Fakt Wrocław Główny jest przepiękny nawet muszę powiedzieć jestem z Krakowa mimo, że nie powinienem tego mówić, ale bardziej mi się podoba Wrocławski dworzec i perony niż w Krakowie. Naprawdę chyba najpiękniejszy dworzec w Polsce.
[ Dodano: 09-06-2012, 10:56 ]
I w ogóle klimat Wrocławia jest niesamowity.
Po dwóch latach modernizacji dworzec Wrocław Główny zachwyca swym wyglądem. Niestety, po niedzielnych opadach deszczu, w kilku miejscach, w tunelu znajdującym się w okolicy peronu piątego pojawiły się kałuże.
Jeden z podróżnych, Marek Witkiewicz w rozmowie z dziennikarzami „Gazety Wrocławskiej” był pewien, że coś będzie nie tak z tym remontem. - Za pięknie to wyglądało i było oddane w takim pośpiechu – mówi wrocławianin.
Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy wrocławskiego oddziału Polskich Kolei Państwowych zapewnia, że sytuacja zostanie szybko wyjaśniona.
- Bardzo dokładnie zbadamy całą sprawę i jeszcze dziś zwrócimy się do wykonawcy, aby przeprowadził niezbędne prace uszczelniające – uspokaja Sarna. Dodaje, że nie przecieka sam gmach odnowionego dworca a strop tunelu centralnego, który znajduje się pod peronami – Mamy nadzieję, że wykonawca upora się z problemem jak najszybciej – mówi rzecznik PKP.
Od 19 czerwca 2012 roku, od godziny 18, pasażerowie mogą korzystać z parkingu podziemnego dworca Wrocław Główny. Jest to jeden z nowych elementów kompleksu dworcowego.
Budowa parkingu podziemnego była częścią modernizacji dworca Wrocław Główny. Obiekt wybudowany pod placem dworcowym posiada 217 miejsc parkingowych. Większość z nich, bo 181 jest przeznaczona dla podróżnych. Wśród nich zarezerwowano kilka miejsc dla osób niepełnosprawnych. Pozostałą przestrzeń na parkingu podziemnym zajmuje parking dla najemców, pomieszczenia techniczne i magazyny oraz podziemne drogi dojazdowe do poszczególnych miejsc parkingowych.
Do parkingu podziemnego dostaniemy się samochodem za pomocą dwóch wjazdów od strony ulicy Peronowej (tylko wjazd) i Piłsudskiego (wjazd/wyjazd). Pasażerowie, którzy zaparkują samochód pod placem dworcowym będą mogli dostać się bezpośrednio do budynku dworca (za pomocą dwóch tuneli i nowych klatek schodowych) lub na plac dworcowy za pomocą dwóch klatek schodowych z windami. Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie w posadzce zjazdu instalacji podgrzewającej, co rozwiąże problem śliskiej nawierzchni związanej z opadami śniegu czy deszczu. Oczywiście całość obiektu została objęta nowoczesnym monitoringiem.
Parking podziemny pod placem dworcowym jest płatny. Na wjeździe przy szlabanie należy pobrać bilet wjazdowy. Jeżeli postój przekroczy dziesięć minut (bezpłatny postój) musimy przed wyjazdem udać się z nim do jednej z trzech automatycznych kas biletowych, gdzie uiścimy opłatę za postój (można płacić bilonem lub banknotami). Po dokonaniu tej czynności mamy dziesięć minut na opuszczenie parkingu przez bramkę wyjazdową, gdzie musimy umieścić bilet w czytniku.
Na parkingu podziemnym za postój obowiązują następujące stawki:
* pierwsze 10 minut bezpłatne
* za każdą rozpoczętą godzinę - 5 złotych
* od 12 do 24 godzin - 60 złotych
* od 3 do 7 dni - 200 złotych
Na peronach (a przynajmniej na jednym - 4) pojawiły się stare, czerwone, plastikowe krzesełka! Mam nadzieję, że to tylko tymczasowo i zostaną szybko czymś zastapione. Wyglądają one fatalnie i nijak nie pasują do odnowionego dworca. Do tego są zwyczajnie zniszczone. Koszmar...
Sklep spożywczy "1 minute", restauracje STP Multifood (jedzenie na wagę) i Back Factory (z kanapkami, kawą, pączkami i ciastkami), a także biura Interchange (to agent Western union"" zajmujący przekazywaniem pieniędzy) pojawią się wkrótce na wrocławskim Dworcu Głównym. - Z tymi firmami podpisaliśmy już umowy - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP SA w Warszawie. Na Głównym klientów obsługuje już kawiarnia Coffe Heaven i dwa saloniki prasowe Ruch. Jakie marki jeszcze się tu pojawią? Czy jest ryzyko, że wrócą stoiska z knyszami i pitami?
Bardziej niż o zabrudzanie holu jedzeniem boję się o wpuszczenie ponownie "kloszardów". Niestety już widziałem tego typu panów śpiących pod ścianą na Głównym... Oby do tego nie dopuścili bo cały remont nie przyda się na wiele.
Dziś chyba zaczęły działać ruchome schody prowadzące z tunelu bocznego na perony bo wcześniej nie udało mi się ich ujrzeć, a jestem na Głównym codziennie. Gdy po otwarciu kolejnych peronów przed euro pojawiły się znowu te obskurne połamane plastiki z przed remontu to pomyślałem sobie, że to jakiś żart. A teraz od kilku dni montowane są wreszcie nowe siedzenia na peronach. Nie mniej jednak robione jest to w sposób idiotyczny, bo najpierw osadzili podstawy siedzeń, a na końcu zostanie położone wykończenie - prawdopodobnie siatka. Według mnie powinni kompleksowo wymieniać poszczególne rzędy siedzeń i udostępniać je w całości podróżnym, a nie skazywać wszystkich na siedzenie na jednym półdupku
Wysłany: 10-07-2012, 10:03 Wrocław Główny: obniżka cen za parking
PKP S.A. i firma APCOA postanowiły obniżyć ceny za postój na parkingu podziemnym dworca Wrocław Główny, a także wydłużyć czas bezpłatnego postoju.
Parking podziemny dworca Wrocław Główny został udostępniony podróżnym 19 czerwca tego roku.
Obecnie za godzinę parkowania zapłacimy 4 zł (wcześniej 5 zł), 40 złotych za 12 do 24 godzin (wcześniej 60 zł). Jednocześnie do oferty wprowadzono abonament miesięczny całodobowy - 350 złotych i nocny (od 18 do 8) – 100 złotych. Bez zmian została opłata za parkowanie od 3 do 7 dni, która wynosi 200 złotych.
Więcej czasu będziemy mieli również na odprowadzenie bliskich na pociąg (kiss and ride), gdyż czas bezpłatnego parkowania został wydłużony do 20 minut.
Budowa parkingu podziemnego była częścią modernizacji dworca Wrocław Główny. Obiekt wybudowany pod placem dworcowym posiada 217 miejsc parkingowych. Większość z nich, bo 181 jest przeznaczona dla podróżnych. Wśród nich zarezerwowano kilka miejsc dla osób niepełnosprawnych.
Do parkingu podziemnego dostaniemy się samochodem za pomocą dwóch wjazdów od strony ulicy Peronowej (tylko wjazd) i Piłsudskiego (wjazd/wyjazd). Pasażerowie, którzy zaparkują samochód pod placem dworcowym będą mogli dostać się bezpośrednio do budynku dworca (za pomocą dwóch tuneli i nowych klatek schodowych) lub na plac dworcowy za pomocą dwóch klatek schodowych z windami.
Muszę napisać, że hydro-wpadki na stacji Wrocław Główny nie kończą się tylko na zalewaniu tunelu. Przy ostatnich burzach deszcz kropił mi na głowę zarówno na peronie 3, jak i 4. Nie wspominając już o tym, że rynny spustowe odprowadzające wodę z dachu nad peronami są nieszczelne i w kilku miejscach woda przy każdych opadach wylewa się strugami na tory. Może się zatem okazać w krótkim czasie, że nie chodzi tu o zwykłe niedoróbki
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-07-2012, 12:17
Tak się zmienił że wczoraj ok. 18 podczas ulewy zalało hol głowny dworca PKP we Wrocławiu. Woda lała się na całej długości holu, wzbudziło to sensację pośród podróżnych. Sam byłem świadkiem jak woda leje się z dachu do środka.Było to podczas ulewy która przechodziła przez Wrocław. "Genialnie" wydane 200 mln. złotych na remont gratuluję!!
W niedzielę nad Wrocławiem przeszła burza i silne opady deszczu, po których hol dworca dosłownie zatopiło. Na podłodze przed kasami pojawiły się ogromne kałuże, które pasażerowie z trudem omijali.
O przeciekającym dachu dworca zaalarmował nas czytelnik Piotr, który zmartwił się, że remont dworca, a przede wszystkim dachu to zwykła fuszerka. Przesłał nam też zdjęcia, na których wyraźnie widać, że hol kasowy jest zalany wodą.
Okazuje się, że woda rzeczywiście zalała dworzec po burzy, która przeszła nad Wrocławiem w niedzielę, ale dostała się tam nie z powodu źle wyremontowanego dachu.
Sprawę wyjaśnia Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP SA we Wrocławiu: - Dach nie przecieka, nie ma żadnej usterki. Woda dostała się przez klapy dymne w dachu, które nie zostały zamknięte na czas - mówi.
We wtorek oficjalnie zakończył się remont dworca, jednak budynek główny wciąż nie jest dostępny dla podróżnych, a robotnicy zostaną w nim jeszcze do końca sierpnia. Zakończyły się za to odbiory straży pożarnej, sanepidu i nadzoru budowlanego.
Remont Dworca Głównego trwa już ponad dwa lata. Chociaż podróżnym został udostępniony 1 czerwca, to był gotowy tylko w części. Pasażerowie zostali wpuszczeni do holu kasowego i obu tuneli, dzięki czemu znacznie łatwiej było im się poruszać. Remont wciąż jednak trwał, a budowlańcy pracowali w prawie całym budynku głównym, do którego podróżni nie mieli dostępu (w pierwszych dniach działały tylko dwa lokale gastronomiczne na parterze).
Juz niedlugo odwiedze Wroclaw gdzie mam przesiadke na nocny autobus do Pragi i pasuje mi zostawic bagaz w jakiejs skrytce ew przechowalni bagazu i tu pojawia sie pare pytan :
1. W jakich godzinach czynny jest Dworzec Wroclaw Glowny ?
2. Czy sa tam skrytki bagazowe ew przechowalnia bagazu ?
3. Jesli jest przechowalnia to jakie sa godz otwarcia ?
Szukalem informacji na ten temat na stronie Dworca ale tam nic nie ma . Bede wdzieczny za info
Po remoncie wrocławski dworzec miał tętnić życiem, ale nadal dzieje się na nim niewiele. PKP dopiero zabierają się za szukanie najemców wolnych powierzchni komercyjnych.
Otwarty w czerwcu neogotycki Dworzec Główny zmienił się nie do poznania. Jego remont kosztował 361 mln zł. Odnowiono fasadę, zmodernizowano wnętrze i zupełnie przebudowano plac przed budynkiem. Miał być nową wizytówką Wrocławia i od strony wizualnej jest. Nie chodziło jednak tylko o to, by robił wrażenie na 14 mln pasażerów, którzy co roku z niego korzystają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum