Areczek napisał/a: |
Jeśli ktoś coś wie w tej sprawie a boi się mówić i ujawniać to może napisać do administracji forum (nawet anonimowo). Pozyskane od Was informacje przekażemy odpowiednim służbom. Zapewniamy dyskrecję i anonimowość! |
Cytat: |
Nie często się zdarza, by na skutek kilku doniesień prasowych, w tak krótkim czasie, odnotowano tak szybką reakcję urzędników, jak w tym przypadku |
Cytat: |
11 stycznia 2006
Hamulce kompozytowe a bezpieczeństwo w pociągach W związku z absurdalnymi "informacjami" podanymi przez Radio RMF FM i portal www.interia.pl jakoby kompozytowe wstawki hamulcowe nie spełniały parametrów, szczególnie zimą, informuje że: - kompozytowe wstawki hamulcowe nie stanowią żadnego zagrożenia dla podróżnych polskich pociągów, a ich parametry w niczym nie ustępują starym klockom żeliwnym, jest wręcz odwrotnie. - kompozytowe wstawki hamulcowe, udostępnione do eksploatacji w taborze kolejowym "PKP Przewozy Regionalne" spółka. z o.o., są 7-krotnie trwalsze od żeliwnych, używanych wcześniej. Gwarantują zatem zdecydowanie większy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy i hamowania. - kompozytowe wstawki hamulcowe używane są już w kolejach europejskich w tym w Norwegii i Szwecji, w których temperatury ujemne utrzymują się znacznie dłużej niż w Polsce. - przed wdrożeniem do eksploatacji kompozytowych wstawek hamulcowych dokonano wielu prób hamowania elektrycznych zespołów trakcyjnych w różnych warunkach pogodowych. Ich wyniki potwierdziły, że droga hamowania pojazdu z prędkości 100 km/h wynosi 500 - 550 m, podczas gdy wymagana długość wynosi maksymalnie 650 m. Wielkości te w żadnym razie nie odbiegają od drogi hamowania elektrycznego zespołu trakcyjnego, wyposażonego we wstawki hamulcowe z żeliwa. - kompozytowe wstawki hamulcowe otrzymały "Świadectwo Nr T/2004/048/EL dopuszczenia do eksploatacji typowego elementu pojazdu kolejowego", wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, w dniu 29 marca 2004 r. Ważność powyższego dokumentu upływa 30 listopada 2007 roku. - kompozytowe wstawki hamulcowe zostały dopuszczone do eksploatacji po serii badań, wymaganych przez ww. Urząd. Dopełniono wymaganych procedur, zgodnych z przepisami obowiązującymi we wszystkich kolejach europejskich. Odbyła się również - trwająca wiele miesięcy - tzw. eksploatacja obserwowana. |
Cytat: |
Nie często się zdarza, by na skutek kilku doniesień prasowych, w tak krótkim czasie, odnotowano tak szybką reakcję urzędników, jak w tym przypadku |
Cytat: |
Następnie decyzją nr 4/TSI/2006 z dnia 2 lutego 2006 r., pomimo niespełniania warunków bezpieczeństwa ruchu kolejowego, do czasu wymiany kompozytowych wstawek hamulcowych na wstawki żeliwne, to jest do dnia 31 marca 2006 r., wyraził (J. Dyduch) zgodę (...) |
Cytat: |
warto podkreślić że w lecie 2005 po szeregu interwencjach przeprowadzono jazdę testową na odcinku Sucha Beskidzka _ Zakopane a protokół podobno całkowicie negował opinie maszynistów o wadliwie działaniu hamulców wyposażonych w kompozytowe wkładki kompozytowe |
Cytat: |
I jeszcze jedno - dlaczego dotychczas nikt personalnie został obciążony zarzutami za spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym? |
Cytat: |
Energiczne działania marketingowe przyniosły rezultaty i Frenoplast stał się dostawcą produktów nie tylko dla PKP, ale także dla kolei we Włoszech, Finlandii, Austrii, Grecji, Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Niemiec, Egiptu, Maroka, Turcji i Stanów Zjednoczonych. |
Cytat: |
Obecnie w sferze wymiany żeliwnych wstawek hamulcowych na kompozytowe wstawki hamulcowe nie funkcjonują żadne programy rządowe wspierane środkami unijnymi, ponieważ wprowadzenie w trybie administracyjnym rządowego nakazu wymiany wstawek żeliwnych na kompozytowe w istniejącym taborze zmuszałoby operatorów do poniesienia znacznych kosztów, które prowadziłyby do zmniejszenia konkurencyjności tej gałęzi transportu. Nie bez znaczenia jest również fakt, że nie ma obecnie na polskim rynku wstawek kompozytowych, które posiadają bezterminowe dopuszczenie do eksploatacji wydane przez UTK.
Biorąc powyższe pod uwagę, Ministerstwo Infrastruktury nie widzi celowości inicjowania ewentualnego programu rządowego dla wdrożenia w omawianym w interpelacji zakresie i ewentualnego wsparcia go ze środków UE. |
senatorskorupa napisał/a: |
Przesyłajcie uwagi i wiadomości. Po zebraniu przekażę je w formie oświadczenia i będę pilotował sprawę być może do szczęśliwego końca. Senator Tadeusz Skorupa |
Krzysztof21 napisał/a: |
I dlaczego Rębilas ponownie został dyrektorem? |
Cytat: |
ABW nie ma tego dokumentu |
Krzysztof21 napisał/a: |
A w przewozach towarowych w Polsce też są stosowane? |
maszynista_50 napisał/a: |
Kompozyty obecnie stosowane przy EZT w PR-ach podczas hamowania rozgrzewają się i nakładają na powierzchnię toczną obręczy czarną, twardą masę. Niekiedy ta twarda masa odrywa się fragmentami z zestawu (słychać wtedy regularny stukot podczas jazdy), następstwem tego jest wyrywanie fragmentów kompozytu na nieregularnej powierzchni zestawu. |
Krzysztof21 napisał/a: |
wykolejeniec, to "bohuny" śmigają na tego typu wkładkach? A w przewozach towarowych w Polsce też są stosowane?
Z tego co czytałem, to na zachodzie wkładki kompozytowe są stosowane i użytkowane. Więc wypadek na Żywiec-Sucha wynikał z tego, że nasze rodzime wkładki były źle wykonane, czy też zupełnie nie pasowały do ostrego, górskiego klimatu? |
jóśko napisał/a: |
no własnie w składach krajów zachodnich kompozyty stosowane są wyłącznie w hamulcach tarczowych a to jest zasadnicza róznica |
chester napisał/a: |
Powtarzam - grubym błędem jest myślenie "kompozytowe wstawki = katastrofa". |
Cytat: |
Przekaż, proszę kolegom ujeżdżającym Classa 66, że ani megawaty pod maską, ani podwójna obsada, nie upoważniają ich do jazdy z podwójną dozwoloną prędkości |