Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Następny
Likwidowane linie i kasy w Małopolsce
Autor Wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2011, 20:22   

Co Wy mowicie, przeciez ostatnio był jakis przetarg na remont Stroze-Zagórz, jakiegos tam odcinka, ale dobre zawsze i to.
Przejdź na dół

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-01-2011, 22:23    Odpowiedz z cytatem

No ok, ale cała trasa to ponad 100 km/h, a na jej sporej części mamy Vmax 10 km/h. Tu potrzebny byłby gruntowny remont i przystosowanie co najmniej do Vmax 100 km/h i elektryfikacja odcinka od Jasła.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 07:56    Odpowiedz z cytatem

O elektryfikacji można zapomnieć, skoro ważniejsze linie takie jak Gorzów, Zgorzelec, Chojnice i wiele innych nie są elektryfikowane, to kto będzie elektryfikował Zagórz.
Tak jak wspomniałeś na tej lini wystarczy gruntowna modernizacja, lecz nie jedynie do Zagórza, ale do Ustrzyk Dolnych (bo w Ustrzykach oraz Lesku jest baza wypadowa w Bieszczady) i siatka dobrych połączeń regio na codzień, oraz dalekobieżnych w sezonie.
Tylko żeby ta linia cieszyła się powodzeniem to czas przejazdu pociągiem z Rzeszowa i Stróż do Ustrzyk powinien wynosić ok 2,5 godziny pośpiesznym i 3 godziny Regio, wtedy kolej mogłaby konkurować z autobusami i busami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 25-01-2011, 09:15    Odpowiedz z cytatem

3 godziny to sporo za dużo jak na taki odcinek. Dla mnie TLK-a max 1 h 40', REGIO 2 h 20' jeśli chodzi o odcinek Stróże- Zagórz.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 09:25    Odpowiedz z cytatem

Ja podałem orientacyjny czas z Rzeszowa do Ustrzyk (zmiana kierunku w Jaśle). Ze Stróż faktycznie jest nieco bliżej, więc ten czas byłby krótszy. Co do czasu przejazdu odcinka Stróże-Zagórz to się z Tobą zgodzę, chociaż trzeba też doliczyć w Jaśle te 10 minut na zmianę loka. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-01-2011, 15:25   

Już myślałem żeby odpuścić ale nigdy nie wiadomo kiedy zjawią się doskonałe argumenty metematyczne nie do obalenia! Otworzyłem tabelę 130 i mnie olśniło... he he
Jaki jest stan finansowy Przewozów Regionalnych każdy wie...Dramat!

weżmy ciąg Kryniczaniki Bobowa Miasto (Miasto, Kasa)- Jankowa (Wieś) - Wilczyska (Wieś)- Stróże - (Wieś, Kasa, Rezerwacja) - Grybów (Miasto, Kasa, Rezerwacja) łącznie 11,881km linii a na niej 3 kasy! w tym dwie z rezerwacją daje to średnio kasę na 3,960 km linii!
Czy firmę w takim stanie jak Przewozy Regionalne na to stać? Oczywiście że nie! W województwie jedynie większa gęstość jest na Kraków Płaszów - Kraków Główny - Kraków Łobzów ale tutaj mamy różne kasy PKP IC, PR, Agencyjne! A co na Kryniczance? Kasy jednego przewożnika w najgorszym stanie finansowym! No bez jaj! Co można z tym fantem zrobić mamy miasto - wieś - miasto zlikwidować kasę na wsi a zostawić skraje w miastach odpowiednio ludzi informując że są kasy w sąsiednich miastach. Czy 4km do Grybowa to daleko? Jeśli chcecie żeby PR istniały to trzeba realnie oszczędzać a nie trzymać kasy co 4km. Ewentualnie zlikwidować kasy w miastach a zostawić na wsi niech już będzie choć mam inne zdanie. Grybów powinien zostać centrum przesiadkowym na Gorlice i Krynicę a Bobowa na pozostałą okolicę powiatu Gorlickiego.Obecnie Bobowa Miasto jest najważniejszą stacją(przystankiem) w powiecie Gorlice.



Cytat:
Czasy się zmieniają, ale Stróże to bardzo wygodny dworzec, pasażerowie z niego chętnie korzystają ( o mieszkańcach Gorlic i okolic już pisałem).


Co do dworca racja ale mentalność ludzi trzeba zmienić nie ma już węzła Stróże! Grybów i Bobowa Miasto to przyszłość!



Cytat:
Ponadto, jak chcesz wypisać bilet 50 czy 60 osobom ? Do Tarnowa by czasu nie starczyło...


Tak się składa że często byłem bywalcem w Warszawie na Radośći linia do Otwocka potoki znacznie większe niż w Stróżach a do Wschodniej nie daleko i jakoś zawsze ludzie kupili w KM u kierownika. Jak się chce to bez problemu się wydrukuje zwłaszcza że sąsiednie są dwie kasy w Misatach - Grybów i Bobowa Miasto a Biletomat w Stróżach bezwzględnie powinien być!



Cytat:
Wiem że uwzieliscie sie na Stroze ze wzgledu na Koguta


Sam się nad tym zastanawiałem ale jednak twarda matematyka jest po mojej stronie Very Happy



Cytat:
Ale, do diabła, nie poświęcajcie dobra i interesu Przewozow Regionalnych po to, żeby utrzeć mu nosa.


Znów twarda matematyka. Interesem PR jest przetrwanie a nie kasa co 4km i płacenie za wszystko PKP! A pracownicy kas tak jak Loker pisał terminale i do pociągów oj dochody w górę. Koszty osobowe te same ale koszty w nieruchomościach ostro w dół. To jest realna oszczędność.


Cytat:
bo Gorlice czy Bobowa nie będą dokładały 50 km drogi by wsiąść do pociagu do Warszawy.


Tatry lecą więc po temacie a na przyszłość oby jak najszybszą moja propozycja postoje TLK w Bobowej Miasto - najważniejszej stacji(przystanku) w powiecie Gorlickim i Grybowie. Oczywiście Stróże przelot TLK ma nie stawać co 4 km i na wsi. Bobowa ma pociąg na miejscu powiat Gorlicki też ma bliżej a Gorlice do Grybowa! I co żle? Lepsze Stróże?


Cytat:
Stróże to stacja specyficzna


Zgadzam się upadły węzeł jest specyficzny

Cytat:
ale do ośrodka dla niepełnosprawnych cały czas ludzie jeźdżą,


Do ośrodka kardiologii w Aninie na linii Warszawa - Dęblin też jeżdzą ale jakoś TLK tam nie staje i jest trochę jednak dalej bo 10km od Warszawy Wschodniej niż 4km z Grybowa.


Cytat:
do poprzedniego roku był to węzeł na Jasło

Nie wiesz tego? Do końca sierpnia 2009. To jednak nie 2010 rok. A regionalnie do grudnia 2006.

Cytat:

Moim zdaniem znaczenie Stróż jest jednak większe chociażby dzięki kuracjuszom Koguta, mieszkańcom powiatu gorlickiego( Ci mając do wyboru postoje w Grybowie i w Stróżach i tak wsiadają w Grybowie) i likwidacja postojów nawet sezonowych TLK jest nieuzasadniona


Przy mojej dewersyfikacji postojów te argumenty znikają.

Sheva w Krynicy nie ma żadnej kasy od 14 czerwca. Problem jest duży z rezerwacją śpiochów. A co do Kasy to pewnie ktoś zaraz powie że Stróże dają lepszy dochód niż Krynica w sezonie. Oczywiście tu dochód jest w 99% dla PKP IC. Śpiochy, długie relacje...

Cytat:
Niestety koszty stałe muszą być cięte, PR-om zostawiono garb w postaci tabunów pracowników, Ci niestety sprzedaż mają zbyt niską by utrzymać swoje stanowisko, a PR-y przecież nie mogą tracić...Obecnie jednak niepokoi jakoś obsługi drużyn konduktorskich, ostatnio nawet konduktor się nie pofatygował by sprawdzić mi bilet mimo, że jechałem ze Stróż do Tarnowa. Starają się dopiero, gdy czują oczy tego rewizora dobrze nam znanego i z Dunajca i z Jaworzyny.


Koszty trzeba ciąć a nie kasy co 4km. A co do drużyn łatwo to wymusić wypłata uzależniona od efektywnośći. LEŻYSZ MINIMUM STARASZ SIĘ PORZĄDNA PREMIA!
Oczywiście Dunajec powinien stawać w Stróżach tak jak każdy inny pociąg przyspieszony ale nie pospieszny! Zwłaszcza że Stróże są otoczone miastami bez postojów TLK - patrz 33506/33507 ani Bobowa, ani Grybów


Cytat:
Pociągi w niedziele zapełniają studenci, a tych rodzice zwyczajowo podwiozą na wygodny dworzec w Stróżach i te tłumy z wczoraj na Jaworzynie nie mogą dziwić. Kryniczanin, z dobrego i wygodnego dworca nie ma co rezygnować, jeśli ten odpowiada pasażerom, bo Ci jak wiadomo głosują nogami. Wczoraj na Jaworzynę więcej osób wsiadło w Stróżach niż w Grybowie, to też nakazuje być ostrożnym w wysuwaniu jakiś dalekoidących wniosków...


A czy ja się rzucam o postój Dunajca czy dawnej Jaworzyny? To są właściwe pociągi zatrzymujące się we właściwym miejscu - Stróże.

A na koniec nad postojami TLK i szczególnie EIC w Żegiestowie Zdroju też pasuje się zastanowić.


Ostatnio zmieniony przez Adams dnia 25-01-2011, 16:06, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

Janosik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2009
Skąd: Gorlice/Kraków

PostWysłany: 25-01-2011, 15:38    Odpowiedz z cytatem

Kryniczanin zawsze uważałem Cię za człowieka mądrego. Mam nadzieje, że poprzedni post to tylko wyjątek od reguły. Czytałeś poprzednie posty? Skoro mówisz, że sa kasy w Bobowej, Stróżach i Grybowie to patrząc na liczbę podróżnych pierwsza powinna lecieć Bobowa, potem Grybów, a na końcu Stróże. Jak pisał Sheva - Stróże posiadają bardzo wygodny dworzec, niedawno wyremontowany, dobrze wyposażony i ludzie dużo chętniej z niego korzystają niż z zapuszczonego dworca w Grybowie i przystanku w Bobowej. Dodatkowo dworzec w Strożach znajduje sie w samym centrum miejscowości około 500 metrów od ośrodka rehabilitacyjnego do którego przyjeżdżają ludzie z różnych części Polski. Dworzec w Grybowie jest oddalony od centrum o jakieś 1,5-2km - a Ty chcesz tam stworzyć punkt przesiadkowy... uznaje to za kiepski żart.
Kryniczanin już kiedyś pisałem, że mentalność ludzi w okolicach Stróż jest inna i nie ma znaczenia, że jest tam mniej mieszkańców, bo z tych co są więcej wybiera kolej niż w innych miejscowościach w okolicy.
Jak już zauważyli koledzy chyba poprostu uwziąłeś się na Koguta i chcesz zrobić wszystko byle tylko robić mu na przekór. A skoro mamy likwidować kasę w Stróżach tylko dlatego, że mieszka tam senator nie patrząc na to, że jest tam dużo pasażerów to gratuluje złośliwości lub braku logicznego myślenia.

Ps. I co to za durny argument, że kasa co 4 km? Jak jest potrzeba to niech będzie nawet co kilometr.
Ps 2. Bobowa najwazniejszy przystanek w powiecie Gorlickim... no spoko, ale chyba tylko dlatego,że jedyny na którym zatrzymują się pociągi. Tylko co z tego skoro pasażerów brak?


Ostatnio zmieniony przez Janosik dnia 25-01-2011, 15:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 15:40    Odpowiedz z cytatem

kris123 napisał/a:
Uzdrowisko to nie jest, ale do ośrodka dla niepełnosprawnych cały czas ludzie jeźdżą,
Owszem ludzie cały czas jeżdżą, ale Sprinterem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych fundacji Koguta. Gmina Grybów i Gródek nad Dunajcem mają umowę z PKS Nowy Sącz na przewóz tam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Janosik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2009
Skąd: Gorlice/Kraków

PostWysłany: 25-01-2011, 15:42    Odpowiedz z cytatem

kns napisał/a:
kris123 napisał/a:
Uzdrowisko to nie jest, ale do ośrodka dla niepełnosprawnych cały czas ludzie jeźdżą,
Coś tam wiesz ale nie do końca. Owsze ludzie cały czas jeżdżą, ale Printerem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych fundacji Koguta.


Nasuwa mi się tylko jedna myśl:
"Zamkniesz w końcu mordę!!!.... KOLEGO !"
Kabaret Smile - Ludzie marginesu (jakby ktoś nie wiedział Wink )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-01-2011, 15:50   

Janosik, No to niech coś poleci bo PR w końcu padną! Nawet już Bobowa Miasto i Grybów ale na Boga naprawdę uważasz że kasa co 4km w obecnej sytuacji PR jest jak najbardziej na miejscu? A co do punktu przesiadkowego w Grybowie dworzec jest w dość dobrym miejscu. 2minuty od DK28.która ma skrzyżowanie z drogą na Krynicę. Może Stróże są w lepszym miejscu na centrum przesiadkowe? Owszem stan nie jest idealny ale jak się chce to się da. I nie zapominaj co mamy teraz w Grybowie - autobusy na rynku, busy na Topolowej a pociągi na dworcu. Jak to w jednym miejscu by się znalazło czy to nie sprawia z Grybowa naturalnego lidera?

I jeszcze jedno mentalność ludzi można zmienić jak się chce ale trzeba to zrobić odpowiednio.
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 15:54    Odpowiedz z cytatem

Janosik napisał/a:
kns napisał/a:
kris123 napisał/a:
Uzdrowisko to nie jest, ale do ośrodka dla niepełnosprawnych cały czas ludzie jeźdżą,
Coś tam wiesz ale nie do końca. Owsze ludzie cały czas jeżdżą, ale Printerem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych fundacji Koguta.


Nasuwa mi się tylko jedna myśl:
"Zamkniesz w końcu mordę!!!.... KOLEGO !"
Kabaret Smile - Ludzie marginesu (jakby ktoś nie wiedział Wink )

Zabronisz mi pisać prawdy? Jakby się MZPR postarał to miałby ten kontrakt, ale lepiej jeździć na pusto ze Stróż do Nowego Sącza i Biecza.

kryniczanin, niech upadają, ktoś za grosze wykupi masę upadłościową i może wreszcie byłaby normalność?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-01-2011, 15:56   

Cytat:
Jak już zauważyli koledzy chyba poprostu uwziąłeś się na Koguta i chcesz zrobić wszystko byle tylko robić mu na przekór.


Tak się składa że głosuję na PIS.

Cytat:
Ps 2. Bobowa najwazniejszy przystanek w powiecie Gorlickim... no spoko, ale chyba tylko dlatego,że jedyny na którym zatrzymują się pociągi. Tylko co z tego skoro pasażerów brak?


A gdzie się podziali skoro pisze się wyżej że są?



Cytat:
Ps. I co to za durny argument, że kasa co 4 km? Jak jest potrzeba to niech będzie nawet co kilometr.


Taki że to naprawdę dużo kosztuje. Co innego gdyby kasy były poza przewożnikiem np. spółka "Kasy Biletowe"

[ Dodano: 25-01-2011, 16:03 ]
kns, Jakoś teraz mi się skojarzyło. Dworzec w Stróżach jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Przypominam że nie ma zbyt dużo takich dworców I tak sobie myślę ale co z tego skoro w ostatnich latach jedynym taborem co jeżdził kolejowo dla osób niepełnosprawnych były EN57-20XX Spot i EN81 które zaczeły jeżdzić sporadycznie od wiosny 2010 potem dość regularnie się pojawiały ale nie wiadomo na czym wczoraj spot był na 627 i 629 z Tarnowa. Ewentualnie bezprzedziałówka na Pieninach jeszcze i tyle.

I jeszcze jedno w Krynicy PKS był kiedyś na dworcu PKP i się ewakuował o 50m bo drogo.
Powrót do góry

Janosik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2009
Skąd: Gorlice/Kraków

PostWysłany: 25-01-2011, 16:52    Odpowiedz z cytatem

kns napisał/a:

Zabronisz mi pisać prawdy? Jakby się MZPR postarał to miałby ten kontrakt, ale lepiej jeździć na pusto ze Stróż do Nowego Sącza i Biecza.


Jak masz coś pisać to pisz coś co wnosi coś do tematu, bo to czy ludzie jeżdzą Printerem czy moze jedna Sprinterem, a może HaDziewioną nie ma znaczenia. Jakby baba miała wąsy to by była dziadkiem, ale nie ma....
90% Twoich postów jest związanych z busami i PKSem, a nie wiem czy zauważyłeś, ale to jest FORUM KOLEJOWE. Więc przestań pisać swoje wypociny. I tak przy okazji to jarasz się Sideralami PKSu, a zapominasz, że nadal 90% ich taboru to śmierdzące H9 i H10

Kryniczanin jak sam piszesz busy stoją na Topolowej, a PKS na rynku. Niestety z obu tych miejsc na dworzec PKP jest ok. 15 minut. Z dworca 2 minuty są do drogi wojewódzkiej, bo to DK 28 trzeba iść ok. 15 minut ( najbliższy przystanek autobusowy jest właśnie na Topolowej). Niestety usytuowanie dworca w z sporej odległości od centrum zmniejsza atrakcyjność tego środka transportu. Dodatkowo w Stróżach znajduje się przy dworcu bardzo duży parking co umożliwia swobodny dojazd ludzi oddalonych od dworca ( dla porównania przy dworcu w Grybowie zmieści się kilka aut, a w Bobowej ani jedno ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 25-01-2011, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Wnosi to do tematu tyle samo co twoje o poprawianie kryniczanina w sprawie odległości dworca od centrum. Co do literówek - twoje nazwisko Bralczyk? W każdym razie chyba humanista z Ciebie bo 43 wozy (które w przeciwieństwie do EN75 - nazwa skądś się wzięła - są myte codziennie i nie wiem co Ci tam śmierdzi, no chyba że się nie myjesz)/ 130 to nie jest 90%, poza tym w tym roku i tak spadnie do 0% (kasa z UM).

kryniczanin, tylko przystosować, Nowy Sącz, Grybów i Bobową do wsiadania i można stworzyć dobrą ofertę dla Koguta.


Ostatnio zmieniony przez kns dnia 25-01-2011, 17:02, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-01-2011, 16:59   

Janosik, Ale wszystkie pojazdy skręcające na światłach z DK28 albo z Krynicy jadą 2 minuty na dworzec od świateł. A centrum przesiadkowe dla regionu nie tylko dla mieszkańców Grybowa więc 2 minuty do dworca liczy się od świateł.

[ Dodano: 25-01-2011, 17:06 ]
Dobra robimy centrum przesiadkowe w Stróżach Ok. i co mamy a składamy się z opłaty paliwowej na budowę dróg! Bo wszystko jedzie dodatkowe 4km a w dwie strony 8km dodatkowo do Stróż z Grybowa, pomnóż to x kursów dziennie w prawdziwym centrum przesiadkowym i masz powód dlaczego Stróże się nie nadają do tego. A ciekawe czy przewożnicy autobusowi lokalni, dalekobieżni w ciągu Gorlice - Grybów - Nowy Sącz nie olaliby takiego centrum przez dodatkowe 8km jeżdzenia w kółko. Domyślam się że tak bo mamy dodatkowe 10-15 minut w plecy. Jak centrum przesiadkowe to tylko i wyłącznie Grybów.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 26 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl