DB napisał/a: |
No to moze sie widzielismy nawet:) |
Picolo napisał/a: |
Beton PKP PLK za wjazd specjalnego pociągu do Szklarskiej Poręby chciał od organizatorów 1,5 miliona koron czeskich, czyli ponad 200 tys. zł |
Krycha napisał/a: |
Otrzymałam z Czech potwierdzenie, że specjalny przejazd Zittau - Harrachov - Szklarska Poręba nie odbędzie się z powodu... No właśnie, krótko mówiąc dolnośląski beton PKP powiedział "NIE! NIEDASIE!".
Specjalny przejazd z Zittau do Szklarskiej Poreby v wczesnom terminu nebedzie. Regionalna direkcia PKP i PLK nekomunikuje a nesplnila pytania z pracovnego spotkania v aprili. Požadujeme alespoň vykonanie przejazdu do konca g.2007. Informacie podam e-mailem. |
Jacek228 napisał/a: |
O tym że PKP PLK jest bardzo zmienna w swych stanowiskach, nie trzeba powtarzać. Sytuacja w Trzebnicy najlepiej określa sprawę. Już linię "prawie" otwierano" a teraz przymierzają się do fizycznej likwidacji linii. |
Toporek napisał/a: | ||
Przecież linia Trzebnicka jest pod zarządem DKR'u... Zresztą nawet UM ma ambitne plany przywrócenia tam ruchu. |
Cytat: |
A tak ogólnie to ostatnio zaczęło się coś dziać, widziałem zdjęcie w necie z rozebranym jednym torem na odcinku Wałbrzych Szczawienko - Wałbrzych Miasto - robią do 70 km/h |
Beatrycze napisał/a: |
Na reaktywację linii ze Szklarskiej do Harrachova na pewno poczekamy rok lub dwa. Linia wbrew pozorom nie jest w najlepszym stanie i wymaga sporych nakładów. Sama wycinka krzaków to za mało, by mogły tam odbywać się regularne kursy. Wszystko w rękach UM. |
Zed napisał/a: |
Dziś w TV słyszałem, że UM myśli o uruchomieniu połączeń na tej linii już od wiosny przyszłego roku. |
greg napisał/a: |
Ciekawe, 4 osoby - to widać jakoweś duchy w liczbie ok 25 pracowały koło Jakuszyc. Ale wszystko można wytłumaczyć - na tak długim odcinku trudno się odnaleźć. Poważnie mówiąc może robili w innym miejscu i nie sprawdzili gdzie inni robią. Organizacyjnie trzeba poprawić. Np dziś było za mało łopat.
Tak na poważnie - to aktywnością społeczną możemy dopingować polityków do podjęcia szybciej decyzji o finansowaniu prac, bo bez wejścia sprzętu to łopatami do 2099 się nie wyrobimy - chyba, ze milion chińczyków nas wspomoże. pzdr greg |
Noema napisał/a: |
Może warto pomyśleć nad stroną internetową Kolei Izerskiej? |
Petrik napisał/a: |
Mam przyjemność poinformować, iż nasi koledzy z Czech (a mianowicie członkowie VTS Tanvald) przyjdą nam w sukurs w sobotę 3 listopada, ramię w ramię staniemy na torowisku z kilofami w rękach . Ich wizyta jest pewnym precedensem w skali lat i w skali regionu od lat pozbawionego kolejowego połączenia |
robert72 napisał/a: |
strona Towarzystwa Kolei Izerskiej www.tki.info.pl |
sekretarz TKI napisał/a: |
PLK nie mają takiego taboru, a jazda szynobusu Urzędu Marszałkowskiego z Wrocławia do Szklarskiej Poręby i dalej do Tanvaldu byłaby nieopłacalna, wymagałaby zbyt wielu zezwoleń i opłat dla PLK za korzystanie z polskich torów. |
Zed napisał/a: |
sekretarz TKI, a jak ten polski szynobus miałby dojechać ze Szklarskiej do Jakuszyc? Nie dalej jak dwa dni temu byłem w Jakuszycach i naocznie stwierdziłem stan torowiska.
Wygląda to tak jak na tych zdjęciach Zebrałem też kilka opinii osób, którym bardzo leży na sercu uruchomienie tej linii. Bardzo źle wypowiadali się na temat TKI (Towarzystwo Kolei Izerskiej). Mówili, że jest to grupka cwaniaków, która nic nie robi tylko dużo "szczeka", a wszystkie dotychczasowe prace na torach były wykonane z inicjatywy okolicznych mieszkańców. W sumie, nic się nie robi, żeby torowisko przywrócić do stanu przejezdności. Co na to sekretarz TKI? Proponuję nie zwodzić forumowiczy jakimiś nierealnymi jazdami w tym roku ze Szklarskiej do Harrahova (Jakuszyc) tylko wziąć się do roboty, żeby szlak nadawał się do jazdy! |
robert72 napisał/a: |
Stwierdzenie że Tki to grupa cwaniaków, która szczeka i nic więcej, pomijając nawet granice dobrego smaku świadczy, że jesteś dalece nieskomplikowanym człowiekiem z zadatkami na prostaka. |
robert72 napisał/a: |
Przyznam, że z dziennikarskiej ciekawości spytam kogo to spotkałeś na mieście, że tak źle wypowiadał się o TKI ? |
Cytat: |
na nartach biega jednak stosunkowo mało naszych rodaków (w odróżnieniu od Czechów) |
skubi napisał/a: |
takowy autobus juz nie kursuje |
Cytat: |
nie sądzę by ci, którzy mogą wygodnie dojechać samochodem (...) ładowali się do pociągu i robili tam frekwencję. |
Naczelnik napisał/a: |
Tu nie rozchodzi się o to, że kolej jest modna. Kolej jest po prostu najwygodniejszym środkiem transportu. |
Cytat: |
Tu nie rozchodzi się o to, że kolej jest modna. Kolej jest po prostu najwygodniejszym środkiem transportu. |
Cytat: |
A co jak pociąg wyjdzie z mody? Zamykamy linię? |
Cytat: |
A na trasie do Trutnova i do Tanvaldu to właśnie wyjątkowo moda na wożenie się pociągiem może utrzymać to połączenie a nie to, że pociąg jest najwygodniejszym środkiem transportu. |
Cytat: |
Ludzie z natury rzeczy lubią pociągi i bardziej preferują ten środek transportu. |
Cytat: |
ile zajmuje szybki marsz torami z Harachova do Szklarskiej? |
eurek napisał/a: |
Dzięki koledzy za info...3h...masakra trochę Łudziłem się, że bedzie przynajmniej do 2h. Zakładając, że przyjeżdżając z Liberca do Harachova na 14:40 a mając odjazd ze Szklarskiej do Wroca o 17 spokojnie dam radę ale chyba nie ma szans... A cosik "niekolejowego" jeździ? (tak wiem, zdrada , ale to juz tylko z ciekawości pytam) |
Artur napisał/a: |
Miejmy nadzieje ze uda sie znalesc fundusze na remont tej lini jesli wszystko sie uda to chetnie odwiedzimy ta linie naszymi maszynami. |
Cytat: |
"Oczywiście myślimy też o szerszym rozwoju spółki, dlatego w tym roku chcemy uruchomić linie Jelenia Góra – Szklarska Poręba – Harrachov oraz Wałbrzych – Hradec Králové. Tutaj naszym partnerem będzie czeska, regionalna firma przewozowa Viamont, która działa na bardzo podobnych zasadach jak Koleje Dolnośląskie. Dobrze nam się sobą współpracuje – m.in. szkoliliśmy ich maszynistów na szynobusach PESA na torze doświadczalnym pod Żmigrodem - dlatego na dniach podpiszemy z nimi umowę o wspólnym prowadzeniu tych linii." |
Cytat: |
Dnia 28.09.08 przeszedłem odcinek Szklarska Poręba Górna - Nowy Świat i powiem wam, że choć linia jest oczyszczona i nie ma tam chaszczy itp |
Cytat: |
Coś zaczyna się dziać na odc. Szklarska P - Jakuszyce granica państwa , dzisiaj zaobserwowałem jak ok. 13,30 na stacji Piechowice przejeżdżała drezyna z przyczepką od Szklarskiej |
Petrik napisał/a: |
Pepe, "Trzeba dodać, że Koleje Czeskie nie będą obsługiwały tej trasy, liczymy na współpracę podmiotów prywatnych (Koleje Dolnośląskie i ktoś z czeskich prywaciarzy)." to moja wypowiedz... |
jakubuk napisał/a: |
Dowcip z panią Ładniak był w istocie prośbą do Wilhelma o podanie źródeł informacji. |
jakubuk napisał/a: |
Rozumiem też, że z różnych względów użytkownicy nie mogą podać czasem źródła. |
Cytat: |
Czy wiadomo coś na temat odcinka należącego do PLKi?.. |
andrzej napisał/a: |
Ciekawe dlaczego przy okazji tego remontu nie położyli podkładów betonowych??? Podkłady drewniane są dużo tańsze , ale i żywotność dużo krótsza. |
PiterTarnów napisał/a: |
fuszera i tyle. jeżdżąc po Czechach zauważyłem że wszędzie wymieniają przy okazji remontów linii podkłady drewniane na betonowe... |
Groźny Fanatyk napisał/a: |
Wygląda to wszystko krzepiąco, przynajmniej na zdjęciach.
Czy są jakieś aktualne informacje jaki tabor ma tam jeździć? Tylko szybnobusy czy coś więcej? |
grzesiu24 napisał/a: |
Taka prędkość jest normalna na wysokości 900 metrów npm- niew wydaje mi się aby tak wysoko można było jechać szybciej. |
Cytat: |
Kto jest autorem tego artykulu? |
pepe napisał/a: |
Będą jeździły szynobusy, a kandydatów na przewoźników jest tak naprawdę dwóch KD i Viamont |
Cytat: |
Związkowy beton PR Wrocław niestety wychodził/wybłagał/wyszantażował (niepotrzebne skreślić) u Marszałka obsługę linii Szklarska Poręba - Jakuszyce - Harrachov. Najważniejsze okazało się to, żeby sekcja pasażerska w Jeleniej Górze nie padła i żeby paru naczelników z PR nadal miało ciepłe posadki. Dysponuję odpowiednim pismem związkowców z PR Wrocław do UMWD w tej sprawie. |
izerus napisał/a: |
pkp pr obsługiwaly szynobusami polaczenie jelenia góra - trutnov tak wiec jakas baze szynobusowa musza miec - jakos nie chce mi sie wierzyc w to ze oddadza te szynobusy do kd - wlasnie w chwili kiedy samorzady zaczynaja bronic pr-ke przed upadloscia no i zakusami ic |
Cytat: |
– W tym sezonie zimowym pociągi po tej linii nie pojadą, bo Czesi jeszcze nie są z wszystkim gotowi – mówi wicemarszałek dolnośląski, Jerzy Łużniak – kończymy już remont linii po naszej stronie. |
zinc napisał/a: |
Sprezentowaliśmy czechom (praktycznie za nic) stację Tkacze |
zinc napisał/a: |
Gdyby nie zgoda rządu PRL na potajemną zresztą korektę granicy w 1958 roku |
zinc napisał/a: |
Powtórzę jeszcze raz gdyby nie nasze dobre serce wobec Czechosłowacji |
PiterTarnów napisał/a: |
LOL aż 5 w jedną stronę ZASZALELI !!!! |
Doctor No napisał/a: |
Czy po tym co widze ze zdjec na Jelonce moge sadzic ze tory, przynajmniej w obrebie stacji Karpacz, juz nie istnieja? |
pawelW napisał/a: |
Czy wiadomo już kto będzie obsługiwac tę linie? PR który ma kłopoty z PKP PLK? Czy KD które ma problem z taborem ?
Pozdrawiam |
Petrik napisał/a: |
Cypisek - na terenie Polski swiadczenie uslug przewozowych zapewni przewoznik polski, |
YESik napisał/a: |
A czy ja mogę poprosić o jakieś źródło tych informacji? Link do tego skorygowanego rozkładu? Bo nawet nie wiem, w którą stronę rozwiewa wątpliwości. |
Cytat: |
Dzisiaj w Radio Wrocław słyszałem wypowiedź Wicemarszałka Łużniaka, że KOlej Izerska to wielki niewypał. |
Petrik napisał/a: |
bystrzak2000 - ze wzgledu na brak odpowiedniego taboru szynobusy beda od 1 lipca br. kursowaly tylko w rel. Szklarska Poreba Gorna - Korenov. |
Cytat: |
To 100 lat temu już myślano o ekonomii przez ekologię |
mefistofeles napisał/a: |
Ale trakcja elektryczna w takim miejscu jest cholernie droga w utrzymaniu i zawodna (zerwania po kązdej wichurze - linia biegnie przez las) |
Jerry napisał/a: |
na początku będziesz skazany na PR a w przyszłym roku na KD |
Jerry napisał/a: |
PiterTarnów na początku będziesz skazany na PR a w przyszłym roku na KD
pozdrawiam |
Cytat: |
SP32 |
Cytat: |
Czy na tej lini będą obowiązywały bilety EURO-NYSA? |
Cytat: |
Jeszcze będzie się działo Smile |
LuMaslan napisał/a: |
Dobry wieczór Państwu,
pozwolę sobie przekazać dobrą, nawet bardzo dobrą informację, którą otrzymałem dosłownie przed minutą. Pociąg Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce - Harrachov - Korenov wyruszy na trasę zgodnie przewidywanym rozkładem jazdy już 3 lipca 2010 r. Wiadomość taką przekazały władze spółki Przewozy Regionalne. Z poważaniem, Łukasz Maślanka Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego |
greg napisał/a: |
3, 4, 5 lipca pociąg będzie dojeżdżał do Szklarskiej Poręby Jakuszyc. tam będzie podstawiony autobus który będzie kursował do Korenova i z powrotem do Jakuszyc. Od 6 lipca kursy mają być już do Korenova. |
Noema napisał/a: |
Podczas remontu linii kolejowej zapomniano o łączności. Fachowcom z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei podległej marszałkowi nie przyszło nawet do głowy, że dyżurni ruchu z sąsiednich posterunków (w tym wypadku Szklarska Poręba Górna i chyba Tanvald) muszą się ze sobą jakoś komunikować. Wystarczyło wzdłuż torów położyć zwykły kabel teletechniczny, albo nawet zainwestować w światłowód, żeby potem zarabiać na dzierżawie łączy. |
Cytat: |
Kategoria: pasażer
Data dodania: 2010-07-06 08:26:03 Archiwum Rejestracja do archiwum >> przypomnij hasło >> Archiwum wiadomości Musisz być zalogowany by przeglądać wiadomości w archiwum. |
Nikolai napisał/a: |
Tak się zastanawiam jak daleko sięga UMWD w swych działaniach dla zachowania propagandy sukcesu. |
Cytat: |
Ryszard Bakuń, dyrektor wałbrzyskiego zakładu Polskich Linii Kolejowych, zarządzający linią, tłumaczy, że bezpośredni transport międzynarodowy nie może być dalej realizowany, bo samorząd województwa jako właściciel linii nie zapewnił łączności między stacjami po obu stronach granicy. |
Robikon napisał/a: |
I nie mogę zrozumieć dlaczego UMWD zleca zarządzanie linią tak niewiarygodnej firmie jak PLK a z drugiej strony jak niemcy prowadzą ruch od świnoujście centrum do Albhecku,przecież to jest analogiczna sytuacja. |
Cytat: |
> Ja mam inną teorię ;-) Komuś się spieszyło, aby linię otworzyć z wielką
> pompą przed wyborami. I może PLK zauważyła problem wcześniej, nie chciał > go tylko zauważyć DSDiK... Analizujemy sprawę dalej - na jakiej podstawie i czy wogóle PLK jest zarządcą samorządowego odcinka linii nr 311. Śledztwo wykazuje, że ogłoszony w kwietniu przetarg został unieważniony z powodu braku oferentów 6 maja. W necie można wyczytać, że w okolicach 20 maja toczono jakieś rozmowy z PLK-ą o przejęciu zarządzania - o ich rezultatach cisza. Pytanie więc, czy PLK jest formalnie zarządcą czy też stanie nim się dopiero w momencie, jak właściciel linii spełni wymogi bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Pozdr. CAr. |
Exsimus napisał/a: |
Ruch pociągów może być prowadzony na berło i problem komunikacji rozwiązany, a oni za przeproszeniem pieprzą głupoty o NIEDASIE |
Klałd napisał/a: |
Czy na takim szlaku wyremontowanym za unijne pieniądze (nie duże, to fakt) nie powinno byc w przyszłości przetargu na obsługe przewozów i szlaku w którym Czesi nie powinni być dyskwalifikowany i wszytskie możliwości rozpatrzone? |
Exsimus napisał/a: |
W takim wypadku trzeba by uruchomić pociągi Szklarska - Tanvald... . |
Klałd napisał/a: |
W takim razie chy ba najlepiej było zrobić odcięcie szlaku w Szklarskiej (wykolejnicą) i oddać Czechom w zarzadzanie i obsługę. |
Klałd napisał/a: |
Jeśli chodzi o samą łączność, to co za problem był połozyc na torach kabel. Fajnie byłoby mieć przy okazji budki telefoniczne i kamery na stacjach (choćby nawet by mieć intternetowy wgląd na pogodę). Dziwne tez że na zdjęciach nie widac żadnych wiat peronowych.... |
Klałd napisał/a: |
Co za problem był też ustanowić tymczasową komunikację zwykłymi telefonami i radiem. |
Klałd napisał/a: |
W końcu sa semafory i obwód torowy (jest?). Tak więc nagle nic się nie pojawi na szlaku, ani na stacji od tak. Pzrepisy pochodza pewnie z 19wieku. Łatwiej jednak zakazać jazdy - PLK wie że dla pasażerów nieudolność kolei od 15 lat to normalka. |
Exsimus napisał/a: |
Ruch pociągów może być prowadzony na berło i problem komunikacji rozwiązany, a oni za przeproszeniem pieprzą głupoty o NIEDASIE |
Exsimus napisał/a: |
W takim wypadku trzeba by uruchomić pociągi Szklarska - Tanvald... No cóż może to i by wyszło bardziej na zdrowie wszystkim korzystającym z połączeń. |
Robikon napisał/a: |
A ja mam pytanie czy taniej nie będzie jeżeli UMWD zatrudniłby fachowców od zarządzania infrastrukturą ewentualnie stworzył swoją spółkę zajmującą się tym problemem,w Czechach są już takie firmy. |
Torreador napisał/a: |
To kompromitacja władz samorzadowych. Miejmy nadzieję, że ludzie odsuną ich od kontynuacji partactwa, odpowiednio głosując w jesiennych wyborach. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Zaraz się narażę, ale napiszę wprost, że to właśnie za obecnych władz wojewódzkich w końcu coś się ruszyło z sprawie dolnośląskich kolei. |
Nikolai napisał/a: |
Czy ktoś jeszcze pamięta, że obecna kadencja miała w historii dwa rozdania? |
Cytat: |
Oczywiście o jakimkolwiek kupnie biletu na odcinek Szklarska -Jakuszyce nie było mowy, w związku z tym wszyscy przesiadający się mieli zafundowany przez przewoźnika darmowy przejazd. |
Cytat: |
Oczywiście o jakimkolwiek kupnie biletu na odcinek Szklarska -Jakuszyce nie było mowy, w związku z tym wszyscy przesiadający się mieli zafundowany przez przewoźnika darmowy przejazd. |
Cytat: |
A potem wyjdzie, że połączenie pomimo dużej frekwencji przynosi ogromne straty i pociągi zostaną uwalone.
|
Cytat: |
Obecnie trwają rozmowy z ustaleniem procedur skomunikowania obu stacji przy wykorzystaniu (...) łączności GSM |
Cytat: |
3) Uważam, że rozsądniejsze byłoby stworzenie połączeń bezpośrednich Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov - (Korzeniów) obsługiwanych dwoma szynobusami, jadącymi w jakimś takcie, np. co 2 godziny, a nie zapewnianie skomunikowań (czyli przesiadek) w Szklarskiej. |
Cytat: |
Może warto zastanowić się nad wiatami w Hucie i Jakuszycach. |
Cytat: |
Może warto zastanowić się nad stacją mijankową w Szkl. Por. Dolnej. Stąd zarówno do Górnej jak i do Piechowic jest po kilkanaście cennych minut, więc mogłyby się tu wymijać opóźnione, a nawet planowe pociągi. |
Cytat: |
Czy może mi ktoś powiedzieć, czy w Hucie był (w sumie wiem na 1000000%, że był), ale czy jest jeszcze jakiś budynek stacyjny? |
Cytat: |
Ja bym bardzo prosił by wreszcie przestać się podniecać tak tym polączeniem. Teraz jeszcze trwaja wakacje, sezon urlopowy, wiec i ludzie jeżdza. Po wakacjach ruch juz nie bedzie tak podniecający. Będzie podobnie jak z Trutnovem. W pierwszym roku szynobusy pekaly, dzis jeżdzą puste, mimo, że z Trutnova można jechać w głąb Czech. |
pawlaklubuski napisał/a: |
1) Rok temu jeździły trzy pociągi osobowe z Poznania do Szklarskiej Poręby - coś fenomenalnego. Obecnie tylko jeden (jeszcze), ale niedługo również skrócony z Poznania do JG. Notabene (nie wiem dlaczego Szczeliniec i Szklarka zostały zlikwidowane) w Kamieńczyku na starcie w Szklarskiej frekwencja była bardzo wysoka, ok. 95%, w Średniej wsiadło 12 osób! Niektórzy stali. |
skubi napisał/a: |
Niedziela 22.08.10 kurs Jakuszyce-Szklarska P.G przyjazd 16.10 , z pociągu wysiada 60osób w tym rowerzysci,turysci,grzybiarze,20osób przesiada sie na pociąg do Jeleniej Góry,łacznie na starcie w rel.Szkl.P.G-Jel.Góra 50osób. |
Cytat: |
Na liniach w obrębie jednego województwa też zdarzały się zmiany nru pociągu (np. Jelenia Góra - Wrocław przez Legnicę - w Węglińcu). Mimo to, na rozkładach i na otablicowaniu widniał jeden kierunek. Nie można jakoś pokombinować? |
Cytat: |
Krkonoš, retoryka w stylu "zróbcie, dajcie, pomyślcie" itp. nic nie da. Trzeba się samemu starać - proponuję zatem wystosować pismo do odpowiedniej jednostki zarządcy linii kolejowej. Skoro Ci na tym zależy, to śmiało podejmij działania. |
Cytat: |
Oczywiście oczyszczenie szlaku na odc. Dolní Polubný - Kořenov zastávka to zupełnie inna bajka. |
Cytat: |
Pociąg prowadzony wymienionym przez Ciebie parowozem można zorganizować. Przyjmuję zgłoszenia chętnych, jeżeli uda się sformować wystarczająco liczebną grupę "podróżnych", to zamówimy usługę tego typu (w tym roku do Jakuszyc, w przyszłym do Kořenova; Drážní úřad - czeski odpowiednik UTK - raczej nie będzie przeszkodą). |
Cytat: |
W jaki sposób zorganizowano akcję czyszczenia torowiska? Po prostu skorzystaliśmy z tymczasowego zawieszenia ruchu na linii, które umożliwiało przeprowadzenie prac. |
Cytat: |
Bo jesteś źle poinformowany. |
Cytat: |
Krkonoš - pierwszym owocem pracy jest nieformalne stwierdzenie stosownego organu administracji rządowej wykluczenia możliwości jazdy TKt48 do Korenova z powodów... technicznych. Parowóz ów kwalifikuje się bowiem do klasy C3, przepusty na odc. Harrachov - granica państwa należą jednak do (ledwo) podstawowej kategorii A. |
Cytat: |
Trzeba będzie więc rozpocząć batalię z UTK i podjąć starania w przeciwnym kierunku - M240.0 do Szklarskiej. |
Cytat: |
Czlowieku, o czym ty mowisz, chyba nie kojarzysz historii przedmiotowej linii. |
Cytat: |
Co do tego ma historia? Ano, bardzo dużo. Stwierdzając (nie wiem, na jakiej podstawie, z moich dotychczasowych tekstów fakt ten nie wynika - to, że nie wymieniłem szczegółów nie znaczy, że niczego nie zrobiono), że niczego do tej pory nie zrobiono, odnosisz się właśnie do niej. |
Cytat: |
...właśnie jesteśmy na etapie rozpoczęcia drugiego [projektu]. Zakres przedmiotowy projektów dotyczy oczywiście linii Tanvald - Szklarska Poręba Górna - (Piechowice). |
Cytat: |
Dali rade sie dogadac... |
1762 napisał/a: |
W sobotę NIE MA DOGODNEGO POWROTU dalej niż do Jeleniej Góry. |
1762 napisał/a: |
2. za stroną UMWD "Powrót z Harrachova w sobotę: Odjazdy z Harrachova do Jeleniej Góry o 18:10 (skomunikowany w Jeleniej Górze z pociągiem TLK do Warszawy i Gdyni) oraz o 19:18." I co my tu mamy? Czy na pewno jest ten powrót? W sobotę TLK odjedzie o 19:17, a szynobus z Harrachova przyjedzie o godz. 19:42. |
Petrik napisał/a: |
Dziś podobno doszło do awarii szynobusu na odc. Szklarska Poręba Jakuszyce - Harrachov - pojazd stał przez ok. 20 minut w szczerym polu. Informacja jest lakoniczna, bowiem nie znam przyczyny niestosownego zachowania taboru. |
morpheo napisał/a: |
To by wyjaśniło, czemu marszałek kazał "zarekwirować" od KD szynobus, który miał dziś odjechać o 15:58 z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego, Bolesławca i Legnicy. |
krkonoš napisał/a: |
Dlaczego KKA zawsze pomija przystanek Jelenia Góra Orle? Jest tam dość dobry dojazd (ul. Orlą i Wita Stwosza). |
Adams napisał/a: | ||
Tym bardziej że obsługuje Szklarską Porębę Dolną i Średnią, a przecież tam też trzeba zjechać z głównej drogi. |
krkonoš napisał/a: |
Moim zdaniem nie ma sensu puszczać szynobusów pod drutem na tak długiej trasie, tylko po to, żeby Wrocław miał bezpośrednie połączenie z każdą wioską w górach. |
Cytat: |
Na upartego można by puścić z Wrocławia do Szklarskiej tak jak kiedyś EN71, tym bardziej że odcinek "czterdziestki" jest dłuższy niż nawet w zeszłym roku. |
Cytat: |
czyli pozostałe EN71 stoja odstawione? Przecież PR Wrocław ma na swoim stanie: 026, 027, 030, 032, 034, 041, 043. |
Cytat: |
jeszcze rozbijacz kozłów oporowych (005) |
dinxles napisał/a: |
Czy wiecie kiedy ma zostać przeprowadzona modernizacja linii Jelenia Góra-Szklarska Poręba? I czy linia bedzie wtedy wyłączona z ruchu na całym odcinku??? |
Olf napisał/a: |
Wczoraj i dziś nic w porze popołudniowego pociągu się w Korzenowie nie pokazało (czeski 16221/16230 znalazł się w kamerze planowo) - coś nie tak z taborem? |
vvupe napisał/a: |
nasz przewoźnik w dniach 26, 27, 28 września wprowadził autobusowy transport zastępczy |
Cytat: |
A czy takie informacje to gdzieś są ogłaszane? |
Cytat: |
aka właściwie była przyczyna skrócenia w zeszłym roku relacji Kamieńczyka do JG? |
Cytat: |
w soboty, niedziele i święta w okresie: 1-22 VI, 1 IX-10 XII oprócz 1 XI, a codziennie w terminie 23 VI-31 VIII 2011 |
pospieszny napisał/a: |
Przerwa w ruchu na szlaku Piechowice - Szklarska Poręba Górna z powodu drzewa na sieci trakcyjnej.
To kolejny efekt szalejącego dziś wiatru |
Cytat: |
Dobrze, że przynajmniej ostatnio podano informację, że autobus zatrzymuje się na osiedlu Orle |
Cytat: |
O co tu chodzi |
Cytat: |
Na jeleniogórskim dworcu w kasie biletowej dowiedziałem się że Autobusy KKZ będą jezdzić aż do Jakuszyc. |
Cytat: |
przyjdzie im wymieniać zestawy kołowe |
Olf napisał/a: |
Chociaż remont linii w opcji max zakładał prostowanie tunelu, LCS i nowy tabor, a skończy się na generalce dla torowiska i to tylko od Piechowic |
Cytat: |
Różnica w stosunku do Pucharu Świata jest taka, że trasa Biegu Piastów przecina tory w dwóch miejscach, i nie chodzi wcale o miejsce, gdzie się wchodzi na Polanę Jakuszycką i gdzie są barierki, ale bliżej Szklarskiej Poręby. |
Petrik napisał/a: |
Masz rację, biegacz, BP to takie nieistotne przedsięwzięcie lokalne, w tym przypadku bus jest odpowiednim środkiem transportu, to prawda.
W trakcie zawodów z prawdziwego zdarzenia (PŚ) pociągi kursować jednak będą, więc nie ma się co martwić. |
krkonoš napisał/a: | ||
Na podstawie danych na stronie Biegu Piastów doszukałem się, poza Polaną Jakuszycką, tylko jednego takiego miejsca - koło Walońskiego Kamienia (pkt nr 21). Oprócz tego, jak wynika z zamieszczonej tam mapki, trasa na 50 km przez około 0,5 km poniżej stacji w Jakuszycach biegnie po torowisku. Pytanie, czy nie można zmodyfikować trasy tak, aby nie kolidowała z torem kolejowym? Wystarczyłoby poprowadzić ją od Górnego Duktu Końskiej Jamy (pkt 19) przez Rozdroże pod Cichą Równią i dawną trasą "Bez Łaski" (wg punktów: 19 -> 22 -> 22a -> 20b -> 21b -> 21). W ten sposób cała trasa byłaby krótsza o ok. 2,5 km, ale tej długości dodatkową pętlę nietrudno wytyczyć po okolicznych drogach leśnych. Swoją drogą dziwię się, że o takich rzeczach nie pomyślano podczas odbudowy Kolei Izerskiej. |
EN napisał/a: |
A czy ktoś mówi, że pociągi muszą jeździć PODCZAS biegu ? Powinny być specjalne dwa połączenia, które dowiozą i odwiozą część zawodników z Polany. Przed i po biegu. |
EN napisał/a: |
A czy ktoś mówi, że pociągi muszą jeździć PODCZAS biegu ? Powinny być specjalne dwa połączenia, które dowiozą i odwiozą część zawodników z Polany. Przed i po biegu. |
EU07-469 napisał/a: |
Przydało by się chociaż na 40 podciągnąć na obu liniach... Ciekawe, czy i kiedy na stacjach w Cieplicach, Sobieszowie i Piechowicach zrobią chociaż rozjazdy, które rozwalają płynność jazdy na dole... |
Petrik napisał/a: |
Nie damy rady zmieścić się z pociągiem retro o odpowiedniej długości przy peronie tymczasowym na Górnej. |
Cytat: |
Tu chyba nie chodzi o wyłączną jazdę do Świeradowa - przez Czechy, a o połączenie transgraniczne. Jeśli zamierzenia zostaną zrealizowane,. będziemy mieli samorządową kolej normalnotorową (prawie zupełnie jak przed wojną) |
Petrik napisał/a: |
... Odcinek ów wykazuje katastrofalną efektywność przewozową, potoki pasażerskie są naprawdę bardzo, bardzo słabe ... |
Petrik napisał/a: |
Jeśli chodzi o odbudowę odcinka Mirsk - Pobiedna - Jindřichovice pod Smrkem, to należy uwzględnić fakt przyszłości ruchu pasażerskiego na odcinku Nové Město pod Smrkem - Jindřichovice pod Smrkem - jest tylko kwestią czasu, gdy organizator przewozów po stronie czeskiej (Kraj Liberecki) zdecyduje się na rozwiązanie umowy na świadczenie usług publicznych z przewoźnikiem. Odcinek ów wykazuje katastrofalną efektywność przewozową, potoki pasażerskie są naprawdę bardzo, bardzo słabe - i nawet odbudowa infrastruktury do Mirska tego nie zmieni. Odbudowywać linię przy wykorzystaniu (pozyskaniu) środków z funduszy UE można tylko wtedy, gdy uda się udowodnić stosowną efektywność ekonomiczną (np. w warunkach czeskiego odpowiednika POIiŚ kwalifikują się projekty o ERR>5,5 proc.), co znaczy nic innego jak zapewnienie przewozów całorocznych w odpowiednim zakresie (vide wniosek o dofinansowanie projektu "Rewitalizacja linii kolejowej Szklarska Poręba Górna - Harrachov"). Niestety w przypadku Pobiednej nie ma takiej potrzeby. I sądzę, że nie będzie...
Kwestia taboru - zdaję sobie sprawę z tego, iż można marzyć o szynobusie z lat przedwojennych, tylko taki szynobus jest b. nieopłacalny - należy wziąć pod uwagę np. pojemność pojazdu... Wiem coś na temat, bo regularnie organizujemy przewozy retro... Do tego dochodzą np.kwestie związane z prowadzeniem ruchu kolejowego, kwestia przewoźnika (jaki czeski przewoźnik, czy autor tekstu na ww. stronie zdaje sobie sprawę z tego, na temat czego z niebywałym uproszczeniem pisze, czy dana osoba miała kiedykolwiek styczność z ustawą o transporcie kolejowym, ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, z UTK - np. w przypadku czeskiego przewoźnika certyfikat bezpieczeństwa część B itp.?). Ww. kwestie to tylko czubek góry lodowej. Mimo mojego sceptycyzmu z chęcią podzielę się wiedzą i wesprę jakiekolwiek działania. |
Petrik napisał/a: |
Jeśli chodzi o odbudowę odcinka Mirsk - Pobiedna - Jindřichovice pod Smrkem, to należy uwzględnić fakt przyszłości ruchu pasażerskiego na odcinku Nové Město pod Smrkem - Jindřichovice pod Smrkem - jest tylko kwestią czasu, gdy organizator przewozów po stronie czeskiej (Kraj Liberecki) zdecyduje się na rozwiązanie umowy na świadczenie usług publicznych z przewoźnikiem. |
Petrik napisał/a: |
A moze by tak pociagiem wywozic? |
Petrik napisał/a: |
A moze by tak pociagiem wywozic? |
Petrik napisał/a: |
Krzysiu, owszem, bez podrasowania infry by sie nie obeszlo... |
kubanowy napisał/a: |
Szklarska Poręba Górna ma tor, rampę oraz plac ładunkowy. |
kaja805 napisał/a: |
W dniach 12 -13 09.2013 został podpisany List Intencyjny w sprawie odbudowy linii kolejowej oraz stworzenia w oparciu o tę linię kompleksu sieci scieżek rowerowych.
http://www.swieradowzdroj.pl/admin/files/list_intencyjny_1.pdf |
Cytat: |
albo skład wagonowy |
Jaro napisał/a: |
Reszta Polski jak chce dojechać do wymienionych stacji to obowiązkowo przesiada się na skomunikowane pociągi we Wrocławiu Głównym. |
EU07-469 napisał/a: |
Ta opcja była już testowana bodaj w 2008 roku. Jak Karkonosze z początkiem września skrócili do Wrocławia, tak już w grudniu wróciły do Jeleniej i Szklarskiej. |
Jaro napisał/a: |
Przesiadki są konieczne, a przesiadka na Wrocławiu Głównym nie musi być czymś ekstremalnym (jak to opisał 2 posty wyżej "biegacz") - bo nie jest. |
walbol napisał/a: |
11 minut to za mało, a 30 to za dużo. To ile powinno być? |
Cytat: |
Opóźnienie może złapać tak samo skład na 08:10 w SzPG, bo jest skomunikowany w JG z Wrocławia/Wałbrzycha, Węglińca i Lwówka Śląskiego. W tym przypadku również połączenie relacji do bezpośrednich JG - Czechy będzie zagrożone opóźnieniami z powodu skomunikowań z innych kierunków (w tym najważniejszego - z Wrocławia). |
Cytat: |
Ba na samej linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba ani nie ma potrzeby, ani nie zmieści się tyle pociągów, żeby były zarówno bezpośrednie Wrocław - SzPG i Jelenia Góra - Czechy. Gdzieś musi być przesiadka, bo relacji Wrocław - Liberec to chyba się nie doczekamy. |
Cytat: |
Natomiast nie ma co się dziwić, że mieszkańcy Jeleniej zapomnieli, że pociągi do Harrachova cały czas jeżdżą. Przecież przez rok nie było nawet możliwości dojechać koleją do Szklarskiej, więc automatycznie większość pasażerów stanowili turyści, przebywający w Szklarskiej. |
krkonoš napisał/a: |
Czy pierwszego pociągu do Szklarskiej nie można puścić 20 minut później i w ten sposób poprawić skomunikowanie? Nic przecież wtedy z góry nie jedzie. Również moim zdaniem ten kibel rano powinien wracać do Jeleniej w godzinach kursowania Olsztyna, gdyż wiele osób z Czech przesiada się do pociągu na Jelenią Górę z rowerami, a do składu wagonowego trudno wcisnąć więcej rowerów. |
krkonoš napisał/a: |
Czy szynobusy wcześniej jeżdżące do Szklarskiej nie były skomunikowane z pociągami z Wrocławia? Jeździły zadziwiająco punktualnie. |
krkonoš napisał/a: |
Pociągi Jelenia Góra - Czechy mogą przecież jechać w godzinach kursowania pociągów relacji np. Jelenia Góra - Szklarska Poręba. |
krkonoš napisał/a: | ||
No, taka sytuacja była niestety już wtedy, gdy jeździły jeszcze pociągi do Szklarskiej. Obawiam się, że teraz nie będzie lepiej, a wręcz gorzej. Z przyczyny, o której piszę - są gorsze skomunikowania w Szklarskiej Porębie na pociągi do Czech. |
walbol napisał/a: |
Jeśli w górę w ogóle jedzie kibel. Według plakatów rocznego rozkładu Jelenia - Szklarska przyjeżdża bez zmian i ma ten sam termin, co pociąg do Olsztyna (oprócz 25.12., 20.04.), a Olsztyn wyjeżdża w rocznym ze Szklarskiej 08:32, więc pasowałoby na zmianę kierunku (22 minuty). |
Cytat: |
Jeśli były skomunikowane w Jeleniej i jeździły punktualnie, to albo oznacza, że uciekały przed przyjazdem opóźnionych pociągów z Wrocławia, albo również pociągi z Wrocławia jeździły zadziwiająco punktualnie. Można więc zakładać, że tak samo będzie to wyglądało teraz. |
Cytat: |
Wtedy pozbywamy się bezpośrednich relacji Wrocław - Szklarska, a to też nie jest dobre rozwiązanie. Można się spierać, jaki potok mamy w relacjach Wrocław - Szklarska, a jaki Jelenia Góra - Czechy, ale tak czy inaczej gdzieś przesiadkę trzeba zorganizować (dla relacji Wrocław - Czechy). |
Cytat: |
Potok Jelenia Góra - Czechy jest podobny do potoku Wrocław - Szklarska, bo jest przede wszystkim turystyczny. Tak więc przy bezpośrednich pociągach z Wrocławia do SzPG mamy podobne szanse na zapełnienie pociągów, jak przy teoretycznych pociągach Jelenia Góra - Czechy, na które i tak obecnie nie ma szans z powodów (jak się można domyślać) taborowych. |
Cytat: |
Niemniej jednak mam nadzieję, że atrakcyjniejszy czas przejazdu z Wrocławia pozwoli na wygenerowanie przyzwoitej frekwencji w bezpośrednich pociągach. |
walbol napisał/a: |
Jeśli w górę w ogóle jedzie kibel. Według plakatów rocznego rozkładu Jelenia - Szklarska przyjeżdża bez zmian i ma ten sam termin, co pociąg do Olsztyna (oprócz 25.12., 20.04.), a Olsztyn wyjeżdża w rocznym ze Szklarskiej 08:32, więc pasowałoby na zmianę kierunku (22 minuty). |
Flanker napisał/a: |
Czemu są takie odstępy czasowe w skomunikowaniach składów z JG/Wrocławia ze składami do Czech? Bo ktoś miał łeb na karku i wziął pod uwagę, że na 274 dalej trwają remonty i wyłapanie dla Kamieńczyka czy innych składów +15 - 20 min to jest pikuś. Ilekroć jadę Kamieńczykiem z/do Sędzisławia ZAWSZE łapię +10 - 20 min pleców, innymi regio też często się to zdarza. |
Cytat: |
dwa - opóźnienia po czeskiej stronie - tam też mogą one wystąpić. |
Cytat: |
Poza tym ludzie ze spokojem chcą się ogarnąć po podróży i przesiąść spokojnie, rozprostować nogi etc. |
Cytat: |
Po to są właśnie takie rezerwy czasowe żeby uniknąć później cyrków, że skład uciekł, że ludzie latają po peronach jak ze sraczką, że cały RJ się posypał i wszystko ma plecy, bo się zaczęło od jednego przetrzymania składu i nastąpił efekt domina. |
Cytat: |
Pomysł z dodatkowymi szynobusami a la Trutnov jest tym bardziej tutaj niedorzeczny i po prostu głupi. Po to 311ka jest zelektryfikowana żeby jeździły po niej EZTy. To raz dwa Czesi wystawiają swój skład i będziemy ich dublować kolejną spaliną? Następna głupota. Kolejna rzecz - Ty myślisz że UMWD sra tymi szynobusami? KD ma ponapinane do granic możliwości obiegi, brakuje maszyn by obsłużyć ruch, a Ty chciałbyś takie zbędne abstrakcje wydziwiać? |
krkonoš napisał/a: |
Dokładnie to samo można napisać na temat sensowności pociągów do Trutnova. A także kilku innych relacji, gdzie szynobus większą część trasy pokonuje "pod drutem" (Świdnica, Kudowa, Zgorzelec, Żary itp.). |
Petrik napisał/a: |
Krkonoš, nie, modernizacja tego odcinka nie trwa kilka lat - to jedynie sukcesywny remont poszczegolnych odcinkow (zazwyczaj dl. 1,5 km/rocznie), nie majacy nic wspolnego z modernizacja. W przyszlym roku rozpocznie sie modernizacja z prawdziwego zdarzenia (centralne USRK, perony o krawedzi wys. 550 mm nad glowka szyny, zabezpieczenie przejazdow z drogami kolowymi itp.), stacja w Tanvaldzie zostanie kompletnie rozgrzebana, tak samo np. Smržovka, Jablonec itp. |
Cytat: |
faktach lub demagogicznymi hasełkami (typu: "stare babcie gubiące się na dwóch peronach podczas przesiadek") |
Flanker napisał/a: |
Chłopczyku po pierwsze nigdzie czegoś takiego nie napisałem, ale zabawnie się taki bełkot czyta Po drugie - naucz się czytać ze zrozumieniem. (...) opóźnienie spowoduje że ludzie będą musieli się przesiadać w biegu ze sraczką. (...) Jęczysz że RJ jest ułożony pod turystów... |
Petrik napisał/a: |
Krkonoš, nie, modernizacja tego odcinka nie trwa kilka lat - to jedynie sukcesywny remont poszczegolnych odcinkow (zazwyczaj dl. 1,5 km/rocznie), nie majacy nic wspolnego z modernizacja. W przyszlym roku rozpocznie sie modernizacja z prawdziwego zdarzenia (centralne USRK, perony o krawedzi wys. 550 mm nad glowka szyny, zabezpieczenie przejazdow z drogami kolowymi itp.), stacja w Tanvaldzie zostanie kompletnie rozgrzebana, tak samo np. Smržovka, Jablonec itp. |
Petrik napisał/a: |
Flanker, jasne, ma - przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach czeskiego odpowiednika POIiŚ. Trutnov - Teplice nad Metují się też załapie, Královec raczej nie. |
Cytat: |
Nie modernizacja, tylko z obiegu." Klopy" na KAMIEŃCZYKU czasami się zdarzają.Widocznie właściwy skład KAMIEŃCZYKA gdzieś się "zawieruszył" |
Flanker napisał/a: |
krzychu12231 z tego co mi wiadomo to podobno urząd (nie wiem już czy UMWD czy UMWW czy oba) nie chce dopłacać do składu wagonowego dotacji i dlatego lata on na klopach. O ile jadą w dermie, deluxy czy spoty to ok, nie ma tragedii. Jednak na plastiku albo na dykcie (deska obszyta welurkiem) to kpina z pasażerów. Z resztą od dawna powtarzałem że powinna wrócić 3 klasa w Polsce właśnie na składy które jeżdżą na plastikach i takich dyktach Również wliczam w to szynobusy z twardymi siedzeniami (np. SA108, SA109).
|
rail_user napisał/a: |
Zgodnie z przepisami bez prowadnic nie powinien być wznowiony ruch |
Cytat: |
§ 8 Pkt.3. W uzasadnionych przypadkach, w torach głównych zasadniczych i szlakowych położonych w łukach o promieniach 300 m i mniejszych, przy szynie wewnętrznej powinno się układać prowadnice z szyn starych użytecznych lub kształtowników stalowych. |
voyager1231 napisał/a: | ||
ID-1 (D-1)
Głównym zadaniem prowadnicy jest minimalizacja zużycia szyny zewnętrznej. |
Cytat: |
Z powodu złego stanu mostu drogowego na odcinku Piechowice - Górzyniec, nie jest możliwe kursowanie pociągów na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna – poinformował Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych.
W związku z tym począwszy od dziś, 26 listopada 2013 r. od godziny 15:30 do odwołania wszystkie pociągi kursujące trasą Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna dojeżdżać będą od strony Jeleniej Góry do stacji Piechowice. Na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna Przewozy Regionalne uruchomią zastępczą komunikację autobusową. Ze względu na brak możliwości dojazdu autobusów do przystanku kolejowego, autobusy kursować będą z pominięciem przystanku osobowego Górzyniec. |
aanniiaa napisał/a: |
dddbb, zwróć uwagę, że przeszkodą jest wiadukt drogowy przerzucony nad torowiskiem |
Petrik napisał/a: |
Filmik wymiata. Ta para jest chyba podstawiona... |
Petrik napisał/a: |
Od razu mi się przypomina afera z roszczeniami Greków wobec Niemiec w związku z II wojną światową. |
Cytat: |
(...) Nie można więc wydawać gminnych pieniędzy na ich rozbiórkę (...) |
skubi napisał/a: |
Turysci jadący w góry też chycieliby pojechać nowym skladem. |
Pirat napisał/a: |
krkonoš, ja bym tego Impulsa do Szklarskiej Poręby puścił przez Legnicę - Węgliniec - Lubań. Na tej trasie lepiej można zagospodarować skład. |
Jerry napisał/a: |
krkonoš, a zapłacisz za te dodatkowe kursy? |
skubi napisał/a: |
ponadto na największym podjezdzie z Piechowic w stronę Górzyńca z nasypu wycinane są drzewa. |
Cytat: |
pracę na wiaduktach w Piechowicach idą pełną parą |
Tomato7 napisał/a: |
To w końcu co z Wrocławia będzie jeździć, bo już się pogubiłem, Impulsy, SA134 czy EN71? |
Petrik napisał/a: |
ZTCW wlascicielem ryflakow sa KD... |
Marcel Štancl napisał/a: |
fajne byl by uruchomicz dalej Zawidow i Zgorzelec. |
krzysztoff napisał/a: |
Nie wiem czy to pytanie tu pasuje, ale czy będzie uruchomiony jakiś pociąg jak kiedyś na zawody w skokach do Harrachova? |
Cytat: |
Może z samej Jeleniej do Pragi sens byłby marny, ale... Jakby przeciągnąć np. "Kamieńczyka", tylko w Szklarskiej mu lokomotywę zmienić... Ech, marzenia... |
Virakocha napisał/a: |
Pytanie czy Desiro Classic przejedzie po odcinku z systemem Abta bo jeśli tak to można pomyśleć o RE Jelenia Góra - Drezno. |
Cytat: |
Przejechać to pewnie przejedzie... Bardziej sensowne wydaje mi się przedłużenie pociągów z Drezna kończących bieg w Tanvaldzie do Szklarskiej Poręby Górnej. |
Cytat: |
A po co obrządzać? Przyjeżdża Desiro na stację, 10 minut postoju i wraca do Tanvaldu. Na takiej samej zasadzie, jak jeździ GWTR do Szklarskiej. Korzystałoby z tych samych torów co GWTR, gdyż w czasie jego pobytu w Szklarskiej czeskiego motoraka oczywiście nie byłoby na szlaku. |
Cytat: |
A mnie wCZechach podoba się system prowadzenia ruchu na lokoalkach. W Pl nie do pomyślenia, aby 2 pociągi przyjeżdżały na jeden tor. A w Harrachovie i Korenovie jak najbardziej |
Cytat: |
U nas nie do pomyślenia jest kończenie biegu pociągu na przystanku osobowym. Śmiech |
blakop napisał/a: | ||
Nie planowo!! Bo w praktyce różnie bywa... Sorry - taki kraj/kolej |
Cytat: |
Co do "obrządzania" pociągów, to sam nie wiem, czy to robią w Czechach. Jeśli, jak pisze rail_user, nie, to problem mamy chyba z głowy. Poza tym czy opróżnienie kibla to naprawdę jest tak duży problem, że pociągi przez to nie mogą kończyć biegu w Szklarskiej Porębie? |
skubi napisał/a: |
[ Dodano: 28-03-2014, 00:15 ] Od 1 września przybędzie szkolny i pracowniczy pociąg Jelenia Góra 5.33 - Szklarska P.G 6.22 oraz Szkl.P.G.6.32-Jelenia Góra 7.20 . Kursuje 1-5. Trzeba będzie reklamować wcześniej aby młodzież dojeżdżająca do szkół w JG korzystała z niego. |
Cytat: |
W związku z brakiem niezbędnych zgód i zezwoleń na dopuszczenie do ruchu lokomotywy parowej z muzeum kolejnictwa w Jaworzynie niestety zmuszeni jesteśmy do odwołania FESTYNU ORAZ PRZEJAZDU LOKOMOTYWĄ PAROWĄ podczas Święta Kolei Dolnośląskiej.
Zapraszam jednak serdecznie na seminarium popularno naukowe "Kolej izerska w aspektach historycznym, turystycznym i technicznym" 11 lipca do ośrodka 'Radość" w Szklarskiej Porębie, więcej informacji na stronie http://www.szklarskaporeba.pl/pl/wydarzenia/kalendarz-wydarzen.html?task=view_detail&agid=1265 Anita Kaczmarska MOKSiAL |
Cytat: |
A nie jedzie wg Ciebie do Wrocławia ? Very Happy |
ufoludek napisał/a: |
Szkoda, że UMWD nie zrobi dobrej promocji. Przecież reklama w Radiu Wrocław, czy Muzycznym Radiu nie jest droga, jeśli porónamy ją z kosztami obsługi samych pociągów. Jeśli taki Zamek Kliczków może lecieć wykupić reklamę lecącą wileokrotnie dzień w dzień, to tym bardziej stać na taką reklamę Urząd. |
Cytat: |
Oby tylko frekwencja nie poprawiła się za bardzo, bo te 3-członowe Impulsiki mogą nie wystarczyć np. w godzinach szczytowych na odcinku Wrocław - Wałbrzych i trzeba je będzie łączyć. |
ufoludek napisał/a: |
To ich obowiązek, żeby dbać o promocję kolei. |
skubi napisał/a: |
Sory ale nie pomyślałem o tym , miejmy nadzieje że nie zlikwidują. |
Petrik napisał/a: |
Prezentacja w ramach spotkania przedstawicieli UMWD i Kraju Libereckiego.
[ Dodano: 29-10-2014, 18:15 ] Kilka zdjęć Stadlera w SPG: http://zubacka.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=405:stadler-ve-szklarske-porebe&catid=1:aktualne&Itemid=50 |
skubi napisał/a: |
Czy ktoś wie co za wypadek miał miejsce dzisiaj na odcinku Piechowice-Szklarska Poręba Górna . Wszystkie pociągi są odwołane na tym odcinku. |
blakop napisał/a: |
Swoją drogą - ciekawe jak to wyszło, że drzewo spadło wyrządzając tyle szkód dla pojazdu, ale samej trakcji nie ruszyło (przynajmniej do czasu uderzenia) |
Pirat napisał/a: |
Po co tyle pociągów na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba, skoro linia nie ma żadnego znaczenia dla tubylców w komunikacji lokalnej? |
Pirat napisał/a: |
Linia jest stricte turystyczna i pod turystów powinno się układać rozkład jazdy. |
krkonoš napisał/a: |
Trudno, żeby miała znaczenie w sytuacji, gdy bilet na autobus / bus jest o połowę tańszy, a oferta kolei nieporównywalnie uboższa w stosunku do przewoźników drogowych. |
Pirat napisał/a: |
Bo w tej chwili - co chyba każdy przyzna - pociągi wożące powietrze nie mają żadnego sensu. |
ET05 napisał/a: |
Wolisz zapłacić 4 dychy? |
ET05 napisał/a: |
Wolisz zapłacić 4 dychy? |
krkonoš napisał/a: |
Zupełnie natomiast nie opłacają się codzienne dojazdy do pracy, szkoły, na zakupy itd. (nieprzyjazna taryfa, mała liczba pociągów, rozkład jazdy dopasowany bardziej do obiegów pociągów na linii 274 niż potrzeb mieszkańców wzdłuż linii 311). |
Romario997 napisał/a: |
Ale przecież od dawien dawna u nas organizator zamiast zamówić interesujący go sensowny rozkład pociągów każdorazowo ogląda się na obiegi u przewoźnika. |
Petrik napisał/a: |
Nie tylko żenujące, również ewidentnie niezgodne ze stanem faktycznym - na odcinku marszałkowskim drzew aż niemiło, zwłaszcza pomiędzy Jakuszycami i Czerwonym Potokiem. |
amadeoen57. napisał/a: |
Tylko by tego jeszcze brakowało, ciągłe odwołania, defekty i spóźnienia. Niech lepiej będzie po staremu. |
Cytat: |
Co było ostatnio ciągle odwoływane????? |
krkonoš napisał/a: |
Czy ktoś może wie, jaka jest przyczyna, że pociąg ten nie będzie jeździł tylko w soboty (do tej pory jeździł przez cały tydzień)?. |
robertrush napisał/a: |
Cześć,
jak wygląda przejezdność ze Szklarskiej do Harrachova? Na stronie czeskiej widnieje autobusowa komunikacja zastępcza. Ktoś z obeznanych mógłby dać konkretne info. Pozdrawiam |
Beatrycze napisał/a: |
Unia wyłożyła kasę na remont tej linii i brak połączeń kolejowych oznacza zwrot dotacji. Problem ma UMWD. |
Cytat: |
6. Jeżeli w miejscowości objętej ofertą występuje więcej niż jedna stacja, ofertę stosuje się do wszystkich stacji w danej miejscowości, |
empek napisał/a: |
W ten sposób odcinki, takie jak:
Jelenia Góra - Cieplice Jelenia Góra - Górzyniec bardziej opłaca się pokonywać KD niż MZK. W pierwszym przypadku oszczędzamy 50 groszy (bilet jednorazowy normalny 3,00 zł), a w drugim aż 2,30 zł (bilet jednorazowy normalny na dwie strefy opłat - 4,80 zł). Ekstra sprawa. |
JanuszJG napisał/a: |
Czy to prawda, że obecnie na trasie Szklarska Poręba Górna - Wrocław Główny często można spotkać stare EN57? Pytam się, gdyż dotarłem do ciekawego komentarza, którego autor sugeruje, że na w/w trasie można bardzo często, jak nie w 100% spotkać stare EN57. |
skubi napisał/a: |
Czy ktoś wie co za prace prowadzone są w Piechowicach,Sobieszowie i Cieplicach w okolicach przejazdów . |
Petrik napisał/a: |
Drut do Jakuszyc (czas jazdy pomiędzy JG i Jakuszycami < 1 h), rewitalizacja odcinka Jelenia Góra - Piechowice, odbudowa mijanki w Szkl. Porębie Dolnej i wreszcie będzie normalnie. Czesi niech sobie dojeżdżają byle czym. Celem podróży zdecydowanej większości pasażerów z obu stron granicy są właśnie Jakuszyce. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Ewentualnie Czesi nie wywiązywali się z umowy. |
vvupe napisał/a: |
info na czeskiej stronie o wypowiedzeniu umowy |
vvupe napisał/a: |
to raczej Czesi mieli cierpliwość do często przyjeżdżających do SzPG spóźnionych składów KD, że czekali nawet te 10minut. Miałem 2 przypadki, że CD odjeżdżały bo spóźnienie naszego pociągu było już za duże.
info na czeskiej stronie o wypowiedzeniu umowy |
Rokładowiec napisał/a: |
Teraz pewnie znowu powrócą do ogryzków typu Szklarska - Harrachov, co odstraszy potencjalnych pasażerów, a w rezultacie może dojść nawet do zawieszenia ruchu z powodu niskiego zainteresowania. |
Noema napisał/a: |
Przy czym nie tworzymy zbędnych przesiadek w Szklarskiej Porębie, ale jeździmy szynobusami bezpośrednio z Jeleniej Góry. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Wiele razy jeździłem w ostatnich latach do Szklarskiej Poręby i zauważyłem, że Jelenia Góra praktycznie nie generuje ruchu w Karkonosze lub jest on minimalny (co nie powinno dziwić - wystarczy popatrzeć na lokalizację przystanków kolejowych), podczas gdy pasażerów z Wrocławia jest z reguły cały tłum. Ku mojemu zdziwieniu nawet w dni robocze pociągi całkiem puste nie jeżdżą. |
Ralny napisał/a: |
W Jeleniej Górze różnie bywa, ale zdarza się, że wsiada całkiem sporo ludzi (głównie turyści - przesiadkowicze z innych kierunków). |
Ralny napisał/a: |
Nie wszystkie pociągi z Wrocławia muszą jechać do Szklarskiej Poręby, więc pomysł Noemy aby te trzy Impulsy zastąpić szynobusami na odcinku Jelenia Góra - Harrachov uważam za ciekawy. |
Pirat napisał/a: |
Rano z Wrocławia są dwa pociągi KD do Szklarskiej Poręby w niespełna godzinnym odstępie. Jeden (przyspieszony w weekendy) niech zostanie, a ten drugi może dojeżdżać tylko do Jeleniej Góry i tam przesiadka na bezpośredni szynobus do Harrachowa (z Goerlitz?). Taki układ połączeń byłby OK. |
Ralny napisał/a: |
Tłumów na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba nigdy nie widziałem. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Owszem, można by się zastanowić nad powiększeniem obecnej oferty o 2-3 pary w relacji Jelenia Góra - Harrachov, ale bez odbudowy mijanki w Szklarskiej Porębie Dolnej jest to niewykonalne. |
Rafi napisał/a: |
Przydałoby sie właśnie połączenie Görlitz - Harrachov. Dzieki temu kolejne miasta zyskałyby bezpośrednie połączenie w góry. Ostatnio nawet widziałem w pociagu relacji JG - Görlitz grupe niemieckich turystów wracajacych z gór. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Już sam powrót pociągów do Świeradowa-Zdroju wydaje się mocno abstrakcyjny |
Koleje Dolnośląskie napisał/a: |
POŁĄCZENIE DO HARRACHOVA I LIBERCA BĘDZIE FUNKCJONOWAĆ DALEJ BEZ PRZERW. Kolejowe połączenia graniczne pomiędzy Szklarską Porębą a Libercem zostaną utrzymane w obecnym kształcie. Po długich rozmowach w których uczestniczyli Hetman Kraju Libereckiego Martin Puta oraz Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski, przewoźnicy uzgodnili warunki kontynuacji współpracy, a także zadeklarowali chęć rozwoju oferty. Podczas negocjacji Koleje Dolnośląskie i Ceske Drahy doszły do porozumienia w sprawie warunków finansowych dalszej realizacji przewozów. Zmiana modelu finansowania przewozów na przejściu granicznym umożliwia obniżenie kosztów uruchamiania pociągów po stronie polskiej o około 20 % przy zachowaniu obecnego rozkładu jazdy. Nie byłoby to możliwe bez współpracy merytorycznej organizatorów transportu po stronie czeskiej i polskiej. Przewoźnicy zacieśnią również współpracę w zakresie rozwoju w przyszłości oferty co ma umożliwić uruchomienie dodatkowych połączeń. Obecnie w sezonie turystycznym codziennie uruchamianych jest do 9 par pociągów pomiędzy Szklarską Porębą a Libercem, co czyni izerskie połączenie jednym z najbardziej uczęszczanych kolejowych przejść granicznych na południowej granicy. Zatem zapraszamy w długi majowy weekend z CD i KD do Czech! |
Światowid napisał/a: |
Z rozkładu, który opublikowali czesi wynika, że pociągi Liberec- Szklarska Poręba będą kończyły bieg w Harrachovie. Czyżby znowu się nie dogadali po polskiej stronie? |
Światowid napisał/a: |
Z rozkładu, który opublikowali czesi wynika, że pociągi Liberec- Szklarska Poręba będą kończyły bieg w Harrachovie. Czyżby znowu się nie dogadali po polskiej stronie? |
Rozkładowiec napisał/a: |
kiedy nasze PKP IC likwiduje najsensowniejszy pociąg, który praktycznie od zawsze łączył Szklarską Porębę z Warszawą. |
krzychu12231 napisał/a: |
Oczywiście nie twierdzę, że w sezonie nie mogłoby też jeździć coś nocnego ze stolicy, |
bystrzak2000 napisał/a: |
Choć osobiście uważam, że lepszym rozwiązaniem byłby IC Asnyk, który na odcinku Wrocław Główny - Szklarska Poręba mógłby jeździć tylko w weekendy. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Dart spokojnie by sobie poradził z profilem |
Marcel Štancl napisał/a: |
i po co nie dalej Harrachov? |
Bartuś napisał/a: |
Pociąg z Pragi oczywiście powinien dojeżdżać do Szklarskiej Poręby, może nawet dalej ale sami przeczytajcie na jakim taborem on ma jechać! To ma być czeski wagon motorowy, zatem jego wydłużanie dalej, do Wrocławia/Warszawy to byłaby katorga dla pasażerów. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Gdyby tak było, to Karkonosze dalej by do Szklarskiej kursowały. |
EU07-469 napisał/a: |
A jakim problemem byłoby uruchomienie Jakuszyc, a może i Szklarskiej Dolnej nawet z nastawni SPG? Wiem, że to pewien dystans, jednak przy dzisiejszych możliwościach technicznych to nie powinno być problemem. |
EU07-469 napisał/a: |
A jeśli nie tak, to w obu miejscach rozpruwalne rozjazdy wracające do poprzedniego położenia, automatyczne SRK i po temacie. Każdy kierunek ma swój tor. Tylko że to jest Polska... |
EU07-469 napisał/a: |
........ Problemem jest fakt że całość musiałaby być wykonana tworzywami sztucznymi, bo miedź jest zbyt chodliwym towarem. |
skubi napisał/a: |
Mam pytanie , dlaczego portalpasazera.pl jak i sitkol nie pokazuje połączęń Jelenia Góra -Szklarska Poręba Jakuszyce jeżeli czas na przesiadkę w stacji Szkl.P.G. jest krótszy niż 6 min. Korzystam z tych połączeń i się przesiadam . Rozkład ich nie pokazuje i odstrasza potencjalnych klientów . Pokazuję Jel.Góra-Szkl.P.Jakuszyce czas przejazdu 2,12h. gdzie normalnie wynosi ok. 1,10h. Przykład : Jel.Góra wyjazd 9,31 , Szkl.P.G przyjazd 10,24 . Odjazd ze Szk.P.G. do Liberca 10,29 a pokazuje dopiero 11,29 ? |
Petrik napisał/a: |
Bo nikt z Liberca do Jeleniej Góry nie jeździ.
Punktami docelowymi rażącej większości podróżnych są Jakuszyce i Harrachov. |
Cytat: |
Przez całe przyszłoroczne wakacje nie będzie można dojechać pociągiem do Szklarskiej Poręby. Linia prowadząca do tego kurortu ma być z powodu prac remontowych nieprzejezdna od początku lipca do końca września 2021 r. |