morpheo napisał/a: |
Obawiam się pocięcia magistralnej relacji Węgliniec - Wrocław na Węgliniec - Legnica (PR) i Legnica - Wrocław (KD). Jeśli tak ma towyglądać, niech Urząd Marszałkowski się nie wygłupia! Zapewnienia, że będą funkcjonować równolegle dotychczasowe połączenia i nowa siatka DKD nie wierzę. Zdaje się, że ani E30 nie ma aż tak rewelacyjnej przepustowości, szczególnie przy znikomej liczbie mijanek, ani UMWD góry pieniędzy w budżecie na haracz dla PLK. |
morpheo napisał/a: |
Sensowna alternatywa dla jadących 30 min busów i, uwaga, posiadanych przez busiarzy autokarów, które jeżdżą między Legnicą, a Chojnowem na trasie wprost konkurencyjnej do kolei, od dworca do dworca. |
pawelW napisał/a: |
Są też SPOTY i Szynobusy |
morpheo napisał/a: |
. Obecnie jedzie się tym odcinkiem 16 minut, ale ludzie wybierają tańsze busy. Przy założeniu, że udałoby się wytrasować pociąg na v max dla nowego taboru, czyli 120 km/h, a także dokonać największego wobec kolejarzy bluźnierstwa na E30 w postaci niezatrzymywania się tych pociągów w Miłkowicach (a także w Jezierzanach, co pewnie przeszłoby bez problemu) uzyskujemy czas 10 minut. Sensowna alternatywa dla jadących 30 min busów i, uwaga, posiadanych przez busiarzy autokarów, które jeżdżą między Legnicą, a Chojnowem na trasie wprost konkurencyjnej do kolei, od dworca do dworca. |
Cytat: |
Dodatkowym "plusem" jest fakt, że po modernizacji stacji co prawda zniszczona możliwość zjazdu na Rokitki i dalej Żagań, Żary - ale za to są dwa perony z dostępnymi czterema torami - więc ewentualne składy do Wrocławia miałyby gdzie zaczynać i kończyć bieg. |
Cytat: |
Spółka Koleje Dolnośląskie stara się o ponad 70 mln zł unijnego dofinansowania na zakup pięciu EZT, czyli elektrycznych zespołów trakcyjnych. |
Cytat: |
Problem w tym, że KD nie mają ani złotówki na wkład własny! Mamy tu do czynienia z pro-KD-owską propagandą, bo całą kasę na nowy tabor wyłoży urząd marszałkowski. |
Noema napisał/a: |
7 lipca rozpoczęły się konsultacje społeczne zaktualizowanej listy projektów rezerwowych programu POIiŚ. Dolny Śląsk walczy o 62,55 mln zł dofinansowania na zakup pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych o łącznej wartości 125,1 mln zł.
(...) Jest to już drugi projekt zmierzający do wyposażenia przewoźników kolejowych w nowoczesny tabor do obsługi kolei w aglomeracji wrocławskiej. Wcześniej gwarancję dofinansowania zakupu 5 EZT z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego otrzymały Koleje Dolnośląskie – tłumaczy Krzysztof Bańkowski. |
thenatanaell napisał/a: |
morpheo, krzysztoff, Gdyby uruchomili pociągi Chojnów - Legnica - Chojnów nie miałbym nic przeciwko Sam bym je reklamował... |
morpheo napisał/a: |
"Problem" jednak w tym, że za chwilę odezwały by się głosy z Bolesławca żądające podobnego wydłużenia. Piszę "problem", bo były by to głosy uzasadnione! |
Cytat: |
Marszałek Województwa Dolnośląskiego Marek Łapiński podpisał wczoraj umowę na zakup 5 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą dostosowane do rozwijania maksymalnej prędkości 160 km/h. |
Cytat: |
Kolejno Izba rozpoznała zarzut dotyczący wymogu wykazana się przez wykonawcę doświadczeniem w postaci zrealizowanych dostaw EZT, których świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydane przez Urząd Transportu Kolejowego lub równorzędny urząd w Unii Europejskiej dopuszcza pojazd do eksploatacji z prędkością 160 km/h i stwierdziła, że zarzut nie potwierdził się. |
kamis napisał/a: |
Ale to tylko moje przypuszczenia, bo przetarg jeszcze się nawet nie zaczął... |
Pele napisał/a: |
Ciekawe czy zdążą rozpatrzyć. |
KIO napisał/a: |
W O K A N D A
na dzień : Wtorek, 01.03.2011 godz. 13:00 Sygn. akt: KIO/ 300/11 Strony: Odwołujący: NEWAG S.A. Nowy Sącz Zamawiający: Koleje Dolnośląskie S.A. Legnica |
Lady Makbet napisał/a: |
Newag trochę namieszał, bo wróble od dawna ćwierkają, że wszystko było ustawiane pod Pesę. Teraz UMWD i KD mają dylemat. Nie zdziwię się jak unieważnią przetarg. |
Pele napisał/a: |
Poprzednio:
ELF: 19 mln netto/szt. dla Poznania, dla Śląska 19,2 mln EN77: 14,83 mln netto (z przetargu dla Małopolski) Oferta w obecnym: 16,75 mln/szt. Nie wiem czy była możliwość wystartować z tą tanią wersją Elfa dla KM którą zamiast Flirtów wzięli (bo nie wiem czego jej brakuje). |
Pele napisał/a: |
...ale z drugiej wiewiórki donoszą, że w UMWD ponoć trwają targi i dyskusje między opcją "nie zrobili żadnego błędu w ofercie, musimy to podpisać" a "uwalić ten przetarg w stylu KM [chodzi o ten na 20 EZT, co to pod pretekstem janosikowego najzwyklej w świecie się wycofali od podpisania umowy - przyp.] za wszelką cenę". |
Stella napisał/a: |
Zakończył się przetarg na dostawę 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich. Wybrana została oferta PESY. Bydgoska PESA dostarczy 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą kosztowały ponad 100 mln zł. Każdy z nich objęty zostanie 48 miesięcznym okresem gwarancyjnym. Oferty do przetargu złożyły również firmy: Stadler Bussnag i Newag. Głównym kryterium wyboru była cena.
źródło: UMWD |
Wojtek napisał/a: |
Uzasadnienie zarządu KD dotyczące wyboru oferty Pesy:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20110606150226exm99z74nvaj.pdf |
Beatrycze napisał/a: |
Co więcej, w KD po ostatnim tygodniu zaczyna się akcja sprawdzania komputerów na stanowiskach. |
Pele napisał/a: |
Mam nadzieję że krótki termin plus fakt że przedstawiciele tego forum i nie tylko dużo o was wiedzą, młodzieńcy z sekcji utrzymania taboru KD i komisji przetargowej spowoduje że zakończy się to rychłym zakupem nowych pociągów od tego kto uczciwie ten przetarg wygrał. |
alojz napisał/a: |
Zastanawiam się, czy nie będą kombinować z przeciąganiem sprawy, tak aby Newagowi upłynął okres związania ofertą. |
Bonifas napisał/a: |
mixtura, Nie przesadziłaś... |
Bonifas napisał/a: |
Tak w sumie to średnio mnie to cieszy bo gdyby jednak zostały Pesowskie Elfy (które też nie są jakąś rewelacją) to w Miłkowicach w bazie KD byłby serwis do tych pojazdów z Bydgoszczy, który przy okazji łupał by defekty szynobusów. A tak skończy się gwarancja serwisowania i trzeba będzie albo dopłacać PESIE ciężkie pieniądze żeby serwisant był na miejscu albo skazać nowy przecież tabor spalinowy na naprawy przez naszych MAJSTRÓW |
mixtura napisał/a: |
Cieszę się niezmiernie, że NEWAG nie zrezygnował z tego zamówienia i odwołał się do KIO. Podstęp Ładniakowej się nie udał. Istnieje jeszcze sprawiedliwość w tym kraju! |
Victoria napisał/a: |
Pierwszy czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny 31WE dla Kolei Dolnośląskich jest już prawie gotowy. |
Cytat: |
(EZT serwisuje się pod trakcją!) |
bmwm5thebest napisał/a: |
Czy na odcinku Węgliniec - Legnica nie mają zainstalować systemu ERTMS? Chyba ten system pozwoliłby na wykorzystanie 160 km/h dla tych EZT, chociaż dla tych przyspieszonych. |
amadeoen57. napisał/a: |
A czy ktoś wie gdzie będą serwisowane? Na torach za peronem 5? |
Cytat: |
Dzisiaj, 19 lutego, przed południem wjechały na dworzec w Legnicy dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne typu 31 WE Impuls zakupione przez Koleje Dolnośląskie. |
Cytat: |
Dolnośląskie "Pendolino" |
Pirat napisał/a: |
Wg rozkładu jazdy "Impulsy" będą obsługiwały pociągi:
69528 Węgliniec (5.40) - Wrocław 69525 Wrocław (8.28) - Węgliniec 69534 Węgliniec (10.47) - Wrocław 69529 Wrocław (13.35) - Węgliniec 69540 Węgliniec (15.52) - Wrocław 69539 Wrocław (18.06) - Węgliniec |
Cytat: |
To jest obieg jednego składu. Gdzie będzie jeździł drugi? Puszczą dwa naraz czy jeden w rezerwie?
|
thenatanaell napisał/a: |
Do dzieci nic nie mam. Bardzo je lubię, ale po prostu było ich za dużo. Starsi musieli stać... |
krzysztoff napisał/a: |
Dokładnie. "Następna stacja: ...." i cisza. Co do prędkości: 166 km/h również zaobserwowałem na odc. Miłkowice-Chojnów. |
Cytat: |
Niesprawny moduł wi-fi ? Ja jadąc na uczelnie Impulsem bez problemu się łącze z internetem przez telefon jak i laptopa. |
voyager1231 napisał/a: |
Kursy przyśpieszone to poroniony pomysł. To jest spółka powołana do obsługi ruchu LOKALNEGO a nie do zabawy z pseudo pośpiesznymi pociągami. |
voyager1231 napisał/a: |
Ponadto nie wiem, czy do takiego rozwiązania nie miałaby zastrzeżeń Unia Europejska, która dołożyła większość pieniędzy do tych pociągów. |
voyager1231 napisał/a: |
Cóż, pozbawianie mieszkańców mniejszych miejscowości możliwości dostania się do metropolii jest wysoce niesprawiedliwe i niemoralne. |
voyager1231 napisał/a: |
Jak to nazywasz "szybkie" połączenie co niektórych miast śmierdzi mi kursami stricte pośpiesznymi. W dodatku pomijanie małych stacji zaoszczędzi tylko kilka, max kilkanaście minut. Czy gra jest warta świeczki? Moim zdaniem nie. |
voyager1231 napisał/a: |
Dlaczego ja mam przychodzić na peron we Wrocławiu o 14:25 i czekać do 15:00, bo pociąg o 14:30 pomija moją stację? |
voyager1231 napisał/a: |
Nie wiem czy widzieliście, ale w takiej Miękini, Środzie czy Malczycach praktycznie z każdego pociągu wysiada mnóstwo ludzi. Takie działania to nic innego jak utrudnianie im życia. |
voyager1231 napisał/a: |
Pociągi 31WE zostały po części współfinansowane z publicznych pieniędzy i powinny być dostępne dla wszystkich, a nie tylko dla wybranych, którzy jeżdżą na trasach Wrocław-Legnica czy Wrocław-Węgliniec. |
voyager1231 napisał/a: |
Mam nadzieję, że ktoś decyzyjny w KD postrzega tą sprawę tak samo. A jeżeli chcą się bawić w pociągi pospieszne powinny zostać uruchomione takie połączenia poza taktem kursowania pociągów osobowych.
Z mojej strony wszystko. |
voyager1231 napisał/a: |
KPP, im bliżej dużej metropolii tym więcej kursów powinno się odbywać. Taka jest rzeczywistość, w ościennych miejscowościach duża część ludzi dojeżdża do pracy, szkoły czy na uczelnię do na przykład takiego Wrocławia. Im dalej, tym połączeń mniej.I to nie jest moje widzimisię, spójrz na aglomerację Warszawską. Na Malczycach zgodnie z mapą UMWD kończy się aglomeracja Wrocławska. Wszystkie pociągi (osobowe) powinny się zatrzymywać na stacjach najbliższych dużemu miastu. |
kizior11 napisał/a: |
Gdzie jeszcze trzy sztuki |
Cytat: |
Kolejarze nieoficjalnie mówią, że w nowych składach "siada" system elektroniczny i silniki. |
Beatrycze napisał/a: |
Tak sam z siebie "siada" czy może załoga KD (maszyniści i serwisanci) nie jest odpowiednio przeszkolona? |
Cytat: |
czy może załoga KD (maszyniści i serwisanci) nie jest odpowiednio przeszkolona? |
Karol2204 napisał/a: |
Następne dwa Impulsy w Legnicy 003 i 004 stoją za peronem 5 |
Cytat: |
A tak w ogóle kto serwisuje maszyny KD? Nie czasem Karpa Krzyż? Oni są znani u nas w Wielkopolsce z jakości napraw wynalazków z ZNTK Poznań. Połowa z nich albo nie jeździ albo musi iść na kanał szopy Cargo w Poznaniu/Lesznie i naprawiana przez serwisantów z Cargo. |
Bartuś napisał/a: |
Słyszałem że w końcu mają jakiś pożytek z SA109 Szynobusy te robią za manewrówki do przeciągania impulsów na terenie tak zwanego zaplecza technicznego KD w Miłkowicach. |
sajdi napisał/a: |
Samorząd Województwa Dolnośląskiego oraz Koleje Dolnośląskie zapraszają na przejazd promocyjny pociągiem 31WE „Impuls”, na trasie Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. |
Cytat: |
Pytanko , co będzie robił Impuls w Jolonce od 10,30 do 19,27 jakaś drzemka poranno - popołudniowa . |
KrzysiekkG napisał/a: |
Pozostałe (rozkładowe) osobówki są trasowanego po torze nr 2 w obu kierunkach, gdzie prędkość wynosi 80km/h. Poza tym na wyremontowanych odcinkach w Boguszowie, pomiędzy Świebodzicami oraz Jaworzyną Śląską, jak również z Mietkowa do Smolca, nie jeździ się jeszcze z nowymi wyższymi prędkościami, gdyż póki co obowiązują ograniczenia tymczasowe bądź szlakowa nie została jeszcze podniesiona. |
Rogerson napisał/a: |
Lokomotywa jest na gwarancji, usterki się zdarzają.
Podstawili przy okazji drugego Impulsa, więc nie ma powodów do paniki |
voyager1231 napisał/a: |
To wspaniała wiadomość. Dla mnie jednak jest jeden mały szkopuł - termin dostawy. KD powinny dążyć do zwiększenia parku taborowego w jak najkrótszym terminie! |
Kefalos napisał/a: |
To upewnia nas tylko w jednym ze polskie firmy produkujac cos na rynek polski nie przykladaja sie tak bardzo poniewaz nie trzeba-wkoncu to dla polaka. |
Cytat: |
WOKANDA
na dzień: Wtorek, 17.12.2013 sala: 512 - ul. Postępu 17A godz. 10:00 Sygn. akt: KIO/2794/13 Strony: Odwołujący: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA - Bydgoszcz Zamawiający: Koleje Dolnośląskie S.A. - Legnica |
voyager1231 napisał/a: |
Wiadomo co ze składami zamówionymi w części drugiej przetargu? |
Piotr Rachwalski napisał/a: |
nie... dziś (czyli wczoraj) nie przyjedzie, bo jeszcze trwają odbiory i jazdy próbne. |
Cytat: |
Jednak dla ludzi zwykle lepiej jest by jeździł częściej mniejszy niż rzadziej większy skład. |
Beatrycze napisał/a: |
Pociągi będą obsługiwać przeważnie relacje Wrocław Główny -Szklarska Poręba Górna, Wrocław Główny - Jelenia Góra i Wrocław Główny - Wałbrzych Główny, natomiast uzupełniająco będą kursować na pozostałych zelektryfikowanych liniach Kolei Dolnośląskich.
Więcej: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20792/Nowe-Impulsy-KD-niebawem-wyjada-na-tory.html |
koluser napisał/a: |
Czy 5 Impulsów + 2 zmodernizowane "turbokible" nie są w stanie obsłużyć trasy WRO-WEG? |
koluser napisał/a: |
Ja mam w związku z tym pytania: Ponieważ wkrótce do KD przybędzie kilka nowych pojazdów, czy to oznacza, że nie będziemy się już męczyć w starych "kiblach" od PR (np 15:11 Wrocław - Węgliniec)? Czy 5 Impulsów + 2 zmodernizowane "turbokible" nie są w stanie obsłużyć trasy WRO-WEG? |
mateuuu napisał/a: |
Rozumiem, ze od przyszlego tygodnia będzie w soboty i niedziele obsługiwał pociąg Wrocław-Szklarska Poręba zamiast EN57? |
Cytat: |
Po co? Żeby dublować pociągi PR, a następnie stać bezczynnie przez pół dnia w Szklarskiej Porębie i gnić sobie na świeżym powietrzu zamiast wozić ludzi? Chyba nie po to wydajemy z naszych podatków grube miliony, aby nowy skład robił jeden kurs dziennie?! |
mateuuu napisał/a: |
36WEa to jednostki zakupione do obsługi linii 274+311 i tam powinny kursować. |
Piotr Rachwalski napisał/a: |
koluser, dzięki za sygnał , jeśli się da (a powinno) to przynajmniej jeden będzie jeździł na Impulsie. |
Piotr Rachwalski napisał/a: |
36WE |
Torczes napisał/a: |
Może wiecie: |
Cytat: |
-kiedy ma wrócić en57 1938 z moderny ? |
Cytat: |
- co z przetargiem na zakup 1 en57 przez UMWD? |
Cytat: |
Po powrocie z moderny en57 i wdrożeniu do jazdy 36we (chociaż do grudnia) można w obiegach wyeliminować wypożyczone en57. |
Cytat: |
Pisze "chociaż do grudnia" po później przejdą one na "Jelenią"Ciekawi nie to czy sześcioma 36we plus trzy pary PR ,obsłużą tą jeleniogórską linie z sensownymi obiegami i godzinami odjazdów. |
Cytat: |
A kiedy mają dotrzeć pozostałe 36we? Wszystkie trafią do grudnia tego roku żeby przejąć "jelenią" czy dalej bedą wypożyczenia od PR-ów? |
bystrzak2000 napisał/a: |
Gdyby były zdatne do jazdy wszystkie 31WE i zmodernizowane kible, to problemu już by nie było. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Gdzieś czytałem, że do końca października ma być reszta. |
kizior11 napisał/a: |
Te 32 min. to trochę sporo słyszałem że jadąc impulsem maszyniści osiągali czasy 26 i 27 min.oczywiście jadąc "S". tak jak ten przejazd.Fajnie jak by było więcej przyspieszonych pociągów. |
Cytat: |
Koleje Dolnośląskie podpisały umowę na 5 Impulsów. (...) Przewidziane są do obsługi połączeń na trasie Wrocław - Rawicz. |
Gaspares napisał/a: |
Nawet jeżeli, to czy prędko weszłyby do ruchu, jak myślicie? |
sZakOOu napisał/a: |
Obecnie wypracowywane jest porozumienie z Niemcami, umożliwiające wjazd polskich szynobusów do Goerlitz. |
Noema napisał/a: |
Pirat, ilu członowe mają być te Linki? |
Pirat napisał/a: |
a czwarty na Podsudeckiej |
Noema napisał/a: |
Pirat, ilu członowe mają być te Linki? |
Ralny napisał/a: |
Dwuczłonowe (SA 139). Dokładnie takie jakie kupiły KW. Ale niczego bym nie przesądzał do czasu rozstrzygnięcia przetargu. Ewentualne faworyzowanie Pesy przez KD zakończy się tak jak w przypadku zakupu 5 EZT - Newag zaskarży KD do KIO i Pesa znów obejdzie się smakiem. A pasażerowie KD poczekają na nowe SZT kilkanaście miesięcy dłużej. |
Beatrycze napisał/a: |
Jechałam dzisiaj najnowszym Impulsem (z Wrocławia o 18:49). Wrażenia pozytywne. Jedyny mankament to komunikaty głosowe o następnej stacji, wprowadzające pasażerów w błąd (płyta się zacięła?). |
Cytat: |
Jednostki mają posłużyć do wzmocnienia połączeń na obecnie obsługiwanych liniach do Rawicza, Legnicy i Jeleniej Góry i innych, a także w kierunku Kłodzka i Czech.
– Oprócz wzmocnienia linii oczekujemy, że do czasu zakończenia projektu zrewitalizowana zostanie linia 289 i wówczas nowym taborem uruchomione zostaną połączenia w cyklu godzinnym z Wrocławia do Lubania i ewentualnie dalej do Głogowa przez Rudną. Chcielibyśmy, w miarę budowy nowych stacji we Wrocławiu, nieco zmienić rolę Wrocławia głównego, ze stacji docelowej na stację przelotową. Będzie to sprzyjać rozwojowi kolei aglomeracyjnych. |
Cytat: |
Wagony piętrowe to przyszłość – powiedział Tomasz Zaboklicki, Prezes PESY. Nieco inne zdanie na ten temat ma szef PKP Intercity Jacek Leonkiewicz, który stwierdził, iż taki tabor nie mieści się w strategii przewoźnika. PESA po zrealizowaniu dostaw składów push&pull dla Kolei Mazowieckich nie zamierza rezygnować ze sprzedawania takich jednostek kolejnym klientom. Nie tylko w Polsce. Piętrowe składy mogą być naszym produktem eksportowym – mówi Tomasz Zaboklicki. Szef PESY dodaje jednak, że nabywców takich jednostek producent będzie szukał również na lokalnym podwórku. Mówi się bowiem, że o zakupie piętrusów myślą chociażby Koleje Dolnośląskie. |
Noema napisał/a: |
Zgłupieć można przez tych pismaków! Może prezes Rachwalski rozwieje na forum wątpliwości i napisze jak jest? Będzie 11 nowych składów czy 21? Będą to składy elektryczne czy spalinowe? |
Cytat: |
Zresztą KD jako pierwsze wypromowały Impulsy w Polsce. Dopiero później inni przewoźnicy rozpoznali, że może warto by też je zakupić. |
Noema napisał/a: |
Nowy. Następną inwestycją KD powinno być kilka sztuk SZT. Tabor Pesy jest wyeksploatowany, awaryjny i będzie tylko gorzej. |
Noema napisał/a: |
Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie prosić Lubuskie, żeby PR ogarnęły połączenia na trasie Żary - Legnica (Wrocław). |
Noema napisał/a: |
Do Węglińca i Zgorzelca lubuskie PR już jeżdżą, przejmując od KD coraz więcej kursów. |
Beatrycze napisał/a: |
Komunikaty głosowe tylko po polsku (trochę za głośne!), głos kobiecy bardziej naturalny.. |
Torczes napisał/a: |
A po co tam pietrusy skoro od Boleslawca pociagi sie wyludniaja.Nie wiem czy nie byloby lepszym rozwiazaniem laczenie relacji np. 2x45we lub 2x31we do Weglinca i tam rozlaczenie na Lubań i Zgorzelec.Tlok w pociagu rozladowany i oba kierunki sa obsluzone. |
Torczes napisał/a: |
A po co tam pietrusy skoro od Boleslawca pociagi sie wyludniaja.Nie wiem czy nie byloby lepszym rozwiazaniem laczenie relacji np. 2x45we lub 2x31we do Weglinca i tam rozlaczenie na Lubań i Zgorzelec.Tlok w pociagu rozladowany i oba kierunki sa obsluzone. |
Noema napisał/a: |
Wniosek? Krótkie składy powinny obsługiwać krótkie relacje, długie składy – długie relacje. To jest logiczne! Ale KD często mijają się logiką, bo wielokrotnie widziałam we Wrocławiu pustego 5-członowego Impulsa do Jelcza-Laskowic i zatłoczonego po dach 4-członowego Impulsa do Lubania, albo równie zatłoczonego 3-członowego Impulsa do Jeleniej Góry. I proszę mi tylko nie mówić, że tak zostały ułożone obiegi taboru. Nie interesuje mnie to! Obiegi trzeba tak układać, żeby nie gwałcić logiki. I nie wozić ludzi jak bydło!
A jak KD mają za mało taboru, żeby nim racjonalnie gospodarować to nie powinny się pchać na kolejne linie wygryzając PR, które taboru mają pod dostatkiem. |
bystrzak2000 napisał/a: | ||
Sprzęganie jednostek trwa długo i byłby to zmarnowany czas. Prościej jest dokupić kilkanaście czteroczłonowych EZT-ów i jeździć w podwójnych zestawach. |
voyager1231 napisał/a: |
Noema będzie przeszczęśliwa. Pięcioczłony na Jelcz Laskowice i Oleśnicę A na Legnicę nadal tłok, ścisk i pasażerowie zostający na peronach
|
voyager1231 napisał/a: |
pod drutem będą jeździć przez... 14km na 80km |
brambor napisał/a: |
A po co to elektryfikować? Czy elektryfikacja jest lekiem na wszystko? Czy w rejonie Monachium elektryfikuje się wszystkie linie dookoła? Odp. jest prosta: nie. To wszystko to kwestia planowania, rozdysponowania odpowiedniego taboru, taktu, czyli pojęć generalnie nieznanych w Polsce w przypadku organizacji transportu zbiorowego (jakiegokolwiek). Kilka jaskółek wiosny nie czyni.... |
Czarny1992 napisał/a: |
Jest oficjalnie przetarg na zakup pociągów dla KD. |
Noema napisał/a: |
Przy okazji pozdrawiam wicemarszałka Myrdę, który niedawno zablokował mnie na swoim służbowym profilu na fejsbuku, bo napisałam trochę niewygodnej prawdy o nieudolnych działaniach nowych władz UMWD i KD w przestrzeni kolejowej. Żałuję, że nie zrobiłam screenów swoich komentarzy... Na szczęście jest niezależne od betonu UMWD/KD forum kolejowe, na którym za konstruktywną krytykę nikt mnie banować nie będzie. A tutaj zagląda więcej ludzi niż na profil pana Myrdy, który przed ostatnimi wyborami samorządowymi był nołnejmem (tzn. osobą mało znaną w przestrzeni publicznej) i po następnych wyborach – daj Boże – nołnejmem ponownie być zacznie. Ja w każdym razie usłyszałam o nim po wydarzeniach w Raszówce w czerwcu ubiegłego roku, gdy pojechał gasić „pożar” na torach rozniecony przez jego kolegę i partyjnego pryncypała z Lubina. |
Fela napisał/a: |
Nic dziwnego, że o nim nie słyszałaś, bo marszałek Tymoteusz Myrda zanim trafił do UMWD, gdzie odpowiada za kolej regionalną, wcześniej przez wiele lat pracował w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Lubinie. Był tam prokurentem i prezesem. |
Noema napisał/a: |
Na dzień dzisiejszy KD nie mają jeszcze zagwarantowanego finansowania. A nawet jak to finansowanie jakimś cudem zdobędą to nie wiadomo czy oferty producentów taboru zmieszczą się w limicie finansowym, jakim KD będą dysponowały. Przetarg jest ogłoszony, ale w każdej chwili może być odwołany. Co nie byłoby nowością... |
audrin napisał/a: |
Ciekawe czym zamierzają obsłużyć linię do Sobótki. Skończy się na reaktywacji SA109 i wypożyczeniu Linków od Pesy. |
Noema napisał/a: |
marcinek, odnoszę wrażenie, że obecne władze KD/UMWD (tj. PiS & Bezpartyjni Samorządowcy) od początku robią wszystko, żeby nowego taboru dla KD nie kupić. W związku z tym chiński koronawirus to dla nich swoiste zbawienie. Będą mieć teraz wymówkę, że pieniędzy nie ma i nie będzie. I trudno będzie się z tym nie zgodzić, bo gospodarka leży i nie wiadomo kiedy się podniesie. Kiedy więc nowy tabor pojawi się w barwach KD? Myślę, że już nie za tej kadencji. Czyli najwcześniej za 5-6 lat. Obym nie miała racji... |