conen napisał/a: |
To zakładany ukryty cel usamorządowienia - rozbicie PR które zostaną najwyżej na ścianie wschodniej, na zachodzie bowiem bogate regiony powołają własne koleje na wzór Mazowsza.
Efekt - niezagrożony monopol jedynie słusznej spółki czyli IC na trasach dalekobieżnych. |
Cytat: |
Na trasie wsiadali zaproszeni goście — pan Marszałek Marek Łapiński oraz maluchy z przedszkola i szkoły podstawowej. |
Cytat: |
Po drodze wsiadło wielu zaproszonych gości, imprezę uświetnił również swoją obecnością Pan Marszałek Marek Łapiński.
|
Flanker napisał/a: |
UMWD dąży do tego by ich spółka przejęła całkowicie wszystkie połączenia regionalne na DŚ, bo dla nich jest to po prostu tańsze i wygodniejsze, w końcu to ich własna spółka. |
Noema napisał/a: |
W przeciwieństwie do KD Chłopaków i innych fanatycznych wyznawców Kolei Dolnośląskich mam konkretne liczby na poparcie swoich słów. |
Noema napisał/a: |
Co zaś się tyczy dotacji do przewozów regionalnych obsługiwanych przez KD i PR Wrocław odsyłam do stosownych uchwał zarządu UMWD, które mówią, że:
1. Za 2012 rok Przewozy Regionalne miały otrzymać 33.641.486,08 zł, w tym 4.777.259,80 zł na naprawę kolejowych pojazdów szynowych. 2. Za 2012 rok Koleje Dolnośląskie miały otrzymać 38.819.772,55 zł, w tym 2.126.725,30 zł przyznane przez województwo lubuskie. Z powyższego wynika, że PR Wrocław dostał z UMWD w ramach rekompensaty na przewozy kolejowe kwotę 28.864.226,28 zł (odliczyłam kwotę przeznaczoną na modernizację EZT). Natomiast Koleje Dolnośląskie na ten sam cel dostały z UMWD kwotę 36.693.047,25 zł (odliczyłam środki przekazane przez woj. lubuskie). |
Pirat napisał/a: |
Wspomniany KD Chłopak niedawno objawił się na facebooku:
http://www.facebook.com/wypadyadamsa |
Pirat napisał/a: |
Zastanawiam się jak trzeba mieć zryty mózg, aby publicznie wypisywać takie bzdety. |
Cytat: |
Jak już mam mieć tanią jakość w wykonaniu PR to wolę droższą jakość KD |
amadeoen57. napisał/a: | ||
Leniwiec, Nie zaprzeczaj faktom, jeździj sobie tymi ukochanymi KD.
Co w jakości PR się nie podoba? Tabor? Sporo się go modernizuje, jeździ w miarę czysty, a cudowne szynobusy KD (nawet nie KD a UMWD)? Nie raz nie nawodnione, psują się albo jest "WC defekt". Ach ta jakość... |
Leniwiec napisał/a: |
A z usług KD czasem korzystam i jestem zadowolony, jakoś obsługi o wiele większa niż PR dlatego cieszę się KD w końcu wygryzie PR. |
Cytat: |
EN57AL-1501 wczoraj był widziany na 66523 z Wrocławia do Węglińca. Ogólnie najczęściej jeździ właśnie na tym kursie, nad czym ubolewam, bo nigdy nie mam możliwości się nim przejechać |
Cytat: |
Powyższy fakt uderza rażąco nie tylko w pracowników tej kasy, ale przede wszystkim w pasażerów, którzy na przykład nie będą mogli wykupić biletu na objęty całkowitą rezerwacją miejsc pociąg TLK "Wrocławianin", ponieważ spółka "Koleje Dolnośląskie" która utrzymuje jeszcze kasę biletową w Legnicy nie ma podpisanej umowy na sprzedaż biletów pociągów uruchamianych przez PKP InterCity. |
Cytat: |
Pozostaje jeszcze zakup biletu w pociągu, ale nie każdy pasażer jest tego świadomy, a u kierownika pociągu istnieje dodatkowa dopłata. |
Cytat: |
Jedynym ratunkiem w kwestii pociągu "Wrocławianin" jest... |
Cytat: |
A Szczypiński nie pojedzie i tak tym pociągiem, bo ..... zakupił sobie furę za 190 tyś. |
Cytat: |
Za jakiś czas znowu usłyszymy w mediach jakie to Koleje Dolnośląskie dbają o pasażera i jego wygodę. Czy to nie jest czysta manipulacja? |
Jerry napisał/a: |
Jest tu trochę nieścisłości! A więc...
W Legnicy pozostanie ajencyjna kasa która będzie sprzedawała bilety na pociągi regionalne i IC. Po zakończeniu remontu dworca będzie można podejść do okienka i kupić bilet z rezerwacją! |
Światowid napisał/a: |
Jeżeli tobie nie odpowiadają te nasze artykuły to po co je czytasz? |
Światowid napisał/a: |
A jeżeli chcesz dołączyć do Antykomitetowych idiotów (albo już do nich dołączyłeś) to powodzenia. Oni robią z siebie większych durniów. |
Światowid napisał/a: |
Nikogo nie dzielę. Po prostu śledzę wypowiedzi wszystkich członków forum a powyższa osoba zawsze jest na "nie" bez względu na to jaki temat poruszamy. |
Światowid napisał/a: |
Pasażer nie powinien płacić dopłaty, ale więksozśc pasażerów jak widzi zamkniętą kasę, to albo jest zdezorientowana albo rezygnuje z zakupu biletu i przesiada się gdzie indziej. Widziałem jak to się dzieje w Wałbrzychu i w Jeleniej Górze na wakacje, kiedy to kasy były częściej zamknięte niż otwarte. |
Światowid napisał/a: |
Nikogo nie dzielę. Po prostu śledzę wypowiedzi wszystkich członków forum a powyższa osoba zawsze jest na "nie" bez względu na to jaki temat poruszamy. |
Światowid napisał/a: |
Pasażer nie powinien płacić dopłaty, ale więksozśc pasażerów jak widzi zamkniętą kasę, to albo jest zdezorientowana albo rezygnuje z zakupu biletu i przesiada się gdzie indziej. |
KPP napisał/a: |
Ludzie sobie jakoś radzą. Między innymi wykorzystując opcję biletu internetowego. Kupno biletu przez internet to wielki problem? |
Pirat napisał/a: |
Na pociągi KD biletu przez internet nie kupisz, a i honorowanie biletów internetowych PR w pociągach KD to jedna wielka zagadka - nikt nic nie wie. |
Pirat napisał/a: |
Swoją drogą, KD od 2008 roku nie dorobiły się jeszcze ani jednego zewnętrznego kanału dystrybucji biletów! |
Światowid napisał/a: |
Beton KD sam siebie kompromituje tą nagonką. Nie zdają sobie sprawy z tego, że z nami nie wygrają. |
Pirat napisał/a: |
Jeśli KD stworzą możliwość zakupu biletu przez internet (i ewentualnie przez komórkę) to problem braku kas biletowych na dworcach częściowo zniknie. |
Cytat: |
Dolnoślązak
Pisma w omawianych powyżej sprawach pójdą w poniedziałek do odpowiednich osób i organów. |
Cytat: |
Na wielu przystankach nie ma ani kas, ani automatów (np. Chojnów). Nie mówię, że to zaleta, ale nie jest to jakiś wielki problem. Ludzie sobie jakoś radzą. Między innymi wykorzystując opcję biletu internetowego. Kupno biletu przez internet to wielki problem? Może lepiej upowszechnić tę możliwość, informować innych o niej? Szczerze to nawet korzystając z Dworca Głównego we Wrocławiu bilety kupuję przez Internet. Pośpiech. A jak nie przez internet to w automacie. Kasa to dla mnie ostateczność. |
Dolnoślązak napisał/a: |
KPP - A jednak jest problem Bo tak jak piszesz, że w Chojnowie nie ma kasy biletowej, to gro podróżnych na krótkich odcinkach wykorzystują dużą frekwencję na pociągach linii 275 oraz, że obsada konduktorska jest tylko jednoosobowa, wówczas wykorzystują sobie przejazd za friko. A nuż się uda. |
Dolnoślązak napisał/a: |
A kupno biletu przez internet jest jeszcze dla wielu ludzi wielkim problemem. No niestety pociągami nie tylko kursuje młodzież, dorośli, którzy znają internet. Weź to pod uwagę. |
Dolnoślązak napisał/a: |
A automaty często, gęsto są uszkodzone lub jest wielka kolejka do nich we Wrocławiu. I znowu kłania się wiek powiedzmy po 50, 60-tce, gdzie automat biletowy, internet dla tych ludzi jest wielkim wyzwaniem.
A starsze nasze pokolenie jest przyzwyczajone do funkcjonowania kas biletowych. |
Cytat: |
Wszystkie pociągi (ezety) z Wrocławia powinny mieć w Węglińcu dogodne skomunikowanie z pociągami do Zgorzelca! Bo to jest jeden główny ciąg komunikacyjny! Zrozumcie to wreszcie! |
Cytat: |
Za KD miało być lepiej, a jest gorzej. Spróbujcie dojechać do Zgorzelca z przesiadką w Węglińcu. Nie da się! Nawet pociągi KD nie są ze sobą skomunikowane i można dojechać tylko bezpośrednimi pociągami z Wrocławia, których jest mało (5 na dobę). A gdy udupią RE do Drezna to już w ogóle będzie tragedia.
Trochę lepiej jest z połączeniami w przeciwnym kierunku, tzn. ze Zgorzelca do Wrocławia. W Węglińcu są w miarę dogodne przesiadki. Ale to działa tylko w jedną stronę! KD, poprawcie się, bo ludzie już na was klną, a może być jeszcze gorzej! I nawet "Impulsy" wam nie pomogą. Bo co z tego, że do Węglińca dojadę szybko i wygodnie, jak potem do Zgorzelca nie ma nic? Wszystkie pociągi (ezety) z Wrocławia powinny mieć w Węglińcu dogodne skomunikowanie z pociągami do Zgorzelca! Bo to jest jeden główny ciąg komunikacyjny! Zrozumcie to wreszcie! |
Światowid napisał/a: |
Pirat
Im większy rozp *****l w KD tym większe szanse, że pogrzebią się sami. |
Minerva napisał/a: |
Noema, kto konkretnie odpowiada w KD za organizację przewozów? |
Cytat: |
uwalenie RE do/z Drezna chyba jest już przesądzone, bo tych pociągów nie ma w projekcie nowego rozkładu jazdy: |
Cytat: |
- Jednocześnie należy mieć świadomość, że nowe połączenia to wielkie obciążenie dla budżetu województwa i utrzymanie połączeń transgranicznych to kosztowne zadanie. W przypadku połączenia z Wrocławia do Drezna pełni ono de facto rolę połączenia międzynarodowego o zasięgu daleko wykraczającym poza podstawową relację. Stąd w czasie otwartych konsultacji województwo zwróciło się do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z prośbą o ujęcie wzmiankowanego połączenia w swoim Planie zrównoważonego rozwoju transportu, którego opracowanie jest obowiązkiem wynikającym z przywołanej wcześniej ustawy PTZ. Strona rządowa przychyliła się do wniosku województwa, uwzględniając we wzmiankowanym planie połączenia i na tym ciągu, jednocześnie nie wskazując daty, kiedy fakt taki mógłby mieć miejsce. Samorząd wskazuje datę 31 maja nie jako dzień rozwiązania połączenia, ale jako dzień gdy w opinii Urzędu zakończy się możliwość finansowania z budżetu województwa. Jednocześnie województwo wraz z przewoźnikiem podejmuje kroki celem uzyskania stanowiska MTBiGM w sprawie. Nie można więc mówić o zawieszeniu połączenia, a jedynie o próbach zmiany metody i stron jego kontraktacji - dodaje Agnieszka Zakęś. |
jano napisał/a: |
Czy ktoś coś wie o planowanej podwyżce cen biletów przez KD? Słyszałem już z kilku źródeł o takiej podwyżce, która ma wynieść 20%! |
Beatrycze napisał/a: |
Skrytykowano Koleje Dolnośląskie:
http://www.kolejoweabsurdy.pl/na-szlakach/planowy-postoj-poltorej-godziny/ Wspomniano o rozkomunikowaniach pociągów KD w Węglińcu, o których pisał Pirat: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=292047#292047 |
voyager1231 napisał/a: |
.... Te wagony to byłoby przynajmniej czasowe panaceum na zatłoczone kursy, takie jak do/z Jeleniej Góry przez Zgorzelec... |
Cytat: |
A ja dzisiaj słyszałem w porannym pociągu rel. Legnica-Wrocław jak konduktor KD przechwalał się, że wykurzyli oni PR z linii Wrocław-Legnica-Zgorzelec i nie ma już dla nich tutaj powrotu. |
Cytat: |
Wspominał też, że KD przejmą pociągi do Drezna, jeszcze nie od grudnia, ale być może od korekty czerwcowej.
|
amadeoen57. napisał/a: |
jeszcze trochę i może KD padnie . |
Freddie napisał/a: |
Jerry, a ja Ci napiszę, że mógłbyś się zdziwić i to okrutnie !! Wiem już dlaczego szynobusy nie zostały wniesione aportem, kredyt na zakup Impulsów jest poręczony przez Zarząd Województwa, kiedy KD przestanie spłacać to samorząd przejmuje Impulsy i takie są fakty Wasza spółka nie ma totalnie żadnego majątku !! każda spółkę można powołać i rozwiązać. Ja z wiarygodnych źródeł słyszałem, że razem z PR Opole, Gorzów, Szczecin Dolny Śląsk ma powołać grupę i zakupową i wielką spółkę w celu puszczania składów dalekobieżnych, czy do tego dojdzie jeszcze nie wiadomo ale rozmowy toczyły się na bardzo wysokim szczeblu, Wystarczy, że samorząd cofnie poręczenie i KD przestanie spłacać kredyt wtedy bank wypowie umowę, samorząd spłaci zadłużenie i przejmie Wasze Impulsy Ma również prawo przeznaczyć je do obsługi przewozów przez nową spółkę utworzoną z połączonych peerów i to nie są żadne rewelacje to są fakty, szynobusy są również użyczane i nie są Waszą własnością więc jaki macie tabor ?? |
Cytat: |
SA109 - sztuk dwie |
Cytat: |
Widzę, że Szanowny Pan to jakiś "Wielki Przyjaciel KD" |
Cytat: |
Pozdrawiam Miłośnika KD. Ciekaw jestem w takim razie co z planów utworzenia molocha ?? |
Cytat: |
Natomiast na trasie Kłodzko – Kudowa-Zdrój pociągami Kolei Dolnośląskich podróżuje średnio ponad 55 osób każdego dnia. |
ufoludek napisał/a: |
Trzeba było poczekać półtora roku na koniec remontu Grabiszynu, |
Cytat: |
Tam jest niby 2 razy większa frekwsencja, ale jendak to połączenie jest dużo kosztowniejsze dla UMWD i te 18 osób na pociąg to tyle, co jeden stary tranzit PWHD wozi. |
ufoludek napisał/a: |
Pociąg jest przyśpieszony, więc jedynie mieszkańcy Żarowa, czy Jaworzyny skorzystają z zagęszczenia taktu. Lepiej byłoby już puścić dodatkowy kibel z Wałbrzycha. Nie byłoby tak nowocześnie i propagandowo, ale z większą korzyścią dla pasażerów
|
audrin napisał/a: |
nie wyobrażam sobie pojedynczego 31WE np. po 15 albo 16, kiedy podwójny EN57 do Rawicza/Leszna odjeżdża napchany po brzegi. |
Cytat: |
Koleje Dolnośląskie podpisały z marszałkiem województwa dolnośląskiego umowę na wykonywanie przewozów na Dolnym Śląsku w latach 2015-2022.
Szczegóły: http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=35806 |
Cytat: |
Uzupełniając powyższe, to zakupy były z dopłat do przewozów, a należy przypomnieć, że Przewozy Regionalne dostają wyższą dopłatę niż KD. Za te pieniądze KD kupiły kilkanaście sztuk nowego taboru, a PR-y równe zero |
Rafel napisał/a: |
Na razie to PR niech spłacą długi a potem kupować nowy tabor nie odwrotnie. |
Beatrycze napisał/a: |
Zastanawiam się czy ten hejt na portalu "Rynek Kolejowy" pod każdym artykułem dotyczącym KD, ze szczególnym uwzględnieniem pociągów Wrocław - Drezno, to robota m.in. kolejarzy z PR Wrocław? |
Beatrycze napisał/a: |
Mamy ciąg dalszy nadymanej jak balon aferki. Związkowcy z PR Wrocław, którzy domagają się dla siebie pracy w KD, hejtują prezesa KD i skarżą się na niego do... wojewody. |
Rynek Kulejowy napisał/a: |
(Żary –) Węgliniec |