Wysłany: 22-11-2011, 22:20 Oficjalna zapowiedź oferty IR na 2012 r.
interREGIO 2012
Wraz z marką REGIOekspres do Lublina zawitają wygodne klimatyzowane wagony z internetem na pokładzie! Pociągi interREGIO dotrą do Chełma, Gorzowa Wielkopolskiego, Kłodzka i Międzylesia. Od 11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy Przewozów Regionalnych, który przyniesie wiele nowych bezpośrednich połączeń.
Do Lublina, wraz z marką REGIOekspres i pociągiem "Warta" z Poznania, zawitają wygodne klimatyzowane wagony z internetem na pokładzie i możliwością rezerwacji miejsc za 3 zł. Natomiast do Chełma dotrą pociągi interREGIO. Codziennie będzie stamtąd wyruszał "Bolko" do Wrocławia (przez Kielce i Katowice), a w weekendy w przeciwnym kierunku będzie mu towarzyszył IR "Prosna", jadący jednak inną trasą przez Łódź i Warszawę. Mieszkańcy Chełma i Lublina powinni być także zadowoleni z bezpośrednich połączeń z Warszawą: w poniedziałkowe i sobotnie poranki pojedzie IR "Cisy", a w niedzielne popołudnia "Bystrzyca". Włączenie białostockich pociągów interREGIO do sieci połączeń dalekobieżnych oznacza także poprawę oferty dla pasażerów z Podlasia. Bez uciążliwych przesiadek będą oni mogli dojechać m.in. do Łodzi, Poznania, Wrocławia i Międzylesia. Więcej możliwości otrzymają także mieszkańcy Podkarpacia. Do Przemyśla zostaną wydłużone pociągi interREGIO: "Władysław Reymont" z Łodzi kursujący dotąd tylko do Krakowa oraz zmierzająca teraz do Rzeszowa "Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy" z Warszawy. Z Przemyśla codziennie będzie także jeździła "Galicja" do Jeleniej Góry.
Nie tylko na EURO 2012 przydadzą się bezpośrednie pociągi interREGIO łączące dwa miasta goszczące drużyny z tej samej grupy turnieju: Warszawę i Wrocław. Do "Prosny" kursującej przez Łódź dojdą: IR "Piast" (jadący Centralną Magistralą Kolejową, przez Katowice i Opole) i "Szczeliniec" (przez inne piłkarskie miasto - Poznań), którym zresztą będzie też można dotrzeć i do Kłodzka, i do Międzylesia. Natomiast z Kotliny Kłodzkiej bezpośrednio będzie można dojechać aż do Olsztyna. Inną dobrą wiadomością dla dojeżdżających do stolicy Wielkopolski z Gorzowa jest wygodny, pojemny i szybki weekendowy pociąg IR "Wilda". Wracając zaś do CMK-i, warto odnotować drugą parę pociągów z Warszawy na Śląsk, która zapewni codzienne połączenie z Bielskiem-Białą ("Skrzyczne").
Nowy rozkład jazdy pociągów na 2012 rok, który wchodzi w życie już 11 grudnia br., ze strony Przewozów Regionalnych zawiera optymalne rozwiązania kompromisowe pomiędzy chęcią poprawy oferty dla pasażerów a ograniczeniami wynikającymi z ogromu prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury. Dlatego też zostanie ograniczona liczba pociągów IR, np. na odcinku Katowice - Kraków - Rzeszów oraz w rejonie przebudowywanej stacji Wrocław Główny.
Pułtuś bo San w koncu będzie teraz prawdziwym Sanem, czyli powrót do korzeni, tyle tylko że w innej spółce ale będzie kontynuował tradycje dawnego Sana, który kursował w czasach pospiesznych w PRach. Tyle, żeby nie denerwować miłośników IR.
Pułtuś, SAN już dawno nie jeździ. W zasadzie to tylko formalność. Ciekawostką ma być sobotni iR Kraków - Przemyśl, który pojedzie przez... Nową Hutę. Tak, tak, przez Nową Hutę
Gubałówka i Giewont pojadą, podobnie jak Harpun i Delfin (co ciekawe, jadąc do/z Kołobrzegu nie pojadą prosto przez Białogard, tylko zahaczą o Koszalin, i po zmianie kierunku jazdy pojadą w dalszą trasę
Ślązaka wykonczyły remonty na E-30, podobnie jak Łużyce i Wielkopolanina, a dodatkowo fatalny stan CE-59 na odcinku Głogów - Zielona Góra. Niestety..
Inną dobrą wiadomością dla dojeżdżających do stolicy Wielkopolski z Gorzowa jest wygodny, pojemny i szybki weekendowy pociąg IR "Wilda
Nie wiem czemu, ale mnie to rozśmieszyło Dostaniemy zamiast dotychczasowych wagonów w standardzie RE za cenę R stare trupy w taryfie IR. I z czego tu się cieszyć? No i nie będzie połączenia z Warszawy, lecz z Poznania.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Ślązaka wykonczyły remonty na E-30, podobnie jak Łużyce i Wielkopolanina, a dodatkowo fatalny stan CE-59 na odcinku Głogów - Zielona Góra. Niestety..
Bzdura. Te pociągi były bardzo popularne i na pewno by nadal jeździły gdyby nie prace na E30. To wręcz cud, że pojedzie IR Galicja czy popularny IR BARBAKAN.
Cytat:
Slazak, Wielkopolanin, Łuzyce, San .... [*]
@Pułtuś prawo jest prawem. Na E30 pierwszeństwo mają i REGIO i TLK-i, więc dla IR zabrakło miejsca, ale coś się jednak zmieściło i spokojnie nadal można planować podróż z IR. Zauważ, że skomunikowania z kryniczanki nam się poprawiły, teraz sensownie można nawet do stolicy dojechać . Nie narzekajmy, jest lepiej niż myślałem. Szczerze to obstawiałem, że IR BARBAKAN wyleci, super że jednak pojedzie. Dla wielu miejscowści ten pociąg to okno na świat.
Cytat:
Dostaniemy zamiast dotychczasowych wagonów w standardzie RE za cenę R stare trupy w taryfie IR.
Nie takie trupy, bo zdeklasowane jedynki. Nie przesadzaj. Ja też jeździłem rok temu RE WOŚP teraz jako IR WOŚP i żyję. Starymi jedynkami fajnie się jeździ, także nie narzekaj. Wagonów nikt nam nie namnoży a obiektywnie lepiej by takie wagony jeździły jednak do większych miast np. do Lublina.W tym roku z nich znów będę miał okazję skorzystać. Nie ma powodu by uprzywielejowywać tylko 1 region.
Dlaczego pociągi Łużyce i Ślązak, nie zostały na trasie skróconej do/z Katowic? Przecież nie musiały z powodu remontu Katowice - Kraków, lecieć na całej trasie.
A czy dla zwykłych "śmiertelników" może być też dostępny?
Po login i hasło dostępowe proszę się zgłaszać do Beatrycze lub do mnie.
Beton tylko czeka na pretekst, żeby napuścić na nas policję i prokuraturę, więc nie wszystko możemy publikować w tradycyjny sposób. Niektóre dokumenty, które pozyskujemy swoimi tajnymi kanałami będą dostępne pod hasłem. Po przeniesieniu forum na zagraniczny serwer, gdzie macki polskich służb nie sięgają, dokumenty będą dostępne w normalnym trybie.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie wiem jak wygląda frekwencja w IR Ślązak, ale na Łużycach widziałem spore potoki pasażerów, wysiadających w Katowicach po przyjeżdzie z Bolesławca i wsiadających w relacji do Bolesławca. Spokojnie skład mogli zostawić w relacji Bolesławiec - Katowice - Bolesławiec. Pociąg cieszył popularnością, a ze względu na remonty, spokojnie trasa mogła byc skrócona, ale nie od razu likwidacja. Lub ograniczyć terminy do powiedzmy piątek, sobota, niedziela.
sheva17, zupełnie nie rozumiem co piszesz. Ten RE co od nowego RJ będzie wydłużony do Lublina, nadal mógłby kursować do Gorzowa, a rano wyjeżdżać do Poznania i dalej do Warszawy/Lublina, Gorzów dzięki temu uzyskałby atrakcyjne ranne połączenie z Poznaniem i Warszawą. Niestety zabrakło dobrej woli PR.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Ten RE co od nowego RJ będzie wydłużony do Lublina, nadal mógłby kursować do Gorzowa, a rano wyjeżdżać do Poznania i dalej do Warszawy/Lublina, Gorzów dzięki temu uzyskałby atrakcyjne ranne połączenie z Poznaniem i Warszawą. Niestety zabrakło dobrej woli PR.
Skoro nie pojedzie z Gorzowa to znaczy, że nie było ani takiej możliwości ani potrzeby. Na pewno natomiast te wagony bardziej są potrzebne w dużym studenckim ośrodku Lublinie niż w Gorzowie, potoki podróżnych są nieporównywalne. Nie ma co biadolić, Ja też załuję, że wagonów z RE nie ma już na WOŚP-ie, ale zdeklasowane jedynki nie są złe, da się nimi jeździć.
Cytat:
Dokładnie tak, tabor będzie stał a w planach dzisiejszych IR pojadą z małą korektą +/- poszatkowane relacyjnie Regio
Jasne, bo to PR-y same chciały stracić jedną z najbardziej dochodowych linii w Polsce....Zrozum wreszcie, że REGIO i TLK-i miały pierwszeństwo przed PR-ami, gdy jest remont zarządca infrastruktury ma prawo dokonać ograniczeń. Nie dziw się, że poc. REGIO pojadą, dla tych musi być miejsce w pierwszej kolejności. Trzeba poczytać trochę przespisów zamiast opowiadać bzdury o złych PR-ach.
Cytat:
Spokojnie skład mogli zostawić w relacji Bolesławiec - Katowice - Bolesławiec. Pociąg cieszył popularnością, a ze względu na remonty, spokojnie trasa mogła byc skrócona, ale nie od razu likwidacja. Lub ograniczyć terminy do powiedzmy piątek, sobota, niedziela.
Jak widać nie było takiej możliwości, tym bardziej że na szlak z Katowic do Wrocławia dochodzi nam dodtakowe IR ze stolicy, które z pewnością nie będzie mniej popularne od pociągu do Bolesławca. Poza tym zauważ, że udało się zachować IR GALICJĘ i IR BARBAKAN, to już bardzo dużo przy ograniczeniach na tej linii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum