INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PR wynajęły PKP Intercity wagony

Pirat - 12-01-2011, 12:08
Temat postu: PR wynajęły PKP Intercity wagony
PR wynajęły PKP Intercity wagony

Pisaliśmy o liście stowarzyszenia Zielone Mazowsze do wiceministra infrastruktury Andrzeja Massela w sprawie wykorzystania taborowych możliwości przewoźników regionalnych na potrzeby przewozów dalekobieżnych w okresach szczytów przewozowych. Jak się okazuje, Przewozy Regionalne już odpłatnie użyczyły kilka wagonów PKP Intercity.

Jak udało nam się dowiedzieć, samorządowe Przewozy Regionalne wynajęły PKP Intercity 6 wagonów 120A z Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. Tajemnicą handlową PR pozostaje to, na jak długo i za jaką stawkę.

źródło: Rynek Kolejowy
beton44 - 12-01-2011, 16:07
Temat postu:
hurraa!!!!


2000 tysiące wagonów otrzymane od PR za darmo 2 lata temu się gdzieś zgubiło Smile
khamul - 12-01-2011, 16:38
Temat postu:
czekaja na rewizje;)
psim - 12-01-2011, 16:54
Temat postu:
No, te bonanzy (aż 6 szt.? Wink ) nie są już za darmo. Mam nadzieję...

Wypas! Ja chcę wiedzieć gdzie jadą TLK na bonanzach? A może EIC? Laughing A może tak lekka moderna? Bonanza z drzwiami odskokowo-przesuwnymi... z Internetem na pokładzie...

Jakby jechały na EIC to nawet bym się przeprosił z Intercity (w ramach wyjątku i nowego początku) i kupił bilet na taką cyrkową przejażdżkę. Miny pasażerów - bezcenne! Śmiech
OPi - 12-01-2011, 16:56
Temat postu:
Hmmm... Ciekawe, ile wzieły PR? Nie można było zrobić użyczenie wagonów za anulowanie części długów? W końcu IC było pod ścianą.

[ Dodano: 12-01-2011, 16:58 ]
psim, Czytałbyś temat z zestawieniami. One jeżdżą już od jakiegoś czasu m. In. Na 54110 i 84100
psim - 12-01-2011, 17:01
Temat postu:
OPi, o dzięki! No to trudno, to jeszcze trochę poczekam zanim się przejadę EIC na 120A. Jak obstawiacie, ile? Do marca? Kwietnia? Śmiech Może na 1 kwietnia takie pojadą?
Papero - 12-01-2011, 17:50
Temat postu:
Cytat:
Bonanza z drzwiami odskokowo-przesuwnymi... z Internetem na pokładzie...


psim, nie ma się z czego śmiać :

Rumuńskie koleje CFR kilka lat temu gruntownie zmodernizowały kilka bonanz które kupiły/dostały (nie wiem) od DB. Zmieniono wnętrza, zamontowano takie bajery jak ekrany LCD, gniazdka, itd. Włączano je do składów IC jako wagony business class. Nie wiem czy dalej one kursują.
psim - 12-01-2011, 18:13
Temat postu:
Papero, ja się nie śmieję, mi się marzy taki wagon Smile (taki już jestem: na codzień używam jako drugiego telefonu mojego stareńkiego Siemensa M50 z 2002 roku, po naprawie głównej - zwymienionym wyświetlaczem, obudową i baterią...)

Jakby EN57 udało się modernizować tak, żeby były nie tylko odpicowane, ale również bardziej niezawodne - też byłbym ich wielkim miłośnikiem. Liczyłem też że DHczki z Holandii jakoś szerzej się u nas spopularyzują, ale chyba nic dobrego z tego nie wychodzi. Szkoda.
yusek - 12-01-2011, 18:26
Temat postu:
A co do kolei Rumuńskich to wagony były fabrycznie nowe z Pafagu. I zostały zakupione na zasadzie transakcji wiązanej my im wagony oni nam SP32 i MBxd2 oraz doczepy do nich. Część tych wagonów jest 1/2 klasy.
19WE - 12-01-2011, 22:25
Temat postu:
Papero, A DB nigdy nie mialo bonanz tylko Halberstadty, dłuższe, troche inne, opychane modelarzom jako bonanza.
beton44 - 13-01-2011, 05:44
Temat postu:
Może jest szansa

ujrzymy EN57 jako IC Kraków-Warszawa

/z jednym przedziałem okartkowanym jako Jedynka/

a piętrusa w roli TLK

Smile
yusek - 13-01-2011, 08:13
Temat postu:
Kilka lat temu kilka bohunów jechało w pośpiechach.
kowal331 - 13-01-2011, 12:13
Temat postu:
Swego czasu na Grabówku stał niemiecki SZT,który podobno został zakupiony przez PKP IC.Nie wiem co stało się z tym pojazdem,ale teraz to nadawałby się znakomicie na TLK,zwłaszcza gdy kursują one zestawione z trzech wagonów.
buuuuum - 13-01-2011, 13:20
Temat postu:
Ponoć nie dostał jakiegoś tam pozwolenia ... i pomalowali go graficiarze (?)
yusek - 13-01-2011, 15:47
Temat postu:
Nie był kupiony tylko miał być kupiony i PKP IC chciało go najpierw przetestować. A sam pojazd okazał się ładnie odmalowanym wrakiem.
Pitras - 13-01-2011, 15:50
Temat postu:
Wczoraj w pospiesznym TLK 10453 Gdynia Koszalin Poznań Wrocław Katowice jako ostatni wagon jechała Bonanza, z wielkim logo PR. Skoro IC nie ma wagonów to proponuję, aby PR pożyczało jak najstarsze wagony. A może jakieś Bipy, albo BDHPUMN. Pospieszne rzadko jadą szybciej niż 120, więc opóźnień by nie było.
rysio - 13-01-2011, 15:57
Temat postu:
A co ty myslisz ze pozyczja za darmoche, kiedys slyszalem, ze jest to 1800 zl/dzien, Za rzecha by nie zaplacili.
yusek - 13-01-2011, 16:15
Temat postu:
1800zł za dzień to chyba trochę za dużo?

Wagon ma 88 miejsc siedzących (czyli licząc frekwencje 100% tyle można sprzedać biletów). (tak naprawdę miejsc jest około 120, ale policzmy, że tylko siedzące. Przyjmijmy też, że dziennie wykonywane jest 4 kursów. Da nam to 352 kursosiedzeń dziennie. Dało by to ponad 5zł na każdym miejscu trochę dużo.
Anonymous - 13-01-2011, 16:32
Temat postu:
To się porobiło cudowna spółka IC wagony trzyma w krzakach, a jeździ na wagonach tych niedobrych PR-ów. Swoje szanują i nie chcą zniszczyć Śmiech Czy nie jest to marnotrawstwo pieniędzy, że wagony stoją w krzakach, a wynajmuje się inne? Podobno IC ma straty, a tu takie rozrzutne jest.
dinxles - 13-01-2011, 18:24
Temat postu:
A ja słyszałem że za wynajęcie wagonu TO 2200 ZŁ. Ale pewnie zrobili upust, bo dużo tych wagonów wypożyczyli...
Anonymous - 13-01-2011, 20:31
Temat postu:
A gdzie to słyszałeś?
linia274 - 13-01-2011, 20:56
Temat postu:
Wystarczy zajrzeć do TP-PR
Wynajęcie wagonu w PR kosztuje odpowiednio:
-wagon jednopokładowy 2240 zł. brutto/doba
-wagon dwupokładowy 3360 zł. brutto/doba
dinxles - 13-01-2011, 21:09
Temat postu:
Co to jest jednopokladowy i dwupokladowy???
bileciarz - 13-01-2011, 21:26
Temat postu:
zwykły i piętrowy Smile
yusek - 13-01-2011, 21:35
Temat postu:
Na pewno był rabat ale i tak dużo.
19WE - 13-01-2011, 22:22
Temat postu:
ale rabat nie za darmo... Mr. Green
Pitras - 13-01-2011, 23:28
Temat postu:
Ciekawe, dlaczego IC miało dostać rabat? Bo prezez PR coś dostał? Jak zepsuje się pociąg PR na szlaku to IC nie zatrzyma się, aby podwieźć do jakiejś większej stacji, IC zabrało najlepsze lokomotywy, wagony, ED 74. A teraz jeszcze pożyczają wagony i dostają rabaty na to.
yusek - 13-01-2011, 23:58
Temat postu:
Może w ramach transakcji jest naprawa główna pod koniec. Ale z drugiej strony zamawiając większą ilość na dłuższy czas to można się spodziewać rabatu.
psim - 14-01-2011, 00:58
Temat postu:
Pitras napisał/a:
proponuję, aby PR pożyczało jak najstarsze wagony. A może jakieś Bipy, albo BDHPUMN


O takiego wała, nie pozwalam bdhpumnów pożyczać! Najwygodniejsze wagony PR, może porównywalne pod tym względem z 163A (moim mocno subiektywnym zdaniem ofc).


yusek napisał/a:
Może w ramach transakcji jest naprawa główna pod koniec


Spoko, ale ja bym nie ufał ICowi z tym "na koniec". Proszę bardzo, ale pod warunkiem że operacja będzie opłacona z góry (albo opłata zamrożona w jakimś banku przeznaczona wyłącznie na ten cel).


Moim zdaniem warunkiem powinno być zasłonięcie loga PR. Niech sobie IC jakąś płachtę wywiesi, albo coś.
yusek - 14-01-2011, 01:06
Temat postu:
A czemu przecież to malowanie reklamowe.
psim - 14-01-2011, 01:09
Temat postu:
Temu, że się ludziom już do reszty wszystko pomiesza.
19WE - 14-01-2011, 02:38
Temat postu:
yusek napisał/a:
A czemu przecież to malowanie reklamowe.


Ja tam nie wiem czy tyle minut w plecy to taka dobra reklama.

Bdhpumn sa jedymi z najnowszych w PR, rok produkcji albo 1988 albo 1989. A chyba chyba icek wszystkie 111/112 z 89 zabrał...

Ryflaki odgrzebać i dać ickom, albo jeszcze coś z drewnianymi siedzeniami. O!
yusek - 14-01-2011, 11:51
Temat postu:
Mam nadzieje, że jak będzie więcej wagonów w tym wagony z lepszymi (szerszymi) drzwiami to czas przeładunku będzie krótszy, więc pociągi nie będą spóźniać się na stacjach.
kitrak - 02-02-2011, 22:33
Temat postu:
A ja mam pytanie - czy istnieje jakiś spis dokładnych zestawień składów IR?
Iktorn - 03-02-2011, 08:07
Temat postu:
Tutaj http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=181373#181373 jest ciekawy poradnik i przy każdym pociągu iR są zdjęcia wagonów albo jednostek.
sasho33 - 03-02-2011, 10:09
Temat postu:
Nie wiem, czy nadal jeżdżą wynajęte wagony.
Na 84100/48101 na każdym obiegu była bonanza (czyli łącznie 4), teraz nie jeździ na żadnym obiegu, skład wrócił do trzywagonowego zestawienia. To samo d. Soła, która ma obieg właśnie z tym pociągiem, też jeździ na trzech wagonach, a bonanzy zniknęły od poprzedniego tygodnia.
Ktoś wie jakieś konkrety, czy bonanzy jeszcze gdzieś jeżdżą czy już nigdzie?
Damian Łódź - 11-02-2011, 21:35
Temat postu:
sasho33, na 54110/45111 juz kilkanascie dni nie było bonanz, chyba zrezygnowano z wynajmu.
OPi - 11-02-2011, 21:46
Temat postu:
Albo może po prostu skończył się czas wynajmu. Na żadnych TLKach już nie widać bonanz.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group