krzysztoff napisał/a: |
Największy ból to brak elektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec. Jestem pewien, że gdyby tam był drut to jakieś połączenie by było a tak... "Nie da się" "Nie opłaca się" itp. Ta cała modernizacja to jeden wielki pic, bo jeśli robili ją specjalnie po to, by jeździł po niej tylko jeden EC Wawel, na którego pozwala sobie chyba tylko elita ( w komunikacji krajowej) no to ja dziękuję. Kiedyś było 10 razy lepiej. Co prawda tory były gorsze, ale przynajmniej coś po nich jeździło...a były nawet połączenia do Frankfurtu nad Menem. |
BARUK552 napisał/a: |
PKP IC powinno wydłużyć poranny TLK Wrocław-Przemyśl do Jeleniej Góry, p.Legnicę. PR mogłyby pokusić się na wydłużenie (d.IR Prosna) do Węglińca, który teraz z Wrocławia będzie odjeżdżał o 12:15 i pojedzie aż do Chełmu. Tutaj potrzebna byłaby silna organizacja na wydłużenie połączeń do Legnicy, Bolesławca na Jelenią Górą czy Zgorzelec. |
krzysztoff napisał/a: |
Święte słowa, może spróbujemy od razu od nowego rozkładu wszyscy tu jak piszemy coś powiadomić? Lokalne władze, urzędy miast, IC, PR - w sumie tak niewiele "wymagamy" a jednak się okazuje, że to niewykonalne |
pospieszny napisał/a: |
Siedem to stoi na terenie dawnej DOKP
502,515,537 i mały szczegół aby mogły być użyte do ruchu jakiegokolwiek muszą być sprawne i mieć ważne świadectwa |
Cytat: |
Tak się złożyło, że wszystkie |
Cytat: |
zostały przerzucone do Jeleniej |
Cytat: |
to czemu podstawiają kible w perony w Jeleniej? |
jubikej napisał/a: |
kiedyś wspominało się o elektryfikacji odcinka do Goerlitz. Jak sprawa ma sie w tej chwili?? Jest to ujete w jakichs planach na najblizsze lata??
Dzieki temu KD mialyby fajna linie na nowe EZT (160kmh) w pelnej relacji a szynobusy jezdzilyby na inncyh, dodatkowo wtedy IC i PR moglyby puscic dalekobiezne do Zgorzelca |
Lausitzer napisał/a: |
(...) to można by było porozumieć się z DB w sprawie elektryfikacji odcinka Bielawa Dolna- Horka- Hoyerswerda. Chyba lepiej jest już w ostateczności zelektryfikować ok 50 km linii, niż dobrze ponad 100 km do Drezna. Co prawda, po niemieckiej stronie trasa lokalna, jednotorowa, ale z dobrą prędkością handlową 120 km/h, a myślę, że można by i było pojechać 140 km/h. |
Lausitzer napisał/a: |
Chyba lepiej jest już w ostateczności zelektryfikować ok 50 km linii, niż dobrze ponad 100 km do Drezna. |
melocot napisał/a: |
A co jeśli w Rhuland skręcimy do Drezna? Czas przejazdu RE w rel. Hoyerswerda - Dresden Hbf jest obecnie osiągalny w czasie 1h 29' i także jest pod drutem. |
brambor napisał/a: |
A na marginesie to co twierdzi PKP Interg***o, że koszty lokomotywy spalinowej są wysokie i dlatego brak tu pociągów dalekobieżnych to kpina i g***o prawda. |
brambor napisał/a: |
A na marginesie to co twierdzi PKP Interg***o, że koszty lokomotywy spalinowej są wysokie i dlatego brak tu pociągów dalekobieżnych to kpina i g***o prawda. |
Cytat: |
Odnośnie IR Łużyce, który kursował z Przemyśla do Bolesławca. Może się mylę tylko nie bić, powodem uwalenia (bo inaczej tego nazwać się nie da) jest modernizacja E30 w Małopolsce. |
Pułtuś napisał/a: |
Spalinówek nie ma, to fakt niezaprzeczalny |
iktorn82 napisał/a: |
Wystarczy też popatrzeć na naszych zachodnich sąsiadów. Spróbuj dojechać z Goerlitz wgłąb Niemiec bez przesiadki w Dreźnie, Zittau, czy Cottbus. Tam też siedzą tępe zakute pały bo nie utworzyli pociągu do każdego większego miasta w Niemczech? |
tomornik napisał/a: |
O ile wiem do Zgorzelca podobnie jak do Bolesławca nie ma żadnego krajowego dalekobieżnego połączenia autobusowego. |
iktorn82 napisał/a: |
Modliszka, dlaczego mam nie porównywać Polski do Niemiec? |
tomex_0111 napisał/a: |
przecież można zebrać obywateli i wysadzić te POsiedzisko w W-wie! |
Cytat: |
Trwają starania o wydłużenie pociągu TLK "Ossoliński", który z Wrocławia przyjeżdża z Warszawy o godzinie 12:06, do Warszawy powraca o godz. 16:20 i tu pojawia się problem...dla IC
gdyby IC wydłużyło ten pociąg do Jeleniej Góry, to automatycznie ten sam skład nie byłby w stanie wracać tego samego dnia z JG i potrzeba jest stworzenie drugiego pociągu a to już jest za dużo jak dla naszego IC... |
EU07-469 napisał/a: |
Szkoda tylko, że PIC nie ma czym pojechać do Zgorzelca, bo na dolnym śląsku ten przewoźnik ma tylko manewrówki we Wrocławiu... . |
mateuszpiszcz napisał/a: |
W mojej ocenie jeśli IC zdecydowało by się na łącznik po linii zgorzeleckiej to najlepiej do Węglińca. Dzięki temu można zapewnić nie tylko mieszkańcom Bolesławca, Chojnowa czy Węglińca pociąg do Warszawy, ale wraz z sensownym skomunikowaniem go z pociągiem KD Wegliniec- Lubań- Jelenia Góra, także mieszkańcom powiatów zgorzeleckiego i lubańskiego. Co więcej mógłby być on również skomunikowany z pociągiem z Żar czy to w Węglińcu czy w Legnicy co też zapewni potoki podróżnych. Trzeba tylko chcieć. |
kamis napisał/a: |
A od nowego rozkładu na E30 będzie tylko KD - na szczęście. |
Noema napisał/a: | ||
Chyba na nieszczęście! Czym chcecie jeździć na linii zgorzeleckiej? 5 ezetów to trochę mało, aby przejąć od PR wszystkie kursy. Chyba, że część kursów zostanie zlikwidowanych, co w przypadku KD jest realne (patrz udupienie przez KD linii Zebrzydowa - Lwówek Śl.). |
morpheo napisał/a: |
Węgliniec na pewno nie odpuści sobie pracy przewozowej i przedłuży kilka IR do siebie. I wyjdzie na to, że na "rywalizacji" pasażer zyska. |
Cytat: |
Wystarczy porównać tabor kursujący po E-30 w ubiegłym rozkładzie i obecnie. Dawniej nie sposób było uświadczyć w kierunku Węglińca jednostek po modernizacji przestrzeni pasażerskiej (tzw. SPOT). Dziś ciężko trafić na coś innego. |
kamis napisał/a: |
Poza tym uczepiłaś się tej Zebrzydowej do Lwówka - uwaliło PR zanim KD zaczęło istnieć, więc pretensje do nich. |
Beatrycze napisał/a: |
PR mają już 3 RE i przydałyby się jeszcze ze 3 IR (do Krakowa, Warszawy, Lublina). |
Kamil26 napisał/a: |
Jedyna wada to modernizacja Zgorzelca bez druta i teraz wszystko wychodzi. |
Światowid napisał/a: |
przez Wrocław biorąc pod uwagę modernizację tej linii i spadek czasu jazdy pociągu do Szczecina docierałby w niecałe 7 i pół godziny- to gdzie lepiej się opłaca? |
Cytat: |
Pomysł: SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA - Jelenia Góra - Gryfów Śl. - Lubań Śl. - Węgliniec - Bolesławiec - Chojnów - Legnica - Lubin Górniczy - Rudna Miasto - Głogów - Nowa Sól - Zielona Góra - Czerwieńsk - Rzepin - Kostrzyn - Chojna - Gryfino - Szczecin Podjuchy - SZCZECIN GŁÓWNY. Uważam za słuszny. I pochwalam pomysł łączenia / dzielenia go w Głogowie ze składem jadącym z Bielska Białej. |
Cytat: |
Dzień dobry, w odpowiedzi na Pana pytanie przedkładam poniższe informacje.
Elektryfikacja linii nr 278/274 na odcinku Węgliniec â Zgorzelec-Gorlitz jest wstępnie planowana do realizacji w ramach środków POIiŚ w perspektywie finansowej po roku 2015. W ramach prac wyprzedzających jest przygotowane zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji przedprojektowej dla elektryfikacji linii nr 278 na odcinku Węgliniec-Zgorzelec. Zadanie to jest ujęte w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku, 2015 jako rezerwa. Obecnie jesteśmy na etapie uzyskania finansowania na realizację powyższego projektu. W/w przedprojektowe zadanie ma określić, w jakich uwarunkowaniach ekonomiczno/ technicznych byłaby realizowana elektryfikacja tego odcinka. Zbadanie tej problematyki pozwoli wystąpić o realizację tego zadania (dokumentacja projektowa+roboty budowlane) ze środków POIiŚ w perspektywie po 2015roku, lub w przypadku negatywnych wskaźników, w sposób odpowiedzialny, odstąpić od realizacji przed poniesieniem nieuzasadnionych kosztów. |
MK_Wro napisał/a: |
Na filmie poniżej można zobaczyć jaka jest frekwencja w Dartach z Wrocławia (prawie zerowa, bo kto by jechał 4h do Łodzi gdy S8 jedzie się 2h, i kto by jechał 6h do Warszawy, kiedy IC Odra jedzie 4h) oraz jaka jest w podwójnych Desiro (spoiler: są pełne). |
Cytat: |
PIC miał pomysł z IC busem ale to szybko zniknęło z projektu. To nie byłoby typowe ZKA, raczej oferta uzupełniająca |
Cytat: |
PKP Cargo ledwie może zaoferować jednego bądź dwa loki za Gamy... |
audrin napisał/a: |
Już dawno mówiłem, że to nie jest dobra relacja dla Dartów. |
MK_Wro napisał/a: |
Twierdzisz, że stoją, ale nie sądzę, żebyś spędzał całe dnie na stacji w Węglińcu analizując ich czas i godziny pracy? PKP Cargo ledwie może zaoferować jednego bądź dwa loki za Gamy... |
Cytat: |
pociąg na odcinku Dorohusk-Jagodin |
Cytat: |
ale na czysto technicznych kolejarskich sprawach jak widać się nie znają |
MK_Wro napisał/a: |
Swoją drogą co się stało z biletami super promo za 79zł z Legnicy i Bolesławca? Niedawno były, teraz ni chu chu... |
Ralny napisał/a: |
jeśli Zgorzelec, Bolesławiec i Legnica zapełniłyby skład do Warszawy to pasażerowie dosiadający się we Wrocławiu musieliby stać w przedsionkach. |
MK_Wro napisał/a: |
EIC nie są dotowane, więc nie podawaj publicznych pieniędzy jako argumentu. |
Ralny napisał/a: |
Skoro większość pociągów osobowych z Węglińca przyjeżdża do Wrocławia zatłoczonych, gdzie część pasażerów zapewne przesiada się na inne pociągi to logiczne jest, że dałoby się przyzwoicie zapełnić pociąg dalekobieżny, gdyby była przystępna oferta. To co teraz oferuje PKP IC w postaci EIC "Łużyce" z biletami za 149 zł to kpiny z pasażerów i z tamtego regionu. Ludzie nie są frajerami. Lepiej pojechać pociągiem KD do Wrocławia i przesiąść się na EIP/EIC za 59 zł. |
Cytat: |
Będziemy wnioskować o obniżenie stawek za przejazdy pociągami EIC "Łużyce" do Węglińca i EIP do Jeleniej Góry na odcinkach z Wrocławia do kwoty 29 zł, tak jak ma to miejsce obecnie w pociągach Pendolino na trasach Katowice- Gliwice i Katowice- Bielsko Biała. Skoro tam można było, to u nas tym bardziej |
Noema napisał/a: |
Dart nie musi zjeżdżać na noc do Węglińca. Może nocować w Zgorzelcu razem z Impulsem na jednym torze. |
kacper98 napisał/a: | ||
Otóż nie może nocować w Zgorzelcu bo stoją tam nie jeden a dwa Impulsy (jeden co wyjeżdżą o 4:55 i drugi co wyjeżdża o 6:19) i nie ma miejsca na Darta. |
Lausitzer napisał/a: |
Moim zdaniem, tak naprawdę, na dalekobieżne połączenia międzynarodowe na E30 przydałaby się elektryfikacja resztki do Zgorzelca i odcinków Zgorzelec - Goerlitz oraz Goerlitz - Dresden.
Pozdrawiam |