Cytat: |
Czy na Pociąg z Węglińca(odj. o 12:06, do Legnicy przyjazd 13:16) w razie opóźnienia przytrzymają pociąg do Kamieńca ? (odjazd o 13:18) |
Cytat: |
Pociąg do Jeleniej Góry odjechał ponad 20 minut później od planowej 12.18. Wszystko przez spory ruch na stacji i chwilowy brak możliwości oblotu składu. |
Pirat napisał/a: | ||
Pociąg nie był opóźniony. Odjazd jest o 12:34 i tak ma być do końca roku. |
Cytat: |
- zbyt mała promocja tego połączenia. Zdziwienie ludzi o którym pisało wynika z niewiedzy. Kolejarze powinni jakoś rozreklamować połączenie szczególnie we Lwówku i N-cu |
Cytat: |
W tej chwili na odcinku Legnica - Bolesławiec ludzi zgarnia jadący parę minut wcześniej osobowy do Gorlitz i pociąg do JG przewozi powietrze. |
Cytat: |
Mówią że z NOWOGRODZCA NIE MA ZADNEGO POłąCZENIA AUTOBUSOWEGO DO LWóWKA miszkańcy chcą aby pociąg jadący z Legnicy jechal godzine wcześniej. Byłby na 7.50 we Lwówku i dowozil by ludzi do pracy i szkół nie tylko we Crying or Very sad Lwówku ale i w Rakowicach.
|
Cytat: |
am jeszcze jeden pomysł na rozwiązanie pociągów porannych: krzyżowanie ich w Niwnicach (technicznie możliwe, stacja jest czynna) około godziny 6.20. |
Cytat: |
rzyjazd pociągu z Legnicy do JG o 7,25 musi tak pozostac ponieważ najwiecej osób korzysta z niego dojeżdżając do Jeleniogórskich szkół |
Cytat: |
W Niwnicach nie może być krzyżowania bo jest tam tylko jedn krawędź. |
Cytat: |
Jelenia G. Lwówek Śl. Zebrzydowa Bolesławiec
5.10 ---->6.06/6.10--->7.05/7.11-->7.21 przyj. lub 4.50 ---->5.46/5.46--->6.47/6.53-->7.03 przyj. (opcja dla skomunikowania ze Ślązakiem). |
Cytat: |
Wtedy skład poc. z Jeleniej Góry w Bolesławcu jest po 7 i wraca do JG według rozkładu:
Bolesławiec Zebrzydowa Lwówek Śl. Jelenia Góra odj. 7.25---->7.35/7.41--->8.35/8.36--->9.32 przyj. |
Cytat: |
Z powrotem
Bolesławiec Zebrzydowa Lwówek Śl. Jelenia Góra odj. 5.00---->5.10/5.16--->6.10/6.11--->7.07 przyj. lub (dla krzyżowania z wariantem 2 powyżej w Niwnicach): odj. 5.32---->5.42/5.48--->6.42/6.43--->7.39 przyj. |
Cytat: |
Wyjazd z JG maksymalnie bym opóźniła, tak aby pociąg do Bolesławca przyjechał ok. 7:30. |
Lady Makbet napisał/a: |
JG 7:45 -> Bolesławiec 9:55
Bolesławiec 11:58 -> Zgorzelec 12:50 Zgorzelec 13:13 -> Bolesławiec 14:06 Bolesławiec 15:25 -> JG 17:35 |
Stella napisał/a: |
Na nasze pytanie, dlaczego o tym fakcie PKP PR nigdzie nie informują pasażerów, dyrektor Piech nie potrafił sensownie odpowiedzieć. |
Pirat napisał/a: |
Dziś w Bolesławcu zdefektował szynobus - SA 106 011. Pociągi były odwołane. Rozkład jazdy na linii Bolesławiec - Jelenia Góra będzie zapewne przeorany. Może KKA? |
Cytat: |
dziś zamiast SA102 na rannym obiegu jechał sa106-który wrócił najwyraźniej z naprawy:P |
Jedrek napisał/a: |
chodzą słuchy o remonice lini do Jerzmanic ale coś wierzyć mi się nie chce. w samiej stacji ostatno kopano jakieś kable w strone JG. Na całym odcinku Jelenia- Zebrzydowa wycięto krzaki. zostało ich jeszcze trochę między marczowem a dębowym gajem |
Cytat: |
o jak to k...urde jest ? ile tam jest tych szynobusów a ile potrzeba????? SA106 miał przecież być na Kamieniec Legnica! bo na razie to jezdzi Sa132 i KKZ Evil or Very Mad
|
Cytat: |
Raczej nie pozwolą sobie na uruchomienie KKS/KKA na Bolesławiec - Zgorzelec, bardzo w to wątpię. |
KaBe napisał/a: |
Ze wszystkich projektów powstał jedynie przystanek Siedlce Zachód. W tym tempie sprawa będzie rozwiązana za jakieś 500 lat. |
KaBe napisał/a: |
A na pewno osiedla z wielkiej płyty rozlecą się wcześniej. |
Cytat: |
Legnicę Piekary jakoś komuna zdążyła postawić |
Jedrek napisał/a: |
. Wogóle nie pojedzie pociąg 8835 Jelenia Góra- Bolesławiec (15.52) czy 8032 Bolesławiec- Jelenia Góra 13.30. Nie będzie podstawiony za ten kurs KKS. |
Cytat: |
Dlaczego odwołany zostanie pociąg o 15:52 z Jeleniej Góry, który przecież odwozi uczniów i pracowników do domu. Kto zatwierdził taki absurdalny rozkład? |
Cytat: |
Kiedy wchodził nowy rj też wprowadzili 30, ale ludzie wyczuli pismo nosem o co chodzi PKP, i po protestach prędkość została przywrócona mimo że na torach nie zrobiono nic. |
Cytat: |
W 2011 roku na jeleniogórskich torach pojawią się nowe pociągi. Sześć dodatkowch autobusów szynowych będzie kursowało po Dolnym Śląsku. Będą one obsługiwały m. in. linię kolejową Jelenia Góra – Zgorzelec.
Decyzję w tej sprawie podjął Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Podpisana została uchwała dotycząca środków zapisanych w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym. Tymczasem od nowego rozkładu jazdy pociągi kursujące do Lwówka Śląskiego mają zwolnić do 30 km na godzinę. |
skubi napisał/a: |
Wow , zrobiłeś fotki ?? super to musiało wyglądać |
Cytat: |
Z tego co wiem drugie takie dłuższe sztuczne ograniczenie jest bodajże między Pilchowicami-Nielestno a Wleniem jeśli dobrze pamiętam. |
Jedrek napisał/a: |
Nie będę sypał nickami ale gdzie są ci ludzie z Bolesławca, Jeleniej Góry... Ci co dużo szczekają a palcem nie kiwnęli "Krowa która dużo ryczy mało mleka daje" a pociągi przez Lwówek jadą właśnie do Bolesławca i Jeleniej Góry... |
pepe napisał/a: |
Operatorem jest PR, ale Pesobusy są we władaniu UM więc to urząd decyduje gdzie jeżdżą i komu są użyczane, na dolnym śląsku PR posiada(ła) stare SA101, które kiedyś śmigały do Lwówka |
Brajan napisał/a: |
PR nie zlecił wykonania przeglądów i żaden z szynobusów nie może wyjechać bo nie ma przeglądu. |
Cytat: |
Wiem, że Marszałek od lata interweniuje w sprawie linii 283 aby dla szynobusów pozwolić na normalna jazdę. Zobaczymy jaki to da efekt. |
Jerry napisał/a: |
od 1 marca na linii Zebrzydowa - Lwówek - Jelenia Góra zawita stonka z wagonem obsługiwane oczywiście przez KD, kursy będą prowadzone zamiast szynobusu do odwołania |
Noema napisał/a: | ||
Domniemam, że szynobus zostanie przerzucony na linię Zgorzelec - Węgliniec? |
PiterTarnów napisał/a: |
Myślenie zawsze bolało mózgi KD i PR ,co w tym dziwnego..
tu by musiała wejść na tory jakaś w miarę normalna firma typu ARRIVA albo ODEG żeby zaczęło być normalnie. Bo powiedzcie do cholery dla kogo jest ta 1 para na odc.Zebrzydowa-Lwówek? dla niemieckich miłośników Heimatu?! |
Mih napisał/a: |
Ale już taka rzecz, jak dopasowanie taboru do ilości pasażerów to zadanie przewoźnika, a z tym jest ostatnio kiepsko. |
pawelW napisał/a: |
Jest taka możliwośc ponieważ widywałem to na podsudeckiej a nawet SA136+SA132 |
pp napisał/a: |
Moje pytanie wzięło się stąd że obecny starosta lwówecki, w porozumieniu z okolicznymi samorządami, chce odbudować linię z Lubomierza do Lwówka |
pp napisał/a: |
jego poprzednicy zrobili tam ścieżkę rowerową po której nikt nie jeździ, o czym zresztą oficjalnie się mówi). |
tomornik napisał/a: |
Tak, jechało SU42+bonanza |
amadeoen57. napisał/a: |
To świetnie że SP32 jeździ! Takiej w bolesławcu jeszcze nie było, a w sobotę też będzie jechać? |
Cytat: |
Jak to jest z tym pociągiem z Jeleniej o 15.58? |
Cytat: |
Koleje Dolnośląskie chciały zapewnić komunikację zastępczą na odpowiednim poziomie, ale wynajęta do tego celu lokomotywa spalinowa bardzo często ulega awariom. |
Cytat: |
Nie wiem, czy tylko ja odnoszę wrażenie, że za rządów pani Ładniak w KD szerzą się na niespotykaną wcześniej skalę komunikacje zastępcze i odwoływanie pociągów. |
amadeoen57. napisał/a: |
I jak długo ta KKZ będzie kursować? |
PiterTarnów napisał/a: |
oto poziom i tabor KD - śmiech na sali. Złomu nie powinni wozić a co dopiero ludzi. Po co przejmować linie jeśli nie ma CZYM jeździć?
3 pociągi na krzyż dziennie na linii lwóweckiej i nawet tego nie potrafią obsłużyć tylko puszczają autobusy? skandal |
Noema napisał/a: |
To co KD wyprawiają na linii lwóweckiej przechodzi już ludzkie pojęcie. Nie sądziłam, że kiedyś to powiem, ale w tym przypadku muszę: |
Stella napisał/a: |
Z przykrością muszę stwierdzić, że Koleje Dolnośląskie są bardziej nieudolne niż Przewozy Regionalne! |
Cytat: |
są oprócz tej nieszczęsnej SP34 przecież stonki a ostatnimi dniami robi się coraz cieplej - nie widzę przeszkód żeby pasażerowie jechali w 10-12 stopniach Celsjusza |
Bartuś napisał/a: |
Dobrze ja mam parę pytań od doradcy do spraw KD
Jerry - puki co odpowiedz na moje pytania ! 1. Czy wiesz kiedy wrócą pociągi na linię lwówecką ? 2. Czy w ogóle wrócą ? 3. Czy aby na pewno KKA jest spowodowana awariami lokomotyw PR ? - są oprócz tej nieszczęsnej SP34 przecież stonki a ostatnimi dniami robi się coraz cieplej - nie widzę przeszkód żeby pasażerowie jechali w 10-12 stopniach Celsjusza - lepsze to jak zapchlony bus. A może Ładniakowej szkoda kasy na pociągi ? |
Cytat: |
Miejmy nadzieję że powrót szynobusów nastąpi jak najszybciej, bo to co teraz wspólnymi siłami robią Łapiński, Ładniakowa i PLK przerasta ludzkie pojęcie. |
Jerry napisał/a: |
Urząd Marszałkowski województwa dolnośląskiego zlecił KD obsługę linii, lecz marszałek nie pomyślał o tym że nie ma tego czym obsłużyć. Nie ma co winy zwalać na KD. |
Jerry napisał/a: |
1 - pociągi wrócą jak zostaną naprawione szynobusy, może jeszcze w tym miesiącu |
Cytat: |
Wie ktoś może ile dokładnie wynosi odstęp między podkładami? |
Cytat: |
Podkłady te leża na stacjach Bolesławiec, Bolesławiec Wschodni, Tomaszów Bolesławiecki, Okmiany, Chojnów, Miłkowice |
Noema napisał/a: | ||
To zależy od kategorii linii, typu podkładów, typu szyn, typu przytwierdzenia szyn, dopuszczalnej prędkości pociągów i paru innych czynników. Średnio jest to odległość 0,7 - 0,8 m dla linii lokalnych takich jak lwówecka. |
Cytat: |
Misja Spółki Koleje Dolnośląskie S.A. wyraża się w następującym haśle: "Zmieniamy kolej na lepsze". Realizacja założonego celu wpisującego się w misję Spółki następuje każdego dnia poprzez:
* udostępnianie Podróżnym nowego i nowoczesnego taboru kolejowego * osiągnięcie zadowolenia własnych pracowników poprzez tworzenie konkurencyjnych warunków pracy * zmianę postrzegania regionalnego transportu kolejowego * efektywną współpracę pomiędzy Spółką a lokalnymi samorządami * korzystanie z nowoczesnych metod zarządzania |
amadeoen57. napisał/a: |
Tak tłuczeń tam też by się przydał bo podsypka na lwóweckiej jest całkowicie zamulona i zarośnięta. |
pp napisał/a: |
Gdyby sprawę linii 283 potraktować kompleksowo, od Żagania do Jeleniej, to naprawdę można byłoby tu jeździć z przyzwoitymi prędkościami i przyzwoitą frekwencją. A teraz to mamy kawałki linii znikąd donikąd. |
Bonifas napisał/a: |
Postanowiłem się zalogować bo dziś chciałem się wybrać na wycieczkę koleją doliny bobru i przychodząc na dworzec zamiast pociągu zobaczyłem "Batrego" (KKA), wie ktoś jak długo KD planuje mordować KKSem linię lwówecką? |
Jerry napisał/a: |
kolego Nikolai, teraz szynobusy hulają jak złoto, przypomnij sobie co się działo jak KD nie posiadało własnego zaplecza, awarie, awarie i jeszcze raz awarie. Ciągłe KKZ denerwowały pasażerów. Teraz dział techniczny podchodzi spokojnie i bez nerwów do obsługi taboru i jak na razie jest dobrze |
Cytat: |
Komunikacja zastępcza na trasie Jelenia Góra – Lwówek Śląski – Legnica 6 – 9 lipca 2010 r.
Szanowni Pasażerowie, z przyczyn technicznych w dniach 6 – 9 lipca 2010r. jesteśmy zmuszeni odwołać następujące pociągi: 1. Pociąg nr 69723 Bolesławiec odj. 04:58 – Legnica przyj. 07:22 2. Pociąg nr 69724 Lwówek Śląski odj. 11:26 – Jelenia Góra przyj. 12:40 3. Pociąg nr 69726 Lwówek Śląski odj. 14:30 – Jelenia Góra przyj. 15:44 4. Pociąg nr 60723 Jelenia Góra odj. 08:15 – Lwówek Śląski przyj. 09:29 5. Pociąg nr 60725 Jelenia Góra odj. 12:57 – Lwówek Śląski przyj. 14:09 6. Pociąg nr 60729 Jelenia Góra odj. 15:58 – Legnica przyj. 18:50 Zamiast odwołanych pociągów kursuje komunikacja zastępcza. Bardzo przepraszamy za utrudnienia. |
Victoria napisał/a: |
Najpierw tę linię bezskutecznie usiłował wykończyć PR Wrocław pod rządami Genowefy Ładniak, a teraz dobijają ją Koleje Dolnośląskie pod rządami... Genowefy Ładniak. |
Cytat: |
Najpierw tę linię bezskutecznie usiłował wykończyć PR Wrocław pod rządami Genowefy Ładniak, a teraz dobijają ją Koleje Dolnośląskie pod rządami... Genowefy Ładniak. |
pawelW napisał/a: |
Bonifas, Widzisz tu już nie chodzi tylko o te ryflaki daje się KKZ zawsze zamias wagonów bo puszczania składu wagonowego zamiast STZ lub ETZ wiąże się z generowaniem większych kosztów których UMWD może po prostu nie chcieć pokryć ... Ot to taka polityka jak nie wiadomo o co chodzi to ..
Pozdrawiam |
Cytat: |
Par. 2. Wykonywanie przewozów.
5. W przypadku Przewozów wykonywanych pojazdami kolejowymi stanowiącymi własność Organizatora, przekazanych Przewoźnikowi do ich wykonywania, zakres i warunki korzystania z tych pojazdów są przez Strony określone w odrębnej umowie. W przypadku awarii pojazdu, stanowiącego własność Organizatora, Przewoźnik będzie dążył w pierwszej kolejności do uruchomienia zastępczej komunikacji kolejowej. |
Achib napisał/a: |
Stella, odpuść sobie KD, bo z nimi daleko nie zajedziesz i zmarnujesz sobie weekend. Lepiej jedź PKS-em, albo swoim autem. |
Bonifas napisał/a: |
Stella przy odrobinie szczęścia pojedziesz pociągiem z tego co ptaszki zaćwierkały pojechał dziś szynobus |
Achib napisał/a: |
Stella, Lepiej jedź PKS-em, albo swoim autem. |
Cytat: |
Koleżance Stelli jeśli mogę coś zaproponować to chyba tylko telefon wieczorem do BOK-u do Legnicy. Oni tam powinni wiedzieć. |
Cytat: |
SA109 raczej się nie puszcza do Jeleniej Góry |
Damian Łódź napisał/a: |
watpliwe z tym Zebrzydowa-Żagań p. Świętoszów ponoc miejscami nie po czym jezdzic, ale dobrze by było jakby się wypowiedzieli miejscowi. |
EU07-469 napisał/a: |
Źle się wyraziłem. Chodziło mi o licencję. |
Stella napisał/a: |
Jest całkiem możliwe, że panowie po prostu się dogadali...
Co o tym myślicie? |
tomornik napisał/a: |
Z całym szacunkiem, ale nie dopatrywałbym się spisków w takim przypadku (...) Szynobus Bolesławiec-Jelenia Góra nie stanowi moim zdaniem żadnej konkurencji dla PKS. |
Cytat: |
będą 4 pary na Lwówek - Jelenia i jedna para wyciągnięta do Legnicy |
Cytat: |
5. Podział relacji Węgliniec-Jelenia na dwa odcinki, skandal jakich mało, skuteczna metoda jaką Państwo zastosowaliście w celu zmniejszenia frekwencji na tej trasie. |
Jerry napisał/a: |
Nowego rozkładu należy wypatrywać na stronie KD http://kolejedolnoslaskie.eu/
niedługo powinien być wstawiony |
przemas napisał/a: |
KD zaczną powrót na lwówecką od planowej KKZ. |
Kefalos napisał/a: |
KD gdyby nawet chodzilo na uszach, jezdzilo bezawaryjnie, wlazilo klientom w tylek, itd to i tak byscie pluli jadem poniewaz tacy juz jestescie. |
Cytat: |
Poza tym jak mówią ogłoszenia na stacjach owe KKS-y kursują wyłącznie do 9 stycznia. |
Achib napisał/a: |
Ostatni pociąg z JG zamiast do Legnicy, gdzie na E-30 dubluje się z pociągiem KD ze Zgorzelca, powinien jechać do Węglińca. Następnie z Węglińca do Zgorzelca po skomunikowaniu z interREGIO z Krakowa. Powrót ze Zgorzelca ok. 23:00 do Legnicy jako planowy ostatni pociąg. |
maszynista napisał/a: |
PR oddały Lwówek bo borykają się z problemami taborowymi - nie dość że nie mogą utrzymać w należytym stanie jednostek to jeszcze im na głowe szynobusy potrzebne, które de facto też mają problemy techniczne. |
Cytat: |
Za taki stan rzeczy pan Szafrański obwinił głównie 50 lat komunizmu. |
Nuter napisał/a: |
Sprawa linii kolejowej Jelenia Góra - Lwówek Śląski
Są oczywiście i inne wyjścia, o których Szafrański nie wspominał. Pierwsze to remont linii elementami staroużytecznymi, choćby z nieczynnej i zdewastowanej linii Lwówek - Jerzmanice. |
Robikon napisał/a: |
wczoraj i dzisiaj jechał SA-132 |
EU07-469 napisał/a: |
Może mieć to związek z faktem, że ten wóz musiał wjechać do Szklarskiej Poręby (w (C) pojazd obsługujący Lwówek obsługuje też kurs do Szklarskiej skomunikowany z Kamienczykiem). Tam SA135 mógłby po prostu nie wjechać, o SA109 nie wspominając. |
Bonifas napisał/a: |
SA 132 na lwóweckiej jeździ w sumie od trzech tygodni. |
Cytat: |
12 czerwca (niedziela) trasę z Jeleniej Góry do Zebrzydowej pokona specjalny pociąg STK SA relacji Szklarska Poręba - Wrocław Gądów. Skład: SM 42 + 2 wag. salonowe |
Cytat: |
Ostatnim pociągiem na tym odcinku jechało 7 osób |
Bonifas napisał/a: |
W dniu dzisiejszym 50% połączeń Jelenia G. - Lwówek odwołano.
Nie pojechały pociągi 69645,69646,69647,69648 więc wszystkie od godziny 13:00 |
Cytat: |
Czy w związku z ograniczeniem predkosci na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śląski do 30 km/h, to czy szynobusy jeżdzące z tak małą predkością nie psują się |
Cytat: |
No ale mikolstwo z KD wie lepiej jak rozkłada się sprzedaż biletów i narodowość pasażerów w pociągach konkurencji. Cóż, od mikola do betona droga niedaleka.
|
Cytat: |
Jak powszechnie wiadomo, wiceprezeska KD uwzięła się na tę linię już wiele lat temu, najpierw gdy była dyrektorką PR Wrocław, a następnie pełnomocniczką zarządu PKP PR na Dolny Śląsk |
Cytat: |
Tyle że Pani o której mowa była wówczas szefem marketingu i w Wawie siedziała o ile dobrze pamiętam |
Bonifas napisał/a: |
...ogólna polityka przewozowa jaka uprawiana jest od 2 lat może mi się nie podobać to jest moje prawo podróżnego. Oceniam przewoźnika a nie pracownika. |
Jerry napisał/a: |
Będzie jechał ten pociąg a ruch szynobusów ze względu bezpieczeństwa zostanie wstrzymany |
Cytat: |
W oficjalnym programie z plakatu nie ma przejazdy pociągu historycznego rel. Poznań - Lwówek Śl. więc pewnie nie pojedzie chociaż tu pewności nie ma. |
Flanker napisał/a: |
Mam takie pytanie - czy to prawda, że w weekendy połączenia JG - Lwówek Śl. są wykonywane przez KKZ, a nie normalnie jakimś składem? Obiło mi się coś takiego o uszy, a informacja jest dla mnie o tyle istotna, bo jutro wybieram się na wycieczkę w tamte rejony.
Czy są tam jakieś opóźnienia/utrudnienia na trasie? To też dla mnie jest ważne. Jeśli ktoś się orientuje w temacie to prosiłbym o pomoc, będę bardzo wdzięczny. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam |
Nuter napisał/a: |
Aktualnie nieodwracalnie w biały dzień niszczona jest pod pretekstem budowy ścieżek rowerowych kolejowa infrastruktura w samym sercu województwa - rozbiórka odcinków Jerzmanice Zdr. - Lwówek Śl./Najkrótsze połączenie kolejowe Legnicy z kotliną Jeleniogórską) |
Cytat: |
Rozkład też wydaje się korzystniejszy niż zeszłoroczny. |
krkonoš napisał/a: |
Ciekawe... Jeszcze pod koniec listopada widziałem na linii do Lwówka SA109 (patrz: obrazek). Wiem, że wcześniej też był tam stałym gościem. |
Cytat: |
w przyszłym rozkładzie na linii 20km/h od Jeleniej do Niwnic |
ty2 napisał/a: |
Sądzę że następna linia na Dolnym Śląsku do zamknięcia |
KPP napisał/a: |
Byłem pewien, że wam się uda. Wierzę jednak, że nie poddacie się i coś uda się wam wywalczyć. Przejrzyjcie linie kolejowe, które mogłyby wzmocnić potencjał lwóweckiej i próbujcie dalej. Próbujcie różnych koncepcji. Szkoda pięknej trasy, szkoda tego, że likwiduje się zamiast remontować. Może trzeba zainteresować jakiegoś konserwatora zabytków, albo zrobić szum w mediach ogólnopolskich? Szum poza krajem z załączonymi zdjęciami i filmikiem z tej trasy? Może trzeba problemem zainteresować mieszkańców innych krajów i regionów. Zdawało mi się, że miałem fajny pomysł, ale kiedyś odpisaliście, że niestety nierealny. Pisałem wam kiedyś o koncepcji Legnica - Jerzmanice - Lwówek - Jelenia Góra. W grudniu 2012r. rozesłano do samorządów zapytanie o przejęcie tej linii. Wiem, że tory i tak były w złym stanie, ale zawsze można byłoby zabezpieczyć obie linie na przyszłość. 81 km odcinek Legnica - Jerzmanice - Lwówek - Jelenia Góra nie byłby chyba złym rozwiązaniem dla tej linii. Kosztowałoby to setki milionów złotych. Legnica - Jerzmanice i tak będzie musiała istnieć w ruchu towarowym. Poza aktualnymi wyrobiskami pozostają także ogromne złoża miedzi Starego Zagłębia Miedziowego, które aktualnie nie są wydobywane, ale kto wie, czy za kilkanaście lat nie powróci się do tego. Kiedyś na pewno wróci tam wydobycie, więc będzie pewnie potrzeba poprawy stanu technicznego tej linii. Po co więc likwidować 25 km odcinek Jerzmanice - Lwówek? Jest w fatalnym stanie, ale czy powinno podejmować się tylko łatwe decyzje? Niestety słyszałem pogłoski, że linia ma zostać przejęta i powstanie tam ścieżka rowerowa. Chociaż łudzę się, że nie zapadły jeszcze wiążące decyzje.
Nie dajcie lwóweckiej przerobić na żadne ścieżki rowerowe. Może ktoś się będzie cieszył ze ścieżek rowerowych, ale to jest najgorsze co można zrobić z liniami kolejowymi... Podziwiam was za walkę i sugeruję zainteresowanie mieszkańców innych regionów do zbierania podpisów. Na pewno znajdzie się wielu sympatyków tego rejonu i ludzi podziwiających walory tej trasy. Poza tym robiąc akcję promocyjną tej trasy może ktoś zauważy "chcą zniszczyć coś tak pięknego" i się zrobi się szum : ) |
Lil_Peter napisał/a: |
O tym, że większość forumowiczów się tutaj "onanizuje" jak to zostało wcześniej napisane widać na każdym kroku. Przypisywanie sobie zasług przez KODLK też jest dość niestosowne. |
Beatrycze napisał/a: |
Polecam wpisy na blogu Jacka Prześlugi o likwidacyjnych zapędach PKP PLK: |
Cytat: |
Wiele to znaczy ile ? I kiedy ? |
amadeoen57. napisał/a: | ||
A chociażby z Lwówka do Jarzmanic i to zaraz po remoncie. |
Flanker napisał/a: |
UMWD też jest temu winne, bo gdyby tylko chcieli to wpisaliby linię do RPO już daaawno temu albo pozyskali dotacje z UE na remont linii. |
jubikej napisał/a: |
tylko remont już uratuję tą linię, a gdyby tak odbudować linię do Jerzmanic to KD by mogły z Legnicy do Jeleniej przez Lwowek jezdzic |
Flanker napisał/a: |
Panowie tylko bez zbędnego siania obelg tutaj jak to uczynił romun. Dotychczas byłem świadom iż JG-Lwówek miał pierwotnie konstrukcyjną szlakową 60,bo taka jest na większości lokalnych linii na DŚ. O to też mi chodziło pisząc o 60tce by przywrócić jej pierwotne parametry. Tak więc skoro jej pierwotną prędkością konstrukcyjną było 50 to powinno 50 zostać przywrócone na całej długości, bo myślę tak jak wy że nie trzeba by było przeprojektowywać szlaku by było na nim 60, a biurokracja by to mogła skutecznie utrudnić. |
rail_user napisał/a: |
No to ja teraz odwrócę pytanie ? Na podstawie czego sądzisz , ze można szybciej ? Na podstwaie mapy Google ? Wybacz !
Trzeba ”wziąść po lupę" właśnie geometrię - promienie łuków , długości kp, przechyłkę, czujniki do sso ( jeżeli są). Dopiero mając te dane można dyskutować. Bo na razie to "gdybamy". |
Tomato7 napisał/a: |
Czyli komedii ciąg dalszy, inwestujemy w linię którą sami wygaszamy. |
Cytat: |
Po pierwsze, prędkość konstrukcyjna tej linii kolejowej to 50km/h i jest ona dla tutejszych realiów, przy braku równoległej drogi kołowej całkowicie wystarczająca.Co do "Nie ma sensu" możesz przez ten pryzmat oceniać swoje podwórko, np. linię Września - Jarocin. |
Cytat: |
Uwielbiam właśnie takich znawców tematu jak ty Virakocha. Podważasz zasadność lwóweckiej a jednocześnie domagasz się reaktywacji linii z Krotoszyna przez Milicz do Grabowna gdzie parametry też nie powalają, że o wspomnianej przez Nutra, linii z Gniezna do Jarocina - o która drapiecie kilka ładnych lat nawet nie wspominam. |
Virakocha napisał/a: |
Uważam, że nie ma sensu prowadzić przewozów przy 20 km/h... |
Cytat: |
Do Szklarskiej przez długi czas pociągi jeździły codziennie z taką prędkością na znacznym odcinku i jakoś nikomu to nie przeszkadzało. |
Virakocha napisał/a: |
Tyle, że nie była to stała szlakowa, od Jeleniej do Piechowic było 60 potem od Piechowic przeplatanka 20 i 40. |
Cytat: |
Do grudnia jest jeszcze trochę czasu - może by pan prezes zaczął od przywrócenia szynobusów do Lwówka na wakacje? |
Virakocha napisał/a: |
Przy 30 nie ma co marzyć o reaktywacji. |
Cytat: |
Virakocha, bajdurzysz doczytaj sobie ile czasu trwało to "wyłączenie co poniektórych szynobusów przez UTK", głównym powodem obecnego stanu rzeczy są przeglądy okresowe SA i brak rezerwy na czas wysłania ich do producenta.Kolejna bzdura, KD z żadnej trasy samo sobie nie "zejdzie", jeśli już to tylko i wyłącznie w przypadku gdy taka będzie wola organizatora przewozów czyli UMWD. |
Jerry napisał/a: |
Od nowego rozkładu będzie na stałe w rozkładzie KKZ i skończy się ujadanie! |
mba napisał/a: |
Na Lubińskiej pierwotnie było 40 km/h dla wszystkich pojazdów, teraz jest 50 dla pasażerskich i luzaków a 60 dla szynobusów. A nie zrobiono nic. |
Noema napisał/a: |
Czyżby po "pacyfikacji" mikolstwa, które w tej sprawie szumiało i ujadało na KD, ale się zeszmaciło i teraz pracuje w KD, miało się skończyć na weekendowej "Dolinie Bobru"? |
pawelu napisał/a: |
Trzeba się cieszyć, że chociaż od grudnia zostanie weekendowa "Dolina Bobru" w relacji Jelenia Góra-Lwówek Sląski - Zebrzydowa - Bolesławiec-Wrocław. Piękna trasa i na pewno postaram się ją zaliczyć. |
Pirat napisał/a: |
Obawiam się, że "Dolina Bobru" będzie najbardziej absurdalnym pociągiem: pustki na linii Zebrzydowa - Jelenia Góra i przysłowiowe sardynki w szynobusie na odcinku Wrocław - Bolesławiec, szczególnie w niedziele gdy studenci masowo zjeżdżają do Wrocławia. No ale to wymysł prezesa Rachwalskiego i na niego będą się lały ewentualne pomyje. Sprawdzian w następną niedzielę - proszę o relacje, gdyby ktoś jechał tym pociągiem do Wrocławia... |
Pirat napisał/a: |
Obawiam się, że "Dolina Bobru" będzie najbardziej absurdalnym pociągiem: pustki na linii Zebrzydowa - Jelenia Góra i przysłowiowe sardynki w szynobusie na odcinku Wrocław - Bolesławiec, szczególnie w niedziele gdy studenci masowo zjeżdżają do Wrocławia. No ale to wymysł prezesa Rachwalskiego i na niego będą się lały ewentualne pomyje. Sprawdzian w następną niedzielę - proszę o relacje, gdyby ktoś jechał tym pociągiem do Wrocławia... |
Noema napisał/a: |
nortonex, a jak tam pociąg relacji Zebrzydowa - Zgorzelec? Czekał na opóźnioną "Dolinę Bobru"? Czy może odjechał pusty w kierunku Węglińca nie czekając na skomunikowanie? |
Cubush napisał/a: |
No jasne. Przecież publiczne pieniądze powinno się wydawać tylko w aglomeracjach. Chamy z prowincji niech się przesiądą na furmanki. |
amadeoen57. napisał/a: |
A ile ma być 10? 15?
W rozkładzie z 2007 roku były 4 pary i wystarczało. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Generalny remont dla 4-5 par do marnowanie publicznych pieniędzy. |
Cytat: |
Albo robimy porządną ofertę dla wszystkich ludzi, albo nie robimy żadnej. |
Cytat: |
Za te pieniądze można dopłacić do PKS-u, by dojeżdżał do każdej wioski co pół godziny i efekt będzie zdecydowanie lepszy. |
krkonoš napisał/a: |
Idąc tym tokiem myślenia, należałoby zlikwidować większość linii kolejowych na Dolnym Śląsku. |
krkonoš napisał/a: |
Zgadzam się, że 4-5 par pociągów to baaardzo marna oferta. Ale wystarczy spojrzeć w rozkład jazdy PKS na trasie wzdłuż głównego ciągu osadniczego i komunikacyjnego (kiedyś droga międzynarodowa!) w Dolinie Bobru w weekendy (np. z Jeleniej Góry do Pilchowic w sobotę pierwszy autobus o 11:00, potem o 12:30, następnie 13:50, 17:30, 20:40 i... koniec - więcej autobusów lub busów nie ma; w niedziele jest jeszcze gorzej, a w dni powszednie niewiele lepiej), żeby zorientować się, jak wiele dla mieszkańców takich Pilchowic czy innych miejscowości znaczyło te 4-5 par pociągów. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Dlatego pisałem wcześniej, że jeżeli mamy robić socjal na poziomie 4 par, to lepiej dopłacić do autobusów, by jeździły częściej. |
krkonoš napisał/a: |
W teorii może i mogłoby to tak wyglądać, tylko kto miałby dopłacić do tych autobusów? UMWD? Słyszałeś o przypadkach, żeby władze województwa finansowały komunikację autobusową? Chyba tylko KKA w zamian za pociągi. |
krkonoš napisał/a: |
Teraz remont można zrobić z funduszy unijnych, później ich nie będzie. |
krkonoš napisał/a: |
I na odwrót: sieć kolejowa to system naczyń połączonych, likwidacja "kikutów" zwykle powoduje zmniejszenie frekwencji na liniach głównych. To między innymi dlatego tak mało ludzi w Polsce jeździ obecnie koleją. Jeśli zamkniemy wszystkie linie kolejowe z 4-5 parami pociągów wybiegające z Jeleniej Góry, to może okazać się, że wtedy na głównej linii z Wrocławia do Jeleniej Góry też zostanie 4-5 par (gdzie zresztą już teraz nie ma tłoku w pociągach). |
bustrzak2000 napisał/a: |
Ustawa o transporcie zbiorowym narzuca na samorząd tako obowiązek i to zdaje się już za dwa lata ma wejść. |
Cytat: |
Środki unijne są ograniczone. |
Cytat: |
Ale w Jeleniej Górze dworzec PKS jest z drugiej strony miasta, a tamtejszy PKS w zeszłym roku w ramach integracji komunikacji przeniósł przystanek końcowy autobusów do Karpacza spod dworca kolejowego na dworzec PKS. |
Cytat: |
A jak jeszcze są bezpośrednie autobusy (a z Lwówka do Wrocławia są i to z czasem przejazdu poniżej 2 godzin), to pies z kulawą nogą do pociągu się nie przesiądzie. |
Cytat: |
A dodatkowo w naszym województwie są dużo większe miasta powiatowe, które nie mają bezpośrednich połączeń ze stolicą województwa (Lubin, Kamienna Góra, Zgorzelec, Ząbkowice), albo mają je na żenująco niskim poziomie (Dzierżoniów, Świdnica). Stąd w pierwszej kolejności powinno się dążyć do połączenia dużych ośrodków miejskich ze stolicą województwa, ale także ze sobą. |
Cytat: |
Dlatego jedyną szansą dla lwóweckiej jest połączenie Legnicy z Jelenią Górą. |
krkonoš napisał/a: |
Czy ta ustawa, poza nakładaniem obowiązków, jednocześnie mówi coś o przyznaniu samorządom większych środków na transport publiczny czy też ogólnie reguluje zasady finansowania transportu? Jeśli nie, to czarno widzę realizację tego postulatu w naszym województwie, gdzie obecnie brakuje środków nawet na w miarę normalnie funkcjonującą kolej. |
krkonoš napisał/a: |
PKS zlikwidował przystanek przy dworcu kolejowym, gdyż liczba korzystających z niego pasażerów była znikoma. Dla mieszkańców dużo większe znaczenie mają przystanki w centrum miasta, a przesiadek więcej jest na dworcu PKS niż PKP. Co do integracji komunikacyjnej, to trudno wymagać takiej, gdy godziny przyjazdów i odjazdów pociągów zmieniają się co 2-3 miesiące (a nierzadko nawet w jednej zmianie rozkładu jest kilka kolumn z tym samym pociągiem). |
krkonoš napisał/a: |
Nie tylko mieszkańcy Lwówka korzystają z pociągów i nie tylko do Wrocławia. Gros ludzi dojeżdża do Jeleniej Góry do pracy, szkoły itd. z miejscowości leżących wzdłuż Bobru. Dla wielu z nich było to jedyne bezpośrednie połączenie z Jelenią Górą (piszę "było", bo obecny pociąg to właściwie kolejka turystyczna dla mieszkańców Wrocławia). |
krkonoš napisał/a: |
Tu się różnimy. Ja uważam, że w pierwszej kolejności należy zapewnić w miarę przyzwoity transport na terenie całego województwa, a bezpośrednie pociągi z Wrocławia to pewien luksus, na który można sobie pozwolić w dalszej kolejności (w miarę dostępności taboru i pieniędzy). Nie da się zresztą zapewnić bezpośredniego pociągu z Wrocławia do każdego miasteczka i nawet nie ma to sensu, lepiej popracować nad systemem skomunikowań (za których brak lub nierealizowanie prawie zawsze, poza nielicznymi, szczególnymi przypadkami, odpowiada niechlujność kolejarzy bądź nieudolność organizatora przewozów) i przemyślanym, widzianym całościowo systemem transportu dla województwa, a nie tylko mieć na uwadze relacje z największymi potokami. 5-minutowa przesiadka na stacjach węzłowych niewiele zmienia dla pasażera (widać to np. po doskonale funkcjonującym transporcie kolejowym w Czechach), z kolei zupełny brak pociągów do niektórych miejscowości zmienia dla mieszkańców tych miejscowości bardzo dużo. |
krkonoš napisał/a: |
Ty patrzysz na transport w województwie poprzez pryzmat weekendowego turysty z Wrocławia, który chciałby mieć wygodny, bezpośredni pociąg do atrakcyjnych z turystycznego punktu widzenia miejscowości w górach (może dlatego nie widzisz niczego złego w 5 parach pociągów, na co dzień zresztą pustych, do Szklarskiej Poręby, ale w 5 parach do Lwówka już tak), ja patrzę z punktu widzenia mieszkańca, który wie, jak trudno dojechać komunikacją publiczną do wielu miejscowości na Dolnym Śląsku, leżących nawet przy ważnych szlakach komunikacyjnych. |
Bonifas napisał/a: |
Idąc tym tokiem reaktywacja w grudniu 2007 roku też była pozbawiona sensu. |
Bonifas napisał/a: |
Na dobrą sprawę do wymienionych miast powiatowych infrastruktura kolejowa jest na dobrym i bardzo dobrym poziomie |
Bonifas napisał/a: |
Uważam zatem że i 283/ 284 powinny też dostać swoją szansę. RPO to «być albo nie być» dla obu tych linii. Połączenie Jeleniej Góry z Legnicą przez Lwówek Śląski, Złotoryję mimo kosztów jest też jakby połączeniem czterech powiatów województwa dolnośląskiego. |
Bonifas napisał/a: |
Poinformował Cię ten który jeździ Doliną Bobru tydzień w tydzień i zna i wie. |
Światowid napisał/a: |
...i dla tego również w przyszłym rozkładzie będzie prowadzony ruch w postaci tego samego weekendowego połączenia tylko o zmienionych porach. |
Światowid napisał/a: |
UMWD poinformował mnie, że ten pociąg zostaje. Chyba że się coś do grudnia zmieni, ale wątpię w to. |
kaja805 napisał/a: |
Wg. UM na doprowadzenie tej linii do prędkości 50-60 km/h wystarczy 10-15 mln zł. |
Światowid napisał/a: |
Na pewno Pan Zdanowski z sielanką to przeczyta, ale ja się ich nie boję! |
Światowid napisał/a: |
UMWD zapomniał, że trafił na podatny grunt! |
Światowid napisał/a: |
KODLK pilnuje tej linii jak oka w głowie- i nie dopuści do jej zamknięcia. |
Światowid napisał/a: |
Od jutra urzędnicy z Wrocławia dostaną kolejną lekcję pokory od samorządów i mieszkańców Ziemi Lwóweckiej. To o czym opowiadali jeszcze pół roku temu okazało się kłamstwem, a kłamstwo trzeba tępić ostrymi narzędziami. |
bystrzak2000 napisał/a: | ||
Niewykonalne. Torowisko jest w tak katastrofalnym stanie, że potrzebna jest kompleksowa modernizacja. Licząc 2,14 mln zł za kilometr (tyle kosztował remont odcinka Piechowice - Szklarska Poręba Górna), to wychodzi blisko 70 mln zł. Jeśli chcemy zrobić lepiej i przyjmiemy stawkę 3,5 mln za km (modernizacja linii do Kudowy), to koszty rosną nam do 115 mln zł. |
kaja805 napisał/a: |
Właśnie dlatego sugeruję przejęcie linii od PKP PLK bo inwestycja z ich wyceną właśnie kosztuje 115 mln a takiej kasy nikt nie da. Wydaje mi się, że za 15 mln da się tą linię doprowadzić do prędkości 50 km/h dla szynobusów - nie myślę tutaj o ciężkich pociągach. Dla przykładu doprowadzenie linii do Leśnej (dla ruchu towarowego 20 km/h) , która była w o wiele gorszym stanie kosztowało tylko 1 mln zł. |
EU07-469 napisał/a: |
Ja ciekaw jestem ile by kosztował remont na następujących warunkach:
1. Remont odcinka Jelenia Góra - Niwnice 2. Podkłady żelbetonowe staroużyteczne 3. szyny S-49 (tudzież 49E1, tylko na szlaku Jelenia Góra - Jelenia Góra PEC UIC-60) 4. Przywrócenie mijanek w Siedlęcinie i Marczowie (sterowanie Siedlęcina z Jeleniej Góry, a Marczowa z Wlenia) |
Światowid napisał/a: |
Nadal podtrzymywana jest opcja wyremontowania linii Jelenia Góra- Lwówek Ślaski wraz z odcinkiem linii kolejowej nr 284 ze Lwówka do Legnicy. |
ideprosto napisał/a: |
@kaja805 - na jakiej podstawie twierdzisz, że da się tę linię doprowadzić do stanu gdzie szlakowa dla SZT wyniesie 50 km/h? Twierdzisz, że można to zrobić za około 13% wartości kosztorysu?? To mam propozycję abyś złożyła taką ofertę do PLK i zorganizowała wykonanie prac i zmieściła się w tym budżecie....kwota o której piszesz jest nierealna choćby z uwagi na koszty pracy i materiałów, że o innych kosztach nie wspomnę. |
kaja805 napisał/a: |
Na podstawie wyceny linii do Świeradowa Zdroju. Porównując stan obu linii, gdzie w przypadku Świeradowa mamy trupa natomiast do Lwówka linia jest jeszcze czynna. Nakłady pracy aby doprowadzić tą drugą do porządku są dużo mniejsze. Mówiąc o kwocie 15 mln myślę tutaj o rewitalizacji z częściowo staro użytecznych materiałów (stal) oraz bez budowy nowych peronów i wymiany urządzeń sterujących ruchem. Dodam tylko tyle, że koszt odbudowy do Świeradowa wyceniony jest na 25 mln zł. |
ideprosto napisał/a: |
Ok, przyjmijmy, że Twoje rozumowanie ma sens (a moim zdaniem go nie ma - ale zakładam, że jest inaczej) to odpowiedz na pytania:
1. Jakie różnice geologiczne występują w podłożu obu linii czy może podłoża są identyczne? 2. Jaki jest stosunek ilości lub łącznej długości obiektów inżynieryjnych na obu liniach? 3. Jaka jest łączna dłgość łuków na obu liniach czy można wyliczyć koszt np. 1 m łuku? 4. Jaka jest liczba zwrotnic na obu liniachi tego typu urządzeń które czy chcemy czy nie trzeba wymienić ? 5. W jakiej części piszesz o materiałach staroużytecznych to jet 10, 20 czy 70% materiałów? 6. Jaki jest koszt robocizny dla jednej i drugiej linii i skąd wynikają różnice - sama piszesz "nakłady pracy są dużo mniejsze"? W ten sposób próbuję pokazać, że wykonanie kosztorysu inwestorskiego (ślepego) to nie jest efekt wpisania w google jakiejś frazy lub wydumania sobie jakiejś kwoty na podstawie gwiazd. To naprawdę jest ogrom pracy którą trzeba wykonać, a z całym szacunkiem Twoja teza o wykonaniu remontu tej linii za te pieniądze jest wzięta z sufitu. |
ideprosto napisał/a: |
Ciekawe zestawienie, ale rodzą się kolejne pytania, po pierwsze skąd wyliczenia załączone na skanie 2, po drugie jak to się ma do Twojej "wyceny"? Abstrahując od tego, że podłoże (czyt. warunki geologiczne mają przy wszelkich pracach nawierzchniowych duże znaczenie).
Dodam jeszcze tylko, że prawdziwa i realna wycena prac może wynikać tylko i wyłącznie z zakresu prac oraz szczegółowych kosztorysów - a tego typu rzeczy można robić tylko jeżeli będzie zamiar realizacji prac na wspomnianym odcinku. |
Światowid napisał/a: |
Nie wierze że UMWD gdyby chciało nie znalazłoby środków na modernizację. |
Cytat: |
KD stara się zapewnić dobrą ofertę komunikacji zastępczej dla mieszkańców pozbawionych połączeń kolejowych z uwagi na fatalny stan infrastruktury linii kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka. |
Noema napisał/a: |
Jeśli KD koniecznie muszą utrzymywać komunikację autobusową na tej linii to niech to robią z głową! Autobusy powinny kursować codziennie, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb ludzi dojeżdżających do pracy i szkoły. Ponadto kursy powinny być wydłużone do Bolesławca i tam skomunikowane z pociągami do/z Wrocławia. Mieszkańcy Lwówka Śl. chętnie by z takiego połączenia korzystali. Tym bardziej, że do Bolesławca mają o wiele bliżej niż do Jeleniej Góry. |
Bonifas napisał/a: |
z drugiej twierdzisz że należy zachować rozklekotane tory... bo może za 100 lat się przydadzą- otóż nie przydadzą się a natura nie znosi próżni. |
Bonifas napisał/a: |
A ja twierdzę: Znikną tory będzie droga. Ładna nowa a przede wszystkim po równym. Droga która po pierwsze ułatwi ludziom życie. Po drugie skróci dystanse między miejscowościami nawet o połowę. Nie mówię że na całym odcinku. wystarczyło by 15 km z północy. |
Cytat: |
My tu żyjemy i to przede wszystkim nasze grunty (bo to grunty publiczne) więc warto pozwolić samorządom wykorzystać je tak jak by tego chciały. |
Cytat: |
Sądzę, że chodziłoby o przejęcie gruntów przez gminę i wówczas to byłby gminne grunty zarządzane przez lokalny samorząd. Teraz należą do PLK? |
Ralny napisał/a: |
Nie oszukujmy się, w dobie samochodów (dziś prawie każdy go ma, jak komórkę) stricte lokalne, boczne linie kolejowe, łączące wioski i niewielkie miasteczka powiatowe nie mają sensu. Nie wygenerują potoku pasażerów na dyle dużego, żeby utrzymywanie takiej linii było ekonomicznie uzasadnione. |
romun napisał/a: |
Twierdzili wówczas iż 70-80 mln to za dużo to za drogo na remont czynnej przecież linii, a z drugiej strony remont trasy przez jugowickie lasy jest jak najbardziej potrzebny i pożądany bez względu na koszty, mimo iż ostatni pociąg pojechał tam w 1989 roku i nie cieszył się wówczas oszałamiającą frekwencją. |
romun napisał/a: |
Wracając do tematu, to pas wywłaszczenia pod tor kolejowy to koło 8m, a jak się zerwie koronę powiedzmy 1 m nasypu to się okaże iż mamy do dyspozycji nie 3 a 5 metrów. |
Bonifas napisał/a: |
Wg obowiązujących przepisów MSD Gminnej = 3,5 m więc wcale nie trzeba było by za wiele ścinać. |
Jacek228 napisał/a: |
Na remont pewnie nie ma co liczyć. Słychać głosy o reaktywacjach nieczynnych linii, a o tej ani słowa. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Czy tam na prawdę nie da się zrobić jakiegoś taniego remontu? |
bystrzak2000 napisał/a: |
To jest w zasadzie lista pobożnych życzeń, a nie plan... |
Jacek228 napisał/a: |
Od czerwca 2018 roku, na linii z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego ma być wprowadzona prędkość 0 km/h. |
sceptykk napisał/a: |
Pan ex Prezes bryluje w oparach absurdu. Ostatnio wypowiadał się jako fachowiec niemal w każdej z kolejowych branż. Co ciekawe, że odkąd zaczął być ex jak grzyby na deszczy pojawiać się zaczęły krytyczne uwagi wiernych mu mikoli względem Kolei Dolnośląskich. Teraz pora na PLK a w zapleczu także PR:) |
Noema napisał/a: |
Byłego prezesa KD beton PKP PLK nie ośmieli się tknąć, dlatego będą zgrywać wariata (my nic nie wiemy, my nic nie chcemy wysadzać). |
Cytat: |
Twórcy filmu "Mission Impossible 7" z Tomem Cruise'm chcieli wysadzić zabytkowy most kolejowy na Dolnym Śląsku? |
Cytat: |
Wiceminister kultury potwierdza zamiar wysadzenia… części mostu w Pilchowicach |
Cytat: |
@PKP Polskie Linie Kolejowe SA - wysadźcie się sami! |
Modliszka napisał/a: |
PiS podporządkowując się temu towarzystwu - największych na świecie degeneratów z Hollywood - sam siebie skazuje na degradację. Stąd ten taniec na pilchowickim moście kolejowym, jaki od kilku miesięcy odpierdziela na naszych oczach ta partia. Jak tu służyć największym chamom z USA i nie narazić się na śmieszność? |
Modliszka napisał/a: |
A tak poza tym to polecam przygotowywać się na ciekawe (trudne) czasy, bo to co teraz widzimy jest wstępem do prawdziwego kryzysu związanego z tym mostem. Oni tak łatwo nie odpuszczą! Zbyt wielki kapitał z USA jest w to zaangażowany i zbyt duże łapówki przeszłyby koło nosa decydentom z Warszawy. |
Noema napisał/a: |
W przyszłym tygodniu (prawdopodobnie w czwartek lub piątek) wybieram się na wycieczkę rowerową nad Jezioro Pilchowickie. Zwiedzę zaporę i most. Ktoś chętny dołączyć? |
Cytat: |
- Most kolejowy w Pilchowicach nie jest ruiną. Szokuje mnie, że przedstawiciel ministerstwa kultury posługuje się tu kłamstwem. Chcemy wykorzystać most do otwarcia linii kolejowej - mówi Patryk Wild z Bezpartyjnych Samorządowców, współrządzących Dolnym Śląskiem z PiS. |
Pirat napisał/a: |
Czy rząd PiS padnie na kolana przed Amerykanami czy weźmie przykład z rządu Szwajcarii, który nie zgodził się na wysadzanie swoich mostów? |
wodkangazico napisał/a: |
Tak, czy inaczej, trzeba naszym płaszczakom postawić jasno sprawę i domagać się natychmiastowej decyzji. |
Noema napisał/a: |
Tak jak uczynił RAŚ pisząc apel do pani |
Cytat: |
Wskazał, że wtedy szacowano, że odnowienie mostu może stanowić 30 - 40 procent kosztów postawienia nowej konstrukcji. Merchel dodał, że dziś ten wskaźnik może (może , nie musi) być inny. Zaznaczył, że ktokolwiek zobowiąże się, by wyłożyć pieniądze na wymianę, może liczyć na wsparcie PKP PLK. |
Cytat: |
Burmistrz daje zielone światło na wysadzenie mostu w Pilchowicach. |
Cytat: |
Mimo że wątpiliśmy, że to możliwe, przeprowadziliśmy szerokie poszukiwania kraju gdziekolwiek na świecie, gdzie stałby, most którego trzeba się pozbyć. Cudowni ludzie z Polski odpowiedzieli z entuzjazmem... |
Cytat: |
Szef kolejowej spółki odniósł się również do planów filmowców opisanych przez wiceministra kultury. "Słowa"zniszczenie" lub "wysadzenie" to pojęcia względne. Większość obiektów mostowych, które są przeznaczone do wymiany, jest rozbierana i budowana od nowa. Metoda wyburzeniowa nie jest żadnym nowym elementem" stwierdza Merchel. |
Cytat: |
Amerykanie na potrzeby scenariusza zamierzają go wysadzić i wygląda na to, że nikt ich w tym nie powstrzyma. |
Noema napisał/a: |
Nie chcę krakać tudzież być złym prorokiem, ale przed nami bardzo gorący i nerwowy okres. Oni nie ustąpią! Chcą wysadzić ten most to go wysadzą. Będą protesty społeczne to je brutalnie spacyfikują! |
Cytat: |
żaden most na linii kolejowej do Lwówka nie zostanie wysadzony! |
Cytat: |
Z całą pewnością nigdy nie ma planów wyrządzenia trwałych i nieodwracalnych szkód na polskim mieniu, zabytkowym czy współczesnym. Na to nie zdecydowałaby się ani strona amerykańska, ani polska nie wydałaby zgody. |
Cytat: |
Studio amerykańskie, z którym współpracujemy, działa wedle zasady, że obiekty po zdjęciach zostawia zawsze w lepszym stanie, niż je zastaje na początku. |
Cytat: |
jest niemożliwe, żeby ktoś przyszedł i ot tak sobie wysadził w powietrze jeden z największych w Polsce mostów kolejowych. |
Cytat: |
Fundacja Thesaurus wysłała zawiadomienie do prokuratury dotyczące łapówki, jaką prezes spółki Alex Stern miał proponować w zamian za przychylność w sprawie wysadzenia w powietrze mostu w Pilchowicach. |
Cytat: |
Kiedy wydawało się, że sprawa została zablokowana i filmowcom z Hollywood nie uda się wysadzić zabytkowego mostu w Pilchowicach, do akcji najprawdopodobniej wkroczyło PKP. "Gazeta Wyborcza" dotarła do maila, w którym spółka proponuje Paramount Pictures most w wielkopolskiej Stobnicy. Wszystko dlatego, że sprawa z mostem w Pilchowicach "trochę się skomplikowała". |
Cytat: |
5 592 582 - 5 474 328 = 118 254 zł Shocked |
Cytat: |
Dotąd żyłam w przeświadczeniu, że beton PKP już niczym nie jest w stanie mnie zaskoczyć. |
Cytat: |
Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy świadkami niezłego bagna na kolei i korupcji na wielu szczeblach. Duże pole do popisu dla CBA. Ze stołków w sam gnój powinni spaść wszyscy, którzy maczali w tym palce! |
Cytat: |
To już pewne, most w Pilchowicach w rejestrze zabytków. |
Noema napisał/a: |
Moją uwagę przykuły tłumy turystów, rejestracje samochodowe praktycznie z całego kraju. Widać rozgłos zrobił swoje i miejsce przyciąga coraz więcej ludzi. Brakuje tylko pociągów, które mogłyby służyć turystom i nie tylko... Co ciekawe, można tam wypić piwo, a nawet zjeść obiad. Polecam na weekendowy wypad. |
Cytat: |
Nie ździwiłbym się gdyby cała akcja miałaby jedynie na celu promocje Dolnego Śląska. No nie ukrywajmy ale kto by się zainteresował mostem a tu nagle przypływ turystów związany z tą akcją w to miejsce. |
Cytat: |
Co jak co ale to najbardziej na tej aferze zyskali drobni przedsiębiorcy, którzy zajmowali się lokalną turystyką w tym rejonie. |
Cytat: |
Czy Tom Cruise wysadzi w powietrze kolejowy most w Pilchowicach? A może w Stobnicy? Jakie kolejowe mosty już zostały zdemolowane na poczet sztuki filmowej? |
sceptykk napisał/a: |
Po pierwsze ostatni dokument jest nic nie znaczącą prawnie deklaracją, że sprawdzą możliwości sporządzenia umowy. Można zestawiać to z innymi i tworzyć różne teorię ale fakt pozostaje faktem nie jest to nic wiążącego. |
sceptykk napisał/a: |
Żaden ZLK nie mógłby nic zrobić bez stosownych zgód. |
sceptykk napisał/a: |
Filmik zdążyłem obejrzeć. Był chyba z 2017 roku a tytuł troche prowokujący bo z treści wynikało, że trzeba linie remontować. Ale mniejsza o to. |
Cytat: |
Musiało się zagotować, bo uruchomiono cenzurę! |
Cytat: |
zdaniem wielu akurat wspomniany pan jest dużo bardziej otwarty, lotny... |
wodkangazico napisał/a: |
Skoro podpisał i nawet Golby nie spytał, na czym owo "udostępnienie" ma polegać, to rzeczywiście, musi być lotny... |
Cytat: |
„Ten most został ocalony przez larum wzniecone przez Bezpartyjnych Samorządowców z Dolnego Śląska, którzy w porę dostrzegli co się dzieje i ku czemu zmierzają losy tego pięknego i w pełni sprawnego technicznie obiektu” – ogłosił w portalu Mazowieckiej Wspólnoty Samorządowej Dariusz Stasiak, szef sejmikowego klubu BS. |
Noema napisał/a: |
Beton PKP PLK ma jeszcze kilka dni na złożenie odwołania do MKiDN, czyli do rządu. Rzecz jasna to nie wasal podejmie ostateczną decyzję w sprawie mostu w Pilchowicach tylko amerykański hegemon. Warto monitorować tłity pani |
Cytat: |
Robert Golba, prezes spółki Alex Stern, która ma przygotować plan zdjęciowy do filmu ”Mission: Impossible” na moście Pilchowickim, wciąż wierzy, że Tom Cruise pojawi się w Polsce. |
Cytat: |
Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków poinformował, że decyzja o wpisie mostu kolejowego w Pilchowicach do rejestru zabytków jest prawomocna. |