41 minut będzie trwać podróż bezpośrednim pociągiem Kolei Dolnośląskich z Legnicy do Głogowa. Po wielu latach do Głogowa dojadą też pociągi z Leszna. Wzrośnie rola stacji Głogów w ruchu kolejowym.
Powrót pociągów na trasę Legnica – Głogów prze Rudną Gwizdanów to efekt rewitalizacji, którą na linii 289 przeprowadziły PKP Polskie Linie Kolejowa za 197 mln złotych. Inauguracyjny przejazd wyremontowana trasą do Głogowa odbył się 11 grudnia 2019 r., a regularne pociągi pasażerskie zostaną tu uruchomione 15 grudnia. Między Legnicą a Lubinem będzie jeździć 8 par pociągów. Czas przejazdu wyniesie 41 minut.
Pociąg Wrocław-Praga pierwszy raz wyruszył w podróż. Na dworcu tłumy pasażerów, bo czeski przewoźnik sprzedał za dużo biletów. Dzięki podstawieniu dodatkowego składu, wszyscy podróżni się zmieścili i do Pragi dotarli przed godziną 11:00.
Rzuciłem okiem na rozkład jazdy i zdziwiło mnie, że Impuls stoi bezczynnie w Zgorzelcu przez dwie godziny (12-14). Braki taborowe, przepełnione pociągi, a tu takie "kwiatki". Zamiast wozić ludzi i niwelować "dziury" rozkładowe to Impuls stoi bezczynnie parę godzin, w środku dnia. Absurd!
Kontynuując temat chciałam zwrócić uwagę na fakt, że to niejedyny tak długi postój Impulsa w Zgorzelcu. Przeanalizowałam nowy rozkład i wynika z niego, że Impulsy „odpoczywają” w Zgorzelcu w następujących godzinach:
Wykrzyknikiem zaznaczyłam postoje wynoszące ponad godzinę (pominęłam przerwę nocną). Wnioski? Pięć zmarnowanych godzin! Ja rozumiem, że skomunikowania, że rezerwy czasowe, że jakaś przerwa dla obsługi pociągu... Ale żeby stać bezczynnie ponad dwie godziny w środku dnia i tworzyć 3-godzinną dziurę w rozkładzie jazdy, a potem upychać pasażerów jak sardynki w puszce?! Powtórzę to co już na forum pisałam: ten rozkład musiał układać ktoś niepełnosprawny umysłowo!
Dla porównania Lubań, gdzie wprawdzie łączny czas postojów Impulsów (pomijając przerwę nocną) również wynosi ponad 5 godzin, ale te przerwy nie są tak długie jak w przypadku Zgorzelca, a i kursów jest więcej:
Na koniec absolutny hit tego rozkładu! Marnuje się ponad 10 godzin (tyle w dzień stoją bezczynnie Impulsy w Zgorzelcu i Lubaniu), aby na wieczornym kursie Wrocław - Węgliniec puszczać... szynobus. Z powodu braku Impulsów rzecz jasna! Logiki w tym ZERO. A żeby było jeszcze śmieszniej, rano ten szynobus jedzie z Węglińca do Legnicy, z 18-minutowym postojem w Bolesławcu. Podczas gdy o tej porze bardzo przydałby się szybki i pojemny pociąg do Wrocławia...
Tak, ten rozkład układał regularny debil. A inny debil go zatwierdził. Zbyt ostro oceniam umysły KD i UMWD? Być może. Wprawdzie wybory samorządowe zbojkotowałam, bo nie miałam na kogo głosować, jednak dopóki z moich podatków i biletów utrzymuję ten kolejowo-urzędniczy bajzel to mam prawo do uzasadnionej krytyki nieudolnych rządów Bezpartyjnych Samorządowców, którzy dzierżą władzę w KD i współrządzą z PiS-em w UMWD, gdzie w wyniku podziału łupów odpowiadają za kolej regionalną. A jak im te rządy na kolei wychodzą pokazała m.in. Raszówka, o czym już nawet w książkach piszą!
PS
Mamy już rok 2020, a proszę sobie wyobrazić, że KD do dziś nie opublikowały raportu rocznego za rok 2018. Czyżby dlatego, że KD zanotowały stratę w wysokości ponad 2,3 mln zł i #BezpartyjneŚwinie nie chcą się tym faktem chwalić? Powtarzam: chodzi o rok 2018. Skąd wiem o tej stracie? Mam swoje źródła. Strach pomyśleć jaką stratę KD zanotują za ubiegły rok pod tak nieudolnymi rządami...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
GW Train Regio nadal jeździ na połączeniach transgranicznych do Polski
Koleje Dolnośląskie, jeszcze przed wejściem nowego rozkładu jazdy pociągów, podpisały umowę z czeskim przewoźnikiem GW Train Region na obsługę połączeń transgranicznych. Usługa polega na obsłudze linii Trutnov – Královec – Sędzisław na odcinku granica państwa – Sędzisław poprzez obsługę połączenia własnym taborem oraz własną obsługą (drużyna konduktorska, maszynista) w okresie od 15 grudnia 2019 r. do 12 grudnia 2020 r.
Od 17.01 nastąpiła aktualizacja rozkładu jazdy plakat i w wyszukiwarce dla Szklarskiej Poręby Górnej. W weekendy są tylko trzy bezpośrednie połączenia Szklarska-Liberec-Szklarska , reszta to wahadło Szklarska-Harrachov-Szklarska.Od poniedziałku do piątku wszystkie kursują w pełnej relacji . Czy coś wiadomo dlaczego ? Sprawdzcie sobie na portalpasazera.pl
[ Dodano: 19-01-2020, 21:39 ]
Na Czeskiej stronie wszystkie połączenia widnieją w pełnej relacji . Więc o co chodzi ?!
https://www.cd.cz/spojeni-a-jizdenka/
Kąty Wrocławskie dofinansują połączenia Kolei Dolnośląskich
Dzięki dofinansowaniu gminy Kąty Wrocławskie do Wrocławia kursować będą, aż 32 pary pociągów. Większa liczba składów pojawi się na torach po wiosennej korekcie rozkładów jazdy, która wejdzie w życie 15 marca 2020 r.
To daje kwotę w wysokości ok. 2740 zł dziennie. Czy to dużo? Zważywszy na koszty KD to są grosze!
Dostęp do infrastruktury PKP PLK, paliwo do szynobusów, wynagrodzenia pracowników, koszty eksploatacyjne taboru (remonty, przeglądy) etc. Wpływy z biletów z pewnością nie pokryją tych wszystkich kosztów, nawet z dofinansowaniem przez gminę Kąty Wrocławskie. A to oznacza, że za dodatkowe kursy dla mieszkańców Kątów Wrocławskich zapłacą wszyscy dolnośląscy podatnicy. Czy te pociągi są koniecznością? Nie sądzę. Myślę, że już jeżdżące Impulsy w zupełności wystarczą. Tłumów w tych szynobusach się nie spodziewam.
Jest to kolejna kolejowa fanaberia lokalnych „watażków” (po Lubinie i Wrocławiu) za pieniądze podatników! Nowe pociągi będą wozić powietrze podczas gdy dodatkowe połączenia przydałyby się na innych liniach, ze względu na ustawiczny tłok w pociągach (np. linia zgorzelecka) oraz kilkugodzinne dziury w rozkładzie jazdy.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
No ale to nie jest tak wcale mało ten milion. Gdyby podzielić 132 083 344 zł, które KD i Polregio dostają razem na obsługę wszystkich połączeń w regionie, to wychodzi "ledwie" ok. 360 tys. dziennie. Tutaj mamy kwotę ok. 3,6 tys zł na dzień (nie 2740 zł, bo połączenie będzie funkcjonować od 15 marca, czyli przez 273 dni obowiązywania rozkładu jazdy), czyli łatwo policzyć, że wychodzi ok. 1% całości, a pamiętajmy, że pociągi będą kursować jedynie w dni robocze (od 15 marca do 12 grudnia naliczyłem 85 dni wolnych od pracy) w liczbie 9 par na 22-kilometrowej trasie i nie wiadomo jeszcze, czy pojadą w wakacje.
To czy te pociągi są potrzebne i czy się zapełnią, to zupełnie inna sprawa, ale pożyjemy, zobaczymy.
Niemniej jednak te pociągi i kwota ich dofinansowania daje nam jakiś pogląd na temat co za ile można uruchomić. Przeliczyłem sobie, ze gdyby gmina Wrocław rzuciła taką kwotę na przewozy, to można by uruchomić 12 par pociągów miejskich na trasie Wrocław Główny - Wrocław Leśnica, gdzie frekwencja na pewno jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum