INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - RJ 2025/2026 na Dolnym Śląsku

Noema - 04-04-2025, 22:10
Temat postu: RJ 2025/2026 na Dolnym Śląsku
Ministerstwo Infrastruktury i PKP Intercity zaprezentowały założenia oferty międzynarodowej mającej wejść w życie w grudniu br. Według aktualnych planów pojawić mają się m.in. dwie pary połączeń do Lipska przez nieobsługiwane dziś w regularnym ruchu pasażerskim przejście w Horce. Jeden z kursów rozpocznie bieg w Przemyślu, drugi w Krakowie.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-wiecej-pociagow-we-wszystkich-kierunkach-zagranicznych--122776.html

Mam nadzieję, że KD staną na wysokości zadania i skomunikują Zgorzelec oraz Lubań z pociągami IC na stacji w Węglińcu.


falipso - 12-04-2025, 11:28
Temat postu:
Projekt rozkładu jazdy 2025/26:

https://drive.google.com/file/d/1SVujOh_qpmX2KC264T_JE8XjqR3o_KVx/view
skubi - 12-04-2025, 15:26
Temat postu:
Niestety w projekcie 25/26 zabrakło weekendowych połączeń Polregio Jelenia Góra-Zielona Góra. Nowość na trasie Szklarska Poręba-Wrocław KD Sprinter Jakuszyce w weekendy i święta. Odjazd ze Szklarskiej Poręby Górnej 9.30,z Wrocławia 12.40.KD Sprinter Szrenica nie będzie już stał cały dzień w Szklarskiej Porębie Górnej. KD Sprinter Książ Szklarska Poręba Górna 20.30-Wrocław Gł.będzie kursował codziennie na całej trasie. KD Sokoliki Wałbrzych Główny 0.14-Jelenia Góra 0.57 skomunikowany w Wałbrzychu Głównym z KD z Wrocławia Głównego. Brak weekendowego KD Rudawy Wrocław Główny-Jelenia Góra
Noema - 12-04-2025, 18:41
Temat postu:
skubi napisał/a:
Niestety w projekcie 25/26 zabrakło weekendowych połączeń Polregio Jelenia Góra-Zielona Góra.

Raczej stety. To dobra zmiana. Przecież te pociągi i tak są notorycznie odwoływane!

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=412423#412423

Po co w rozkładzie jazdy planować kursy, które są nieustannie odwoływane przez przewoźnika? Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie opierać weekendowych planów wyjazdowych o tak niepewną ofertę kolejową. W to miejsce KD powinny uruchomić bezpośrednie pociągi Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra (może nawet do/z Szklarskiej Poręby), które powinny kursować codziennie w sezonie (wakacje, ferie zimowe, długie weekendy), a poza sezonem w soboty i niedziele.

UMWD powinien jeszcze pogonić POLREGIO z linii zgorzeleckiej, o co apeluję od wielu lat.

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=412386#412386

Wracając do projektu, powtórzę to co mówię od lat. Jeśli chodzi o linię zgorzelecką to mamy marazm i stagnację. Odsyłam do mego posta sprzed roku, który jest wciąż aktualny:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=409643#409643

Co prawda od grudnia dojdzie jeden pociąg relacji Zgorzelec - Wrocław (w praktyce będzie to wydłużenie dotychczasowego kursu do Węglińca), ale poza godzinami szczytu przewozowego, a ponad dwugodzinne dziury nadal będą razić w rozkładzie jazdy, przykładowo w Zgorzelcu (kierunek Węgliniec/Wrocław) dziura od 12:10 do 14:27.

Nadal brakuje późnowieczornego pociągu z Wrocławia do Bolesławca i Zgorzelca. Ostatni pociąg wciąż o 21:45 (jest tak już ok. 20 lat!), a powinien być grubo po godz. 22-ej, tak jak we wszystkich pozostałych kierunkach. O to też apeluję od dawna, ale nikt mnie nie słucha.

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=411214#411214

Za to po godz. 23-ej z Wrocławia jest pociąg KD do Krotoszyna w Wielkopolsce. Czyżby dla wierchuszki UMWD i KD miasto w sąsiednim województwie było ważniejsze od Bolesławca i Zgorzelca?

Z ciekawostek, KD wjadą na Opolszczyznę (Brzeg, Namysłów) i do Leszna, a także do Biskupic Oławskich. Natomiast KW obsłużą linię Leszno - Głogów.
Bonifas - 13-04-2025, 07:02
Temat postu:
do ciekawostek dodam jeszcze Trutnov, który w obecnym wariancie "wakacyjnym" będzie kursował we wszystkie weekendy 2026 roku z rozszerzeniem o codzienne kursowanie w sezonie zimowym.
audrin - 13-04-2025, 07:36
Temat postu:
Według projektu od czerwca znikają pociągi POLREGIO do Poznania. W to miejsce pojawiają się pociągi KD, ale tylko do Leszna lub Rawicza. Ciekawe, co na to Wielkopolska.
myszka - 13-04-2025, 09:56
Temat postu:
,Na linii "poznańskiej" prawdziwa rewolucja. Zniknie może Poznań z PR-ami ale dojdzie kilkanaście nowych połączeń, szczególnie ważne że kursujące codziennie.
I tak np. z takiego Rawicza dzisiaj w niedzielę 13.04.2025 jest 16 poc. osobowych do Wrocławia: 4:49, 5:46, 6:00, 6:51, 8:09, 8:28, 9:14, 10:11, 12:08, 13:04, 14:19, 14:55, 16:26, 17:40, 18:34 i 21:11.
Od 14.06.2026 zaplanowano na tej trasie w każdą niedzielę 25 pociągów: 4:24, 4:54, 5:54, 6:24, 6:48, 8:09, 9:08, 9:24, 10:24, 11:08, 11:24, 12:24, 13:08, 13:24, 14:08, 14:24, 14:54, 16:54, 17:38, 17:54, 19:38, 19:54, 20:54, 21:38, 21:54

[ Dodano: 13-04-2025, 11:05 ]
Skubi pisze "Brak weekendowego KD Rudawy Wrocław Główny-Jelenia Góra"

Otóż Rudawy jeździły tylko w piątki i soboty do Jeleniej Góry. Od grudnia pojadą codziennie tyle że bez nazwy.
Bartuś - 13-04-2025, 11:16
Temat postu:
No genialnie.
Na Głogów-Wrocław przez Wołów będziemy mieć w weekendy 3 godziny dziury wieczorem, bo UMWD jedyne co potrafi nakocić to kolejne sprintery przez Lubin.

W ogóle jeżeli pociągi przyspieszone powinny dominować to powinien być kierunek Zgorzelec/Lubań, a nie pchanie tego Wrocław-Lubin-Zielona Góra, gdzie rolę sprinterów spełniają Intercity. Kierunek lubiński powinien być obsługiwany zwykłymi osobówkami.
Marianek - 18-04-2025, 13:18
Temat postu:
Bartuś napisał/a:
Kierunek lubiński powinien być obsługiwany zwykłymi osobówkami.

Głupie mikolskie gadanie.
Akurat IC woli jechać przez dwa większe miasta w regionie tzn. Legnicę i Lubin gdzie wymiana pasażerska jest DUŻO większa niż w Brzegu Dolnym, Wołowie czy Ścinawie.

Łącznie w powiatach legnickim i lubińskim (wraz z miastami) mieszka około 330 tys mieszkańców i to tylko zameldowanych.
Łącznie w Wołowie, Brzegu Dolnym oraz w powiecie wołowskim i gminach Brzeg Dolny i Ścinawa która podlega pod Lubin mieszka 102 tys mieszkańców więc cyferki coś chyba mówią o tym?
IC chce zarabiać a nie puszczać pociągów tylko dla mikoli bo im się tak podoba.

Przed laty pamiętam jak ówczesne pociągi pośpieszne omijały nadodrzankę i kursował tylko jeden "Ślązak" a sezonowe do Kołobrzegu, Świnoujścia, Bielska Białej a później już codzienny "Czcibór" dookoła linią 289.
Mieszkańcy Brzegu Dolnego i Wołowa w większości dojeżdżają do pracy we Wrocławiu i korzystają z pociągów osobowych których na tej linii zawsze trochę jeździło.
Bartuś - 18-04-2025, 14:57
Temat postu:
Ciekawy wywód, dużo argumentów "ad mikolum", szkoda że nie na temat, bo akurat rozkładu ICków w ogóle nie komentowałem, a jedynie rozkład KD.

ICki niech sobie jeżdżą jak chcą. I tak ich układ będzie dążył do HRJ. Ja nawiązywałem do KD i ich sprinterów, oraz puszczania ich akurat do Lubina. No nie, to jest bezsens, priorytet powinien mieć Bolesławiec, Zgorzelec i Lubań... A mam wrażenie, że jest dokładnie na odwrót i przy układaniu RJ pociągów Kolei Dolnośląśkich między Wrocławiem i Legnicą, to "Lubiny" mają jakiś priorytet.

W kierunku Bolesławca między godziną 13 a 18 nie ma żadnego przyspieszonego, podczas gdy do Lubina jest ich pełno!
Realny - 18-04-2025, 19:57
Temat postu:
Bartuś, prezes KD jest z Lubina. Czego nie rozumiesz?
Jaro96 - 18-04-2025, 20:09
Temat postu:
Tu trzeba pociągów lokalnych Węgliniec - Legnica, a wtedy wszystkie pociągi pomiędzy Węglińcem, a Legnicą do Wrocławia z Lubania i Zgorzelca mogą być przyspieszone.
Beatrycze - 14-05-2025, 20:46
Temat postu:
Leszno – Głogów: Więcej pociągów i zmiana przewoźnika

W grudniu tego roku nieco zwiększyć ma się liczba połączeń na spinającej trzy województwa trasie Leszno – Wschowa – Głogów. Jednocześnie samorządy zaczną zlecać obsługę odcinka nowemu operatorowi, Kolejom Wielkopolskim. Dolnośląskie tłumaczy to problemami z realizacją przewozów przez Polregio.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/leszno--glogow-wiecej-pociagow-i-zmiana-przewoznika-123224.html
Noema - 23-05-2025, 07:34
Temat postu:
Z wątku Rozkład jazdy 2025/2026 zebrałam do kupy planowane pociągi PKP IC, które od grudnia pojawią się na Dolnym Śląsku:

BOLESŁAWIEC
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Leipzig HBF
- IC ŁUŻYCE Warszawa Wschodnia - Zgorzelec
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Leipzig HBF

CHOJNÓW
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Leipzig HBF
- IC ŁUŻYCE Warszawa Wschodnia - Zgorzelec
- IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Zielona Góra Główna
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Leipzig HBF

JELENIA GÓRA
- IC FREDRO Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra
- IC HEWELIUSZ Jelenia Góra - Gdynia Główna/Hel
- IC KARKONOSZE Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna
- IC KONOPNICKA Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra
- IC ORZESZKOWA Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna
- IC POMORZANIN Jelenia Góra - Gdynia Główna
- IC SUDETY Jelenia Góra - Kraków Główny
- TLK SZCZELINIEC Jelenia Góra - Kraków Główny
- IC ŚNIEŻKA Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna

KŁODZKO MIASTO
- IC BALTIC EXPRESS Gdynia Główna - Praha Hl.N.
- TLK SZCZELINIEC Jelenia Góra - Kraków Główny
- IC ŚNIEŻKA Warszawa Wschodnia - Kudowa-Zdrój

LEGNICA
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Leipzig HBF
- IC GALICJA Przemyśl Główny - Berlin HBF
- IC ŁUŻYCE Warszawa Wschodnia - Zgorzelec
- IC MATEJKO Przemyśl Główny - Szczecin Główny
- IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Zielona Góra Główna
- IC ODRA Kraków Główny - Berlin HBF
- IC SWAROŻYC Wrocław Główny - Szczecin Główny/Świnoujście/Kołobrzeg
- IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF
- TLK WOLIN Kraków Główny - Świnoujście
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Leipzig HBF

LUBIN
- IC GALICJA Przemyśl Główny - Berlin HBF
- IC MATEJKO Przemyśl Główny - Szczecin Główny
- IC ODRA Kraków Główny - Berlin HBF
- IC SWAROŻYC Wrocław Główny - Szczecin Główny/Świnoujście/Kołobrzeg
- IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF
- TLK WOLIN Kraków Główny - Świnoujście

OLEŚNICA RATAJE
- IC ASNYK Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC BACZYŃSKI Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC DĄBROWSKA Białystok - Wrocław Główny
- IC KARKONOSZE Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna
- IC KRASIŃSKI Białystok - Wrocław Główny
- IC KUTER Gdynia Główna - Wrocław Główny
- IC LEŚMIAN Białystok - Wrocław Główny
- IC MICKIEWICZ Białystok - Wrocław Główny
- IC NAŁKOWSKA Białystok - Wrocław Główny
- IC SŁOWACKI Ełk - Wrocław Główny

ŚCINAWA
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Świnoujście
- IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Szczecin Główny
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Świnoujście

WROCŁAW GŁÓWNY
- EIP Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC ARTUS Gdynia Główna/Hel - Bielsko-Biała Główna
- IC ASNYK Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC BACZYŃSKI Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC BALTIC EXPRESS Gdynia Główna - Praha Hl.N.
- IC BOLKO Lublin Główny - Wrocław Główny
- IC BOSMAN Wrocław Główny - Kołobrzeg
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Świnoujście/Leipzig HBF
- IC DANUBIUS Poznań Główny - Wien HBF
- IC DĄBROWSKA Białystok - Wrocław Główny
- IC FAŁAT Przemyśl Główny - Poznań Główny
- IC FREDRO Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra
- IC GALICJA Przemyśl Główny - Berlin HBF
- IC GROTTGER Przemyśl Główny - Wrocław Główny
- IC GWAREK Kraków Główny - Ustka
- IC HALNY Poznań Główny - Zakopane
- IC HEWELIUSZ Bielsko Biała Główna/Jelenia Góra - Gdynia Główna/Hel
- IC KARKONOSZE Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna
- IC KONOPNICKA Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra
- TLK KOSSAK Przemyśl Główny - Kołobrzeg
- IC KRASIŃSKI Białystok - Wrocław Główny
- IC KUTER Gdynia Główna - Wrocław Główny
- EIC LECH Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC LEDNICA Wrocław Główny - Gdynia Główna
- IC LEŚMIAN Białystok - Wrocław Główny
- IC ŁEPNICKA Lublin Główny - Wrocław Główny
- IC ŁUŻYCE Warszawa Wschodnia - Zgorzelec
- IC ŁYSICA Kielce Główne - Wrocław Główny
- IC MALCZEWSKI Kraków Główny - Kołobrzeg
- IC MAMRY Wrocław Główny - Olsztyn Główny
- IC MATEJKO Przemyśl Główny - Szczecin Główny
- IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Szczecin Główny/Zielona Góra Główna
- IC MERKURY Wrocław Główny - Szczecin Główny
- IC MICKIEWICZ Białystok - Wrocław Główny
- IC MIESZKO Wrocław Główny - Gdynia Główna
- IC NAŁKOWSKA Białystok - Wrocław Główny
- IC NIEGOCIN Wrocław Główny - Olsztyn Główny
- IC ODRA Kraków Główny - Berlin HBF
- IC OLEŃKA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC ORZESZKOWA Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna
- EIC PANORAMA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- TLK PIRAT Kołobrzeg - Bielsko-Biała Główna
- IC PLANTY Wrocław Główny - Kraków Główny
- IC POMORZANIN Jelenia Góra - Gdynia Główna
- IC PORTA MORAVICA Wrocław Główny - Graz HBF
- IC SIEMIRADZKI Przemyśl Główny - Wrocław Główny
- IC SŁOWACKI Ełk - Wrocław Główny
- IC STRYJEŃSKA Lublin Główny - Wrocław Główny
- IC SWAROŻYC Wrocław Główny - Szczecin Główny/Świnoujście/Kołobrzeg
- IC SZKUNER Przemyśl Główny - Ustka
- IC ŚLĄZAK Poznań Główny - Przemyśl Główny
- EIC ŚLĘŻA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC ŚNIEŻKA Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna/Kudowa Zdrój
- IC URSA Przemyśl Główny - Berlin HBF
- EIC VIADRIA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF
- TLK WOLIN Kraków Główny - Świnoujście
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Świnoujście/Leipzig HBF
- IC WYSPIAŃSKI Wrocław Główny - Przemyśl Główny
- IC ZATOKA Gdynia Główna - Łódź Kaliska (w jedną stronę)
- IC ZEFIR Przemyśl Główny - Ustka
dinxles - 23-05-2025, 07:42
Temat postu:
Przydałoby się EIC FREDRO EIC SLEZA I EIC PANORAMA i EIC OPOLANIN... kiedyś one jeździły...
myszka - 23-05-2025, 08:04
Temat postu:
dinxles napisał/a:
Przydałoby się EIC FREDRO EIC SLEZA I EIC PANORAMA i EIC OPOLANIN... kiedyś one jeździły...


Przecież są EIC ŚLĘŻA, EIC PANORAMA, IC FREDRO, brakuje tylko OPOLANIN-a
Beatrycze - 23-05-2025, 12:33
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie pojadą do Leszna

Kolejną trasą, na jakiej pojawią się pociągi Kolei Dolnośląskich, ma być międzywojewódzki odcinek Wrocław – Leszno. Ma to ułatwić dojazd do miejscowości położonych na północ od stolicy Dolnego Śląska. KD wjeżdżają już do Wielkopolski, obsługując trasę Wrocław – Krotoszyn.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-dolnoslaskie-pojada-do-leszna--123238.html
myszka - 25-05-2025, 11:10
Temat postu:
WROCŁAW - PRZEMYŚL 2025/26

- IC FAŁAT Przemyśl Główny - Poznań Główny
- IC GALICJA Przemyśl Główny - Berlin HBF/Lehrter HBF
- IC GROTTGER Przemyśl Główny - Wrocław Główny
- TLK KOSSAK Przemyśl Główny - Kołobrzeg
- IC MATEJKO Przemyśl Główny - Szczecin Główny
- IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Szczecin Główny/Zielona Góra Główna
- IC SIEMIRADZKI Przemyśl Główny - Wrocław Główny
- IC SZKUNER Przemyśl Główny - Ustka
- IC ŚLĄZAK Poznań Główny - Przemyśl Główny
- IC URSA Przemyśl Główny - Berlin HBF/Lehrter HBF
- IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF/Lehrter HBF
- IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Świnoujście/Leipzig HBF
- IC WYSPIAŃSKI Wrocław Główny - Przemyśl Główny
- IC ZEFIR Przemyśl Główny - Ustka
Torczes - 25-05-2025, 16:31
Temat postu:
myszka napisał/a:
Przecież są EIC ŚLĘŻA, EIC PANORAMA, IC FREDRO, brakuje tylko OPOLANIN-a

dochodzi jeszcze EIC VIADRINA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny p.Poznań.Ciekawe w jakich godzinach rannych czy popołudniwych.
myszka - 25-05-2025, 16:50
Temat postu:
Z Warszawy rano, z Wrocławia popołudniu ( koło 18 )
Sunseed - 27-05-2025, 17:24
Temat postu:
Ten Mehoffer przez Poznań do Szczecina?
falipso - 27-05-2025, 17:50
Temat postu:
Nie przez Poznań, tylko przez LK 273.
sheva17 - 28-05-2025, 23:55
Temat postu:
Cytat:
Kolejną trasą, na jakiej pojawią się pociągi Kolei Dolnośląskich, ma być międzywojewódzki odcinek Wrocław – Leszno. Ma to ułatwić dojazd do miejscowości położonych na północ od stolicy Dolnego Śląska. KD wjeżdżają już do Wielkopolski, obsługując trasę Wrocław – Krotoszyn.

Dziwi niestety, że ta skandaliczna decyzja przeszła niemal bez echa. Pasażerowie tracą bezpośrednie połączenia osobowe z Poznania do Wrocławia, a korzystali z nich bardzo chętnie. Zostaną kolejki dzielnicowe i przesiadki w Lesznie, jakby KW i KD kilometrami nie mogły się po prostu wymienić. Oczywiście w imię walki z Polregio kolejny raz uderza się w pasażerów, którym zostanie tylko jeden bezpośredni skład obsługiwany właśnie przez tę spółkę.
Torczes - 29-05-2025, 10:50
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
Ten Mehoffer przez Poznań do Szczecina?


Przez Poznań znalazłem tylko IC MERKURY tylko nie wiem czy to dzienny czy nocny.
falipso - 29-05-2025, 12:52
Temat postu:
IC Merkury dalej będzie dzienny, natomiast Ursa będzie miał łącznika do Świnoujścia przez LK 351 za Przemyślanina.
Noema - 27-06-2025, 21:59
Temat postu:
Strona niemiecka potwierdziła uruchomienie od grudnia br. pociągów z Lipska do Krakowa i Przemyśla. Pociąg testowy PKP IC pojechał trasą Wrocław - Lipsk.

W Niemczech pociągi będą zatrzymać się na stacjach: Elsterwerda-Biehla, Ruhland i Hoyerswerda.

https://www.rbb24.de/content/rbb/r24/panorama/beitrag/2025/06/zug-elsterwerda-brandenburg-polen-krakau.html
myszka - 20-07-2025, 19:24
Temat postu:
Ekspansja Kolei Dolnośląskich.

Więcej:
https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,32109588,koleje-dolnoslaskie-beda-jezdzily-do-kolejnych-miast-przewoznik.html
Realny - 26-07-2025, 22:09
Temat postu:
Związkowcy POLREGIO apelują do premiera Tuska o ratunek dla połączeń Wrocław–Poznań

Do redakcji Kuriera Kolejowego wpłynęło pismo organizacji związkowych działających przy POLREGIO S.A. w Poznaniu i we Wrocławiu, skierowane do premiera Donalda Tuska. Sygnatariusze listu wyrażają stanowczy sprzeciw wobec planowanej likwidacji bezpośrednich połączeń kolejowych na trasie Wrocław Główny – Poznań Główny od 14 czerwca 2026 roku. Według związkowców decyzja ta została podjęta jednostronnie przez władze Województwa Dolnośląskiego i grozi poważnymi konsekwencjami zarówno dla pasażerów, jak i dla samego przewoźnika.

Czytaj więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/48492/zwiazkowcy-polregio-apeluja-do-premiera-tuska-o-ratunek-dla-polaczen-wroclaw-poznan.html
sheva17 - 31-07-2025, 23:00
Temat postu:
A czy wiadomo coś więcej o obsłudze relacji Wrocław - Opole - Wrocław od grudnia? KD pojadą do Brzegu czy jednak do Opola? Zakładam, że w relacji do Brzegu jako uzupełnienie oferty Polregio, bo idiotyczne przesiadki już w Lesznie wystarczą.
myszka - 23-08-2025, 19:45
Temat postu:
Pociągi RegioJet ominą Wrocław.

więcej: https://regiojet.pl/regiojet-w-polsce
Auderman - 24-08-2025, 08:45
Temat postu:
Jak się wejdzie na stronę główną to tam będzie mapka z uwzględnieniem Wrocławia i Łodzi
myszka - 24-08-2025, 12:45
Temat postu:
Pisałam wyraźnie pociągi.
Mapka o której piszesz uwzględnia połączenia autokarowe Warszawa - Łódź - Wrocław - Praga.
Victoria - 30-08-2025, 19:51
Temat postu:
Dolnośląskie: Pociąg Regio do Łodzi jechałby zbyt długo

W kolejnym rocznym rozkładzie jazdy ponownie nie znajdą się pociągi kategorii Regio łączące Łódź z Wrocławiem. Dolnośląski samorząd tłumaczy, że pomiędzy miastami kursuje coraz więcej składów dalekobieżnych. Przekonuje też, że możliwy do zaoferowania czas przejazdu pociągiem Regio byłby nieatrakcyjny dla podróżnych.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolnoslaskie-pociag-regio-do-lodzi-jechalby-zbyt-dlugo--124445.html
Realny - 03-09-2025, 18:38
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie dojadą do kolejnych miast. Padły daty

Koleje Dolnośląskie uruchomią połączenia do kolejnych miast w naszym regionie, a nawet w Wielkopolsce i na Opolszczyźnie. Kolejowe plany na najbliższe miesiące ogłosiły dziś władze Dolnego Śląska.

* Oława i Brzeg - od grudnia 2025
* Leszno, Żmigród, Oborniki Śląskie - od czerwca 2026
* Bierutów - od czerwca 2026

Czytaj więcej:
https://tuwroclaw.com/artykul/koleje-dolnoslaskie-n1883038
Pirat - 10-09-2025, 18:39
Temat postu:
PKP PLK opublikowało na Portalu Pasażera nowy rozkład jazdy. W wyszukiwarce połączeń należy wybrać datę po 14.12.2025.

https://portalpasazera.pl
kub@ - 11-09-2025, 13:20
Temat postu:
Od grudnia 2025 połączenia IC z Wrocławia Głównego w kierunku Zgorzelec/Horka przez Węgliniec

Na trasie Wrocław Główny Węgliniec kursować będą trzy pociągi InterCity:

1. IC SAXONIA (60003/132)
Odjazd: 09:30 z Wrocławia Głównego
Przyjazd: 10:41 do Węglińca

2. IC VIA REGIA (60009/134)
Odjazd: 13:30 z Wrocławia Głównego
Przyjazd: 14:41 do Węglińca

3. IC ŁUŻYCE (1645)
Odjazd: 19:26 z Wrocławia Głównego
Przyjazd: 20:37 do Węglińca

Czas przejazdu każdego połączenia: 1h 11 min
Stella - 11-09-2025, 18:23
Temat postu:
Od grudnia na linii zgorzeleckiej przybędzie jedna para KD Sprinterów:

Wrocław Gł. 10:22 - Zgorzelec 11:55
Zgorzelec 12:19 - Wrocław Gł. 13:53

Przedpołudniowy pociąg do Lubania wyjedzie z Wrocławia kwadrans wcześniej (o 11:30) i będzie to kurs przyspieszony, natomiast pociąg o 11:45 pojedzie do Zgorzelca.

I to tyle pozytywnych zmian. Nadal będzie brakować późnowieczornego (po 22-ej) pociągu do Bolesławca i Zgorzelca (ostatni pociąg o 21:45). Natomiast ostatni pociąg z Wrocławia do Lubania nadal o 19:45 co jest stanowczo za wcześnie.

Niestety, ale miasta położone na zachód od Legnicy są pod tym względem konsekwentnie dyskryminowane przez KD i myślę, że to najwyższa pora, żeby podjąć stanowcze działania. Temat wielokrotnie podnoszony na forum jest przez decydentów z KD i UMWD notorycznie olewany:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=411214#411214

W załączniku nowy rozkład jazdy dla stacji Bolesławiec.
Jaro96 - 11-09-2025, 19:04
Temat postu:
Może brakuje spółki kolejowej, która ma siedzibę w Weglińcu.
Noema - 11-09-2025, 21:55
Temat postu:
Stella napisał/a:
Nadal będzie brakować późnowieczornego (po 22-ej) pociągu do Bolesławca i Zgorzelca (ostatni pociąg o 21:45). Natomiast ostatni pociąg z Wrocławia do Lubania nadal o 19:45 co jest stanowczo za wcześnie.

Niestety, ale miasta położone na zachód od Legnicy są pod tym względem konsekwentnie dyskryminowane przez KD i myślę, że to najwyższa pora, żeby podjąć stanowcze działania.

Ustalmy fakty. Oto planowane ostatnie w dobie połączenia KD z Wrocławia do dolnośląskich miast:

19:45 Lubań Śl.
20:50 Międzylesie (Bystrzyca Kłodzka)
21:30 Lubin
21:45 Zgorzelec (Chojnów, Bolesławiec)
21:55 Jelenia Góra
22:31 Bielawa (Świdnica, Dzierżoniów)
22:50 Głogów (Wołów, Ścinawa)
22:50 Jelcz-Laskowice (Siechnice)
22:50 Kłodzko (Strzelin, Ziębice)
22:55 Rawicz (Oborniki Śl., Żmigród)
23:04 Wałbrzych (w weekendy Jelenia Góra)
23:08 Krotoszyn (Oleśnica, Milicz)
23:15 Trzebnica
23:45 Legnica

W zasadzie nie odbiega to od stanu obecnego, więc kolejny rok z rzędu mamy marazm i stagnację. Jeśli chodzi o miasta powiatowe to tutaj najgorzej ma Lubań. Zaś najbardziej uprzywilejowana jest Legnica, gdyż aż trzy ostatnie w dobie pociągi z Wrocławia w kierunku Legnicy (odj. 22:15, 22:45, 23:45) będą dojeżdżać tylko do Legnicy!

Trzeba zmienić politykę kolejową KD w kwestii ostatnich połączeń z Wrocławia. Ostatni lub ewentualnie przedostatni pociąg w dobie powinien jechać do końca trasy. I poniekąd tak jest wszędzie z wyjątkiem linii zgorzeleckiej. Nie może być tak, że dla betonu KD po zmroku Polska kończy się na Kaczawie. Na zachód od Legnicy też mieszkają ludzie, którzy mają potrzebę wyjechać późnym wieczorem z Wrocławia, żeby dotrzeć po północy do domu, z pracy bądź z przesiadek z pociągów IC.

Tak jak prawie 20 lat temu szantażem, groźbami i straszeniem sądami wymusiliśmy na betonie PR Wrocław uruchomienie pociągu z Wrocławia do Węglińca o 21:45 (wtedy ostatni pociąg był przed godz. 20, tak jak teraz do Lubania), tak do dziś nic się nie zmieniło. Przez te kilkanaście lat KD nie wniosły tutaj absolutnie nic nowego, tylko z pietyzmem utrzymują zastany patologiczny stan. Ba, jest nawet gorzej, bo wtedy jeździł jeszcze nocny pospieszny do Drezna i można było uniknąć w nocy wielogodzinnego koczowania na Dworcu Głównym we Wrocławiu.

Wystarczy zrobić kilka kosmetycznych zmian w rozkładzie jazdy, żeby wszyscy byli w miarę zadowoleni. Możliwości jest kilka, a oto moja propozycja:

21:45 Lubań Śl.
22:15 Lubin
22:45 Zgorzelec

W tej sprawie trzeba pisać do UMWD, bo tylko on może wpłynąć na beton KD, który moim zdaniem ma jakąś awersję do linii zgorzeleckiej. I to pomimo faktu, że Bolesławiec generuje średnio większy potok pasażerów na jeden pociąg niż Legnica:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=414028#414028

To są liczby (dane UTK), ale nic tak nie przemawia jak obraz, więc tutaj zdjęcia z Bolesławca:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=410307#410307
https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=410352#410352
sympatyk - 18-09-2025, 13:25
Temat postu:
Od grudnia ostatni wieczorny szynobus do Karpacza przyjedzie z Goerlitz a odjedzie do Wałbrzycha Głównego.
KolejowaMława - 11-10-2025, 00:14
Temat postu:
Do tego ostatni w dobie KD do Szklarskiej Poręby (Piechowic) odjeżdża z Wrocławia o godzinie 17:22.
Noema - 26-10-2025, 23:46
Temat postu:
KolejowaMława, to też skandal, ale to już nie moja działka. W tym regionie prężnie działa KODLK, który niestety skupia się niemal wyłącznie na połączeniach dalekobieżnych. A połączenia regionalne są nie mniej ważne, a nawet dużo ważniejsze.

Skoro czynnik społeczny nie patrzy decydentom KD/UMWD na ręce, to beton KD robi co chce, kompletnie olewając istotne zagadnienia, które od lat podnoszę na forum. Niestety, ale sama nic nie wskóram.

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=414659#414659
https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=414585#414585
Światowid - 29-10-2025, 16:27
Temat postu:
Co do Szklarskiej Poręby. Znamy tą trasę bardzo dobrze i wiemy, że ma ona charakter mocno turystyczny. O ile linia do Karpacza jest konkurencyjna względem samochodów i autobusów PKS o tyle tutaj jest problem. Często jest tak, że na odcinku Jelenia Góra- Szklarska nawet w ciągu dnia poza weekendami pociągi jeżdżą mocno pustawe i pchanie jeszcze czegoś dodatkowego od Jeleniej w stronę Szklarskiej nie ma żadnego wytłumaczenia. Linia do Szklarskiej ze względu na swoje położenie geograficzne nigdy niestety nie będzie konkurencyjna z samochodami. Co do innych regionów ciężko jest nam wywnioskować cokolwiek odnośnie natężenia potoków pasażerskich w pociągach regionalnych bo musielibyśmy na stałe kontrolować ruch w każdym mieście. Dlatego w większości nasze działania skupiają się na poszerzaniu siatki połączeń międzywojewódzkich, bo na tak zwanych końcówkach jest ona nadal mocno zaniedbana a tym w województwie nie zajmuje się prawie nikt. Czekamy obecnie na odpowiedź z Ministerstwa w sprawie poszerzenia oferty dla Zgorzelca od rj 2026/27 (Kraków, Warszawa, Trójmiasto) Jeleniej Góry (Lublin, Szczecin, Kraków) i Kłodzka i Nysy (Warszawa). Na początku przyszłego roku 2026 utworzymy wykaz poprawek do wprowadzenia na poszczególnych liniach do UMWD. Pozbieramy wszystkie opinie i skargi i wyślemy do władz województwa.
Realny - 01-11-2025, 20:38
Temat postu:
Nowy rozkład jazdy na sezon 2025/2026 dla województwa dolnośląskiego

Stolica województwa dolnośląskiego w rozkładzie jazdy na sezon 2025/2026 otrzyma 4 nowe połączenia z innymi większymi miastami w kraju. Dzięki uruchomieniu pociągu IC Ursa Wrocław zyska nocne połączenie z Berlinem. Oprócz tego uruchomione zostaną 2 połączenia z Lipskiem.

Czytaj więcej:
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/nowy-rozklad-jazdy-na-sezon-2025/2026-dla-wojewodztwa-dolnoslaskiego.html
Pirat - 02-11-2025, 19:40
Temat postu:
Tylko jeździć! Nocnym pociągiem przyjedziemy z Berlina, za dnia wyruszymy do Lipska. Oto nowe połączenia PKP Intercity z Wrocławiem

To jest bardzo dobra wiadomość dla fanów podróży koleją. W nowym rozkładzie jazdy na sezon 2025/2026 Wrocław otrzyma cztery nowe połączenia z innymi większymi miastami w Polsce. A dzięki uruchomieniu pociągu IC Ursa stolica Dolnego Śląska zyska nocne połączenie z Berlinem. Oprócz tego uruchomione zostaną dwa połączenia z Lipskiem. Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał od połowy grudnia.

Czytaj więcej na gazetawroclawska.pl
Beatrycze - 03-11-2025, 22:10
Temat postu:
Lepszy rozkład jazdy na trasie Legnica – Kamieniec Ząbkowicki

Poprawa parametrów technicznych Magistrali Podsudeckiej pozwala na ułożenie atrakcyjniejszego rozkładu jazdy. Pierwsze zmiany podróżni mają odczuć już w grudniu, gdy kolejne kursy będą rozłożone równomierniej w ciągu dnia. Kolejne udogodnienia pojawią się do 2027 r.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lepszy-rozklad-jazdy-na-trasie-legnica--kamieniec-zabkowicki--125275.html
Noema - 05-11-2025, 08:40
Temat postu:
Światowid napisał/a:
Co do Szklarskiej Poręby. Znamy tą trasę bardzo dobrze i wiemy, że ma ona charakter mocno turystyczny. O ile linia do Karpacza jest konkurencyjna względem samochodów i autobusów PKS o tyle tutaj jest problem. Często jest tak, że na odcinku Jelenia Góra- Szklarska nawet w ciągu dnia poza weekendami pociągi jeżdżą mocno pustawe i pchanie jeszcze czegoś dodatkowego od Jeleniej w stronę Szklarskiej nie ma żadnego wytłumaczenia.

Co do sezonowości tej linii oczywiście masz rację. Usprawiedliwiasz beton KD, ale jak wytłumaczysz fakt, że pociągi IC też jeżdżą puste, a mimo to całorocznych połączeń dalekobieżnych do/z Szklarskiej Poręby sukcesywnie przybywa? Parę dni temu media donosiły, że w pociągu IC „Karkonosze” do Szklarskiej Poręby było aż... 10 pasażerów.

https://www.tvp.info/89818805/pociag-intercity-karkonosze-nie-dotarl-do-szklarskiej-poreby-utknal-na-wzniesieniu-przewoznik-tlumaczy

Pociągi KD nie jeździłyby puste, gdyby rozkład jazdy był dostosowany do potrzeb lokalsów. Jeśli np. ktoś mieszka w Szklarskie Porębie a pracuje w Jeleniej Górze (albo odwrotnie) to nie kupi biletu miesięcznego na pociąg, skoro po pracy nie będzie miał czym wrócić. Ktoś taki pojedzie swoim autem. Ludzie pracują w różnych godzinach, często mają nienormowany czas pracy, a rozkład jazdy układają biurwy pracujące od 7:00 do 15:00, które myślą, że wszyscy tak pracują. I rozkład jazdy tworzą pod siebie.

Światowid napisał/a:
Na początku przyszłego roku 2026 utworzymy wykaz poprawek do wprowadzenia na poszczególnych liniach do UMWD. Pozbieramy wszystkie opinie i skargi i wyślemy do władz województwa.

Sprawa jest na CITO. Moje postulaty znasz, są od lat kolportowane na forum. Wystarczy skopiować i wysłać do UMWD i KD. Najważniejsze to kwestia ostatnich połączeń w dobie z Wrocławia. Ja tego nie zrobię, bo mnie oleją, beton KD mnie nienawidzi i na Zgorzelec reagują alergicznie. KODLK ma dużo większą siłę rażenia.

Miłego dnia!
Auderman - 05-11-2025, 09:54
Temat postu:
Cytat:
Jeśli np. ktoś mieszka w Szklarskie Porębie a pracuje w Jeleniej Górze (albo odwrotnie) to nie kupi biletu miesięcznego na pociąg, skoro po pracy nie będzie miał czym wrócić. Ktoś taki pojedzie swoim autem.

Ostatni pociąg z Jeleniej Góry do Szklarskiej jest po 19 (to ten co wyjeżdża z Wrocławia o 17). Jest co całkiem sensowna pora bo późniejszy pociąg jakby miał jechać pusty na 5 członów to jest bez sensu. To już lepiej te 3 samochody więcej na drodze.
Wieczorem dla miejscowych jeszcze jeździ PKS.
Światowid - 05-11-2025, 10:23
Temat postu:
Wielokrotnie powtarzałem że nie jestem zwolennikiem pchania codziennych IC do Szklarskiej i jakichkolwiek IC do Karpacza. To Jelenia Góra jest centrum regionu a o położeniu węzła kolejowego, który stanowi świetną bazę wypadową dla połączeń zasilających pośrednio Zgorzejecką czy Podsudecką to nie będę się już powtarzał.Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Zamiast płacić PLK za dłuzszy postój wagonów w Jeleniej pociąg jedzie do Szklarskiej i tam stoi krócej. Nie jestem za tym rozwiązaniem u ważam że jest to publiczne wywalanie pieniędzy w błoto. W ostatnim piśmie do Ministerstwa poruszyłem ten temat i zasugerowałem że za te pieniądze ważniejsze jest uruchomienie połaczeń do Szczecina, które poprzez zatrzymanie w Węglińcu byłoby świetną alternatywą podróży w stronę północną również dla mieszkańców Zgorzelca i Bolesławca nie mówiąc o aglomeracji Żarsko- Żagańskiej. Pociągi IC do Karpacza to również parodia.
Co do KD . Kilka osób z mojej grupy pracuje w Szklarskiej i widzi jak to wygląda. Problem jest bardziej złożony. Położenie dworca jest bardzo nieatrakcyjne ( wysoko i daleko). Dla turystów to żaden problem ale pracownik czy mieszkaniec nie będzie codziennie pokonywał takiej trasy gdzie dużo bliżej ma autobus. Mieszkańcy i pracownicy nawet w ciągu dnia z pociągów tu mało korzystają.

Na marginesie. Ministerstwo odpisało nam na propozycje dotyczące połączeń Zgorzelca od rj 26/27. Przyjżą się temu i przeanalizują sprawę.
Noema - 05-11-2025, 11:46
Temat postu:
Światowid, nie znam waszych lokalnych uwarunkowań, jednak uważam, że ostatni pociąg z Wrocławia do Szklarskiej Poręby jest zbyt wcześnie.

Co do połączenia dalekobieżnego na trasie Jelenia Góra - Szczecin nie wiem czy jest na to szansa bez remontu linii lubańskiej, aczkolwiek jest ono potrzebne. Jednak to co można zrobić na już to uruchomienie bezpośrednich połączeń KD (2-3 pary dziennie) na trasie Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. Mieszkańcy Legnicy, Chojnowa, Bolesławca w zasadzie nie mają żadnego dojazdu w pobliskie Karkonosze. Alternatywą jest kilkugodzinna jazda z przesiadkami w Lubaniu i Gryfowie, co nie ma żadnego sensu. Mam znajomych w Bolesławcu, z którymi chodzę po górach i oni bardzo narzekają na brak dojazdu koleją, w rozsądnym czasie i bez zbędnych przesiadek. Efekt jest taki, że w góry jeżdżą samochodem.

W tej sprawie jako KODLK też uderzajcie do UMWD/KD, bo to jest absurd i skandal, żeby z Legnicy łatwiej można było dojechać pociągiem KD nad Morze Bałtyckie niż w pobliskie Karkonosze.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group