Gurdol1 napisał/a: |
Filmik zadaje pytanie: co wybrać?
Moim zdaniem - nie tyle wybrać (pytanie zadane jest nieprawidłowo). Robić obie rzeczy jednocześnie. |
Gurdol1 napisał/a: |
No i że nie będą inwestować w CUDZE mienie (PLK) , bo to nie są zadania samorządu. |
Gurdol1 napisał/a: |
Ja widziałem te projekty i przy kosztach MODERNIZACJI do 120 km/h Nysa - Opole (ok. 300 mln zł!!!) z LCS-ami, bajerami, komputerami wcale się nie zdziwiłem. |
Gurdol1 napisał/a: |
Na DŚ projekt MODERNIZACJI (a nie naprawy/rewitalizacji) Wrocław - Jelenia Góra przewidywał wydanie ponad miliard zł. (...)Więc nie tylko niechęć samorządów, ale też bzdury kolejarzy z PLK zadecydowały, że na razie olano te propozycje. |
Cytat: |
Na jazdę polskim TGV poczekamy do 2020 r. |
Cytat: |
budowa 1 km polskiej szybkiej kolei będzie jedną z najdrożych w Europie porównywalną z niektórymi odcinkami w Niemczech przebiegających w trudnych warunkach terenowych. |
Sebcio napisał/a: | ||
Może ręce macza w tym lobby motoryzacyjne? |
Cytat: |
i nie tracic dalszych pieiniedzy na jakies "wazno brzmiace" expertyzy koleji 350 km/h tylko uzyc te srodki na realne projekty ( mozna by bylo miec podejrzenie ze jakas firma dorabia sie sama expertyza z gory wiedzac ze to jest finansowo absolutnie nie realne i tylko po to jest to robione...)
|
Gurdol1 napisał/a: |
3) Składy zespolone - za dwa/trzy miesiące ogłoszenie przetargu przez PKP IC (w przyszłym roku prywatyzacja). Powinny być na 250 km/h (CMK) oraz 200 km/h (przechylne pudło na trasę Warszawa - Gdańsk) |
Cytat: |
Na konferencji studium wykonalności składów zespolonych dla IC ustalono prędkość max. składów na 220 km/h. |
ACR napisał/a: |
@ lausitzer : 220 wyglada jakby magiczna granica co da sie wydusic z sieci 3 KV z punku widzenia falowania drutu oraz granicy zasilania pradem przy tym malym napieciu. zobacz np. wielosystemowy ice3 . przy pradzie stalym ma dokladnie te 220 podane jako vmax. |
Cytat: |
Czy chodzi o SIWZ do przetargu na te składy? |
Gurdol1 napisał/a: |
Włosi na Rzym - Florencja zapylają aż się kurzy 250 km/h pod drutem 3 kV (znajomy jechał), no ale u nas ma być chyba nowocześniej.
Pozdrawiam Robert Wyszyński |
Sebcio napisał/a: |
Albo ICE3 |
Sebcio napisał/a: |
Albo ICE3 |
Cytat: |
(...) czy wreszcie nie koszona regularnie trawa powodująca brak widoczności – to wszystko wymusza wprowadzanie kolejnych ograniczeń prędkości. |
morpheo napisał/a: |
Jakby nie mogło się tym zajmować IC... |
Cytat: |
Zapowiada też utworzenie specjalnego podmiotu, który ma to nadzorować |
Mulligan napisał/a: | ||
|
Rafi napisał/a: |
PS. Zaczynam byc przeciwnikiem tych szybkich połączeń. Wszystko kosztem uwalenia ostatnich linii w Sudetach : do Szklarskiej Poręby i Kudowy Zdrój. Oby jak najwięcej ludzi przyszło na to spotkanie i wyrazili swoją opinię! |
morpheo napisał/a: |
Dosłownie hiszpański scenariusz nam się rysuje. Degrengolada na prowincji kosztem igreka i kilku magistral. |
Cytat: |
korzyści z budowy Kolei Dużych Prędkości są ogromne |
andrzej napisał/a: |
W przyszłym roku po polskich torach przejadą superszybkie pociągi. Na razie na próbnym odcinku między Górą Włodowską koło Zawiercia i Psarami koło Koniecpola mają osiągnąć prędkość nawet do 350 km na godzinę.
|
sebek napisał/a: |
W 2 kwartale 2012 roku, z Gdańska do Warszawy pojedziemy całą trasą 160km/h, a pociągi z wychylnym pudłem 200km/h. Ciągle o tym się mówi na Pomorzu i ciekawe czy terminy zostaną dotrzymane. Nie są to rewelacyjne prędkości, ale przy tym co obecnie, to jednak niesamowity postęp. Z Gdańska do Warszawy - 133 minuty w 2012 r. |
Gurdol1 napisał/a: |
Tu (pod treścią artykułu) trochę kolejnej dyskusji na ten temat:
http://www.rynek-kolejowy.pl/9864/Kto%2Bnaprawd%25EA%2Bchce%2Bszybkiej%2Bkolei%253F.htm Pozdrawiam RW PS. Jeśli ktoś prenumeruje "Rynek Kolejowy" to w numerze listopadowym reportaż/relacja: "Pendolino kontra ICE". Z fajnymi fotami - tego w necie nie będzie. |
Mulligan napisał/a: |
Nie wiem skąd się to wzięło, ale niektórzy (sądząc po obejrzeniu tego FILMU) mają wątpliwości, czy kolej dużych prędkości jest aby nam potrzebna... Rozumiem troskę o stan techniczny sieci linii pierwszorzędnych po 2013 roku. Rozumiem brak odpowiedniego poziomu wiedzy o kolejach dużych prędkości obecnych decydentów kolejowych (no bo niby skąd mają wiedzieć?). Ale kompletnie nie rozumiem podważania zasadności rozpoczęcia budowy sieci szybkich kolei w Polsce Po co jest ten film i komu on ma służyć? Pytanie zadane w takiej formie na tym forum staje się retorycznym. |
prezes11 napisał/a: |
Szybkie pociągi już niedługo w Polsce?
Nie warto nawet wspominać, jak fatalnie jeździ się pociągami w Polsce. To drogi, wolny i nieprzyjemny środek transportu. Każdy, kto ma wybór, wybiera autobus lub własny samochód. Źródło: HOTMONEY |
Cytat: |
Dlatego powinno się je trasować nie co 5 minut (Warszawa - Kraków/Katowice), ale np. co 15 minut Smile
Tylko co będzie jak się "zbiegną" dwa w dwóch kierunkach? To takie gdybanie, bo do dużej ilości pociągów na CMK jadących 200 km/h jeszcze duuużo czasu upłynie... |
Cytat: |
Wyobraźmy sobie, w jak krótkim czasie można będzie pokonać odległości między miastami. Ludzie pracujący w Łodzi będą mogli wybrać się do kina w Poznaniu i wrócić po seansie do domu na Piotrkowskiej. Skróci się dystans nie tylko pomiędzy poszczególnymi miastami, ale także między regionami. Spowoduje to znacznie silniejszą wewnętrzną integrację kraju niż do tej pory. |
Gurdol1 napisał/a: |
Miałem taki sam pomysł już jakiś czas temu i pisałem o tym. Pozdrawiam Robert Wyszyński http://www.okoko.go.pl/ |
Areczek napisał/a: |
Na razie PLK mają pięć lat opóźnienia w budowie 2 km łącznika z lotniskiem Okęcie. |
Tomek-Gliwice napisał/a: |
Na polskie warunki kwadrat Warszawa-Poznań-Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-Warszawa. 200-230 km/h, odgałęzienia od kwadratu po 160 km/h.... w zupełności by to wystarczyło!!!
Podniecają się kolejami wielkich prędkości a pociągi w tym śmiesznym kraju pomiędzy największymi miastami jeżdzą po 50 km/h Przykład Kraków-Katowice Ciekaw jestem jak będą jeździć kibice na Euro2012 lądujący w Krakowie do Wrocławia pociągami? 6 godzin???Wrocław ma za małe lotnisko... |
gryff napisał/a: |
... ale ktoś dobrze pomyślał włączając do tej lini Płock, Toruń ,Grudziądz,Kwidzyn |
Iktorn napisał/a: |
Jakoś pasażerów pociągów EIC nie brakuje, bilety są bardzo drogie i nie adekwatne do standardu i czasu przejazdu, ale jakoś pociągi zarabiają na siebie i, szczególnie w piątki, nawet w 1 klasie wszystkie miejsca są zajęte. |
Cytat: |
Dodatkowo chciałbym dojechać koleją z Krakowa na Mazury, w aktualnym |
pawelW napisał/a: |
Eh ale zauważmy też że tych pieniędzy nie wyciągnęlibyśmy (aż takiej kwoty) z Uni na remonty zwykłych lini i magistral.. Jeśli powiedzą że robią wielki projekt KDP to im Unia da a na takie coś jak zwykłe linie nie dali by tak ogromnej kwoty na raz.. Wystarczy pomyślec.
Pozdrawiam |
Pele napisał/a: |
Ja już nawet nie chcę wyliczać, co można by za to zrobić z istniejącymi liniami i taborem. Droga zabawa dla najbogatszych się szykuje. |
Pele napisał/a: |
To już trzeba było przedłużyć do Rzepina, przynajmniej nie tylko mieszkańcy czterech z 15 miast wojewódzkich mieliby z tego jakiś pożytek. |
ic konduktor napisał/a: |
Dodam jeszcse, że KDP to mrzonki, nie potrafiliśmy wybudować sieci autostrad a nagle miałby stać się cud z koleją? |
wojcio napisał/a: |
Autostrady to gwóźdż do trumny dla kolei. A juz na pewno w Polsce. Życzę autostradom jak najgorzej .... |
Pułtuś napisał/a: | ||
Oczywiscie że tak! Najlepszy przykład? A4 między Krakowem a Tarnowem. Szyderczo, nowo otwarty odcinek autostrady (ok. 15 km od Krakowa do bodaj Szarowa) przebiega prosto obok magistrali E30 |
sphinx napisał/a: |
CMK, stosunkowo znośnym kosztem, da się przystosować tylko do 230km/h. Na więcej trzeba ją budować praktycznie od nowa, a to oznacza lawinowy wzrost kosztów.
|
sphinx napisał/a: |
Wydłużanie Ygreka do granicy jest bez sensu z jeszcze jednego powodu - po niemieckiej stronie też musiałaby powstać odpowiednia infrastruktura (póki co jest 160) |
maras napisał/a: |
Teraz prawie nikt taką koleją by nie jezdził bo prawie każdy biznesmen ma swój samochód,ewentualnie wybiera samolot.Przeciętni wybiorą PR lub TLK,jednak skoro superszybki pociąg w Polsce ma wozić powietrze to niech już zaczynają budowę |
Swiety napisał/a: |
Bez przesady. Na CMK geometria do 250 km/h jest (minimalny promień łuku 4000m, po zwiększeniu przechyłki na łukach geometria umożliwia 300-320 km/h) - odpada problem trasowania po nowym śladzie, wykupu gruntów itd. Odstęp pomiędzy torami 4,5 metra jest. Większość wiaduktów na przejazdach jest - a tam gdzie nie ma lada chwila będą. ERTMS - lada chwila będzie, podobnie jak wygrodzenie linii. To jednak nie to samo co budowa nowej linii od nowa. Ale zgadza się że przystosowanie CMK do 220-230 km/h to najlepsza opcja pod względem ekonomicznym w stosunku do uzyskanych korzyści (zwiększenie prędkości ze 160 do 220-230) |
wojcio napisał/a: |
Autostrady to gwóźdż do trumny dla kolei. A juz na pewno w Polsce. Życzę autostradom jak najgorzej .... |
Cytat: |
Biznesmen z centrum Warszawy chcący załatwić sprawę w centrum Poznania mając do wyboru
- 1,5 h szybką koleją podczas których może rozłożyć laptopa i popracować w komforcie - kilka godzin w samochodzie (jeśli nie ma własnego kierowcy to sam musi prowadzić czyli czas stracony) Wybierze to pierwsze - czas to pieniądz. |
Cytat: |
Dyrektorem Centrum Kolei Dużych Prędkości jest Jan Raczyński. |
Cytat: |
Jakoś Czesi nie mają KDP i jakoś żyją a kolej u nich jest kręgosłupem komunikacyjnym. |
Noema napisał/a: |
Burdel na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe.
Ponadto energochłonność na pasażera powyżej 220 km/h wzrasta skokowo. Jest nawet większa niż w przypadku samochodu osobowego czy samolotu, z uwagi na ogromne opory powietrza. |
Noema napisał/a: |
I zwykłe linie można dostosować do prędkości 220 km/h, co zrobiono czy to w Szwecji, czy Wielkiej Brytanii, na potęgę korzystając z taboru z pudłem wychylnym. Adam Fularz źródło: Polska Liberalna |
psz napisał/a: |
Nudni jesteście z tą słowną walka o konserwowanie zacofania kolei w Polsce. |
EICKaszub napisał/a: | ||
W tym temacie to ludowa mądrość się najlepiej sprawdzi: "Jedna jaskółka (szybka linia) wiosny (nowoczesnej kolei) nie czyni" |
Cytat: |
a ja sie pytam, kto będzie jeździł tymi pociągami, skoro juz dziś ludzie nie są chetni do jazdy za ponad 100 PLNów, a co dopiero kiedy bilet na KDP bedzie kosztował min 2 razy tyle? |
Noema napisał/a: |
Engelhardt: Realizowane obecnie inwestycje w kolejach konwencjonalnych będą zakończone do roku 2015. |
xzielak napisał/a: |
, ale to jest kabaret Nawet była wzmianka o KDP do Zamościa. |
Cytat: |
Projekt będzie kosztował 2 miliardy złotych. |
kryniczanin napisał/a: |
Szkoda słów. Następna kasa w błogo a sieć obecna ginie. |
szymkalisz napisał/a: |
Ale nie przewiduje się możliwości przesiadki na dworcu na pociągi do Kalisza/Ostrowa. jeśli ktoś koniecznie chciałby dotrzeć koleją to musiałby drałować 1km z bagażami przez pole, żeby dostać się do stacji gdzie liczba pociągów w kierunku wcześniej wymienionych miast wynosi 6. |
Cytat: |
- Przy kosztach budowy linii KDP, koszty wybudowania dwóch peronów są po prostu śmieszne - przyznaje jednak Pawlik.
|
Cytat: |
nie budujemy od nowa peronów, tam gdzie wystarczy polepszenie ich nawierzchni i krawędzi |
pospieszny napisał/a: |
Wyróżnieni autorzy otrzymali nagrody w wysokości 8 tys. zł. jak również oferty podjęcia pracy na kolei. źródło: KOW |
Cytat: |
Nie będzie KDP w Polsce |
Arek napisał/a: |
„To bardzo zła wiadomość przede wszystkim dla mieszkańców regionu Południowej Wielkopolski, która powoli staje się komunikacyjną Polską „B”. Zaprzepaszczona została bowiem ogromna szansa na skok cywilizacyjny. My też, jako gmina, gdzie planowany był ogromny węzeł kolejowy z całą infrastrukturą (dworzec, stacja techniczna) czujemy rozczarowanie, bowiem nasze zaangażowanie i wysiłki, aby pozyskać tak ogromny projekt, jednym pociągnięciem zostały odłożone na półkę na bliżej nieokreślony czas. |
Cytat: |
Transport kolejowy jest jedyną alternatywą dla coraz większej liczby płatnych autostrad |
Victoria napisał/a: | ||
A czy Centrum Kolei Dużych Prędkości w PKP PLK, w którym pracuje ponad 30 osób (w tym aż ośmiu dyrektorów!) pozostanie? O CKDP można przeczytać tutaj: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=11343 |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Co więcej, na prowadzenie wstępnych analiz - dotyczących budowy KDP - zleconych hiszpańskiej firmie doradczej i projektowej poszło już ok. 25 mln zł. Koszty mogą się w przyszłym roku podwoić, ponieważ całkowita wartość kontraktu wynosi 49 mln. Źródło: tvn24.pl |
ACR napisał/a: |
ja osobiscie byl bym za ygrekem eventualnie nawet za koszt prowincji gdyz kolej duzej predkosci byla by internationalym wizerunkiem i duzym krokiem do przodu. jednak patrzac na realia zporo pieniedzy zostanie utopione w expertyzy (a moze ktos sie z tego wzbogaci...) zeby i tak i tak nigdy nic z tego nie bylo. pozdrowienia |
Pirat napisał/a: |
Co dalej z polskim KDP?
a można będzie jeździć nawet 350 – 400 km/h, choć jeszcze nie wdrożono takich rozkładowych prędkości, ale to prawdopodobnie tylko kwestia czasu. Właśnie polskie KDP jest projektowane na prędkość eksploatacyjną 350 km/h i 400 km/h (testową). Czytaj dalej... |
soad napisał/a: |
Jeszcze raz powtarzam - KDP ma łączyć największe aglomeracje. Takimi w Polsce są Konurbacja Górnośląska aglomeracja warszawska oraz aglomeracja krakowska. KDP w proponowanym kształcie to naciąganie całego państwa na bezsensowną, niepotrzebną inwestycję. |
soad napisał/a: |
Linia kolejowa Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów to podstawa komunikacyjna południa Polski - najgęściej zaludnionego obszaru. A4 już zaczyna pękać w szwach nie tylko w wakacje. Na odcinku Kraków - Gliwice mimo istniejących dróg równoległych natężenie ruchu przekracza 40 000 pojazdów na dobę. To jasna wskazówka - linia E30 na V=160 do V=200 jest absolutnym priorytetem. |
MK_Wro napisał/a: |
I kogo proponujesz w zamian? Speców od megainwestycji infrastrukturalnych z PiS? |
MK_Wro napisał/a: |
@maruda lata 2005-07 pokazały, że raczej nie warto na to liczyć.
Btw ja np. będę głosować na partię "Razem". |
MK_Wro napisał/a: |
Polska jest pełnoprawnym członkiem UE z dostępem do funduszy od 2004. |
MK_Wro napisał/a: |
Nic nie manipuluję, to są rzeczy do sprawdzenia. Tak jak za LK w Wawie wszystkie inwestycje ugrzęzły, tak za PIS w całej Polsce. Przetargi na autostrady były odwoływane. Dla kolei nie zrobiono nic. Ja patrzę na twarde fakty |
MK_Wro napisał/a: |
Przy dobrej ofercie na E20 frekwencja wróci. BTW, aż się prosi o remont na 200 tej trasy, przynajmniej niektórych odcinków. |
Cytat: |
Będziemy mieli Kolej Dużych Prędkości. Polaków na to stać - ogłosił minister Andrzej Adamczyk [...], ale zaraz dodał, że pytaniem jest to czy znajdziemy źródło finansowania budowy. |
Victoria napisał/a: |
Apetyt na to ma zarówno minister infrastruktury, jak i rozwoju. |
Cytat: |
Warto przypomnieć, że pociąg jadący z Warszawy do Budapesztu pokonuje węgierską sieć kolejową na odcinku zaledwie około 60 kilometrów. Do granicznej miejscowości Sturovo dojeżdża krętą linią, która być może wymagałaby wyprostowania i budowy jej w nowym śladzie, ale... Węgrzy dotąd w ogóle nie mieli takich planów. Linią tą porusza się bowiem stosunkowo niewiele pociągów, priorytetową linią dla Węgrów nie jest bowiem ta do Bratysławy przez Sturovo, lecz do Wiednia, przez Gyor. |
Cytat: |
Dla Czechów priorytetem nie jest budowa kolei między Ostrawą (przy granicy polsko-czeskiej) a Brzecławiem (granica czesko-austriacka), choć trwają nad tą linią prace studialne. Nie mówiąc już o Słowacji, |
Cytat: |
KDP na Węgry nie były nigdy w żadnym planie rozpatrywane. Rozpatrywano jedynie tzw. wariant Y powiększony o linię Warszawa - Katowice/Kraków. Taki projekt powinny poprzedzać studia ruchu. Na ich podstawie można tworzyć studia wykonalności oraz analizy Costs/Benefits - ocenia profesor. Dodaje, że nawet czas 4 h podróży z Warszawy do Budapesztu nie jest konkurencyjny do lotów na tej trasie. - Co więcej podróż pociągiem byłaby droższa, gdyż na tej trasie mogą funkcjonować lotniczy przewoźnicy niskokosztowi - dodaje. - Gdyby przyjąć, że koszt odcinka Warszawa - Katowice, jak szacowano, wyniósłby 20-30 mld zł, to odcinek Katowice - Budapeszt kosztowałby przynajmniej drugie tyle. Czyli razem ok. 50 mld zł. Inwestycja nie może liczyć na dofinansowanie z UE, gdyż nie wchodzi w skład sieci bazowej TEN-T |
Cytat: |
Pomysł jest z serii: "Jedwabnego szlaku", "Via Carpatia", Centralnego Portu Komunikacyjnego, Przekopu Mierzei Wiślanej i kaskady Dolnej Wisły. Mogę tylko uspokoić zainteresowanych - one nigdy nie powstaną, gdyż nie ma chętnych do ich sfinansowania, są to więc tzw. "projekty omawiane" - uważa Włodzimierz Rydzkowski. |
Cytat: |
Rząd zainwestuje 200 mld zł w kolej dużych prędkości w całym kraju |