Nie chodzi o winę lecz o fakt, że przewoźnik, którego domeną powinny być przewozy regionalne, zajmuje sie obsługą pociągów międzynarodowych, które nie przynoszą zysku (nikt z tego nie robi tajemnicy), a PKP PR wrzuca je do jednego wora z osobowymi i chcąc nie chcąc pociągi te też mają wpływ na wynik finansowy Spółki - a zatem konieczność dopłat z budżetu - czyli za stratę na tych pociągach płacimy my.
PKP Przewozy Regionalne nie mają na to absolutnie żadnego wpływu. Za taki stan rzeczy odpowiada tylko Centrala PKP!
Przypomnijmy sobie jak PKP IC odebrało najlepsze pociągi pośpieszne Przewozom Regionalnym. Czy ktoś się kogoś pytał o zdanie? Nie! Decyzje zapadły na samej górze!
I tak oto nierentowne wcześniej pociągi pod zarządem PKP PR nagle zaczęły przynosić zyski w barwach PKP IC? Ja w takie bajki nie wierzę! Gdyby jakiś pociąg PR był deficytowy to PKP IC nigdy by takiego pociągu nie wzięło na swoje barki!
Przypominam: spółka PKP Intercity jest planowana do prywatyzacji (za rządów Kaczorów raczej nierealne...) i nie może mieć konkurencji, żeby zarabiać jak najwięcej! Taka jest polityka najwyższych władz PKP, która doprowadziła do tego, że najważniejsze linie kolejowe w Polsce z największymi potokami podróżnych są obsługiwane wyłącznie przez najdroższe pociągi PKP Intercity !!! Te pojedyncze nocne pociągi pośpieszne nie mają tak naprawdę żadnego znaczenia...
I tak oto mamy MONOPOL PKP IC! Tu nie liczy się dobro pasażerów, którym nie daje się żadnego wyboru, tylko dobro pana Prześlugi i jego spółki!
_________________ Follow me!
Ostatnio zmieniony przez Krycha dnia 20-11-2005, 19:47, w całości zmieniany 1 raz
Jaki to ma związek z monopolem PKP IC? Wymienione przez Ciebie pociągi są uruchamiane przez koleje rosyjskie lub ukraińskie. Na terenie Polski objęte są tzw. kabotażem, co oznacza, że nie są dostępne w komunikacji krajowej. Ale to nie wina spółki PKP Przewozy Regionalne!
"Chełmoński" Kraków-Kijów i "Polonez" Warszawa-Moskwa - te pociągi uruchamia PKP IC. Życzę powodzenia jeśli ktoś nimi chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne...
Chyba nie są objęte kabotażem ? IC uruchamia też w komunikacji międzynarodowej BWE ( 3 pary ) WAWEL , PRAHA , SOBIESKI i nimi można jeździć w komunikacji krajowej.
A może PR powinien przestać bawić się w relacjach dalekobieżnych krajowych ( typy Szczecin - Przemyśl lub inne wlekące się przez pół Polski ) a skoncentrować się na typowch rel. regionalnych ? Ewentualnie prowadzić poc. pośp. w obrębie max. 3 województw z dobrymi skomunikowaniami na stacjach węzłowych
A może PR powinien przestać bawić się w relacjach dalekobieżnych krajowych ( typy Szczecin - Przemyśl lub inne wlekące się przez pół Polski ) a skoncentrować się na typowch rel. regionalnych ?
I co, może według Ciebie cały ruch dalekobieżny mają przejąć bardzo drogie pociągi PKP IC, żeby do cna wydoić biednych i nęconych wysokim bezrobociem Polaków? Gratuluję pomysłu!
Akurat relację do Krakowa trudno uznać za zmonopolizowaną...
Mówię cały czas o CMK. Przejazd zmonopolizowaną przez PKP IC CMK-ą w niecałe 3 godziny, a przejazd pośpiesznym przez Kielce w prawie 5 godzin to chyba jest jakaś różnica, co nie?
Fikander napisał/a:
TLK jest równie drogi, co pospieszny.
Ile masz tych TLK? Tyle co kot napłakał! Zresztą ktoś już zrobił zestawienie... Śmiechu warte!
Zwolennikom PKP IC, którzy twierdzą, że nie ma żadnego monopolu proponuję pominąć w dyskusji kierunek na Kraków, gdzie mamy dwie alternatywne trasy: szybką CMK i dłuższą przez Kielce.
Chyba nie pozostawia cienia wątpliwości kierunek Poznań i Gdynia gdzie oprócz jednego pociągu PKP PR mamy wyłącznie same pociągi PKP IC, z których tanie TLK to nieliczne wyjątki (1 do Gdynii oraz 3 do Poznania). Jaki tutaj wybór ma pasażer? Odpowiedź: pociągi IC i Ex... albo PKS.
_________________ Nie bierz życia na serio
i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
W odpowiedzi na moją wypowiedź o stratach na Kasztanie i reszcie
PKP Przewozy Regionalne nie mają na to absolutnie żadnego wpływu. Za taki stan rzeczy odpowiada tylko Centrala PKP!
[CIACH]
I tak oto mamy MONOPOL PKP IC! Tu nie liczy się dobro pasażerów, którym nie daje się żadnego wyboru, tylko dobro pana Prześlugi i jego spółki!
W 100% mam identyczne zdanie, monopol PKP IC i straty PKP PR wynikają z decyzji Grupy a nie poszczególnych Spółek. A co jest niedochodowe i można to wepchnąć do PKP PR - tam się wpycha bo stratę pokryje budżet (województwa lub Państwa), a jak nie będą chcieli to utniemy im pociągi do pracy. Góra Grupy PKP jest czysta (każda spółka jest niezależna) i interes się kręci.
Właśnie zostałam zablokowana na IC Forum! No cóż, ośmieliłam się zarzucić monopol spółce PKP Intercity... Chciałam napisać tam jeszcze następującą rzecz:
Skoro porównujesz bogatych Niemców do biednych Polaków to nie mamy o czym gadać!
Zresztą zjechałam całe Niemcy koleją i oprócz ICE jest wiele alternatywnych tańszych połączeń z przesiadkami. Przesiadki nie są w Niemczech czymś strasznym, bo wszystko jest tam fantastycznie skomunikowane i pociągów jest full.
Zdawałam sobie sprawę z tego, że poruszając taki temat na tym forum zostanę wyśmiana i nie jestem wcale zdziwiona. Dlatego opuszczam was a dyskusję kontynuujcie sobie bez mojego udziału. Ja już powiedziałam co miałam na ten temat do powiedzenia.
A fanatykom PKP IC i lizusom pana Prześlugi życzę udanych podróży najdroższymi pociągami (bo nie macie innego wyboru, hehe).
PS. Spodziewam się zbanowania. Zgadłam?
Zgadłam. Ten post już się nie ukazał na IC Forum...
Właśnie zostałam zablokowana na IC Forum! No cóż, ośmieliłam się zarzucić monopol spółce PKP Intercity...
Olej to Krycha! My tutaj nikogo nie będziemy blokować za swoje poglądy! Nie będziemy też nikogo określać mianem populisty, lepperysty itp.
Jak pokazują wyniki sondy monopol PKP IC na konkretnych trasach to zdaniem forumowiczy niezaprzeczalny fakt!
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Krycha, Ty to masz talent do wywoływania gorących dyskusji! :wink:
Oczywiście PKP IC jest monopolistą! Nie będę przedstawiać argumentów, bo zrobili to już inni forumowicze. Kto tego nie widzi ten jest ślepy! Albo tylko udaje, że nie widzi, bo ma w tym jakiś interes (np. pracuje w PKP IC). Dla przeciętnego pasażera najważniejsza jest cena a nie jakieś luksusy w rodzaju klimatyzacji w IC. Jeśli zmusza się go do wydania 100 zł na przejazd pociągiem IC, bo nie ma o połowę tańszych pociągów pośpiesznych to jest to po prostu skandal!
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum