Zgadza się Melocot, jednak skoro oba Urzędy Marszałkowskie są za więc i zakupy taboru by zaplanowali. Wystarczy po jednym szynobusie z każdego województwa i już można sensownie skonstruować rozkład jazdy. Jakby się jeszcze z Wielkopolską dogadać, to pociągi mogłyby kursować do Leszna, wtedy ich sprzet też zagęszczałby ruch na tej linii. Nie musza to być wielkie pojazdy ja myślę, że taki SA 135 lub nasz SA 105 spokojnie wystarczą. No i jeszcze kiedyś do huty ludzie jeździli ta linią np. mój ojciec. Dzisiaj KGHM dowozi wszystkich autobusami (H-8). Może też byliby zainteresowani kursami i też jakoś partycypowali finansowo.
Jaka forma, myślałem, żeby gazetę tym zainteresować, tylko jeden głos może ujść ich uwadze, gdyby było nas więcej to może zajęliby się tematem. To w końcu ich rewiry i jakby ukazali co tu się dzieje, to może by się kasa na remont znalazła. Może jakiegoś parlamentarzyste tematem zainteresować, w końcu tu też mieszka elektrorat i głosy by zebrał, a mógłby się pochwalić, że załatwił połączenia do Głogowa i remont linii.
napewno jest nas więcej,z resztą ten temat wałkowaliśmy na twojej stronie każdy deklarował chęci zorganizowania jakiegos rozruchu w owym temacie jednak na dialogu się skończyło...można napisać maila do lubuskiej czy byliby zainteresowani tematem..
[ Dodano: 14-10-2009, 10:35 ]
....Wysłałem własnie maila do ,,GL'' czy byliby zainteresowani tematem...
Niegosławice, niegdyś stacja węzłowa posiadająca 3 perony, wieżę wodną z lokomotywownią, magazyn przesyłek konduktorskich, budynki magazynów, hol kasowy, informację, zachodnią nastawnię, obsługiwała połączenia do miejscowości:
Rokitki, Kożuchów, Głogów, Chocianów, Przemków, Żagań, Złotoryja
obecnie jest stacyjką na granicy województw obsługującą tylko 2 szynobusy w weekendy i jeden w dni robocze... Przypomnijmy że lata temu przez stację przetaczały się takie pociągi dalekobieżne jak:
Leszno - Węgliniec (pociąg pospieszny)
Halle - Kalisz (pociąg Ekspresowy)
Warszawa - Berlin (pociąg Ekspresowy)
co się stało z koleją w tamtej części Polski?? Takich Miejscowości są setki
[ Dodano: 30-08-2010, 17:20 ]
i reszt zdjęć:
wjazd od strony Szprotawy.jpg wjazd od strony Szprotawy - jedyny używany tor
Plik ściągnięto 11 raz(y) 34.07 KB
wc.jpg wc - szalet dworcowy
Plik ściągnięto 7 raz(y) 48.99 KB
waga.jpg waga stacyjna
Plik ściągnięto 5 raz(y) 42.27 KB
tory w stronę Przemkowa.jpg zamknięty tor do Przemkowa
Plik ściągnięto 5 raz(y) 45.67 KB
tory w stronę Kożuchowa.jpg zamknięty tor do Kożuchowa
Plik ściągnięto 6 raz(y) 43.45 KB
tor do Rokitek.jpg zamknięty tor w kierunku Rokitek
Plik ściągnięto 10 raz(y) 50.84 KB
stary rozkład - ciągle wiszący.jpg stary rozkład jazdy - ciągle wiszący od strony ulicy
Plik ściągnięto 13 raz(y) 48.92 KB
semafor wjazdowy.jpg semafor wjazdowy
Plik ściągnięto 3 raz(y) 31.32 KB
peron 3.JPG widok na peron 3 - najdłużej nieużywany
Plik ściągnięto 6 raz(y) 58.89 KB
peron 2.jpg widok na peron 2
Plik ściągnięto 5 raz(y) 41.84 KB
peron 1.jpg widok na peron 1
Plik ściągnięto 6 raz(y) 51.87 KB
Nastawnia.jpg Nastawnia
Plik ściągnięto 4 raz(y) 56.11 KB
magazyny.jpg Magazyny
Plik ściągnięto 5 raz(y) 59.39 KB
lokomotywownia.jpg Lokomotywownia
Plik ściągnięto 7 raz(y) 45.68 KB
punkt przesyłek konduktorskich.jpg Punkt Przesyłek Konduktorskich
Plik ściągnięto 8 raz(y) 63.99 KB
zegar stacyjny.jpg ciągle czynny zegar stacyjny
Plik ściągnięto 4 raz(y) 33.95 KB
wejście na dworzec.jpg wejście do budynku dworca
Plik ściągnięto 7 raz(y) 76.17 KB
okienko informacji.jpg okienko informacji
Plik ściągnięto 6 raz(y) 24.88 KB
hol kasowy z kasą nr2.jpg hol kasowy z okienkiem nr 2
Plik ściągnięto 5 raz(y) 32.75 KB
budynek.jpg budynek dworca Niegosławice
Plik ściągnięto 6 raz(y) 61.72 KB
budyneczek na peronie 2.jpg zdewastowany budyneczek na peronie 2
Plik ściągnięto 4 raz(y) 47.8 KB
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
To smutne, ale cóż...bez druta niewiele linii opłaca się utrzymywać, a i nierzadko po prostu "niedasię". A jeżeli druta nie wybudowano w PRL, to trudno oczekiwać, żeby wybudowano go w pięknie zwijającej się, kapitalistycznej POlsce, gdzie bez własnej puszki dostanie się do mniejszej miejscowości bywa, że graniczy z cudem.
A wystarczałyby osobówki dowożące do węzłowych stacji...
tory istnieją, i to w tylu kierunkach, wystarczyłoby zrobić remont i mamy pociągi w tylu kierunkach, choćby po 2 szynobusy na odcinek, i mamy takie połączenia jak Zielona Góra - Legnica czy Głogów - Legnica...
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
sZakOOu, Wiem że szkoda. ale zamiast ładować pieniądze w muchowozy do Niegosławic, lepiej zaoszczędzone fundusze dołożyć np. do następnej pary na Zielona - Węgliniec.
Skalnica, co się stało? Zabrakło myślenia z perspektywą. Linia z Chojnowa do Kożuchowa przez Niegosławice, która mogłaby połączyć Legnicę (104 tys. mieszkańców), Chojnów (14 tys.), Chocianów (8 tys.), Przemków (6 tys.), Nowe Miasteczko (2,8 tys.) i Kożuchów (10 tys.) z Nową Solą i dalej z Zieloną Górą. Szczególnie w aspekcie projektu kolei dla tzw. Lubuskiego Trójmiasta (Zielona, Nowa Sól i Sulechów) po budowie obwodnicy Czerwieńska. To tak przyszłościowo myśląc. Myśląc. Ale tego myślenia brakuje samorządowcom, nie wspominając o kolejarzach.
Nie mówię już o samej linii do Głogowa, która z powodzeniem powinna połączyć np. Warszawę jakąś TLK-ą z Cottbus przez Tuplice, Żagań, Ostrów, Łódź.
chodziło mi o to że stacja i okolice mają bardzo dobrą sieć torów, brakuje tak jak mówisz połączenia choćby TLK czy IR Żar, Żagania, Głogowa z Warszawą, ale tu wszystko opiera się o niedasizm i 'brak druta' ja nie mówię że po otwarciu miałoby się skierować wszystkie pociągi na te trasy ale 5-6 kursów w każdą stronę + skomunikowania w Głogowie, Rokitkach, Żaganiu, Żarach i mielibyśmy piękny rozkład na pół województwa
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
Skalnica, Myślę że TLK na terenie Polski odpada, bo dla PICu spalinówka to abstrakcja. IR - komercyjnie wątpliwe, a nie sądzę że marszałkowie się dorzucą. Nie przy tych prędkościach. Dlatego podałem wariant "zagraniczny", np. do Cottbus, albo nawet do Berlina przez Łódź -Ostrów - Głogów. Do tego dokłada się MI, i sądzę że szybciej by to poszło bo frekwencja by była (nie jedzie przecież pustynią). No i nie osłabi to spójności terytorialnej kraju (hihi) jak to miało miejsce przy planowanych RE Poznań - Berlin. Skoro są pieniądze np. na Jasło - Chyrów?
Ale najpierw, jak napisał melocot, analiza kosztów i korzyści. Potem jakiś RPO i razem z PLKą niech Wrocek weźmie się do roboty za odcinki na swoim terenie (Przecław - Głogów). No i chociaż jeden tor (jak na Skarżysko-Sandomierz) z Głogowa do Leszna, a drugi niech sobie PLKa remontuje za kasę z towarów. Bo 20, a w porywach 40km/h to jest żadna prędkość i reaktywacja przy niej nie ma sensu. Będzie powtórka z Lubina czy Jerzmanic.
niestety masz rację, ale aż się serce kraja jak patrzę na tę (i wiele innych) stację...dodatkowo wyobrażając sobie jakby wyglądała po gruntownym remoncie...ehhhhh
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
A tak jakoś mi się przypomniało że przecież w hafasie i na tablicach rozkładu w Legnicy widziałem pociąg który jechał z Zielonej Góry do Legnicy ale właśnie przez Rokitki i kombinowałem którędy to .. I wiem że jechał z Zielonej do Legnicy ale już z Legnicy do Zielonej nie ani tędy ani przez Lubin i Głogów .. To było nie tak dawno jak słowo daje chyba 2008r albo 2007r
pawelW, może (i to jest wariant najbardziej prawdopodobny) jechał przez Rokitki, Żagań, Żary i Bieniów. W cegle 2007/2008 tego niema, więc może 2006/2007 (ale tego srjp nie mam).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum