Cytat: |
akerman co masz do eu07? myślisz że złom ep09 jest lepszy? |
Cytat: |
Narazie czekajmy na wyniki przetargów w Cargo i LHS bo IC to chyba ogłosi ten przetarg "w lutym".
|
Cytat: |
Przetarg na 10 lokomotyw ma być ogłoszony w czerwcu |
Naczelnik napisał/a: |
PKP Intercity kupuje lokomotywy
Lokomotywy jakie zamierza zakupić w przetargu spółka, mają być tak skonstruowane, by mogły jeździć i w Polsce i pozostałych w krajach Europy. |
ACR napisał/a: |
Ciesze się dla pkp o wiadomości umowy dla nowych wagonów.
W moich oczach modry krok, gdyż tak naprawdę to przeciętny pasażer nie patrzy co za lokomotywa jego pociąg ciągnie tylko w jakim standardzie podróżuje. Wiec nowy skald wagonowy może byc najszybszą i stosunkowo tania formą aby polepszyc standard i wizerunek kolei w Polsce. Jak dobrze pójdzie to na ME powinny już w pełni byc w akcji. Nowe loki tez sa potrzebne, np. dla predkosci 200, jednak tutaj tez jeszcze trzeba przebodowac trasy i zalozyc ERTMS, a to będzię trwało. Na "szybko" dobry ruch zarządu położyc priorytet w modernizacji i zakupie wagonów. brawo! |
Adamq napisał/a: | ||
Taka lokomotywa istnieje i ma oznaczenie E186 vel niemieckie BR189 z Bombardiera bodajże http://www.br146.de/indexj.htm |
ACR napisał/a: |
no dobrze, ale co chcecie zrobic jak pkp chronicznie nie ma pieniedzy? pierwszy krok ze w ogole cos sie dzieje.
nawet jezeli w gruncie rzeczy, szczegolnie jezeli nie 30 ale tylko 17 nowych wagonow ma byc,macie racje ze jest to pestka, to mimo wszystko jest to lepsze niz tracic czas na bzdurnych dyskusjach o TGV przy danych finansowych mozliwosciach. |
Naczelnik napisał/a: |
Przetarg na składy zespolone już wkrótce |
andrzej napisał/a: |
Do 357 km/h lokomotywa został rozpędzona tylko w testach, natomiast prędkośc konstrukcyjna wynosi 230 km/h dla ruchu pasażerskiego oraz 140 km/h dla towarowego. |
Cytat: |
Spółka skorzysta także z oferty Siemensa, który zaproponował przekazanie do końca tego roku lokomotywy testowej. |
Cytat: |
Po wprowadzeniu składów zespolonych, PKP Intercity będzie oferować trzy rodzaje przewozów. Pierwszym będzie IC (Premium), obsługiwane przez te nowoczesne pociągi, cena biletów będzie najwyższa, ale taki będzie również komfort podróży. Czas przejazdu będzie najkrótszy. W przewozach kategorii Ex (Medium) wykorzystywany będzie tabor klasyczny, nowy i modernizowany (lokomotywy i zwykłe wagony). Trzecią kategorią będzie TLK (Economy), gdzie stosowany będzie tabor piętrowy. |
kamis napisał/a: |
Źle, że nie pojadą w każdym bądź razie te składy na wszystkich nawet i modernizowanych odcinkach specjalnie dla tych prędkości, które mogą rozwinąć właśnie te składy. |
Naczelnik napisał/a: |
PKP Intercity ogłasza przetarg na zakup 30 nowych wagonów
Termin składania ofert upływa 31 października bieżącego roku. Podpisanie umowy w grudniu 2007 r. pozwoli na rozpoczęcie realizacji zamówienia w styczniu 2009 r. |
andrzej napisał/a: |
PKP Intercity zadecydowały, że firma, aby wziąć udział w przetargu, musi posiadać doświadczenie zawodowe, polegające na zrealizowaniu w ostatnich 3 latach dostawy lub dostaw co najmniej 5 składów zespolonych o prędkości max. co najmniej 160 km/h, wyposażonych w układ napędowy w technologii prądu przemiennego. |
Cytat: |
Dobrom osobistym PKP Intercity SA zagraża sugestia, że ogłoszenie PKP Intercity SA ... |
Cytat: |
Aby wykorzystać w pełni możliwości zmodernizowanej trasy kolejowej Gdynia - Warszawa, potrzebne są składy z wychylnym nadwoziem. Dzięki temu podróż skróci się o 27 minut. Jednak PKP Intercity nie chce ich kupować, gdyż twierdzi, że dzięki nim podróż będzie trwała tylko pięć minut krócej. - To nieprawda, różnica wyniesie co najmniej 17 minut - mówią eksperci. |
kamis napisał/a: |
Jak wynika z artykułu, to jednak nie będzie składów z przechylnym pudłem. Jak dla mnie, to nie można w tym przypadku wykorzystywać słowa "niestety", ale raczej ŹLE, że IC nie dało przetargu również na przechylne pudła.
|
Cytat: |
Dobrze, że udziału w tym nie bierze PESA |
ACR napisał/a: |
nie ZLE, tylko DOBRZE, gdyz to oznacza ze siedzi tez pare fachowcow w kadrach ktorzy nie kompletnie padli na glowe. kupienie skladow przechylnych oznaczalo by dla PKP (przy ich mozliwosciach) wieksze koszty zakupu z ZERO przyspieszeniem czasu... wy widzicie z zakupem tyvh skladow tylko czub gory lodowej chlopaki... |
Cytat: |
A na E30 będą kursować te składy z wychylnymi pudłami ?. |
loker napisał/a: |
Jako IC Ślązak i IC Hetman - przejazd za 150 zł od osoby |
ACR napisał/a: | ||
nie ZLE, tylko DOBRZE, gdyz to oznacza ze siedzi tez pare fachowcow w kadrach ktorzy nie kompletnie padli na glowe. kupienie skladow przechylnych oznaczalo by dla PKP (przy ich mozliwosciach) wieksze koszty zakupu z ZERO przyspieszeniem czasu... wy widzicie z zakupem tyvh skladow tylko czub gory lodowej chlopaki... |
sebastianzb napisał/a: | ||
To jest żart, mam nadzieję, bo inaczej zbankrutuję |
Gurdol1 napisał/a: |
Sprawa jest prosta: jeśli IC kupi najlepsze w swej klasie składy zespolone na 230-250 km/h, to nikt - nawet Niemcy - nie podskoczy polskiemu przewoźnikowi (z wiadomych względów). A jak nie kupi, to hulaj dusza - piekła nie ma. |
Gurdol1 napisał/a: |
Pasażerowie nie "kupią" składów, które nie podbiją ich serc i portfeli. Dlatego uważam za jedynych kandydatów (przypomnę: składy trójsystemowe, 230-250km/h): Siemensa i Alstom. Pozdrawiam RW |
loker napisał/a: |
Dla PKP IC te 20 składów zespolonych i 10 Taurusów to minimum, by poprawić tabor!
Chodzi mi o konkretny, wysoki standard w IC i EC. Nie osiągnie się go na wagonach 144A z 1993 r. |
Cytat: |
procedury uzyskania homologacji sa skomplikowane. |
Aaalisha napisał/a: |
Psz - ale masz wyobraźnie - to wyobraź sobie z IC i PR nie ma pieniędzy i owe 10 Elfów przechodzi bokiem koło nosa... i wtedy IC i PR nie miałyby czym wozić swoich pasażerów... a na końcu PR by zbankrutowało ;-) |
gryff napisał/a: |
Czy ktoś może posiada informacje ile lokomotyw spalinowych posiada IC?Nie chodzi mi o manewrowe |
Iktorn napisał/a: |
To samo dotyczy zakupu Taurusów, teraz one nie pokażą swoich możliwości, ale za 5 lat. Wtedy już powinniśmy jeździć 200 na CMK. |
Cytat: |
Pewnie będą wozić muchy w pociągach EuroCity |
Andrzej napisał/a: |
W których to EC przewożą muchy ???? |
Cytat: |
Bedą miały oznaczenia europejskie czy polskie?? |
Cytat: |
przy każdym temacie dotyczącym modernizacji wagonów |
hurricane napisał/a: |
Chyba, że to z jakiegoś wcześniejszego zamówienia... ale to mała niekonsekwencja i tak... |
audrin napisał/a: |
Gdzie trafiają te wagony po rewizji w nowym malowaniu? Do Warszawy, Gdyni? Chyba mam pecha, bo jeżdżę po zachodniej Polsce TLKami dosyć często, a jeszcze nigdy wagonu w malowaniu TLK nie spotkałem. Dobrze by było, gdyby trafiły do Przemyśla. Patrząc na składy wystawiane przez Przemyśl, stwierdzam, że muszą mieć poważne braki taborowe. |
sphinx napisał/a: |
W martwym punkcie utknęły też rozmowy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym gotowym dołożyć brakującą kwotę. Gwarancją miała być wieloletnia umowa PKP Intercity z Ministerstwem Infrastruktury na dofinansowanie połączeń realizowanych nowymi pociągami. Ale zablokował ją Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, uznając, że składy będą jeździły po komercyjnych trasach i budżet nie powinien do nich dokładać. |
Cytat: |
Ale zablokował ją Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, uznając, że składy będą jeździły po komercyjnych trasach i budżet nie powinien do nich dokładać. |
Cytat: |
Wiem wiem, są dotowane, ale widać dotacje są za małe |
Cytat: |
Andrzej Wach, prezes PKP SA, broni kosztownego zakupu. – Szybka kolej to cywilizacyjny wymóg – tłumaczy. |
R90 napisał/a: |
priorytetem powinna byc modernizacja i naprawa wszystkich lub tych glowniejszych szlakow do predkosci 160km/h. |
R90 napisał/a: |
Wtedy pkp plk mogloby podniesc cene za uzytkowanie takich szlakow, a spolki przewozowe zwiekszyc cene za bilet, mysle ze kazdy bylby w stanie zaplacic te pare zł wiecej |
taigatrommel napisał/a: |
Tak, a za 5 lat uznalibyśmy, że 160 nie wystarcza, trzeba podnieść do 250. Ale kto wtedy zapłaci za remont od nowa w tak krótkim odstępie czasu? Raczej nikt. Więc lepiej od razu zrobić porządną linię na 240-300km/h, a nie babrać się z remontami co kilka lat. |
Noema napisał/a: |
Gorące komentarze do niusa:
http://www.rynek-kolejowy.pl/20121/Pendolino_dla_Polski_bez_wychylnego_pudla.htm Ja powstrzymam się od komentarza, bo wcale mnie to nie dziwi. Przecież powszechnie wiadomo, że wszystko czego beton PKP się tknie to spieprzy. A wychylne pudło w Pendolino, czy raczej jego brak... to są duperele. |
Cytat: |
Pociągi Pendolino dla PKP Intercity mają być produkowane wyłącznie we Włoszech. Chorzowski oddział Alstomu nie ma co liczyć na związane z tym projektem kontrakty |
Henryk napisał/a: |
Może to i lepiej. Polska myśl techniczna została już zaprezentowana w ED74...
|
Cytat: |
PKP Intercity chce kupić trzydzieści wagonów piętrowych, z których chce uformować sześć pięciowagonowych składów do obsługi połączenia Warszawa - Łódź. |
Cytat: |
Wchodzący w skład koncernu producent Škoda Vagonka może zaoferować Intercity wagony klasy 051 o masie 47,5 tony mogące pomieścić do 130 pasażerów. |
Cytat: |
Henryk, Które wożą powietrze. 10 wagonów a w nich 20%. |
Cytat: |
Henryk Podstawowy skład na Wwa-Łódź to 2 x ED74 |
Henryk napisał/a: | ||||
5x130=650, a obecne 10 wagonowe składy dają niemal 1000. Kolejny złoty pomysł PKP. |
Cytat: |
5x130=650, a obecne 10 wagonowe składy dają niemal 1000. Kolejny złoty pomysł PKP. |
Cytat: |
Poza tym mogłeś wsiąść na Wschodniej |
Henryk napisał/a: |
Oby jak najszbyciej był rostrzygnięty. Znów zaczynają się podwójne rzędy u nas |
Cytat: |
Racja, mam nadzieję, że tego typu linie lotnicze:
http://turystyka.wp.pl/kat,1,title,nowe-tanie-polskie-linie-lotnicze,wid,11249848,artykul.html spowodują , że nikt nie będzie jeździł EIC za 120 zł |
Victoria napisał/a: |
PKP Intercity ogłosiło przetarg na modernizację 150 pasażerskich wagonów, które będą jeździć w składach pociągów TLK kursujących pomiędzy Szczecinem a Przemyślem. |
snajper napisał/a: |
No tak ale w ostatnich przetargach na wagony połowa miała przedziały a połowa nie, czy jest jakiś techniczny problem zrobić przedziały w członach EZT ? Ale ah tak zapomniałem na zachodzie to teraz przedziały niepopularne a my jak małpki wszystko małpujemy. Całe życie człowiek jeżdził pociągami dalekobierznymi które miały przedziały, teraz od 2015 TLK to będzie takie REGIO tylko że nie na wszystkich stacjach stanie. |
sphinx napisał/a: |
@Pułtuś - fotele mają być lepsze, odchylane, z gniazdkami itp. Będą to wygodne składy dalekobieżne. Drzwi od przedziału pasażerskiego oddzielać ma szklana przegroda, nie zwykłe wiatrołapy. |
Cytat: |
[ Dodano: 05-12-2012, 10:05 ]
Masa nie koniecznie wpływa na aerodynamiczność i przyspieszenie pociągu, taki venturio jest dużo bardziej aerodynamiczny niż np. Flirt, szybciej się rozpędza i ma mniejsze zużycie energii. [ Dodano: 05-12-2012, 10:16 ] Ale skoro nazywają te składy Pendolino II to myślę że to nie będzie Flirt, ELF czy Impuls |
sphinx napisał/a: |
Piętrowe EZTy są bardzo drogie i dość ciasne - miejsc jest sporo, ale na papierze, są upchane w niskich wnętrzach, jest też sporo stopni utrudniających poruszanie się po pociągu (np. pasażerom udającym się do baru) - stąd punktowanie płaskiej podłogi. |
DarekP napisał/a: |
A tak konkretnie, to co z Elfem lub Impulsem jest nie tak? Zauważyłem, że uwagi co do tych składów dotyczą prawie wyłącznie wnętrza i ciągłego porównywania z ED74. Nowe autobus miejskie też mają deski zamiast siedzeń i podróż nimi traw nie raz ponad godzinę i tu nie ma problemu, a w ED74 jest?... |
Cytat: |
W O K A N D A
na dzień : Środa, 09.01.2013 sala: 510 - ul. Postępu 17A godz. 10:00 Sygn. akt: KIO/ 2778/12 Strony: Odwołujący: NEWAG Spółka Akcyjna Nowy Sącz Zamawiający: "PKP Intercity" Spółka Akcyjna Warszawa Sygn. akt: KIO/ 2784/12 Strony: Odwołujący: Stadler Polska Sp. z o.o. Siedlce Zamawiający: "PKP Intercity" Spółka Akcyjna Warszawa Sygn. akt: KIO/ 2787/12 Strony: Odwołujący: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Bydgoszcz Zamawiający: "PKP Intercity" Spółka Akcyjna Warszawa |
Cytat: |
Istnieje też druga możliwość, że obie oferty, zarówno PESA, jak i ZNTK zostaną odrzucone za nieuczciwe posunięcia, bo w końcu zaoferowali produkt o dokładnie tej samej cenie |
Cytat: |
I właśnie o to chodzi. O ile start obu był jeszcze legalny w momencie rozpisania przetargu, o tyle zaoferowanie tego samego produktu, ale w różnych cenach żeby zwiększyć szansę może zostać potraktowane jako czyn nieuczciwej konkurencji. |
Cytat: |
Intercity wywaliło ich z przetargu na lokomotywy, więc precedens już jest. |
Cytat: |
Wyszła do toalety. Pasażer z przedziału wyrzucił jej rzeczy przez okno
Do zdarzenia doszło w sobotę (24 sierpnia) w pociągu relacji Kraków – Świnoujście, na odcinku Ostrów Wlkp. – Jarocin. Około 3 nad ranem młoda kobieta powiadomiła funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei z Posterunku Poznań Franowo, pełniących patrol w tym pociągu, że po powrocie z toalety, zauważyła, iż jej bagaż został otwarty. Wkrótce okazało się, że podróżnej zginęły rzeczy osobiste: kurtka, trzy bluzki, spodnie bielizna oraz kosmetyki. Oprócz poszkodowanej, w przedziale znajdowało się jeszcze trzech innych podróżnych. Jeden ze świadków zrelacjonował przebieg zdarzenia i wskazał sprawcę. Otóż - pod nieobecność poszkodowanej, jeden z mężczyzn, będących w przedziale, wyrzucił jej rzeczy osobiste przez okno. (...) |
krzychu12231 napisał/a: |
Ano przechodzę i nie mam z tym problemu. Bagaż zostawiam i nigdy się o niego nie obawiam, zabieram tylko to co bardzo cenne. Chociaż w EIC nieraz idę do baru i zostawiam laptopa w przedziale. Prędzej w bezprzedziałowym bym się bał z uwagi na większą anonimowość. TLK jeżdżę bardzo często, między innymi nocą i jakoś się nie boję. Natomiast widziałem miny pasażerów w nocy w SPOCIE bezprzedziałowym. Na moje oko 90% z tych ludzi do bezprzedziałowego w nocnym pociągu już nie wsiądzie. |
krzychu12231 napisał/a: |
Odejście od przedziałów jest tylko głupim trendem |
krzychu12231 napisał/a: |
który uzasadnić można jedynie tym, że bezprzedziałowe łatwiejsze w budowie i utrzymaniu (np. awaria jednego grzejnika to w przedziale masz zimno a tak na całej powierzchni wiele się nie odczuje). |
krzychu12231 napisał/a: |
Pamiętam jeszcze zanim wprowadzono całkowitą rezerwację w TLK, ludzie uciekali z nowej 111Arow (z klimą i niebieskimi fotelami) do 111A, starych zdezelowanych z kanciastymi oknami (tzn. najpierw weszli do Arowa, ale stwierdzili że to im nie odpowiada, "tam dalej są przedziały, idziemy tam"). Zarówno starsi jak i młodzi, tak że jakiś powód tego chyba jest. I nie ma co tu się kłócić, bo zawsze będą fani zarówno wagonów z przedziałami jak i bez (choć dziś z obserwacji moich wynika, że tych pierwszych jest znacznie więcej, zwłaszcza gdy do wyboru jest 111Arow i141A z wyświetlaczami (czyli oba po modernie), stąd też zarówno składy jak i EZT powinny być mieszane. |
Przemekc1 napisał/a: |
krzychu oczywiście to rzecz gustu, ale akurat w nocnych pociągach to zdecydowanie wolę bezprzedziałowe i znam sporo osób co myślą tak samo. Jak się jedzie w większej grupie to nie robi to różnicy i nawet fajniej w przedziale to już samemu czasami robi się nieprzyjemnie jak dosiądzie się podejrzana grupka. Jednak bezprzedziały są tak jak powiedziałeś dużo mniej anonimowe. |
DarekP napisał/a: |
Te nowe EZT mają mieć komfort porównywalne, bo mają to być wersje dalekobieżne, a nie regionalne, jak ED74. |
krzychu12231 napisał/a: |
I sam potwierdzasz, że wagony na nocnych powinny być mieszane Mimo tego jestem pewien, że co najmniej z 75% pasażerów woli na noc przedziały. Niemniej, jak napisałem wyżej - jestem za mieszanymi. |
krzychu12231 napisał/a: |
Niestety PKP wie lepiej. To że część ludzi woli bezprzedziałowe nie zmienia faktu, że druga część ludzi woli przedziałowe. Dlaczego by nie zostawić obydwu rodzajów? Dobudowanie ściaek działowych z plastiku w połowie składu to nie jest chyba wiele drożej.
Dodatkowo jadąc grupą osób w przedziale mamy dla siebie własną przestrzeń, możemy głośno rozmawiać i nie przeszkadzać tym innym. |
krzychu12231 napisał/a: |
I sam potwierdzasz, że wagony na nocnych powinny być mieszane Mimo tego jestem pewien, że co najmniej z 75% pasażerów woli na noc przedziały. Niemniej, jak napisałem wyżej - jestem za mieszanymi.
Owszem, do 4h niech będą EZT, ale Kraków - Szczecin to 4h nie jest. |
Cytat: |
Kontrakt na zakup 20 składów zespołowych PKP Intercity S.A. dla Stadlera i Newagu
Pierwszy przetarg na zakup składów zespołowych dla PKP Intercity rozstrzygnięty. 20 nowoczesnych pociągów, które mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h, wyprodukuje w Polsce konsorcjum Stadler i Newag. Wartość kontraktu to ponad 1,5 mld zł. Część środków przewoźnik pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W ramach prowadzonego postępowania przetargowego na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, PKP Intercity S.A. otrzymała 4 oferty. Komisja przetargowa, przy ocenie brała pod uwagę sumaryczną cenę – koszt składu zespołowego wraz z kosztem utrzymania przez 15 lat oraz parametry techniczne pociągu. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Stadler Polska Sp. z o. o. i NEWAG S.A.: Cena dostawy pojazdów: 1 156 200 000 zł brutto Koszt serwisu przez 15 lat: 464 940 000 zł brutto. Nowe pociągi mają zostać dostarczone przewoźnikowi do października 2015 roku. Tabor produkowany będzie w Polsce. |
Cytat: |
PKP Intercity wybrało ofertę konsorcjum Stadler - Newag w przetargu na 20 EZT. Jeśli przewoźnik podpisze z oferentami umowę, zamówi składy FLIRT 3 najnowszej generacji, których nie ma jeszcze żaden inny przewoźnik. A są już produkowane dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Kupowane za ponad 1,5 mld zł składy zespołowe w barwach PKP Intercity kursować będą na trasach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków, Gdynia – Katowice, oraz Kraków – Szczecin. Ale zanim w zakładzie Stadlera rozpocznie się ich produkcja, przewoźnik musi podpisać umowę ze zwycięskim konsorcjum. Stan Skalski, dyrektor sprzedaży Stadlera na Europę Środkową, informuje, że data zawarcia kontraktu nie jest jeszcze ustalana. Najpierw musi minąć okres na złożenie ewentualnych zaskarżeń decyzji zamawiającego przez konkurentów Stadlera i Newagu. Wysokie wymagania Skalski nie chce na razie zdradzić jaki będzie podział ról dla Stadlera i Newagu przy realizacji kontraktu z PKP Intercity. Można się jednak domyślać, że składy typu FLIRT powstaną w zakładzie Stadlera w Siedlcach, zaś nowosądecki Newag będzie świadczył 15-letni serwis pojazdów. - Mogę już za to powiedzieć, że zaoferowaliśmy tabor, który spełnia wszystkie wymagania zamawiającego, a te były wysokie. Przygotujemy dla PKP Intercity składy FLIRT 3 wyposażone w system ETCS poziomu drugiego. EZT tej serii, także z ETCS budujemy już dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, ale te będą pociągami regionalnymi, a teraz zaprojektujemy składy kategorii intercity – informuje Stan Skalski. Sprawdzona konstrukcja Stadler FLIRT to rodzina elektrycznych zespołów trakcyjnych, produkowanych od 2004 w zakładach szwajcarskiej firmy Stadler Rail, a od 2007 r. również w zakładzie tej firmy w Siedlcach. Nazwa handlowa FLIRT to akronim od Fast Light Innovative Regional Train. FLIRT-y powstają w różnych wersjach o różnej liczbie członów i przeznaczeniu. W Polsce eksploatowane są składy czteroczłonowe, oznaczone jako ER75 w Kolejach Mazowieckich i EN75 w Kolejach Śląskich. Ponadto zostały zamówione składy dwuczłonowe dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. FLIRT-y PKP Intercity będą miały długość prawie 150 m. |
Henryk napisał/a: |
Wie ktoś co z tymi piętrowymi wagonami na Warszawa-Łódź? |
sebek napisał/a: |
Ile obecnie jest wagonów bezprzedziałowych 1 klasy 158a na stanie IC? W których pociągach są na stałe, czy planują kolejne zakupy tego typu jedynek? |
Borys_q napisał/a: |
Pojedzie 250, 125 będzie jechał i 125 wracał |
klimeu44 napisał/a: |
Żaden Dart nie pojedzie 250 km/h.
Przestańcie bić pianę. |
Cytat: |
Zarówno DART jak i FLIRT mają lepszy stosunek masy własnej do ilości pasażerów. Widać z tego, że będą tańsze w eksploatacji od pendolino. |
Arek napisał/a: |
Pendolino to pociąg wyższej klasy, ale w niektórych elementach tańsza pesa dart go przerasta. W dartach jest przestronniej, można korzystać z internetu i rozmawiać przez telefon komórkowy.
Więcej: Pendolino kontra pesa dart. Porównanie pociągów |
Cytat: |
Inna kwestia to możliwe choroby wieku dziecięcego, które obserwowaliśmy u Gamy. |
ss123 napisał/a: |
Wiem ze temat byl walkowany ale chcialbym sie dopytac . Czy w zwiazku z trasami ktore maja byc obslugiwane przez darty zaden dart nie pojawi sie w Krakowie z tego co widze |
Cytat: |
Też się nad tym zastanawiam dlaczego tam stoją, wyglądają na sprawne /świecą w nich boczne diody przy drzwiach/. |
Cytat: |
Czyżby PIC przez tyle dni nie miał ochoty na odesłanie ich do Płaszowa chociażby bądź gdziekolwiek w celu (domniemanej) naprawy?
|
DarekP napisał/a: |
Te wagony (168A) są przypisane do stacji Wrocław, więc spotkasz je przeważnie w składach wystawianych przez tę wagonownię. Wagony te w ostatnim czasie przechodzą przeglądy P4, stąd może ich być w pociągach mniej.
Dla ułatwienia dodam, że wagony "inwalidzkie" z PPESA (II etap) mają oznaczenie 111Arow, dokłądnie to samo, co wagony "rowerowe". Jeszcze przez parę lat ich bazowa trasa musi zachaczać o Przemyśl-Kraków-Wrocław-Szczecin. |
Atoman napisał/a: |
Na których pociągach można teraz spotkać bezprzedziałowe wagony z niebieskimi iluminacjami na suficie oznaczone niegdyś jako 168A (obecnie chyba jako 111Ainw)? |
Olf napisał/a: | ||
Matejko i Malczewski. Ciągle oznaczone 168A (i nie widzę powodu żeby zmieniać), w okresie sierpień - wrzesień spotkane: 50 51 28-70 014-1 B7bnopuz 50 51 28-70 015-8 B7bnopuz 50 51 28-70 016-6 B7bnopuz 50 51 28-70 018-2 B7bnopuz 50 51 28-70 020-8 B7bnopuz |
Victoria napisał/a: |
PKP Intercity jedzie na zakupy. Będzie tabor za 2,5 mld.
Więcej: http://forsal.pl/artykuly/983127,pkp-intercity-jedzie-na-zakupy-bedzie-tabor-za-2-5-mld.html |
Cytat: |
I niestety jak widać likwidacja prądnic na wózkach wychodzi teraz bokiem, w przeciwnym razie po ruszeniu składu przetwornica załączana byłaby napięciem z prądnicy... |
Marcel Štancl napisał/a: |
Zmiana sistemu sieci trakcijne moze miec powod światła gasły |
Cytat: |
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z dnia 08 lutego 2017 r., znak WOOŚ-I.4210.33.2016.TOl.4,
w sprawie wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zaplecza technicznego utrzymania pociągów PKP INTERCITY wraz z infrastrukturą planowaną na działkach o nr ewid. 1/28, 1/48, 1/49, 1/51, 1/52, 1/53, 1/85, 1/91 obręb P-28 Łódź Polesie (przewidywany teren na którym będzie realizowane przedsięwzięcie) oraz na działkach o nr ewid. 1/69, 1/95, 1/31, 1/64, 1/28 obręb P-28 oraz o nr ewid. 73/15 i 73/16 – obręb P-27 Łódź Polesie (przewidywany teren, na którym będzie realizowana infrastruktura towarzysząca – zjazd z drogi publicznej z drogą dojazdową, przyłącze c.o., przyłącze wody i przyłącze kanalizacji sanitarnej orz przyłącze energetyczne) |
krzychu12231 napisał/a: |
Szkoda, że nie biorą pod uwagę zorganizowanych przez samych siebie jakiś czas temu na Facebook'owym profilu konsultacji, w których na kilkaset wypowiadających się osób z moich obserwacji ponad 75% optowało za wagonami z przedziałami (oczywiście 6-osobowymi), a tylko 25% za wagonami bez przedziałów/EZT. Dla czego znów chcą wpychać pasażerów do EZT? |
Cytat: |
FPS rozpoczął przygotowania do dopuszczenia nowych wagonów w Niemczech
[...] Prezes Cegielski FPS Hubert Stępniewicz przyznaje, że dopuszczenie pojazdu do ruchu za granicą będzie najtrudniejszym elementem tego kontraktu. - Zaczęliśmy prace nad przygotowaniem procesu homologacji w Niemczech – zdradził, przekonany, że to dopuszczenie do ruchu w tym kraju będzie najtrudniejsze do uzyskania; jak dodaje, przekonują się o tym wszyscy producenci taboru kolejowego. FPS podpisał już umowę z DB Systemtechnik w tej sprawie. Niemiecka firma m.in. przejmie zarządzanie procesem dopuszczeniowym, zweryfikuje, jako jednostka upoważniona (DeBO), spełnienie wymagań krajowych oraz wystawi wymagane świadectwa zgodności. – Wagon zostanie skonstruowany w oparciu o zalecenia naszego doradcy niemieckiego, tak aby uprościć i zoptymalizować samą procedurę dopuszczenia na rynku niemieckim. Będziemy przede wszystkim badali zgodność naszego pojazdu z wymaganiami infrastruktury kolejowej – mówi prezes FPS. Jak dodał, ze względu na brak odpowiedniego toru testowego w Polsce, próby dynamiczne wagonu będą wykonywane w czeskim Velimiu. |
Cytat: |
PKP Intercity chcą kupić 25 lokomotyw. Przetargi jeszcze w tym roku
W drugim półroczu 2019 roku PKP planuje ogłosić kolejne postępowania przetargowe mające na celu wzmocnienie parku taborowego przewoźnika. W planach są: • modernizacja 90 wagonów drugiej klasy typu 111A/141A; • odnowa 40 wagonów typu Z1A/Z1B; • modernizacja 20 lokomotyw EU/EP07 do prędkości 160 km/h; • zakup 10 nowych (lekkich) lokomotyw manewrowych (powtórzenie postępowania); • zakup 10 (plus 5 w opcji) lokomotyw elektrycznych wielosystemowych. |
dinxles napisał/a: |
Czyli wszystko na to wskazuje że to już koniec jednostek sn84 z skpl... |