myszka napisał/a: |
Wrocław ( 06:30 ) - Kraków ( 09:30 ) - Zakopane ( 12:20 )
Zakopane ( 15:40 ) - Kraków ( 18:30 ) - Wrocław ( 21:30 ) Kursuje w sezonie. |
aanniiaa napisał/a: | ||
Wariant bazowy przyszłych RJP zakłada jedno połączenie nocne łączące Wrocław i Zakopane + połączenia dzienne co 4 (!) godziny. |
myszka napisał/a: | ||||
Wow, super! A czy można prosić o jakieś namiary na wgląd na ten wariant bazowy. Byłabym wdzięczna |
myszka napisał/a: |
aanniiaa
Czy te rewolucyjne zmiany o których piszesz mają szansę wejść już pod koniec roku, czy to dopiero śpiewka przyszłości? Pozdrawiam. |
falipso napisał/a: |
Czy EIC z Warszawy do Zielonej Góry wróci w 2022 roku? |
Auderman napisał/a: |
A propo sensownego połączenia w Lublinie to powinni złączyć Szkunera i Hetmana. Powstała by wtedy komiczna mikolska relacja ale przynajmniej by była.
Aha i niech ktoś przypomni kiedy skończy się przydzielanie tras na 2022 |
Auderman napisał/a: |
No może z Mikolską relacją się trochę zagalopowałem ale nie lepiej skoro 2 pociągi zaczynają po sobie jazdę, oba kończą we Wrocławiu trasę to czemu ich nie złączyć. Zawsze to przecież dodatkowa relacja. Z Hetmanem do Gorzowa to od razu by się przydało wydłużenie do Kostrzyna i Szczecina i wtedy by miało sens |
falipso napisał/a: |
Od grudnia będzie TLK POWIŚLE (najprawdopodobniej nazwa pociągu) Katowice - Płock - Grudziądz - Tczew - Gdynia Główna |
falipso napisał/a: |
Czy EIC z Warszawy do Zielonej Góry wróci w 2022 roku? |
Miecio napisał/a: | ||
EIC jest zbędny do ZG. Nie generowałby za dużych potoków pasażerskich. Co do Lubuszanina jeżdżę nim co niedzielę z Poznania do Sulechowa i frekwencję ma fatalną. Rzecz można nawet że gorszą od części gorzowskiej. Nie wiem jak w Zielonogórzaninie może tam jest lepiej. Pandemia i ZKA robią chyba swoje |
falipso napisał/a: |
natomiast w czerwcu pociągi jeżdżą już normalnie do Zielonej Góry zamiast ZKA, ale zobaczymy, jak pojawi się zatwierdzenie korekty czerwcowej na Portalu Pasażera. |
falipso napisał/a: |
Raczej EIC Lech Zielona Góra - Warszawa - Warszawa są niezbędne, mam nadzieję ze wróci w grudniu, natomiast w czerwcu pociągi jeżdżą już normalnie do Zielonej Góry zamiast ZKA, ale zobaczymy, jak pojawi się zatwierdzenie korekty czerwcowej na Portalu Pasażera.
|
andi1974 napisał/a: |
Lech to pociąg poznański, który powinien zaczynać i kończyć bieg w Poznaniu. Zielona Góra przez wiele lat miała "LUBUSZANINA", który powinien kursować do i z Zielonej Góry. Lech niech sobie zaczyna i kończy w Poznaniu. Tak samo - "ŚLĄZAK" ponad 30 lat jeździł do Zielonej Góry i powinien tu wrócić. |
Auderman napisał/a: |
Nazwa ma reprezentować pociąg a nie być wyznacznikiem trasy. To jest tak samo jak mówić że Artus powinien zaczynać bieg w Gdańsku bo co ma Artus do Gdyni albo ten nowy Górski zaczynał bieg w Warszawie bo co temu trenerowi do Poznania i Szczecina?
Jeżeli zasadne jest wydłużenie Lecha do Zielonej Góry jako szybkie połączenie z Warszawą to powinno tak być. Co do Ślązaka to on powinien jechać do Bielska-Białej bo Kraków i Przemyśl nie mają za wiele wspólnego ze Śląskiem |
andi1974 napisał/a: | ||
Idąc tokiem Twojego myślenia, można wprowadzić nowe połączenia: "TATRY" rel. Poznań-Gdynia, "BAŁTYK" rel. Warszawa-Białystok i "GRYF" rel. Olsztyn-Zakopane. Pozdrawiam i zachęcam do zapoznania się z atlasem geogragicznym oraz SRJP z lat 1975-2000, gdzie na kolei był większy porządek niż obecnie i brak było marketingowców z niepełnym gimnazjum. |
Auderman napisał/a: | ||||
Proszę czytać ze zrozumieniem ten temat. Później wyjaśniłem dokładnie o co mi chodzi |
obiezykraj napisał/a: |
IC BOLKO Lublin - JG, tak jak obecnie przez Kielce i Katowice, czy może przez Kielce i Częstochowę Stradom ? |
Auderman napisał/a: |
No ale to że Zielona Góra nie ma nic wspólnego z Lechem to nie oznacza że Lech ma kończyć w Poznaniu bo Warszawa też chyba nie ma nic wspólnego z Lechem. To mikolstwo nazwowe „kiedyś tak było, teraz też musi być” to nie na tym forum. Nazwa to najmniejszy problem poza tym nazwę można zmienić na bardziej skojarzoną z Zieloną Górą tylko po co skoro i tak ten pociąg nie jeździ tylko po Zielonej Górze |
falipso napisał/a: |
Czy już wiadomo jakie pociągi PKP Intercity będą od grudnia 2021 r w Polsce? |
pasjonatzzor napisał/a: | ||
poszło już kilka zapytań do ministerstwa dla poszczególnych stacji. jeśli tylko pojawi się odpowiedź - pojawią się i na tym forum. |
Victoria napisał/a: |
aanniiaa, po co użerać się z betonem PKP Intercity? (...) |
Auderman napisał/a: |
andi1974
Ej gościu ogarnij się bo robisz o byle co problem. Jeżeli Lech ma jeździć do Zielonej Góry jeżeli to będzie wynikało z popytu to do niej pojedzie, nieważne czy mikolom nie będzie pasowało to że Lech nie kończy w Poznaniu bo nie ma nic wspólnego z Zieloną Górą. Poza tym idąc twoją logiką to co ma wspólnego Malczewski z Kołobrzegiem, Zamenhof z Poznaniem czy Pobrzeże z Łodzią. Otóż to że te pociągi muszą gdzieś kończyć trasę. Nawet jeżeli ich miejsce końcowe nie ma nic wspólnego z jego nazwą. Jeżeli Lech przejeżdża przez Poznań to jest wystarczające. I powiem na koniec, nie przeinaczaj moich słów bo ja nigdzie nie wspomniałem że dobrym pomysłem jest nazwanie pociągu Poznań - Jelenia Góra Biebrzą. Czytaj ze zrozumieniem moje wypowiedzi |
Noema napisał/a: |
Wtrącę się do waszej dyskusji. Nazwa pociągu to sprawa drugorzędna. Oczywiście powinno mieć to jakiś sens, ale z punktu widzenia przeciętnego pasażera jest to najmniej istotne.
Kiedyś jeździł posp. „Wrocławianin” relacji Zgorzelec - Warszawa i nikomu to nie przeszkadzało. No, może za wyjątkiem betonu PR Wrocław, który robił wszystko co w jego mocy, żeby ten pociąg uwalić. Był też posp. „Ślązak” relacji Zgorzelec - Przemyśl (jako łącznik „Ślązaka” do/z Zielonej Góry). No i tutaj mieliśmy ostrą jazdę ze strony zielonogórskiego mikolstwa (andi1974, pamiętasz?), które darło japę, że Zgorzelec zabrał im legendarnego „Ślązaka”. Ujadania na forum było zatrzęsienie... Już wtedy utwierdziłam się w przekonaniu, że mikolstwo to stan umysłu i od tamtej pory nie podejmuję z mikolami żadnej polemiki. |
Cytat: |
jakimś tam Lech-em. |
Cytat: |
lech-em |
Adrian M. napisał/a: |
Atoman, zapomniałeś o jeszcze jednym minusie. Jadąc ze Szklarskiej na samym Dolnym Śląsku masz trzy zmiany kierunku jazdy. Czas postoju na oblot loka jest znacznie dłuższy niż dla EZT. W tej sytuacji lepszym rozwiązaniem by było żeby Karkonosze jechały przez Wałbrzych wraz z grupą wagonów z Rozewia do Gdyni, a przez Legnicę albo osobny skład relacji Zgorzelec - Warszawa przez Częstochowę lub grupa wagonów ze Zgorzelca łączona we Wrocławiu. Natomiast do obsługi Lubania i Gryfowa można by uruchomić dzienne połączenie Warszawa - Jelenia Góra na Darcie. |
Auderman napisał/a: |
Kamieńczyk jako MPE? Ciekawe. Czyżby wznawiali połączenia interregio? |
krzychu12231 napisał/a: |
Obecnie Kamieńczyk także jeździ jako MPE. |
obiezykraj napisał/a: |
Tylko dlaczego KARKONOSZE przez Opoczno, a nie przez Kielce czy Częstochowę?
Ja już bym tego Darta zostawił tak jak jest, Ma obieg z Orzeszkową. Wystarczyłoby uruchomić codzienne ROZEWIE do Gdyni, gdzie byłaby grupa wagonów do Wwy (np. sypialny, jedynka, dwójka, dwójka) przełączana, jak było kiedyś do UZNAMA. |
Auderman napisał/a: | ||
Tak tylko że teraz zatrzymuje się na wszystkich stacjach i jeździ jako regio. Od przyszłego ma mieć ograniczone postoje |
krzychu12231 napisał/a: |
Obecnie Kamieńczyk także jeździ jako MPE. |
obiezykraj napisał/a: |
Tylko dlaczego KARKONOSZE przez Opoczno, a nie przez Kielce czy Częstochowę?
Ja już bym tego Darta zostawił tak jak jest, Ma obieg z Orzeszkową. Wystarczyłoby uruchomić codzienne ROZEWIE do Gdyni, gdzie byłaby grupa wagonów do Wwy (np. sypialny, jedynka, dwójka, dwójka) przełączana, jak było kiedyś do UZNAMA. |
Noema napisał/a: |
Gmeranie przy „Karkonoszach” źle się skończy. Każdy ciągnie do siebie i beton PKP IC w końcu pogodzi wszystkich likwidując to połączenie, albo robiąc z tego parodię pociągu jakiej jeszcze nie było. Obym nie była złym prorokiem...
|
Noema napisał/a: |
wamp, pociągi nie są dla mikoli, tylko dla normalnych ludzi. A przeciętny pasażer jest zadowolony z nocnych Dartów. Przykładowo moi rodzice, którzy kiedyś jechali tym pociągiem i byli zachwyceni. W nocnym pociągu priorytetem jest poczucie bezpieczeństwa. W Darcie nikt podejrzany nie wtryni się nam do przedziału, ani nie rozpyli gazu usypiającego, żeby okraść pasażerów, co w nocnych pociągach wagonowych było nagminne.
Jeśli chodzi o trasę „Karkonoszy” to obecna trasa przez Łódź jest najbardziej optymalna. Można dyskutować o stacji docelowej: Białystok czy Lublin. A jeśli chodzi o frekwencję to ta jest całkiem dobra i znacząco lepsza nie będzie. Kto musi pojechać w nocy to pojedzie bez względu na to jaki skład obsługuje połączenie. To tylko mikolstwo marudzi. http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=394461#394461 |
empek napisał/a: |
Gmeranie przy "Karkonoszach" rozpoczęło się wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2015/16. Najpierw zmiana nazwy na "Aurora", następnie kosmiczna trasa przez Poznań z aż godzinnym postojem na tworzenie grup relacyjnych. Dwa lata później powstał jeszcze większy dziwoląg, czyli nocny pociąg obsługiwany Dartem i wężykujący przez Węgliniec. Zakładając, że najnowsze przecieki okażą się prawdą, nastąpi niemalże powrót do koncepcji z RJ 2014/15, czyli Karkonoszy obsługujących GOP. I to było w zasadzie najlepsze rozwiązanie, również czasowe. Gdyby jeszcze powrócono do koncepcji kończenia/rozpoczynania biegu tego pociągu w Lublinie, można mówić o pełni szczęścia (to niepojęte, że Lubelszczyzna nie posiada żadnego całorocznego pociągu nocnego). Do tego zestawienie: 3 zdeklasowane jedynki lub po prostu zmodernizowane dwójki, bezprzedziałówka rowerowa oraz wagon sypialny i w ten sposób dla każdego znajdzie się coś dobrego. |
Krzychu_36 napisał/a: |
Jesli Karkonosze maja jechac przez Czestochowe Opole to jaki sens jest zjazdu z trasy i wjazd na Lodz i marnowac czas na zmiane kierunku? ten sam bezsens jest zrobiony na Karpatach obecnie i pociag traci ponad godzine na zjazd tam zmiane kierunku a ludzi wcale duzo nie wsiada. Wiem bo nim jezdze co dwa tygodnie i tylko pare osob wsiada. Juz lepiej zeby Karkonosze albo zostaly na obecnej trasie albo jechaly przez Katowice. |
WRmnouz napisał/a: |
W Lublinie brakuje bezpośrednich połączeń z Trójmiastem.. |
falipso napisał/a: |
https://kolejowyportal.pl/w-grudniu-ruszy-bezposredni-pociag-z-plocka-do-gdyni/
Już wiadomo jaki pociąg będzie nazywał TLK FLISAK Katowice - Gdynia Główna - Katowice przez Płock, Grudziądz |
Atoman napisał/a: |
Flisak to byłby hit, jeśli kursowałby w relacji Płock - Gdynia z odjazdem około 05:00 z Gdyni. Wtedy potoki poranne z wielu miast, w tym Grudziądza gwarantowane. Niby MI chce załatwić jakąś miłą niespodziankę, ale jak zwykle za szybko i bez przemyślenia. |
OkOuKo napisał/a: |
nocny IC PODHALANIN od Grudnia trasą Zakopane - Wadowice - Bielsko - Żory - Rybnik - KNURÓW - Gliwice - ... - Szczecin Główny |
Auderman napisał/a: | ||
Czemu o 5 z Gdyni? Nie lepsze potoki jadące rano ale do dużych miast a nie na odwrót? |
OkOuKo napisał/a: |
HALNY ma kursować w obecnej relacji, podobno codziennie do Zywca a okresowo do Zakopanego
SZYNDZIELNIA na chwilę obecną planowana jest dalej do Ustki Wszystkie pociągi mają kursować przez Chybie (remont Żory - Pszczyna) z postojem w Chybiu. do Lublina mają kursować BESKIDY ale po południu do Lublina a rano z Lublina. Do Warszawy ma dojść pociąg TLK w godzinach porannych ok 9 przez Koluszki - to z tego co wiem jest w planach. |
falipso napisał/a: |
Dostałem informację od innego forum
IC CZARTORYSKI Lublin Główny - Gdynia Główna IC CHEŁMANIN Chełm/Zamość - Kostrzyn IC HETMAN Zamość - Kraków Główny IC CZECHOWICZ Rzeszów Główny - Piła Główna |
jomrom napisał/a: |
Coś będzie jechało linią 403? |
falipso napisał/a: |
Dostałem informację od innego forum
IC CZARTORYSKI Lublin Główny - Gdynia Główna IC CHEŁMANIN Chełm/Zamość - Kostrzyn IC HETMAN Zamość - Kraków Główny IC CZECHOWICZ Rzeszów Główny - Piła Główna |
krzychu12231 napisał/a: |
Wiadomo coś w temacie Zielona Góra - Warszawa, zarówno przez Poznań jak i przez Wrocław? Bo w temacie tej relacji ciągle coś zmieniają. Ciekawi mnie czy zostaną Zielonogórzanin, Lubuszanin i Konopnicka. |
krzychu12231 napisał/a: |
calsberg, zawsze mogą coś skasować i tego się obawiam. |
falipso napisał/a: |
Kolejne informacje od innych forum:
TLK KRASZEWSKI Kraków Główny - Białystok p. Radom, Lublin |
Krzychu_36 napisał/a: |
IC NARCIARZ Zakopane - Kołobrzeg p. Szczecin (sezonowy) przez Katowice? |
pasjonatzzor napisał/a: |
Czy wiecie już coś o wakacyjnych połączeniach ICkow z Bielska ? |
bieluch napisał/a: |
Czyli Chelmianin wroci na trase, ktora juz kiedys pokonywal z Chelma do Kostrzyna. Szkoda, ze zapewne w Lublinie beda dalaczane wagony z Zamościa bo wydluzy to czas jazdy o okolo 20-25 minut
Jakie jeszcze polaczenia są planowane dla Chełma? |
jajo31 napisał/a: | ||
Z tym Chełmianinem to pewne? Pamiętam czasy gdy jeździł, tak samo jak San do Kostrzyna. 10 pudeł ciągnął na czele z kultową SU45.Plany są aby 2 składy IC jechały na odcinku Krzyż-Gorzów z kierunku Piły a po zakończeniu remontu z Poznania do Krzyża również 2 z kierunku Poznania. Z czego 2 mają zostać przedłużone do Kostrzyna. |
Radek napisał/a: |
Pendolino Krakow/Katowice/Wroclaw-Warszawa-Gdynia, czy dostana jakas nowa trase w zwiazku z koncem trwalosci projektu unijnego? |
Adrian M. napisał/a: | ||
Moim zdaniem Pendolino powinno się skierować do obsługi trasy Warszawa - Poznań - Szczecin. Wówczas wszystkie największe aglomeracje miałyby połączenia z Warszawą w kategorii EIP. |
Adrian M. napisał/a: | ||
Moim zdaniem Pendolino powinno się skierować do obsługi trasy Warszawa - Poznań - Szczecin. Wówczas wszystkie największe aglomeracje miałyby połączenia z Warszawą w kategorii EIP. |
falipso napisał/a: |
Dostałem informację od innego forum
IC CZARTORYSKI Lublin Główny - Gdynia Główna IC CHEŁMANIN Chełm/Zamość - Kostrzyn IC HETMAN Zamość - Kraków Główny IC CZECHOWICZ Rzeszów Główny - Piła Główna |
Miecio napisał/a: |
Nic nie jest pewne. Miał być łącznik do Chełmońskiego i nic z tego nie wyszło. IC najpierw niech zrobi porządek z lokami bo ostatnio nie ma tygodnia a bywa że i kilka razy w tygodniu sypią się SM42 i wprowadzają kom.zastępczą.Więcej składów na odcinku Piła-Krzyż to więcej problemów z utrzymaniem rozkładu jazdy. |
falipso napisał/a: |
soprano
Ma być wspólny obieg i wagon restauracyjny w części zamojskiej, dlatego ma być skrócone do Zamościa i do Krakowa żeby się obrócił na jednym składzie - Chełmianin ma mieć dwa składy, ale trwają rozmowy nad wydłużeniem do Hrubieszowa o ile uda się przyspieszyć na odcinku Stalowa Wola - Rzeszów w przypadku Hetmana. |
falipso napisał/a: |
soprano
Ma być wspólny obieg i wagon restauracyjny w części zamojskiej, dlatego ma być skrócone do Zamościa i do Krakowa żeby się obrócił na jednym składzie - Chełmianin ma mieć dwa składy, ale trwają rozmowy nad wydłużeniem do Hrubieszowa o ile uda się przyspieszyć na odcinku Stalowa Wola - Rzeszów w przypadku Hetmana. |
Detroit Diesel napisał/a: | ||
Po pierwsze to IC nie prowadzi pociągów lokomotywami SM42, (wyjątkiem są pociągi sezonowe). A po drugie - to tylko na odcinku Piła - Krzyż diesle defektują? Taka sama jest sytuacja na odcinku Gorzów - Zbaszynek (łącznik: Lubuszanin, Gałczyński). Jak w końcu skończą grzebać na 351,to wszystko powinno wrócić do poprzedniego trasowania przez Krzyż - dwa połączenia z Gdynia (Kociewie, Bory Tucholskie) coś w stylu dziennego Gałczyńskiego z Warszawy, nocny łącznik do/z Uznama i być może w końcu coś na południe kraju. Plus byłby taki z taborem, że lok. będzie w Krzyżu oraz w Pile (od TLK Staszic) więc w razie czego bardzo blisko, a i do Gdyni przez Chojnice nie jest daleko w razie podsyłu lok. co już takiego się zdarza dosyć często. |
Detroit Diesel napisał/a: |
Czytaj uważnie, nigdzie nie napisałem o 4 składach "warszawskich" z Gorzowa.
Łączniki kursujące z Gorzowa przez Zbaszynek są wynikiem modernizowanej 351 która to w tej chwili ma żałośnie niską przepustowość. Po skończonych pracach, pociągi które są kierowane objazdem m.in przez nadodrzankę i Rzepin/Zbaszynek, wrócą z powrotem na 351 i z tego można wywnioskować trasowanie wszystkiego przez Krzyż(patrz rozkłady do 2018r) aczkolwiek w rozkładzie 21/22 jest to jeszcze raczej niemożliwe. |
calsberg napisał/a: |
Jeśli będzie szybciej to oczywistym jest, że frekwencja się polepszy. Zresztą podejrzewam że na 351 nikt nie będzie się przejmował Gorzowem (niestety) wszystko będzie pchane do Szczecina/Świnoujścia byle było szybciej bez zbędnych łączeń/manewrów.... Będę się upierał, że lepsze skomunikowanie w Zbąszynku/Krzyżu niż łącznik... pożyjemy zobaczymy... póki co 351 to plac budowy... postępy prac widać... ale do końca daleko.
Ps. Dobra frekwencja w pociągach kursujących przez Międzyrzecz zwłaszcza w weekendy to spore zaskoczenie dla IC, i na raczej na pewno jakieś pociągi będą tam tamtędy jeździć. Dla podróżnych z Gorzowa jest obojętnie jaką trasą jadą... liczy się przede wszystkim czas przejazdu. Obecnie różnice czasowe między przyjazdem przez Zbąszynek i Krzyż są niewielkie.... |
Światowid napisał/a: |
NARCIARZ ma jechać p. Zieloną Górę także linia 351 nie ma z tym nic wspólnego. Poza tym pożyjemy zobaczymy. |
falipso napisał/a: |
TLK KARKONOSZE/ROZEWIE (Szklarska Poręba Górna w sezonie) Jelenia Góra - Warszawa Wsch./Gdynia Gł. |
falipso napisał/a: |
Kamil Styrna, niestety nie
Od grudnia IC NAŁKOWSKA Wrocław Główny - KOWNO p. Warszawę, Białystok i IC LEDNICA wydłużony do Wrocławia |
myszka napisał/a: |
Projekt przyszłego rozkładu dla Małopolski:
No to jeszcze Wielkopolska: https://onedrive.live.com/?authkey=%21AHXBWXrK3iX4vEI&cid=EB0DC01CB186C952&id=EB0DC01CB186C952%215470&parId=EB0DC01CB186C952%215469&o=OneUp |
falipso napisał/a: |
Kamil Styrna, niestety nie
Od grudnia IC NAŁKOWSKA Wrocław Główny - KOWNO p. Warszawę, Białystok i IC LEDNICA wydłużony do Wrocławia |
falipso napisał/a: |
TLK ORZESZKOWA (Szklarska Poręba Górna w sezonie) Jelenia Góra - Warszawa Wsch.
|
falipso napisał/a: |
IC PRZEMYŚLANIN I TLK KARKONOSZE mają pojechać, ale uwaga! PRZEZ JELCE - LASKOWICE I OPOLE CZARNOWĄSY! |
Cytat: |
IC NARCIARZ Jelenia Góra - Kołobrzeg (p. Wrocław, Zielona Góra, Szczecin Główny, Gryfice) (SEZON ZIMOWY I LETNI) (grupa wagonów) |
ksdogr napisał/a: |
Jazda z Kostrzyna do Poznania przez Gorzów, Krzyż, korzystając z Polregio, to obecnie podróż ok 3 h 40 minut, natomiast czas przejazdu z Kostrzyna do Poznania pociągiem IC przez Rzepin, to tylko 2 h. |
kwkrk napisał/a: |
Rewelacje kolegi falipso trudno traktować poważnie, skoro niejednokrotnie sam sobie zaprzecza podając w kolejnych postach inne trasy tych samych pociągów |
Detroit Diesel napisał/a: | ||
Porównujesz czas przejazdu poc. pośpiesznego do osobowego na odcinku ponad 180km..... Jeśli chodzi o tą odległość w km to jest prawie taka sama: Kostrzyn - Poznań p. Zbąszynek do Kostrzyn - Poznań p. Krzyż, natomiast warto zaznaczyć że pociągi kursujące po 351 więcej stoją lub wleką się po zwolnieniach z R307 niż jadą..... |
falipso napisał/a: |
Pabianice
- IC WŁÓKNIARZ Łódź Fabryczna - Szczecin Gł. - IC ASNYK Warszawa Wschodnia - Wrocław Gł. - IC DĄBROWSKA Wrocław Gł. - Białystok - IC BACZYŃSKI Lublin Gł. - Wrocław Gł. - IC ŁUŻYCE Zgorzelec - Warszawa Wschodnia - IC CEGIELSKI Poznań Gł. - Kraków Gł. - IC KONOPNICKA Lublin Gł. - Wrocław Gł. - IC SŁOWACKI Ełk - Wrocław Gł. |
ksdogr napisał/a: |
Oczywiście, że czas przejazdu pociągu osobowego będzie większy od pośpiesznego. Chciałem raczej zwrócić uwagę na to, że pociągi IC kursujące ze Szczecina w kierunku Poznania p. Kostrzyn/Rzepin, stanowią świetną alternatywę dla mieszkańców tego regionu, pokonując podobny kilometrowo odcinek w czasie znacznie krótszym i w dobrej cenowo ofercie, co stanowi dodatkowe połączenia i zapewnia dobry a przede wszystkim szybki dojazd do i z Poznania. Zauważyć można, że z tych połączeń korzysta sporo osób, stąd też pytanie czy IC planuje coś zostawić na tym odcinku. |
Auderman napisał/a: |
Uwielbiam to sprytne maskowanie nikłych efektów remontu przez porównywanie czasu przejazdu podczas niego do końca prac. |
calsberg napisał/a: | ||
|
calsberg napisał/a: |
Dokładnie tak Adrian. Kluczowy jest dobry rozkład jazdy... może w końcu ktoś dorośnie i zrozumie, że kolej regionalna powinna wspierać tą dalekobieżną i odwrotnie...aby podróżny był zadowolony... gdyby pan z Kostrzyna miał dobre zagwarantowane i przede wszystkim szybkie połączenie z Poznaniem przez Krzyż to nie musiał by się martwić, że po zakończeniu remontu straci bezpośrednie połączenie z Poznaniem. To samo z Gorzowem...po co IC pcha składy do Gorzowa to nie wiem... wystarczyło by dobre skomunikowane w Zbaszynku czy za jakiś czas w Krzyżu z pociągami jadącymi z Berlina czy Szczecina.... |
Cytat: |
Dobre skomunikowanie? A kto będzie czekał na opóźnione składy regio jadące z Gorzowa? To już plaga. W tym tygodniu 25%pociągów została odwołana, pozostałe opóźnione 30 do 75 minut. To trwa już od wielu tygodni. Przykład IC UKIEL o którego była wieczna zadyma bo nie czekał w Zbąszynku na nagminnie opóźnione albo odwoływane regio. Znaleźli na to sposób. Od obecnej korekty Ukiel odjeżdża 5 minut przed przyjazdem pociągu regio z Gorzowa. |
calsberg napisał/a: |
Kwestia taboru... ilości połączeń. PKP nigdy nie dorośnie... że ma być dla podróżnych...a nie na odwrót. Małe rzeczy...by np. aby w Krzyżu pociąg z Gorzowa wjechał na peron 2...na ten sam z którego odjeżdża pociąg do Poznania... |
FCG napisał/a: |
Likwidacja TLK KOCIEWIE w relacji Gorzów - Gdańsk to ZŁY POMYSŁ. Będzie burza. To optymalne poranne połączenie z Gorzowa do Trójmiasta. Szansa na wagony BK Gorzów - Gdańsk w Zamoyskim? |
falipso napisał/a: |
IR PROSNA Warszawa Główna - Poznań Główny
IR LUTYNIA Warszawa Główna - Poznań Główny IR Warszawa Główna - Ostrów Wlkp. Wszystkich IR jadą przez Grodzisk Mazowiecki, Łódź |
calsberg napisał/a: |
Przez Ostrów/Łódź to ile on będzie jechał? Cena IC jest tak niska... że PR nie ma szans... no i trasa przejazdu... tabor jaki? EzT czy wagony? |
calsberg napisał/a: |
tabor jaki? EzT czy wagony? |
maciekp napisał/a: |
Planowane połączenia PKP IC dla stacji Tarnów w RJ 2021/2022:
ARTUS Przemyśl Gł. - Gdynia Gł. WAWEL Przemyśl Gł. - Berlin Hbf MALINOWSKI Warszawa Wsch. - Przemyśl Gł. CRACOVIA Przemyśl Gł. - Praha Hl. N. |
calsberg napisał/a: |
Coś wraca na 351 ? |
Szeklan napisał/a: |
Wiadomo, czy jest już dostępny PRJ 2021/2022? Z tego co widzę, to na grupach kolejowych na fb chwalą się nim. |
Szeklan napisał/a: |
myszka, Dokładnie to na grupie pl.misc.kolej |
falipso napisał/a: |
calsberg, najprawdopodobniej EZTY, i jeszcze coś.
4 par połączeń IR Łódź Fabryczna - Warszawa Główna - Łódź Fabryczna 4 par połączeń IR Łódź Kaliska - Warszawa Główna - Łódź Kaliska A IR do Poznania i Ostrowa mają jechać tylko w jedną stronę |
Przemyślanin napisał/a: |
PKPfan, krzychu12231, Na chwilę obecną Pogórze Przemyśl - Wrocław - Berlin wylatuje. W zamian za to przy obecnym układzie Wawel zostaje wydłużony do Przemyśla.
Lubomirski i Galicja obecnie skrócony do Krakowa. |
Przemyślanin napisał/a: |
Na chwilę obecną Pogórze Przemyśl - Wrocław - Berlin wylatuje. W zamian za to przy obecnym układzie Wawel zostaje wydłużony do Przemyśla. |
krzychu12231 napisał/a: |
No cóż, szkoda że nocne połączenie Zielonej Góry z Krakowem wylatuje, choć jak pisałem wyżej faktem jest że godziny kursowania, zwłaszcza w kierunku Krakowa są kompletnie do bani. |
Adrian M. napisał/a: |
Co do linii zgorzeleckiej, to bardzo sensownie ktoś tu proponował dwie pary pociągów - jeden do Warszawy, drugi na południe (Kraków lub Przemyśl). Myślę że zamiast Darta, śmiało mogłaby do Zgorzelca jechać grupa 3-4 wagonów łączona we Wrocławiu do składu głównego, tak jak ma to miejsce w przypadku Mehoffera, Artusa, czy Rozewia z Jeleniej Góry. Jednak żeby takie rozwiązanie można było wprowadzić, najpierw trzeba stworzyć w Zgorzelcu warunki do oblotu, czy nawet odstawienia składu, czyli elektryfikację części lubańskiej stacji. |
Noema napisał/a: |
Elektryfikacja części lubańskiej stacji Zgorzelec jest w zaawansowanych planach |
janox79 napisał/a: |
No i żeby nie okazało się, że jak rozgrzebią tunel na 274, to po 274 będzie można dojechać IC najdalej do Wałbrzycha. |
Światowid napisał/a: |
W gre wchodzi trzecia opcja- PKP PLK na czas remontu udostępni lokomotywy do przeciągania składów i obiegi składów IC na linii 274 tak są właśnie ułożone. |
Noema napisał/a: |
Swoją drogą, polityka betonu PKP IC nieustannie mnie zaskakuje. No bo taki Hrubieszów na przykład (lokalna linia niezelektryfikowana) ma dwa połączenia dalekobieżne. A sporo większy Zgorzelec z kolejowym przejściem granicznym, na międzynarodowej zelektryfikowanej magistrali, generujący duży ruch pasażerski, ma zaledwie jedno połączenie dalekobieżne. |
OkOuKo napisał/a: |
Koleje Śląskie w nowym rozkładzie jazdy:
Likwidacja pociągów KUBALONKA Gliwice - Wisła (brak pociągów Gliwice - Rybnik) SOŁA Częstochowa - Żywiec ORNAK Katowice / Gliwice - Zakopane (na chwilę obecną) RACIBOR Katowice - Racibórz Gliwice - Bytom połączenia od 4 do prawie 24 (w szczycie co 30minut) S1 - Mniejsza liczba połączeń o 6 par S3 - bez zmian S4 - 2 pary mniej, więcej połączeń do Gliwic, Czestochowy, Zawiercia S5 - 5 par mniej S6 - okresowo bez zmian, docelowo 2 pary więcej S7 - 3 pary mniej S8 - bez większych zmian Nadal brak decyzji w sprawie pociągów KŚ PIAST, ORLE GNIAZDO, OZYRYS w relacji KOMERCYJNEJ Katowice - Wrocław |
OkOuKo napisał/a: |
Liniowy rozkład... |
OkOuKo napisał/a: |
Koleje Śląskie w nowym rozkładzie jazdy:
Likwidacja pociągów KUBALONKA Gliwice - Wisła |
Dejv185 napisał/a: |
W projekcie jest też kilka innych ciekawostek. |
janox79 napisał/a: |
No ale za to, że Gryfów oraz Lubań pozostaną bez pociągów IC, należy podziękować "Wam". Bo to "Wy" krzyczeliście, żeby przetrasować Karkonosze na Wałbrzych, chociaż przez Wałbrzych połączenia IC już są. Ponadto Legnica straci przez "Was" jedno połączenie z Warszawą. |
mirswa napisał/a: |
Na czeskiej stronie odpowiednika Plk jest również pociąg Bohumin - Oświęcim. |
Noema napisał/a: |
Natomiast jeśli chodzi o Lubań to ja bym się skupiła na pociągach regionalnych, ponieważ rozkład jazdy KD pozostawia wiele do życzenia. Jestem przekonana, że mieszkańcy Lubania i okolic chcieliby mieć dużo lepsze skomunikowanie z Wrocławiem (choćby z przesiadką w Węglińcu) niż jeden IC do Warszawy. |
Maciejanek napisał/a: |
Gdzie to znalazłeś? Mógłbyś zapodać link? |
falipso napisał/a: |
TLK WETLINA jednak sie zmienił relacje, czyli Zagórz - Kłodzko Główne - Zagórz |
Adrian M. napisał/a: |
Z tego projektu wynika, że przez Zebrzydowice nie pojedzie nic, wszystkie pociągi z Czech są trasowane przez Chałupki. Co ciekawe znikają też "ogryzki" Detmarovice - Petrowice u Karvine, które jeździły na motorakach. Wszystko do Petrovic pojedzie w bezpośredniej relacji z Bohumina lub Ostrawy, ale wyłącznie w dni robocze. W weekendy do Petrovic nie będzie ani jednej pary pociągów. |
Adrian M. napisał/a: |
Skąd Ty te "rewelacje" wytrzasnąłeś |
OkOuKo napisał/a: |
SILESIA Praha - Warszawa z łącznikiem
Zwardoń - Bielsko - Rybnik (Warszawa) w (C) Likwidacja ROZEWIE na odcinku Zwardoń /Bielsko - Katowice Od grudnia pojedzie jako Kraków - Gdynia PODHALANIN przez Wadowice, Rybnik w wakacje, ferie HALNY przez Żywiec, Rybnik w wakacje, ferie SZYNDZIELNIA zostaje do Ustki IC SKPL na całej trasie Kłodzko - Zagórz ONDRASZEK Bielsko - Warszawa jako IC po CMK (w załączniku SILESIA) |
Noema napisał/a: |
Jak to skąd wytrzasnął? Z projektu nowego rozkładu PKP IC, który krąży między kilkoma mikolami. Ci zamiast go opublikować w sieci (tego nie zrobią, bo zamiast jaj mają wydmuszki i boją się betonu PKP IC) |
Adrian M. napisał/a: |
Ciekawe czy byłabyś taką bohaterką, gdyby za upublicznienie czegoś groziłyby Ci konsekwencje służbowe, a nawet prawne? Czytając tego typu teksty dochodzę do wniosku że niektórzy mają wydmuszki zamiast mózgu. |
Noema napisał/a: |
OkOuKo, serwerem forum zarządza Pirat, więc wystarczy zwrócić się do niego lub kogoś innego z administracji forum. Oni już się tym zajmą, jak co roku zresztą. Na serwer zrzucają się forumowicze.
PS Wysłałam SMS do Victorii, żeby zajrzała na forumową pocztę. |
Noema napisał/a: |
No popatrz... a Victoria nie boi się betonu PKP:! |
Szeklan napisał/a: |
Wie ktoś może dlaczego od 1 X 2022 roku, na odcinku od Tarnowa aż po Zagórz, będzie obowiązywało ZKA? Jest może planowany jakiś kolejny remont tej trasy? |
abc19870702 napisał/a: |
Witam. Jak wygląda sytuacja jeśli chodzi o stację Zduńska Wola Karsznice na rozkład 2021/2022? W tym roku dali tylko jeden sezonowy Wydmy, z roku na rok coraz gorzej... |
Victoria napisał/a: |
Myślę, że butelka jakiegoś markowego, ekskluzywnego alkoholu będzie OK. Ktoś się sprzeciwia? |
Victoria napisał/a: |
Pytam o waszą zgodę, bo nasi hejterzy, których serdecznie nie pozdrawiam, zaraz podniosą krzyk, że na forum zbieram pieniądze na wódkę i urządzam z Piratem libacje alkoholowe. |
jakubkrzeminsk3 napisał/a: |
przedstawiciele PKP chcieli adresy IP? |
Szeklan napisał/a: |
Olać takich oszołomów. Robicie kawał dobrej roboty Victoria. Zazdrośnicy, co nigdy do niczego nie potrafią dojść, zawsze się znajdą. |
Victoria napisał/a: |
wamp, idiotów nie brakuje. To prawdopodobnie ten sam typ ze Szczecina, którego zbanowałam w zeszłym roku za to, że mnie oszukał - nie dostosował się do mej prośby, żeby zachować dyskrecję tylko natychmiast zaczął chwalić się w internecie tym co ode mnie dostał.
Konkurencyjnemu forum, którego właściciel ponoć pracuje w KD na kierowniczym stanowisku, mogę tylko pogratulować nowego administratora, który nawet po polsku nie potrafi poprawnie się wyrażać. Adams vel KDchłopak ma godnego siebie współpracownika. |
emesh napisał/a: |
Hej,
jak w nowym rozkładzie jazdy (RJ21/22) pojadą TLK Karkonosze? Będzie może jechał przez CMK z postojem na stacji Opoczno Południe? |
crs napisał/a: |
prosze o informacje nt bezposrednich pociagow na trasie Wroclaw-Trojmiasto-Wroclaw. Czy jest szansa ze pojedzie cos pozniej niz o 17.30 (Pomorzanin) z Wroclawia i pozniej niz o 16 z Gdanska (Mieszko)? |
Krzychu_36 napisał/a: |
A skad info ze 13 wrzesnia bedzie rozklad widoczny? Zwykle byl 3 tyg przed wejsciem w zycie w Listopadzie... |
Auderman napisał/a: |
Wszystkie do Warszawy, Kujawiak nawet do Piły.
Chełmianin Przyjazd 9:20 odjazd 19:32 Kijów ekspres przyjazd 23:30 odjazd 6:50 Kujawiak odjazd 13:30 przyjazd 14:30 |
Kamil Styrna napisał/a: | ||
Ma podobno jechać od Wrocławia Głównego, przez Ostrów Wielkopolski, do Warszawy Wschodniej. |
Atoman napisał/a: |
Naprawdę tak trudno zauważyć, że nowe "Karkonosze" to po prostu TLK Wysocki wydłużony do Jeleniej Góry? Jeśli rzeczywiście ciężko ogarnąć, to może czas najwyższy przestać operować nazwami przy połączeniach, a patrzeć na sam rozkład jazdy i jego ewolucję. ... |
Przemyślanin napisał/a: |
Kamil Styrna, Nie będzie wagonów z Przemyśla do Berlina. Zamiast nocnego połączenia zostanie wydłużone dzienne połączenie IC Wawel i od grudnia pojedzie w relacji Przemyśl - Berlin - Przemyśl |
Torczes napisał/a: |
Czy Nichtjet Wiedeń/Budapeszt-Berlin też wypada? |
falipso napisał/a: |
Nie możecie poczekać do przyszłego tygodnia, jak się pojawi zatwierdzenie roczny RJ na Portalu Pasażera? Tam się dowiemy zamiast zadawać pytanie i odpowiedzieć w tym temacie. |
Radek napisał/a: |
W zeszłym roku pojawił sie 17.09, więc to już czas. Ale tylko w wyszukiwarce połączeń na portalu pasażera. |
Dejv185 napisał/a: |
Jak obstawiacie, pojawi się jutro RJ 2021/22 na portalu pasażera czy nie |
RepBes napisał/a: |
Kto ma dostęp do Pracowniczego Rozkładu Jazdy, to już może wyszukiwać pociągi po numerach. |
Szeklan napisał/a: |
W jaki sposób? |
Szeklan napisał/a: |
Mnie najbardziej ciekawią pociągi z Gorlic Zagórzan zarówno do Krakowa jak i Kłodzka. Czy uległo tam coś zmianie lub czy pojawiły się jakieś nowe postoje? |
Światowid napisał/a: |
RapBes
Możesz sprawdzić po numerze 60103 i 66112 czy jest wpisany jako IC POMORZANIN Jelenia Góra? Z góry dzięki. |
RepBes napisał/a: | ||
Wetlina bez zmian, względem projektu, ale nie chce mi się też sprawdzać każdego wariantu, bo ma sporo wariantów kursowania. Wpisane SN84 na całej trasie. Połoniny też bez zmian. |
RepBes napisał/a: |
O ile wcześniej nie wypuszczą do Portalu Pasażera tego rocznego rozkładu jazdy, to mogę chociaż odpowiadać na pytania tutaj zadane. Druga sprawa taka, że porównując z projektem rozkładu jazdy, który można było tu dostać od sierpnia, to niewiele zmian zauważyłem. |
RepBes napisał/a: |
O ile wcześniej nie wypuszczą do Portalu Pasażera tego rocznego rozkładu jazdy, to mogę chociaż odpowiadać na pytania tutaj zadane. Druga sprawa taka, że porównując z projektem rozkładu jazdy, który można było tu dostać od sierpnia, to niewiele zmian zauważyłem. |
Acetylo-CoA napisał/a: |
Dzień dobry, czy ktoś mógłby sprawdzić czy jest w rozkładzie pociąg tlk przez linię 33 (Gdynia-Katowice przez Grudziądz, Brodnicę itp.) i ewentualnie od kiedy on rusza? Z góry dziękuję. |
thassos napisał/a: |
To jeśli możesz powiedzieć z tablicy 550 co będzie jeździć do/z Chełma i w jakich godzinach? |
wamp napisał/a: |
Jak wygląda sytuacja z Bielsko Biała i najważniejsze ile ma połączeń Pendolino? Nałkowska do Kowna zostaje? |
wamp napisał/a: |
Jak wygląda sytuacja z Bielsko Biała i najważniejsze ile ma połączeń Pendolino? Nałkowska do Kowna zostaje? |
wamp napisał/a: |
Jak wygląda IC Ondraszek 1450/1 i IC Silesia 40100/1 one będą całorocznie kursowały przez Bielsko? |
Cytat: |
A mógłbys podesłać screena z tego Pomorzanina 60103 i 66112 i z TLK KARKONOSZE? |
Cytat: |
czy Wyczółkowski zmienia kategorie na IC i czy IC Bryza relacji Olsztyn - Szczecin - Olsztyn jest potwierdzona? |
Cytat: |
Mógł byś podać RJ dla pociągu 3807 Malczewski ? |
Cytat: |
Ja bardzo serdecznie poproszę o RJ dla IC Silesia, IC Asnyk i TLK Małopolska. Dziękuję |
Pawlik napisał/a: |
Czy są planowane i ile par pociągów na trasie Białystok Siedlce? |
hokent napisał/a: |
RepBes Jak da radę to poproszę 73100 i 73102 z góry wielkie dzięki. |
krzychu12231 napisał/a: |
Czy można prosić godziny wyjazdu z Zielonej Góry oraz powrotu do Zielonej Góry pociągów 17102/71103 Zielonogórzanin oraz 27100/72101 Lubuszanin? Z góry wielkie dzięki. |
Atoman napisał/a: |
Zresztą właśnie w weekendy i wakacje IC Lednica była teraz szczególnie mocno obłożona i sezonowość napełnień była w powoli kończącej się edycji RJ wyraźna. |
crs napisał/a: |
Bardzo bardzo mi zalezy na godzinie odjazdu ostatniego pociagu na trasie Wrocław Trojmiasto i Trojmiasto Wroclaw. Pomożecie?
Obecnie to Pomorzanin (z Wroclawia), Mieszko (z Gdanska) oraz Lednica (chodza sluchy ze bedzie wydluzona do Wrocka, kiedy?) |
kryczens napisał/a: |
Wypisujcie miasta gdzie ma być podobnie że pic ogranicza postoje !! |
kryczens napisał/a: |
Ja wgl. Słyszałem że RJ jazdy 2021/2022 to całe nieporozumienie
Malczewski więcej postojów technicznych w KRK i to nie przeszkadza dla picu ale już postój m.in w Strzelcach Opolskich , Brzegu i Oławie przeszkadza dla tego żałosnego przewoźnika państwowego który uruchamia IC który powinien jechać na zasadach komercyjnych a nie za pieniądze podatników takich pociągów będzie jeszcze więcej jak teraz Więc ja liczę tylko na to że Regiojet dostanie zgodę na trasę Warszawa-Wrocław gdzie uzupełni to luki dla w/w miast bo z roku na rok to jest gorzej i gdzie tu w tym wszystkim pasażer ? Wypisujcie miasta gdzie ma być podobnie że pic ogranicza postoje !! |
kryczens napisał/a: |
Z tego powodu niestety utracimy nocne połączenia m.in z Przemyślem czy też ze Świnoujściem , liczę na to że ta oferta PKP IC ulegnie zmianie
Bo jak tak dalej pójdzie to wrócimy do roku 2014/2015 gdzie stawało kilka TLK i kilka IC |
Kamil Styrna napisał/a: | ||
Czyli Przemyślanin wypada z trasy Kraków - Katowice - Wrocław? Ktoś potwierdzi to? |
Annaja5555 napisał/a: |
Czy to prawda że EIC Sobieski od grudnia będzie kursować w kategorii IC z postojami jak inne Intercity? |
Noema napisał/a: |
Moim zdaniem wszystkie pociągi IC/TLK powinny mieć postoje w Brzegu i Oławie. Z tej prostej przyczyny, że są to miasta powiatowe i mieszkańcy tych miast w niczym nie są gorsi od mieszkańców Wrocławia czy Opola. Tak samo płacą podatki, z których utrzymywane są dotowane pociągi PKP IC. |
Annaja5555 napisał/a: |
Wiadomo coś o rozkładzie na portalu pasażera? |
Szeklan napisał/a: |
Pewnie rozkład pojawi się gdzieś w pierwszym albo drugim tygodniu października. |
falipso napisał/a: |
Szeklan, a skąd ty wiesz? To nieoficjalna informacja... |
krzychu12231 napisał/a: |
Swoją drogą nie wiadomo czy się śmiać czy płakać - mieszkańcy chcą pociągu do Warszawy, a IC daje im pociąg do Lublina przez Kraków. A potem zlikwidują go całkiem wykazując brak potencjału w Żarach i Żaganiu dla pociągów dalekobieżnych. |
krzychu12231 napisał/a: |
Jak wyglądała frekwencja w Konopnickiej przez Żagań w kierunku Wrocławia to nie wiem... |
Auderman napisał/a: |
Pewnie szykują się ostre zmiany w rozkładzie jazdy dlatego taka tajemnica. I pewnie się okaże że rozkład który forumowicze dostali dawno przestał być aktualny |
qwesn napisał/a: |
Wiadomo coś, czy ruszy połączenie Zielona Góra - Jelenia Góra? |
Krzysp1 napisał/a: |
Skład SKPL SN84 ma jechać w relacji Sudetów a Zagórz- Kłodzko IC Wetlina chyba wagony |
Światowid napisał/a: |
WETLINA codziennie ma jeździć jak obecnie jako TLK Zagórz- Kraków a w soboty, niedziele i święta pojedzie do Kłodzka p. Katowice, Strzelce, Opole, Nysę. Skład to SN84 |
arturking1 napisał/a: |
przeważnie do 01 października już był rozkład 2021/2022 w wyszukiwarce PortalPasażera |
qwesn napisał/a: |
Wiadomo coś, czy ruszy połączenie Zielona Góra - Jelenia Góra? |
Krzysp1 napisał/a: |
Co do Wetliny są jakieś rozbieżne informacje bo jeżeli kierownicy pociągu IC SUDETY mówią że będzie jechać przez Kędzierzyn-Koźle, Prudnik i tak mówią maszyniści, to dziwie się że pociąg pojedzie przez Strzelce Opolskie .Wogóle to sporo InterCity jadące przez Strzelce mają tam postój chyba dla powietrza. |
Szeklan napisał/a: |
Słyszałem też, że podobno od marca TLK Wetlina ma być rozpinana w Kamieniu Ząbkowieckim (jeśli źle napisałem miejscowość, to mnie poprawcie), na osobne składy do Kłodzka i Jeleniej. |
Adrian M. napisał/a: |
Nic takiego nie będzie miało miejsca. Sudety pojadą tak jak obecnie przez Kędzierzyn - Prudnik do Jeleniej Góry, a Wetlina przez Opole. |
ambrosia napisał/a: |
Nalkowska ponoc ma jechac w relacji Wroclaw-Kowno |
ambrosia napisał/a: |
Numeru nie znam ale pomiedzy Warszawa a Wroclawiem ma byc chyba tylko jeden pendolino i skonczy on bieg we Wroclawiu tak? |
wamp napisał/a: | ||
Najprawdopodobniej od 12 czerwca. Gdzieś czytałem, że chcą jakoś wyczarować to aż do Wilna. Ogółem fatalna siatka połączeń dla podlaskiego. |
kryczens napisał/a: |
Możecie podać z SKRJ od 12 Grudnia pociąg IC Śnieżka 61150 |
emesh napisał/a: |
RepBes, wamp, Ktokolwiek kto posiada
Uprzejma prośba o rozkład jazdy 21/22 dla poniższych pociągów: 31102 Hańcza 13110 Wit Stwosz/Marszałek Piłsudski 14008/110 Silesia |
thassos napisał/a: |
Expressy do Lublina?
Chyba tylko KievExpress.... z najdluższym czasem przejazdu i 25 minutowym postojem w Lublinie.... Nie sądzę, by inne expressy miały nawiedzać Lublin.... |
robus4533 napisał/a: |
Kto kolwiek posiada , rozkład IC Podlasiak, z góry dzięki |
neptunik napisał/a: |
Witam
Czy ktoś ma jakieś info dotyczące nowego rozkładu dla TLK Bory Tucholskie? Będę wdzięczny. |
zbyl_75 napisał/a: |
Lublin- Warszawa, tyle udało mi się wyszukać w skrj. |
sheva17 napisał/a: |
Na pewno cieszy zatrzymanie dodatkowo w Grodzisku Mazowieckim TLK Małopolska i IC Silesia. To krok w dobrym kierunku, ale takich składów powinno być zdecydowanie więcej. |
Rajcuś napisał/a: |
krzychu12231, zastanawiał mnie czas postoju w JG 21.57-22.00 i 6.32-6.43, w lecie 21.57-22.08 i 6.33-6.43, stąd moje pytanie. Dość mało aby cokolwiek odczepić lub przyczepić. Niby w Szklarskiej P. G. mieści się Śnieżka z 7 wagonami, ale mimo wszystko te 7 w Szklarskiej to dość dużo, jeśli skład ma tam stać parę godzin. Dlatego zastanawiałem się z ilu wagonów rzeczywiście będą się składały Karkonosze i jak PIC załatwi sprawę manewrów i w jakim mieście |
jajo31 napisał/a: |
Łącznik IC Matejko z Gorzowa do ZG i później łączenie z składem z Szczecina. Z Gorzowa kom.zastępcza zapewne przez cały okres przyszłego rozkładu. A czemu ten skład z Zbąszynka nie pojedzie do Rzepina i tam nie będzie łączony ? |
Krzysp1 napisał/a: |
Czy tam idioci pracują przy układaniu tego rozkładu?.Karkonosze z postojem nocnym w ok.17 tys Strzelcach Opolskich zamiast w Kędzierzynie-Koźlu ponad 54 tys miejscowości. Sporo jakiś absurdów. HALLO PKP PLK HALLO INTERCITY czy was tam pogięło? |
Erwin napisał/a: |
Lubliniec - Kluczbork (regio) też gorzej - z 6 par uruchamianych przez KŚ robi się 5,5 pary - wypada wieczorny pociąg z Lublińca do OKL. |
ambrosia napisał/a: | ||
Przeciez pociągów osobowych pomiedzy Lublincem a Kluczborkiem jest tyle co było. Ok godziny 21 wyjezdza z Lublinca REGIO Lubliniec-Namyslow przez Kluczbork wiec nic nie wypadlo! |
Ramirez napisał/a: |
Wracając do Karkonoszy to mi zepsuli połączenie Bywało 30-60-90 minut na przesiadkę. A teraz takie coś. Ech... |
Ramirez napisał/a: |
Tak na dobra sprawę przed remontem trasy z Lublina do Warszawy to Karkonosze z Lublina jechały. A potem Białystok skorzystał i już tak zostało. |
wamp napisał/a: | ||
Teraz jest po równo i Białystok nie ma nic nocnego tam i Lublin Mnie w sumie dziwi takie łatwe porzucenie pociągów nocnych na Podlasie i Mazury. Pamiętam jak latem 2018r. był Posejdon przez ełk giżycko i olsztyn, 2 tygodnie przed nie było miejscówek. Zdziwiło mnie, że usunęli to połączenie, zwłaszcza, że tam same bydlęce 111a jeździło, to nikomu taboru nie zabierało. |
krzychu12231 napisał/a: |
Sezonowy TLK Posejdon miał bardzo wysoką frekwencję zarówno w wagonach Szczecin - Białystok jak i Kołobrzeg - Łódź, kilka razy nim jechałem w latach 2017 i 2018 i zawsze był pełny. Też zupełnie nie rozumiem likwidacji tego połączenia, jedyne uzasadnienie może być takie że IC razem z MI dążą do maksymalnego ograniczenia połączeń nocnych niezależnie od frekwencji. |
krzychu12231 napisał/a: |
Sezonowy TLK Posejdon miał bardzo wysoką frekwencję zarówno w wagonach Szczecin - Białystok jak i Kołobrzeg - Łódź, kilka razy nim jechałem w latach 2017 i 2018 i zawsze był pełny. Też zupełnie nie rozumiem likwidacji tego połączenia, jedyne uzasadnienie może być takie że IC razem z MI dążą do maksymalnego ograniczenia połączeń nocnych niezależnie od frekwencji. |
wamp napisał/a: |
To wiadomo gdzie te Darty wsadzą jak je z Białegostoku wyrzucą? |
wamp napisał/a: |
Panowie i Panie, bez numerów pociągu to możemy co najwyżej powróżyc z fusów. |
Paczino napisał/a: |
Witam. A czy można prosić o rozkład jazdy pociągu Wawel 37000 |
zbyl_75 napisał/a: |
Dart pojedzie np. do Terespola |
falipso napisał/a: |
arkady850202, to IC SŁUPIA |
zbyl_75 napisał/a: |
Proszę bardzo |
Szeklan napisał/a: |
Rozkład jazdy już jest od jakiegoś czasu na Portalu Pasażera. Nie wiem, czy ktoś tutaj o tym już pisał? |
arkady850202 napisał/a: | ||
Zgadza się jest, ale nie wszystko jest umieszczone na portalupasazera. Patrząc na IC, to 2-3 dni temu wydali ZRJ do ewentualnej poprawki, ale dla osób postronnych nie jest to dostępne. |
WRmnouz napisał/a: |
Ktoś wie czy pociąg 2601 będzie miał wagon restauracyjny? Z racji że jest to EIE raczej powinien. Poza tym jedzie prawie 8 godzin. |
wamp napisał/a: | ||
Podlasiak jedzie 14 więc czas przejazdu raczej nie stanowi tutaj wyznacznika. |
Damianos napisał/a: |
Jak zobaczyłem rozkład na Portalu Pasażera dla Szczecina. to jestem w mega szoku... |
Radek napisał/a: |
Nie dziwie sie, ze KS chca uruchomic polaczenia Katowice - Wroclaw. Podobnie powinny zrobic KML Krakow - Katowice - Wroclaw. |
falipso napisał/a: |
A to ciekawe, jak to się stało ze w obie relacjach tylko Mewy nieoficjalnie będą obsługiwać z wagonem Warsu, a zresztą nic więcej m.in Podlasiaka, Lubuszanina itd.? Wstawiłem załącznika usługi Mewy... |
Radek napisał/a: |
Nie dziwie sie, ze KS chca uruchomic polaczenia Katowice - Wroclaw. Podobnie powinny zrobic KML Krakow - Katowice - Wroclaw. Pasazerow w weekend na tej trasie sa tlumy, a IC puszcza raz na dwie godziny skladzik 6 wagonow. Na sobote ciezko dostac miejscowke na Wawel z Krakowa, a do niedzielnego Kiev Express dolaczane sa 2 wagony jak z tlk, przedzialy 8-miejscowe, a i tak tlum ludzi na korytarzach, bilety bez gwarancji miejsca sa chyba sprzedawane bez zadnych limitow. |
RepBes napisał/a: |
Z całym szacunkiem, ale to nie UTK zabroniło RJ przystanków dla wsiadających/wysiadających, sami o to wnioskowali. |
WRmnouz napisał/a: |
Podobnie IC 2601 Hetman, niby EIE a wg. Portal Pasażera nie ma WR. Ale wiadomo wszystko się jeszcze będzie zmieniać, a wszystkie pociągi 4 cyfrowe w tym roku to albo na EZT albo mają WARS, więc Hetman też powinien. |
tomekch napisał/a: |
Jakie mamy reaktywacje w RJ 2021/22?
Wiem, że Sierpc - Brodnica, Wrocław - Świdnica przez Sobótkę i Skarżysko-Kamienna - Opoczno, czy coś jeszcze? |
Radek napisał/a: |
Raz na 2 godziny. A między 20 a 1 nie ma ani jednego pociągu z Wrocławia do Krakowa... Więc jakby miał pojawić się jakiś pociąg, to powinien trafić w tą dużą lukę 5 godzinną. Zwłaszcza, że Pogórze miało bardzo dobrą frekwencje i dużo ludzi się przesiadało na TLK Karpaty w Krakowie właśnie... |
tomekch napisał/a: |
Jakie mamy reaktywacje w RJ 2021/22?
Wiem, że Sierpc - Brodnica, Wrocław - Świdnica przez Sobótkę i Skarżysko-Kamienna - Opoczno, czy coś jeszcze? |
thassos napisał/a: |
a nie mogli tych wagonów do Kołobrzegu dać w Kujawiaku? Uwalili Chełmowi takie dobre połączenie do Poznania, Zielonej i Gorzowa..... w zamian Piłę dali na otarcie łez i jak zwykle nic na połudne kraju ...dosłownie: NIC, nawet skomunikowania najlepsze i lepsze połączenia z dodatkową przesiadką w Rejowcu, czyli robione pod Zamość |
Krystian napisał/a: | ||
Czterocyfrowy numer pociągu wskazuje na pierwszeństwo w trasowaniu i nie ma nic wspólnego z tym, czy pojedzie knajpa, czy nie. |
WRmnouz napisał/a: |
Ktoś wie czy pociąg 2601 będzie miał wagon restauracyjny? Z racji że jest to EIE raczej powinien. Poza tym jedzie prawie 8 godzin. |
falipso napisał/a: |
Wiadomo, w jakich relacjach Edyty (ED74) wyjadą na torach w grudniu? |
RepBes napisał/a: |
Z całym szacunkiem, ale to nie UTK zabroniło RJ przystanków dla wsiadających/wysiadających, sami o to wnioskowali. |
WRmnouz napisał/a: |
DarekP, było zapytanie, jest już przetarg. Może do wakacji uwiną się z automatami i wagony COMBO faktycznie będzie miały kolejną funkcję |
Wielkopolanin napisał/a: |
Na linii 272 od nowego rozkładu prawie wszystkie pociągi zdegradowane do najniższego standardu w wykonaniu PKP Intercity. IC Osterwa same wagony klasy 2, bez 1 klasy i wagonu restauracyjnego. TLK Włókniarz same wagony 2 klasy. Jedynie TLK Zefir będzie miał 1 klasę i IC Cegielski. Czekam kiedy konkurencja rozjedzie PKP Intercity na linii 272 i 14. |
Kolejoman2 napisał/a: |
Wie ktoś o co chodzi z PILECKIM na odcinku Białystok-Warszawa? |
arkady850202 napisał/a: | ||
W obecnych godzinach IC Karkonosze miedzy Warszawa a Białystokiem w 2-5 i 7 jezdzi ZKA i tak samo bedzie od nowego rozkładu z tym że przez cały tydzien, a według obiegów skład ten przechodzi na Pileckiego wiec niestety siła wyzsza i ZKA wraca do Warszawy, spowodowane jest to na pewno remontem stacji Białystok jak i odcinka Czyżew - Białystok |
RepBes napisał/a: |
Skąd czerpiecie informacje o zestawieniach pociągów? Czy mógłbym prosić o podzielenie się informacjami? |
falipso napisał/a: |
wamp
P1 - projekt pierwszy - Kolej na dobre połączenia (183 unowocześnienie wagonów oraz 20 lokomotyw EU07A z prędkości od 125 km/h do 160 km/h) P2 - projekt drugi - Przyśpieszamy komfortowo (152 unowocześnienie wagonów oraz zakup 30 lokomotyw EU160 z prędkości maks. 160km/h) A składy bez zestawionych z wagonów COMBO oznacza, że jeżdżą zmodernizowanych wagonów z Pesy i FPS (174A,111A-20 oraz 141A-20) oprócz COMBO. Zadaję wam pytanie, może któryś z was wie, kiedy pierwsze lokomotywy EU07A wyjadą na torach po modernizacji? A ile teraz lokomotyw EP/EU07 są w Oleśnicy do modernizacji? |
falipso napisał/a: |
Składy z zestawionych wagonów COMBO od grudnia
P1: - IC POMORZANIN Gdynia Główna - Wrocław Główny - Gdynia Główna - IC PIAST Gdynia Główna - Kraków Główny - Gdynia Główna - IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Świnoujście - Kraków Główny - IC MAMRY Wrocław Główny - Białystok - Wrocław Główny - IC NIEGOCIN Giżycko - Gdynia Główna - Giżycko (kiedy rozpoczyna modernizację na odcinku Ełk - Giżycko) - IC HETMAN Wrocław Główny - Lublin Główny - Wrocław Główny - IC JEZIORAK Wrocław Główny - Olsztyn Główny - Wrocław Główny - IC UKIEL Olsztyn Główny - Zielona Góra Główna - Olsztyn Główny - IC STOCZNIOWIEC Zielona Góra Główna - Gdynia Główna - Zielona Góra Główna - IC STAŃCZYK Szczecin Główny - Olsztyn Główny - Szczecin Główny - IC RYBAK Szczecin Główny - Białystok - Szczecin Główny - IC BRYZA Szczecin Główny - Olsztyn Główny - Szczecin Główny - IC ŻUŁAWY Szczecin Główny - Olsztyn Główny - Szczecin Główny - IC ALBATROS Szczecin Główny - Gdańsk Główny - Szczecin Główny - IC GRYF Szczecin Główny - Olsztyn Główny - Szczecin Główny - IC DRWĘCA Olsztyn Główny - Poznań Główny - Olsztyn Główny - IC LEDNICA Poznań Główny - Gdynia Główna - Poznań Główny - IC BACHUS Gdynia Główna - Zielona Góra Główna - Gdynia Główna A Mieszko, Heweliusz to nie wiem, bo są mieszane różnych wagonów. P2: - IC GÓRSKI Szczecin Główny - Rzeszów Główny - Szczecin Główny - IC MEWA Warszawa Wschodnia - Świnoujście - Warszawa Wschodnia - IC PODLASIAK Świnoujście - Suwałki - Świnoujście - IC GAŁCZYŃSKI Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia - IC LUBUSZANIN Zielona Góra Główna - Lublin Główny - Zielona Góra Główna - IC ZIELONÓGORZANIN Warszawa Wschodnia - Zielona Góra Główna - Warszawa Wschodnia - IC CHEŁMIANIN Warszawa Zachodnia - Chełm - Warszawa Zachodnia - IC KUJAWIAK Chełm - Piła Główna - Chełm - IC WARTA Warszawa Wschodnia - Poznań Główny - Warszawa Wschodnia - IC ZAMENHOF Warszawa Wschodnia - Białystok - Warszawa Wschodnia (?) A składy bez zestawionych z wagonów COMBO to P1: - IC SWAROŻYC Wrocław Główny - Szczecin Główny - Wrocław Główny - IC MORCINEK Wrocław Główny/Katowice - Lublin Główny - Wrocław Główny/Katowice - IC SZTYGAR Lublin Główny - Katowice - Lublin Główny - IC HETMAN Hrubieszów Miasto - Wrocław Główny/Zielona Góra Główna - Hrubieszów Miasto - IC POMORZANIN Gdynia Główna/Wrocław Główny - Jelenia Góra - Wrocław Główny/Gdynia Główna P2: - IC LUBUSZANIN Gorzów Wielkopolski - Zbąszynek/Lublin Główny - Gorzów Wielkopolski - IC DIONIZOS Warszawa Gdańska - Zielona Góra Główna/Gorzów Wielkopolski - Warszawa Gdańska |
thassos napisał/a: |
Nie rozumiem w czym przeszkadzał LUBUSZANIN w relacji do/z Chełma
teraz na otarcie łez ma być KUJAWIAK do Piły, żeby chociaż do Kołobrzegu, albo Szczecina.... obciach |
WRmnouz napisał/a: |
Do prawie 64 tys. miasta tylko 3 pociągi dalekobieżne (z czego tylko jedno dalej niż do Warszawy) to żart... |
thassos napisał/a: |
Z trzech Icków, tylko jeden będzie miał relacje dalej niż Warszawa Wschodnia, będzie kursował do Piły, bo gdy ludzie się przyzwyczaili i nauczyli jeździć Lubuszaninem do Zielonej Góry i Gorzowa przez Poznań, zabrano to połączenie na rzecz Piły, wielkiej aglomeracji, "'bardzo atrakcyjnej" dla mieszkańców Chełma. |
thassos napisał/a: |
Tylko prawda jest taka, że to są ochłapy przez które ludzie w Chełmie odchodzą od kolei. |
thassos napisał/a: |
Nie wiem skąd w kobiecie tyle jadu |
InterJet napisał/a: |
Apeluje o zdrowy rozsądek.
Po pierwsze nie wiem, jak przesiądziesz z poc.2622 na poc.1501 Ten pierwszy ma przyjechać na dw. Gdański, a ten drugi będzie odjeżdżał z dw. Wschodniego. Przyjazd o godz. 7:16, a odjazd o godz.7:27... Życzę powodzenia |
Noema napisał/a: |
Gdybym mieszkała w Chełmie, bardziej zależałoby mi na lepszej ofercie regionalnej (co nieco można jeszcze poprawić), no ale ja nie jestem mikolem. Z niezrozumiałych dla mnie przyczyn mikolstwo skupia się tylko na pociągach dalekobieżnych, a regionalne ich nie interesują. To tak jakby nie zwracać uwagi na brak chleba w sklepach i jednocześnie domagać się więcej kawioru. |
thassos napisał/a: |
Nikt nie potrzebuje 10 ani 5 par. Niech dadzą 3 połączenia, ale dopracowane z konkretnymi relacjami i skomunikowaniami w Lublinie i Warszawie. To ma sens i nie jest wymaganiem z kosmosu! |
InterJet napisał/a: |
Oczywiście pociąg bez wagonu restauracyjnego się nie liczy... |
Noema napisał/a: |
Co rozumiesz przez „konkretne relacje”? Dla jednego konkretną relacją będzie Warszawa, bo tam ma interesy, dla drugiego Łódź, bo tam ma rodzinę, dla trzeciego Katowice, bo tam ma kochankę, dla czwartego Wrocław, bo tam studiuje, dla piątego Zakopane, bo lubi góry, dla szóstego Kołobrzeg, bo tam jeździ na wczasy... |
Mikwyn napisał/a: |
Niech tylko zrobią dobre skomunikowania w Warszawie i Lublinie... |
Pirat napisał/a: |
Radek, nie tylko IC, bo pociągi KD też są. PR rzeczywiście brakuje. Ale po co korzystać z rozkładu nieudolnej PKP Informatyki, skoro na Portalu Pasażera PLK rozkład jest kompletny i przejrzysty.
Nie komplikujcie sobie życia, bo i tak już jest wystarczająco skomplikowane. |
Cytat: |
Według tego Nałkowska od czerwca wydłużona do Suwałk, a nawet Mockavy. Ciekawe czy to zostanie czy nie. |
Rafel napisał/a: | ||
Więc co pojedzie na wagonach ? bo obecnie Nałkowska nie jeździ czasem na ED161? |
Radek napisał/a: |
Sienkiewicz z Olsztyna do Krakowa pojedzie na darcie. |
wamp napisał/a: |
Żaden z Białegostoku nie będzie posiadał Warsu. Chcieliście wagony to macie! XD |
InterJet napisał/a: |
Skąd u Ciebie takie informacje? Wszystkie pociągi Kraków-Olsztyn, tak jak obecnie, obsługiwane będą Flirtami. |
Miecio napisał/a: |
Uznam już o 20 z Warszawy. Jak ktoś do Szczecina jedzie to będzie w środku nocy... |
WRmnouz napisał/a: |
Ponadto można wywnioskować czy to będzie ED160, czy ED161 na podstawie układu stolików w przedziale restauracyjnym, w ED161 przedział konduktorski znajduje się w wagonie nr 4 a ED160 nr 2, a przedział dla os. niepełnosprawnych znajduje się w wagonie nr 2 (Dart) lub WR (Flirt, wagon nr 3) |
Krzychu_36 napisał/a: |
hm z tego co widze to Polonia i Sobieski beda EIC tak jak podejrzewalem. zrodlo: http://rozklad.sitkol.pl/bin/query.exe/pn |
wamp napisał/a: |
Kamilu, przez najbliższe lata oficjalną odpowiedzią będzie remont Czechowic i tylko tyle na razie można odpowiedzieć. |
mirswa napisał/a: |
Bathory jedzie przez Racibórz ponieważ lobbował za połączeniem z Raciborza do Warszawy minister Woś.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/posel-michal-wos-chcialby-wiecej-pociagow-pkp-intercity-z-raciborza-99734.html |
Kamil__ napisał/a: | ||
Zgadza się, tyle, że pociąg z Budapesztu (Batory) jechał od Rybnika do Tychów (nie przez Czechowice) i też go przerzucili na inną trasę -> od Chałupek poprzez Racibórz, Gliwice, Zabrze, aż do Katowic... |
krzychu12231 napisał/a: |
Portal Pasażera potwierdza że Wyspiański ma jechać na EZT. |
calsberg napisał/a: |
Takie rzeczy powinny być od razu korygowane...trzeba czekać, aby to poprawiono aż do marca? |
wamp napisał/a: |
Pewnie ze względu na niską frekwencję. |
InterJet napisał/a: |
A jak myślicie, iloma wagonami można pojechać do Szklarskiej?
Karkonosze we Wrocławiu dostaną wagony z Gdyni... |
InterJet napisał/a: |
Nie jest to żadne celowe działanie. Jeżeli zajdzie takowa potrzeba będzie można doczepić wagon lub dwa do Wrocławia. Poza okresami z podwyższoną frekwencją, te cztery wagony spokojnie wystarczą. Teraz Wysocki w tygodniu bywa prawie pusty z sześćdziesięcioma-osiemdziesięcioma osobami na pokładzie. |
InterJet napisał/a: |
Gdy tylko Niemcy powieszą druty, to ten pociąg pojedzie nie tylko do Zgorzelca, ale i do Drezna, a być może i Lipska.
Do tej pory Karkonoszami całkiem sporo pasażerów jeździło do i z Legnicy, Bolesławca, czy Węglińca. Na każdej z tych stacji wsiadało/wysiadało średnio po kilkanaście osób. Dalej do Jeleniej jechał pusty. Bez wątpienia jest zapotrzebowanie na drugi pociąg do Zgorzelca. Jednak i do Szklarskiej dla turystów coś z Polski musi jeździć. |
jajo31 napisał/a: |
Jechałem TLK Zamoyskim i tak jak przeczuwałem że ten skład będzie woził powietrze i wiózł... Do Gorzowa 3 osoby ze mną dojechały... |
Annaja5555 napisał/a: |
Pytanie mam z innej beczki.
Mogę uzyskać informacje odnośnie postoju pociągów IC/ TLK na przystankach jak np. Bobowa Miasto czy Oborniki Wielkopolskie Miasto? Ile jest takich przypadków że IC nie zatrzymuje się na stacji tylko na przystanku w danym mieście. |
wamp napisał/a: |
Za ten rozkład na kato-wwa powinni komuś jaja obciąć. Zabrane eip o 13, zabrane eip o 15 w soboty, co robi przerwe od eip 9-18. W miejsce zabranych pendolino nic nie ma, niczym sie nie da rozsądnym o 15 wydostać do warszawy. |
jajo31 napisał/a: |
Jechałem TLK Zamoyskim i tak jak przeczuwałem że ten skład będzie woził powietrze i wiózł... Do Gorzowa 3 osoby ze mną dojechały... |
calsberg napisał/a: |
W sobotę na pociągi EIP powinna być promocja... taka żeby wyjść na "zero" |
Bartek1981 napisał/a: |
Lubomirski nie jest w ogóle potrzebny bo jego czas przejazdu jest nieatrakcyjny a Pomorze Środkowe potrzebuje chociażby jednego szybkiego połączenia w kierunku Warszawy i Krakowa. Lubomirski powinien wyruszać z Kołobrzegu około 14.00 i zastąpić również niedzielną Parsętę i kursować codziennie w kategorii IC. |
Auderman napisał/a: |
To może zamiast likwidować pociągi nocne może warto te wagony użyć w innych celach przewozowych. Ja pamiętam, nie wiem czy teraz też tak jest ale wagony z Rozewia przechodziły na Artusa na Helu, w Gdyni oraz w Jeleniej Górze. Także dało się robić takie obloty. Gorzej z wagonami nocnymi ale wiadomo że nie będą używane w dzień.
Rozwiązanie dla Lublina to takie że wagony przechodzą na bieda TLK do Wrocławia przez Kielce i Częstochowę a dla Białegostoku to Bieda TLK po wschodnich obrzeżach |
Radek napisał/a: |
Tlk Nogat mial 3 wagony, wiec jak na pociag jadacy do stolicy niezbyt duzo. Moglby jezdzic, ale do Braniewa. |
falipso napisał/a: |
Na Portalu Pasażera pokazuje, że w sezonie letnim TLK Ustronie będzie miał łącznik grupy wagonów z Lublina, a dokąd to jedzie to nie wiem. |
Robcio napisał/a: |
Mam takie pytanie. Zauważyłem że przez caly rok 2021 na trasie Wrocław - Poznań gdzie tam pociągi jechały Vmax 160km/h na trasie Poznań - Czempiń i Rawicz - Wrocław. A od 2022 r. na tych trasach pociągi jadą maksymalnie 130km/h i nie mogą gnać do 160km/h. Ktoś wie dlaczego? |
Cytat: |
Dlaczego PKP Intercity zmieniło kategorię pociągów i czy ta zmiana zostanie z nami na stałe? – Rozwiązanie z kategorią IC do Berlina jest wyłącznie tymczasowe i związane z przewozem bezpłatnym obywateli Ukrainy – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity. Ukraińcy mogą bowiem podróżować bezpłatnie, pod pewnymi warunkami, wyłącznie pociągami TLK i IC. |
pacy napisał/a: |
I co? Dojedziesz nim do Kołobrzegu?? |
Przemyślanin napisał/a: |
Radek, Projekt 4 ZRJ przewoźnicy otrzymali 6 lipca. Do wczoraj był czas na przekazanie uwag do projektu. Ostateczny rozkład zostanie przekazany do przewoźników 26 lipca. |
pjoter napisał/a: |
Do połowy kwietnia br. była fizyczna przesiadka czy któryś ze składów z Warszawy przechodził na Działdowo? |
Auderman napisał/a: |
Nie. KM dzieli połączenia by lepiej dostosować tabor do potoków. Jeżeli do Ciechanowa jedzie zapełniony skład, że trzeba dać spięte EN57 i EN71 a potem frekwencja jest taka by zmieścili się tylko w EN57 to po co ma jechać dalej taki gigant skoro może on wracać bo tam jest bardziej potrzebny. |