Cytat: |
– To Związek Pracodawców Kolejowych wypowiedział nam umowę. Bardzo tego żałujemy, ponieważ zawieraliśmy ją w dobrej wierze, a warunki umowy były korzystne zarówno dla spółki, jak i pracowników – podkreśla Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. |
kolejarz100 napisał/a: |
Te wyliczone 27 milionów złotych na pewno uratuje spółki pkp |
Hakun napisał/a: |
sheva17, i tak powinno być. Ulgi przejazdowe tylko dla etatowych pracowników przewoźnika! |
Cytat: |
Ulgi przejazdowe tylko dla etatowych pracowników przewoźnika! |
Cytat: |
to teraz ulgę nabywać się będzie po roku pracy a nie jak do tej pory w przypadku podpisania umowy na co najmniej rok. |
sheva17 napisał/a: |
Może wreszcie powróci na tory normalność. |
Cytat: |
czyżby przez to pociągów było więcej i szybciej bedą jeździć? Co się takiego dzieje nienormalnego przez zniżki dla pracowników na torach? |
Cytat: |
Zabieranie ulg to tylko puste słowa i zwykłe populistyczne slogany. |
jano napisał/a: |
Zabieranie ulg to tylko puste słowa i zwykłe populistyczne slogany. |
Jano napisał/a: |
A te wyliczone oszczędności wcale ie uzdrowią spółki grupy PKP, ani na kolei nie wzrośnie nagle standard połączeń. |
kolejarz100 napisał/a: |
Te wyliczone 27 milionów złotych na pewno uratuje spółki pkp |
kolejarz100 napisał/a: |
Zabieranie ulg emerytom, którzy i tak długo już nie pożyją i z których niewielki procent z nich korzysta jest po prostu nieludzkie. |
Pirat napisał/a: | ||
Po pierwsze przywileje nie są dane raz na zawsze. Po drugie nikt kolejowym emerytom ulg nie zabiera. Dalej mają 99% zniżki w pociągach, tylko muszą za to zapłacić 140 zł na rok. Straszna krzywda im się dzieje! Ponadto każdy emeryt i rencista ma 37-proc. zniżkę ustawową na dwa przejazdy w roku. |
Cytat: |
Istnieje pojęcie praw nabytych |
Cytat: |
Komuna się skończyła 23 lata temu, jakby ktoś o tym zapomniał. Najwyższy czas, aby każdy płacił za siebie, a nie żerował na tkance społecznej. |
Cytat: |
Jak kiedyś sprywatyzują PKP IC to też będziecie się domagać od prywaciarza, aby z własnej kasy finansował kolejarskie ulgi?
Komuna się skończyła 23 lata temu, jakby ktoś o tym zapomniał. Najwyższy czas, aby każdy płacił za siebie, a nie żerował na tkance społecznej. |
Cytat: |
No właśnie - komuna skończyła się 23 lata temu a dalej istnieją takie relikty jak ulgi ustawowe. Niech spółki kolejowe zaczną walczyć o likwidację ulg ustawowych. Szczególnie tej dla uczniów, studentów, docentów, nauczycieli itp. To jest dopiero relikt przeszłości |
Cytat: |
Z resztą jak PR nie przystąpią do tego porozumienia to już nic nie będzie trzymało pracowników PR w tej spółce. |
Cytat: |
Kolejowe ulgi są częścią wynagrodzenia za pracę. |
Cytat: |
Pociąg i tak jedzie, więc jak weźmie paru kolejarzy, to nic się nie stanie. |
kolejarz100 napisał/a: |
Istnieje pojęcie praw nabytych i do takich praw należą zniżki dla emerytów kolejowych. |
buuuuum napisał/a: |
Pociąg i tak jedzie, więc jak weźmie paru kolejarzy, to nic się nie stanie. |
Pirex napisał/a: |
Skoro tak to niech ten sam pociąg weźmie jeszcze za darmo kilku bezrobotnych, rencistów, emerytów i wszystkich innych, którym nie starcza do 1-go. W końcu pociąg i tak jedzie, więc nic się nie stanie. |
Cytat: |
w pociągu:
2010- 40052km + 185km IC Autobusem. 2011- 33884km. 2012- 47337km. |
Cytat: |
No właśnie, ulgi ustawowe refunduje rząd, czyli podatnik i spółki kolejowe czerpią z tego zyski. A kto refunduje ulgi kolejarskie? |
sheva17 napisał/a: |
A tak przy okazji to spółki od ulg płacą ZUS? |
alf1923 napisał/a: | ||
Ale dlaczego ja jako podatnik mam płacić za ulgi ustawowe? studentom , doktorantom(35 lat sic! ), żołnierzykom, etc. KOMUNA PRZECIEŻ się skończyła, hej?! Jako obsługa kolejarzy widuje tylko w dojazdach do pracy, w wakacje, zazwyczaj stanowią 2-5% podróżnych w pociągu. Nie rób szumu nie krzycz tu o komunie srunie czy Bóg wie o czym jeszcze. Ulga kolejowa była i jest. Pracodawca kolejowy zawsze jakoś może zachęcić potencjalnych pracowników do pracy na kolei. Praca ta może być konkurencyjna. Mowa o giełdach czy prywatyzacji jest mało rozsądna tym bardziej przez forumowiczów, no chyba że chcemy likwidacji większości nie rentownych pociągów(tu 30% ? ? ) Już to widzę jak państwo dopłaca inwestorowi do pociągów pozdrawiam optymistów |
Kod: |
Deputat - część wynagrodzenia za pracę dostarczana w naturze np. węgiel dla górników, drewno opałowe dla leśników. Rodzaj i wielkość deputatu zazwyczaj określa układ zbiorowy pracy.
Źródło: Wikipedia |
Kod: |
Część wynagrodzenia za pracę dostarczana w naturze. Obecnie deputaty odgrywają marginesową rolę i są stosowane tylko w niektórych gałęziach przemysłu, np. w górnictwie. Podstawą prawną przyznawania deputatu są zwykle układy zbiorowe pracy. Część wynagrodzenia płacona w formie deputatu nie może zostać zastąpiona jednorazowym ekwiwalentem pieniężnym.
Źródło: www.wynagrodzenia.pl |
Kod: |
część wynagrodzenia za pracę dostarczana w naturze
Źródło www.sjp.pl |
Cytat: |
Jako obsługa kolejarzy widuje tylko w dojazdach do pracy, w wakacje, zazwyczaj stanowią 2-5% podróżnych w pociągu. |
Cytat: |
Prześlij jakiś skan biletu ze zniżką 99% bo jeszcze nigdy takiego mi się nie udało kupić, pomimo tego że na poświadczeniu mam wpisaną taką wartość zniżki. Jeśli bilet na Regio do 10 km kosztuje 3 zł a ja płacę 1,5 zł to jaka to zniżka 99%? |
sheva17 napisał/a: |
Pracownica Tesco jakoś zniżki na chleb nie ma a też by jej się przydał... |
Cytat: |
2. Nie pisz bzdur. A kto niby ostatecznie zapłaci za długi kolejowych spółek jak nie podatnik? I kolejna sprawa brak ulg dla kolejarzy to niższe koszty dla przewoźników czyli brak kolejnych podwyżek biletów. Sprawa jest prosta. |
Kod: |
DEPUTAT - świadczenie w naturze będące uzupełnieniem wynagrodzenia pieniężnego i stanowiące część wynagrodzenia za pracę
Źródło www.slowniki.gazeta.pl |
sheva17 napisał/a: | ||||
Czytaj całe 2 wagony 1 klasy . Nie znasz tematu nie wypisuj bzdur.
Tak Cię to boli? To płać 100%. Studenci, czy doktoranci mają zniżki refundowane przez państwo aby zdobywać wiedzę. Nie ma żadnego interesu społecznego w tym aby dokładać się do wyjazdów kolejarzy, którzy i tak zniżki dla siebie zachowają kosztem pasażerów płacących za bilety. PR dobrze zrobiły, że zniżki ograniczyły tylko do swoich słabo zarabiających pracowników, tym te bilety są niezbędne a nie mają żadnego interesu w tym, aby w swoich poc. wozić całe towarzystwo z PKP. Na pewno zmiany ograniczają patologię pozwalającą na darmowe przejazdy dla całych rodzin, ograniczenie ulgi do przejazdów poc. własnej spółki byłoby sensowne. Casus Hitlera to jakaś paranoja. Proponuje 1000 razy się zastanowić zanim napiszesz takie bzdury. Zapewniam Cię, że w tamtych czasach nikt nie myślał o podróżach... |
Kod: |
DEPUTAT - świadczenie w naturze będące uzupełnieniem wynagrodzenia pieniężnego i stanowiące część wynagrodzenia za pracę
Źródło www.slowniki.gazeta.pl |
Cytat: |
, a te dla uczniów czy studentów są uzasadnione- stypendia są bardzo niskie a na uczelnie dojechać trzeba. |
sheva17 napisał/a: |
@rufio198 niestety nie potrafisz spojrzeć na problem całościowo, bo jako kolejarz niesprawiedliwymi społecznie ulgami jesteś żywotnie zainteresowany. Tymczasem nie ma powtarzam żadnego interesu społecznego by jedną grupę uprzywilejowywać kosztem pozostałych. Dzieci kolejarzy mogą korzystać z ulg ustawowych, a te dla uczniów czy studentów są uzasadnione- stypendia są bardzo niskie a na uczelnie dojechać trzeba. Tymczasem mój przedmówca biorący niezłe pieniądze w KM spokojnie mógłby sobie bilet kupić.
A z kolegą miłośnikiem ekonomiki Hitlera nie ma sensu dyskutować. Ile można wbijać do głowy komuś, że przejazdy dla kolejarzy za kilka groszy odbywają się na rachunek pasażerów, którzy więcej płacą za bilety.. Tymczasem decyzja PR może być początkiem normalności na torach. Zniżki owszem, ale tylko dla własnych pracowników. |
Cytat: |
Czym jest deputat masz podane z kilku zrodel |
Cytat: |
Typowe zachowanie osoby nie majacej zadnych kontrargumentow. |
Cytat: |
Dodam jeszcze ze nie mam zamiaru finansowac wakacyjnych i weekendowych melanzy studentow. |
Cytat: |
Nie rozumiem w ogóle ludzi, którzy nie są za utrzymaniem ulg na przejazdy. |
Cytat: |
w 2 klasie może być nawet zniżka 100% - nie widzę przeszkód. |
sheva17 napisał/a: |
Typowe postawa obronna kolejarza, który za pieniądze podatników wozi się po kraju i całym świecie. To eldorado już się kończy, teraz nasz kolejarz sam będzie płacił swoje rachunki. |
siwiutki91 napisał/a: |
Bo wojskowy może ich kiedyś obroni. A kolejarz tylko ich wozi... |
Cytat: |
Cytat:
Jako obsługa kolejarzy widuje tylko w dojazdach do pracy, w wakacje, zazwyczaj stanowią 2-5% podróżnych w pociągu. Czytaj całe 2 wagony 1 klasy Very Happy . Nie znasz tematu nie wypisuj bzdur. |
Cytat: |
Sam studiowałem więc wiem jak to wygląda. Co weekend melanż, ba nawet w tygodniu zdarzają się melanże. |
Cytat: |
Studenci się wożą na koszt podatnika, i to więcej niż kolejarze. |
Cytat: |
Dlaczego podatnik ma finansować weekendowy czy wakacyjny wyjazd studenta? Jeśli studenci są tacy pracowici to nie ma żadnego problemu żeby sobie mogli kupić bilet 100% |
Cytat: |
Wykonuję pracę dla mojej spółki a ona mi w zamian daje zniżkę Smile |
Cytat: |
A studentom radzę wybrać się do roboty bo sam mgr nic nie znaczy. Pracodawcy wiedzą, że większość studentów to weekendowi imprezowicze i ściągający oszuści którzy za wiele nie potrafią. |
Cytat: |
Człwieku przewoźnicy zarabiają takk!? Przewożą ludzi, przewożą towary. I daj dowód że to z Twoich zasranych podatków idą pieniądze na zniżkę kolejową? |
Cytat: |
Sheva gdzieś się chwalił że ma w rodzinie kolejarzy i zna sprawy kolejowe. Jak się zna to inna juz sprawa- prawda jest taka że pewnie sam dopóki mógł korzystał z tych ulg,a teraz jak stracił to gardłuje żeby je zabrać. |
Cytat: |
Poza PKP IC, PR i KM, oraz ewentualnie PKP PLK żadna inna spółka nie jest dotowana przez państwo ( przynajmniej oficjalnie ). Do ulg przejazdowych pracowników PKP Cargo, PKP Energetyka itp nie dopłaca nawet grosza budżet. |
Cytat: |
Albo zabieramy wszystkim albo mamy uprzywilejowane grupy. |
TomekM napisał/a: |
siwiutki91
bilet miesięczny odcinkowy CityBilet - cena ponad 600 pln (miesięcznie), rocznie ok 7 000 PLN A ile kosztuje roczny bilet sieciowy dla kolejarza? Czy wynosi chociaż 10% tego co ja muszę płacić rocznie? To właśnie państwo oraz "komercyjni" pasażerowie finansują wasze zniżki w 1 klasie. |
Cytat: |
Za wykup moich uprawnień tez nie płacisz. |
sheva17 napisał/a: | ||
Za Twoje przejazdy płacą podróżni kupujący pełnopłatne bilety. Gdybyś nie woził się za półdarmo, może bilety byłyby tańsze a kolej bardziej konkurencyjna? |
Cytat: |
.A to po wódkę i papierosy pod ruską granicę, a to na popijawę, a to na wczasy z rodziną. |
Cytat: |
Ja za wykup zniżki też płacę. Następnie za bilet też płacę. Więc mój pracodawca ma tą kasę znowu u siebie. Chrzanisz ! Nie masz dowodów i bredzisz głupoty. |
Cytat: |
A ja jako podatnik nie mam żadnego interesu wspierać studentów. Ja jeżdżę na popijawy a student jeszcze częściej niż ja. |
Cytat: |
Czy za bardzo się nie rozpędziłeś? |
Cytat: |
Na pewno nie płacisz za te zniżki Ty! To ci gwarantuje. A oszczędności szukaj gdzie indziej. |
Cytat: |
Co roku są zadymy o te zniżki i co roku dostajemy je.Także pewnie w 2013 nic się nie zmieni. |
sheva17 napisał/a: |
Niestety za te zniżki płacę także Ja. |
toromistrz22 napisał/a: |
Proszę darować sobie komentarze o "paniach z Biedronki" bo są one absurdalne i pojawiają się one niemal co roku od 3 lat. Pani z Biedronki, to zazwyczaj osoba po szkole podstawowej, lub zawodowej, która w razie pomyłki odpowiada tylko przed wściekłym klientem. |
toromistrz22 napisał/a: |
Czy tylko doszukujecie się wielkiej, wręcz zatrważającej niesprawiedliwości społecznej w zniżkach kolejowych? |
Cytat: |
Może dlatego, bo to jest forum kolejowe? O przywilejach górniczych czy policyjnych możemy rozmawiać na forach górniczych i policyjnych. Tu rozmawiamy o kolejarzach. |
toromistrz napisał/a: |
Jaką złotówkę? Czyżby PR nie dostawało ze ZPK części puli zgromadzonej z wykupu uprawnień ? |
Beatrycze napisał/a: |
Skąd to wiadomo? Ano stąd, że gdyby dla PR był to intratny interes to na pewno spółka nie wystąpiłaby z ZPK. To jest prosty rachunek ekonomiczny! Coś co przynosi straty należy eliminować. |
toromistrz22 napisał/a: |
Pozwolisz, że przypomnę to w co wierzę:
Pracownik kolei ma prawo do przemieszczania się kolejowymi środkami transportu z odpowiednią zniżką. I żadne twoje populistyczne argumenty na mnie wrażenia nie robią. |
ofelia napisał/a: |
Ktoś powinien się zastanowić nad zawiadomieniem do prokuratury o działaniu na szkodę spółki przez zarząd PR. |
Cytat: |
Z populizmem to raczej ty nam tu wyjeżdżasz. |
Cytat: |
to przewoźnicy odbijają sobie utracone wpływy na pasażerach, którzy uczciwie płacą za przejazd pełną kwotę. |
Cytat: |
kolejowy socjalizm |
Cytat: |
Nie razi cię, że nauczyciele, wojskowi, doktoranci mają zniżki kolejowe? |
Supervisior napisał/a: |
Nie każdy CHCE odchodzić z firmy z którą związany jest od wielu lat. |
Maciek TK napisał/a: |
Może, PKP nie jest Lufthansą... |
Maciek TK napisał/a: |
...ale myślę, że 3 dni bez pociągów odwróciłoby trochę sprawy... |
Maciek TK napisał/a: |
Zawsze to jakaś zachęta. A teraz czym przyciągniesz nowych? |
Beatrycze napisał/a: | ||||||
A co to jest PKP? Coś takiego jak PKP zostało zlikwidowane ponad 10 lat temu. Teraz są niezależne od siebie spółki prawa handlowego (akcyjne i z .o.o.) nastawione na generowanie zysku.
Bez których pociągów? Bez pociągów mitycznego PKP? A jaki interes w strajku mieliby mieć pracownicy PR i innych spółek pasażerskich? Taki, żeby ich koledzy po fachu ze spółek Grupy PKP mogli się wozić prawie za darmo ich pociągami?
Bezrobotna, dobrze wykształcona i nieroszczeniowa młodzież chętnie podejmie każdą pracę na kolei. Najlepszy przykład to Koleje Dolnośląskie czy Koleje Śląskie, gdzie ulg kolejarskich nie ma a podań o pracę jest wielokrotnie więcej niż miejsc pracy. Wbrew pozorom chętnych do pracy na kolei nie brakuje i nie ulgi kolejowe są motywacją! Pracuje się dla pieniędzy a nie dla możliwości wożenia tyłka pociągami za symboliczną złotówkę. |
toromistrz22 napisał/a: |
Wydaje mi się, że żadne pikiety ani strajki tu nie pomogą. Choć gdyby dyżurni, którzy w dużej części na służby dojeżdżają pociągami spółki PR się wkurzyli i przez kilka dni jednostek na tory by nie wpuszczali, samorządowa spółka musiałaby chyba swoje poglądy zrewidować. |
jano napisał/a: |
Czy ze względu na "odstąpienie" Przewozów Regionalnych od ZPK w 2013 r. zmniejszy się koszt wykupu uprawnień do ulgowych przejazdów? Skoro odpada jeden przewoźnik to składka powinna być mniejsza. |
Cytat: |
Nie ma wyjścia.
18 października pod PKP S.A., |
Cytat: |
KD interes mogą zrobić na promocjach skierowanych do PODRÓŻNYCH a nie do kolejarzy. |
Cytat: |
A w interesie społeczności tego forum jest, abyś skończył tą żałosną gadkę, a swoje żale na wszystko co ci się nie podoba wylewał w tematach do tego stworzonych. |
Cytat: |
System socjalny, przywilejowy, odziedziczony z czasów PRL jest za bardzo rozbudowany |
toromistrz napisał/a: |
Ale nigdy nie zgodzę się na odebranie ulg przejazdowych pracownikom bezpośrednio pracującym przy utrzymaniu nawierzchni i prowadzeniu ruchu pociągów! |
toromistrz22 napisał/a: |
Victoria, należysz do najzagorzalszych przeciwników kolejowych ulg przejazdowych. |
toromistrz22 napisał/a: |
Na pytania przez Ciebie zadawane wielokrotnie przedstawiałem już swoje racje, więc zapraszam do lektury... |
Cytat: |
Cytuję: Załóżmy hipotetycznie, że odziedziczyłam wielką fortunę i wykupiłam od marszałków upadające Przewozy Regionalne. Spółka staje się moją prywatną własnością. Czy kolejarze z PKP będą ode mnie żądać, abym z prywatnej kieszeni dokładała do ich 80% i 99% ulg przejazdowych?
|
Maciek TK napisał/a: |
Jako prywaciarza nikt Cię do niczego zmusić nie może |
Cytat: |
wielu kolejarzy obecnych na tym forum chyba mentalnie jeszcze jest w tamtych czasach |
Cytat: |
Mnie trzyma na kolei tylko wcześniejsza o 5 lat emerytura kolejowa, na którą jeszcze się załapię. |
Cytat: |
Mogę płacić cały bilet w IC, KM, PR, etc. za przejazd do pracy. Chcę tylko, żeby kolejny kolejowy pracodawca (po różnych pseudo restrukturyzacjach) odpowiednio podniósł moje wynagrodzenie, które było przez x lat zaniżane z powodu własnie tych gównianych ulg] |
Cytat: |
PRami i tak nie jeżdżę, więc ani mnie to ziębi, ani mnie to parzy. |
lepoaster napisał/a: |
w moim wypadku to te 720 na bilet będzie za mało, bo prawie codziennie gdzie indziej pracuje i to nie jest różnica 10 km tylko powiedzmy średnio 100. firma (plk) będzie pewnie kupować sieciówki i tak ta zmiana będzie u mnie wyglądać, bo innego wyjścia nie widzę. |
toromistrz22 napisał/a: |
Związkowcy ustalili sobie tak zwaną bazę negocjacyjną, czyli zawyżyli oczekiwaną wysokość rekompensaty tak, aby przy stole negocjacyjnym móc ją stopniowo obniżać. To powszechny sposób działania. |
tores napisał/a: |
A co z pracownikami którzy muszą dojeżdżać do pracy własnym transportem,niejednokrotnie 100 km.Uważam że kwota zaproponowana przez ZZ jest adekwatna do poniesionych kosztów. |
Cytat: |
Z punktu widzenia pracodawcy najlepszą finansowo opcją byłoby wykupienie w PR ulgi handlowej 50% dla pracowników i podwyżka wynagrodzenia o ok. 150 zł na rękę. I wg mnie jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz, przy założeniu, że zarząd PR nie ulegnie naciskom związkowców z PKP i podtrzyma swoje stanowisko w kwestii niehonorowania ulg kolejarskich.
|
Cytat: |
mityczne 27 mln zł |
Cytat: |
na przykład 200 mln zł |
Cytat: |
ustawy z dnia 28 marca 2003 r |
toromistrz22 napisał/a: |
To że w ustawie jest zabezpieczenie w postaci tego paragrafu nie oznacza że ma on zastosowanie. Przypominam również, że powołujesz się na akt prawny mający nieomal 10 lat, a racz zauważyć, że zarówno liczba pracowników kolei jak i wykupowanych uprawnień przejazdowych na skutek wielu restrukturyzacji uległa znaczącemu obniżeniu. Tak czy siak znów jesteśmy w punkcie wyjścia, bo nic nie udowodniłaś. |
Cytat: |
Niczym rasowy funkcjonariusz prorządowej gadzinówki. |
toromistrz22 napisał/a: |
Jeżeli jestem krzykaczem z PKP to czuję się w pełni uprawniony napisać, że ty jesteś antyzniżkowym fanatykiem. |
Cytat: |
kasjerka z Biedronki |
Cytat: |
Jakub Karnowski uważa, że ograniczenie ulg nie powinno być dotkliwe dla kolejarzy. Od stycznia przyszłego roku zostanie zlikwidowana 99 - procentowa ulga na przejazdy wszystkimi rodzajami pociągów. Pracownicy kolei otrzymają 80 - procentową ulgę za przejazd wagonami drugiej klasy wszystkich połączeń. |
rufio198 napisał/a: |
Podsumowując - jeżeli jest tak jak napisałem w pierwszym punkcie ( bo drugi to pewne ) to szanowny prezes PKP SA sam nie wie o czym mówi w 100%. Lepiej by było jakby się w ogóle nie odzywał - a tak kompromituje się na całego. |
Kolejorz7 napisał/a: |
Czy KŚ wykupią im ulgę np w PKP Intercity albo w kolejach FIP? |
Cytat: |
gdyby spółki pasażerskie zarabiały na ulgach 99% to wyszłyby z taką ofertą do wszystkich swoich pasażerów. To chyba logiczne? |
ariana napisał/a: |
Moim skromnym zdaniem nie ma szans na to aby przymusić PR do honorowania ulg "kolejowych" |
toromistrz22 napisał/a: |
Obowiązek honorowania ulg dla kolejarzy można by nałożyć ustawowo (dla przykładu wpisać odpowiedni rozdział do ustawy o transporcie kolejowym). |
Cytat: |
Tylko wtedy kolej to była jedna kolej. |
alf1923 napisał/a: |
Panowie i Panie zapraszam do wypisywania się ze związków zawodowych. |
ariana napisał/a: |
Z tego co mi jest wiadomo Koleje Dolnośląskie mają swoją ofertę i wynosi ona 60% ulgi.Jako pracownik sam musisz zdecydować,która ulga (chodzi o przewoźnika) Ciebie najbardziej interesuje i o wykupienie takowej złożysz wniosek u swojego pracodawcy. |
Cytat: |
Minister Nowak przyznał, że są to stare uprawnienia komunistyczne do likwidacji, nie jesteś Pan moim ministrem i ręki bym Ci Panie nie podał. |
Cytat: |
Niezadowoleni mogą złożyć wypowiedzenia, rzesze młodych bezrobotnych z pocałowaniem ręki przyjmą taką pracę |
Cytat: |
Czy to normalne, że grupa radykałów związkowych i kilku innych przyzwyczajonych do tego, że wszystko im się należy straszy pasażerów, że na Święta nie dojedzie do domu? |
Cytat: |
Pozdrowienia dla moderatorów i podziękowania za tolerowanie syfu i bicia piany w tym wątku Wink
|
Cytat: |
Przypominam też że ewentualny strajk dotyczy podwyżki 720 zł na łebka Wink Zamiast podwyżki mogą być też zniżki. Wybór należy do pracodawców.
|
Cytat: |
Nie na każde stanowisko wystarczy wykształcenie zawodowe. Ja jestem młodym człowiekiem Wink |
Kolejorz7 napisał/a: |
Pozdrowienia dla moderatorów i podziękowania za tolerowanie syfu i bicia piany w tym wątku |
Kolejorz7 napisał/a: |
Nie wiem czy wiesz ale jest luka pokoleniowa na kolei i młodzi się nie garną do pracy na kolei. |
Kolejorz7 napisał/a: |
Tylko nie wiem czy wiesz w spółkach PKP oferowane pieniądze to np 1700 zł brutto dla maszynisty. Gdyby nie dodatki to by robił za 1700 zł brutto. Jeśli zabierzesz dodatki i przywileje to właśnie zostanie te 1700 zł brutto |
Cytat: |
darmowe bilety |
Cytat: |
To dobry kierunek. |
jano napisał/a: |
A jak wygląda to na linii? Czy np. dyżurni ruchu muszą gdzieś jechać oddać głos, czy dociera się do nich jakoś z urnami?
|
Cytat: |
Porównywanie- mimo wszystkich wad- rządu Tuska do poddanego ZSRR rządu PRL to zwyczajny skandal. Opowiadanie, że strajki wynikały ze zwykłego leserstwa jest obrzydliwe. Jak nie masz pojęcia o historii tego kraju to na takie tematy się nie wypowiadaj. |
Cytat: |
Zaprawdę skandalem jest, że osoba która na forum uwypukla swoje cechy intelektualisty nie potrafi korzystać z nauczanej w szkole podstawowej umiejętności czytania ze zrozumieniem. Przeczytaj post Kolejorza jeszcze raz i zapłacz rzęsiście nad swoim faux pas. |
Kolejorz7 napisał/a: |
Demokracja polega na tym, że przeprowadza się referenda. |
Cytat: |
wypowiedzi kolegów |
Cytat: |
Jak można posuwać się do porównań obecnego rządu z rządem PRL |
Cytat: |
rozbudowanych do granic możliwości przywilejów branżowych |
Kolejorz7 napisał/a: |
Logiczne jest że w przypadku odebrania ulgi pracowniczej moja sytuacja finansowa ulegnie pogorszeniu, czyli tak jak by mi zmniejszono wynagrodzenie gdyż będę miał mniej pieniędzy do rozdysponowania w moim prywatnym budżecie. |
SU45-034 napisał/a: |
Zostawiając na boku słuszność ulg i zakładając, że nie ma już PRów w ZPK zastanawia mnie pewna sprawa.
Są w Polsce duże węzłowe stacje, gdzie jak wiadomo są kasy wyłącznie np. Przewozów. Jedziemy z Chojnic do Warszawy z kilkominutową przesiadką w Tczewie. Obecnie w Chojnicach można kupić bilety 99% na osobowy do Tczewa i na ekspres z Tczewa do Warszawy. Jak PR wyjdą z ZPK, to zapewne z ich komputerów zniknie oferta 40 (pracownik). Więc nie będzie możliwości kupienia biletu z ulgą 99%. Czyli w przypadkach wyjazdów ze stacji bez kas członków ZPK i braku czasu na zakup biletu podczas przesiadki będziemy kasowani +10zł za wypisanie... |
sheva17 napisał/a: |
Stanowczo protestuję, aby kolejarze utrzymywani z naszych podatków obrażali innych użytkowników forum. |
sheva17 napisał/a: |
Tak Panowie to Ja i wielu innych Was utrzymujemy, więc jakiś szacunek się należy, a ponadto uczciwa praca. |
sheva17 napisał/a: |
A jeśli Wam to nie pasuje to proszę bardzo. Prywatyzacja i bez żadnych dotacji ze strony państwa kalkulujcie sobie ten biznes. A tak my wszyscy podatnicy dopłacamy do remontów szlaków kolejowych, do zakupów taboru i jeszcze mamy finansować wojaże kolejarzy. |
sheva17 napisał/a: |
Niestety przez takich kolejarzy jak Ci obecni w tym wątku kolej ma tak fatalną opinię. |
sheva17 napisał/a: |
I jeszcze jedno nie pozwolę się obrażać, za swoje słowa trzeba odpowiadać. Stanowczo domagam się dowodów na okoliczność rzekomego finansowania aktywności mojej osoby ze strony PKP S.A. Rozumiem, że aktywni tutaj kolejarze to osoby młode, ale jakieś granice muszą być, niestety one zostały przekroczone. Jeśli takie insynuacje będą się powtarzać ich autorzy poniosą tego konsekwencje. |
ofelia napisał/a: |
Problem polega na tym, że kolejarzom zabrano ulgi na przejazdy Przewozami Regionalnymi, tzn tymi, którymi muszą dojeżdzać do pracy. |
Cytat: |
Tylko jedna spółka - PKP SA - to ponad 3 tys. biurw. |
Cytat: |
nie zgadzają się na zaproponowany przez Związek Pracodawców Kolejowych system ulg, który ma wejść w życie 1 stycznia 2013 r. |
Cytat: |
W przypadku przewoźników chodzi o ulgę 52-proc. na przejazdy pociągami PR w klasie 2 dla wszystkich pracowników i emerytów. |
toromistrz22 napisał/a: |
Tak oto postanowiono łatać finanse nieudolnie zarządzanych i chorze zrestrukturyzowanych Przewozów Regionalnych. Kosztem ludzi. |
Cytat: |
sheva 17 już dawno postanowilam nie reagować na twoje wpisy. Dziś, czytając co wypisujesz, zupełnie jestem przekonana o mojej decyzji. Nie wiele rozumiesz z kolei to widać. To tylko tyle do ciebie. |
Cytat: |
Tak Panie Sheva17 - to podatki m.in kolejarzy utrzymują różnej maści uczelnie z których i w większości i tak nie ma pożytku. Jedyne co robią to ,,produkują'' bezrobotnych |
Cytat: |
Niestety przez takich jak Ty mam nie tylko ja marną opinię o dzisiejszych tzw studentach i docentach. |
Cytat: |
możesz sobie stanowczo protestować. twoje wszystkie posty są zarejestrowane i w razie jakichkolwiek ruchów z twojej strony będą też odpowiednio użyte, więc nie strasz... |
Cytat: |
Prężenie muskułów przez obie strony. Gdzieś widziałem pismo że 6.12.2012 roku ma być spotkanie Związków z Pracodawcami. |
sheva17 napisał/a: | ||
Czy jest jakieś pole do kompromisu? PR chcą się dogadać, 52% ulgi handlowej to sensowna oferta. Może kolejarze zamiast się obrażać przedstawią swoje oczekiwania? |
Cytat: |
Co będzie zobaczymy ale przydał by się taki strajk żeby Nowak już nie miał odwagi stanąć przed kamerą. |
Cytat: |
Zresztą każdy kij ma dwa końce - kolejarze też by na tym strajku stracili i to sporo. Taka groźba strajku/ strajk miałby sens jakbyśmy jakieś wybory. |
Cytat: |
Strajk owszem - ale z takimi postulatami żeby Nowak czy inny oficjel nie mogli zarzucić że kolejarze walczą o swoje przywileje. |
Clavier22 napisał/a: |
Czy coś już wiadomo o dzisiejszym spotkaniu ZPK ze związkami zawodowymi? |
Cytat: |
35 zlotych za bilet do 200 km to chyba uczciwa propozycja? Ja ją akceptuję. |
toromistrz22 napisał/a: |
Nikt nigdy nie powiedział, że PR na ulgach zyskuje |
toromistrz22 napisał/a: |
Moja propozycja jest lepsza. Zlikwidować ZPK, zlikwidować ulgi kolejowe. Pieniądze przeznaczane na wykup uprawnień rozdzielić pomiędzy pracowników. I spokój. |
Cytat: |
Czyżby? |
Cytat: |
Płacę podatki i nie zgadzam się, aby szły one via urząd marszałkowski na finansowanie ulg kolejarzy |
Cytat: |
ale ulgi handlowe w transporcie publicznym, które wykupuje się co roku, nie są wieczystym prawem nabytym |
Cytat: |
nie będzie społecznej aprobaty |
Cytat: |
Nikt nie chce odbierać kolejarzom z PR ulg w pociągach PR |
Cytat: |
czyli PKP Intercity i PKP SKM w Trójmieście. |
Cytat: |
Skończ już z tą błazenadą w postaci głupich definicji. Kolejarz jeździł za darmo już od czasów Marszałka Józefa Piłsudskiego, więc nie próbuj mi wmawiać że to nie jest prawo nabyte. |
Cytat: |
Idź zajmij jakiś pozostawiony dom i zamieszkaj w nim przez x-dziesiąt lat. |
Cytat: |
Przemówił vox populi, głos narodu. Przedstaw mi sondaż, aby poprzeć swoje bzdury. |
Cytat: |
Społeczeństwu ulgi kolejowe nie przeszkadzają, przeszkadzają one grupie zakutych łbów, którzy w tym widzą wszelakie zło niszczące kolej!
Cytat: |
Cytat: |
Oczywiście, do pracy i w ramach obowiązków służbowych może pracowników wozić, ale nie zgadzam się by moje podatki szły na prywatne podróże pracowników spółki Przewozy Regionalne! |
Cytat: |
Bo pociągi PKP Intercity nie są finansowane w części przez budżet państwa... żenujące. |
mirtas napisał/a: |
I co z tymi naszymi ulgami przyjdzie mi od nowego roku pewnie kupic sobie miesieczny ten kraj i PKP schodza na psy |
ofelia napisał/a: |
Wydaje mi się, że jesteście w błędzie. Mamiński nie ma już poparcia politycznego. Nie ma również poparcia związkowego a napewno nie "Solidarnośći" (nie jestem pewna czy należy do tego związku), którą równie często roluje jak innych. Mamiński ma dar (nomen omen) mamienia ludzi. To jego sił. On potrafi wszystko i u wszystkich przekuć na swoją korzyść. Związek Pracodawców kolejowych mogą rozwiązać tylko pracodawcy kolejowi, ale mając takiego lidera w tym związku nigdy tego nie zrobią. W razie kłopotów z pracownikami woła sie szpeca od mamienia. Dlatego PKP SA powołało Go na stanowisko, które teraz pełni. Coś się szykuje i potrzebny taki Mamiński by świecił oczami za Prezesa. |
Cytat: |
Strajk na kolei niemal pewny |
Cytat: |
Może i mało, ale inni wynagrodzeń przez zatory nie dostają wcale, |
Victoria napisał/a: |
Widzę, że apetyty betonu związkowego z PKP rosną w miarę jedzenia. Już im nie wystarczą ulgi przejazdowe utrzymane na dotychczasowych zasadach . |
Worms napisał/a: |
a dlaczegóż to Niemcom nie mielibyśmy stawiać warunków? |
Pirat napisał/a: |
Obudźcie się wreszcie z tego socjalistycznego marazmu! Komuna padła 23 lata temu, ale załoga PKP nadal twardo tkwi mentalnie w poprzednim ustroju! |
jano napisał/a: |
Warto jeszcze dodać, że ulgi w styczniu 2013 r. obowiązują wyłącznie w klasie 2, niezależnie od posiadanego uprawnienia w 2012 r. - taką informację otrzymałem dzisiaj w swoim zakładzie. |
Cytat: |
Leszek Miętek, przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych zwraca uwagę, że w całym porozumieniu brakuje jeszcze trzech spółek samorządowych ze Śląska, Wielkopolski i Dolnego Śląska.
|
Worms napisał/a: |
toman3, ulgi zostają na starych zasadach na cały przyszły rok.Co dla niektórych jest bardzo bolesne. |
Cytat: |
Oczywiście daj palca to będą chcieli całą rękę. |
morwa napisał/a: |
Tak dobrze zrozumiałeś jedyny wyjątek :
... wszystkie ww. osoby mogą odbywać przejazd w kl.1 pociągami „PKP Intercity” S.A. za jednorazową dopłatą do ulgowych usług transportowych w klasie dowolnej w 2013 r., której wysokość wynosi 162 zł (wymiar przysługującej ulgi pozostaje bez zmian, a dopłaty sprzedają kasy PKP Intercity... |
Cytat: |
To zamiast próbować polepszyć tym co maja gorzej lepiej dopier@#$ć tym co jeszcze nie głodują? |
Cytat: |
Już im nie wystarczą ulgi przejazdowe utrzymane na dotychczasowych zasadach (zarząd PR niestety się ugiął pod groźbą utraty stołków za ewentualny strajk na kolei), ale chcą więcej, czyli jeszcze ulg w pociągach wszystkich spółek samorządowych (KD, KW, KŚ). |
Cytat: |
Nie uważam, że to są małe pieniądze i jak sądzę większość kolejarzy myśli podobnie. |
Cytat: |
Uważam, że 100 zł podwyżki to znaczna kwota |
Cytat: |
Twoje KM-y po wypowiedzeniu umowy przez ZTM też czekają trudne czasy. |
Cytat: |
Raz jestes za , raz przeciw... tak jak nasz jeden znany w Polsce - uBolek. |
Cytat: |
Ponawiam prośbę: IGNORUJMY WPISY SHEVA17. Jego ignorancja
(żeby nie napisać dosadniej) karmi się naszymi reakcjami na jego dyletanckie (żeby nie napisać dosadniej) wpisami. Nie reagujmy. |
Cytat: |
Cena biletu sieciowego imiennego rocznego z ulga 99% ważnego na wszystkie
kategorie pociągów uruchamianych przez „PKP Intercity” S.A. - 2 klasa - 225 zł Cena biletu sieciowego imiennego rocznego z ulga 99% ważnego na przejazdy pociągami osobowymi uruchamianymi przez "Koleje Mazowieckie-KM" sp. z o.o. - 2 klasa - 200 zł |
Torreador napisał/a: |
Niestety nie każdy akceptuje inwigilację Facebooka. Czy nie można tego zamieścić na Infokolej? |
Cytat: |
Niestety marszałek Matusiewicz pełniący jeszcze swoje obowiązki jest teraz wyjątkowo słaby i może nie mieć sił by przeciwstawić się hordzie związkowców. Mam nadzieję jednak, że spółki marszałków tych ulg nie będą honorować, bo nie mają w tym żadnego interesu. |
Cytat: |
Zapomnij o uldze. Nie tylko rodziny kolejarzy sie ucza studiuja i jakos nikt z tego powodu studiow nie przerywa. |
Cytat: |
Ja chcę tylko żyć w normalnym państwie. Nie jestem synem kolejarza, nie jestem synem lekarza, ani policjanta, ale nawet gdybym był, nie chciałbym korzystać z nadmiernych przywilejów, które daje mi "pochodzenie". Inni pracownicy budżetówki nie mają aż takich ulg, tzn. ich rodziny nie mają. To jest chore - w sensie systemowym. 80%? 80% państwo ma dopłacać do każdego syna i córki kolejarza? 80% mam dopłacać ja, z moich podatków? Przewijała się już na ten temat dyskusja na infokolej, podnosiłem ten sam argument: czy kolejarze są gorzej sytuowani od innych pracowników budżetówki? Nie stać ich na to, żeby kupić rodzinie bilet? |
Cytat: |
myślę że nikt nie myśli w ten sposób poza Tobą. |
railman93 napisał/a: |
Skąd masz te informacje? Przecież w komunikacje nie było nic, by zniżka dla rodziny pracownika była przedłużona do 31 stycznia... |
rufio198 napisał/a: |
Było gdzieś - mnie samemu ta informacja ,,przeleciała '' przed oczami |
michuemsi napisał/a: |
Jeszcze mam uchwałę PR-ów ale za dużo waży. |
Cytat: |
zaledwie 5 proc. |
rysio napisał/a: |
do konca stycznia, rodziny maja ulge |
UIC 60 napisał/a: |
To może niech 15 stycznia rozpoczną już rozmowy o ulgach na 2014r. |
Cytat: |
toromistrz22, w porównaniu do mnie (ja nie mam żadnych ulg!) Ty jeździsz prawie za darmo. Bo cóż to jest kilkanaście zł za bilet miesięczny, skoro w normalnej cenie taki bilet kosztuje 200-300 zł lub więcej? |
Cytat: |
Proponuję więcej pokory, bo w dobie kryzysu, dużego bezrobocia i marnych zarobków poza budżetówką wasza postawa roszczeniowa nigdy nie znajdzie zrozumienia w społeczeństwie, a przede wszystkim u pasażerów, dzięki którym macie pracę i środki do życia. |
Cytat: |
a pasażerów macie w dupie! |
Cytat: |
Społeczeństwu moja zniżka nie przeszkadza. Społeczeństwo wie, że coś za te trudy i marne pensje mi się należy, chociaż ulga w dojeździe do pracy. |
sheva17 napisał/a: |
Książeczki dla rodzin są już w druku? |
Cytat: |
Emeryci kolejowi jeżdżą z ulgą 80%, na podstawie poświadczenia z 2012 roku, chyba że wykupili sobie bilet w przedsprzedaży to wtedy z ulgą 99%. |
Cytat: |
Poza tym PO miało zmienić ustawę o zz, a dopóki nie ma żadnych zmian i wystarczy 10 osób, żeby powstał związek, to masz, co masz. |
Cytat: |
(możemy nawet założyć stowarzyszenie, to nie kosztuje) to niech się zgłosi przez PW. Sam rzeczywiście mogę apelować - ale niech się nas znajdzie 50-ciu, to stanowimy siłę. |
Cytat: |
Jutro choćbym chciał nie uda mi się zwrócić tego biletu - bilet był kupiony na Wsch, a jadę z Opola. |
Cytat: |
By być wiarygodnym należy aktualizować na bieżąco wszelkie informacje. Informacja zamieszczona przez Was w zakładce: aktualności/ZASADY ODPRAWY dotycząca ulg przejazdowych dla emerytów jest kłamliwa i wprowadzająca zamęt. Stoi w jaskrawej sprzeczności z Protokołem z negocjacji oraz Oświadczeniem pracodawcy z dnia 04.01.2013 r. Chyba, że już w nieoficjalnych rozmowach sprzedaliście emerytów i taki będzie ostateczny kształt "Porozumienia" w sprawie ulg przejazdowych. Najwyższy czas zabrać się do roboty i odejść od polityki. Jeżeli nie to związkowcy sami wywiozą Was na taczkach! |
kostuch napisał/a: |
Poszło! |
Mijus napisał/a: |
kiedy się skończy ta szopka z biletami - i zaczniecie uczciwie płacić za przejazdy a nie 10,20, 30.... złotych tak jak reszta społeczeństwa, jak takie PR, KŚ, KW, IC mają działać jak wożą za darmo-- żadna firma tego nie uciągnie |
Cytat: |
Pozwolę sobie zignorować brednie z postu powyżej. |
Pirat napisał/a: |
W załącznikach dokumenty dotyczące wykupu ulg przejazdowych na 2013 rok: |
Cytat: |
Pasazera macie w d**ie, nieroby |
sheva17 napisał/a: |
W 1 klasie większość to kolejarze. |
borsuk1977 napisał/a: |
Kolego widze ze masz jakis klopot |
Cytat: |
sheva17 lub borsuk1977 , których wiadomości na temat omawianego sporu obejmują jedynie stereotypowe i teoretyczne podejście liberalne. |
Cytat: |
Dziku, a czego się spodziewasz po studencie?Tym bardziej po sheva17? |
Lord W napisał/a: |
Gdybyśmy byli bogatym państwem, o polityce socjalnej (socjalistyczno- komunistycznej) jak Niemcy, Szwecja, czy inna Norwegia (gdzie nawet mordercy, są traktowani jak ludzie), to ulgi by zostały i nikomu by nie wadziły. Ale mamy długi do spłacenia, także .... |
Cytat: |
Kolejarze drodzy, toromistrzu pewien zwłaszcza - nie mówcie, że za wasze ulgi płaci PRACODAWCA, bo ów pracodawca jest finansowany z moich podatków tak samo jak każdy inny publiczny "pracodawca" w tym kraju. A więc to my płacimy za to, że wasz pracodawca dopłaca do waszych monstrualnych ulg. Podobnie ma się ze studentami, doktorantami itp. |
Marcel Hans napisał/a: |
Ulgi dla kolejarzy powinny być zachowane. Ba, kolejarze powinni mieć prawo do darmowych przejazdów koleją. |
Mocny napisał/a: |
Do przedmówcy:
spółki samorządowe nie zadeklarowały chęci przystąpienia do porozumienia. |
sheva17 napisał/a: |
a upieranie się, że dopłaty do 1 klasy, czy 12 zł dla emeryta na miesiąc to znaczne kwoty zakrawa już na kpinę . |
sheva17 napisał/a: |
Bankowcy stojący na czele kolei to trzeba tutaj im to oddać specjaliści i za ich pracę muszą otrzymać atrakcyjne wynagrodzenie. |
Cytat: |
Specjaliści ? Chyba od rozkładu i zwijania kolei. |
Cytat: |
"Daj sobie chłopie siana" i zamikinij w tych kwestiach bo nie masz zielonego pojęcia. |
Cytat: |
No to popytaj emerytów czy 140 zł to dla nich mała kwota. |
Cytat: |
Nie wiem o jakich spółkach piszesz. Wiem natomiast że np. KW wyraziły gotowość przystąpienia po porozumień dot. ulgowych przejazdów. |
sheva17 napisał/a: | ||||
To uznani fachowcy- bankowcy. Ciekawe kto o Tobie w tym kraju słyszał?
Nie wypada manipulować i oszukiwać. Emetrytury wypłaca się miesięcznie, zatem napisz, że ulgi będą kosztować emeryta 12 zł miesięcznie. |
darekr napisał/a: |
Ciekawa ta dyskusja ale brakuje mi tu jasnego stanowiska osób popierających strajk na kwestię:
Z jakiego powodu jest ten strajk? Z tego co tu wyczytałem kolejarze zachowują 99% ulgi u przewoźników u których mieli taką ulgę w 2012 roku a dodatkowo będą być może mieli ulgę u kolejnych przewoźników - czyli de facto będzie lepiej czyż nie? Owszem za 1 klasę trzeba dopłacić ale jak wnioskuję z wypowiedzi osób popierających strajk to nie o to chodzi - no to w takim razie o co??? |
Cytat: |
Co do manipulacji - to raczej Ty manipulujesz - owszem emerytury są co miesiąc , a "opłata" za ulgę raz w roku i to na początku. |
Cytat: |
Ulgi na I klase pozostają bez zmian, czyli 99%. Niestety jest mały szkopuł. Wykupić mogą je tylko pracownicy z 15-letnim stażem. Kwota wykupu wynosić będzie 148,50zł. |
Cytat: |
Ja dzisiaj również strajkowałem i jak będzie taka potrzeba strajkować będę. |
Cytat: |
bo jego jak widać to bawi. |
Cytat: |
jestem członkiem rodziny pracownika i mam zaświadczenie o prawie do ulgi 80% z 2012 czy nadal ten dokument (KOMUNIKAT) wydany przez Związek Pracodawców Kolejowych jest ważny i mogę jutro kupić bilet z 80% ulgą? |
Cytat: |
Od kilku dni ogłupia się opinię publiczną wmawiając, że związkowcy walczą o uprawnienia w pierwszej klasie. |
Cytat: |
A zabierzcie sobie tą 1 klasę w cholere! |
Cytat: |
Większość maszynistów nie chciała strajkować, ale S1 robi swoje. |
Cytat: |
Z jakiego powodu jest ten strajk? |
Cytat: |
Chociaż scheva17 g... rozumiesz z tych ulg |
Cytat: |
dzisiaj kolejowee spółki straciły kilkadziesiąt milionów złotych, a zwiąchole się cieszą, że im się udało (nie podzielam tej opinii). |
sheva napisał/a: |
Człowieku Wasza praca to służba, a nie przykry obowiązek. |
Victoria napisał/a: |
Niech kolejarze sobie protestują, demonstrują, okupują i głodują, ale pociągi mają jeździć bez zakłóceń! Bo kolej to strategiczna gałąź gospodarki i zarazem służba publiczna, utrzymywana z pieniędzy podatników. Pasażer nie może być zakładnikiem kolejarzy, zwłaszcza, że utrzymuje cały ten kolejowy burdel! |
klimeu44 napisał/a: |
Jesteś pewna, że wymienione przez Ciebie służby mają ustawiwy zakaz strajkowania? |
klimeu44 napisał/a: |
endrju, najciekawsze jest to, że ten śmieszny związek dyżurnych ruchu, z tym jeszcze śmieszniejszym Grzybem czy Motyką się dopiero teraz uaktywnił. |
Victoria napisał/a: |
Bo kolej to strategiczna gałąź gospodarki. |
Cytat: |
Człowiek zaradny życiowo w takiej sytuacji do pracy dojedzie: autobusem, samochodem, busem, wcześniejszym pociągiem. |
Worms napisał/a: |
Henryk, następny studencina...ano z takiej racji że przepracowali całe życie na kolei. |
Cytat: |
Co do emerytów proponuję odczekać i do Strasburga skargę , jak Pan Nowak zapłaci za odbierania prawa nabytego , to wyjdą im z głowy te głupie pomysły. |
Cytat: |
. Nie widzę powodu by ktoś po zawodówce czy w najlepszym razie technikum obrażał studentów. |
Cytat: |
Tobie się chyba pieprzy we łbie? Jaki szacunek? To ty powinienes mieć szacunek do ludzi, którzy pracują na te woje śmieszne studia i studencką zniżkę na pociągi. |
Cytat: |
Facet ogarnij się już w końcu, zachowujesz się jak dziecko neo,od komputera nie odchodzisz,czas wyjść na dwór pobiegać z kolegami, porzucać się śnieżkami, a nie siedzieć i starszych facetów denerwować przed komputerem. |
Cytat: |
ludzie po prostu mają już doświadczenie i na błędach się uczą , nie pomogło szczucie przez Pana Nowaka podróżnych na kolejarzy |
Cytat: |
Chodzi dokładnie o oświadczenia, które były rozdawane od ubiegłego piątku pracownikom czterech spółek z grupy PKP przez pracodawców. Podpisując je, pracownicy zgadzają się na warunki rozwiązania sporu zbiorowego w sprawie ulg kolejarskich, proponowane przez pracodawców, a nie akceptowane przez związkowców. Przy zebraniu odpowiedniej ilości podpisów, pracodawcy pokazaliby nam je w piątek z pytaniem kogo wy reprezentujecie? Problemu ulg już nie ma powiedział Rynkowi Kolejowemu szef konfederacji związków zawodowych Leszek Miętek. W cywilizowanym kraju nie robi się tak, że prowadząc negocjacje, za plecami zmusza się pracowników do podpisywania oświadczeń dotyczących przedmiotu sporu zbiorowego dodał. |
Grad napisał/a: |
Te ulgi to tzw. opcje bezkosztowe. |
Cytat: |
Emeryci zamiast ulgi 99% będą korzystać z ulgi 80%. To nadal bardzo atrakcyjna ulga. |
Cytat: |
Grad napisał/a:
Te ulgi to tzw. opcje bezkosztowe. Typowe socjalistyczne gadanie! Nie ma ulg bezkosztowych! Tak samo jak nie ma darmowych obiadów. Każda ulga przejazdowa, każdy bonus pracowniczy jest finansowany bądź przez prywatnego pracodawcę, bądź przez pracodawcę nieprywatnego (czytaj: przez podatnika). |
Grad napisał/a: |
Prywatny przedsiębiorca też ma ulgi np. w postaci odpisów za paliwo do samochodu, którym nie zawsze wykonuje czynności z wykonywaną pracą np. jeden jedzie do kościoła a inny do agencji towarzyskiej. |
Grad napisał/a: |
Są i inne ulgi dla prywaciarzy ale nie będę tu się rozpisywał. |
sheva17 napisał/a: |
Dzisiaj sam słyszałem jak na Zachodnim odmówiono sprzedaży kolejarzowi biletów dla rodziny na termin lutowy, jest to możliwe do końca stycznia. O książeczkach biletowych Pani w kasie nic nie słyszała. |
Cytat: |
Kolejowi związkowcy odrzucili nową propozycję władz PKP Kolejarze kategorycznie odrzucają nową propozycję władz PKP. Nie zgadzają się na finansowanie dopłat do ulg na przejazdy dla emerytów z funduszu świadczeń socjalnych. |
Cytat: |
Według Karnowskiego nowe postulaty związkowców to: obniżenie płac na stanowiskach kierowniczych, wstrzymanie zwolnień w Przewozach Regionalnych, poprawa bezpieczeństwa na kolei. – Te postulaty są coraz bardziej polityczne i w protokole z 28 grudnia nie ma o nich mowy. |
Cytat: |
To jest prawo komisji socjalnej u pracodacy zgodnie z regulaminem ZFŚS. |
toromistrz22 napisał/a: |
Jak strajk ostrzegawczy poopierałem, tak pod strajkiem generalnym się nie podpiszę. Związki zawodowe lecą w przysłowiowe kulki. Chcą umrzeć na barykadach broniąc ulg dla emerytów, zapominając o jeszcze pracujących. Panowie związkowcy, proszę o opamiętanie! Być może era ulg dla emerytów i rencistów właśnie się skończyła? Priorytetem powinni być obecnie pracujący!
Chłopy, nie potraficie się dogadać? Słuchajcie woli swoich chlebodawców, bo zwykli kolejarze dość już mają waszych wojenek |
bert napisał/a: |
Pirat pracodawca ma zobowiązania wobec byłych pracowników tj emerytów i rencistów zarówno prawne i moralne nie odsyłaj ludzi do Zus-u nie przystoi |
sheva17 napisał/a: |
Chciano świadczenia dla emerytów finansować z ZFŚS, to też się związkowcom nie podoba. |
alf1923 napisał/a: |
W końcu mowa o administracji w PKP SA, niech spin doktor menager Karnowski wytłumaczy się jak i po co potrzebne są 21 departamenty... |
toromistrz22 napisał/a: |
Żądam natychmiastowego zaakceptowania prze związki zawodowe tej niezwykle korzystnej dla nas pracowników oferty przedstawionej przez pracodawców kolejowych. |
toromistrz22 napisał/a: |
Jeżeli taka sytuacja się utrzyma to zaryzykuję stwierdzenie, że Związki Zawodowe nie działają w interesie pracowników! |
Modliszka napisał/a: | ||
A może niech się wytłumaczy rada nadzorcza PKP SA, która sprawuje nadzór nad zarządem spółki z prezesem Karnowskim na czele? Przypominam, że w radzie nadzorczej PKP SA zasiada Leszek Miętek, współautor ostatniego listu otwartego do premiera Tuska: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.549885225021542.124174.174947449181990 W tejże radzie obok Leszka Miętka zasiadają jeszcze inni związkowcy: Henryk Sikora i Stanisław Stolorz. Jeśli rada nadzorcza PKP SA nie ma żadnego wpływu na decyzje zarządu spółki oraz na to co się dzieje w centrali PKP SA to ja się pytam po co związkowcy w tej radzie nadzorczej siedzą i za co biorą pieniądze? |
Cytat: |
Zmiany w strukturze organizacyjnej wymagają zgody rady nadzorczej PKP SA, w której 1/3 miejsc zajmują związkowcy (Miętek, Sikora, Stolorz). |
Cytat: |
Regulamin ZFŚS Centrali PKP CARGO S.A.- § 8 ust. 22 (zapisany w Regulaminie pogrubionym drukiem):
" Świadczenia finansowane z ZFŚS są fakultatywne, tzn. nie mają charakteru roszczeniowego". Znajomość prawa, którą sobie przypisujesz - widać nie najlepsza. |
sheva17 napisał/a: |
Co do emerytów, może czas by skorzystali ze swoich pieniędzy? |
mirtas napisał/a: |
Czyli rozumiem ze posiadczenia sa wazne na miesiac luty?Czy mozna od jutra kupic bilet sieciowy okresowy imienny z znizka 99% na Przewozy Regionalne i ile kosztuje? |
Cytat: |
Emerycie, miarkuj słowa, bo niestety nie wyciągasz prawidłowych wniosków. Ponawiam pytanie czy są przeszkody prawne by na wniosek emeryta takie świadczenie przyznać? Nie odkrywasz tutaj Ameryki, bo każde świadczenie z ZFŚS jest przyznawane na wniosek i jeśli tą odkrywczą tezą miałeś obalić pomysł dopłat do biletów z ZFŚS, to był to przysłowiowy strzał kulą w płot. |
Cytat: |
oceniają ją renomowani naukowcy w sile wieku |
Cytat: |
od lutego juz wazne sa nowe poswiadczenia na 2013, generalnie sa juz dostepne u nas od 2 dni |
Cytat: |
W dalszym ciągu próbujesz robić forowiczom "wodę z mózgu" twierdząc,że na wniosek emeryta takie świadczenie zostanie przyznane. Nieprawda. Świadczenie ma charakter uznaniowy a więc nie obligatoryjny. Ograniczenia w Zakładowych Regulaminach ZFŚS eliminują znaczną ilość emerytów z możliwości korzystania z jego zasobów. |
Cytat: |
osoby te czytając Twoje posty wstydzą się za Ciebie. |
Cytat: |
Pasażerom PKP nie mieści się w głowie, że można w środku zimy sparaliżować ruch pociągów z powodu cofnięcia kolejarzom przywileju prawie darmowych przejazdów pierwszą klasą. |
mirtas napisał/a: |
czy moze ktos potwierdzic ze bilet roczny sieciowy ze znizka 99% na przewozy regionalne kosztuje 248 zl? |
toromistrz22 napisał/a: |
Widziałem dziś listę osób, które wykupiły ulgi na rok 2013. Z około 200 pracowników sekcji uprawnienia na klasę dowolną wykupiło 4 (słownie czterech!) pracowników. Prezesie Karnowski - proszę przestać kłamać i zabrać sobie tą pierwszą klasę w cholere, bo wyraźnie widać że wykupuje je jakieś 2% załogi! |
rail_user napisał/a: |
Wykupiło ?! Raczej chce wykupić na dowolną bo na razie realizowane są wnioski na klasę 2.Nikt nic nie wie co z "dowolna". Nawet kobita w Centrali. |
Cytat: |
U nas w ZLK okolo 80% zalogi wzielo tez tylko 2 klasę-i teksty Nowaka ze kolejarze walcza na zycie i smierc o pierwsza klase to oczywiscie osmieszanie sie ministra transportu |
sheva17 napisał/a: |
Związkowcy powinni niezwłocznie z takiego uprawnienia zrezygnować, skoro ono jest niepotrzebne. Pamiętajmy jednak, że 1 klasa przysługuje po 15 latach pracy, może w tym przypadku załoga jest młoda. Obok 1 klasy, należy rozważyć rezygnację ze zniżek na pociągi EC, EIC i EX. |
ofelia napisał/a: |
Kiedyś Zarząd PKP walczył z portalem INFOKOLEJ dziś wykorzystuje go do promowania swoich racji i walki ze swoimi pracownikami. |
ofelia napisał/a: |
Szkoda, że założyciele portalu INFOKOLEJ nie zauważają, że stał się portalem ANTYKOLEJ. |
Cytat: |
To jest wojna medialna w której sheva17 i kilku innych są żołnierzami. |
Cytat: |
Dla rodziny, w której dwoje dzieci dojeżdza pociągiem do szkoły, współmałżonek dojeżdża do pracy po zabraniu tych ulg oznacza zabranie z budżetu kilkuset złotych. |
Cytat: |
Chodzi o to, że nadmiernych przywilejów rodzin i emerytów NIE DA SIĘ już utrzymać, zwłaszcza w czasach kryzysu. Pewnie po kolei przyjdzie czas na inne ulgi i przywileje, a tam będą mówić to samo: "dlaczego akurat nam?". Co to za durna retoryka - "dzieci dojeżdżają do szkoły"? Mają zniżki uczniowskie, a studenci studenckie, ich rodziców stac na to, żeby kupić im zwyczajne bilety. To proste i banalne. |
Cytat: |
"dzieci dojeżdżają do szkoły"? Mają zniżki uczniowskie, a studenci studenckie, ich rodziców stac na to, żeby kupić im zwyczajne bilety. To proste i banalne. |
Serafin26061989 napisał/a: |
to, że ktoś ma gorzej nie znaczy, iż komuś z czystej zawiści należy to zabrać |
toromistrz22 napisał/a: |
Nie zaryzykuję, jeżeli powiem że zaledwie promil kolejarzy korzysta z pociągów kwalifikowanych. |
Cytat: |
Z pociągów kwalifikowanych korzysta głównie biurwa wyższego szczebla i beton związkowy. Szeregowi kolejarze, którzy zarabiają grosze nie szastają forsą na drogie miejscówki. Dlatego ulgi kolejarskie na pociągi kwalifikowane, a tym samym na 1 klasę powinno się zlikwidować, ale związkowcy przy cichym wsparciu dyrektorskiej biurwy na to nie pozwolą, bo oni z pospólstwem nie chcą jeździć. |
toromistrz22 napisał/a: |
Dlaczego? To nie jest lawinowo wykorzystywany środek transportu przez kolejarzy, ale jeżeli któryś raz w roku będzie chciał pojechać gdzieś dalej w takim pociągu, to dlaczego taką możliwość mu odbierać? |
Cytat: |
To, że nie jest lawinowo wykorzystywany, nie oznacza, że mamy wam sponsorować darmowe przejazdy w I klasie. |
Grad napisał/a: |
Dodaj do tego kwotę wykupu uprawnienia. |
Grad napisał/a: |
Czy ty też jednym z tych cwaniaków co publicznie narzekają na małe zarobki tak jak ci w artykule |
Cytat: |
TY nie dajesz ani złotówki na tę pseudo 99% zniżkę dla kolejarzy, bo to pracodawca wykupuje dla swojego pracownika. |
Cytat: |
Kupujesz bilet, telewizor, komputer czy płacisz za prąd to Ciebie nie interesuje na co nazwijmy to Sprzedawca przeznacza zarobione od Ciebie pieniądze. |
Cytat: |
To porównaj mi koszt ulg dla kolejarzy a koszt ulg dla studentów. |
Cytat: |
Kupujesz bilet, telewizor, komputer czy płacisz za prąd to Ciebie nie interesuje na co nazwijmy to Sprzedawca przeznacza zarobione od Ciebie pieniądze. |
Victoria napisał/a: |
W stołecznej SKM prawo do darmowych przejazdów pociągami tego przewoźnika mają tylko pracownicy spółki i nikt więcej! |
Cytat: |
Ale interesuje mnie cena biletu. Ta byłaby niższa gdyby nie nieuzasadnione przywileje dla kolejarzy. |
Cytat: |
Człowieku nie pisz bredni, nieuzasadnione to przemilcze Very Happy .....ale tego kwiatka, że cena biletu byłaby niższa, nie cena będzie co roku coraz większa, i czy będą ulgi czy nie. |
Cytat: |
Na początku dokotorku, bardzo dobrze wiem, jak sie pisze.... Smile |
Cytat: |
Z ciebie taki doktor, jak ze mnie kolejarz Very Happy |
Cytat: |
Swoją drogą fajną masz pracę, cały dzień nic nie robić, tylko przesiadywać na forum. |
Cytat: |
Według ciebie większe wpływy z biletów zastopują podwyżki, to ja odpowiem ci ,tak zastopują, ale sraczkę paru prezesom. |
Cytat: |
Efekt bedzie taki jak do tej pory,czyli kolejarze będą zwalniani z pracy, pociągi brudne, bilety coraz droższe, bezpieczeństwo mniejsze. |
Cytat: |
I nie jest to wina ulg kolejowych, łapiesz? Very Happy |
tygryś napisał/a: |
Efekt bedzie taki jak do tej pory,czyli kolejarze będą zwalniani z pracy, pociągi brudne, bilety coraz droższe, bezpieczeństwo mniejsze. |
Modliszka napisał/a: |
O ulgach w ostatniej Wolnej Drodze:
http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=317603 http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=317602 |
rufio198 napisał/a: | ||
Bujda na resorach - mówiąc delikatnie. Sprawdź kto może za darmo w stołecznej SKM jeździć i potem pisz |
Cytat: |
Jakoś wolę bankowców niż bandę nieudaczników w związkowych sztandarach. |
Borys_q napisał/a: | ||
I to i to to taka sama banda baranów i złodziei tylko z innego namaszczenia, albo nawet z tego samego namaszczenia tylko z innej strony barykady. |
Cytat: |
Jest wiele innych, lepszych sposobów na znalezienie oszczędności. |
paawelpl napisał/a: |
Jaki koszt trzeba ponieść przy wykupie ulgi dla dziecka pracownika ? |
klimeu44 napisał/a: |
Ciekawe kto zapłaci spólkom za dwa miesiace wożenia d... za free... |
Torreador napisał/a: |
Proszę mi odpowiedzieć czy Poświadczenia z 2012r. zachowują ważność w marcu 2013r. ? |
sheva17 napisał/a: |
Wygląda na to, że wykup ulg na 1 klasę będzie marginalny. Zapłacić po 162 zł za siebie, małżonka i dzieci to spory wydatek i jak sądzę ulgi na 1 klasę będą wykupywane raczej tylko przez bossów związkowych. |
Torreador napisał/a: |
Proszę mi odpowiedzieć czy Poświadczenia z 2012r. zachowują ważność w marcu 2013r. ? |
Cytat: |
Sądzić to ty możesz Mr. Green
Bo na jakiej podstawie ? Bo tak twierdzisz ?! |
Cytat: |
Tego na dzień dzisiejszy nie wie nikt - nawet Miętek. Ale sądząć z piątkowego "przyśpieszenia" w negocjacjach raczej skończą ważność z dniem 28.lutego br. |
Wielkopolanin napisał/a: |
Te 5 lat przepracowanych (dot. 1 klasy) to się miesiącami liczy czy ogólnie rokiem przyjęcia? Ogólny chaos i brak informacji. |
Kolejman75 napisał/a: |
Na przykładzie swojej sekcji która liczy około 100 osób mogę powiedzieć że ulgi wykupiło mniej więcej 12 osób w tym dwie w klasie dowolnej. Następnych około 30-stu wykupiło 60% zniżki w Kolejach Ślaskich za 320 złotych. Reszta osób które w latach ubiegłych ulgę wykupywały przesiadły się do swoich samochodów. Swoją drogą ciekawe czy osoby które ulgę w KŚ wykupiły (za cały rok) dostaną zwrot tych pieniędzy. |
Wielkopolanin napisał/a: |
rail_user, jesteś pewien? Praca w warunkach szkodliwych akurat liczy się w miesiącach. Nie zawsze liczy się konkretny rok przyjęcia. Widziałeś konkretny a nie ogólnikowy regulamin ulg przejazdowych? |
Cytat: |
Tak więc wg niejakiego Shevy zaraz dowiemy się , że te 40-50 osób to "wąsaci bosowie-zwiąchole". Pewnie spojrzy w ekran kompa ( albo ktoś "Życzliwy" ) mu tak "doradzi" |
sheva17 napisał/a: | ||
To ile jest zainteresowanych a ile wykupi to już inna kwestia. Niestety, ale tylko dobrze uposażeni kolejarze, bardzo często suto opłacani związkowcy, pozwolą sobie na wydanie 162 zł na wożenie się 1 klasą. Nie wiem z czego wynika ta awersja bogatych kolejarzy- związkowców do podróżowania wraz z resztą społeczeństwa 2 klasą. |
rufio198 napisał/a: |
A ja mam takie pytanie- czy w EC będzie można jeździć że zniżką kolejową w klasie 1 ? |
oporny301 napisał/a: |
Nic się nie zmieniło. Tego typu ograniczenia są wskazane na bilecie który zakupisz/zakupiłeś. |
Torreador napisał/a: |
Proszę mi odpowiedzieć czy Poświadczenia z 2012r. zachowują ważność w marcu 2013r. ? |
belzebiusz napisał/a: | ||
Ponawiam pytanie bo nadal brak jednoznacznej odpowiedzi. |
klimeu44 napisał/a: |
a ja słyszałem, że w spółkach już wiedzą, że przedłaużają obowiązywanie ulg z 2012 do 15 marca. |
Cytat: |
Dodatkowo, kolejowi emeryci i renciści utrzymali prawo do przejazdów z ulgą 99 proc. przy częściowej odpłatności, w postaci możliwości wykupienia pakietów na dwie grupy przewoźników, w cenie 50 zł/rok za każdy z pakietów. |
andrej napisał/a: |
Stare poświadczenia do 15 marca , piszą na RK |
Dave napisał/a: |
Od stycznia br. wszystkie osoby uprawnione do ulgi kolejowej mogą jeździć w 1 klasie pociągów EC (oczywiście dotyczy to osób, które mają uprawnienia i bilet na 1 klasę ). Nie wiem, czemu do tej pory był ten głupawy zapis i niemożność podróży w tej kat. pociągu w 1 klasie. |
Cytat: |
więc zwolennicy likwidacji ulg przejazdowych zaczynają teraz szukać i wytykać komu tych ulg nie przyznano. |
sheva17 napisał/a: |
Widzę, ale odbywa się to na koszt rodzin emerytów i rencistów, a podobno to o nich związki walczyły. Tymczasem często są to naprawdę biedni ludzie. Ulgi mają nie tylko współmałżonkowie, ale też i dzieci, dla których ulg wykupować nie trzeba, a których też ulg pozbawiono. |
oporny301 napisał/a: |
To proste. Niektórzy są mądzrzejsi od tego co ustawa przewiduje. |
Cytat: |
Ty tak troszczysz się o ulgi dla rodzin emerytów i rencistów? Przecież niedawno pisałeś ze ulgi powinny być zlikwidowane - czyżby ktoś z Twojej rodziny stracił ulgę? Moralnośc Kalego kłania się w pas |
sheva17 napisał/a: | ||
Nie patrz na wszystko pod kątem własnego interesu. Uważam, że w kwestii ulg potrzeba systemowych rozwiązań, a nie utrzymywania ulg dla jednej grupy kosztem drugiej. Rodziny emerytów miały być tak samo traktowane jak rodziny pracowników, to o emerytów toczyła się podobno walka, tymczasem poświęcono ich rodziny przy pierwszej okazji. |
Cytat: |
Do kogo ze swojej rodziny przestaniesz dopłacać? Dziadka, Babci czy może do kogoś ze swoich rodziców? |
Cytat: |
Bardziej obłudnego człowieka jak Ty dawno nie widziałem |
Cytat: |
A ja myślę że rodziny emerytów to już była przesada . Zobacz nie mają też pracownicy którzy przeszli na świadczenie przedemerytalne . |
Cytat: |
Teraz widać że walka nie była o 1 klasę , tylko o uprawnienia dla rodziny pracowników. W praktyce pracownicy większości wykupują ulgę na dzieci . |
piotrek_89 napisał/a: |
Ktos wie jak to jest z tymi uprawnieniami w KM wcześniej miały być jakieś ulgi tylko na KM dla rodziny 75% teraz wychodzi na to ze zostaje po staremu. Z racji tego ze mój tato pierwotny wniosek wypisywał z myślą o otrzymaniu uprawnień na KM została mu wydana legitymacja tylko na 2 klasę mimo ze zawsze dostawał na dowolna. Ja natomiast w wakacje często korzystam z FIP i zawsze miałem książeczkę na kładę pierwsza. Teraz mam przed sobą wniosek o przyznanie uprawnień dla mnie (rodziny pracownika) i nie ma tam piłka to oznaczenia klasy, czy to oznacza ze mogę dostać poświadczenie tyko na klase druga? |
sheva17 napisał/a: |
Teraz tą ulgę wykupuje pracodawca na koszt pasażerów |
Cytat: |
Wszyscy mają ulgi stare przedłużone do 15 marca, nawet rodziny emerytów/rencistów. |
Cytat: |
Rodziny emerytów utraciły uprawnienia z dniem 01.03.2013. |
Cytat: |
Do 15 marca są przedłużone poświadczenia tylko i wyłącznie emerytów, rencistów i rodzin pracowników. Rodziny emerytów utraciły uprawnienia z dniem 01.03.2013. |
Cytat: |
trzeba czytać uważnie.. jak masz zamiar sie kłócić kto wykłada kasę na ulgi podaj twarde argumenty do tego.. bo jak dla mnie to sie po prostu ośmieszasz.. Śmiech |
voyager1231 napisał/a: |
Idąc twoim tokiem rozumowania PKP Cargo sprzedaje bilety ładunkom które przewozi, a następnie z tych pieniędzy opłaca ulgi dla pracowników. Skąd masz pewność, że właśnie z tych źródeł pochodzą te pieniądze? |
Cytat: |
Trzeba też myśleć. Skąd niby pracodawca ma pieniądze jak nie z biletów, które kupują pasażerowie. |
Cytat: |
Skąd masz pewność, że właśnie z tych źródeł pochodzą te pieniądze? |
Cytat: |
kolega shiva |
Cytat: |
natomiast Twoje poszukiwanie konkretnej odpowiedzi na to skąd pracodawca kolejowy bierze pieniążki na ulgi dla pracowników jest zbędne.. |
Cytat: |
Słyszałeś o czymś takim jak wkład własny spółki ? |
Cytat: |
oferta przewozowa nie miałaby żadnego sensu ekonomicznego.. a ludzie przestaliby korzystać z usług kolejowych według Twojego "myślenia" |
Cytat: |
oferta przewozowa nie miałaby żadnego sensu ekonomicznego.. a ludzie przestaliby korzystać z usług kolejowych według Twojego "myślenia" |
Cytat: |
bo jak narazie nie podałeś informacji skąd Cargo bierze pieniądze na ulgi.. |
voyager1231 napisał/a: |
No dobrze, żryjcie się dalej, ja w tym cyrku nie mam zamiaru uczestniczyć. |
Cytat: |
Witam Was.Dlaczego małżonki emerytów i rencistów są jedyną grupą poszkodowana w tym całym zamieszaniu???. |
Cytat: |
Nie trawię człowieka pod pseudonimem shiva, który jakby mógł to by nas kolejarzy za te zniżki powiesił.. |
Cytat: |
Nie czepiajcie się ulg ustawowych dla uczniów i studentów, bo w tym przypadku chodzi o społeczny interes. |
Cytat: |
Moim zdaniem ulgi powinny dotyczyć tylko uczniów i studentów szkół dziennych i tylko przy przejazdach na trasie dom-szkoła na podstawie biletu miesięcznego. Do prywatnych wycieczek i do biletów zaocznych studentów pracujących społeczeństwo nie powinno dopłacać ani grosza! |
Pirat napisał/a: |
gaabula, a kto pracuje na kolei? Krasnoludki? Z czyjego namaszczenia jest gros dyrektorów na kolei, jak nie z klucza związkowego? Kto zasiada w radach nadzorczych kolejowych spółek jak nie związkowcy? Kto odpowiada za spartolone modernizacje linii kolejowych (patrz: linia 64 i Szczekociny) jak nie beton PKP PLK? Kto układa idiotyczne rozkłady jazdy i tnie połączenia jak nie PKP PLK do spółki z PKP IC i innymi przewoźnikami? Wszyscy są winni bałaganu na kolei tylko nie kolejarze? |
Cytat: |
Nie czepiajcie się ulg ustawowych dla uczniów i studentów, bo w tym przypadku chodzi o społeczny interes. A w interesie społecznym jest to, aby nasza młodzież była jak najlepiej wyedukowana |
Cytat: |
Weźmy choćby tylko nierzadko chamski stosunek kasjerów i konduktorów do pasażera |
Cytat: |
Weźmy choćby tylko nierzadko chamski stosunek kasjerów i konduktorów do pasażera. Temu też winna jest "góra"? Czy zwyczajnie brak kultury osobistej i przeświadczenie, że kolej jest dla kolejarzy, a nie dla pasażerów? |
tores napisał/a: |
(...)miało być 720 zl. |
Cytat: |
oj jaki to problem zaplacic kilka zlotych za swoje poświadczenie. Tak malo tochyba zaden kolejarz nie zarabia |
Cytat: |
co z kolejarzami zmuszonymi przez chore ambicje pani nieraz krytykowanej na forum,którzy nie mają możliwości dojazdu do pracy środkami komunikacji publicznej [są już takie regiony ] dojeżdzają własnym transportem,miało być 720 zl. |
sheva17 napisał/a: | ||
To rzeczywiście są grosze. |
Cytat: |
Cena normalna takiego biletu wynosi 324 zł, natomiast z ulgą 99% wynosi 17 zł, a teoretycznie powinna wynosić 3,24 zł. |
andrej napisał/a: |
Ulga na współmałżonka to około 330 zł , coraz mniej pracowników wykupuje .Skoro koszt biletu licząc np Katowice - Ustka to około 150 zł tam i powrót , to po co komu ulga jak jedzie raz w roku. |
Serafin26061989 napisał/a: |
Ulga 601 nie obowiązuje od 15 marca, czyli od 15 marca nie ma już tej ulg sznaap. |
jano napisał/a: |
Z informacji uzyskanych od Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce wynika, że Koleje Dolnośląskie zadeklarowały przystąpienie do porozumienia w sprawie ulg przejazdowych od 1 kwietnia br.
|
Cytat: |
Widziałeś chyba to co chciałes widzieć. |
Cytat: |
Krótko mówiąc, "związkowa wierchuszka" sprzedała emerytów. |
Cytat: |
laczego związkowcy uznali, że rodziny emerytów są gorsze od rodzin pracowników? |
alf1923 napisał/a: |
Apropo stare zasady przedłużone do 31 marca, przynajmniej w IC |
Cytat: |
Apropo stare zasady przedłużone do 31 marca, przynajmniej w IC |
Cytat: |
Stare Poświadczenia ważne do 31.03.2013 |
Cytat: |
Żeby Pan czy Pani sheva17 miała temat na infokolej, i siedziała w internecie zamiast ruszyć pupkę z domu z kobieta lub mężczyzną na miasto czy wieś. |
Cytat: |
Chyba, że honorowy i do końca na bardykadzie, w krucjacie przeciw ZZ. Walcz sobie tylko zmien temat bo tu się ośmieszasz. |
Cytat: |
Ze mną wszystko dobrze. |
Cytat: |
Ignorujcie go. odpowiadanie na jego posty dodaje mu tlenu do życia tzn do pisania. |
Cytat: |
Jesteś za, a nawet przeciw, bo jesteś przeciw ulgom, a bronisz ich dostępu dla rodzin emerytów... Czytasz swoje wypowiedzi zanim je publikujesz? |
Cytat: |
ale jeśli je ograniczamy to wszystkim po równo |
Cytat: |
Rodzina pracującego od kilku lat kolejarza i tak nie ma ulg, no ale zapewne kolega sheva17 o tym nie wiedział. |
Cytat: |
Ograniczać tym, którym ulgi się z racji logiki i zdrowego rozsądku się nie należą! |
Cytat: |
Tym, że emeryt jak jeszcze pracował to jeździł za darmo. Mówiąc kolokwialnie "swoje wyjeździł". Ja teraz jako nowy pracownik nie dość, że nie jeżdżę za darmo, to jeszcze nakładane są na mnie różne ograniczenia, między innymi jakim pociągiem mogę jechać, a jakim nie. |
Cytat: |
Nie rozumiem po co tak obstajesz przy czymś, co ma raczej marginalne znaczenie nawet dla samych emerytów. Związki zachowały się niewłasciwie wobec tych, których niby miały bronić - i co z tego? A bo to pierwszy raz? |
sheva17 napisał/a: | ||
Większość rodzin jednak ulgi ma a kosztuje spółki miliony. |
Cytat: |
, te nieprzemyślane wymioty słowne wcale miło się nie czyta. |
Cytat: |
Od kiedy wiadomo że rodziny emerytów nie mają zniżek rozpaczasz aż miło poczytać. |
darekw21 napisał/a: |
Od 19 marca w PKP IC "znikają" miejscówki - wliczone będą w cenę biletu. Teraz pytanie: ile dopłaci kolejarz z ulgą 99% do przejazdu pociągiem np. EIC, który posiada bilet sieciowy na pociągi IC? |
witja napisał/a: |
Bzdura. Skąd się wzięło to 16 zł? Wcześniej była to kwota 13 zł, obecnie wszystkie miejscówki w Polsce w komunikacji krajowej (bilety dodatkowe) są bezpłatne. Tak więc kolejarz nic nie dopłaci. |
rail_user napisał/a: | ||
To przejeźdź się pociągiem EIC z Wrocławia/Szczecina/Poznania/Katowic/Krakowa do Warszawy i zobaczymy ile Cię ta "bezpłatna" miejscówka wyniesie |
Cytat: |
Moim zdaniem nigdzie nie było informacji że sieciówki roczne tylko do końca marca można nabyć. |
bert napisał/a: |
Informacje o których dyskutujecie zawarte są w "zasadach odprawy osób z ulgą 99,80,70 .... opracowane przez przewoźników dostępne są w zakładach PRACY I PUNKTACH ODPRAWY.
porozumienie NIE JEST PODSTAWA PRAWNA DO ROSTRZYGANIA ZASAD I TERMINOW SPRZEDAŻY BILETÓW |
siwiutki91 napisał/a: |
w IC już jest możliwość składania wniosków o wykup świadczeń. |
andrej napisał/a: |
Trzeba też dodać , koszt wykupu na współmałżonka 421 zł , generalnie nieopłacalne . |
Cytat: |
czesto widzę zdziwienie ludzi że kolejarze muszą wykupić uprawnienie .Zgadza się , pracownik 6 zł , ale już do 1kl trzeba 160 dopłacić .Więc nie jest to za darmo , do tego jeszcze bilet.Jeśli ktoś jedzie raz w roku na wakacje , to za 421 zł, to i samolotem zaleci , a trzeba liczyć cały koszt , a w tv taki baran potem gledzi bzdety. |
jano napisał/a: |
Jak w poszczególnych spółkach z grupy PKP i pozostałych objętych "porozumieniem" wygląda sytuacja z wydawaniem poświadczeń na nowy rok? Czy możecie potwierdzić informację, że stare poświadczenia będą ważne do 10 stycznia? |
railman93 napisał/a: |
Posiada ktoś oficjalne pismo potwierdzające przedłużenie poświadczeń na 2013r do 10 stycznia? |