INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Propozycje rozkładu jazdy 2011/2012 dla Małopolski

Adams - 04-11-2010, 00:20
Temat postu: Propozycje rozkładu jazdy 2011/2012 dla Małopolski
Witam serdecznie.
Znamy już po części rozkład jazdy 2010/2011. Moim zdaniem nie jest to rozkład doskonały, dlatego myślę że można już podyskutować nad przyszłorocznym rozkładem jazdy dla Małopolski, tym bardziej że przewoźnicy mają czas do wiosny na przedstawienie swoich propozycji.
Zapraszam do dyskusji i propozycji rozkładu tak dla połączeń lokalnych jak i dalekobieżnych dla naszego regionu.
b182 - 04-11-2010, 08:13
Temat postu:
To może od razu podyskutujmy nad rozkładem 2023?
conen - 04-11-2010, 17:29
Temat postu:
Proponuję skasowac temat. b182 ma rację przecież jeszcze nawet nie znamy tak naprawdę rozkładu 10/11 podniecając się tylko projektem z DB Laughing
loker - 04-11-2010, 22:57
Temat postu:
Na dyskusje nad daleką przyszłością zapraszam na: http://skakrakow.wordpress.com/
Zwłaszcza o Aglomeracji Krakowskiej.
nynuś - 26-11-2010, 02:47
Temat postu:
Moja propozycja to połączenie codzienne Krakowa a sezonowo Zakopca z Berlinem przy pomocy nocnego pociągu Mendelssohn. Szczegóły :

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=11835&postdays=0&postorder=asc&start=285
Damian Łódź - 26-11-2010, 16:31
Temat postu:
Ja myslę, że temat nie jest zawczesny. Dlatego, że prace nad konstrukcją rozkładu jazdy zaczynają się z początkiem nowego roku, i jeśli chcecie coś zdziałać w swoim regionie, to można już myslec w tym temacie.
To nie mój region ,ale z racji że mam urlop to trochę się nudzę, więc...
Kraków-Zakopane 6 par,
Kraków-Sucha B. 3 pary.
Kraków-Bielsko 4 pary.
Kraków-Krynica 3 pary
Kraków-Tarnów 10 par.
Tarnów-Krynica 4 pary.
Kraków-Jasło p. Stróże,Gorlice 2 pary
Nowy Sącz-Jasło 3 pary p. Gorlice - 3 pary
Kraków-Katowice 5 par.
Kraków-Kielce 3 pary
Kraków-Sędziszów 5 par
oczywiscie musowo Dunajec, Giewont, Orlik oraz druga para taka jak Orlik
Trasy Kraków-Trzebinia-Oświęcim i innych brakujacych nieuwzględniam bo nieznam dokladnych pomiarów frekwencji.
Trochę sie rozmarzyłem...
Adams - 26-11-2010, 17:57
Temat postu:
@nynuś.
Propozycja relacji Berlin-Zakopane jest bardzo interesująca. Myślę tylko że niema sensu tego pociągu łączyć z TLK Wrocław-Przemyśl, tylko jako Berlin-Kraków Płaszów z grupą wagonów do Zakopanego w sezonie.
Grupa wagonów krakowskich odczepiana w Płaszowie przy okazji manewrów ze zmianą kierunku jazdy, a postój w Głównym ograniczyć do 5-10 minut.

Natomiast do nocnego pociągu TLK Wrocław-Przemyśl możnaby dołączyć grupę 3-4 wagonów z Jeleniej Góry przełączanych we Wrocławiu ze składu warszawskiego (w rozkładzie 2010/2011 są te pociągi idealnie skomunikowane w obu kierunkach)
sabatnik - 27-11-2010, 19:28
Temat postu:
Katowice 5 par? =O Chcesz zlikwidować 6 par, extra pomysł =] A na "zakopiance" 6+3, chyba bardzo nie znasz regionu...
nynuś - 27-11-2010, 19:47
Temat postu:
@adams Może masz i rację Smile Ograniczenie postoju w Głównym pozwoli skrócić ogólny czas przejazdu. Smile
Anonymous - 27-11-2010, 19:48
Temat postu:
10 par Krakow-Tarnow ? Teraz jest 20 ... Razz
Damian Łódź - 28-11-2010, 00:40
Temat postu:
Pułtuś, na Tarnów-Kraków wystarczy, nie każdy chce kuper swój wozić co parę minut - np. mówie o obecnej kwocie dofinansowania. Można i zrobić 50 par , tylko za co? kosztem innych linii?

[ Dodano: 28-11-2010, 00:41 ]
sabatnik, są IR? Są! więc albo zatrzymujemy IR w każdych.... miejscowosciach większych albo Regio...
Adams - 28-11-2010, 15:46
Temat postu:
@Damian
Nie wiem czy wiesz, ale linia Kraków-Tarnów jest najbardziej popularną linią kolejową w Małopolsce. Na tej lini praktycznie żaden pociąg pusty nie jeździ, ponieważ kolej jest najszybszym środkiem transportu między tymi miastami. Nawet zaryzykowałbym stwierdzeniem że pociągiem można szybciej dojechać z Krakowa do Tarnowa niż samochodem, dlatego na tej trasie niema sensu nic ujmować.
kns - 28-11-2010, 16:05
Temat postu:
Bardzo mądrze, zabierzmy pociągi na trasie Tarnów - Kraków, gdzie mamy wypchane na maksa pociągi, a w zamian dajmy więcej do Krynicy gdzie będzie po 10 osób na EN57. Przynajmniej na każdej trasie będzie taka sama frekwencja - bardzo niska.
loker - 28-11-2010, 17:58
Temat postu:
Z Krakowa do Tarnowa zaryzykowałbym takt godzinny od 4 do 22 oraz półgodzinny z Krakowa między 14:00 a 18:00. Podróżni będą.
Damian Łódź - 28-11-2010, 19:23
Temat postu:
Panowie ja napisałem w ogóle o kursach RELACJI: Kraków-Tarnów, nie ujalem innych jadacych tą trasą.
hurricane - 28-11-2010, 23:48
Temat postu:
loker napisał/a:
Z Krakowa do Tarnowa zaryzykowałbym takt godzinny od 4 do 22 oraz półgodzinny z Krakowa między 14:00 a 18:00. Podróżni będą.


A w drodze powrotnej półgodzinny między 4 a 8.
Adams - 29-11-2010, 12:14
Temat postu:
Pomysł dobry i logiczny. Jeśli byłby to takt godzinny codziennie, a w szczycie półgodzinny w dni robocze to możnaby nawet zaryzykować puszczeniem pojedynczych EN57, a co za tym idzie wszystkie relacje z Krynicy/Nowego Sącza i Rzeszowa wydłużyć do Krakowa.
Wtedy mogłoby to wyglądać np. tak odjazdy z Tarnowa:
04.00 Tarnów-Kraków
05.00 Rzeszów-Kraków
06.00 Nowy Sącz-Kraków
07.00 Tarnów-Kraków
08.00 Rzeszów-Kraków
09.00 Krynica-Kraków
10.00 Tarnów -Kraków
11.00 Rzeszów-Kraków
12.00 Nowy Sącz-Kraków
13.00 Tarnów -Kraków
14.00 Rzeszów-Kraków
15.00 Krynica-Kraków
16.00 Tarnów-Kraków
17.00 Rzeszów-Kraków
18.00 Nowy Sącz-Kraków
19.00 Tarnów-Kraków
20.00 Rzeszów-Kraków
21.00 Krynica-Kraków
22.00 Tarnów-Kraków
23.00 Rzeszów-Kraków

Kursy szczytowe w D kursujące w godz. 4.30-8.30 w relacjach Tarnów-Kraków.
Podobnie w drodze powrotnej, z tym że kursy szczytowe w godz.12.30-16.30 z Krakowa Gł.

Podane przezemnie propozycje dotyczą tylko pociągów regio. Do tego dochodzą jeszcze przyśpieszone "Rzeszowianin" i "Dunajec" rano z Tarnowa i popołudniu z Krakowa , oraz Kraków-Koszyce rano z Krakowa i powrót wieczorem.
Woojtek - 29-11-2010, 13:06
Temat postu:
Co myślicie o dwóch lub nawet trzech, parach sezonowych połączeniach (wakacje, ferie zimowe i długie weekendy) relacji - Krynica - Poprad Tatry? W ramach łączenia regionów przygranicznych.
Adams - 29-11-2010, 13:24
Temat postu:
Proste że takie połączenie miałoby sens. Ja bym nawet zaproponował taki pociąg w rel. Nowy Sącz-Poprad. Wtedy byłoby to najszybsze połączenie Sądeczczyzny ze słowackimi Tatrami przy skomunikowaniu w Studziennym Potoku z Tatrzańską Łomnicą, a w Popradzie z elektyczkami do Starego Smokowca i Strbskiego Plesa.Myślę że dzięki takim pociągom Kryniczanka by ożyła.
Tylko czy spółka "PKP Niedasie" jest tego samego zdania. Laughing
pp - 29-11-2010, 14:35
Temat postu:
A od Plavca do Popradu to jest drut?
Adams - 29-11-2010, 14:47
Temat postu:
Na odc Plavec-Poprad niema druta ale na Słowacji to żaden problem. Kursują tam nowoczesne szynobusy Bombardiera które mogłyby zostać w sezonie wydłużone do Nowego Sącza i Krynicy.
Najlepszym przykładem jest Dolny Śląsk gdzie kursują międzynarodowe RE rel. Wrocław-Drezno (3 pary) obsługiwane niemieckimi szynobusami więc jak widać da się tylko trzeba wykazać odrobinę dobrych chęci.
Rudy16 - 12-12-2010, 19:03
Temat postu:
Hmm takie marzenie ale może kiedyś Smile

Wadowice - Bielsko Biała
4:30
6:15
7:10
8:50
12:25
14:00
20:30
Bielsko- Wadowice
5:20
7:30
14:10
15:00
15:50
16:50
17:30
22:15

Takie marzenie Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group