snajper napisał/a: |
W rozkładzie 1986/87 jest:
8 par pociągów: Chabówka - Nowy Sącz. 4 pary pociągów: Chabówka - Mszana [...] Natomiast MPK to co innego bo jeździ w ruchu miejskim gdzie nie ma aż takich zagrożeń (najwyżej małe stłuczki bywają) a nie miedzymiastowym, gdzie są większe prędkości i groźne wypadki (jak tych pracowników z plantacji co wszyscy w busie zgineli). |
snajper napisał/a: |
Stary pociąg ma stare pudło i stare wnętrze pasażerskie, natomiast elementy mechaniczne typu silniki, zestawy kołowe itd, ma nowe bo powymieniane przy naprawach głównych. Dlatego nie ma 50 letnich składów i lokomotyw, bo części mechjaniczne są nowsze jedynie stare jest pudełko.
W 20 letnim busie to wymieniono najwyżej pasek rozrządu, w tych starych busach materiały są tak wyeksplatowane w każdej chwili może np. odpaść koło. Każdy kto wsiada do busa, choć ma do wyboru kolej to samobójca. Może wprowadźmy busom naprawy rewizyjne co półtora roku, a co jakiś czas naprawy główne, które będą miały wymagany taki sam zestaw napraw i wymian części na nowe jak w przypadku taboru trakcyjnego. Ciekawe czy wtedy Busiarstwo też by miało takie niskie ceny, |
Cytat: |
Ciekawe co wolą pasażerowie jechać komfortowo, czy podniecać się tym że stary i śmierdzący pociąg ma silniki asynchroniczne dzięki którym przyspieszenie zwiększyło się o 0,2 m/s2? Dziękuję za takie unowocześnienie - plastikowe klocki hamulcowe i inne super modernizacje przez które nawet doświadczenii maszyniści boją się wyjechać. |
Cytat: |
w busie nie można jechać konfortowo nawet jak jest rok produkcji 2011. Z prostej przyczyny, Jest w nim za ciasno. |
Cytat: |
Stary pociąg ma stare pudło i stare wnętrze pasażerskie, natomiast elementy mechaniczne typu silniki, zestawy kołowe itd, ma nowe bo powymieniane przy naprawach głównych. Dlatego nie ma 50 letnich składów i lokomotyw, bo części mechjaniczne są nowsze jedynie stare jest pudełko. |
snajper napisał/a: |
Może poprostu nie jestem delikatny jak królowa angielska lub 90% userów tego forum, i to że jednostka EN57 stuka i trzęsie mi nie przeszkadza. Dodatkowo przejechałem 11.000 km rok temu, i takie sprawy jak brak ogrzewania, czy brak miejsca siedzącego zdarzały sie sporadycznie w 90% przypadków wszystko działało, miejsce było. Natomiast czytając wściekłe ataki na kolej (nie pisze tu o wykrywaniu afer robionych przez prezesów, bo to dobrze, że robicie, chodzi mi o teksty w stylu że nie da się jechać bo napewno człowieka śnieg zasypie itd.) można odnieść wrażenie, że w każdym pociągu nie ma gdzie siąść i śnieg sypie do środka, a to zdecydowanie nie prawda. |
Cytat: |
Należy zmienić przepis który mówi że do 50km samochód przewożący osoby nie ma obowiązku posiadania tachografu. Tak się składa że na krótkich trasach jest największe przeładowanie |
snajper napisał/a: |
@kns, w busie nie można jechać konfortowo nawet jak jest rok produkcji 2011. Z prostej przyczyny, Jest w nim za ciasno. Wysoka osoba wychodzi z bólem nóg. odległość między fotelami może jest dobra dla małych dzieci albo drobnych dziewczyn co najwyżej. Dla osoby 180 cm jest już bardzo ciasno. Nie mówiąc już o sytuacji kiedy mamy duży bagaż, na przykład 30 kilowy plecak ze stelażem bo jedziemy w góry albo nad morze. Dodatkowo stare busy a takich jest większość, trzęsą niemiłosiernie na każym wyboju. Więc o jakim konforcie w busach ty w ogóle piszesz. Może pomyliłeś busy z autobusami wycieczkowymi, choć od tych też wolę kolej, z kolejowym układem siedzeń (do siebie), z możliwością połażenia po składzie itd. |
snajper napisał/a: |
Busów natomiast otwarcie nie lubię bo nie lubię być pakowany do ciasnej puszki, lubie mieć przestrzeń. Aha no skoro sam się przyznałeś, że do busa nie zapakuję 30 kilowego plecaka, to czym pojadę do Krynicy pochodzić po górach albo na narty na jeden z lepszych wyciągów w Polsce, no czym, jak mi przez twoje busy zlikwidują połączenia ? Po za tym busy są niebezpieczne, lepiej je omijać z daleka, ale jak to mówią każdy jest kowalem własnego losu. |
Cytat: |
za zatrzymywanie się poza przystankami |
Cytat: |
Winiety, podatek od środków transportowych, przegląd, ubezpieczenie + często raty leasingowe, w brew pozorom tego mało nie jest (kilka tysięcy złotych rocznie), do tego od 1 lipca wprowadzone będzie e-myto na krajówki więc każdy przejechany kilometr na wybranych drogach to będzie koszt wyższy o nawet 40 groszy. |
Cytat: |
nie ma co tłumaczyć bo niektórzy poprostu nienawidzą transportu kolejowego |
Cytat: |
Mało kto wybierze pociąg, czy nawet PKS, jeśli bus podwiezie go możliwie najbliżej domu. |
Henryk napisał/a: | ||
A wiesz dlaczego? Bo do kolei pasażerskiej trzeba dopłacać. |
snajper napisał/a: |
A ja poraz kolejny ponawiam pytanie dlaczego nie poszukacie (Henryk i KNS) forum o Waszych kochanych busikach ?? Tylko siejecie tu zament Krytykując z automatu wszystko co jest związane z koleją ?? To kolejowe forum, tu ludzie się często zastanawiają wspólnie jak obronić przed likwidacją / reaktywować jakąś linię. |
kns napisał/a: |
Pasażer, który raz wsiadzie do pociągu gdzie jest śnieg już więcej do innego nie wsiądzie jeśli nie będzie musiał. |
Henryk napisał/a: |
mozambikpl, pozostaje mi sie podpisac pod twoim postem. Tez lubie kolej i uzywam jej codziennie, ale nie twierdze, ze kolej jest zawsze lepsza od busow - bo nie jest, i tam gdzie kolej potrzebuje doplat, powinna byc zlikwidowana. |
snajper napisał/a: |
Małopolskie i tak topi kasę na lewo i na prawo (np. w nieudolne modernizacje stadionów za wiele wyższą cenę niż można to było zrobić, remontowanie elewacji sukiennic co pare lat na nowo choć nic im nie jest, most dla pieszych nad Wisłą choć 100 m dalej jest most dla samochodów mający też chodniki dla pieszych i inne takie), to niech wyremontuje jednostki. |
ET40 napisał/a: |
Zastanów się dobrze dlaczego ten śnieg w tym pociągu jest. Nie dlatego, że jest zima. |
Cytat: |
Na obsługę nowych jednostek i przypisanych im tras powinien odbyć się przetarg. |
Cytat: |
Mamy wiek XXI lokalne przewozy kolejowe pora zakończyć . Dosyć mamy już tych pustych pociągów blokujących nasz drogi |
Cytat: |
Pasażer w kieszeni naniósł? Jest śnieg bo napadało przez niedomykające się drzwi i okna oraz jest przez brak ogrzewania. |
Henryk napisał/a: | ||
A wiesz dlaczego? Bo do kolei pasażerskiej trzeba dopłacać. |
anna50 napisał/a: | ||
Tak masz racje zgadzam się z Tobą mozambikpl teraz nawet spora suma dotacji została odebrana PKP aby modernizować drogi . Mamy wiek XXI lokalne przewozy kolejowe pora zakończyć . Dosyć mamy już tych pustych pociągów blokujących nasz drogi |
ET05 napisał/a: |
Podobno nie ma tu arona... |
Krzysztof21 napisał/a: |
anna50, zdekonspirowałeś się.
Zacytuję post, jaki wczoraj pojawił na forum RK o godzinie 18:08 (zobacz). Autor podpisał się jako: "Aron znawca kolei na Śląsku". A napisał tak: "a po co pociągi z Bielska do Wadowic? Raz że Wadowice lezą w woj. małopolskim, a dwa że przecież tam bus busa busem pogania. Nie ma to sensu ekonomicznego." I proszę zacytowany przeze mnie post porównać z postem użytkownika o nicku "anna50". No to tyle, dalszy komentarz jest zbędny. |
kns napisał/a: |
Pasażer w kieszeni naniósł? Jest śnieg bo napadało przez niedomykające się drzwi i okna oraz jest przez brak ogrzewania.
|
kns napisał/a: |
Ja bym powiedział, że przerost zatrudnienia. Gdyby zwolniono zbędnych pracowników byłoby na wszystko. |
Cytat: |
Ja bym powiedział, że przerost zatrudnienia. Gdyby zwolniono zbędnych pracowników byłoby na wszystko. |
kryniczanin napisał/a: |
Pułtuś, Ja bym powiedział że jeden zbędy pracownik to znacznie więcej - wypłata, zus, podatek, jego dojazd, dodatki, premie, prąd który zużyje w biurze na robienie kawy, woda, ogrzewanie biura itd. średnio 4000pln? Redukcja biurwy o 90-95% i na kolei kasy jest pod dostatkiem. Na linii już tak nie jest ale w biurach owszem. |