Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
TIRy na tory - szansa czy populizm
Autor Wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 24-07-2013, 19:00    Odpowiedz z cytatem

M. napisał/a:
Przy obecnych prędkościach handlowych pociągów towarowych tiry na tory to SF w pełnym wydaniu.

To nazwijmy je pasażerskimi i już (wożą kierowców)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 24-07-2013, 19:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przy obecnych prędkościach handlowych pociągów towarowych tiry na tory to SF w pełnym wydaniu.

Nie wszystkie pociągi towarowe mają niską prędkość handlową i dużo postojów. Weź pod uwagę choćby ekspresy kontenerowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 24-07-2013, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Natomiast mówimy tu tylko o tranzycie transeuropejskim, bo w kraju to bez sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 25-07-2013, 10:34    Odpowiedz z cytatem

@os24: w PL tez powinni dac TIRy na tory. Ile z nich stwarza zagrozenie np.z powodu zlego stanu auta/kierowcy? Ile z nich jezdzi przeladowana?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 25-07-2013, 16:57    Odpowiedz z cytatem

pawcio1978 napisał/a:
@os24: w PL tez powinni dac TIRy na tory. Ile z nich stwarza zagrozenie np.z powodu zlego stanu auta/kierowcy? Ile z nich jeździ przeladowana?

A ile pociągów jest w złym stanie technicznym i powoduje zagrożenie?
Wiesz ile czasu by zabrało pokonanie tiremnatorem trasy np. Szymbark - Ślesin?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 28-07-2013, 11:54    Odpowiedz z cytatem

TIRY na torach dlugo byly faktycznie w ruchu Lovosice - Děčín dzisaj terminal skasowany i lepej sa kontejnerowe pociagy. priwatna spolka Metran jest zdolna przijechac jedinym lokiem s kontejnery z terminalu praha Uhříněves na statky do Rotterdamu lub Hamburku kde dalej podrozuje juz statek. Czechy Niemci niema klopot. Tak samo jest Slowacja Žilina - Sczecin jediny Jamnik klase 131 jecha na cialym odczinku. Pomiedzi Czechy - polska jest bardo zle bo Praga - Wroclaw ogolnie zle lanczenie , zla przedkoscz handlowa .....

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 18-10-2013, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Parę dni temu widziałem na Gołąbkach skład cały załadowany naczepami do ciężarówek. Ciągnął to ES64 więc pewnie coś z Niemców. Ciekawe co to za połączenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 13-06-2014, 01:58    Odpowiedz z cytatem

Jak tiry na tory przeniesiono w Szwajcarii:

http://inspro.org.pl/publikacje/jak-tiry-na-tory-przeniesiono-w-szwajcarii/

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 24-08-2014, 20:19    Odpowiedz z cytatem

Będziemy mieli olbrzymi port przeładunkowy?

Reaktywacja kolejowej Magistrali Węglowej może ze Zduńskiej Woli uczynić jeden z ważniejszych punktów przeładunku towarów w Polsce. Rozpoczęło się już gromadzenie dokumentów, a samorządowcy zapowiadają podpisanie umowy z inwestorem jeszcze w tym roku.
O tym, że w Karsznicach ma powstać tzw. suchy port, mówiło się od dawna. To terminal do przeładunku kontenerów z kolei na ciężarówki. Teraz, gdy kilkaset metrów od kolejowego osiedla Zduńskiej Woli otwarto drogę ekspresową S8, sprawy nabierają tempa.
- PKP Cargo sprawdza, ile kontenerów mogłoby tu być przeładowywanych. Jest szansa, że umowę o współpracy podpiszemy jeszcze w tym roku - mówi Paweł Jegier, wiceprezydent Zduńskiej Woli.

Więcej:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16489493,Bedziemy_mieli_olbrzymi_port_przeladunkowy_.html#BoxBizTxt
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 25-08-2014, 08:41    Odpowiedz z cytatem

" Stąd pomysł, by wskrzesić Magistralę Węglową, która obecnie miejscami jest w opłakanym stanie. Z taką inicjatywą wystąpiły władze Zduńskiej Woli, a przyłączyło się do niej 29 samorządów terytorialnych i organizacji pozarządowych. M.in. prezydent Gdyni."

---------------------------------------------------------------------------

Proponuję przeczytać hurra optymistom ten artykuł jeszcze raz i najlepiej w całości i powoli,być może też jest tak,że ja coś źle zrozumiałem ale wydaje się że taki terminal to narazie pobożne życzenia samorządowców,które są w fazie pomysłu dopiero.Znając polskie realia takie wskrzeszanie tej magistrali może potrwać długie lata...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-05-2016, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Tak powinien wyglądać tranzyt przez nasz kraj. Jednak w Polsce to nieopłacalne i niedasie.


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 05-06-2017, 12:30    Odpowiedz z cytatem

Jak walczyć ze smogiem, jeśli tir jedzie za darmo, a pociąg płaci?

Polska kolej towarowa mogłaby przewozić dwa razy więcej ładunków, oszczędzając przy tym środowisko. Ale trudno jej walczyć z drogami, do których dostęp jest w większości za darmo. Organizacje pozarządowe interweniują u Mateusza Morawieckiego.
Obecnie walka dróg i kolei o klienta jest nierówna, bo za dostęp do torów na całej sieci trzeba płacić. – Średnia stawka za dostęp do dróg należy do najniższych w UE, a stawka za dostęp do torów jest jedną z najwyższych. Przy o połowie mniejszej niż unijna prędkości handlowej pociągów kolej nie ma szans konkurować z drogami – mówi Adrian Furgalski, ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – To nierównowaga, którą państwo może zlikwidować – dodaje.

Więcej:
http://wyborcza.pl/7,155287,21901882,jak-walczyc-ze-smogiem-jesli-tir-jedzie-za-darmo-a-pociag.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robert89 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Wrz 2017

PostWysłany: 18-09-2017, 14:13    Odpowiedz z cytatem

Myślicie, że takie coś naprawdę by się sprawdziło? Byłoby to bardziej ekonomiczne? Nie wiem, czy jestem przekonany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 19-09-2017, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Nie po to ktoś w latach 50 tych wynalazł kontenery żeby teraz marnować siły i środki nas bezsensowne przewozy ciężarówki z naczepą paliwa i kierowcy. Wg mnie pomysł poroniony promocja intermodalu i rozbudowa infrastruktury kontenerowej, BDF i towarów paletowanych to jedyna słuszna droga.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-09-2019, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Tiry wreszcie trafią na tory. Na początek kilkadziesiąt tygodniowo

Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle TIR-ów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów. Nie mówimy, że przejmiemy szybko np. 10 proc. tego wolumenu, lecz chcemy rozpocząć od tych kilku pociągów tygodniowo. Czyli od zdjęcia z dróg kilkudziesięciu TIR-ów tygodniowo – mówi dla WNP.pl Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

Czytaj więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/tiry-wreszcie-trafia-na-tory-na-poczatek-kilkadziesiat-tygodniowo,352349_1_0_0.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl