Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 87, 88, 89  Następny
Dokąd jeszcze interREGIO?
Autor Wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 01-08-2009, 20:03    Odpowiedz z cytatem

Popieram Pitagoras popieram

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 03-08-2009, 18:20    Odpowiedz z cytatem

Wybijcie sobie te wszystkie pomysły z głowy. Jezeli PR wprowadzi IR to tylko ewntualnie Warszawa Katowice , CMK lub przez Częstochowe. Przyjrzyjcie sie siatce dotychczasowych połączen. Jest ona tak ustawiona aby wybierać najlepsze rodzynki z ciasta, a wiec Warszawa-Łodz, warszawa -krakow, warszawa- poznan warszawa- bialystok, wroclaw krakow itd. Można jeszcze znalezc kilka lini, gdzie byloby to opłacalne. Ale do olkusza, hajnowki, gorzowa,czy nawet do jel. góry czy zamościa to sie napewno nie zdecyduja. A kto bedzie do tych połaczen doplacał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pitagoras23 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: 03-08-2009, 19:16    Odpowiedz z cytatem

A co sądzisz o Ostrowie? Też uważasz, że to dziura, przez którą nic nie powinno jeździć? Gdyby nie posłowie w latach 90-tych to właśnie Ostrów, a nie Leszno i miasta na tamtej linii, było by ważne.
Jeżeli tak proponujesz te IR to dlaczego nie ma np. połączenia Łodzi i Wrocławia dwóch prężnie rozwijających się miast.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 03-08-2009, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jeżeli tak proponujesz te IR to dlaczego nie ma np. połączenia Łodzi i Wrocławia dwóch prężnie rozwijających się miast.

No wlasnie dlaczego nie ma?, widocznie sie nie kalkuluje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pitagoras23 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: 03-08-2009, 20:51    Odpowiedz z cytatem

Pewnie ktoś mi powie, że naiwny jestem, ale jak PKP PR czy IC nie widzi potencjału tej linii, niegdyś najważniejszej w kraju, po której jeździły pociągi do Drezna, Pragi, Frankfurtu, Moskwy etc. Wracając do czasów współczesnych, zapełnienie "Sudetów", "Prosny" i pociągów osobowych szczególnie ze strony Łodzi jest tak duże, że głównie w piątki popołudniu nie ma gdzie szpilki włożyć.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

l.kmita Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2009
Skąd: Olkusz

PostWysłany: 04-08-2009, 08:19    Odpowiedz z cytatem

Rysio - z przykrością muszę stwierdzić, że nie masz racji.
Pociąg IR przez Olkusz, Kozłów, CMK byłby prawdziwym hitem.

Po pierwsze dzięki temu, że jeździ teraz Kordecki pasażerowie są przyzwyczajeni do pociągu na trasie Gliwice-Olkusz-Warszawa. A więc już na starcie pociąg miałby pasażerów. Sądzę że średnio ok 120-150 na składzie.

Po drugie dzięki niższej cenie od pośpiesznych PKP Intercity, InterRegio miałoby więcej pasażerów m.in. studentów, którzy licza się z ceną za przejazd.

Po trzecie, dzięki skomunikowaniu i połączeniu (2 pociągów w 1) z pociągiem IR jadącym do i z Krakowa/Warszawy na stacji Kozłów uruchomienie tego połączenia byłoby dużo tańsze - bardziej opłacalne dla PKP PR.

Po czwarte, czas przejazdu z Katowic do Warszawy p. Olkusz wynosiłby ok 4 godzin.czyli mniej więcej tyle samo co zwykły pospieszny kursujący przez Częstochowę. Cena za przejazd IR byłaby jednak tańsza, więc byłoby i więcej pasażerów.

Po piąte, obecny TLK Kordecki ma dobry czas odjazdu z Katowic - tj. 5.16. Dla osób, których nie stać na IC lub EX jest idealnym wyjściem. W tych godzinach bowiem są praktycznie same drogie EX/IC.

Gdyby więc InterRegio "przejęło" pasażerów po likwidowanym Kordeckim sukces tego połączenia murowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 04-08-2009, 08:38    Odpowiedz z cytatem

Tak tylko ja mam inną obawę. Żeby nie okazało się czasem, że kosztem wprowadzenia nowych IR będzie cięcie osobówek. A co myślicie o IR Częstochowa-Zakopane, czy Kraków -Jasło przez Gorlice??

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

l.kmita Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2009
Skąd: Olkusz

PostWysłany: 04-08-2009, 08:44    Odpowiedz z cytatem

celem wyjaśnienia wszystkim pomysłu łączenia składów InterRegio dodadkowa informacja :

kierunek Kraków/Katowice

obecnie kursuje: IR 13126 Warszawa Centralna odj. 18.09 --> Kraków p. Miechów
Dorzucić do tego pociągu 1 EZT (do Katowic), który byłby rozłączany w Kozłowie.
W Kozłowie dodatkowo zaplanować 1 postój handlowy + ok. 3 min na rozłączenie EZT.

kierunek Warszawa

Delikatnie przesunąć pociąg IR 31122 Kraków 7.20 --> Warszawa na odj. z Krakowa 6.30 (o 40 min.wcześniej)
IR z Katowic (za obecnego Kordeckiego) wyjeżdżałby wtedy ze stolicy śląska o godz. 5.40 i w Kozłowie łączyłby się ok 7.40. Przyjazd do st. Warszawa ok. 10.00

nie kolidowałoby to z żadnym IC ani EX - nie blokowałoby CMK


[/u]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 04-08-2009, 08:48    Odpowiedz z cytatem

Dobre jestem za:)

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 04-08-2009, 09:23    Odpowiedz z cytatem

Kraków- Jasło nie wypaliłoby. Jeżeli już to na całej trasie do Zagórza- jak kiedyś jeździł pociąg osobowy Kraków- Zagórz. Myślę, że dla linii Bieckiej najlepszym rozwiązaniem jest łączenie relacji w pociągi dalekobierzne osobowe, tak jak u mnie zrobili pociągi Szklarska- Poznań, które cieszą się niebywałą popularnością.

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

pitagoras23 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: 04-08-2009, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Chyba się powtórzę, ale niejako chciałbym aby przez moje miasto coś z marki IR jeździło. Ja niestety nie mam takiej siły przebicia, jak niektórzy z Was na forum, dlatego prosiłbym o jakąś interwencję ws. Ostrowa.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 04-08-2009, 11:05    Odpowiedz z cytatem

l.kmita napisał/a:
Rysio - z przykrością muszę stwierdzić, że nie masz racji.
Pociąg IR przez Olkusz, Kozłów, CMK byłby prawdziwym hitem.


Nie byłby żadnym hitem! Jakby ta trasa generowała wystarczającą liczbę pasażerów, aby dany pociąg mógł się utrzymać i byś rentowny, nikt nie rezygnowałby i nie likwidował "Kordeckiego"! Ileż ten TLK jest droższy od IR? 10-15 zł? A jaki standard! Kordecki ma standard ekspresu, połowę trasy jedzie CMK i to z dobrym lokiem, cena zbliżona do pospiecha - stąd takie zainteresowanie nim wielu osób jadących na trasie Wawa - Kraków/Katowice. Ale mimo to, obłożenie tego pociągu osiąga 100% lub czasem więcej tylko w poniedziałki rano do Wawy i w piątki z powrotem, stąd moim zdaniem ten pociąg (Kordecki) winiec zostać i kursować tylko w te dni, a jeśli nie, to ROZWAŻYĆ dopiero zastąpienie go IR, ale też tylko w te dni, bo w inne po prostu się nie utrzyma, a takie jest założenie kursowania pociągów IR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 04-08-2009, 12:05    Odpowiedz z cytatem

Zycze wszystkim aby ich marzenia sie spelnily. Upieram sie jednak przy swoim. IR zostalo stworzone po to aby zabrac klientow IC i bedzie uruchomiane tylko na tych trasach, gdzie spodziewany jest zysk, a nie bedzie sie pchalo tam gdzie ten zysk jest wątpliwy. Kazdy sie cieszy ze moze przejechac do Krakowa prawie 3X taniej to nic dziwnego ze poc te maja taki popyt. Ludzie sie ciesza ze jest konkurencja. A dlaczego takiego typu konkurencji nie ma w Niemczech. Czy ktoś sobie wyobraza, ze np. na trasie z Berlina do Frankfurtu gdzie bilet kosztuje np 100 Euro, Niemcy wpuścili by przewoznika ktorego cena bylaby 30 Euro. Jestem pewny, ze nie. Takie cos mozliwe jest tylko u nas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 04-08-2009, 12:21    Odpowiedz z cytatem

rysio napisał/a:
Czy ktoś sobie wyobraza, ze np. na trasie z Berlina do Frankfurtu gdzie bilet kosztuje np 100 Euro, Niemcy wpuścili by przewoznika ktorego cena bylaby 30 Euro. Jestem pewny, ze nie.

A skąd ta pewność? DB Netz AG, czyli odpowiednik naszego PKP PLK S.A., nie może nikomu zabronić dostępu do torów. Jeśli znajdzie się niemiecki przewoźnik chcący konkurować z ICE to na pewno pojawią się tańsze pociągi. Ale póki co w Niemczech nie ma takiej potrzeby. Tam kolej pasażerska funkcjonuje perfekcyjnie i pasażer ma duży wybór za przystępną (jak na swoje zarobki) cenę. U nas dotychczasowy monopolista PKP IC tak wyśrubował ceny w expresach i IC (przy żenująco ubogiej ofercie w porównaniu do DB), że popyt na tańsze pociągi IR będzie zawsze i wszędzie.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 04-08-2009, 12:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jeśli znajdzie się niemiecki przewoźnik chcący konkurować z ICE to na pewno pojawią się tańsze pociągi. Ale póki co w Niemczech nie ma takiej potrzeby. Tam kolej pasażerska funkcjonuje perfekcyjnie i pasażer ma duży wybór za przystępną (jak na swoje zarobki) cenę. U nas dotychczasowy

To dziwne, ze taki przewoznik sie jeszcze nie znalazl. A co do cen, to sie zgadzam. Ale nie tylko pociagi sa drogie w stosunku do zarobkow. A benzyny to ile moze kupic Niemiec za srednią pensje. A ile musi przeznaczyc pensji na kupno nowego samochodu?
A na zwykle wyzywienie ile Polak musi odłozyc z pensji, a ile Niemiec? Jestesmy krajem biedniejszym niz Niemcy a chcielibysmy zyc na takim poziomie jak oni. Wiadomo, ze zarobki mamy nasze, a ceny zblizaja sie do Europy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 89 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 87, 88, 89  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl