Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 96, 97, 98  Następny
Frekwencja w małopolskich pociągach
Autor Wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 27-10-2012, 20:50    Odpowiedz z cytatem

Tomasz, jakiego tworu nie ma? Dworca PKP? To zależy gdzie? Część małych przekazli samorządom. Ale te wszystkie duże dworce dalej należą do PKP - nawet katowicki jest teoretycznie własnością PKP, za niecałe 30 lat nawet rzeczywiście będzie ich Twisted Evil

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 27-10-2012, 23:56    Odpowiedz z cytatem

Very Happy
No nie ma dworca PKP tylko jest dworzec kolejowy. Naprawdę śmieszą mnie ludzie którzy czytają gazety i na podstawie tego co mówią ludzie ślepo wierzą i ślepo krytykują lub chwalą PKP(które nie istnieje, jest PKP S.A ale żadna gazeta jeszcze nie użyła tego sformułowania po to żeby porządnie dokopać kolei, tylko zawsze PKP, a nazwa Przewozy Regionalne pojawia się tylko w niszowych gazetkach lokalnych ale rzadko, w brukowcach wcale, tylko to by było nielogiczne, że małe gazety pomawiają i się nie boją a duże mają kasę ale nie chcą pozwów) - a ja mówię że PKP znaczy Pół Kilo Pomidorów i co? Nie dogadamy się.

Dzień dobry!
Dzień dobry, co podać.
PKP proszę.
Że co?
No Pół kilo pomidorów.
Aaa...A ja myślałam że bilet Przewozów Regionalnych...

Very Happy

Ale ja myślę że media celowo robią podpuchę z PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 28-10-2012, 01:32    Odpowiedz z cytatem

Ty tak poważnie? Widzisz różnicę między PKP a PKP S.A.? Ja nie. Nikt w potocznej mowie nie używa sþółek akcyjnych, cywilnych, z ograniczoną odpowiedzialnością etc. Bo po co? W dodatku w tym przypadku jest to nazwa handlowa, której wszyscy używają. W jakiej sieci masz telefon?
W Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o? A może w Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o.? Czy też w Polkomtelu Sp. z o.o.? Albo w P4 Sp. z o.o?
A dworzec jest czyj? Nie PKP właśnie? Skoro PKP, to czy na pewno określenie "dworzec PKP" jest nieprawidłowe?

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesik56 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 28-10-2012, 06:59    Odpowiedz z cytatem

Tomasz,od 21 października poc 311 kursuje na jedną EN57 w 6 i 7.a 30410 jedzie z krakowa EN57 +71 i w Trzebinii odłaczają EN71 do której dołaczana jest EN57,która stoi w Trzebinii od wieczora od regio z Katowic.po co taka kombinacja nikt nie wie,skoro mają gotowy skład 30410 i puścic go z powrotem na 311 aten EN57 od Katowic do Oświęcimia.ludzi przesadzić w Trzebinii z 30410
Przecież są relacje np.Leszno-Szcecin,Wrocław-Toruń,to dlaczego nie może być katowice-Tranów jak to ktoś wyżej napisał
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-10-2012, 10:43   

PR Krakow i nie tylko on ma awersje do bezposrednich relacji. A mozna by tyle fajnych bezposrednich pociagow uruchomic ze wspomne tylko Oswiecim-Tarnów, Katowice-Krynica, Rzeszów-Zakopane, Kielce-Oświęcim....
Powrót do góry

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 28-10-2012, 10:55    Odpowiedz z cytatem

Ale te bezpośrednie relacje są znacznie bardziej skomplikowane w przeprowadzeniu. Każda taka relacja wymaga zgody kilku sejmików wojewódzkich, pisemnych umów między marszałkami...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesik56 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 28-10-2012, 11:32    Odpowiedz z cytatem

jackii, ale w Wielkopolsce i województwach ościennych się da,prznajmniej niema problemu,ze skomukowaniami
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 28-10-2012, 13:08    Odpowiedz z cytatem

Skomunikowanie to co innego. Tak samo ukryta relacja w obrębie PR - wówczas łączą w całość kilka odcinków zlecanych przez poszczególne województwa. Tu w tej chwili jest nieco inna sytuacja - w Małopolsce PR są na cenzurowanym i UM niechętnie patrzy na ich propozycje. Inna sprawa, że z reguły sensownych propozycji nie mają...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 05-11-2012, 00:35    Odpowiedz z cytatem

To na co czekacie, zbierajcie podpisy, rozmawiajcie z ludźmi, zakładajcie własne partie - trzeba te absurdy zlikwidować.

Dziś w REGIO 30118 dosiadłem się do takiej ładnej pani i zaczęliśmy rozmawiać. O biletach, taryfach, opowiedziałem jej jaka jest prawda na kolei i podałem adres na nasze forum i już ona to czyta i już jedna osoba jest mądrzejsza. No a z kolei w tym samym pociągu na stacji początkowej pewna pani pytała się mnie jak zakupić bilet, czy ma iść do pierwszego przedziału(kasy nie ma, może kobita jedzie pierwszy raz pociągiem nie wiem, w Płaszowie często widze ludzi którzy mówią w kasie biednej kobicie z PKP IC że jadą pierwszy raz pociągiem).

Pomogłem obydwu ludziom, nie czekajcie aż Wam ktoś pomoże.

PS: znajomego konduktora z PR-ów który mi dzisiaj mrugnął okiem na znak że mnie poznaje : D Nie chce mi się szukać numeru ewid. jest to pracownik kasy konduktorskiej PR-ów o numerze kasy 79905.

PS: Bezcenna znajomość z pociągu naprawdę dla mnie to spotkanie z tą pasażerką która mi powiedziała że ona z Huty dojeżdża autobusem na Dworzec Polski w Krakowie Głównym i potem na WIeliczkę jedzie bo tak jest szybciej jest bezcenne. A gdy powiedziałem jej że jestem MK i robię 30km za 3,50zł PR-ami a nie za 10zł ten sam dystans MPK to zaczęła się interesować promocjami i parę promocji jej objaśniłem.

Jako że zbieram zużyte bilety kolejowe zapytałem się tej Pani(pozdrawiam jeśli ona to czyta)czy da mi za darmo zużyty bilet kolejowy i pytając się wcześniej o to czy na nim wracam, Pani powiedziała z uśmiechem że wraca na tym samym bilecie(czyli coraz więcej ludzi wie o tym że można wracać na strefowym)Dałem Pani spokój, za to znalazłem zużyty kwitek we wczorajszym REGIO 215 z poprzedniego dnia gdzie ktoś w Krakowie Głównym z kasie PKP IC dokonał płatności kartą, ciekawe dlaczego tego papierka nie uprzątnęli skoro na blankiecie pisze że około po 22 poprzedniego dnia został on wydany w Krakowie, a on leżał w EN57-1806 który startował rano z Krakowa Głównego? Ciekawe dlaczego Panie sprzątające zostawiły te kwitki, ciekawe.

Wrzucę go w najbliższym czasie na sendspace.com i udostępnię go publicznie na Forum jako dowód w stosownym temacie.

Życie jest kolej - powoli zmierza do dobrego celu.Very Happy Szczere ale prawdziwe niestety, szkoda że jest tak niewiel ludzi świadomych swoich praw.

PS: Dziękuję za poprawienie tych jednostek co są łączone w Trzebini. Przyznam się że o 6:00 rano człowiekowi zamykają się oczy i nie rozróżnia EN71 od EN57 : )

PS: Jackii jak chcesz się przekonać czy ja to mówię na poważnie to zapraszam do REGIO i sobie pogadamy. Bo wiesz masz rację że wszystko można napisać w Internecie, ale jak chcesz mieć 100% pewność to się spotkajmy ale tylko i wyłącznie gdzieś w woj. Małopolskim i Śląskim. No chyba się mnie nie boisz nie? A nie pisz postu niezgodnego z Regulaminem Infokolej(rozdział 2 punkt 2.7 przeczytaj sobie w Regulaminie).

Zaznaczam że jeżdżę nie tylko REGIO 315 ale jak chcesz się w nim spotkać to zapraszam - może dwa EN71 w końcu wypełnią się po brzegi i PR zyska sporo kasy z biletów : ) A Pan Marek Sowa się ucieszy bo zaoszczędzi pieniądza na dotacji czyż nie?

[ Dodano: 29-10-2012, 23:57 ]
REGIO 4326 po skończeniu biegu przechodzi w REGIO 215 a następnie w REGIO 30118 Very Happy

[ Dodano: 30-10-2012, 00:04 ]
Na stacji Wieliczka Rynek-Kopalnia jedyny tor przy peronie pierwszym to tor 1a, ciekawe gdzie jest tor 1b... Taka mała ciekawostka.

Dziś jechałem 30316 ludzi mało EN71-011.
IR Galicja dziś na EN57-970(strasznie pomalowany, zgaszone światło w całym składzie)+EN71-027 już z działającym oświetleniem.
4340 dziś EN57-877 zielone mięciuteńkie kanapy dermowe, pełno ludzi jechało na stojąco, ale jak się dobrze poszukało, to można było znaleźć miejsce do siedzenia Very Happy Do Krzeszowic siedziałem z Wietnamczykami obok, a potem przyszły emeryty i jakaś matka z dzieckiem, zrobiłem im miejsce i poszedłem na tyły, dosiadłem się do takiej jednej dziewczyny z wielkimi piersiami która piła piwo Kasztelan i jakąś książkę miłosną : ) Dużo studentów, ludzi z dredami, ale spokój i brak syfu, czyściutki skład. A tak w ogóle dredziarze na tej trasie zawsze piją piwo Perła, Kasztelan, lub Łomża, tylko pytanie czemu : ) Gadałem z jedną laską na trasie do Katowic dużo fajnych dziewczyn jeździ, coś hołota się wyniosła z tej trasy. Za to wieczorne składy Oświęcim-Trzebinia wieją nudą, wloką się niemiłosiernie i wożą powietrze, nieraz jeździ EN71 z obsługą Kraków Płaszów na pokładzie, ale ten o 15:54 z Libiąża to na nim Sucha Beskidzka jeździ.

Dziś Orlik EN71-010 dużo ludzi za Trzebinią w stronę Częstochowy.
3440 średnio zapełniony - EN57-2025
30130 dziś na EN71-031, średnie zapełnienie.
30128 EN71 ale nie wiem jaki numer, mało ludzi.

W Trzebini w poczekalni 2 żuli którzy się wkurzali wtedy kiedy się nie zamknęło drzwi do poczekalni. W ogóle w Trzebini 2 szyby w drzwiach wybito, wszędzie ponaklejane naklejki z numerem tel. do SOK, z zakazem palenia papierosów, smród od żuli niemiłosierny, widziałem jak kasę zamykali dzisiaj Very Happy.

Wieczorem Wieliczka z Trzebini jest podstawiana w Trzebini na peron 1 i z tego peronu rozpoczyna bieg, także można robić ciekawe zdjęcia : ).

Z daleka widziałem że na peronie 4 odstawiony stoi jakiś EN57. Pełno studentów dziś ogólnie przejeżdżało przez Trzebinię : )

[ Dodano: 05-11-2012, 14:15 ]
Wczoraj w REGIO 30116 kondi numer 16122
Dziś w Regio 215 i 30118 jechał kondi numer 16630.

Około 12:15 mała awaria prądu dziś w Krakowie Głównym - W EN71-036 co wtedy jechał do Rzeszowa słabo się świeciło światło i wszystkie odbieraki prądu zostały spuszczone(to samo w 30118 EN57-635).

Dziś w REGIO 315 EN71-025+EN71-011 ten EN71-011 wczoraj jechał jako 30316 i musiał przyjechać najpierw jako 30321, potem jako 30210(pierwsza Wieliczka)i wrócić na przegląd jako 210. Zna ktoś dalej obieg? Very Happy

30220 jeździ na EN71
30432 też jeździ na EN71. : )

[ Dodano: 05-11-2012, 14:16 ]
Wczoraj tzn.04.11.2012 : )

[ Dodano: 05-11-2012, 14:19 ]
W regio 4340 04 listopada ta pani czytała książkę "Miłość Peonii" Lisa See napisała tą książkę, ciekawe jak ona smakuje ta książka z piwem kasztelan : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 05-11-2012, 16:54    Odpowiedz z cytatem

Tomasz już dawno miałem to napisać :
Sposób łączenia przez ciebie piekna kolei i kobiet, bajerka a jednocześnie rzeczowośc i skrupulatność zasługuje na najwyższe UZNANIE!!!
Czasami ruszam do Krynicy do Kryniczanina, kiedy pociąg turkoce otwieram piwko i cały świat pieknieje-jak bedziesz się chciał dołączyć to pisz na priva!!!
Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 11-11-2012, 00:15    Odpowiedz z cytatem

Bardi szkoda że tak jest mało miłośniczek kolei w Małopolsce.

09.11.2012.

Widziany o 10:25 towarowy ciągnięty przez ET42 994.
R30116 EN57-694 dużo ludzi, na tyłach korytarze wypełnione do pełna, z przodu nieco luźniej, ludzi więcej niż w (D).

R315 EN71-028+EN71-005 odwrotnie proporcjonalna duża ilość ludzi.

W Płaszowie widziane manewrujące EP09-39 i EP09-45 a także EN77-005 Tischner zmierzający do Zakopca.
Widziany też EU 07-446 oraz świętokrzyski ED72A004.
EN57-1218 odstawiony był przed południem w Płaszowie.
EP09-003 dziś prowadziła TLK Warmię(na popychu oczywiście któraś z chrzanowskich SM42, później przed odjazdem odłączyli ją).
EP09-043 odstawiony w Płaszowie przechodził napr. rew 11.12.06 w Gliwicach. (tak na nim pisało)
R15 dziś na 1282 ludzi bardzo dużo, od jakiegoś czasu jeździ slowy EN57 zamiast 2EN57. Być może EN57 jest w 5,6,7. W pozostałe dni jeździ 2 EN57.

EP09-003 miał napisane napr. ew. 11.04.18 nie wiem co to znaczy.

EP07-077 albo EU07(ale raczej EP07 bo nie była zielona)podwiozła do Płaszowa jakiegoś spóźnionego kolejarza PKP IC Very Happy. Jechała luzem.

TLK Warmia dziś EP09-003+2+2+1 srebrna +1+2 srebrna+2+2 rower+sm42 jakaś na popychu.

EN57-1806 dziś jechał jako R215 i R30118
Z Wieliczki do Krakowa Gł na R30118 jechał kondi o numerze 16631
Za Krakowem Głównym jechał kondi o numerze 16049
Obsługa na 30118 bardzo dobra, bez zastrzeżeń.
Na 30116 brak rewizorów dziś.
Koło 12 widziany w Płaszowie EN77-004 Nikifor do Zakopca.
W Płaszowie widziałem dziś EN57-1792 kielecki,odstawiony.

A w Krakowie Główny o 12:20 widziałem pociąg KŚ z napisem "TECHNICZNY".
Jechał skład chyba 33WE007F z daleka było słabo widać, w środku 10 kolejarzy.

Wczoraj i dziś na KGZ widziałem z 5 wagonów TLK z naklejonymi na szybie błękitnymi kartkami z napisem: "Radio Maryja" i numerami "810", "809", "808".

EN57-855 dziś widziany jak jechał do Sędziszowa jakoś jakiś Regio.
Mało dziewczyn, dużo dziadków i małolatów. Myślałem że nie będzie żadnych lasek, a tu z nienacka dosiadły się takie dwie - każda ze skórzaną brązową torbą jedna taka czarnulka, wysoka z pomarańczowymi paznokciami, i słuchawkami od Nokii Very Happy i druga dość skąpo ubrana jak na dzisiejszą pogodę, pytały się czy mogą się dosiąść Very Happy. A potem gadałem z jednym gostkiem co siedział bidny na ziemi na korytarzu, żeby zajął moje miejsce bo wysiadam, to mi podziękował.

W niedzielę, pon albo wtorek planuję przed południem rano jakiś wypad na 6-godzinnym także na razie znikam z R315 a potem wybieram się w chrzanowskie i tam będę się kręcił przez jakiś czas.

[ Dodano: 12-11-2012, 15:15 ]
11. 11.2012.

R315 kondi 16024 bardzo uprzejmy, podziękował mi za rozmowę, gadaliśmy o kasie biletowej 831 w Krakowie Łobzowie na co on powiedział że w niedzielę kasa jest nieczynna (pół żartem pół serio) po to żeby sobie pasażerowie gadali z obsługą i podziękował mi za rozmowę że to jedna z przyjemności jak się jeździ pociągami. ja jestem ogólnie mile zaskoczony tym że ktoś się cieszy że jadę R315 : ) Ten pociąg zaczyna zbliżać ludzi, zauważyłem że do Krakowa Głównego dojeżdża z 40 osób, a za Krakowem Głównym jedzie 3 osoby, z czego 2 wysiadają w Krakowie Zabłociu, a dalej jadę sam zwykle(nie licząc obsługi nie mam tu na myśli kolejarzy "luzem").

Drugi konduktor jak mnie zobaczył jak się przesiadałem w R315 w Krakowie Głównym z EN71-028+EN71-001 chyba (numer pierwszej jednostki mi wyleciał z głowy)to się tak na mnie dziwnie patrzył, a potem przyszedł i się zapytał dokąd jadę(za pewne pomyślał że chciałem zrobić przesiadkę na R15 lub R215)to ja mu powiedziałem że do Płaszowa jadę. To poszedł i nawet nie sprawdził mi biletu : ) Szkoda że konduktorzy lubią ze mną gadać MK-olem a już trudno im przychodzi rozmowa z szarym pasażerem który w tym całym kolejowym bajzlu się nie orientuje...

R215 16649 konduktor - bardzo dobra obsługa. Taki sam konduktor w R30118. Dwa egzemplarze takiej gazetki PR-ów która jest reklamowana na stronie PR-ów z Ewą Farną na okładce zakosiłem : ) Czytałem i ogólnie gazetka dobra do MK-ola i podróżnika, ogólnie ludzie "szarzy" tego nie czytają i te gazetki robiły i robią obiegi Wieiczka-Oświęcim bez biletu Very Happy.

EU07 516 na ex Tatry wczoraj.
R15 wczoraj jechała na ni EN57 -866
Widziany wczoraj w Płaszowie ED72a004(kielecki) odstawiony oraz manewrująca SM42-1077.
W Płaszowie stał na odstawczych EN71-016 co miał napisane "Rzeszów" który później został połączony z EN71-001.
Z kolei do Rzeszowa co jedzie REGIO o 12:26 z Krk Gł jechał wczoraj na EN57-942+EN71-015.
Do Zakopca o 12:26 EN77 Pawie Pióro(EN77-001).


12.11.2012
R315 EN71-028+EN71-036
R215 --> R30118 EN57-866 konduktor 16638. Bardzo dobra obsługa, aczkolwiek kondi niezbyt rozmowny. Ale rozmowa to taki powiedzmy sobie dodatek, Regulamin PR nie mówi o tym że jest obowiązkowa Very Happy. Jakaś studentka ze mną jechała a później facet się jakiś dosiadł a potem w Krakowie Głównym standardowo, dzieciaki, emeryci, szarzy ludzie i studentki : )

PS: Zapomniałem dodać że wczoraj na R30118 dosiadli się do mnie najprawdopodobniej cyganie. Nie zwracałem na nich uwagi, założyłem sobie słuchawki i puściłem muzyczkę, dali mi spokój.

A co do ilości pasażerów to powiem tak:

Kraków-Tarnów 1 jednostka EN57 po za szczytami zupełnie wystarcza, w szczytach (dojazd wyjazd z pracy, przyjazd, odjazd studentów)2 EN57 lub EN57+EN71 jest do pełna napchany.

Kraków-Wieliczka - EN71 są zdecydowanie za duże, EN57 są mizernie wypełnione, za wyjątkiem szczytów(patrz tekst o 2 linijki wyżej).
Kraków-Oświęcim - źle dobrane obiegi, EN71 są dane na takich pociągach że są spore luzy, w pozostałych ludzie jadą jak sardynki w EN57 - ale w szczycie przewozów do pracy EN71 jest dobrym rozwiązaniem ale w R311 powinny jechać 2 EN57 a nie EN57+EN71.

Co do pasażerów powiem tak - Kraków-Katowice przed podróżą zalecałbym totalny luz, rozłożyć się na kanapach pociągowych na luzaka - odstrasza to dresów i palaczy szlugów. Jeśli natomiast jedziesz z rozszczeniową postaw, siedzisz sztywno, nie zachowujesz środków bezpieczeństwa, czepiasz się o pierdoły typu piwo w pociągu pite przez współpasażerów, jesteś nerwowy to przygotuj się na atak dresów, metalowców i złodziei na odcinku Katowice-Mysłowice. Gwarantuję że Ci drogi pasażerze nikt nie pomoże.

Dresy, metalowcy i rasta to są spoko ludzie aczkolwiek z nimi trzeba troszkę inaczej rozmawiać, natomiast jeśli pasażerze nie jesteś rozmowny siadaj z przodu i zachowuj się spokojnie jeśli nie chce dostać.

Kraków-Tarnów raczej spokój, aczkolwiek często ciężko znaleźć miejsce siedzące, obsługa z Tarnowa to takie wąsate dziadki nieraz że szok.
Kraków-Wieliczka - idealna trasa jeśli ktoś chce sobie posłuchać stukotu kół, trzaskania podkładów i ogólnie wielkich huków przy otwartych drzwiach silnikowego przedziału EN57-xxxx(wstawić numer plastika) lub EN71-036. Dużo Anglików, którzy wysiadają w Wieliczce Park zamiast w Wieliczce Kopalnia(nieraz widziałem drastyczne sceny typu hamulec bezpieczeństwa zaciągnięty, drzwi otwarte awaryjnie, ale od jakiegoś czasu obsługa chodzi po składzie i mówi stacje, ale nie jest to reguła. Raz Anglicy byli nieźle rozbawieni jak 2 współtowarzyszy podróży wysiadło w Wieliczce Park, drzwi się zamknęły a pociąg ruszył dalej(pociąg zatrzymał się 100m dalej Very Happy).

Ogólnie z Polakami ciężko pogadać z R215(za to inaczej jest w R30118 ten sam skład). Widywane w składzie Rosjanki, Czeski, Argentynki, Angielki i Hiszpanki. Jestem w szoku jeśli chodzi o ich otwartość - wczoraj wysiadłem z R215 na końcowej stacji i taka Hiszpanka się po prostu tak bezinteresownie do mnie uśmiechnęła - to było takie piękne, uroda jej troszkę mi nie odpowiadała - wolę bardziej Słowianki : ). Ale bardzo mi poprawiła humor.

Notorycznie przy wysiadce z R215 gadam z Anglikami mówiąc: "Wieliczka end station" często Anglicy nie wysiadają na końcowej stacji i trzeba trochę im pomóc : ) Ale zawsze bardzo dziękują, i cieszą się widząc Szyb Daniłowicza i obracające się kółeczka - wiedzą że Salt Mine Wieliczka już jest blisko... : )

Abstrahując od ilości ludzi a nawiązując do obiegów składów to powiem że w obiegach Kraków-Tarnów i Kraków-Katowice obiegi są tak ułożone, żeby przyjazdy studentów odbywały się w jak najdłuższych składach(dlatego np. R15 jeździ od pon do czw na 2 EN57 a w pozostałe dni 1 EN57, natomiast R123 jeździ w nd na EN57+EN71 które potem wracają jako wieczony któryś REGIO z Rzeszowa do Krakowa).

Niestety pociąg 4340 który w nd jest notorycznie przepełniony codziennie jeździ na EN57 katowickim - zupełnie bez sensu. Miny Wietnamczyków robiące miejsca emerytom - bezcenne : )

To tyle w tym temacie opuszczam Krakowskie i przenoszę się w okolice Chrzanowa, nie będzie mnie jakoś do końca miesiąca.

[ Dodano: 13-11-2012, 21:49 ]
13.11.2012

R315 dziś EN71-001+EN71-011 z każdym dniem do Krakowa Głównego jedzie coraz więcej osób, dziś również było około 40, ale za Krakowem Zabłociem przeważnie jeżdżę sam z drużyną : ) Ale ogólnie coś się ruszyło z tym pociągiem, frekwa nieco skoczyła do góry ; )

Tu i ówdzie manewrująca EU07-234 przed wjazdem do Krakowa Głównego widziana z R315.

Gdy R315 wjeżdżał na peron 3 w Płaszowie zwolnił do 20km/h - od kilku dni panowie z PKP PLK spawają tory - pociągi się troszkę wloką jak jadą na peron 3.

Ogólnie raz jechałem kiedyś R315 i pociąg dojechał do Płaszowa i mech zapomniał otworzyć drzwi w drugiej jednostce tam gdzie sam siedziałem - adrenalina na maska, szkoda że po minucie je otworzył - pojechałbym na grupę - miny pracowników kolei byłyby bezcenne Very Happy.

EU07-516 dziś ciągnęła Ex Tatry

R15 nie zauważyłem numeru 1 jednostki ale druga dziś to był EN57-1772. Tak jak mówiłem - 1,2,3,4 R15 jeździ na dwukiblu, a pozostałe dni na solo kiblu : ).

R215 dziś EN57-2024 - jak wsiadłem w Płaszowie jechałem sam z drużyną : ) Pani konduktor 16641 prosiła o bilet(jeśli jest Very Happy). Nawiązałem rozmowę na temat ilości ludzi w tym pociągu i pani sama stwierdziła dlaczego dzisiaj jest tak mało ludzi - z reguły jeździ nim 20 ludzi z czego połowa nieraz to Anglicy. A dzisiaj ni z gruchy ni z pietruchy nikt nie pojechał - dopiero w Bieżanowie wsiadła młoda dziewczyna a bodajże o ile pamiętam w Bieżanowie Drożdżowni pewna emerytka która ze mną wysiadła na końcowej stacji : ).

R30118 ten sam skład jak wyżej - pani konduktor(ta sama jak wyżej jechała do Krakowa Głównego na służbie)się pyta po co jadę na 10 minut do Wieliczki - powiedziałem ogólnie że dużo podróżuję, różnymi środkami transportu i jestem podróżnikiem i że jadę do Chrzanowa(bo dziś jechałem na III strefę). I zaczęliśmy gadać o ciekawostkach kolejowych, pani się mnie spytała czemu nie chcę pracować na kolei Very Happy Niby pół żartem pół serio ale powiem że ta pani bardzo poprawiła mi humor(i ja chyba jej też Very Happy). Ludzi do Krakowa Głównego mało - 10 - 15 osobników.

W Krakowie Głównym wsiadł dziki tłum, ale o dziwo były dzisiaj luzy, mało ładnych pań. W moim przedziale, kolejarz luzem, jakaś starsza pani, na przeciwko mnie siedziała pani podobna do M.Środy ciągle łypiąca na mnie okiem i na moje słuchawki Very Happy która wysiadła w Trzebini : ). Za Zabierzowem wpadła taka młoda pani kanar(inna już niestety nie wiem jaki numer identyfikator ewidencji jej się zaplątał i nie było widać numeru : )). Kontrola bezproblemowa - nie wiem coś PR-y stosują nową metodę marketingową - odmładzanie obsługi - powiem że bardzo mi się to posunięcie podoba : ) Ta konduktorka była całkiem ładna - ale nie zapomnę spojrzenia pani kanar z ŚZPR którą kiedyś widziałem bodajże w pociągu Oświęcim-Katowice - takiej konduktorki nigdy więcej już na oczy nie widziałem - jest trochę podobna do tej pani na youtube w tym filmie jak z ukrytej kamery zapowiada pociągi w Gliwicach Very Happy A może to ona? : ).

Ogólnie podróż pociągiem do Krzeszowic to wielka męczarnia - pociąg za Rudawą zwalania do 20km/h i krótko przed Krzeszowicach jedzie 60km/h, ciągle hamuje i się wlecze - widoczna na twarzach pasażerów wielka dezorientacja, i wielkie zmęczenie tymi codziennymi podróżami. Aczkolwiek nic szybszego z Krzeszowic do Krakowa niestety nie ma.

Co ciekawe na odcinku Trzebinia-Oświęcim pociągi jeżdżą na ogół szybciej(z większą średnią prędkością)i trasa jest dużo ciekawsza - trochę zieleni, węgla na torach za Trzebinią w stronę Chrzanowa(kradzież węgla), tu i ówdzie bloki os. Północ w Chrzanowie, dworzec Fablok gdzie dzisiaj wysiadłem. Dużo ciekawsza trasa niż Kraków-Krzeszowice, dużo bardziej urozmaicona.

Wracając do R30118 to jadąc nim dziś zauważyłem w EN57-2024 uszkodzoną toaletę - a dokładnie zamykanie toalety - nieco miałem głupią minę gdy ciągnąłem za klamkę toalety a ta się otworzyła i ukazał się kondi załatwiający swoje potrzeby fizjologiczne...no cóż okazało się potem że tą toaletę da się zamknąć tylko na klamkę, na zamek dodatkowy się nie dało, no cóż kłopotliwa sytuacja szybko się wyjaśniła.

Na stacji Dulowa wycinka drzew koło budynku stacyjnego - a w Krakowie Łobzowie masa zgnitych podkładów torowych na peronie gdzie zatrzymują się pociągi widmo dla złomiarzy Very Happy.

Potem wysiadając w Chrzanowie i udając się na piechotę do Libiąża spostrzegłem w lesie między Chrzanowem a Libiążem bieliznę damską porzuconą koło drogi asfaltowej - świadczy to o tym że nocami jeżdżą gwałciciele drogą 933 w ogóle masa rejestracji aut to są samochody ze Śląska - nie polecam w tamtym terenie wypraw autostopem.

Dobra koniec tych wypocin niech coś inni też tu naskrobią : )

[ Dodano: 13-11-2012, 21:52 ]
Zapomniałem dodać że dziś w którejś Wieliczce wsiadł taki facet z wielkim aparatem dużo gadając na cały głos - no a Krakowem Zabłociem w R30118 widziałem przez okno MK który fotki cykał : )

[ Dodano: 16-11-2012, 09:44 ]
16 listopada 2012

Godzina 6:50 na stacji Libiąż szykuje się do manewrowania SM42 391 Śląsko-Dąbrowski zakład PKP Cargo. Stoi przy budynku stacyjnym co ciekawe tor na który jest założona wykolejnica, jest przejezdny a wykolejnica jest otwierana wtedy kiedy pociąg ma przejechać - lekka i łatwa do zdarcia butem rdza na szynach świadczy o tym że ten tor jest używany.

R 30430 obsługa Nowy Sącz jak zwykle konduktor na tyłach, musiałem lecieć na tyły kupować bilet, sprzedaż bez najmniejszych problemów dziś : ) Numer ewid. 16536. Ludzi z około 10, w Chrzanowie się taki gość dosiadł, a za Chrzanowem Śródmieście ludzi z 90% : ) Jakiś dziadek mówił że jechał ostatnio o 19:48 i mówi że naprawdę jechało dużo ludzi, gadał na cały przedział z jakąś babką lat 40 : ) Jedna laska przytulająca się do swojego chłopa, zawsze jak jeżdżę rano na tej trasie to nie mogę trafić na przedział z laskami a nie chce mi się łazić po pociągu bo mi się nie chce o tej godzinie. Skład EN71-013

30313 - ludzi mało EN57-866\
30218 EN57 1074 pełny skład widziany w Trzebini.
ET22 955 z cysternami widziany w Trzebini - zatrzymał się na chwilę na peronie drugim po czym udał się w dalszą drogę. Nie wiem jaki zakład patrzyłem z okien poczekalni i nie chciało mi się stać na mrozie Razz

30110 dziś EN71-025 dwójka gapowiczy z gimnazjum - ludzi około 10, siedziałem z taką laską sam w przedziale, ona widząc moje ptasie mleczko które sobie zajadałem patrzyła na mnie nie ufnie ale przed Libiążem oparła się o zagłówek myśląc za pewne o łóżku Very Happy

Konduktorka z tego składu miała odwrócony identyfikator - obsługa bez problemów.

Wysiadłem w Libiążu ludzi malutko pojechało dalej no ale cóż - wczesna pora i mrozik nie zachęca ludzi do ruszania tyłka z domu Very Happy.

30412 dziś EN71-016 ludzi tak ze 20 tłumów nie ma.

Wyczaiłem taką prawidłowość: pociągi Regio 301xx obsługa Kraków Płaszów. 302xxx Tarnów ale jest 30430 i na nim jeździ też Tarnów. 303xx Sucha Beskidzka a 304xx Nowy Sącz. Wydaje mi się że konduktorzy z Krakowa Płaszowa jeżdżą do Oświęcimia przez Trzebinię, a wracają luzem albo przez Skawinę, natomiast reszta drużyn na odwrót przeważnie, jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi : )

[ Dodano: 16-11-2012, 09:49 ]
PS2: Pani w kasie Trzebinia dzisiaj dużo spokojniesza, ale też taka żwawa - wskazane jest przed kupnem biletu zapukać w szybkę - od razu przyleci go sprzedać bo ona się tam chowa po kantorkach z fajką Very Happy. Wydaje mi się że chyba nie miałem racji z tym alkoholem, w dodatku ona ma akcent góralski - pewnie pracowała w drużynach w Suchej i ją tu przysłali, kupiłem bilecik bez najmniejszych problemów, ludzie też zadowoleni, chyba jednak za bardzo wierzę w niektóre teorie spiskowe na Infokolej odnośnie pijanych kolejarzy a może w Małopolskim jest po prostu bardzo spokojnie,albo ja mam szczęście nie wiem.

W Trzebini w poczekalni, laski i zwykli ludzie miny tęgie - ludzie myślą o łóżku co chwilę spozierając na gościa który siedział obok mnie który bardzo głośno słuchał zespołu Peja Very Happy A ludzie się też tak patrzyli na mnie dziwnie - kto o 8 rano kupuje ptasie mleczko i go zajada w trakcie podróży jak powinien (według nich)kupić pepsi albo Lays'y? No cóż nic sobie z tych min tych szaraków kolejowych nie robiłem Very Happy

Pozdrawiam z Libiąża.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

grzesik56 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 16-11-2012, 09:55    Odpowiedz z cytatem

30110 wczoraj jechałem.A tak z ciekawosci-nie obraź się,nie robisz nic innego jak tylko jeździsz pociągami.Ile masz lat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 16-11-2012, 10:02    Odpowiedz z cytatem

Napisałem Ci na PW przeczytaj sobie : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-11-2012, 14:27   

Spadek frekwencji w R (juz nie IR) Nikifor został naocznie stwierdzony. Dzis mimo piatku nie wiem czy bylo 100% zapelnienia, mowie o rel. Krakow-Krynica. Od N. Sacza na składzie pojedyncze osoby, podobnie jak w Nikiforze w druga strone (widziany takze w Nowym Saczu) Sad Jednak sporo osob jezdzilo do Warszawy i teraz to widac...

Nie wiem czy jest sens puszczac przyspieszonego pociagu z Krynicy do Krakowa w srodku dnia. Poki co wyglada na to ze na odc. Krynica-Tarnow jest pustawy. Przyspieszyc powinno sie Jaworzyne, ktora od nowego rozkladu jazdy pojedzie w nieco dogodniejszej porze (17.09 z Nowego Sacza). A tak w ogole to obieg powinien wygladac tak, ze jednostka (najlepiej EN77) z Jaworzyny rano przechodzi na Nikifora, a z Nikifora na popołudniową Jaworzyne. Wtedy nie trzebaby nocowac jednostki w Krynicy - to sa koszty.
Powrót do góry

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 16-11-2012, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Spadek ilości ludzi może też wynikać z tego że jest 1 bezpośrednie połączenie Kraków-Krynica że staje w każdej pipidówie za przeproszeniem, a w drugą stronę są dwa bezpośrednie które się wszędzie zatrzymują.

Co to za oferta jak w jedną stronę można dojechać nieraz bez przesiadki a wracać można tylko z przesiadką? Niestety ludzie panicznie boją się przesiadek, trzeba by na dworcu napisać że pociągi czekają na siebie.

[ Dodano: 18-11-2012, 08:24 ]
17.11.2012

30321 - EN71-016 15 ludzi na pokładzie, za Libiążem muchy jadą.
Bardzo miła obsługa.

[ Dodano: 18-11-2012, 16:10 ]
18 listopada 2012

30120 - dziś EN71-011. Jechałem na tyłach z rowerem od Krakowa Łobzowa do Libiąża. Konduktor sucho-beskidzki z numerem 16755 bardzo dobrze sprzedał bilet(nie musiałem iść na przody)obeznany w przepisach, bardzo poważny i skupiony nad swoim terminalem : )

W "imprezowym" dziś para całujących się i przytulających studentów(dziewczyna widać było bardzo wyluzowana, patrzyła się na mnie taka zadowolona jakby chciała powiedzieć dobrze Ci tak że mam swojego chłopaka a nie jestem twoją dziewczyną Very Happy) Studenci jechali z rowerkiem i wysiedli w Krzeszowicach.

Jechał też z nami młody gościu tak koło 30 lat bardzo się zawzięcie uczył na prawo jazdy(było widać że w jego książce jest duża ilość znaków drogowych). Wysiadł ze mną w Libiążu a przed Trzebinią zapytał się czy może zapalić szluga Very Happy Ja na to mówię, pal brachu ile wlezie to nie bus tylko pociąg Very Happy Na to gość się zaśmiał i powiedział że busami nie jeździ i że mało pali, po czym otworzył okno i kurzył tak, żeby dym leciał przez okno a akurat tak wiało że nic nie było czuć i potem jak pozamykał okno to już było tak jakby w ogóle nie palił : ) Zgasił szluga przed Trzebinią bowiem Policja dziś stała przed dworcem w Trzebini. Widziałem jak kogoś tam spisywali, trochę przytrzymali Hetmana przy peronie drugim, może jakaś awantura w pociągu ktoś coś wie więcej? 30120 dziś odjechał z peronu 3 w Trzebini. Nie wiem czy to jest standard ale bardzo często w Trzebini "bawią się" w nastawni i składy z Oświęcimia i do stawiane są raz na 2 a raz na 3 peron, często nic nie jedzie z 2 peronu.

Koło 10,11 widziałem jadąc na rowerze w Trzebini EN57-1723 z napisem "Katowice" na peronie 3 w Trzebini, to pewnie jeden z ogryzków Trzebinia-Katowice no bezpośrednie składy z Katowic zatrzymują się na peronie 2, a wieczorna Wieliczka która zaczyna bieg w Trzebini "jest stawiana" na peronie 1 przy budynku stacyjnym, także wyczaiłem można przyjść zdjęcie ładne zrobić : ) EN57 przy budynku stacyjnym rzadki okaz Very Happy.

30120 ludzi na oko mniej niż zwykle ale to niedziela, kto jedzie w południe do Oświęcimia w niedzielę oprócz zagranicznych turystów i studentów do Krzeszowic? Taki muchowóz w ciągu dnia, w inne dni jeździ naładowany dość dobrze.

PS: Gość wysiadł w Libiążu w ogóle bardzo uprzejmy, mówił do mnie przez "Ty" Very Happy A konduktor przez "Pan" Very Happy No to już jest informacja zwrotna, ktoś do mnie mówi przez "Pan" większe prawdopodobieństwo że się będzie bał w pociągu, a to jest ważne moim zdaniem zwracać na to uwagę bowiem w nocnych to różnie bywa.

Ten gość musiał chodzić do konkurencyjnej niż ja szkoły jazdy(ja robię prawko z Libiąża)bo inny podręcznik do nauki miał : D

[ Dodano: 21-11-2012, 19:36 ]
20 listopada 2012.

30214 - EN71-013 pojedyncze osobniki z wielkimi plecakami dojechały ze mną do Trzebini - dalej nie wiem ile ludzi jechało, pewnie więcej, obsługa Kraków Płaszów, taka siwa miła pani : ) Nr. ewid. 16050

Odcinek Oświęcim-Trzebinia na tym pociągu - idealny pociąg na samotnicze delektowanie się stukotem kół, trzaskiem podkładów torowych, miekością kanap pociągowych, błyskami ciągle gasnących świetlówek i trzaskiem otwierających się drzwi przedziału silnikowego : )

30128 - EN57-2021 SPOT. Studentki wysiadły w Chrzanowie, dalej jakieś chłopy po 50 lat jechały, jakieś małżeństwo z dziećmi, ale ilość ludzi nie najgorsza - 20-30 ludzi około. W pierwszym przedziale rzeczy konduktora zostawione i leżały, konduktor siedział z maszynistą w kabinie i nikt nie ukradł sprzętu konduktorowi. : )

21 listopada 2012

30118 - EN71-031 obsługa Kraków Pł numer ewid. 16227 - bardzo miła i fachowa obsługa, taki młody konduktor koło 30-tki bez zbędnego gadania : )

Ludzi około 20, za Libiążem przed Oświęcimiem około 10 ludzi, bardzo wygodny skład, na tyłach chłop rozwalony na cały przedział Very Happy.

30226 - ten sam skład - ludzi około 10, w Chełmku wysiadło troszkę osobników, do Libiąża dojechało 5 osobników, dalej nie wiem jak było, wsiadła jedna kobita w Libiążu, a wysiadłem : ) Ten sam konduktor - moje przyjechanie na 10 minut do Oświęcimia nie zrobiło na nim większego wrażenia Very Happy

Kurcze 28 listopada mam egzamin na prawko - a mówię przejazd pociągiem to jest najlepsza metoda na zwiększenie optymizmu przed zdaniem prawka : )

[ Dodano: 22-11-2012, 08:33 ]
22 listopada 2012

30216 - mało ludzi tyrkocąca sprzężarka która w poczucie strachu wprawia starsze dziadki EN71-013, ciepło w składzie, obsługa Płaszów, kontroli do Trzebini brak, dalej nie wiem.

30110 - obsługa Tarnów - EN71-016 - też cieplutko, ale w silnikowym lodówka. Za Chrzanowem skład fajnie podrzucał - normalnie huśtawka : ) Kontroli biletów za Trzebinią nie ma.

To jest tak - jak jedzie obsługa Tarnów, Nowy Sącz to kontrola jest od razu a potem do końca trasy jej nie ma chyba że trafi się na pracusia konduktora : ) No a jak jedzie Płaszów to konduktorzy znają trasę 93 i czekają aż za Trzebinią przyjdzie tłumek i dopiero robią kontrolę. W 90% składów tak jest, ale nie polecam jeżdżenia na gapę - trafi się wtedy na uzbrojonych po zęby panów SOK niezbyt chętnych na rozmowę na temat kółeczek i obiegów kolejowych Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 89 z 98 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 96, 97, 98  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl