Cytat: |
Za trzy lata – elektryfikacja do Zgorzelca |
Cytat: |
Senator Michalski poinformował burmistrzów Rafała Gronicza oraz Siegfrieda Deinege o stanie realizacji projektu elektryfikacji linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca, z opcją elektryfikacji dwóch peronów w Görlitz. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Do Goerlitz pociągiem i tak nie dojedziesz, bo Niemcy nie chcą się zgodzić na elektryfikację siecią 3kV DC jednego peronu po swojej stronie. |
bystrzak2000 napisał/a: |
@Atoman: to nie jest zgrzyt pomiędzy władzami Zgorzelca i Goerlitz, ale zarządcami sieci kolejowej w Polsce i Niemczech. Polacy postulowali od dawna, by jeden peron w Goerlitz zelektryfikować polską siecią 3kV DC, ale Niemcy upierają się, by zmiana napięcia odbywała się na moście granicznym, tak samo jak na moście w Bielawie Dolnej, gdzie dalej wagony towarowe trzeba będzie przeciągać przez granicę lokomotywami spalinowymi. |
bystrzak2000 napisał/a: |
@Rozkładowiec: zmartwię Cię, ale linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie). |
Cytat: |
linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie). |
EU07-469 napisał/a: |
Rozkładowiec, w małym ruchu przygranicznym tak, niemniej elektryfikacja przez granicę umożliwia uruchomienie połączeń międzynarodowych tą drogą przez PKP IC (np. dwa dawne połączenia Warszawa - Drezno czy Kraków - Frankfurt nad Menem). Pytanie czy nasza husaria (EU44) to dwusystemówki.
[ Dodano: 22-09-2016, 00:10 ] EDIT: jeśli tylko Husarze mają niemiecką homologację, to mogłyby tamtędy śmigać, bo to czterosystemowce. |
JanuszJG napisał/a: |
Wszystkie EU44 będące we flocie PKP InterCity są czterosystemowe, ponieważ posiadają napięcie AC 1,5 kV oraz 3kV i napięcie DC 15kV oraz 25 kV, ale nie posiadają niemieckiej homologacji. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Żadnych pociągów międzynarodowych obsługiwanych przez IC na tej linii nie będzie (może poza Berlinem, ale to przez Horkę). |
brambor napisał/a: |
Przez Hoyerswedrę? |
Gaspares napisał/a: |
W tym przypadku oglądanie się PLKi na stronę niemiecką to akurat idiotyzm, bo przez ich brak dobrej woli, będzie cierpiał krajowy pasażer na krajowym odcinku. |
lahti napisał/a: |
Zakładany czas przejazdu pomiędzy Jeleniej Górą a Zgorzelcem ma wynieść 69 minut, wobec 95 dzisiaj. |
lahti napisał/a: |
Według mnie jednak będzie elektryfikacja odcinka Lubań-Zgorzelec. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Jednak jest pewne "ale". W jakiej relacji pociągi elektryczne by miały tamtędy jeździć? |
Rozkładowiec napisał/a: |
Gdyby czas przejazdu się skrócił, to nawet przesiadka w Lubaniu na szynobus do Zgorzelca nie sprawiałaby dużego problemu. |
Noema napisał/a: |
Priorytetem jest elektryfikacja linii Zgorzelec - Węgliniec, tak aby EZT z Wrocławia i pociągi dalekobieżne PKP IC mogły dojeżdżać do Zgorzelca. To znacznie poprawi komunikację kolejową na linii E30.
|
bystrzak2000 napisał/a: |
Ale sieć trakcyjna będzie się kończyła na środku mostu, więc oblot będzie dało się zrobić. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Najlepiej byłoby od razu wjeżdżać na tor nr 2, wtedy nie trzeba by przestawiać. A układ torowy po modernizacji w ogóle się zmienił? Kiedyś chyba też taki był. Ogólnie bez elektryfikacji części lubańskiej, to na dalekobieżne pociągi nie ma chyba co w Zgorzelcu liczyć. |
bystrzak2000 napisał/a: |
@mateuuu: jeśli dojdzie do skutku elektryfikacja linii 274, to wówczas problemu i tak nie będzie. Po oblocie składu będzie go można sobie przetoczyć na grupę lubańską. Ewentualnie od razu wydłużyć do Lubania i jechać z pominięciem stacji Zgorzelec |
Cytat: |
W części poświęconej problemom infrastrukturalnych przedyskutowano (...) plany elektryfikacji linii Zgorzelec – Węgliniec wraz z elektryfikacją stacji Görlitz. |
Kornik1983 napisał/a: |
Czy łącznica w Zgorzelcu docelowo ma być pod drutem? |
Jaro96 napisał/a: |
Ja mam nadzieję, że PKP IC wreście Zgorzelec doda na mapę połączeń pospiesznych. |
kacper98 napisał/a: |
Ostatnie wiadomości o elektryfikacji mieliśmy w marcu - jest sierpień a nowych informacji ani słychu ani duchu - czy ktoś może coś wie jak się sprawy mają? |
Rafi napisał/a: |
Wiadomo coś czy poprowadzą drut do Görlitz? Bądź czy są takie szanse? |
Noema napisał/a: |
Na stacji Zgorzelec Miasto widziałam dziś rozłożone na peronach stalowe słupy trakcyjne i betonowe podstawy. Lada dzień w Zgorzelcu zacznie się montaż trakcji elektrycznej. |
Achib napisał/a: | ||
Słupy trakcyjne już stoją. |
Cytat: |
Nadal toczą się rozmowy w sprawie wyciągnięcia polskiej sieci trakcyjnej na dwa tory w Görlitz. |
Cytat: |
Tutaj zwrócono uwagę na potrzebę przebudowania mostu drogowego nad torami w Görlitz, który jest obecnie za niski na możliwość przejścia sieci trakcyjnej.
|
tmb napisał/a: |
Ps. Już widze skowyt w KD... ciekawe co zrobią z rozkładem .. Pan Dyrektor Marketingu , niedawny kandydat na senatora... chyba ma już wizję Skonczy się tak jak z tłumaczeniem, odnośnie braków w rozkładzie 2019/2020 niektórych pociągów .... |
arvent napisał/a: |
Prace budowalne przebiegają zgodnie z harmonogramem, lecz procedury uzyskania certyfikatów od UTK potrwają dłużej niż pierwotnie zakładano. W Kolejach Dolnośląskich obecnie brak finalnego rozwiązania dla powstałego rozwalenia rozkładu w stronę Zgorzelca. |
Cytat: |
W czym problem? Nowy rozkład już jest opracowany i nie trzeba nic z nim kombinować. Jeśli UTK przeciągnie procedury to do czasu uruchomienia trakcji elektrycznej Impulsy dojadą do Węglińca, a dalej do Zgorzelca pojedzie szynobus (wystarczy lekko zmodyfikować rozkład na odcinku Węgliniec - Zgorzelec, żeby uwzględnić czas na przesiadkę). Podobnie jak było z Lubinem, gdy zaplanowane pociągi dojeżdżały do Legnicy ze względu na opóźnienia w modernizacji linii lubińskiej.
Jeśli w KD mają z tym problem to im w 10 minut zrobię rozpiskę. Gratis! Idąc na pociąg mogę jutro podejść do ich biura na legnickim dworcu i im podrzucić. Niech tylko dadzą znać na forumowego maila, że potrzebują pomocy kogoś rozgarniętego. |
voyager1231 napisał/a: |
A to nie jest tak że impulsów do Zgorzelca będzie tak dużo, że zastąpienie ich szynobusami będzie niemożliwe przez wzgląd na ich małą ilość? |
arvent napisał/a: |
Tam decyzje zmieniają się z dnia na dzień. O presji świadczy nawet fakt, że odebrano prace budowlane, mimo, że po zamontowaniu słupów na wiadukcie w Zgorzelcu, zmniejszyła się widoczność semaforów wjazdowych od strony Görlitz i PKP PLK wprowadzili ograniczenie doraźne do 30km/h ...architekt dał ciała, teraz ma tak zostać. |
kruczek napisał/a: |
Jedynie na jednym portalu znalazłem artykuł, który wygląda bardziej jak napisana przez Trilex reklama własnego połączenia: https://www.zinfo.pl/artykuly/30814
Halo ludzie z tamtej okolicy, macie jakieś materiały z tego wydarzenia? Planuję się oczywiście wybrać do Zgorzelca, ale to jeszcze musi trochę poczekać. |
Gaspares napisał/a: |
Wczoraj, 17.01.20, pociąg IC Nałkowska pojechał na zastępczym składzie wagonowym. A co za tym idzie w relacji skróconej do Węglińca. Dziś Nałkowska do Warszawa również pojechała w relacji od Węglińca.
Ponoć na moście można spokojnie wykonywać manewry, ale w związku z nocowaniem impulsa KD na Ujeździe (na torze głównym) oblot składu lokomotywą jest niemożliwy. I tu się mści brak drutu nad lubańską częścią stacji. |
bystrzak2000 napisał/a: |
PKP IC brakuje lokomotyw do normalnego ruchu, a co dopiero do sytuacji awaryjnych, więc zapomnij. |
dinxles napisał/a: |
Aha. Czyli nie mozna dojechać... ale mówiono ze do peronu "polskiego" w stacji Gortlitz bedzie doprowadzony drut.. no coz. |
S-49 napisał/a: |
Te Twoje bohaterskie walki z KD i ogólne zafiksowanie na punkcie KD - jest znane wszem i wobec. |
S-49 napisał/a: |
Sęk w tym, że sieć trakcyjna między Węglińcem a Zgorzelcem niczego kompletnie nie usprawniła. |
S-49 napisał/a: |
Towary latają bokiem i tak i tak. |
S-49 napisał/a: |
IC raczej do Goerlitz wjeżdżać nie będą dla 5 osób |
S-49 napisał/a: |
Poranny karp odjeżdżający ze Zgorzelca kilka minut przed osobowym do Wrocławia zbiera po kilka osób - dopiero we Wrocławiu wsiadają tłumy. |
S-49 napisał/a: |
Całe szczęście że ludzie tacy jak Ty nie zasiadają w zarządach PKP PLK, bo utopia typu CPK przerodziłaby się w zastąpienie autostrad i dróg szybkiego ruchu liniami kolejowymi, a linia Wrocław - Zgorzelec byłaby obsługiwana przez odjeżdżający co 5 minut pociąg z Wrocławia i Zgorzelca w przeciwnych kierunkach. |
Cytat: |
środki < |
Cytat: |
Może pociągnąć osobny tor z osobnym systemem zasilania aż do Berlina? |
Cytat: |
5 osób ze Zgorzelca do Goerlitz |
TFZ napisał/a: |
Czy w tej chwili w ogóle na odcinek Węgliniec - Zgorzelec wjeżdżają lokomotywy elektryczne, czy tylko zespoły trakcyjne, a nie daje się tam wpuścić czegoś bardziej prądożernego? Pytam, bo nie wiem. |