| Pirat napisał/a: |
| Projekt został pozyskany z UMWD w ramach wniosku o dostęp do informacji publicznej. Podziękowania dla Stelli, która nam go podesłała! |
| Pirat napisał/a: |
| Na początek pociągi na trasie Wrocław - Węgliniec - Lubań/Zgorzelec - Görlitz oraz Wrocław - Legnica - Lubin - Głogów (bez pociągów na trasie Żary - Węgliniec - Zgorzelec oraz Żary - Legnica - Wrocław). |
| Noema napisał/a: |
| W zeszłym roku UMWD zagrał w chu... wróć... w penisa i wykpił się z tego tłumacząc, że za rozkład jazdy odpowiada PKP PLK. Jak teraz udało się wydrzeć od nich ten projekt? |
| prezesrafal napisał/a: |
| Spokojnie to tylko zarys. Wiadomo, że w grudniu wyjdzie jeszcze coś innego. |
| Torczes napisał/a: |
| Więc jednak KD odpuszcza linie na Jelcz. |
| viking87 napisał/a: |
| Zapowiada się pogorszenie oferty na całym Dolnym Śląsku. I tak jak się spodziewałem uruchomienie połączeń W-w - Głogów p. Legnicę powoduje wypadnięcie niektórych kursów z trasy przez Wołów. Tak jakby ludzie dojeżdżali do pracy czy szkoły tylko z Głogowa a z miejscowości po drodze już nie... Mam nadzieję że do grudnia coś się jeszcze zmieni na plus. |
| Jerry napisał/a: |
| Nic się nie pogorszy. Pewnie będą pociągi Wrocław - Rudna Gwizdanów dla tych co jeżdżą po drodze a do Glogowa ludziska pojadą przez Legnice. Ale nie ma co płakać bo i tak każdy będzie zadowolony |
| Cytat: |
| Bez sensu pchanie trzech pociągów z Warszawy do Szklarskiej . TLK Artus i Rozewie z Gdynii kończą bieg w Jeleniej zamiast jeden z nich jechać codziennie do Szklarskiej . Z Artusa brak możliwości przesiadki w Jeleniej na Szklarską . Utrata super pociągu IB Barnim do Świnoujscia oraz TLK Łebsko sezon do Łeby . Moim zdaniem rozkład gorszy od obecnego . Także nie będzię już do Ełku , oba IC Orzeszkowa i Karkonosze tylko do Białegostoku .
|
| empek napisał/a: |
| Karkonosze w dalszym ciągu na kuriozalnym taborze, niedostosowanym do jazdy nocnej. Trzeci rok z rzędu utrzymuje się muchowoza przez Węgliniec. Dla mnie to niepojęte. |
| Synukz napisał/a: |
| A wiadomo coś o jakiś IC w stronę Kamieńca Zabkowickiwgo / Kłodzka? Oraz o Nysa - Kamieniec? |
| Torczes napisał/a: |
| A to ciekawe bo linie na Rawicz obsługuje KD a na Poznań - wielkopolski PR.Czyżby przesuneli ED do Poznania? |
| Bartuś napisał/a: |
| - Likwidacja pociągu REGIO z Wrocławia (18:54) do Głogowa - to jest hit, ten pociąg ma 100% frekwencji, w weekendy nieraz ludzie ledwo wchodzili do kibla, |
| Bartuś napisał/a: |
| - Zdegradowanie IC Konopnicka do standardu TLK. |
| prezesrafal napisał/a: | ||
Ten pociąg jest po prostu przesunięty o pół godziny na ok. 19:30 |
| Bartuś napisał/a: |
| Ja widzę co innego. Jest pociąg odwożący ludzi pracujących do 18:00 a nie będzie. W nowym RJ pasażerowie ci będą musieli czekać 1:30h na pociąg. Zgadnij co wybiorą? |
| Bartuś napisał/a: |
| Kuriozalna sytuacja będzie w soboty - dziura w odjazdach z Wrocławia miedzy 16:40 a 19:30. To jest ta kolej aglomeracyjna w wykonaniu Beznadziejnych Samorządowców! |
| Bartuś napisał/a: |
| Nie dość że naszą linię obsługują obskurne, wiecznie zapchane kible, w coraz gorszym stanie (PR Wrocław chyba złośliwie wypuszcza pojedyncze jednostki na zapchane do granic możliwości szczytówki do Zielonej Góry) to jeszcze funduje się nam regularną rzeź połączeń! |
| Cytat: |
| Niestety PR Wrocław nie dostaje od UMWD żadnego wsparcia taborowego to nie dziwota |
| Cytat: |
| Od razu powiem, że względem projektu UMWD pociąg R 66413 odj. z Wrocławia do Głogowa 15:51 i R 66226 odj. z Głogowa do Wrocławia o godz. 5:24 będą obsługiwane w dni robocze 2xEN57 |
| Cytat: |
| EN57AL, który obsługuje linie są z zasobów PR z centrali i one są delegowane do oddziałów. |
| Cytat: |
| Do grudnia mamy jeszcze trochę czasu i trzeba byłoby szybko działać by coś wskurać. |
| prezesrafal napisał/a: |
| Wszyscy mówią tylko w negatywach o nowym rozkładzie jazdy, a warto zauważyć, że w Głogowie planowane są skomunikowania pociągów ze strony Legnicy z pociągami do Leszna. |
| myszka napisał/a: |
| 15:10! |
| janox79 napisał/a: | ||
Moim zdaniem rozsądnie. Zresztą przyjazd do Szklarskiej o godz. 20:18 (z Wrocka o 17:23) to chyba nie jest atrakcyjna pora na wyjście w góry. Jak rezerwowałem noclegi na Szrenicy to we wrześniu pełne obłożenie było tylko w soboty i niedziele. |
| Bartuś napisał/a: |
| To po co były budowane nowe perony w Jeleniej Górze, skoro ostatni pociąg w dobie odjedzie stamtąd po godzinie 17? Ostatni pociąg w dobie nigdy nie grzeszy frekwencją (na żadnej linii, nawet w Lubinie), ale jest potrzebny po to żeby utrzymać stałość i przewidywalność oferty. Ostatni pociąg w dobie musi jechać pusty, żeby przedostatni jechał pełny.
Dodajmy że ten impuls oczywiście pojedzie. Nie teleportuje się przecież do Szklarskiej Poręby na poranne połączenie a zapewne będzie to durny podsył o 3 w nocy bez pasażerów. Takie pociągi znane były z najgorszych lat betonu PR (który zresztą w świetnym stanie się zakonserwował na Dolnym Śląsku). KD o takie praktyki nie podejrzewałbym... |
| Bartuś napisał/a: |
| Będą przecież dwa połączenia. O 9:12 i 11:12 (z przesiadką w Węglińcu). Nie zmienia to faktu, że przerwa między 11:12 a 14:00 wygląda słabo. Podobnie jest np. na Wołów-Wrocław z dziurą między 10:20 a 13:30. Zapewne takich przykładów jest więcej. Jak widać UMWD ma alergię na pociągi w środku dnia. |
| PasazerRE napisał/a: |
| Portal Pasażera nie wyszukuje tych połączeń. Znaczy się wyszukuje połączenie o 9:15, ale z dwiema przesiadkami (w Żarach i Legnicy), co wydłuża podróż do prawie 4 godzin |
| Pirat napisał/a: |
| Wyszukuje tylko w opcjach wyszukiwania trzeba ustawić minimalny czas przesiadki na 3 minuty. Z automatu jest ustawione na 10 minut, więc połączeń z krótszymi przesiadkami wyszukiwarka nie pokazuje. |
| Noema napisał/a: |
| Ktoś powie, że to żałosne, śmieszne, prymitywne, ale nie do końca będzie miał rację. Takie zachowanie jest wyższą szkołą propagandy wykutą w Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.
Wiarygodność nowej ekipy UMWD/KD w skali od zera do dziesięć oceniam na minus trylion. Pokazali już w Raszówce na co ich stać, a teraz głupio się tłumaczą (rzecznik PKP PLK de facto ich wsypał)... |
| voyager1231 napisał/a: |
| W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i polikwidował bezpośrednie pociągi na trasie Wrocław - Żary! Ile ja na to czekałem! Te kursy były uosobieniem patologii w wykonaniu KD, wiecznie zapchane, krótkie, stare jednostki i niemiłosierny ścisk. W końcu zapanuje trochę normalności. |
| Bartuś napisał/a: |
| Nowości w nowym RJ dla pasażerów Nadodrzanki:
- Likwidacja pociągu REGIO z Wrocławia (6:24) do Wołowa, - Likwidacja pociągu REGIO z Wołowa (12:06) do Wrocławia, - Likwidacja pociągu REGIO z Wrocławia (18:54) do Głogowa - to jest hit, ten pociąg ma 100% frekwencji, w weekendy nieraz ludzie ledwo wchodzili do kibla, - Likwidacja pociągu REGIO z Wołowa (20:44) do Wrocławia, - Okrojenie terminów + skrócenie relacji pociągu REGIO z Wrocławia (13:56) do Ścinawy (pojedzie do Wołowa tylko w dni robocze), - Okrojenie terminów + skrócenie relacji pociągu REGIO ze Ścinawy (15:21) do Wrocławia (pojedzie z Wołowa, tylko w dni robocze), - Wydłużenie pociągu REGIO z Wrocławia (19:48) do Głogowa/Zielonej Góry + rozszerzenie terminów kursowania - Zabranie ED72Ac do obsługi innych linii (głównie Rawicza). - Zdegradowanie IC Konopnicka do standardu TLK. - Przetrasowanie reszty IC do Lubina + likwidacja IC Czcibór. |
| vvupe napisał/a: |
| taka ciekawostka - na stronie cd.cz można już sprawdzić nowy grudniowy rozkład jazdy, a na stronie rozklad-pkp.pl nie |
| Rafi napisał/a: |
| Przydałoby się wydłużyć kilka SPRINTERÓW KD z Lubania Śl. do Gryfowa Śl.
Np. pierwszy i przedostatni pociąg. |
| Ralny napisał/a: |
| Rzuciłem okiem na rozkład jazdy i zdziwiło mnie, że Impuls stoi bezczynnie w Zgorzelcu przez dwie godziny (12-14). Braki taborowe, przepełnione pociągi, a tu takie "kwiatki". Zamiast wozić ludzi i niwelować "dziury" rozkładowe to Impuls stoi bezczynnie parę godzin, w środku dnia. Absurd! |
| bystrzak2000 napisał/a: |
| Pewnie jak zwykle niepełna baza danych w rozkładzie PKP PLK. |
| Cytat: |
| Kąty Wrocławskie dofinansują połączenia Kolei Dolnośląskich |
| Noema napisał/a: | ||
Kwotą jednego miliona złotych rocznie jak donosi Gazeta Wrocławska: https://gazetawroclawska.pl/szynobusy-pod-wroclaw-co-20-minut-juz-od-marca-szczegoly/ga/c1-14805126/zd/42156596 To daje kwotę w wysokości ok. 2740 zł dziennie. Czy to dużo? Zważywszy na koszty KD to są grosze! |
| Noema napisał/a: |
| Dostęp do infrastruktury PKP PLK, paliwo do szynobusów, wynagrodzenia pracowników, koszty eksploatacyjne taboru (remonty, przeglądy) etc. Wpływy z biletów z pewnością nie pokryją tych wszystkich kosztów, nawet z dofinansowaniem przez gminę Kąty Wrocławskie. A to oznacza, że za dodatkowe kursy dla mieszkańców Kątów Wrocławskich zapłacą wszyscy dolnośląscy podatnicy. |
| marcinek napisał/a: |
| Przy założeniu, że dofinansowanie teraz wynosi 15 złotych za pociągokilometr, okazuje się, że do tych dodatkowych par do Kątów Wrocławskich Urząd Marszałkowski dopłaci bardzo, ale to bardzo niewiele.
|
| marcinek napisał/a: |
| W 2017 za kilometr płacono KD 11.12 zł. Wyliczeń za 2018 i 19 nie znalazłem. To powiedzmy, że zdrożało do tych 15. |
| skubi napisał/a: |
| W tegoroczne wakacje zawieszony zostanie ruch pociagów do Szklarskiej Poręby: PKP PLK od czerwca planuje kompleksową wymianę nawierzchni na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna oraz naprawę ściany oporowej na stacji Szklarska Poręba Górna
Harmonogram zamknięć torowych Ciekawe jak wszystkie trzy spółki poradzą sobie z KKZ w wakacje |
| Beatrycze napisał/a: |
| kociol2009, będą remonty... |