kasjerka napisał/a: |
No tak, ale jakoś VT 627 I 628 w KM jeżdzą. |
gregula44 napisał/a: |
Według Hafasa |
adas napisał/a: |
Przy okazji zauważyłem, że już jest wyremontowany główny tor na stacji Zabrze Biskupice (nie wiem czy na razie jeden wymienili - ten w stronę w Gliwic, czy drugi też). Ale przynajmniej przejeżdża się przez tą stację z normalną prędkością (dopiero gdzieś na rozjazdach w stronę Bobrka jest jakieś zwolnienie jeszcze...). |
HansKloss napisał/a: |
Gdyby istniał wspólny bilet KOLEJ-KZK GOP liczby te pewnie uległyby zmanie na korzyść kolei |
Cytat: |
Racja, pociągi w relacji Bytom - Kędzierzyn Koźle to żadne uatrakcyjnienie. Niezbędnym minimum jest część pociągów połączyć z pociągami do Opola przez Strzelce (a 2 pary z Wrocławiem przez KK) |
Cytat: |
Co do Gliwice - TG. Przez Bytom nie ma sensu, zwłaszcza powrót (40 minut do Bytomia, 10 minut zmiana kierunku jazdy i próba hamulca, 28 minut jazda do Gliwic). Swego czasu zaproponowałem... a zresztą co się będę produkował, śpiący jestem i ledwo siedzę przy kompie, masz link: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9782&postdays=0&postorder=asc&start=165 13 post |
mk1992 napisał/a: |
Podobno dzisiejszy kurs o 8:14 z Bytomia do Gliwic pobił rekord czasowy na tej trasie, tj. 2 godziny i 30 minut? Potwierdzi to ktoś? |
adrian1981 napisał/a: |
Gdzieś o 8:00 czekałem na przyjazd pociągu z Gliwic, ok. 8:15 podawany był komunikat o opóźnieniu pociągu ok. 20-minutowym (nic nowego po zmianie rozkładu jazdy). Pociąg wjechał więc ok. 8:30 na peron czwarty, w wagonie jak w lodówce, ogrzewanie nie działało no ale najważniejsze, że pociąg przyjechał pomyślałem. Podróż odbywała się normalnie aż do momentu kiedy pociąg się zatrzymał gdzieś przed Maciejowem. Sądziłem, że stoimy przed jakimś semaforem, minuty mijały i mijały, ludzie zaczęli się niecierpliwić i dopytywać co się dzieje. Mechanik próbował coś tam dłubać, stukać, pukać żeby pociąg uruchomić, niestety nie dał rady, padła podobno przetwornica Po dłuższym czasie kierownik pociągu zakomunikowała, że ów "zdefektował". Jako, że zimno było coraz bardziej wszyscy zebraliśmy się w jednym wagonie i zaczęliśmy opowiadać różne kawały i anegdoty, żeby co nieco czas oczekiwania na "holownik" umilić Część męska rozgadała się bardzo, panie niestety mniej I tak nam mijały kolejne minuty. Na skład, który zaholował nas do Gliwic czekaliśmy jakieś 1,5 godziny. Przyjechaliśmy do Gliwic ok. 10:45. A to wszystko za 3 zł |
okrutny69 napisał/a: |
Bytom: 6:55, 10:25, 12:50, 13:50, 15:00, 18:30 oraz dodatkowy kurs w 6-7 o 20:15
Pyskowice Miasto: 7:00, 9:15, 12:50 ,14:00, 16:00, 18:30, oraz kurs w 6-7 o 21:20 |
Patryk180 napisał/a: |
mk1992, Ale kto skorzysta z pociągu który jedzie z Gliwic do Katowic przez Bytom? Połączenia z Bytomia do Gliwic powinno być wydłużone do Opola. |
Eximus napisał/a: |
Nie wiem czemu, ale mk1992 jakoś przegrzał mi mózg pomysłem zaczynania trasy tych pociągów w Katowicach... |
Cytat: |
z Chorzowa Batorego do Zabrza M1 |
Cytat: |
kto będzie korzystał z pociągów do Opola? |
Patryk180 napisał/a: |
tu nie sądzie żeby ktoś jechał jakby w Chorzowie nie było centrów handlowych. |
Patryk180 napisał/a: |
może do Mysłowic, przez Katowice. |
mk1992 napisał/a: |
docelowo oczywiście w relacji Pyskowice - Katowice i... I tutaj możemy kombinować, albo Mysłowice - Oświęcim, albo Jaworzno Szczakowa. |
Patryk180 napisał/a: |
Chociażby w celach turystycznych, kiedyś jeździły pociągi do Opola z Bytomia a nawet do Brzegu ( piękny zamek ) i się sprawdzały. |
Cytat: |
Bytom - Katowice, są pociągi z Kluczborka/Lublińca, przeważnie w takcie co 1h, choć bywają dziury. |
Cytat: |
Ale jak sobie wyobrażacie, że pomiędzy godzinnymi składami kluczborskimi, poleci regio Gliwice - Bytom - Katowice, to wtedy co 30min musiały jeżdzić pociągi na tym odcinku do Katowic |
sebek napisał/a: |
Ale jak sobie wyobrażacie, że pomiędzy godzinnymi składami kluczborskimi, poleci regio Gliwice - Bytom - Katowice, to wtedy co 30min musiały jeżdzić pociągi na tym odcinku do Katowic. Jest to raczej mało sensowne, moim zdaniem pociągi Gliwice - Bytom z dobrymi skomunikowaniami w Bytomiu w kierunku na Lubliniec, Chorzów Miasto to najlepsze wyjście, a jakiekolwiek kombinowanie nie ma sensu. |
sebek napisał/a: |
Ale po modernizacji odcinka Ch.Stary - Miasto i wszystkich planach dotyczących lini do Gliwic, napewno kilka składów dalekobieżnych z Katowic do Gliwic/Wrocławia powinno zachaczać o Bytom.(TLK,IR) |
sebek napisał/a: |
Patryk, wiadomo, że dziur jakie są teraz w rozkładzie nie powinno być i tu trzeba uzupełnić rozkłady, ale czy pociągi jeżdzące co 20-30 min na lini Bytom - Katowice byłyby pełne? |
sebek napisał/a: |
Jesteście często w gorącej wodzie kąpani, ja patrze na to bardziej z perspektywy historii, co było kiedyś i sprawdzało, a jeżdziłem pociągami z Katowic do Tarnowskich Gór w latach największego zapełnienia i dziś nie widze sensu, żeby ilość pociągów była przesadnie duża, oczywiście obecna oferta jest fatalna, ale jak pisałem wcześniej, pociągi co 60min w ciągu dnia i ewentualnie co 30 w szczycie. |
Cytat: |
Trasa Katowice - Tarnowskie Góry nawet przed laty nie była aż tak obłożona pasażerami jak np. Gliwice - Katowice. Tam jak najbardziej pociągi co 10-20min są potrzebne, ale na Tarnowskie Góry??? |
Cytat: |
Żeby tylko w miejscach, które dają szansę na pasażerów |
Cytat: |
Może to dzięki wyremontowanemu jednemu torowi, widziałem jak dziś jechałem wzdłuż DK88, jeden tor jest widocznie lepszy na podkładach strunobetonowych z tymi sprężystymi mocowaniami. |
Cytat: |
A dodatkowe przystanki na pewno zwiększyły by frekwencję. Tylko trzeba tę linię wyreklamować, walnąć jakieś plakaty z reklamą przy Bytomskim i Gliwickim dworcu oraz na dworcu autobusowym w Bytomiu i Gliwicach, wtedy ma to szansę wypalić. |
cidra napisał/a: |
A tak na marginesie - zauważyliście, że o reaktywacji pociągów media mniej piszą, niż w 2008 roku, kiedy to po raz pierwszy kolej wznowiła kursy? |
kulejorz napisał/a: |
Wciąż zastanawiam się tylko dla kogo jest ten pociąg o 4:28 z Gliwic. |
Leniwiec napisał/a: |
Z tego co widziałem to przejazd z Gliwic do Bytomia wynosi 28 minut... całkiem nieźle. |
egon napisał/a: |
@Leniwiec
Następny kolega Eximusa który twierdził że KŚ ma taboru w p....du.Głowę daję że nie uruchomią Gliwice -Bytom w Lutym.Chyba że odwołają inne pociągi. |
Leniwiec napisał/a: | ||
Zamiast bzdury pleść to po prostu idź na ryby chłopie. Taboru może teraz jest na styk ale dojdzie nowy tabor, dodatkowo część taboru jeszcze nie jeździ ale w najbliższym czasie może pojedzie. |
Cytat: |
Następny kolega Eximusa który twierdził że KŚ ma taboru w p....du. |
Cytat: |
Trzeba ten króciutki odcinek wpiąć w komunikacyjny układ połączeń kolejowych Województwa Śląskiego (docelowo realizowanych przez (jak już odżyją) Koleje Śląskie) i (tu moje propozycje) utworzyć relacje dłuższe np:
1. Strzelce Opolskie-Gliwice-Bytom-Katowice-Jaworzno Szczakowa 2. Bohumin-Kędzierzyn Koźle-Gliwice-Bytom-Herby Nowe-Częstochowa. 3. Gliwice-Bytom-Katowice-Oświęcim-Czechowice Dziedzice-Zebrzydowice-Cieszyn 4. Gliwice-Bytom-Katowice-Tychy Lodowisko. |
Cytat: |
Śląsk to nie jest miejsce dla dłuższych relacji, szczególnie w rejonie Gliwic i Bytomia. Tory są tu kiepskie i autobus na niektórych odcinkach wygra z pociągiem |
Cytat: |
Taka jazda naokoło może zdezorientować pasażera, wolałbym nie eksperymentować. |
Leniwiec napisał/a: |
Ale to są pociągi dalekobieżne, my mówimy o pociągach osobowych. Na zachodzie dobrze funkcjonują przesiadki |
Cytat: |
kulejorz, sam czas przejazdu nie ma większego znaczenia. Bez integracji taryfowej, nie widzę zbyt dużych szans na powodzenie tego połączenia w obecnej postaci.
|
kulejorz napisał/a: | ||
Przystanki są ważniejsze i bardziej realne niż wspólny bilet. |
andrej napisał/a: |
Pomysł 20 par pociągów na tej linii to nieporozumienie , tam już od dawna były pustki - trochę więcej osób było jak był pociąg bezpośredni Bytom - Opole , ale to już historia. |
andrej napisał/a: |
Życzę jak najlepiej , ale prawda jest taka że są linie na których ludzi z różnych powodów ubyło , np: bezrobocie , emigracja ludności lub długi czas nieobecności pociągów na danej linii . |
kulejorz napisał/a: |
.... Myślimy nad wydłużeniem niektórych pociągów do Kędzierzyna-Koźla/Strzelec Opolskich/Opola, aby osoby z Bytomia pracujące w gliwickiej strefie ekonomicznej miały wreszcie jakiś porządny dojazd....... |
Leniwiec napisał/a: |
.....
Pinokio, PR na trasach stykowych dłużej niż do grudnia nie posiedzą, ..... |
Cytat: |
Wow.... Kędzierzy Koźle to już Opolszczyzna, a kursy w te rejony zostały zmonopolizowane do końca 2013 r. przez opolskie PR. |
rejent napisał/a: |
A co powiedzielibyście o takim moim hipotetycznym pomyśle... |
rejent napisał/a: |
Pasażerowie jadący z Katowic, Mysłowic, Sosnowca czy Dąbrowy Górniczej mogliby się przesiadać albo w Bytomiu albo w Gliwicach. Jak komu pasuje. |
rejent napisał/a: |
Łódź ma bezpośrednie połączenie (poc. REGIO) z Kłodzkiem Głównym. Czemu Śląsk i Zagłębie ma nie mieć. |
sebek napisał/a: |
Tylko czy ktoś odważy się, żeby TLK omijały Opole, Wrocław, jechały p. Nysę, Prudnik.
Obawiam się, że temat nierealny, podobnie jak pociągi regio z Kłodzka p. Nysę do Kędzierzyna i Gliwic. |
dddbb napisał/a: |
Nie zgodzę się z tym, że podsudecka nie generowała by wystarczających potoków. Już to pisałem w tym lub innym temacie - wielu mieszkańców choćby śląskiego ma swoje rodziny w południowej części opolskiego czy dolnośląskiego. Są miasta jak Paczków i Otmuchów, interesujące regiony jak Jezioro Otmuchowskie - nie mają żadnych połączeń kolejowych. Nie wierzę, że pociąg takowy jako IR puszczony na początek w wakacje, długie weekendy i święta nie cieszył się popularnością. A i na szybkość raczej nie można by narzekać - nie wszystkie połączenia przez Wrocław są dobrze skomunikowane. Ale okres eksperymentowania z IR się kończy - teraz należy się cieszyć, że jakiegoś nie zlikwidują... |
Leniwiec napisał/a: |
sympatyk, na podanych przez Ciebie liniach ruch dalekobieżny NIE występuje a my o takim tu dyskutujemy. |
Leniwiec napisał/a: |
sympatyk, połączenia ze Szczecina do Piły i z Wrocławia do Jeleniej Góry przez Zgorzelec są finansowane tylko przez jedno województwo a sezonowy Jarosław-Łuków działa (chyba, musiałbym się zorientować) na zasadach komercyjnych |
sympatyk napisał/a: |
Można by w Bytomiu skomunikować je z pociągami w kierunku Tarnowskich Gór oraz najsłynniejszego na tym forum miasta na literkę "L". |
pawel78 napisał/a: |
sympatyk, Co Ty ciągle za tym Bytomiem/Lublińcem? Lepiej wydłużyć do Katowic. |
pawel78 napisał/a: |
hanys, A Bytom/Lubliniec/Tarnowskie Góry to nie UMWŚ?
|