Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 24, 25, 26  Następny
Likwidowane linie i kasy w Małopolsce
Autor Wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-01-2011, 00:43    Odpowiedz z cytatem

Z pociągami na Słowację jest jeszcze inny problem - według ogłoszenia na www.zssk.sk Słowacy likwidują ruch na odcinkach przygranicznych z Polską...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 23-01-2011, 00:56    Odpowiedz z cytatem

A dziwisz się? Słowakom nie opłaca się wjeżdżać do Zwardonia bo to jedynie 1 km. Oni byliby zainteresowani kursami w głąb Polski Zilina-Zwardoń-Katowice/Kraków (tak jak to było w poprzednim rozkładzie) czy zaproponowany przez Słowaków, a odrzucony przez Polaków Koszyce-Muszyna-Kraków.

Nawet Czesi zrezygnowali z przygranicznych ogryzków i przez Zebrzydowice jeździ Bohumin-Kraków, a wszystko co przez Międzylesie jedzie do Kłodzka lub Wrocławia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-01-2011, 04:36    Odpowiedz z cytatem

Nie chodzi o Skalite - Zwardoń, ale aż o Cadca - Skalite Serafinov.
Podobnie granica - Plavec - Lipiany.
z Ostravy do Petrovic u Karvine coś chyba jednak jeździ.

[ Dodano: 23-01-2011, 07:15 ]
Zazdrość krisa123 sie ucieleśnia - http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.misc.kolej&tid=1556333&MID=%3Cihf7n0%24mun%241%40inews.gazeta.pl%3E
według tego wątku będzie mniej pociągów przez Międzylesie / Lichkov

I gdzie ta cała Unia Europejska? Miało być keine Grenzen, a ciężko z Polski do Czech czy na Słowację pociągiem dojechać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 23-01-2011, 12:10    Odpowiedz z cytatem

No to widzę że betonowe macki rodem z PKP trafiły także na Słowacje Bang
Jak można robić cięcia na lini Skalite Serafinov-Cadca gdzie frekfencja była zawsze dobra.
Co do Plavec-Lipiany to tam niema już co ciąć, chyba że są plany zamknięcia tego odcinka dla ruchu pasażerskiego.
Jak tak dalej pójdzie już kwestią czasu jest jak się dobiorą do lini popradzkiej.

Co do Petrovic u Karvine to po stronie czeskiej kursują tam osobowe pociągi rel. Bohumin-Petrovice, z częstotliwością podobną do naszych Czechowice-Zebrzydowice i aż się prosi żeby połaczyć te relacje żeby pociągi jeździły z miasta do miasta i z węzła do węzła. To samo dotyczy Słowacji i bezpośrednich połączeń rel. Zilina-Cadca-Zwardoń-Katowice, Kosice-Plavec-Muszyna-Kraków, czy Poprad-Plavec-Muszyna-Nowy Sącz. Ale niestety u nas taką kombinację trudno zrobić między województwami (np. ogryzki Oświęcim-Czechowice), to co dopiero między państwami. Smutne ale prawdziwe. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-01-2011, 12:51   

Bo oszaleję zaraz!


Cytat:
Zwardoń jest w śląskiem (niestety). Niemniej, zgadzam się z Krisem i Adamsem - Skalnica była bardzo popularnym pociągiem, gdyż był to jedyny (!) pociąg w Beskid Żywiecki z Krakowa (1 mln osób ze studentami),


A w czym jest k**** problem ,żeby jedno Regio Kraków - Katowice połączyć z Regio Katowice - Zwardoń i mamy połączenie Kraków - Zwardoń. Wiem trasa przez Katowice jest dłuższa ale to już jest rozwiązanie - pretensje do UMWŚ i i ŚRZP oraz UMWM i MZPR.


Cytat:
Absurdalnym jest pisanie, że zysk kasy biletowej w Stróżach jest większy niż kas w Krynicy czy Nowym Targu. Wioska kolejowa, a miejscowość turystyczna.


Ale jaki zysk? Bilety po 1,50pln? Kasa w Stróżach powinna jeszcze dzisiaj zniknąć. Podobnie jak postoje TLK. Co innego było 10 lat temu ale teraz czym są Stróże kolejowo w 2011 roku? Czym się różnią od np. Wilczysk? A niczym. Miejscowość bez praw miejskich i nie będąca węzłem pasażerskich. Tu nie powinno być kas zwłaszcza z rezerwacją. Ta kasa powinna być sezonowo w Krynicy tak jak w Juracie np. a przez sezon by zarobiła tyle co Stróże pewnie przez X lat.


Ostatnio zmieniony przez Adams dnia 23-01-2011, 12:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

kraina_solvati Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 23-01-2011, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Adams, nic dodać, nic ująć. A na marginesie - sam korzystałem z możliwości przesiadki na Bańską - jechałem do Skopje pociągiem. Raz też jechałem przez Muszynę. A teraz? Został Bohumin. Oby i jego nam nie zabrali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 23-01-2011, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Ja mam znajomych w Harmańcu k. Bańskiej, często tam jeżdże i Skalnica była idealnym, szybkim i tanim połączeniem. Teraz jedynie co mi zostało to autobusy i to z 3 przesiadkami (Kraków-Zakopane, Zakopane-Poprad, Poprad-Bańska i Bańska-Harmanec), a wcześniej była tylko jedna - w Zilinie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-01-2011, 22:47   

@Kryniczanin- poglądy masz słuszne, jak zwykle, ale odnośnie Stroż to to co mówisz to zgadywanka wsparta uprzedzeniami- dzis jechałem Jaworzyną do Krakowa i w Strozach wsiadło około 60 osob. Ile z tych osob to Strozanie ze znizka 99/80 % Mały procent. Do Stroz na pociag do Krakowa zjezdza cała okolica, nie wsiadają tam tylko osoby ze znizkami kolejowymi, a defacto kolejarze są w kazdej wsi. No dobra, ale wyjasnijmy to do konca. Kolejarze, czyli pracownicy PKP ze znizka 99%, dojezdzaja do roboty w Nowym Saczu. W niedziele nie pracują, więc do Jaworzyny w strone Krakowa nie wsiedli. Zostaje mlodziez ze znizka 80%, bo gros wsiadajacych to byli studenci. Bilet ze znizka 80% do Krakowa kosztuje około 6 złotych, studencki około 8 złotych. Czy to taka roznica? Proszę, zastanów się nad tym.

Nie lubię ani znizek kolejowych, ani kas bez zatrudnienia, niemniej co do Stroz twierdze zdecydowanie, ze kasa powinna być.
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2011, 10:22   

Pułtuś, Pozwól że wyjaśnię. Czym są Stróże w 2011 dla ruchu pasażerskiego? Tym samym co Wilczyska 4 km na północ. Nie węzeł (KKS nie liczę), nie uzdrowisko, nie kurort, nawet nie miasto. Zwykła stacja - początek odcinka jedno/dwu torowego. Tyle. I nie są to uprzedzenia a chęć prawdziwego pokazania tego co jest! Czysta prawda nie kity. To że jest tam kasa z rezerwacją to jest przegięcie. Jak już kasa to bez rezerwacji.
Trzeba to pokazać. A dwie kasy w promieniu 4km to nie za dużo jak na obecne czasy? Czy do Grybowa jest tak daleko? Ja uważam że wobec braku węzłowości ale poważnej Stróż powinny zniknąc tam postoje TLK i rezerwacja. Sama fiskalka niech już zostanie wierzę w twoje słowa Very Happy . Przewaga Grybowa nad Stróżami jest oczywista.
- Miasto - Wieś,
- Droga krajowa, dobra komunikacja w stronę Gorlic, wojewódzka - Krynicy itd - droga wojewódzka, słaba komunikacja,

I jedna uwaga co do rezerwacji. Obecnie z Krynicy wyjeżdzają 4 wagony śpiochy niech dziennie jedzie średnio nimi z Krynicy 60 osób więc policz i porównaj to do Stróż.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-01-2011, 11:27    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem znaczenie Stróż jest jednak większe chociażby dzięki kuracjuszom Koguta, mieszkańcom powiatu gorlickiego( Ci mając do wyboru postoje w Grybowie i w Stróżach i tak wsiadają w Grybowie) i likwidacja postojów nawet sezonowych TLK jest nieuzasadniona. Co do EIC zgoda, w takich Stróżach to przesada...Co do kas tych na kryniczance poza Nowym Sączem i Krynicą za kilka lat nie będzie wcale, to zresztą norma w krajach Europy Zachodniej. Nie oszukujmy się, będą biletomaty stojące w bezpiecznych i oświetlonych miejscach tak jak dzisiaj bankomaty. A dworce z uwagi na swoją powierzchnię pewnie zostaną przerobione na kolejne Biedronki..., szczerze to w żadne punkty informacji turystycznej nie wierzę, ale może któraś z gmin nas zaskoczy...
Niestety koszty stałe muszą być cięte, PR-om zostawiono garb w postaci tabunów pracowników, Ci niestety sprzedaż mają zbyt niską by utrzymać swoje stanowisko, a PR-y przecież nie mogą tracić...Obecnie jednak niepokoi jakoś obsługi drużyn konduktorskich, ostatnio nawet konduktor się nie pofatygował by sprawdzić mi bilet mimo, że jechałem ze Stróż do Tarnowa. Starają się dopiero, gdy czują oczy tego rewizora dobrze nam znanego i z Dunajca i z Jaworzyny.
A tak na marginesie to właściwie TLK na tej linii poza sezonowymi ogryzkami nie ma, podobnie EIC po korekcie wyleci. Nie ma o czym rozmawiać, a Dunajec jak wiemy- i dobrze, że tak jest- zatrzymuje się i w Bobowej i w Stróżach i w Grybowie. Stróże to nie taka zwykła wieś, nawet dzisiaj trudno porównywać liczbę pasażerów tak wsiadających z ruchem chociażby na stacji w pobliskich Wilczyskach...
Pociągi w niedziele zapełniają studenci, a tych rodzice zwyczajowo podwiozą na wygodny dworzec w Stróżach i te tłumy z wczoraj na Jaworzynie nie mogą dziwić. Kryniczanin, z dobrego i wygodnego dworca nie ma co rezygnować, jeśli ten odpowiada pasażerom, bo Ci jak wiadomo głosują nogami. Wczoraj na Jaworzynę więcej osób wsiadło w Stróżach niż w Grybowie, to też nakazuje być ostrożnym w wysuwaniu jakiś dalekoidących wniosków...

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 24-01-2011, 13:31    Odpowiedz z cytatem

Witam Shewa po dlugim Twoim niebycie na forum Smile
I pierwszy raz się z Tobą zgadzam. Stróże to stacja specyficzna. Kryniczanin pisze, ze nie uzdrowisko i po niekąd ma rację, tyle, że nie do końca. Uzdrowisko to nie jest, ale do ośrodka dla niepełnosprawnych cały czas ludzie jeźdżą, do poprzedniego roku był to węzeł na Jasło i na Krynicę/Tarnów. Obecnie jest to dość istotna sprawa i wymiana pasażerów jest spora, a na pewno większa niż Wilczyska czy dajmy na to Pławna. poza tym ma dworzec czynny dłużej niż Grybów, 20 do 17.30 w Grybowie. I naprawdę dla kasy ważne są bilety rezerwowane ale także miesięczne i ulgowe. A dworzec niech sobie zostanie. Co do postojów TLK w Stróżach co Was tak boli to nie zapominajmy, że dzięki temu postojowi TLKami można się dostać z przesiadką do Grybowa. Kiesyś TLKi miały postoje i w Stróżach i w Grybowie. I koszt zatrzymania składu nawet dla paru osob jest oplacalny. Poza tym podobnie sklady zatrzymują się w Chabowce, gdzie w ogole jest afera, bo wszystko tam staje a kasy w pobliżu brak...
taka logika dlatego były protesty o rabkę.

A na marginesie pewnie za kilka lat wszystko wyzamykają a o automatach zapomnijmy. Bo nie wierzę żeby odwarzyli się czy w Wilczyskach czy Chojniku wstawiać takie urządzenia...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 24-01-2011, 13:52    Odpowiedz z cytatem

Nie muszą stawiać. W Wilczyskach wsiadasz, podchodzisz do obsługi, która Ci szybko bilet wystawi na terminalu mobilnym.
Tyle pisania, a nie dociera...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2011, 14:52   

kryniczanin napisał/a:
Pułtuś, Pozwól że wyjaśnię. Czym są Stróże w 2011 dla ruchu pasażerskiego? Tym samym co Wilczyska 4 km na północ. Nie węzeł (KKS nie liczę), nie uzdrowisko, nie kurort, nawet nie miasto. Zwykła stacja - początek odcinka jedno/dwu torowego. Tyle. I nie są to uprzedzenia a chęć prawdziwego pokazania tego co jest!


Ależ ja wiem, zdaje sobie z tego sprawę ! Wiem że to wieś ! Tym dziwniejsze jest, czemu do pociagów do Krakowa walą tam tłumy chętnych ! Zreszta, gdy TLK Malnowski kursował, to w Strozach wsiadało niemniej ludzi niż w Saczu. Uwierz, że do Stroż zjeżdżają ludzie z okolicznych miejscowosci. Zreszta, czy to zbieg okolicznosci- mam lokatora w mieszkaniu, który mieszka w Krużlowej Wyżnej koło Grybowa. I zgadnij czym jezdzi do domu. Pociagiem. A zgadnij gdzie wysiada. W Strozach? Brawo. A, i nie ma zniżki 80%. Mam też kolegę z Bukowca, 15 km od Stroż, a właśnie tam wysiada z pociagu z Krakowa. Stroże, przez to że są przyzwoitą stacją, z kasą i ładnym peronem, stały się lokalnym węzłem przesiadkowym. I nie mów że to to samo co Wilczyska, bo tam nawet ławki nie ma, a pies z kulawą nogą do pociagu nie wsiada.

Więc pytanie do Kryniczanina- skoro Wilczyska i Stroże to takie same wsie (bo takie same, nie neguje tego że Stroże to wieś !) , to dlaczego Stroze generuja duzo wiekszy potok podroznych, a Wilczyska żaden ? Ponadto, jak chcesz wypisać bilet 50 czy 60 osobom ? Do Tarnowa by czasu nie starczyło...

Wiem że uwzieliscie sie na Stroze ze wzgledu na Koguta. Mam to gdzieś, sam mam do niego negatywny stosunek. Ale, do diabła, nie poświęcajcie dobra i interesu Przewozow Regionalnych po to, żeby utrzeć mu nosa. Jak zlikwidowano postój Tatr w Strożach, to wszyscy aż podskoczyli z radości. A tu dupa, to był błąd, bo Gorlice czy Bobowa nie będą dokładały 50 km drogi by wsiąść do pociagu do Warszawy.

@Sheva ma rację, podpisuje sie pod jego postem.

PS. Nie bronie Stroz. Bronię zdrowego rozsądku i interesu pasażerów.
Powrót do góry

Desiro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 24-01-2011, 19:15    Odpowiedz z cytatem

Stróże były węzłem kiedyś, kiedy odprawiały pociągi na Słowację, do Zagórza, Jasła. Taki Ex Malinowski - chyba najlepszy produkt (dzięki last minute) na Kryniczance, został przez PIC po prostu zaorany - do czego to porównać ano do zabicia kury dającej złote jajka. I to kretyństwo z PICu się dziwi ze IC Tatry nikt nie jeździ?? no bo kto ma jeździć z takimi cenami +miejscówka? chyba tylko Kogut...
Jakby nie było, stacja powinna istnieć z kasą nadal, może doczekamy się za kilka(naście)lat remontu trasy Stróże-Zagórz i powrotu tam pospiesznych, moze kiedyś to nastąpi..?

_________________
1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-01-2011, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Czasy się zmieniają, ale Stróże to bardzo wygodny dworzec, pasażerowie z niego chętnie korzystają ( o mieszkańcach Gorlic i okolic już pisałem). Co do linii do Zagórza nie robiłbym sobie już nadziei, kolej starci kasę z UE ta idzie na drogi, w centrali wyraźnie już się mówi, że los takich linii jak ta ze Stróż i Rzeszowa jest przesądzony. Linia ma być zaorana, tylko głośno nikt tego nie powie. Stan techniczny szlaku z Jasła do Zagórza zresztą za chwilę już na jakikolwiek ruch nie pozwoli. Teraz ważne by podobny los nie spotkał szlaku do Krynicy, ratujmy co się jeszcze da ratować.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 26 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 24, 25, 26  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl