Cytat: |
Zapowiada, że na koniec roku chce osiągnąć aż 40 mln zł zysku netto. To ponaddziesięciokrotnie więcej, niż w ubiegłym roku, kiedy spółka po raz pierwszy od lat znalazła się na plusie. Budżet na 2006 r., przyjęty w ubiegłym roku przez zarząd pod kierownictwem Jacka Prześlugi, zakładał 977 mln zł obrotu i tylko 4,9 mln zł zysku netto, już z uwzględnieniem 25,2 mln zł dotacji do przewozów międzynarodowych. |
Krycha napisał/a: |
moherowy Warsewicz. |
Cytat: |
- Dziękuję bardzo za gratulacje. Formalnie obowiązki prezesa przejąłem z dniem 2 stycznia. Wcześniej byłem pełniącym obowiązki prezesa. Tak zdecydowała Rada Nadzorcza Spółki. Ten wybór kończy utrzymujący się dotąd stan tymczasowości. |
Cytat: |
W ostatnim etapie konkursu na stanowisko prezesa spółki PKP Intercity było czterech kandydatów, spośród których wybrano właśnie pana. Jak Pan myśli, czym Pan przekonał Radę Nadzorczą?
- To jest pytanie do Rady Nadzorczej. Nie chciałbym wchodzić w jej kompetencje. |
Cytat: |
Ten kierunek wzrostu, większej liczby połączeń międzynarodowych będziemy realizować. |
Krycha napisał/a: |
Aby zaoszczędzić, można zastosować kombinację.
Z Krakowa jedzie pociąg z wagonami do Berlina i Drezna. We Wrocławiu do składu włączamy wagony relacji Warszawa-Drezno. Następnie w Legnicy wyłączamy wagony relacji Kraków-Berlin, które pojadą przez Żagań i Cottbus. Wagony Warszawa/Kraków - Drezno pojadą przez Zgorzelec. |
Krycha napisał/a: |
Pomijam już sprawę czystek kadrowych w Centrali PKP IC oraz nepotyzm w wykonaniu prezesa Warsewicza: najpierw szwagier, a potem nieudana próba wsadzenia żony do zarządu WARS-u... |
Krycha napisał/a: |
Pomijam już sprawę czystek kadrowych w Centrali PKP IC oraz nepotyzm w wykonaniu prezesa Warsewicza: najpierw szwagier, a potem nieudana próba wsadzenia żony do zarządu WARS-u... Marketing też bardzo podupadł w firmie, co wkrótce odbije się na wynikach przewozowych - tym proszę się zająć, a nie pierdołami jak np. psycholodzy dla konduktorów! Do psychologa chętnie wysłałabym pana, prezesie Warsewicz w celu wyzbycia się kompleksu Prześlugi, ponieważ pańskie działania w Centrali to nic innego jak próby pozbycia się wszystkich po-Prześlugowych fachowców... |
Ralny napisał/a: |
Cytuję panią Anię Rosiek z IC Forum, bo myślę, że warto:
Na marginesie..., w ubiegłorocznym Wagonie Literackim, z założenia, prawo do pokazania swojego dzieła mieli różni autorzy - książek różnych. W lipcu okazało się, ze może pojechać z nami Danuta Hubner - eurodeputowana - z promocją swojej książki. Nie muszę chyba opisywać jaka była reakcja p.o. prezesa Cz.W. - bo Pani europoseł dla IV RP była niepoprawna politycznie. I jakich trzeba było forteli, żeby "wytłumaczyć", że nie zagraża Ona ani IV RP, ani PKP IC. Pojechała! |
Romuald Marczak napisał/a: |
Wielce szanowny Panie Warsewicz!
Podziwiam inicjatywę związkowców. Coś na rzeczy jest, skoro organizacja postawiła swój autorytet w obronie dyrektora. Znam go od paru lat. Poznałem, gdy był jeszcze zastępcą pani Krystyny Pękała - dzisiaj zwolnionej z pracy w Wars dyrektor Oddziału Centrum w Warszawie. Już samo to, że ona zaufała Partyce daje mu przyzwoite referencje. Oczywiście nie dla Warsewicza. Bo, kto nie zna się na kolei, kogo partia przysłała na front budowy IV RP nie doceni faktu, że prawdziwych fachowców na kolei jest nie wielu. Kolei trzeba się uczyć panie Warsewicz. Nie wystarczy rzucić wyświechtane hasło "ja chcę na giełdę". Ono chwyta, bo żadna spółka kolejowa do giełdy nie dorosła. To taki sen o szpadzie, marzenie każdego amatora, który liczy na niezależność. Bo żaden iwestor strategiczny nie zatrudniłby dyletanta znającego kolej z prezentu pod choinką, z dojazdów do miasta, do szkoły. Chce pan na giełdę, to buduj pan firmę opartą na fachowcach, na tych co tę kolej znają. Nie na rodzinie, układach partyjnych czy układach związkowych. Prędzej czy później zaprzepaści pan wszystko a Partyka znajdzie pracę u innego przewoźnika. Nie w PKP, one nie lubią fachowców i pasjonatów. One lubią przeciętność, układy i układziki. Psycholog? Moda już przemija. Nie jest pan wcale orginalny. Każdy nowy układ na kolei lubiał podpierać się opinią psychologa. Mam taką w swoim archiwum. Gdyby nie pewne poprawki korektorem gotów bym był jej uwierzyć. Psycholog napisze panu co pan chce. Dam panu dobra radę jako o pokolenie starszy menadżer (kiedyś do mnie mówiło się kierownik - ja mówię karbowy). Kierowanie firmą nie polega na wymianie kadry kierowniczej, bo chcemy sobie zapewnić lojalność, wdzięczność. Prawdziwy menadżer potrafi kierować opierając się na fachowcach, jeżeli sam nie chce się przepracować, jeżeli na tym się nie zna. Tylko wtedy osiąga sukces. Rozpętał pan burzę swoimi smarkatymi decyzjami, jak Terek w Warsie. Ta burza nie oczyszcza. Tworzy się wokół pana układ ludzi pozornie tylko panu oddanych. Ludzi, którzy nie znają kolei, na których nie może pan liczyć. Jest to dopuszczalne pod warunkiem, że samemu tę kolej się zna i pracuje się za wszystkich. Jak na przykład mój poprzednik w WARS SA Oddział Południe w Krakowie. Fachowiec pełną gębą posadzony przez Jaje i jego klikę. Jak przejmowałem od niego stanowisko pracy to przkazywał mi dokumentację przez tydzień. W jego pokoju mieścił się cały oddział a dwudziestuparu urzędników snuło się po korytarzach i plotkowało za średnie krakowskie wynagrodzenie. Życzę sukcesów na giełdzie, bo o sukcesy w walce o rynek z konkurentami będzie raczej trudno. Ps. Co z moim zapytaniem ofertowy w sprawie zakupu posiadanych przez pana spółkę akcji WARS SA. Potraktował pan je jako żart czy kpinę? |
directorpkp napisał/a: |
Pani Krystna P. "wzięła" Wojciecha P. na zastepcę dlatego bo musiała. Zakład Pasażerski przez nią kierowany powstał w celu obsadzenia kolesi z AWS.Brat pani Krystyny to H.Goryszewski ZCHN. A mąż pani Krystyny to wysoki rangą funkcjonariusz Policji ds.gospodarczych (węszył również PKP) Zakład ten po 3 latach działalności (dublował sie z juz istniejacym wykonującym te same dublujące się zadania ale ograniczonym terenowo do byłego woj. warszawskiego). Został zlikwidowany a likwidatorem był związkowiec m.in. z którego inicjatywy ten zakład powstał, teraz jest dyrektorem na kolei. |
Cytat: |
Dlaczego na czapki kolejarzy z IC nie wraca orzełek?
Wraca, stopniowo będą wymieniane mundury, tak by każdy pracownik miał mundur z orzełkiem. |
Cytat: |
Przez kilka miesięcy zatrudniał Pan swojego szwagra na stanowisku super-kontrolera w PKP Intercity. Po artykułach prasy w ub. wakacje ujawniających ten fakt załatwił mu Pan pracę w PKP PR. |
Cytat: |
Brat pani Krystyny to H.Goryszewski ZCHN. A mąż pani Krystyny to wysoki rangą funkcjonariusz Policji ds.gospodarczych (węszył również PKP) P. |
Zwitt napisał/a: |
Romuald Marczak, orzełek kolejowy nie jest godłem państwowym w rozumieniu ustawy. Nowy wzór orzełka powstał z inicjatywy Związku Pracodawców Kolejowych (choć raz coś pozytywnego ;-) |
Zwitt napisał/a: |
Romuald Marczak, orzełek kolejowy nie jest godłem państwowym w rozumieniu ustawy. Nowy wzór orzełka powstał z inicjatywy Związku Pracodawców Kolejowych (choć raz coś pozytywnego ;-)
Jest to coś na kształt "godła" branżowego. |
Zwitt napisał/a: |
Moim zdaniem mundur i dystynkcje kolejowe z orzełkim powinny być wzorem prawnie zastrzeżonym w wydanym przez MT rozporządzeniu. |
Zwitt napisał/a: |
Mundur kolejarski powinien funkcjonować na zasadach podobnych do mundurów górniczych tzn. uprawnieni do jego noszenia byliby wszyscy kolejarze jako grupa zawodowa po spełnieniu określonych warunków niezależnie od spólki w jakiej pracują z prywaciarzami włącznie. U górników jest podobnie mundur przysługuje niezależnie do kogo należy kopalnia. |
Cytat: |
Związki zawodowe są ważnym elementem w życiu każdej organizacji. Intercity również. Jeżeli związki traktuje się jako poważnego partnera, to mogą spełniać one bardzo konstruktywną rolę. I tak dzieje się w naszym przypadku. |
Cytat: |
Już dawno takiej wazeliny nie czytałem. |
Cytat: |
Pozostanę na pozycji recenzenta, bo do tego jest to forum. |
Cytat: |
Ciekaw jestem, jaki ułamek wartości spółki stanowi wartość akcji WARS SA, jaką posiada PKP IC? Ze strony internetowej Warsu zniknęła informacja o wysokości kapitału akcyjnego. Było tego trochę ponad 20 mln zł, a w posiadaniu IC ok. 10 mln zł. |
Cytat: |
166,8 mln osób skorzystało w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku z usług przewoźników Grupy PKP. Jest to o 5,8 mln więcej niż w ciągu 9 miesięcy 2006 r.
Wszyscy przewoźnicy Grupy PKP cieszyli się w tym roku większym zainteresowaniem klientów. Liczba pasażerów wzrosła w PKP Przewozy Regionalne o 4,2 mln, w PKP Intercity o 0,7 mln i PKP SKM w Trójmieście o 0,9 mln. - poinformował rzecznik prasowy PKP SA Michał Wrzosek. To drugi rok, w którym rośnie liczba pasażerów przewoźników Grupy PKP. W 2006 roku wzrost ten przez pierwsze 9 miesięcy roku wyniósł 4 mln osób. |
Cytat: |
- Na pewno nie podniesiemy cen, jeśli nie będziemy zmuszeni. Nie podwyższaliśmy cen przez dwa lata, a w tym czasie wzrosły wszystkie koszty: energii, zatrudnienia itp. |
Cytat: |
PKP Intercity, od 14 kwietnia podwyższa średnio o 3,26 proc. dalekobieżne taryfy przewozowe.
PKP Intercity jest kolejnym przewoźnikiem kolejowym, który w związku ze znacznym wzrostem cen energii elektrycznej został zmuszony do zmiany taryfy przewozowej. Nowy cennik usług będzie obowiązywał od 14 kwietnia 2008 r. - napisano w komunikacie. I tak zgodnie z nową taryfą w strefie do 160 km ceny biletów spadną lub nie ulegną zmianie, w strefie powyżej 160 km nieznacznie wzrosną - średnio o 3,26 proc. - napisano. |
Cytat: |
Od dzisiaj tj. 7 kwietnia osoby podróżujące porannymi pociągami kategorii InterCity, EuroCity, Express w klasie 1, zastaną w swoim przedziale oprócz "Dziennika" nowy tytuł -"Gazetę Prawną". |
Cytat: |
Dziś koleją rządzą ludzie z nadania politycznego. Upolitycznienie kolei to prawie sto procent. A więc są to osoby, które bardziej pilnują realizacji interesów swego mocodawcy niż kolei i pasażerów. Żeby jakiś projekt zrealizować trzeba się znać choć trochę na taborze, automatyce, energetyce, korytarzach komunikacyjnych. Jeżeli zaś grupy interesów pilnują swoich spraw, to to budzi niechęć i obawy mocodawców. Bo można się narazić. Wystarczy porozmawiać z pracownikami kolei - to jest obraz nędzy i rozpaczy. |