INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Fundusz Własności Pracowniczej PKP

Arek - 08-08-2007, 16:26
Temat postu: Fundusz Własności Pracowniczej PKP
Pracownicy PKP otrzymali w 2003 roku udziały w kolejowych spółkach. Wszystkim pracującym, a także emerytom i rencistom przydzielano je w zależności od stażu pracy.

Każdy z nich był wart wtedy 2,30 zł. Obecnie wartość udziałów jest prawie ośmiokrotnie większa. Od dziś można zamienić je na pieniądze. Ale na nagły przypływ bogactwa kolejarze nie mają co liczyć.

Zgodnie z ustawą o restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa PKP w 2003 roku został utworzony fundusz inwestycyjny. Pieniądze, które były do dyspozycji podzielono na jednostki uczestnictwa. Każdy z zatrudnionych w chwili tworzenia funduszu oraz emeryt czy rencista kolejowy w zależności od stażu pracy otrzymywał ich odpowiednia liczbę. Zatrudnieni najkrócej, a więc mniej niż rok, otrzymali jedną jednostkę, wartą 2,30 zł. Ci, którzy przepracowali na kolei więcej niż 25 lat otrzymali takich jednostek 14. Na fundusz miało wpływać także 15 procent zysków z prywatyzacji kolejowych przedsiębiorstw.
Wszystkie pieniądze, jak w każdym funduszu miały być inwestowane, a tym samym pieniądze miały robić następne pieniądze.
Pracownicy, którzy je otrzymali nie mogli pozbyć się jednostek uczestnictwa w funduszu. Dziś mogą już to zrobić.
Jednak nawet ośmiokrotny wzrost ich wartości nie jest dla kolejarzy satysfakcjonujący.
– Nikomu naprawdę nie zależało, żebyśmy na tym zarobili – twierdzi Katarzyna Wieczorek, przewodnicząca Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność” w Poznaniu.

Gdy powstawał Fundusz Własności Pracowniczej, zakładano, że docelowo wpłynie do niego ponad miliard złotych. Po pięciu latach jego istnienia wpływy osiągnęły nieco ponad dziesiątą część zakładanych. Przyczyną jest fakt, że kolejowe spółki to wciąż własność Skarbu Państwa.
Znaczących wpływów do funduszu więc nie było.
–Funduszem Własności Pracowniczej zarządza towarzystwo Legg Mason – twierdzi Marek Sieczkowski z biura prasowego PKP – od jego działań zależy wartość jednostek.
Katarzyna Wieczorek sądzi, że nie wyłącznie. Kolejny problem to złe zarządzanie majątkiem.
– Nieraz odnosiliśmy wrażenie, że niektóre spółki należące do kolei, takie jak Ferpol, są celowo doprowadzane do upadłości – twierdzi. – Poza tym państwo mogło uwłaszczyć kolej jedną ustawą. Nie doszło do tego, a to na pewno przeszkadza.
Na razie prywatyzacja kilkunastu spółek koleito wciąż sprawa dość odległa.
Trudno więc liczyć w najbliższym czasie na znaczący wzrost wartości jednostek uczestnictwa w funduszu.

Zwłaszcza dla emerytów i rencistów, którzy mają udziały w funduszu czas jest sprawą kluczową. Tylko tych, którzy w 2003 roku mieli za sobą dłuższy niż 25-letni staż pracy na kolei było ponad 170 tysięcy.
Dla nich, jeśli chcą ze swoich udziałów skorzystać sami, prawo do sprzedania ich teraz może się okazać jedyną szansą.
Ci, którzy dostali ich najwięcej mogą zarobić niespełna 280 złotych.
– Mimo że jak na fundusz opierający się na obligacjach i lokatach stopa zwrotu jest wprost kosmiczna, to wynika ona nie tyle z jakości inwestowania, ale z wpływów z PKP. Mimo wszystko to wciąż niewielkie pieniądze – twierdzi analityk Maciej Kossowski. – Zapewne będzie grupa takich, którzy zechcą te jednostki sprzedać. W dłuższej perspektywie zyskają na tym ci, którzy poczekają.
Niezależnie od tego, ile czasu upłynie jeszcze do prywatyzacji kolei, wpływy z niej zasilą fundusz.
Pieniądze zaś będą dzielone wśród tych, którzy zdecydowali się zatrzymać udziały w PKP. Im mniej ich będzie, tym inwestycja będzie zyskowniejsza.

Fundusz Własności Pracowniczej jest funduszem stabilnego wzrostu. Oznacza to, że może część środków inwestować w akcje, pozostałe w obligacje i lokaty. Taka strategia inwestycyjna gwarantuje relatywnie wysoki zysk, przy średnim poziomie ryzyka.
Najlepsze z otwartych funduszy inwestycyjnych, które obracają wyłącznie pieniędzmi swoich klientów osiągają roczną stopę zwrotu na poziomie nie przekraczającym 25 procent.
W praktyce strategia inwestowania Funduszu Własności Pracowniczej jest bliższa bezpiecznym funduszom inwestycyjnym, których roczne stopy wzrostu nie przekraczają 10 procent.

Źródło: Głos Wielkopolski
directorpkp - 19-08-2007, 14:05
Temat postu:
A co będzie z akcjami spółki PKP IC. Czy otrzymają je tylko pracownicy PKP IC czy może wszyscy pracownicy Grupy PKP.
Arek - 21-08-2007, 13:37
Temat postu:
KOMUNIKAT ZARZADU PKP SA
O ZMIANACH W STATUCIE FWP PKP SFIO

Uchwała z dn. 13. sierpnia 2007r. Zarzad PKP SA dokonał zmiany Statutu polegajacej na:
1) wykresleniu § 24 Statutu Funduszu w aktualnym brzmieniu, okreslonym poniżej:
„§ 24
1. Warunkiem składania okreslonych przez Fundusz rodzajów zlecen, a w szczególnosci zlecen odkupienia jednostek uczestnictwa droga telefoniczna, telefaksowa oraz za posrednictwem internetu jest złożenie przez Uczestnika pisemnego oswiadczenia o zapoznaniu sie z warunkami składania zlecen droga telefoniczna, telefaksowa oraz za posrednictwem internetu, zwanych dalej warunkami i przyjeciu tych warunków oraz udzieleniu pełnomocnictwa Towarzystwu lub podmiotowi przez nie wskazanemu do wystawiania pisemnych zlecen na podstawie złożonych przez Uczestnika dyspozycji. Dyspozycje, na podstawie których wystawiane sa pisemne zlecenia sa przechowywane przez Towarzystwo.
2. Warunki okreslaja w szczególnosci rodzaje zlecen, jakie moga byc składane droga telefoniczna, telefaksowa oraz za posrednictwem internetu, sposób identyfikacji Uczestnika oraz minimalne warunki techniczne umożliwiajace składanie zlecen droga telefoniczna, telefaksowa oraz za posrednictwem internetu.
3. Warunki nie moga zmieniac praw Uczestników i ograniczac obowiazków, a także odpowiedzialnosci Funduszu wynikajacych z prawa i Statutu.
4. W przypadku, gdy dyspozycje, o których mowa w ust. 1 zawieraja wszystkie elementy identyfikujace Uczestnika okreslone w warunkach, lecz zostały złożone przez nieupowa¿niona przez Uczestnika osobe trzecia, Fundusz nie ponosi odpowiedzialnosci za realizacje takiego zlecenia.”
2) przyjecie nastepujacego brzmienia § 26 ust. 1 Statutu Funduszu:
„§ 26
Po upływie terminu, o którym mowa w § 25 ust. 1, Fundusz odkupuje jednostki uczestnictwa za posrednictwem Towarzystwa lub innego uprawnionego podmiotu. Fundusz odkupuje od Uczestników jednostki uczestnictwa na podstawie złożonego przez Uczestnika oswiadczenia, że został poinformowany o skutkach dokonania wypłaty srodków, w formie zlecenia ustalonego przez Towarzystwo.”

UZASADNIENIE
Od 7 wrzesnia 2007 r. uczestnicy FWP PKP SFIO beda miec mo¿liwosc realizacji wypłat z Funduszu. Ustanie uczestnictwa w Funduszu w zwiazku z dokonaniem wypłaty srodków spowoduje, że osoba która wypłaty dokona nie bedzie mogła uczestniczyc w ewentualnych, przyszłych pożytkach płynacych z dokonywania przez PKP S.A. kolejnych wpłat do Funduszu. Konsekwencja umorzenia jednostek uczestnictwa Funduszu jest brak mo¿liwosci odniesienia finansowej korzysci z podwyższenia wartosci
jednostki uczestnictwa Funduszu, jaka może miec miejsce w razie dojscia do skutku, majacych miejsce po dokonaniu umorzenia jednostek uczestnictwa, sprzedaży akcji lub udziałów spółek utworzonych przez PKP S.A., sprzedaży nieruchomosci i praw z nimi zwiazanych oraz innych składników majatkowych tej spółki, które zgodnie z ustawa z dnia 8 wrzesnia 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiebiorstwa panstwowego „Polskie Koleje Panstwowe" (Dz. U nr 84 poz. 948 z pózn. zm.) zasila aktywa Funduszu.
Zmiana Statutu oznacza, że uczestnicy zainteresowani umorzeniem jednostek beda mogli złożyc takie zlecenie wyłacznie osobiscie na pismie w oddziale banku PEKAO SA podpisujac równoczesnie oswiadczenie, że zostali poinformowani o skutkach dokonania wypłaty środków.
Arek - 21-08-2007, 13:51
Temat postu:
Warto poczytać:
Naczelnik - 13-09-2007, 11:43
Temat postu:
http://wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=07&nr=18&art=09

http://wolnadroga.pl/arch/07_18/09.jpgByć może za dwa lata wartość jednostek FWP znacząco wzrośnie - Mówi Dyrektor Biura Zarządu PKP SA, Przewodnicząca Rady Inwestorów FWP PKP SFIO, Lucyna Roszyk dla „Wolnej Drogi”

Ile jednostek FWP jest w posiadaniu byłych i obecnych pracowników PKP?

W Funduszu uczestniczy dokładnie 384.930 osób. Łącznie w ich posiadaniu znajduje się 4.140.226 jednostek uczestnictwa, w ogóle w FWP uczestniczy 384.930 osób.

Na podstawie, jakiej zasady zostały one podzielone między kolejarzy i komu one przysługują?

O ilości przydzielonych jednostek decydował staż pracy w PKP, zaś liczba przysługujących jednostek w zależności od stażu pracy, została określona na podstawie rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 5. stycznia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad podziału uprawnionych pracowników na grupy ze względu na okresy zatrudnienia w przedsiębiorstwie państwowym ,,Polskie Koleje Państwowe'' i w spółce Polskie Koleje Państwowe SA i ustalenia liczby jednostek uczestnictwa w FWP przypadających na każdą z tych grup. Kto może do Funduszu przystąpić rozstrzyga art. 62 ustawy o PKP.

Kiedy powstał FWP i skąd pochodzą środki przeznaczone na FWP?

Fundusz został powołany na podstawie ustawy z dnia 8. września 2000 roku o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” ( Dz. U. Nr 84 poz. 948 z późniejszymi zmianami). Szczegółowo rzecz biorąc, to miało tu miejsce kilka zasadniczych etapów. 13 marca 2002 roku Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Banku Handlowego złożyło wniosek do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd o zgodę na powstanie FWP PKP. 16 lipca 2002 roku KPWiG wyraziło zgodę na utworzenie Funduszu. 24 września Fundusz został wpisany do rejestru funduszy inwestycyjnych prowadzony przez Sąd Okręgowy w Warszawie VII Wydział Cywilny i Rejestrowy pod numerem RFI 125. Na początku października dokonano pierwszej wyceny oraz przydzielono jednostki uczestnictwa.
W odniesieniu do kwestii zasilania Funduszu środkami ze sprzedaży i prywatyzacji, to zgodnie z art. 63 ust.2 wspomnianej przed chwilą ustawy PKP SA przekazuje do Funduszu 15% środków finansowych pochodzących z każdej sprzedaży akcji lub udziałów spółek utworzonych przez PKP SA, sprzedaży nieruchomości i praw z nimi związanych oraz innych składników majątkowych tej spółki, z wyłączeniem środków trwałych o niskiej jednostkowej wartości początkowej, w rozumieniu przepisów o rachunkowości. Do chwili obecnej wpływy z każdej sprzedaży nieruchomości i innych składników rzeczowego majątku trwałego spółki zwiększyły wartość FWP o kwotę 58.694.697,83 PLN.
We wrześniu 2005 r. PKP SA Centrala dokonała sprzedaży udziałów „Farmacji Kolejowej”, gdzie całkowita wartość sprzedaży wyniosła 9.100.041,60 PLN, z czego 1.365.006,24 PLN trafiło do Funduszu.

Ile pieniędzy trafiło do tej pory na konto FWP i jaka jest dziś wartość jednostki uczestnictwa?

Mówiąc o wynikach Funduszu należy uwzględnić dwa wskaźniki: wartość aktywów netto oraz wartość aktywów netto na jednostkę uczestnictwa. Jeśli chodzi w wartość aktywów netto w okresie od 2004 do 2006 roku wynosiła ona kolejno 37.760 tys. PLN w 2004 r., rok później było to już 53.892 tys. PLN, a w roku 2006 - 68.059 tys. PLN. Konsekwentnie przełożyło się to na wartość aktywów netto na jednostkę uczestnictwa, która w momencie tworzenia Funduszu w 2002 roku została wyceniona na 2,24 PLN, aby 1. sierpnia 2007 roku osiągnąć wartość 19,67 PLN.

Zadawalają was te wyniki?

Obiektywnie wyniki te są zadowalające, choć wracając do założeń, jakie przyjęto podczas tworzenia Funduszu, kwoty wówczas prognozowanych wpłat i de facto wartość jednostki uczestnictwa, znacząco się rozmijają z dzisiejszymi wynikami. To rezultat zbyt optymistycznych w tamtym okresie planów prywatyzacyjnych majątku PKP, dwukrotnej zmiany strategii dla branży i w końcu żmudnego procesu regulowania stanu prawnego zbywanych nieruchomości. Dziś można powiedzieć, że niestety miał miejsce najmniej korzystny wariant budowy wartości jednostek uczestnictwa, w której pierwsza prywatyzacja była prywatyzacją stosunkowo niedużej wartości, jednakże zgodnie z § 26 pkt 3 Statutu FWP PKP, sprzedaż „Farmacji Kolejowej” uruchomiła zegar odliczający 2 lata, po których uczestnicy mogą złożyć zlecenie odkupienia przez Fundusz jednostek uczestnictwa. Terminem tym jest dzień 7 września tego roku. W praktyce może to oznaczać masowe umarzanie jednostek, co z jednej strony spowoduje wypływ gotówki z Funduszu i jego znaczące zmniejszenie, a równocześnie uniemożliwi osobom, które dokonają wypłaty środków uczestniczenie w ewentualnych, przyszłych pożytkach płynących z dokonywania przez PKP SA kolejnych wpłat do Funduszu.

Jakie zasady będą umożliwiały umarzanie jednostek uczestnictwa po 7 września 2007 r.?

To dość istotne pytanie, gdyż jeszcze do 13 sierpnia można było złożyć zlecenie umorzenia poprzez telefon, telefax i Internet. Dokonana w połowie sierpnia zmiana Statutu Funduszu oznacza, że zlecenia odkupienia jednostek uczestnictwa będą przyjmowane wyłącznie na piśmie, a osoba składająca zlecenie będzie równocześnie podpisywać oświadczenie, że została poinformowana o skutkach dokonania wypłaty środków.
Chcę stanowczo podkreślić, że dzień 7 września nie oznacza końca wpłat PKP SA do Funduszu. W świetle planów prywatyzacji „PKP Intercity”, czy „PKP CARGO” sądzę, że każdy powinien przemyśleć decyzję zbycia udziałów, gdyż - choć nikt tego nie może zagwarantować na pewno - za dwa lata wartość tych jednostek może znacząco się zwiększyć. Ponadto uwzględniając dzisiejszą wartość jednostki, czyli 19,67 PLN oraz fakt, że uczestnicy z najdłuższym stażem pracy mają maksymalnie po 14 jednostek, oznacza to, że po umorzeniu otrzymają oni... 274,68 PLN minus podatek w wysokości 19%, który potrąci Fundusz. Wiem, że warto jeszcze poczekać. Jednakże osoby, które zdecydują się na zbycie jednostek, powinny się zgłaszać z dowodem tożsamości do wskazanej w prospekcie placówki banku PEKAO SA. Proponuję dla ułatwienia wziąć ze sobą potwierdzenie przydziału jednostek uczestnictwa. Wykaz placówek banku będzie dostępny na stronach internetowych, www.pkp.pl , Legg Mason TFI ( www.leggmason.pl ) oraz opublikowany zostanie w „Kurierze PKP”.

Czy można przekazać swoim zstępnym jednostki uczestnictwa w FWP PKP?

Nie ma takiej możliwości. Uczestnik może wyznaczyć pełnomocnika, z tym, że pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci uczestnika. Po śmierci dziedziczą spadkobiercy na zasadach ogólnych.

Dziękuję za rozmowę.

Wszystkie informacje dotyczące Funduszu Własności Pracowniczej znajdują się na stronie www.pkp.pl oraz pod numerem telefonu infolinii: (22) 640-09-78.

Rozmawiał Zygmunt Sobolewski

źródło: Wolna Droga
Victoria - 26-02-2008, 16:35
Temat postu:
FWP PKP powstał na mocy ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”. To pierwszy w Polsce przypadek, że dla pracowników prywatyzowanej firmy stworzono specjalny fundusz, który pozwala wszystkim pracownikom byłego przedsiębiorstwa państwowego PKP czerpać zyski nie tylko z prywatyzacji poszczególnych spółek, w których PKP S.A. posiadają udziały, ale też ze sprzedaży majątku (akcji, nieruchomości, praw). Zasada jest prosta – 15 proc. zysków z każdej takiej transakcji obowiązkowo trafia do funduszu. Podczas restrukturyzacji PKP podzielono na wiele spółek. Część z nich ma być sprzedana. Gdyby nie fundusz, zgodnie z obowiązującymi przepisami, tzw. akcje pracownicze z prywatyzacji mogliby otrzymać tylko pracownicy zatrudnieni w tych konkretnych spółkach.

źródło: Kurier PKP
cruc - 06-03-2008, 16:23
Temat postu:
Witam,szukam informacji na temat funduszu własności pracowniczej.Mój tata przepracował na kolei 37 lat teraz jest na emeryturze,czy może sie starać o akcje? jak tak to gdzie ma sie zgłosić?
Za wszelkie informacje z góry dziękuje Smile
Pozdrawiam.
Naczelnik - 01-07-2008, 19:16
Temat postu:
300 zł - tyle maksymalnie może dostać pracownik kolei z istniejącego od 6 lat Funduszu Własności Pracowniczej PKP. Funduszu, który zatrudnionym w PKP miał umożliwić czerpanie zysków z prywatyzacji kolei. Na dodatek, od tej kwoty trzeba odliczyć 19-proc. podatek.

Wyniki nie dają powodów do radości, mimo imponującej stopy zwrotu, która w latach 2006-2008 wyniosła aż 857,8 proc.(wartość jednostki wzrosła z 2,2 zł do obecnych 21,4 zł). Taki wzrost wartości funduszu, którym zarządza Legg Mason TFI, wynika z jego konstrukcji. Ilość jednostek uczestnictwa jest stała (4 mln), więc przy każdej większej wpłacie wartość jednostki skokowo rośnie. Środki funduszu są zaś inwestowane głównie w skarbowe papiery dłużne.

FWP PKP powstał w 2002 r. na mocy Ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. 384 tysiącom aktualnych, byłych i emerytowanych pracowników PKP, w zależności od stażu pracy, przyznawano od jednej do czternastu jednostek uczestnictwa. Do FWP PKP wpłacanych jest 15 proc. przychodów pochodzących z prywatyzacji. - Polskie Koleje były budowane przez lata przez wielu ludzi, chcieliśmy dać szanse uczestnictwa w majątku spółki nie tylko obecnym, ale również byłym pracownikom - powiedział Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA.

Na koncie FWP PKP znajdują się obecnie 83 mln zł. Pieniądze pochodzą ze sprzedaży PKP Farmacja (ponad 9 mln zł) oraz Warszawskiej Kolei Dojazdowej (3 mln zł). Ponadto Fundusz czerpie średnio 10 mln zł rocznie ze sprzedaży nieruchomości kolejowych. Tymczasem plany były o wiele bardziej ambitne. W chwili tworzenia Funduszu zakładano, że zgromadzi on około 1,3 mld zł.

Dlaczego przyjęte prognozy tak bardzo rozmijają się z dzisiejszymi wynikami? Jest to efekt tego, że sprzedaż majątku PKP idzie bardzo opornie. - Wartość FWP znacznie wzrośnie po sprzedaży PKP Intercity i PKP Cargo - powiedział Wrzosek. Według Adrianny Chibowskiej, rzecznik Intercity, prywatyzacja tej spółki przewidywana jest na połowę 2009 roku. Natomiast, zgodnie ze strategią rozwoju transportu kolejowego, PKP Cargo ma zdążyć ze sprzedażą swojego majątku do 2010 roku.

źródło: Parkiet
Naczelnik - 09-09-2008, 22:49
Temat postu:
http://wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=08&nr=18&art=14

Fundusz Własności Pracowniczej?

Od kilku lat każdy kolejarz jest posiadaczem jednostek Funduszu Własności Pracowniczej. Od czasu do czasu ktoś pyta, jak jest wartość tych akcji? Można je znaleźć w notowaniach na giełdzie w Warszawie. Można rzec, że ich wartość wynosi constans, no może kilka procent poszły w górę, ale przy takiej wartości złotówki, to żadna rewelacja. Ludzie starsi na pewno nie doczekają się, aby wartość tych jednostek przekroczyła wartość tysiąca złotych, ale zbytnich nadziei nie dawałbym też tym, którzy liczą na silny wzrost po prywatyzacji spółek kolejowych. Dlaczego?
Z prostej przyczyny - PKP wyzbywa się ciągle majątku, coś sprzedaje, coś oddaje za długi samorządom, a majątek się kurczy (nie będę tu pisał o starych „przekrętach”, bo te nadal bada prokuratura).
Oto niedawno, kilka lat temu, powołaliśmy do życia wspólnie z samorządem mazowieckim „Koleje Mazowieckie” spółka z o.o. I co dziś ma z tego FWP? Nic, dziś nie jesteśmy nawet udziałowcami w tej spółce, a samorząd przejął od kolei majątek wart kilkanaście milionów złotych.
Słyszy się tu i ówdzie, że kolej wspólnie z bankami inwestuje, czyli oddaje tereny pod budowę infrastruktury. I co? I znów nic na koncie.
Piszę o tym teraz, bo już dziś „PKP CARGO” SA i PKP SA przekazuje do spółki „PKP Intercity” i „PKP Przewozy Regionalne” znaczny majątek, idący w grube miliony, aby nie rzec miliardy złotych. Za chwilę ten majątek, a dokładnie 1 grudnia 2008 roku, przejmą samorządy, które znów wezmą go za darmo, a nam na FWP nie skapnie nic.
Dlatego trudno nie zrozumieć kierujących PKP, że dla nich ważniejsze jest oddłużenie całej grupy PKP SA, z „PKP Przewozy Regionalne” na czele, ale dlaczego to, co wypracowali kolejarze, czasami ich ojcowie, a nawet dziadowie, mają oddawać za darmo? Przecież to, że powstał na kolei dług, to nie wina kolejarzy, tylko kwestia nie wywiązywania się kolejnych rządów z płacenia kolei za wykonywane usługi przewozowe. Przecież jest ciągłość rządzenia i nie może być tak, że zarówno jedni, jak i drudzy uważają, że jest wolny rynek, i to kolej musi ponosić skutki konkurencji. Kolejarze pracowali uczciwie, czasami może mniej wydajnie, ale nie z ich winy, tylko głupich przepisów, więc, dlaczego dziś nie mają mieć coś za swoją pracę?
Nie chcę, aby ta wartość była taka, jak Banku Śląskiego, gdy wchodził na giełdę, i przebicie na akcji było kilkadziesiąt razy (też nie dla wszystkich). Więc może warto dziś już pomyśleć, jak zabezpieczyć interesy akcjonariuszy FWP PKP, aby ich udziały rosły, bo gdy przyjdzie do prywatyzacji spółki „PKP Intercity” SA czy „PKP CARGO” SA, to na Fundusz wpłyną małe środki, a większe dostaną pracujący w tych spółkach pracownicy, a reszta pójdzie na rozwój tych spółek.
Dlatego sądzę, że to sami kolejarze, poprzez swoich reprezentantów, muszą zadbać o swoje interesy, mając na uwadze niskie emerytury, jakie zapowiada pani minister pracy, która każe pracować do 67 lat i dobrze zarabiać. Jak można dobrze zarabiać, skoro kolejowym majątkiem wzbogaca się samorząd, a kolejarze muszą ponosić koszty całej transformacji PKP?
To nie rząd dał pieniądze na odprawy dla odchodzących kolejarzy, na zasiłki przedemerytalne, tylko wypłacały go spółki z własnych środków, które być może mogłyby być przeznaczone na podwyżki wynagrodzeń dla tych zostających.
Obiecywano wówczas, że osoby, które odejdą, a osiągną wiek emerytalny, będą miały wszystkie świadczenia. Co z tych obietnic zostało? Dziś już wiadomo, że po przejściu na emeryturę nie mają oni żadnych świadczeń. Mało tego, jeszcze się je ogranicza tym, którzy je mieli (ulgi przejazdowe) - emerytom i członkom ich rodzin.
Czy tak też będzie z FWP?
Będzie się kolejarzom obiecywać gruszki na wierzbie, a w rzeczywistości na Fundusz nie będą wpływać żadne środki i jego obsługa skonsumuje nawet te środki, które jeszcze się na nim znajdują.
Dowiedziałem się, że to tylko dzięki przewodniczącemu SKK NSZZ „Solidarność”, Henrykowi Grymelowi, udało się załatwić, iż do tej pory za obsługę Funduszu płaci PKP SA.
Ale, jak długo jeszcze?

źródło: Wolna Droga
kemi73 - 06-02-2009, 11:00
Temat postu:
Na stronie Legg Mason TFI można podejrzeć aktualną cenę akcji.
simplex - 06-02-2009, 14:24
Temat postu:
A czy można od byłego pracownika PKP odkupić jednostki FWP i ewentualnie jak to prawnie przebiega . Pytam ponieważ pewien emerytowany 83 letni kolejarz chce odsprzedać swoje jednostki a jestem zainteresowany ich kupnem.
Zed - 06-02-2009, 16:36
Temat postu:
simplex, te jednostki są i będą g... warte! Szkoda kasy.
emeryt75 - 26-01-2011, 08:16
Temat postu:
Zwracam sie z prosba o odpowiedz na ponizsze pytanie:
Jesli moj dziadek nie zlozyl oswiadczenia o zamiarze przystapienia do funduszu to czy juz definitywnie nie ma praw do akcji pracowniczych, czy jest jakas szansa zeby je nabyl i sprzedal...?
EP07Budyn - 26-01-2011, 08:46
Temat postu:
A czy wogóle jeszcze są jakieś akcje? Kiedyś w Cargo dali mi jakiś świstek że mam ileś tam własności PKP, teraz jestem w Intercity a co z tamtymi niby akcjami? Nadal jestem jakimś tam współwłaścicielem czy temat już poszedł całkiem w odstawkę? Jak to teraz wygląda?
Pirat - 24-06-2011, 21:55
Temat postu:
Fundusz Własności Pracowniczej PKP SFIO:

http://www.wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=316439
Victoria - 26-02-2012, 04:21
Temat postu:
W 2011 r. wartość jednostki uczestnictwa wzrosła z 41,33 zł (03.01.2011 r.) do 56,69 zł (31.12.2011 r.). Wartość jej według stanu na 24.01.2012 r. wynosi 57,59 zł.

Jednostki uczestnictwa można sprzedać w większości oddziałów banku Pekao SA. Placówki tego banku znajdują się w każdym większym mieście. By sprzedać swoje jednostki, wystarczy do takiego banku udać się z dowodem osobistym.

Obecny skład Rady Inwestorów Funduszu Własności Pracowniczej PKP SFIO jest następujący:

1. Lucyna Roszyk - Przewodnicząca
2. Marian Łukasiak - Członek
3. Teresa Pyzik - Członek
4. Edward Kłos - Członek
5. Dariusz Browarek - Członek
6. Mirosława Krupska - Członek
7. Leszek Sroga - Członek

źródło: Wolna Droga
teolog - 26-02-2012, 16:59
Temat postu:
Ładny przyrost,ciekawe jakie będą wzrosty w 2012r.
Beatrycze - 26-02-2012, 17:27
Temat postu:
Nie miałam pojęcia, że swoje udziały w FWP PKP można ot tak po prostu sprzedać. Mam 4 jednostki uczestnictwa, więc jutro idę do banku. Dostanę całe 200 zł z groszami. Wow, tyle forsy! Śmiech
sebol71 - 26-02-2012, 17:43
Temat postu:
Co najciekawsze największy przyrost nastąpił praktycznie z dnia na dzień: 23.12.2011 - 45,24 zł, 27.12.2011 - 56,73 zł. Gdyby takie duże przyrosty zdarzały się częściej...
Pirat - 26-02-2012, 21:30
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Nie miałam pojęcia, że swoje udziały w FWP PKP można ot tak po prostu sprzedać.

Oczywiście, że można. To jest taki sam fundusz inwestycyjny jak każdy inny fundusz dostępny na rynku usług finansowych. Swoimi udziałami można dowolnie rozporządzać.

Wartość jednostki na dzień 23.02.2012 wynosi 58,75 zł.

Bieżące notowania można śledzić np. tutaj:
http://www.bankier.pl/inwestowanie/fundusze/narzedzia/profile/?uni_key=152
nacz-kwsweterku - 30-03-2012, 20:30
Temat postu:
Witam.
Od kilku lat czytuje to forum ale dotychczas nie wypowiadałem się.
Czy możecie mi powiedzieć czy jest sens wstrzymać się ze sprzedażą FWP do czasu sprywatyzowania PKP CARGO ?
O ile może wzrosnąć wartość po prywatyzacji ?
Mocny - 30-03-2012, 21:47
Temat postu:
Tyle w opisie

Obecnie Wartość jednostki:2012-03-29) 59.67 zł
2011-12-05 45,61 zł
2011-12-23 45.24 zł
Pirat - 30-03-2012, 22:15
Temat postu:
nacz-kwsweterku, jeśli nie potrzebujesz tej gotówki to się wstrzymaj. Wartość jednostki uczestnictwa raczej nie spadnie, a może znacząco wzrosnąć po prywatyzacji spółek Grupy PKP.

Jeśli ktoś zdecyduje się na spieniężenie swoich udziałów w FWP to przy wypłacie środków bank potrąci 19% podatku.
km - 01-04-2012, 12:41
Temat postu:
Z tym funduszem to jest totalna ściema .Na niego miało być przeznaczane chyba jeśli dobrze pamiętam z 15procent(nie jestem pewien tych procentów) różnych dochodów "zarobkowych".
A czy wchodzą te procenty to wiedzą tylko chyba nieliczni no i związkowcy.
No i dalsza sprawa prywatyzacji spółek ostatnio była mowa ,że kolejarze którzy dostali ten fundusz
mogą nie dostać akcji prywatyzowanej spółki (oczywiście jeśli tam pracują) bo już dostali .
I jeszcze taka mała anegdotka ile jeszcze potrwa taki stan dla zarządzającego tym funduszem
mam a ile mam to nie wiem przez parę lat "kilku" kolejarzy którzy dostali ten papier odeszło
nie wskazali spadkobiercy po prostu nie przywiązywali wagi do tego.
I tu wyjdzie na przeciw nam zarządca i w niedługim czasie każą nam założyć konta maklerskie będzie to także związane z prywatyzacją(ale nie liczcie na akcje) i tu będzie okres wysprzedaży bo za konto trzeba będzie płacić.
Tak było zTpsa.
Może można odkupować indywidualnie od sprzedających tylko jak to prawnie wygląda.Bo kiedyś też koś skupował nfi i później kupił przedsiębiorstwo które świadczy usługi np.dla koleji .

[ Dodano: 01-04-2012, 13:53 ]
Pirat napisał/a:

.... To jest taki sam fundusz inwestycyjny jak każdy inny fundusz dostępny na rynku usług finansowych. Swoimi udziałami można dowolnie rozporządzać.


Nie za bardzo jest to fundusz inwestycyjny i jego dostępność na rynku usług nie jest.Jest wiele innych czynników
które go kwalifikują do specjalistycznego rynku papierów wartościowych.Także nie występuje
na gpw .Jego przyrost wartości nie określa rynek i kondycja państwa tylko coś innego spółki PKP.
Wiele by o tym pisał tylko po co zostaliśmy zrobieni w bambuko. Mad I to należy podziękować w dużej mierze
"solidarnościowcom".

[ Dodano: 01-04-2012, 14:02 ]
http://www.wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=316439
Tu już próbują coś robić solidarnościowcy.A wcześniej dla znających temat "wybory" to było coś.
Beatrycze - 01-04-2012, 16:22
Temat postu:
Właśnie sprzedałam swoje udziały w FWP PKP. Miałam 4 jednostki uczestnictwa. Bank potrącił 45 zł podatku. Na rękę dostałam 193 zł z groszami.

Aby sprzedać swoje udziały trzeba udać się do banku PEKAO. Ale tylko niektóre oddziały tego banku zajmują się FWP PKP. Ja musiałam jechać do Wrocławia (bank PEKAO na ul. Oławskiej przy Rynku).

W banku składamy zlecenie sprzedaży naszych jednostek uczestnictwa. Bank może przelać pieniądze na nasze konto osobiste lub wypłacić gotówkę. Ja wybrałam przelew. Od tej pory nie mam już absolutnie nic wspólnego z PKP.

Nie musimy od razu sprzedawać wszystkich jednostek uczestnictwa!
Paszczak - 20-04-2012, 09:53
Temat postu:
Fundusz Własności Pracowniczej PKP

Statut jest aktem normatywnym zawierającym zbiór przepisów osoby prawnej, dotyczących organizacji, obszaru i sposobu jej działania. Określa on także najważniejsze jej organy, zakres ich obowiązków i kompetencji. Jeżeli jego przepisy są źle skonstruowane, niejasne, nieprecyzyjne, stwarzające możliwość dwuznacznego pojmowania ich treści, wtedy organizacja może działać w sposób niewłaściwy.

W nr 4/2012 „Wolnej Drogi” napisałem, że pod koniec poprzedniego roku przedłożyłem Przewodniczącej Rady Inwestorów własny projekt nowelizacji Statutu Funduszu Własności Pracowniczej PKP wraz z uzasadnieniem zmian.

Właśnie na posiedzeniu 27 marca 2012 r. Rada Inwestorów uchwałą przyjęła ten projekt jednogłośnie, by następnie w ciągu 21 dni przedłożyć go Zarządowi PKP SA do zatwierdzenia. Dalej będzie to wymagało uzgodnienia z Legg Mason Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, podpisania formy szczególnej, przesłania do Komisji Nadzoru Finansowego i Sądu Rejestrowego. Jeżeli dokument ten pomyślnie przejdzie dalej tę procedurę, to obowiązywać będzie nowa treść statutu.

Projekt mój wnosi do treści obecnego statutu zmianę 21 przepisów. Statut od dawna wymagał nowelizacji, bowiem był nieprzejrzysty, niespójny, w niektórych miejscach sprzeczny z ustawą, a także z samym sobą. Póki jest wola jego naprawy, to sądzę, że nie trzeba traktować tego dotychczasowego stanu w kategorii czyjejś winy, świadomego złego działania. Należy to traktować w kategorii popełnionych błędów. Natomiast obrona obecnego stanu rzeczy, będzie z pewnością działaniem w złej wierze, wchodzeniem na pozycję „advocatus diaboli”.

To, że wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie, w tym troje przedstawicieli PKP SA, głosowali za jego przyjęciem, jest dla mnie dużą satysfakcją, bowiem oznacza, że duży wkład pracy, jaki temu poświęciłem, został doceniony. Uważam, że dokument ten znajdzie także zrozumienie u Zarządu PKP SA.

Póki nowelizacja statutu nie przeszła jeszcze całej koniecznej procedury, to niewłaściwym byłoby pisanie o szczegółach proponowanych zmian. Mogę powiedzieć, że przede wszystkim zależało mi na tym, by z całą pewnością w znacznie lepszym stopniu zabezpieczał on interes uczestników Funduszu. Dla zwiększenia szansy na pomyślne przejście przez procedurę, to opracowując nowelizację starałem się, by nie naruszała ona rzetelnych, podkreślam rzetelnych, interesów żadnej z pozostałych stron, której statut dotyczy, a mianowicie: PKP SA, Legg Mason TFI SA oraz Rady Inwestorów.

Informacje z Funduszu na dzień wyceny 23 marca 2012 r.:

* liczba uczestników Funduszu – 291.895 osób;
* liczba osób, które wypłaciły środki z Funduszu – 93.287 osób;
* wartość aktywów netto Funduszu – 181.174.682,78 zł;
* wartość jednostki uczestnictwa – 59,43 zł.

Jednostki uczestnictwa można sprzedać w większości oddziałów banku Pekao S.A. Placówki tego banku znajdują się w każdym większym mieście. By sprzedać swoje jednostki, wystarczy do takiego banku udać się z dowodem osobistym.

Edward Kłos

źródło: Wolna Droga
Grad - 20-04-2012, 19:38
Temat postu:
A ilu tych z 291.895 osób nie żyje ?
Czy i ewentualnie w jaki sposób FWP może uzyskać informację o tym czy wszyscy z podanej wyżej liczby żyją ? Uważam, że liczba ta jest bardzo zawyżona.
Skarb państwa zrobił świetny interes na kolejarzach robiąc ich w konia za pośrednictwem biernych ciemnych związkowców. W innych firmach pracownicy np. TP S.A. otrzymywali tyle akcji, że po sprzedaniu kilkanaście lat temu kupowali mieszkania. Zrobiono z kolejarzy dziadów, na życzenie związkowców.
Na domiar złego związkowcy ci do dzisiaj negocjują wewnętrzne akty prawne (np. ZUZP) ze zdrajcą. Bo jak nazwać tego, który był wiele lat przewodniczącym opozycyjnej kolejarskiej Solidarności a w latach 90-tych przeszedł na przeciwną stronę barykady. Stał się przewodniczącym Związku Pracodawców Kolejowych jest jednocześnie na etacie prezesa jednej ze spółek kolejowych. W sprawie doboru osób do negocjacji strony mają swobodę wyboru, wystarczyło zgłosić żądanie wymiany na innego przedstawiciela pracodawcy. Niestety wolą negocjować ze znanym zdrajcą bo może po znajomości jakąś posadkę dla krewnych można będzie ugrać. O zwykłych członkach związków zawodowych płacących składki nie myślą. Od dawna myślą tylko o sobie. Teraz widzimy do czego doprowadzili. Doprowadzili do tego, że pracownicy boją się o swoją przyszłość bardziej niż w PRLu.
Dziwię się, że są jeszcze naiwni szeregowi członkowie, którzy płacą składki należąc do tej sprzedajnej machiny.
Hakun - 27-04-2012, 09:54
Temat postu:
W związku z pojawianiem się pytań od uczestników Funduszu Własności Pracowniczej PKP: „Co dzieje się z jednostkami uczestnictwa w sytuacji śmierci posiadacza tych jednostek?”, wyjaśniam…

Otóż, jednostki te podlegają dziedziczeniu. Oznacza to, że są przedmiotem postępowania spadkowego, w wyniku którego spadkobiercy otrzymają część tych jednostek zgodnie z ustanowionym przez sąd działem spadku. W 2011 r. sejm znowelizował kodeks cywilny w zakresie spraw spadkowych. Mianowicie ustanowione będzie nowe narzędzie w tym zakresie, tzw. zapis windykacyjny. Pozwoli on na to, że osoba (tzw. testator), która za życia będzie chciała rozdzielić swój majątek na konkretnych spadkobierców na wypadek jej śmierci, będzie to mogła uczynić poprzez ustanowienie zapisu windykacyjnego w testamencie. To znaczy będzie mogła postanowić, że oznaczona osoba, z chwilą otwarcia spadku, nabywa konkretną rzecz, w tym też te prawa majątkowe, jakimi są jednostki uczestnictwa. Testament taki musi być obligatoryjnie sporządzony w formie aktu notarialnego.

Przedmiotem takiego zapisu windykacyjnego może być:
1) rzecz oznaczona, co do tożsamości,
2) zbywalne prawo majątkowe,
3) przedsiębiorstwo lub gospodarstwo rolne,
4) ustanowienie na rzecz zapisobiercy użytko­wania lub służebności.

Teraz, kiedy główny majątek PKP SA nie został jeszcze sprzedany, to ten akurat przedmiot spadku nie ma jeszcze liczącej się wartości. Jednak, kiedy dojdzie do prywatyzacji spółek przewozowych, zwłaszcza gdyby obyło się to poprzez Giełdę Papierów Wartościowych, to sytuacja ta może się zmienić.

Czy można jednostki uczestnictwa sprzedać osobom trzecim?

To kolejne, drugie z najczęściej zadawanych pytań posiadaczy jednostek tego Funduszu.
Jednostki uczestnictwa można sprzedać w większości oddziałów banku Pekao SA. Placówki tego banku znajdują się w każdym większym mieście. By sprzedać swoje jednostki, wystarczy do takiego banku udać się z dowodem osobistym. Natomiast jednostek tych nie można sprzedać osobom trzecim.

Dlaczego tak uregulowano ich status prawny w tym zakresie? Otóż uczyniono tak, dlatego, by nie doszło do nieuzasadnionego wzbogacenia się osób na majątku PKP.
Jak to by się mogło stać wyjaśnię poniżej na przykładzie.

Pracownicy PKP zostali oszukani przez polityków poprzez późniejsze nowelizacje ustawy źródłowej z 08.09.2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP, które sprawiły, że nie ze wszystkich środków z wyprowadzonego z PKP majątku trafiło 15% ich wartości do Funduszu Własności Pracowniczej. Stąd jednostki uczestnictwa Funduszu, jakie posiadają kolejarze, mają niewielką wartość.

Jednak, paradoksalnie, dla ludzi dysponujących dużą gotówka, byłyby bardzo łakomym kąskiem i na wolnym rynku miałyby znacznie wyższą cenę, a na początku istnienia Funduszu nawet wielokrotnie. Osoby te byłyby skłonne poświęcić niemałą sumę pieniędzy na kampanię na rzecz nakłaniania do wyzbywania się jednostek, jako nic nie wartych. Po to, by samemu wejść w ich posiadanie.

Na początku powstania Funduszu wartość jednostki uczestnictwa wynosiła 2,24 zł (08.10.2002 r.). Na koniec 2011 r. jej wartość osiągnęła 56,69 zł. Załóżmy, że wolno by było innym osobom kupować te jednostki, wtedy z pewnością znalazłoby się wiele osób gotowych wyłożyć (w 2002 r.) na ich kupno np. 1 mln zł, przykładowo po 3 zł za sztukę, czyli korzystniej niż w banku. Nabyliby, więc 333.333 jednostki. Sprzedając je na koniec 2011 r. w banku taka osoba otrzymałaby 18.896.647 zł. Taka inwestycja dałaby rocznie średnio 200% stopę zwrotu kapitału. Żadna lokata nie jest w stanie dać takiego średniego zysku przez 9 lat. Bynajmniej ten zysk nie wynika z tego, że organ zarządzający Funduszem, jakim jest Legg Mason Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, tak wspaniale nim zarządza, lecz wynika z wpłat do Funduszu przez PKP SA 15% środków ze sprzedaży swojego majątku, które powiększają jego aktywa.

Jeszcze atrakcyjniejsze stopy zwrotu dałoby kupno jednostek tuż przed zasileniem Funduszu środkami z PKP SA, kiedy to wartość jednostki z dnia na dzień wzrasta skokowo, a następnie sprzedaż jednostek po 2 - 3 dniach. Przykładowo 23.12.2011 r. wartość jednostki wynosiła 45,24 zł, a już 27.12.2011 r. wzrosła do 56,73 zł, czyli o 25%. W tym terminie nastąpiło znaczne zasilenie Funduszu środkami z PKP SA.

W związku z tym, że o terminie zasilenia środkami z PKP SA posiada wiedzę tylko niewielki zamknięty krąg osób, to dałoby to pole do jeszcze większych spekulacji w tym zakresie.

Czy można jednostki uczestnictwa podarować?

Nie, nie można. Jednostki te nie mogą być przedmiotem darowizny, bez względu na to, czy dotyczy to osoby obcej, czy będącej w stopniu pokrewieństwa. Gdyby można było je podarować osobom niespokrewnionym, to dochodziłoby do spekulacji, jak w opisanym powyżej przykładzie.

A dlaczego w takim razie nie można podarować osobie spokrewnionej, np. będące w I stopniu pokrewieństwa, przecież tu nie mogłoby dochodzić do spekulacji. Tak, nie byłoby spekulacji, ale z uwagi na niską wartość przedmiotu darowizny koszty opłat z tym związanych byłyby na tyle duże, że cała ta operacja byłaby nieopłacalna. Politycy zapewne tworząc w 2000 r. ustawę już wtedy mieli świadomość niskiej wartości tych jednostek i dlatego w ustawie nie uwzględnili takiej „furtki” zbycia jednostek uczestnictwa Funduszu Własności Pracowniczej PKP.

Edward Kłos
Członek Rady Inwestorów w FWP PKP
Przedstawiciel NSZZ „Solidarność”

źródło: Wolna Droga
Grad - 15-05-2012, 19:16
Temat postu:
Cytat:
Pracownicy PKP zostali oszukani przez polityków poprzez późniejsze nowelizacje ustawy źródłowej z 08.09.2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP, które sprawiły, że nie ze wszystkich środków z wyprowadzonego z PKP majątku trafiło 15% ich wartości do Funduszu Własności Pracowniczej. Stąd jednostki uczestnictwa Funduszu, jakie posiadają kolejarze, mają niewielką wartość.

A co w tym czasie robili przedstawiciele związków zawodowych w Radzie Inwestorów FWP PKP ?
Czy nie powinni przeciwdziałać oszustwom. Jaka ich rola w Radzie Jnwestorow
Question Czy nie powinni drzec sie powiadamiajac o oszustwie ?
Co otrzyzmali za milczenie ? Posady ?
Victoria - 05-10-2012, 11:50
Temat postu:
Rząd nieprzychylny Funduszowi Własności Pracowniczej:

http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=317358
RebelliouS - 07-05-2013, 20:56
Temat postu:
Legg Mason Fundusz Własności Pracowniczej PKP Specjalistycznego Funduszu Inwestycyjnego Otwartego :
Wartość jednostki : 78.92 zł (0.16 % ^ )
(2013-05-06)

Zródło:

http://www.bankier.pl/inwestowanie/fundusze/narzedzia/profile/?uni_key=152

[ Dodano: 16 Maj 2013, 2:57 pm ]
Wartość jednostki:
(2013-05-14)

79.35 zł (0.25 % ^ )
więcej:
http://www.bankier.pl/inwestowanie/fundusze/narzedzia/profile/?uni_key=152

[ Dodano: 29 Maj 2013, 9:35 pm ]
Wartość jednostki:
(2013-05-28) -79.84 zł...... (0.11 %)^

Aktywa: (grudzień 2010)-134 601 944.97 zł

[ Dodano: 27 Lipiec 2013, 3:05 am ]
Wartość jednostki:
(2013-07-25)

80.09 zł (0.24 % )

[ Dodano: 27 Lipiec 2013, 3:08 am ]
Wartość jednostki:
(2013-07-25)

80.09 zł (0.24 % )

[ Dodano: 26 Wrzesień 2013, 10:49 pm ]
Wartość jednostki: (2013-09-25) 82.15 zł (0.07 % )

[ Dodano: 26 Wrzesień 2013, 10:50 pm ]
Wartość jednostki: (2013-09-25) 82.15 zł (0.07 % )

[ Dodano: 26 Wrzesień 2013, 10:50 pm ]
Wartość jednostki: (2013-09-25) 82.15 zł (0.07 % )

[ Dodano: 8 Październik 2013, 7:05 pm ]
Co z pieniędzmi z prywatyzacji PKP Cargo?
PKP Cargo opublikowało szczegóły zaplanowanej na koniec miesiąca oferty publicznej. Nadal nie wiadomo ile pieniędzy pozyska ze sprzedaży prawie połowy akcji przewoźnika obecny właściciel, czyli PKP S.A., ale można szacować, że chodzi o ok. 1,6 mld zł.
Byli pracownicy też dostaną
- 15 proc. przychodów ze sprzedaży akcji trafi do ok. 200 tys. byłych pracowników PKP.

(Fundusz Własności Pracowniczej. Legg Mason Fundusz Własności Pracowniczej

PKP Specjalistycznego Funduszu Inwestycyjnego Otwartego : Wartość jednostki:(2013-10-07) 82.30 zł (-0.02 %)
Czytaj więcej na:

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16347/Co-z-pieniedzmi-z-prywatyzacji-PKP-Cargo.html
manuel - 23-11-2013, 06:10
Temat postu: 92 procent w górę
Fundusz Własności Pracowniczej PKP Specjalistyczny
Fundusz Inwestycyjny Otwarty _ 161.36 91.46 % 111.59 % 120.08 % 161.36
Grad - 23-11-2013, 13:51
Temat postu:
Skąd te dane ? Którym funduszem są objęci kolejarze ?
expresss - 24-11-2013, 10:46
Temat postu:
Grad napisał/a:
Skąd te dane ? Którym funduszem są objęci kolejarze ?


czego jeszcze potrzebujesz, żeby to zrozumieć? masz źródło, daty, wycene ...
Grad - 24-11-2013, 14:55
Temat postu:
A czy jest możliwość kupienia od któregoś kolejarza jednostek uczestnictwa w funduszu ?
RebelliouS - 24-11-2013, 18:44
Temat postu:
Grad A czy jest możliwość kupienia od któregoś kolejarza jednostek uczestnictwa w funduszu ?
Czy można jednostki uczestnictwa sprzedać osobom trzecim?
To kolejne, drugie z najczęściej zadawanych pytań posiadaczy jednostek tego Funduszu.
Jednostki uczestnictwa można sprzedać w większości oddziałów banku Pekao SA. Placówki tego banku znajdują się w każdym większym mieście. By sprzedać swoje jednostki, wystarczy do takiego banku udać się z dowodem osobistym. Natomiast jednostek tych nie można sprzedać osobom trzecim.
Dlaczego tak uregulowano ich status prawny w tym zakresie? Otóż uczyniono tak, dlatego, by nie doszło do nieuzasadnionego wzbogacenia się osób na majątku PKP. Czy można jednostki uczestnictwa podarować? Nie, nie można. Jednostki te nie mogą być przedmiotem darowizny, bez względu na to, czy dotyczy to osoby obcej, czy będącej w stopniu pokrewieństwa. Gdyby można było je podarować osobom niespokrewnionym, to dochodziłoby do spekulacji, jak w opisanym powyżej przykładzie. czytaj http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=317047
tygryś - 28-12-2013, 14:04
Temat postu:
Jak to jest z ilością jednostek uczestnictwa,to znaczy znalazłem tabelke gdzie pisze, że mając okres zatrudnienia np.20-25 lat, jednostek posiadamy 11. Tylko pytanie brzmi czy okres zatrudnienia mam liczyć na teraz?, czyli w 2013 roku czy w roku 2003? kiedy zakończono zbieranie zgłoszeń osób uprawnionych.
jak - 17-01-2014, 12:32
Temat postu: Fundusz Własności Pracowniczej - dziedziczenie?
Witam serdecznie.
Mam pytanie odnośnie dziedziczenia jednostek uczestnictwa Funduszu Własności Pracowniczej. Mianowicie wdowa po kolejarzu, któremu przyznano naście jednostek uczestnictwa chciałaby je obecnie prawnie odziedziczyć i co za tym idzie sprzedać . Wiem ,że musi odbyć się sprawa spadkowa. Może ktoś przerabiał to w ostatnim czasie i podzieli się wiedzą jak i od czego to wszystko zacząć?
Lady Makbet - 22-01-2014, 21:35
Temat postu:
W związku z notowaniem akcji „PKP CARGO” SA na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (30.10.2013 r.) PKP SA przekazała do Funduszu ponad 213 mln zł. (15% przychodów z tej transakcji), co spowodowało wzrost wartości jednostki uczestnictwa do 161,06 zł (na dzień 29.11.2013 r.). Liczba uczestników Funduszu wynosi 265.612 osób (dotychczas sprzedało jednostki Funduszu dla ponad 119 tys. osób).

http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=318328
simplex - 23-01-2014, 09:28
Temat postu:
Witam ja trochę z innej beczki . Mój ojciec emerytowany kolejarz gdzieś zawieruszył informacje o liczbie jednostek uczestnictwa (były przesyłane pocztą) i teraz pytanie jeśli bedzie chciał sprzedać lub dowiedzieć się ile jednostek w jego przypadku przysługuje to wystarczy pofatygować się tylko z dowodem i numeren NIP do oddziału PKO ? Czy trzeba posiadać dokument stwierdzający o przyznaniu jednostek FWP ?
Beatrycze - 23-01-2014, 09:55
Temat postu:
simplex, wystarczy dowód osobisty. W banku sprawdzą na podstawie Pesel, wystawią do podpisu odpowiednie dokumenty dotyczące zbycia jednostek i w ciągu dwóch tygodni przeleją pieniądze na wskazane konto bankowe.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=247795#247795
simplex - 24-01-2014, 12:02
Temat postu:
Beatrycze, dziękuje za szybką odpowiedz
Pirat - 10-03-2014, 20:25
Temat postu:
PKP SA nie przekazała do Funduszu wiele pieniędzy. Wartość całkowita tych kwot to, co najmniej kilkadziesiąt milionów zł. Prawnicy są zdania, że PKP SA była obowiązana do przekazania tych środków.

Więcej TUTAJ
Grad - 10-03-2014, 21:32
Temat postu:
Co za szachrajstwo. T. Kruk - członek -przedstawiciel PKP S.A. nie posiada ani jednej jednostki uczestnictwa ponieważ na kolei zaczął pracować dopiero w 2012r. Jest "naddyrektorem" w centrali PKP. Posadę dostał z nadania prezesa J. Karnowskiego. Wobec tego nie zależy mu na tym aby jednostki uczestnictwa miały większą wartość.
Ogólnie trzeba sprawą zainteresować Komisję Nadzoru Finansowego. Tak jak wiele lat temu JP II powiedział do kolejarzy: "nie dajcie się podzielić" (a daliście się) tak dzisiaj aktualne jest powiedzenie kolejarzom: nie dajcie się okraść przez banksterów !
Pirat - 04-04-2014, 16:16
Temat postu:
Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych R.P. w Gdyni wysłał list do Ministerstwa Skarbu Państwa, Najwyższej Izby Kontroli i PKP S.A. z pytaniem o terminowe odprowadzanie przez PKP S.A. pieniędzy na konto Funduszu Własności Pracowniczej.

Spółka PKP SA zgodnie z ustawą, jest zwolniona z odprowadzania pieniędzy do Fundusz Własności Pracowniczej PKP tylko ze sprzedaży środków trwałych o niskiej jednostkowej wartości początkowej. Według związkowców, spółka powinna więc przekazać do Funduszu pieniądze ze sprzedaży akcji PKL i kilkunastu innych spółek. Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych R.P. w Gdyni Cargo skierował w tej sprawie pismo do prezesa PKP SA, prezesa NIK i ministra Skarbu Państwa.

Więcej TUTAJ i TUTAJ
gilotyna_slask - 04-04-2014, 21:25
Temat postu:
nie wiem, jak to wyglada na Zakladzie Polnocnym, ale tu na Slasku ma nadal miejsce ostra wymiana epitetow i proba zdobywania poparcia dla kandydatow na czlonka zarzadu Cargo. Kazdy glos jest wazny, a ciemny lud wszystko kupi.

to czysta polityka, ciemny lud wszystko kupi, w czasach wyborow najlatwiej rzucac hasla typu "zlodzieje", "okradli nas" i powolywac sie na NIK i prokurature, tudziez inne dziwolagi, ktore kojarza sie z przekretami

a kto blokowal przez 10 lat prywatyzacje Cargo i innych spolek? ktory zwiazek sie do tego przyzna, ze to dzieki wam Twisted Evil przez to do funduszu nie wplynelo z 200 milionow zl? przez te 10 lat byloby juz z 500 milionow, czyli jakies 1000 zl na kazdego kolejarza

miales chamie zloty rog, teraz ostal ci sie ino sznur
rufio198 - 08-07-2014, 13:23
Temat postu:
RebelliouS napisał/a:
Grad A czy jest możliwość kupienia od któregoś kolejarza jednostek uczestnictwa w funduszu ?
Czy można jednostki uczestnictwa sprzedać osobom trzecim?
To kolejne, drugie z najczęściej zadawanych pytań posiadaczy jednostek tego Funduszu.
Jednostki uczestnictwa można sprzedać w większości oddziałów banku Pekao SA. Placówki tego banku znajdują się w każdym większym mieście. By sprzedać swoje jednostki, wystarczy do takiego banku udać się z dowodem osobistym.

Hmmm.. no właśnie. U mnie w robocie też parę osób mi o tym mówiło. Wczoraj udałem sie do takiego Banku z dowodem osobistym i zonk - pani wywaliła na mnie oczy. Więc jak to jest - wystarczy dowód, czy muszę kopać w domowym archiwum do jakiś dokumentów? Pamiętam że zanim zostałem pracownikiem KM przychodziły mi informacje o tych jednostkach uczestnictwa, ale zanim je znajdę to pewnie z pół roku minie
Ralny - 09-07-2014, 01:21
Temat postu:
rufio198, a czy byłeś w odpowiednim banku? Bo nie w każdym oddziale Pekao sprzedasz jednostki funduszu. Wypłaty posiadanych środków można dokonać w placówkach banku Pekao, które obsługują uczestników funduszu:

www.leggmason.pl/Image/File/2013_05_placowki_banku_pekao.pdf

W banku wystarczy dowód, bo uczestnik funduszu jest identyfikowany na podstawie Pesel. Wszystko jest zapisane w systemie informatycznym banku/funduszu i żadne dodatkowe papiery nie są potrzebne.

Aktualna wartość jednostek uczestnictwa funduszu:

www.leggmason.pl/wycena-funduszy.html
romezik - 30-10-2014, 22:44
Temat postu:
Cześć,

Funduszem zarządza teraz ING, aktualna wycena
https://www.ingtfi.pl/produkty/pkp

sprzedaż nadal poprzez Pekao SA.
RebelliouS - 02-11-2014, 11:05
Temat postu:
,,W ciągu najbliższych 5 lat planujemy,że sprzedaż nieruchomości przyniesie PKP.SA 800 mln zł" - poinformował PAP członek zarządu spółki Jarosław Bator.Spółka jest właścicielem największej bazy nieruchomości w Polsce.Firma posiada ponad 100 000 działek o łącznej powierzchni 100 000 ha.Jak wyjaśniła spółka , blisko 10 000 ma duży potencjał komercyjny i jest przeznaczony do sprzedaży.Od początku roku PKP.SA. sprzedała 313 nieruchomości za 108 mln zł.Z danych udostępnionych przez spółkę wynika ,że najwięcej nieruchomości zostało sprzedanych w woj.mazowieckim- 43 i w woj.pomorskim-40."

Dla przeciętnego ciułacza oznacza to, kolejne wyczekiwanie na spływ pieniędzy z prywatyzowanych spółek i zbywanego kapitału.W tym przypadku kolejne 5 lat..Jak tak dalej pójdzie,to nawet najwięksi entuzjaści
i najwytrwalsi uczestnicy funduszu, w sposób naturalny zejdą biczowani kolejnymi latami -z tego świata, nie doczekając się finalizacji jednostek uczestnictwa- w wymierne pieniądze.Przypomina to trochę działanie NFZ ,który odkładając pilne i planowe badania pacjentów, prowadzi politykę eksterminacji- potencjalny klientów i ich roszczeń.
zródło Telegazeta TVP/1 str/149 z dnia 02.11.2014
carGul - 18-11-2014, 22:45
Temat postu: FWP a NIK
odpowiedzi NIK w sprawie FWP
Grad - 19-11-2014, 00:12
Temat postu:
Pomylono pliki. Dwa razy załączono to samo. Niech ktoś zamieści odpowiedź z NIK.
carGul - 19-11-2014, 15:55
Temat postu: pisma z NIK
teraz odpowiedzi z NIK
mietekzuqwertyl - 19-11-2014, 16:17
Temat postu:
Z całego serca życzę by ktoś zmienił ustawę zanim to wypłacą. Ja wiem prawa nabyte itd ale co mają wspólnego emeryci którzy odeszli z firmy 10 lat temu z zyskiem ze sprzedaży spółek w ostatnich paru latach jak np. PNI czy PKL? I czemu niby mam pracować na zysk firmy a następnie jej sprzedaż gdy nie mam w ogóle udziałów FWP PKP. Ktoś popełnił błąd bo powinien być okres w jakim to obowiązuje. I co po tym, że sprzedadzą Energetykę czy TK za miliard jak dostaną to emeryci a nie właściwi pracownicy, zatrudnieni już w spółkach a nie przedsiębiorstwu państwowym. Krew mnie przez to zalewa. I jeszcze krzyczą należy się...
Rodriges - 19-11-2014, 23:07
Temat postu:
Nic nie rozumiesz. To taj jakby ktoś kupił sobie akcje którejś spółki na GPW 5 lat temu a ty byś miał do niego pretensje o to, że wartość wzrasta. Polska zawiść i tyle. Kolejarze i tak dostali grosze w porównaniu z np. Pocztą Polską.
mietekzuqwertyl - 20-11-2014, 16:28
Temat postu:
Ok dostali akcje ale niech już nie dodają do nich tego co teraz sprzedają, według mnie jest to krzywdzące dla osób, które się nie załapały bo zostały zatrudnione już po powstaniu Funduszu. Albo niech wymyślą, że po iluś latach pracy nadal dostaje się wkład z tych akcji. Bo przypomnę o co mi chodzi: z jakiej racji ma ktoś zarabiać teraz na sprzedaży spółki skoro dostał pieniążki 10 lat temu?

[ Dodano: 20-11-2014, 16:29 ]
To miało sens jakby sprywatyzowali kolej w ciągu dwóch-trzech lat a nie 10 i więcej....
Rodriges - 20-11-2014, 18:48
Temat postu:
Nie dostali akcji. Trochę akcji dostali tylko pracownicy PKP CARGO a nie całych PKP. Teraz PKP CARGO jest firmą sprywatyzowaną i ze swoimi pieniędzmi może robić co chce. Akcji nie dostali także będący od ponad roku na emeryturze. Dlatego im zależy na FWP. Wkład z akcji dostaniesz jeśli sobie je kupisz na GPW. Potrzymasz trochę i może dostaniesz dywidendę.
Otóż chodzi o to, że 10 lat temu pieniążków nikt nie dostał. Skarb Państwa zrobił złoty interes na kolejarzach. Tak ich zrobił w konia, jak mało kogo. Większość z tych co otrzymali jednostki uczestnictwa już nie żyje. Nie zdążyli nacieszyć się nawet 1 złotówką z FWP. To taki sam przekręt jak w ZUS. Wpłacasz 45 lat a pobiera się emeryturę żyjąc jako emeryt (nie ten mundurowy i sędzia) średnio 5 lat.
A krzywdzące to jest to, że w PKP jest ejdżyzm. Wiesz dlaczego będą (ewentualne) zwolnienia w CARGO ? A dlatego, żeby na ich miejsce zatrudnić młodych (w większości z rekomendacją partyjną), może takich jak ty. Czy to jest sprawiedliwe ? Na pewno nie.
Beatrycze - 27-05-2015, 08:44
Temat postu:
Fundusz inwestycyjny i księgowy problem kolejarzy z PKP.

Władze PKP twierdzą, że pieniędzmi z prywatyzacji spółek kolejowych źle zarządzano. Właściciele jednostek mogli stracić w sumie ponad 3 mln zł.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17983205,Fundusz_inwestycyjny_i_ksiegowy_problem_kolejarzy.html
Rodriges - 01-06-2015, 20:30
Temat postu:
A co z czujnością pani Marii Sędek związkowczyni i członkini rady nadzorczej PKP Intercity. Ma dostęp do wszystkiego a tego nie pilnowała?
Anonymous - 14-06-2015, 08:47
Temat postu:
Do info od Beatrycze:
Panie prezesie nie chrzań pan farmazonów o uczciwości, tylko odpowiedz na pytanie:
a) dlaczego PKP SA nie wpłaciła do FWP PKP pieniędzy ze sprzedaży akcji spółki Polskie Koleje Linowe SA utworzonej 01 września 2008r.!!!!
b) dlaczego PKP SA sprzedała udziały i akcje wielu innych spółek a do FWP PKP nie trafiła ani jedna złotówka??!!
c) jak zostaną oszukani kolejarze na tym Funduszu poprzez wyprowadzenie nieruchomości do spółki Xcity Inwestment sp. z o.o.? Spółkę tę jako "wydmuszkę" utworzył sobie 06.09.2014r. podległy panu dyrektor Maciej Krzysztof Król (jako osoba fizyczna) pod nazwą "SPV Nieruchomości 100 sp. z o.o., a następnie po miesiącu PKP SA odkupiła od niego 99szt. udziałów (1 udział zostawił sobie M.Król), po czym w listopadzie 2014r. PKP SA dokapitalizowała tę spółkę kwotą 200tys zł oraz PKP SA zmieniła nazwę tej spółki na Xcity Inwestment sp. z o.o. Miliard zł przejdzie kolejarzom koło nosa, jeżeli organizacje związkowe coś z tym nie zrobią!!!
Polecam wszystkim kolejarzom bardzo świeży interesujący artykuł w Tygodniku Solidarność można go znaleźć na linku:
http://www.tygodniksolidarnosc.com/pl/10502/60/c/fundusz-wlasnosci-pracowniczej-pkp.html
mietekzuqwertyl - 20-06-2015, 08:42
Temat postu:
Fundusz powinien zostać zlikwidowany albo powinni zostać do niego dopisani pracownicy zatrudnieni po 2004 roku. Bo chyba od wtedy działa... jak to jest, że buduję zysk firmy a przy prywatyzacji dostanie go jakiś emeryt, który nie pracuje od 10 lat?!
Z tym powinny coś zrobić związki...
Grad - 28-06-2015, 21:46
Temat postu:
Z tobą powinni coś zrobić bo bredzisz.
mietekzuqwertyl - 30-06-2015, 15:49
Temat postu:
Pomyśl logicznie a nie, że ci się należy. Stań na chwile z boku...
Grad - 30-06-2015, 21:41
Temat postu:
To ty pomyśl logicznie. Ja nie twierdzę, że mi się należy ponieważ nie jestem kolejarzem. Wszystko mi jedno, jednakże pamiętać należy, że pacta sunt servanda.
mietekzuqwertyl - 01-07-2015, 16:50
Temat postu:
Tylko ustawę jak pisano to raczej myślą o prywatyzacji przez rok czy dwa a nie 10... Wtedy byłoby ok a teraz przychodzą nowi ludzie i pracują po 10 lat a przy prywatyzacji kasę dostanie ktoś kto jest na emeryturze dajmy na to od 9 lat a ma jeszcze walory funduszu. Trochę dziwne to ale dopóki w związkach są starzy ludzie to nic się nie zmieni. Jak obecni młodzi dojdą do władzy to się pokapują, że ktoś ich robi w konia...
agent-mirage - 04-07-2015, 22:36
Temat postu:
Witam,
czy akcje PKP może sprzedać Małżonka emerytowanego Pracownika, aktualnie znajdującego się w trudnym stanie?
- Prosiłbym możliwie o sugestie (czy może jakieś: upoważnienie Żony?).

Starsi Ludzie bardzo ciężko pracowali dla nas.
Confused
Grad - 05-07-2015, 13:29
Temat postu:
Niestety, nie można. To na wypadek gdyby małżonka chciała potajemnie okraść męża.
romezik - 07-10-2015, 18:43
Temat postu:
FWP

Coś nowego sprzedali nasze akcje ładnie poszły w górę stan na 6 10 2015 to 330,97 pln
oloo - 11-11-2015, 03:15
Temat postu:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/pkp-energetyka-sprzedane-za-ponad-1-4,30,0,1912862.html

(14 x 331,58) - 19% = 3760zł starczy na dobry telewizor Laughing

następny większy wzrost kursu chyba dopiero w 2018 roku

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Prezes-PKP-prywatyzacja-PKP-Intercity-w-2018-r-3417922.html

[ Dodano: 11-11-2015, 12:27 ]
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7727528,Polmilionerzy_z_PZU__Jak_pracownicy_zrobili_interes.html
beton44 - 11-11-2015, 16:02
Temat postu:
Nie starczy.

Plazm już nie produkują,

a ich tak na pierwszy rzut oka prawdopodobnie godny następca - OLED - to
jak na dzisiaj minimum 8000 PLN.
marmidi - 28-12-2015, 11:25
Temat postu:
Witajcie!
Mam pytanie dotyczące FWP a mianowicie chodzi mi o to, że w momencie gdy można było przystąpić do tego funduszy mój teść już nie żył. Przepracował ponad 25 lat więc należałoby mu się pełne 14 jednostek uczestnictwa. Jedynymi spadkobiercami po nim były żona i córka. Niestety nie zostały poinformowane przez zakład pracy teścia o tym że jako prawni spadkobiercy mogą przystąpić do programu. Coś w tej sytuacji można jeszcze osiągnąć?
Victoria - 08-01-2016, 19:32
Temat postu:
W funduszu pracowniczym PKP zebrało się prawie 750 mln zł. Złote czasy jednak minęły — teraz trudniej będzie pomnażać fortunę.

2,30 zł — taka była wartość jednostki uczestnictwa w Funduszu Własności Pracowniczej PKP w 2003 r., kiedy wpłynął do niego pierwszy kapitał. Obecnie sięga 330,20 zł. Tylko w tym roku stopa zwrotu przekroczyła 54 proc. Zwiększenie wartości w ostatnich latach jest przede wszystkim efektem sprzedaży akcji wielu kolejowych spółek, m.in. PKP Cargo czy PKP Energetyka. 15 proc. wpływów z prywatyzacji i sprzedaży nieruchomości zasila bowiem portfel kolejowego funduszu, którym zarządza NN Investment Partners.

Więcej:
http://www.pb.pl/4411392,36116,kolejarze-graja-milionami-na-gieldzie
scyzoryk - 28-02-2016, 20:23
Temat postu:
romezik napisał/a:
FWP

Coś nowego sprzedali nasze akcje ładnie poszły w górę stan na 6 10 2015 to 330,97 pln

Mam pytanie: czy po sprzedaży akcji rozliczam dochód w PIT .
Sprzedałem akcje po zmarłej żonie , może ktoś miał taką sytuację.
YooP_MS - 04-03-2016, 08:52
Temat postu: pytanie do scyzoryk
Czy po zmarłym rodzicu/małżonku trzeba przeprowadzić sprawę spadkową, żeby sprzedać jednostki, czy wystarczy pójść do banku z aktem zgonu?
Scyzoryk, jak to u Ciebie wyglądało?
scyzoryk - 04-03-2016, 16:05
Temat postu:
Dostarczyłem do banku rachunek za pomnik 3 LATA PO ŚMIERCI ŻONY Sad .Już rozliczyłem podatek na pit 36 doliczyłem to co z funduszu przyszło na pit 8 , troszkę muszę zwrócić do US Sad Sad
Anonymous - 23-08-2016, 10:14
Temat postu: Interpelacja poselska - Fundusz Własności Pracowniczej PKP
Czy wiecie że została złożona interpelacja poselska ws Funduszu Własności Pracowniczej PKP ?? Jest na stronie sejmu :

http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=6C31356F

Zadał ją poseł niezrzeszony Pan Janusz Sanocki.
Victoria - 16-09-2016, 18:19
Temat postu:
Nieruchomości PKP SA, które będą wykorzystane w rządowym programie Mieszkanie Plus nie zasilą Funduszu Własności Pracowniczej PKP.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nieruchomosci-pkp-nie-zasila-funduszu-pracowniczego-78171.html
RebelliouS - 27-09-2016, 11:29
Temat postu:
Od dawna obserwuje jak się obchodzą z funduszem nasi oficiele i z przykrościa musze przyznać ,że kompletnie się skompromitowali i nie umieja z tego bajzlu wyjśc..Ostatnia interpelacja poselska posła Janusz Sanockiego , tylko mnie w tym utwierdziała, a odpowiedz Jerzego Szmita potwierdziła tylko moje obawy...., który de facto nie zauważył,że interpelacja poselska zawierała równiez wątek, na który Szmit z premedytacja ją pominął , gdyz była dla niego i rządu zbyt niewygodna.A pytanie posła było proste :

,,W szczególności uprzejmie proszę o podanie informacji wskazanych powyżej w punktach 1 i 2 dla sprzedaży udziałów i akcji spółek:

FUM Poręba sp. z o.o.

GTS Energis sp. z o.o.

Huta Szczecin S.A.

Biuro Turystyczne Koltur sp. z o.o.

Bombardier Transportation /ZWUS/ Polska sp. z o.o.

WSK-PZL Kalisz S.A.

Kolmex S.A.

Kolejowa Oficyna Wydawnicza sp. z o.o.

CTL Północ sp. z o.o.

Zakłady Przemysłu Ziemniaczanego sp. z o.o.

Kolejowy Szpital Uzdrowiskowy sp. z o.o. w Ciechocinku

Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o.

Polskie Huty Stali S.A. (PHS S.A)

Koksownia Przyjaźń S.A. (ZK Przyjaźń)

Interfirm sp. z o.o.

Kiedy została utworzona spółka Polskie Koleje Linowe Spółka Akcyjna? Za jaką kwotę zostało sprzedane 100% akcji tej spółki i kiedy PKP S.A. odprowadziła do Funduszu środki finansowe z tej sprzedaży?

Jakie składniki majątku PKP S.A. pozostały jeszcze do sprzedaży (prywatyzacji)?

Czy z realizacji rządowego programu „Mieszkanie plus” przewidującego utworzenie Narodowego Funduszu Mieszkaniowego, do którego mają być wnoszone nieruchomości PKP S.A., będą odprowadzane do Funduszu Własności Pracowniczej PKP SFIO odpowiednie środki finansowe?

Czy Fundusz, (de facto towarzystwo funduszy inwestycyjnych reprezentujące Fundusz) kierował do PKP S.A. wezwania o wpłatę zaległych środków od sprzedaży składników majątku PKP S.A.?
Z czego po 15% powinno spłynąć na rachunek Fundusz Własności pracowniczej... "
Rząd gorączkowo poszukuje pieniędzy na 500+ , bezpłatne leki i inne projekty socjalne, akcje który emitował dla pozyskania kapitału znacznie staniały związku z tyym sięga do kieszeni obywateli,aby sfinasowac tanszymi krajowymi zasobami w tym nawet nie oszczędając zapisów umowy społecznej o odprowadzaniu 15% do FWP PKP SFIO.
Panie podsekretaarzu stanu...!!! Czy to jest celowa strategia rządu i pana resortu MIB, aby pozwolic sobie na strategiczny przekręt i pozwolic tysiącom kolejarzy zejśc z tego świata nie uzyskawszy dewidendy??? Apel do osób mających świadectwa udziałowe/ akcje/.. Przygotujmy sie do składania pozwu zbiorowego..Inaczej możemy czekać aż którego pieknego dnia nadejdzie bessa na giełdzie i pożre nasze zamrożone oszczędności w akcjach
mietekzuqwertyl - 27-09-2016, 21:39
Temat postu:
Akcje dostaliście 15 lat temu a jak ktoś przyszedł 14 to pracuje na majątek spółki którą teraz ię prywatyzuje i z jakiej racji ktoś miałby dostać dodatkową kasę. Bezsens
Grad - 27-09-2016, 23:06
Temat postu:
Z takiej racji, że była taka umowa. Jeśli tobie przestaliby wypłacać 100% wynagrodzenia z umowy o pracę a zamiast tego otrzymywałbyś 75% kwoty to też miałbyś pretensje.
Jestem gotów na złożenie pozwu zbiorowego. Zbierzmy trochę więcej osób i zacznijmy. Tak będzie taniej. Mam oczywiście na myśli ewentualne koszty profesjonalnej obsługi prawnej. Tylko wtedy gdy złożymy pozew cicho sza. Może wynegocjujemy jakąś ugodę bez oczekiwania na sąd.
Anonymous - 06-10-2016, 20:13
Temat postu:
W dniu 4 października 2016r. w sprawie Funduszu Własności Pracowniczej PKP odbyło się posiedzenie Senackiej Komisji Infrastruktury. Można odsłuchać całe nagranie na stronie internetowej:
http://av8.senat.pl/9KI511
Panie Senatorze S. Kogut, jeżeli się przewodniczy posiedzeniu, to przyzwoitość wymaga, aby się pan nauczył prawidłowej nazwy Funduszu!!! Tymczasem, na samym wstępie mówi pan o jakimś funduszu inwestycji pracowniczych! Robi pan z siebie pośmiewisko, a pan jest niby senatorem!! Pan wtedy w 2000r, gdy uchwalana była ustawa o komercjalizacji PKP, był przewodniczącym centrali związkowej i to pan odpowiada za to, aby do Funduszu trafiły prawidłowo środki finansowe, to pan odpowiada, aby władza z PKP i ministerstwa w obrzydliwy sposób nie manipulowała interpretacją art. 63 ust. 2 Jeżeli pan, panie S. Kogut nie potrafisz tego robić, to zniknij pan z życia publicznego, zrzeknij się pan mandatu senatora!!! Nie bądź hipokrytą.
RebelliouS - 24-10-2016, 20:43
Temat postu:
Wartość jednostki: 351,86 zł (2016-10-21)
Anonymous - 16-12-2016, 10:13
Temat postu:
Jest nowe zapytanie interpelacyjne w sprawie Funduszu Własności Pracowniczej PKP do ministra A. Adamczyka, na stronie:

http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=2CAA87B8
Victoria - 08-01-2017, 14:54
Temat postu:
Fundusz Własności Pracowniczej PKP solą w oku decydentów.

Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych RP w Gdyni Cargo domaga się wyjaśnień w sprawie „niejasnych machinacji" PKP S.A. przy odprowadzaniu środków finansowych ze zbywanego majątku kolejowego na Fundusz Własności Pracowniczej. – Pomimo wielokrotnych naszych interwencji sprawa wciąż pozostaje niejasna – mówi Tadeusz Tuma, przewodniczący MZZPK RP.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29324/fundusz-wlasnosci-pracowniczej-pkp-sola-w-oku-decydentow.html
Victoria - 10-01-2017, 18:37
Temat postu:
PKP S.A.: zasilanie FWP środkami zbywanego majątku kolejowego jest transparentne.

PKP S.A. nie zgadza się ze stwierdzeniem, że przy odprowadzaniu do Funduszu Własności Pracowniczej środków finansowych ze zbywanego majątku kolejowego dochodzi do „niejasnych machinacji". – Zarządzanie Funduszem, w tym proces zasilania go środkami finansowymi, odbywa się w sposób w pełni transparentny i zgodnie z zapisami Ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP – czytamy w przesłanym do naszej redakcji oświadczeniu Polskich Kolei Państwowych.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29347/pkp-s-a---zasilanie-fwp-srodkami-zbywanego-majatku-kolejowego-jest-transparnetne.html
Anonymous - 28-01-2017, 09:09
Temat postu:
Została w sejmie złożona 17 stycznia 2017r. bardzo ważna interpelacja poselska w sprawie Funduszu Własności Pracowniczej PKP. Można przeczytać na stronie:
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=7096E6B9

Sejm dwa dni temu przegłosował rządowy projekt przewidujący 25 lat więzienia za przestępstwa gospodarcze przekraczające 10 mln zł (chwała im!!). To sprawa nieprawidłowości w naszym Funduszu też się w tym chyba mieści... Tak Panie ministrze Ziobro...? A co na o resort pracy, bo to przecież też jest sprawą pracowniczą Kolejarzy!!?

Jak zaległe pieniądze PKP SA wpłaci to także otrzymają stosowną rekompensatę z tego tytułu, ci pracownicy którzy już sprzedali swoje jednostki uczestnictwa! Odbędzie się to na tej samej zasadzie jak z wpłatą jaką PKP SA dokonała za nieprawidłowo liczone koszty Funduszu. Sprawa ta była w 2015 wyjaśniana w Kurierze Kolejowym. Ci którzy sprzedali te jednostki powinni otrzymać więc średnio po ok. kilkaset zł.
RebelliouS - 24-04-2017, 13:36
Temat postu:
Po 14 latach oczekiwania na hossę giełdową Śmiech zdecydowałem się zbyć jednostki uczestnictwa ,tym bardziej ,że obecnie szału nie ma a czy będzie ??...trudno to ocenić..Jeśli myślicie ,że bank Pekao wypłaci wam pięniądze od reki, to nic bardziej mylnego..Taka ,,formalność" ma trwać ...w/g zapewnień pracownika banku dni... 10 a same czynności w banku po wypełnieniu wszystkich dokumentów 40 minut.....Jeśli planujecie pilny zabieg lub inną nie wymagającą zwłoki inwestycje ,proponuje wziąć powyższe pod uwagę..Ja postanowiłem refinansować swoje udziały w -Questrze - może wątpliwy interes ,ale być może , do końca roku uzyskam to ,co przez te 14 lat musiałem czekać na oszamiałąjące profity z funduszu własności pracowniczej, które jak widać- nie dał nam każdemu z nas stać się krezusem ...
manatw111 - 03-05-2017, 02:26
Temat postu:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29324/fundusz-wlasnosci-pracowniczej-pkp-sola-w-oku-decydentow.html

http://www.solidarnosc-cargo.pl/index.php/dokumenty/fundusz-wlasnosci-pracowniczej-pkp-sfio

http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/nasz-dziennik-niepotrzebna-wyprzedaz,2492119,4199

Tragedia 4000zł netto za 14 jednostek po tylu latach trzymania. Śmiech I nie zapowiada się, że będzie lepiej. Zamiast mieszkania będą dwa rowery.
RebelliouS - 04-05-2017, 07:38
Temat postu:
za 14 jednostek uczestnictwa do wypłaty netto dokładnie : 4225 zł 12 groszy stan na dzień -21.04.2017
beton44 - 04-05-2017, 15:37
Temat postu:
manatw111 napisał/a:


Tragedia 4000zł netto za 14 jednostek po tylu latach trzymania. Śmiech I nie zapowiada się, że będzie lepiej. Zamiast mieszkania będą dwa rowery.


Nie jest źle. Ja osobiście po doświaczeniach Programu Powszechnej Prywatyzacji - byłem przekonany że jak za moją działkę kupię sobie flaszkę to będzie dobrze - a jest znacznie lepiej...
alek1950 - 24-01-2018, 15:11
Temat postu:
Dzień dobry. Mam nadzieję że dobrze trafiłem i uzyskam tutaj odpowiedzi na pytania , bo próbowałem już tu i ówdzie ale odpowiedzi nie otrzymałem. Otóż zapytuję w imieniu mojego sąsiada. Przepracował na PKP od 1977 do 2001. W roku 2000 zachorował i w 2001 przeszedł na rentę. Nie przystąpił do Funduszu i nie składał żadnych dokumentów, ponieważ nic o tym nie wiedział. Czy jest szansa , aby jednostki uczestnictwa uzyskać? do kogo ewentualnie się w tej sprawie zwrócić? Kolega pracował w PKP Energetyka.
Beatrycze - 25-01-2018, 14:12
Temat postu:
alek1950, najlepiej pytać w Funduszu. Tutaj są dane kontaktowe:

http://pkpsa.pl/pkpsa/fundusz-wp.html
km - 08-09-2018, 18:50
Temat postu:
Tu tak dla przypomnienia czarodziej ,że bedą warte ze 20tys.
https://gazetalubuska.pl/wybrany-zarzadca/ar/7525753

Ciekawe ilu Kolejarzu już odeszło i nie wypłacili swoich pieniędzy tak np.z okresu ostatnich 5 lat.
Byc może jakiś solidarnościowiec się odezwie i poda dane.
Beatrycze - 17-09-2021, 13:05
Temat postu:
Fundusz Własności Pracowniczej PKP Specjalistyczny Fundusz Inwestycyjny Otwarty

Spółka Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 142 A, 02-305 Warszawa zwraca się do wszystkich zainteresowanych, w tym w szczególności do byłych pracowników PKP, emerytów i rencistów będących wcześniej pracownikami PKP a także rodzin ww. osób oraz potencjalnych spadkobierców ww. osób o zapoznanie się z poniższym ogłoszeniem.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/fundusz-wlasnosci-pracowniczej-pkp-specjalistyczny-fundusz-inwestycyjny-otwarty-104458.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group