10:35
Temat postu:
Chełm 70 000 mieszkańców na szlaku Warszawa - Kijów i zero pospiesznych... bo i po co, przecież to WSCHOD!! A ludzie niech sobie jeżdżą busami, tory mają zwijać i oddać na złom, ponoć... Śmiech
pawelW - 19-08-2010, 12:08
Temat postu:
gryff napisał/a:
Taka mała poprawka co do liczby mieszkańców, Grudziądz jest miastem powyżej 100tyś w przeciwnym razie miasto nie miało by prawa wybierać prezydenta ,to tak na marginesie ale jeśli podajemy już liczby to prawdziwe


Zgadza się natomiast Bolesławiac ma 46tys mieszkańców a Legnica 109tyś mieszkańców co do Zgorzelca to wydaje mi się że też ma więcej niż 32tyś ale to jak napisał gryff, to tak na marginesie. Na marginesie można też powiedzieć że ostatni TLK jaki leciał przez Lubań ,a także wspomniany Bolesławiec i Legnicę miał bardzo dobrą frekfe i pomimo to był ograniczany z 5 do 4 potem3 aż do 2 wagonów przez PKP IC .Sam badałem w nim frekfe bo często go widywałem kursował właśnie do Jeleniej Góry . Podobnie było ze wspomnianymi wcześniejszymi składami typu ŚLĄZAK z Przemyśla do Zgorzelca który PRy teraz uruchamiają do Legnicy a w przyszłym rozkładzie do Węglińca czy też Wrocławianin z Warszawy do Zgorzelca szalenie ważne połączenie,które PRy też od nowego rozkładu chcą uruchomić .To tak pare słów dotyczących uwalonych połączeń na Zgorzeleckiej i nie tylko .
Żądło - 20-08-2010, 08:53
Temat postu:
Emillex napisał/a:

-Suwałki (oraz Sestokai-Litwa [poc. 91002])
(Od 1 czerwca 2010 roku)

Suwałki??? Co ty bredzisz! Czy wiesz że w Suwałkach jest nawet gniazdo drużyn konduktorskich IC.
Podam tylko na swoim terenie:
MRĄGOWO, MIKOŁAJKI, ORZYSZ, SZCZYTNO, RUCIANE NIDA, PISZ- Są to przede wszystkim miasta turystyczne a TLK nie obsługuje ich nawet w sezonie! Moim zdaniem to skandal! Moi zwierzchnicy z IC działają tak jakby im nie zależało na firmie.
siwiutki91 - 21-08-2010, 08:31
Temat postu:
teraz drużyny z Suwałk są przeniesione na Białystok.
Żądło - 21-08-2010, 10:47
Temat postu:
Nie wiem skąd masz takie informację? W Suwałkach jest nadal filia sekcji Białystok i jest tam gniazdo drużyn konduktorskich ( mówię o IC oczywiście). Wiem bo często się z kolegami z drużyn z Suwałk zmieniamy przy obsłudze pociągów. Nie wiadomo jak będzie z tym od września jeśli w życie wejdzie pomysł likwidacji trakcji spalinowej na IC.
Skalnica - 21-08-2010, 11:17
Temat postu:
zapomnieliście o:
Cieszynie - kilka lat temu jeździła tamtędy OLZA jako pospieszny z Katowic,
Żywcu - BATORY Warszawa - Budapest, SOŁA - Żywiec - Łódź,
Wadowicach - PODHALANIN, ORNAK do Zakopanego,
Wiśle - MONCIAK KRUPÓWKI, PODHALANIN, EX WISŁA, TLK RAWA, wagony ze SKRZYCZNEGO wprawdzie jako osobowy Bielsko - Wisła ale na pociągu było Gdynia - Wisła, (został tylko jeden weekendowy ogryzek EIC),
Oświęcim - jakże ważne miejsce na Europejskiej Mapie turystycznej - co mamy? SILESIA jako jedyny pociąg dalekobieżny, no i dodałabym skutecznie obcinanie Bielska Białej od kilku lat, likwidacja:
EIC PILSKO, IC BACZYŃSKI, EX KLIMCZOK, BATORY, SOŁA, PODHALANIN, GWAREK, WIKING, ZAMENHOF (NAREW), PODLASIE, POGORIA, KMICIC...to są pociągi które kursowały do / z Bielska Białej i zostały uwalane
Anonymous - 21-08-2010, 14:11
Temat postu:
Skalnica napisał/a:
GWAREK


A kiedy Gwarek kursował do BB, bo nie mogę sobie przypomnieć?
siwiutki91 - 21-08-2010, 14:14
Temat postu:
Żądło, teraz Suwałki zaczynają od Białegostoku, nie raz można zobaczyć jak śpią na wagonach w Białymstoku bo np. prowadzą rano Rybaka.
Skalnica - 21-08-2010, 14:23
Temat postu:
GWAREK kursował kiedyś w relacji Bielsko Biała - Katowice - Bytom - Poznań, codziennie w wakacje, ferie, długie weekendy, święta, sylwestra, nowy rok...wiem bo jeździłam nim do Ostrowa Wielkopolskiego
Anonymous - 21-08-2010, 14:25
Temat postu:
Kiedyś, czyli kiedy?
Skalnica - 21-08-2010, 14:31
Temat postu:
był to ostatni rok kursowania GWARKA i KOZIOŁKA - prawdopodobnie 2001 / 2002 ale nie jestem pewna...mogę pogrzebać w starym HAFASIE
Anonymous - 21-08-2010, 14:36
Temat postu:
No to coś Ci się musiało pomylić, bo Koziołek zawsze kursował w relacji Kraków - Poznań, a Gwarek w relacji Katowice - Poznań. Żaden z nich nigdy (a już na pewno nie w ostatnich latach kursowania przez Bytom, TG i Kluczbork) nie docierał do Bielska Białej.
Damian Łódź - 21-08-2010, 14:38
Temat postu:
mk1992, Skalnica moze miec racje, bo kojarze ze wlasnie w terminach jezdzil Gwarek Do/z Bielska. Pamietam napewno ale to bylo z 8 la temu.
Skalnica - 21-08-2010, 14:40
Temat postu:
KOZIOŁEK owszem, ale GWAREK kursował do Bielska... kursował w relacji Bielsko - Poznań okresowo, a od Katowic codziennie, od następnego rozkładu go zlikwidowali całkowicie, 2 lata później KOZIOŁEK kursował jako POSPIESZNY w relacji Poznań - Płock! a kilka lat później zrobili GWARKA w relacji do Słupska. to było jeszcze przed uruchomieniem pociągu Bielsko - Wrocław nazwanego później SZYNDZIELNIĄ...

Damian Łódź - dokładnie tak było
Anonymous - 21-08-2010, 14:41
Temat postu:
Posiadam na kompie wszystkie internetowe rozkłady jazdy HAFAS od 2000 do 2008 roku i nie mogę się doszukać połączenia Poznań - Bielsko Biała przez Bytom. Sprawdzę jeszcze raz dla stacji Bielsko Biała, bo być może tylko dla Bytomia nie chce mi takiego połączenia pokazać.
Skalnica - 21-08-2010, 14:45
Temat postu:
być może w HAFAS-ie było to połączenie bezpośrednie zapisane jako 'pośrednie' - często zdaża się tak że przy zmianie numeru pokazuje 2 inne pociągi, sprawdź okresy wakacyjne Smile
Anonymous - 21-08-2010, 14:50
Temat postu:
Zwracam godność, Gwarek w rozkładzie 2001/2002 kursował w terminach do i z Bielska Białej. Dobrze wiedzieć, bo nie miałem o tym zielonego pojęcia. Very Happy

[ Dodano: 21-08-2010, 15:52 ]
A w zasadzie to nie Gwarek, ale chyba Koziołek właśnie. Bo Gwarek startował z Katowic ok. 6 rano, a ten z BB kursował w zupełnie innych godzinach, podobnych właśnie do Koziołka. Niech się ktoś starszy ode mnie wypowie, bo to nie moje lata były... Razz
Skalnica - 21-08-2010, 14:53
Temat postu:
no wiem bo nim jeździłam...to teraz porównaj sobie tamte lata i pociągi do obecnych do Bielska Białej - o tyle ile Bytom był zawsze poszkodowany o tyle zaczyna się likwidacja pociągów do Bielska...właśnie w tej chwili...

a nazwę miał GWAREK, być może zamienili nazwy...
Anonymous - 21-08-2010, 14:58
Temat postu:
No z tego co tutaj widzę, Bielsko posiadało ciekawe połączenia międzynarodowe, np. do Bratysławy, Budapesztu, Koszyc, a nawet do Moskwy. Najbardziej jednak podoba mi się pociąg pośpieszny z Żywca do Łodzi Fabrycznej - swoją drogą, jaką on nosił nazwę? Ale już chyba nic nie przebije pociągu EX w rel. Bielsko Biała - Koszalin... Very Happy

Ale tak czy siak najlepsze w tamtych czasach były pociągi Hotelowe, np. pociąg HOT 38702 w relacji Kraków - Kołobrzeg, kursujący m.in. przez Katowice, Bytom, dojeżdżał do Tarnowskich Gór, tutaj miał 3-minutowy postój, a następny planowy postój był dopiero w Gdańsku Głównym! Smile
Skalnica - 21-08-2010, 15:02
Temat postu:
Żywiec - Łódź to była SOŁA, potem zmienili relacje na Bielsko - Łódź i nadali nazwę REYMONT gdyż w Częstochowie łączył się z Krakowską częścią składu, potem go zlikwidowali i po kilku latach jeździł jako przyspieszony Bielsko - Łódź, jednak też go zlikwidowali i zrobili nowy POSP SOŁA Bielsko - Bydgoszcz (obecnie Katowice - Bydgoszcz), EX Bielsko - Koszalin to SŁUPIA później wydłużona do Kołobrzegu...
Anonymous - 21-08-2010, 15:10
Temat postu:
Przyznam szczerze, że trasa idealna dla pociągu kategorii IR (Żywiec - Łódź Fabryczna). Oba miasta posiadają marną ofertę połączeń dalekobieżnych, taki pociąg byłby świetnym rozwiązaniem.

Analizując rozkład jazdy 2000/2001 odnalazłem kolejną hotelową rzeźnię, mianowicie HOT 38700 relacji Kraków - Świnoujście Port, która pomiędzy Krakowem, a Gliwicami zatrzymywała się na tych samych stacjach co zwykłe pośpiechy, ale pomiędzy Gliwicami, a Stargardem Szczecińskim nie było ani jednego postoju! Jeśli ktoś posiada jakieś ciekawostki na temat dawnych pociągów hotelowych, to bardzo bym prosił o podzielenie się nimi. Nie powiem, że interesuje mnie historia tych pociągów... Smile
Skalnica - 21-08-2010, 15:12
Temat postu:
pamiętam pociąg Zakopane - Szczecin kursujący całorocznie nocą (PODHALANIN) gdzie na trasie Zakopane - Katowice obustronnie dublował się jakieś 20minut ze składem Zakopane - Gdynia, który kursował okresami...
Żądło - 22-08-2010, 13:35
Temat postu:
siwiutki91 napisał/a:
Żądło, teraz Suwałki zaczynają od Białegostoku, nie raz można zobaczyć jak śpią na wagonach w Białymstoku bo np. prowadzą rano Rybaka.


TLK 16516/61516 relacja Suwałki-Wrocław/ Wrocław-Suwałki
Zaczyna bieg w Suwałkach i kończy w Suwałkach!
Jeśli chodzi o drużyny to że" biorą" pociągi z Białegostoku nie znaczy że pracują w drużynach w Białymstoku! Ja też często" biorę" pociągi z Warszawy np.
terminator - 22-08-2010, 17:37
Temat postu:
mk1992 napisał/a:
Jeśli ktoś posiada jakieś ciekawostki na temat dawnych pociągów hotelowych, to bardzo bym prosił o podzielenie się nimi. Nie powiem, że interesuje mnie historia tych pociągów... Smile


Ja pamiętam przejazd w 2000 r. hotelowym 18701/81700 relacji Warszawa Wsch - Świnoujście. Kursował jeszcze przez parę lat chyba do RJ 2008/2009. Z Wawy wyruszał ok. 22-23, z powrotem ze Świnoujścia trochę wcześniej.
Wg rozkładu planowo po wyjeździe z Wawy postój powinien mieć dopiero w Stargardzie Szczecińskim, dalej zaliczał Szczecin Główny, Dąbie i dalej dopiero Międzyzdroje. Ja jechałem 28.04.00 r. i oprócz postoju technicznego w Poznaniu Gł., wcześniej zatrzymał się na krótko w Kutnie ( chyba przy peronie nr 1 - tym przy budynku dworca ), dalej stał długo w Dobiegniewie, Choszcznie i chyba przed Stargardem na jakichś bocznych torach ( coś nas wyprzedzało ). W obie strony punktualnie. W składzie same kuszetki i sypialne, wtedy na rozkładzie była informacja o salonce. Miał około 8-9 wagonów. Widywałem go zawsze z EU07.
siwiutki91 - 23-08-2010, 16:47
Temat postu:
Żądło, przyznaje się do błędu drużyny tam jeszcze są ale zostają przeniesione od 1.IX.2010 do Białegostoku myślałem że to już nastąpiło ale jednak nie
Żądło - 24-08-2010, 17:57
Temat postu:
Jeśli chodzi o likwidację sekcji to wiem że taki los prawdopodobnie czeka Słupsk, o Suwałkach nie wiem ale to możliwe bo TLK o której pisałem jest pociągiem sezonowym i kursuje do września. Pozdrawiam.

//trzeci raz upominam Ciebie za cytaty! Czwartego razu nie będzie, wystawię ostrzeżenie. ~Iktorn
siwiutki91 - 24-08-2010, 20:38
Temat postu:
jeszcze zostaje Hańcza Wink
Skalnica - 24-08-2010, 23:57
Temat postu:
a wydaje mi się i obym się nie myliła że HAŃCZY prędko nie uwalą...
H3rlitZ - 25-08-2010, 10:14
Temat postu:
Do 2013 umowa z Litwą, więc nie tkną.
siwiutki91 - 25-08-2010, 10:14
Temat postu:
cos tam gadają że przedłużą na Kraków p. CMK ale zobaczymy, uwalić nie uwalą do 2013r. umowa z Litwą.
Skalnica - 25-08-2010, 10:50
Temat postu:
no to teraz niech Litwa się obudzi i podpisze z nimi umowę do 2015 Smile
Beatrycze - 25-08-2010, 11:02
Temat postu:
H3rlitZ napisał/a:
Do 2013 umowa z Litwą, więc nie tkną.

Dla betonu PKP nie ma to żadnego znaczenia. Każdą umowę można zerwać.
Tomasz - 25-08-2010, 13:13
Temat postu:
Skalnica napisał/a:

Oświęcim - jakże ważne miejsce na Europejskiej Mapie turystycznej - co mamy? SILESIA jako jedyny pociąg dalekobieżny,


W zeszłym rozkładzie zatrzymywał się tutaj EC Comenius. Potem go uwalili. Silesia jeździ więc Oświęcim jeszcze nie jest odcięty od "Intercitów".

Jeśli mają być miasta powiatowe to ja dodam Wieliczkę. Miasto powiatowe, dwie stacje kolejowe miejscowość turystyczna i ani jednego pociągu IC Smile
Skalnica - 25-08-2010, 13:25
Temat postu:
Tomasz

a kto Ci pojedzie SILESIĄ do Oświęcimia? bo raczej nikt z Czech / Austrii / Węgier, no i tym bardziej nikt z Krakowa... ja jej nie liczę jako pociągu dowożącego - Ona po prostu ma tam postój, często z KrK jeżdżą nią kolejarze i tylko Oni! dla Mnie powinni wyremontować torowiska i wpuścić tam po jednej TLK z Poznania przez Katowice i Warszawy przez Kraków, albo trochę kosmiczna trasa dla 1 TLK Poznań - Wrocław - Katowice - Czechowice - Oświęcim - Kraków...i to byłby pociąg robiony typowo pod Oświęcim, dodatkowo w Czechowicach np. odłączać 4 wagony do Zakopanego przez Bielsko i za jednym zamachem mamy kilka miejscowości połączonych 1 pociągiem ICC (Oświęcim, Żywiec albo Wadowice) a taki TLK mógłby jeździć całorocznie w relacji np. Poznań - Kraków / Zakopane - i Bielsko by miało połączenie z Dolnym Śląskiem, Wielkopolską i Zakopanym...
pawelu - 12-04-2011, 09:35
Temat postu:
Chełm na szczęście od grudnia 2010 roku ma połączenie z Warszawą. Mam na myśli wagony komunikacji krajowej do Dorohuska dołączane do międzynarodowego pociągu "Kiev-Express" relacji Warszawa Zach.- Kiev Pass. Jedyny mankament to bardzo wczesna godzina odjazdu z Chełma do Warszawy (4:42) a biorąc pod uwagę, że w Chełmie nie ma komunikacji nocnej jest problemem dostać się na niego na dworzec. Ale i tak moim zdaniem do Chełma powinny zostać przełużone inne TLK kończące bieg w Lublinie. Jeden ogryzek w postaci kilku wagonów sprawy nie załatwi.
sympatyk - 01-09-2012, 10:25
Temat postu:
Czy ktoś mądrzejszy ode mnie może mi wytłumaczyć dlaczego w terminie 3.IX-15.X pociągi TLK "Pogoń", "Ossoliński" i "Józef Czechowicz" będą zatrzymywać się w liczącej 1200* mieszkańców wsi Grabowno Wielkie, a w oddalonym o 24 km liczącym 12000* mieszkańców MIEŚCIE POWIATOWYM Milicz już nie?!? Shocked
Tylko proszę bez tłumaczeń o przesiadce na gumobus. Można by zorganizować jego kursowanie właśnie na trasie Milicz-Ostrów Wlkp.
Któryś z nocnych pociągów na wybrzeże w sumie też mógłby tam się zatrzymywać. Ech...

* - liczby za Wikipedią
jajo31 - 01-09-2012, 13:19
Temat postu:
wstyd że taki szczecin nie ma bezpośredniego połaczenia z bydgoszczą... od dziś kursuje regio z szczecina do piły czemu nie przedłuzyli go do bydgoszczy?
xMICHCIOx - 01-09-2012, 13:55
Temat postu:
sympatyk, jeszcze "Wrocławianin" - widocznie przewoźnik który zaoferował ZKA oferował przewóz na trasie Grabowno Wielkie - Ostrów Wlkp.

O 8:35 jest R 98122 do Piły Gł.(11:50) gdzie jest skomunikowanie z R 84526 o 11:54 (Bydgoszcz Gł. - 13:21)
O 11:13 jest R 98124 do Piły Gł. (14:31) gdzie jest skomunikowanie z R 85428 o 14:49 (Bydgoszcz Gł. - 16:18)
O 14:20 jest R 98126 do Piły Gł. (17:50) gdzie jest skomunikowanie z R 85432 o 18:07 (Bydgoszcz Gł. - 19:35)

Oczywiście jazda z przesiadką obniża komfort ale jeżeli składy będą skomunikowane to półbiedy.
sympatyk - 05-09-2012, 11:09
Temat postu:
xMICHCIOx napisał/a:
widocznie przewoźnik który zaoferował ZKA oferował przewóz na trasie Grabowno Wielkie - Ostrów Wlkp.



Kuźwa! Jak można pracować w firmie takiej branży i nie mieć elementarnej wiedzy geograficznej!
Bartek1981 - 26-09-2012, 18:56
Temat postu:
jajo31 napisał/a:
wstyd że taki szczecin nie ma bezpośredniego połaczenia z bydgoszczą... od dziś kursuje regio z szczecina do piły czemu nie przedłuzyli go do bydgoszczy?


Bo to zaden interes dla zachodniopomorskiego, aby puszczać w kujawsko-pomorskie nasze szynobusy.
Anonymous - 26-09-2012, 20:55
Temat postu:
Z tym bym polemizował. Akurat SA136 wjeżdżają do Piły a to już jest województwo wielkopolskie. To nie jest kwestia interesu tylko umowy. gdyby kujawsko-pomorskie było zainteresowane dofinansowaniem bezpośrednich kursów Szczecin-Bydgoszcz na SA136, takowe by jeździły - patrz pociągi Poznań-Kostrzyn nad Odrą na SA.
Bartek1981 - 27-09-2012, 16:05
Temat postu:
Na dobrą sprawę, w sumie, kto powiedział, że IR ma kursować na wagonach i EZT. Taki IR Szczecin - Bydgoszcz/Toruń mógłby kursować na SA136, przecież wygodne i nadają się dłuższą podróż.
Anonymous - 27-09-2012, 16:10
Temat postu:
W tym problem, że SA zostały zakupione do obsługi REGIO, poza tym mają być docelowo pojazdami tworzonych Kolei Zachodniopomorskich. Smile
Bartek1981 - 27-09-2012, 16:12
Temat postu:
Prawdopodobnie do 2015 Koleje Zachodniopomorskie nie powstaną.
Anonymous - 27-09-2012, 16:15
Temat postu:
Powstaną prędzej niż ci się wydaje. U nas były takie same głosy, tymczasem po cichu utworzono Koleje Wielkopolskie, które coraz śmielej sobie poczynają, przejmując najlepsze linie. To samo małopolska. Śmiem twierdzić, że za rok może dwa po PR nie zostanie kamień na kamieniu. Śmiech
kubanowy - 27-09-2012, 18:48
Temat postu:
Pewnie niestety powstaną.
patryczek_SA136 - 03-01-2013, 17:35
Temat postu: Koleje Zachodniopomorskie
Oby tylko nie powtórzył się scenariusz na śląsku, a przede wszystkim przy zastępowaniu PR Kolejami Zachodniopomorskimi niech samorząd uwzględni ilość posiadanego taboru w stosunku do obciążeń pasażerów na danych liniach.
sympatyk - 31-08-2013, 19:58
Temat postu:
Kto może wytłumaczyć mi dlaczego pociągi kursujące pomiędzy Warszawą i Białymstokiem zatrzymują się we WSI Małkinia, a nie zatrzymują W MIEŚCIE Łochów? Tylko proszę nie piszcie że tak było zawsze bo jest to moim zdaniem wbrew logice. Dziękuję.
pendolino - 31-08-2013, 20:31
Temat postu:
Za czasów PKP PR do 2006 roku wszystkie pospieszne się tam zatrzymywały. Wymiana pasażerska wcale nie była mniejsza niż w Małkinii. Może uznano że Łochów ma zbyt mało rozbudowaną stację Laughing
danio - 31-08-2013, 20:36
Temat postu:
To jest właśnie polska kolej i jej mentalność . . . . .
siwiutki91 - 01-09-2013, 11:50
Temat postu:
Bo w Łochowie nie ma aż tylu kolejarzy wsiadających do rannych pociągów.
sympatyk - 04-09-2013, 18:11
Temat postu:
Poseł pyta ministra Nowaka o linię nr 117.

Łukasz Zbonikowski, członek sejmowej Komisji Infrastruktury wystosował do ministra transportu Sławomira Nowaka specjalny list, w którym pyta o przyczyny zaniechania obsługi połączeń dalekobieżnych na linii kolejowej nr 117. Poseł twierdzi w liście, że po 15 grudnia br., po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy na lata 2013/2014 kursy na linii kolejowej nr 117 (Bielsko Biała – Wadowice – Kalwaria Zebrzydowska), zagrożone wcześniej wstrzymaniem, jednak zostały utrzymane.

Brak połączeń dalekobieżnych.
„ Jednakże funkcjonowanie linii nie pozostało bez problemów, gdyż nie prowadzone są na niej kursy dalekobieżne (międzyregionalne) pociągów pasażerskich. Szczególnie odczuwalny jest brak pociągów pasażerskich z północy kraju oraz Warszawy do Zakopanego – kursy regionalne nie są wystarczające.
Brak tychże połączeń kolejowych jest argumentowany przez Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity niskimi prędkościami, złym stanem technicznym linii itp. Jednak stan techniczny trakcji pozwala na przejazd pociągu o masie do 350 ton, tj. elektrowozu serii EU/EP 07 oraz siedmiu wagonów, co jest standardowo stosowane w PKP Intercity.”

Ułatwienie dla pielgrzymów.
Według posła linia ta powinna być potraktowana szczególnie „(…) z uwagi na fakt, iż umożliwia ona rzeszom pielgrzymów dotarcie do szczególnego dla Polaków miejsca, tj. miejsca narodzin i młodości Błogosławionego Papieża Jana Pawła II – zwłaszcza w kontekście otwarcia Jego Domu Rodzinnego oraz spodziewanej kanonizacji.”
Łukasz Zbonikowski zaleca ministrowi transportu zwrócenie uwagi na to, że ruch dalekobieżny przez Wadowice odbywał się już w latach 1930 – 1939, na przełomie lat 40 –tych i 50 – tych XX wieku, w latach 1965 – 1977 oraz z niewielkimi przerwami przez ostatnie 20 lat, aż do końca 2011 r.

Pytanie do ministra.
„Szanowny Panie Ministrze! Proszę o odpowiedź na pytanie: Czy w związku z licznymi głosami mieszkańców Wadowic oraz turystów i pielgrzymów opowiadających się za wprowadzeniem kursów dalekobieżnych na linii kolejowej Bielsko Biała – Wadowice – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, planowane jest wdrożenie takiego rozwiązania w postaci chociażby jednej pary pociągów dalekobieżnych kursujących przez to miasto?” – pyta w liście członek sejmowej Komisji Infrastruktury.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15760/Posel-pyta-ministra-Nowaka-o-linie-nr-117.html
BryTomWi - 10-09-2013, 12:50
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Kto może wytłumaczyć mi dlaczego pociągi kursujące pomiędzy Warszawą i Białymstokiem zatrzymują się we WSI Małkinia, a nie zatrzymują W MIEŚCIE Łochów? Tylko proszę nie piszcie że tak było zawsze bo jest to moim zdaniem wbrew logice. Dziękuję.


No nie do końca wbrew logice. Myślę, że odpowiedź na to pytanie brzmi Ostrów Mazowiecka. Małkinia jest zdecydowanie bliżej tego miasta niż Łochów, a dużo mniejsza wcale nie jest. Należy sobie tylko odpowiedzieć na pytanie, jakie potoki Łochów by generował. Ja podejrzewam, że bardzo małe, ale to tylko moja opinia.
Zardaksik - 08-10-2013, 12:43
Temat postu:
Ja się nie zgodzę co do Górnego Śląska bo tam owszem kolej jeżdzi rzadko, ale jeździ
Pirat - 03-01-2014, 02:54
Temat postu:
Miasta znikające z rozkładów

Zaczyna zwyciężać pogląd, by pociągi TLK zatrzymywały się tylko w większych miastach.

Czytaj w nowym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs69.pdf
sympatyk - 13-02-2017, 11:19
Temat postu:
Kto decyduje o tym że pociąg "Doker" łączący Trójmiasto z Warszawą zatrzymuje się na stacji w Pelplinie, a większym Żychlinie oraz miastach POWIATOWYCH Łask oraz Poddębice już nie?!? Młot

[ Dodano: 14-02-2017, 10:02 ]
test
BryTomWi - 14-02-2017, 12:18
Temat postu:
Ciężko byłoby mu się zatrzymywać w Łasku czy Poddębicach, skoro przez te miasta nie przejeżdża...
sympatyk - 14-02-2017, 13:07
Temat postu:
BryTomWi, Masz rację. Strzeliłem babola Młot Jednak myślę że zatrzymanie w Poddębicach czy Łasku innych pociągów jadących przez te miasta mogłoby nieść korzyść dla ich mieszkańców.

[ Dodano: 17-06-2018, 21:08 ]
Czy ktoś z Was mógłby mi wytłumaczyć pewną rzecz?
Otóż po przywróceniu do używalności linii kolejowej z Piły przez Wałcz do Szczecina od kilku sezonów kursuje tamtędy z powodzeniem pociąg łączący Warszawę ze Szczecinem. Pociąg przez ponad 150 km ciągnięty jest przez spalinowóz. Wszystkie miasta, w których na tamtym odcinku pociąg zatrzymuje się razem mają mniej niż 40000 mieszkańców.
I teraz przechodzę do sedna: Ponad 40000 mieszkańców ma leżąca na trasie podsudeckiej Nysa. Po drodze są jeszcze inne miasta: Głogówek, Prudnik, Otmuchów, Paczków, Ząbkowice Śląskie, Dzierżoniów Śląski, Świdnica czy w wariancie południowym Bardo, Kłodzko albo Nowa Ruda.
Dlaczego więc pomimo ludnościowego potencjału Intercity do dziś nie zdecydowało się uruchomić podsudecką łącznika z Gliwic do np Jeleniej Góry do pociągów jadących przez Śląsk do Wrocławia z Przemyśla czy Lublina?
Czy tylko dlatego że nie są to pociągi jadące od strony jedynie słusznej stolicy?
Zapraszam do dyskusji
Noema - 17-06-2018, 22:05
Temat postu:
sympatyk, a propos Podsudeckiej jest oddzielny wątek:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=20711
Victoria - 19-07-2019, 21:49
Temat postu:
Duże miasta bez PKP Intercity

Do 13 polskich miast liczących więcej niż 50 tys. mieszkańców nie docierają pociągi spółki PKP Intercity. Największym miastem leżącym poza siecią połączeń dalekobieżnych jest 121-tysięczny Płock.

Bez dostępu do połączeń PKP Intercity pozostają również Grudziądz (96 tys. mieszkańców), Lubin (73 tys. mieszkańców), Świdnica (58tys. mieszkańców) i Ostrołęka (52 tys. mieszkańców).

Specyficzna sytuacja dotyczy Pruszkowa (61 tys. mieszkańców) oraz Świętochłowic (51 tys. mieszkańców), przez które codziennie przejeżdżają dziesiątki pociągów PKP Intercity, jednak żaden z nich nie ma w tych miastach postoju.

Sześć miast –Jastrzębie Zdrój, Siemianowice Śląskie, Łomża, Mielec, Bełchatów i Piekary Śląskie – jest w ogóle pozbawionych połączeń kolejowych, zarówno dalekobieżnych, jak i regionalnych.

Dodajmy ponadto, że w liczącym 84 tys. mieszkańców Nowym Sączu pociągi spółki PKP Intercity pojawiają się wyłącznie w soboty i niedziele, jedynie przy okazji nastawionej tylko na turystów obsługi ciągu prowadzącego do kurortów Beskidu Sądeckiego.

Źródło: "Z Biegiem Szyn"
http://www.zbs.net.pl/zbs102.pdf
Modus90 - 20-07-2019, 08:53
Temat postu:
Grudziądz ma tylko Arrivę, i tam problemem jest to, że cała linia jest niezelektryfikowana i kursują po niej SZT; choć mógłby kursować jakiś pociąg PIC np z Grudziądza do Warszawy przez Toruń
jajo31 - 20-07-2019, 22:06
Temat postu:
Modus90 napisał/a:
Grudziądz ma tylko Arrivę, i tam problemem jest to, że cała linia jest niezelektryfikowana i kursują po niej SZT; choć mógłby kursować jakiś pociąg PIC np z Grudziądza do Warszawy przez Toruń

Co z tego że nie ma druta,sporo jest linii bez druta gdzie IC jeździ.
Jerry - 22-07-2019, 10:28
Temat postu:
W Lubinie obecnie nie ma pociągów IC bo ruch pasażerski funkcjonuje od czerwca po remoncie linii. Jak otworzą dalszą część w stronę Głogowa to zaczną jeździć IC bo już nawet złożyli zamówienie .
sympatyk - 28-09-2021, 15:21
Temat postu:
Z Katowic do Gdyni TLK przez Kościerzynę? Bez szans!

Na czas zamknięcia linii 207 pociąg TLK mógłby omijać ją przez Laskowice Pomorskie i Kościerzynę. Poprawiłoby to przynajmniej czasowo ofertę komunikacyjną w tej części Pomorza, a przy tym pozwoliłoby na efektywne wykorzystanie taboru spalinowego – uważa poseł Lewicy Krzysztof Gawkowski. Z odpowiedzi ministerstwa wynika jednak, że nie ma szans na wprowadzenie takiego rozwiązania.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-katowic-do-gdyni-tlk-przez-koscierzyne-mi-mowi-nie-104122.html
sprzątamwagonic - 17-10-2021, 09:11
Temat postu:
Jak była niska frekwencja, to po co mają tam zatrzymywać pociągi pośpieszne. Dla miast z niską frekwencją są regio.
Ramirez - 17-10-2021, 13:25
Temat postu:
To niech wygenerują frekwencję. Od czego jest ich marketing Śmiech
sympatyk - 02-11-2021, 17:47
Temat postu:
Pasażerskie połączenia kolejowe wracają do Rypina. Przez Brodnicę dojedziemy do Gdyni i Katowic!

Po 21 latach przerwy do Rypina wracają pociągi pasażerskie. Od 12 grudnia tego roku zostanie uruchomione połączenie relacji Katowice – Gdynia – Katowice, przez Sierpc, Rypin i Brodnicę. – Przywrócenie połączeń kolejowych bardzo pozytywnie wpłynie na atrakcyjność regionu i będzie bodźcem do rozwoju, a nasze małe ojczyzny zostaną prawidłowo skomunikowane z resztą kraju – mówi Paweł Grzybowski, burmistrz Rypina.

Więcej:

https://rypin.naszemiasto.pl/pasazerskie-polaczenia-kolejowe-wracaja-do-rypina-przez/ar/c1-8467191
Pirat - 17-02-2022, 10:15
Temat postu:
Do 2030 roku pociągi PKP IC mają docierać do Wschowy, Mielca, Nowej Rudy czy Łomży

Pociągi PKP Intercity z każdym rozkładem jazdy docierają do kolejnych miejscowości. W ostatnim czasie dzięki pociągom pospiesznym na kolejową mapę Polski wrócił Rypin. Dzięki interpelacji posła Łukasza Mejzy poznaliśmy wstępne plany PKP IC na to, jak spółka chce rozwijać siatkę swoich połączeń do 2030 roku. Pociągi dalekobieżne mają docierać do Wschowy, Mielca, Ostrołęki czy Łomży.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
WRmnouz - 17-02-2022, 13:44
Temat postu:
Przydałyby się dalekobieżne pociągi osobowe Polregio jak za czasów PRL. Dla mieszkańców dużych miast jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, Lublin, Wrocław nie byłyby dużą konkurencją dla IC, ale mieszkańcom mniejszych miast, o stacjach z małą frekwencją pozwoliłyby pojechać gdzieś dalej bez przesiadek po 30 km. jazdy.
Atoman - 17-02-2022, 14:57
Temat postu:
Może jeszcze akcja "100 SU42 z 120A dla 100 miast bez kolei"?

Chyba do niektórych jeszcze nie dotarło, że wkrótce mają zmienić się kategorie handlowe pociągów na IC, IR i RE, gdzie IC będą dedykowane sektorowi biznesu, IR będą miały charakter dotowanych przewozów międzywojewódzkich, a RE będą "międzyregionalnymi Regio". Przynajmniej tak to ma być na papierze. Osobiście jestem jednak zwolennikiem podziału kategorii pociągów na pięć jasno określonych kategorii, a mianowicie:
EX - komercyjne najszybsze pociągi konkurujące z samolotami - najbardziej atrakcyjne pod względem czasu i komfortu podróży, mając w składzie obowiązkowo wagon gastronomiczny, oferta tam, gdzie wybadana zostanie odpowiednia frekwencja, główne zadanie: bardzo szybkie skomunikowanie odległych od siebie regionów
IC - dotowane pociągi międzywojewódzkie o ograniczonej liczbie postojów obsługujące przede wszystkim wielkie aglomeracje i ważne węzły (o czasie podróży co najmniej godzinę dłuższym niż EX), zestawienia dobre, ale gastronomia tylko na trasach przekraczających 6 godzin jazdy, główne zadanie: promocja kolei wśród "zwykłych pasażerów" poprzez szybkie skomunikowanie odległych od siebie regionów
IR - międzyregionalne "tłukące się" dłużej z postojami na węzłach niższego stopnia i tam, gdzie sobie dany poseł zażyczy, mają zapewnić skomunikowanie niezależnie od czasu jazdy, ważna jest bezpośredniość, główne zadanie: w ogóle skomunikowanie odległych od siebie regionów i zapewnienie pociągu dalekobieżnego do miejsc, gdzie ich dotąd nie było
RE - ekspresy międzyregionalne typu "Kamieńczyk" oraz wewnątrzregionalne KD/KS Sprinter na nieco lepszym taborze rangi regionalnej, główne zadanie: szybkie skomunikowanie wewnątrz regionów
oraz R - wszelkiego rodzaju pociągu osobowe zatrzymujące się na każdej stacji/przystanku, główne zadanie: ogólne zapewnienie podstawowej dostępności kolei

Nie powinno się tworzyć takiego odstępu między szybkimi ekspresami dla biznesu i znacznie wolniejszych dotowanych IR. Musi być coś pośredniego, bo ludzi się nie przyciągnie, a na razie polska kolej wciąż znajduje się na etapie budowy bazy pasażerów, a nie przesycenia.

Ogólnie te plany dotyczą CPK, ale można je spokojnie wdrożyć w "krajowej organizacji kolei". Miasta dotąd pozbawione kolei powinny przede wszystkim uzyskać pociągi R i RE w szczycie, a a w dalszej kolejności IR.
emerytpkp s.a. - 17-02-2022, 17:54
Temat postu:
Cytat:
Przydałyby się dalekobieżne pociągi osobowe Polregio jak za czasów PRL.

A ilu ludzi by chciało tym jeździć? Teraz większość z tych, którzy podróżowali kiedyś koleją ma własny samochód. Polacy są zbyt biedni żeby posiadając auto korzystać z pociągów. To nie są Niemcy.
WRmnouz - 07-03-2022, 07:55
Temat postu:
Atoman, pełna zgoda. A znane są już nazwy tych nowych kategorii? Dobrze myślę że to będzie IC - InterCity, IR - InterRegion, RE -RegionExpress? Ciekawe jakie relacje założą dla IC, na pewno będą miasta jak Trójmiasto, Kraków, Wrocław. Ciekawe czy Lublin będzie miał IC.
sprzątamwagonic - 17-03-2022, 16:43
Temat postu:
WRmnouz napisał/a:
Atoman, pełna zgoda. A znane są już nazwy tych nowych kategorii? Dobrze myślę że to będzie IC - InterCity, IR - InterRegion, RE -RegionExpress? Ciekawe jakie relacje założą dla IC, na pewno będą miasta jak Trójmiasto, Kraków, Wrocław. Ciekawe czy Lublin będzie miał IC.

IC dla Lublina? Lublin nawet na IR nie zasługuje...
WRmnouz - 19-03-2022, 21:05
Temat postu:
sprzątamwagonic, chciałbym zauważyć że (bez obrazy) Lublin to 9 największe miasto w Polsce, i jest większe od Radomia. Miasto wojewódzkie zasługuje na IR, a Lublin myślę że nawet jedną parę IC mógłby mieć.
Raflewski - 28-06-2022, 17:03
Temat postu:
Jeśli chodzi o Grudziądz, to uruchomienie pociągu TLK Flisak jest dobrym początkiem. Obawiam się jednak, że przez najbliższe lata IC oferty nie zwiększy. D29 - 33 i 208 wymagają modernizacji. Prędkość szlakowa oscyluje w granicach 80km/ h nie jest zbyt atrakcyjna. Do tego ciągły deficyt lokomotyw spalinowych w spółce.
sympatyk - 24-07-2022, 18:04
Temat postu:
Pociągi spółki Intercity nie mają w planach kursowania odbudowaną linią kolejową do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice Pyrzowice.

Więcej:

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/jaki-przewoznik-bedzie-jezdzil-po-linii-kolejowej-do-pyrzowic-15037.html
Annaja5555 - 11-02-2023, 14:50
Temat postu: Miejsca w których PKP IC miał postój
Jest sporo lokalizacji gdzie kiedyś pociągi PKP Intercity się zatrzymywały a obecnie w części można tylko pomarzyć aby TLK się tam zatrzymał.
KolejowaMława - 11-02-2023, 17:15
Temat postu:
Nie wiem czy wymienię wszystkie.
Szydłowiec, Biały Dunajec, Skawina, Mordy Miasto, Wasilków, Czarna Białostocka, Sanok Miasto, Modlin, Kąty Wrocławskie, Bukowa, Tunel, Rogów
Stella - 11-02-2023, 18:04
Temat postu:
Zebrzydowa, wieś koło Bolesławca. Kilka lat temu zatrzymywał się tam pociąg EIC do Warszawy. Był to postój handlowy, pociąg woził uczniów do bolesławieckich szkół.
KolejowaMława - 11-02-2023, 18:31
Temat postu:
Na stacji Nowe Skalmierzyce PKP IC również miały postój.
Radek - 12-02-2023, 12:59
Temat postu:
Pociągi pospieszne Przewozów Regionalnych sezonowo zatrzymywały się w Starych Jabłonkach, Wydminach czy Starych Juchach:

https://gazetaolsztynska.pl/gizycko/893404,Pospieszny-zatrzyma-sie-w-Wydminach.html
KolejowaMława - 12-02-2023, 14:30
Temat postu:
Pociągi pospieszne przewozów regionalnych miały również postój w Iłowie pomiędzy Mławą a Działdowem.

Ale temat jest o PKP Intercity. Swoją drogą Wydminach lub Starych Juchach IC chyba również kiedyś miały postój.
TFZ - 12-02-2023, 21:21
Temat postu:
Stella napisał/a:
Zebrzydowa, wieś koło Bolesławca. Kilka lat temu zatrzymywał się tam pociąg EIC do Warszawy. Był to postój handlowy, pociąg woził uczniów do bolesławieckich szkół.

Tam kiedykolwiek jeździł pociąg EIC?
Noema - 13-02-2023, 19:17
Temat postu:
TFZ, oczywiście. Kiedyś jeździł EIC „Łużyce” do/z Węglińca, teraz jeździ IC „Łużyce” do/ze Zgorzelca.

Jak napisała Stella, pociąg EIC zatrzymywał się we wsi Zebrzydowa (ok. 1,5 tys. mieszkańców) i dowoził uczniów do szkół w Bolesławcu, gdyż KD za prezesury Rachwalskiego nie potrafiły ogarnąć podstawowej sprawy jaką jest poranny pociąg do 40-tysięcznego miasta powiatowego.

http://pociagi.info/eic-6122-luzyce

To był ewenement w skali kraju! Ludzie do szkoły i pracy dojeżdżali pociągiem EIC. Takie cuda tylko na Dolnym Śląsku.
sympatyk - 13-02-2023, 20:10
Temat postu:
Noema, Założyłaś kiedyś temat

https://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10523

Czy masz możliwość przeniesienia tam tego co obecnie piszemy tutaj. Bez sensu powielać to samo w dwóch różnych tematach. Dziękuję!
dinxles - 13-02-2023, 20:20
Temat postu:
A ile płacili za bilet jadąc EIC do Bolesławca?
Noema - 13-02-2023, 20:30
Temat postu:
dinxles, z tego co wiem to PKP IC honorowało bilety miesięczne KD. Ekskluzywny pociąg EIC de facto robił za pociąg regionalny dla uczniów na odcinku Węgliniec - Bolesławiec - Legnica. Takie to nieudolne były KD za prezesury Rachwalskiego. Teraz o tej porze jest pociąg osobowy Zgorzelec - Legnica.

Młot
TFZ - 14-02-2023, 19:50
Temat postu:
Noema napisał/a:
Kiedyś jeździł EIC „Łużyce” do/z Węglińca
Ha - niestety, pamięć już nie ta, także dzięki za przypomnienie. Nie kojarzyłem czegoś takiego ze swojej listy zaliczeniowej.
Cytat:
(...)pociąg EIC zatrzymywał się we wsi Zebrzydowa (ok. 1,5 tys. mieszkańców)
Kiedyś była tworzona, chyba na pmk, tak lista najmniejszych miejscowości, w których zatrzymywały się pociągi najwyższej kategorii i AFAIR rekordem była wtedy Wysoka Kamieńska (któryś EIC/IC/Ex - nie pamiętam, kiedy to było - jeździł całorocznie do Świnoujścia). Ale to tak w ramach ciekawostki.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group