TIRY na torach dlugo byly faktycznie w ruchu Lovosice - Děčín dzisaj terminal skasowany i lepej sa kontejnerowe pociagy. priwatna spolka Metran jest zdolna przijechac jedinym lokiem s kontejnery z terminalu praha Uhříněves na statky do Rotterdamu lub Hamburku kde dalej podrozuje juz statek. Czechy Niemci niema klopot. Tak samo jest Slowacja Žilina - Sczecin jediny Jamnik klase 131 jecha na cialym odczinku. Pomiedzi Czechy - polska jest bardo zle bo Praga - Wroclaw ogolnie zle lanczenie , zla przedkoscz handlowa .....
Parę dni temu widziałem na Gołąbkach skład cały załadowany naczepami do ciężarówek. Ciągnął to ES64 więc pewnie coś z Niemców. Ciekawe co to za połączenie.
Reaktywacja kolejowej Magistrali Węglowej może ze Zduńskiej Woli uczynić jeden z ważniejszych punktów przeładunku towarów w Polsce. Rozpoczęło się już gromadzenie dokumentów, a samorządowcy zapowiadają podpisanie umowy z inwestorem jeszcze w tym roku.
O tym, że w Karsznicach ma powstać tzw. suchy port, mówiło się od dawna. To terminal do przeładunku kontenerów z kolei na ciężarówki. Teraz, gdy kilkaset metrów od kolejowego osiedla Zduńskiej Woli otwarto drogę ekspresową S8, sprawy nabierają tempa.
- PKP Cargo sprawdza, ile kontenerów mogłoby tu być przeładowywanych. Jest szansa, że umowę o współpracy podpiszemy jeszcze w tym roku - mówi Paweł Jegier, wiceprezydent Zduńskiej Woli.
" Stąd pomysł, by wskrzesić Magistralę Węglową, która obecnie miejscami jest w opłakanym stanie. Z taką inicjatywą wystąpiły władze Zduńskiej Woli, a przyłączyło się do niej 29 samorządów terytorialnych i organizacji pozarządowych. M.in. prezydent Gdyni."
Proponuję przeczytać hurra optymistom ten artykuł jeszcze raz i najlepiej w całości i powoli,być może też jest tak,że ja coś źle zrozumiałem ale wydaje się że taki terminal to narazie pobożne życzenia samorządowców,które są w fazie pomysłu dopiero.Znając polskie realia takie wskrzeszanie tej magistrali może potrwać długie lata...
Jak walczyć ze smogiem, jeśli tir jedzie za darmo, a pociąg płaci?
Polska kolej towarowa mogłaby przewozić dwa razy więcej ładunków, oszczędzając przy tym środowisko. Ale trudno jej walczyć z drogami, do których dostęp jest w większości za darmo. Organizacje pozarządowe interweniują u Mateusza Morawieckiego.
Obecnie walka dróg i kolei o klienta jest nierówna, bo za dostęp do torów na całej sieci trzeba płacić. – Średnia stawka za dostęp do dróg należy do najniższych w UE, a stawka za dostęp do torów jest jedną z najwyższych. Przy o połowie mniejszej niż unijna prędkości handlowej pociągów kolej nie ma szans konkurować z drogami – mówi Adrian Furgalski, ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – To nierównowaga, którą państwo może zlikwidować – dodaje.
Nie po to ktoś w latach 50 tych wynalazł kontenery żeby teraz marnować siły i środki nas bezsensowne przewozy ciężarówki z naczepą paliwa i kierowcy. Wg mnie pomysł poroniony promocja intermodalu i rozbudowa infrastruktury kontenerowej, BDF i towarów paletowanych to jedyna słuszna droga.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Tiry wreszcie trafią na tory. Na początek kilkadziesiąt tygodniowo
Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle TIR-ów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów. Nie mówimy, że przejmiemy szybko np. 10 proc. tego wolumenu, lecz chcemy rozpocząć od tych kilku pociągów tygodniowo. Czyli od zdjęcia z dróg kilkudziesięciu TIR-ów tygodniowo – mówi dla WNP.pl Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum