Tyle,że na razie nie mają nawet ochoty na reaktywację Rabka-Sącz. Że o cyrku z Miastem nie wspomne
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Wysłany: 25-01-2011, 18:14 Władze Małopolski zabiegały w Brukseli o nową linię kolejową
Władze województwa małopolskiego przekonywały w poniedziałek przedstawicieli Komisji Europejskiej do takiej modyfikacji Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), aby w regionie powstała nowa linia kolejowa pomiędzy Podłężem a granicą Polski ze Słowacją.
Przebiegające przez Kraków połączenie stanowiłoby najkrótszą drogę kolejową z południowej Polski do portów Morza Czarnego. Pozwoliłoby to na usprawnienie ruchu towarowego między Polską, Rumunią, Słowacją i Węgrami. Do jej uruchomienia potrzebny jest nowy, około 140-kilometrowy odcinek linii kolejowej od Podłęża przez Piekiełko do granicy Polski ze Słowacją. Koszt jej budowy szacowany jest na ok. 5 mld zł.
"Znaczenie małopolskiego odcinka sieci TEN-T jest widoczne w całym europejskim układzie transportowym. Najważniejsze jest połączenie portów bałtyckich i Morza Czarnego" - mówił z Brukseli podczas poniedziałkowej wideokonferencji wicemarszałek województwa małopolskiego, Roman Ciepiela.
Jak podkreślił, budowa tej linii jest konieczna zarówno z regionalnego, jak i z europejskiego punktu widzenia. Miałaby ona zasadnicze znaczenie dla rozwoju unijnego rynku wewnętrznego.
Eurodeputowana Róża Thun (PO), która lobbuje za projektem w Brukseli poinformowała, że doskonale wpisuje się on w politykę transportową UE.
"Naszą inicjatywę poparli eurodeputowani z czterech krajów, dla których projekt odcinka jest ważny - Polski, Węgier, Słowacji i Rumunii. Pokazaliśmy tym samym, że skutecznie łączymy politykę regionalną i europejską" - zaznaczyła Thun.
Ostateczne decyzje Komisji Europejskiej w tej sprawie mają zapaść w lipcu bieżącego roku. Przedsięwzięcie mogłoby być finansowana w ramach nowej perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020.
Władze Małopolski dążą do modyfikacji i uzupełnienia przebiegu Transeuropejskiej Sieci Transportowej na terytorium Polski od 2009 roku. Postulat samorządu województwa uwzględnił polski rząd, który wiosną 2010 roku przedstawił Komisji Europejskiej swoją kompleksową propozycję w sprawie modyfikacji przebiegi TEN-T.
Obecnie na terenie Polski z funduszu TEN-T są współfinansowane modernizacje: linii E 30 na odcinku Kraków - Medyka - granica państwa, linii E 59 na odcinku Poznań - Szczecin - Świnoujście oraz linii C-E 65 Tczew - Bydgoszcz - Tarnowskie Góry - Pszczyna. Modernizowany i rozbudowywany jest także Warszawski Węzeł Kolejowy oraz Katowicki Węzeł Kolejowy.
Niestety "Piekiełko" nawet za kasę unijną nie będzie wybudowane z racji ogromnych kosztów.
Pan R. Ciebiela chciał zabłysnąć zawsze przed wyborami ten temat jest odgrzewany.
A szkoda, bowiem czas przejazdu do Sącza czy Zakopanego znacząco by spadł. A jazda powiedzmy 1.5/2 godziny do Zakopca myślę, że przekonałaby ludzi do pociągu
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Wlasnie grabarz czyli widomo kto zabral prawie 5 mld kolei i dal na drogi...jak to powiedzieli w faktach" bo kolej zawsze pojedzie...byle jak ale pojedzie"-Amen
A szkoda, bowiem czas przejazdu do Sącza czy Zakopanego znacząco by spadł. A jazda powiedzmy 1.5/2 godziny do Zakopca myślę, że przekonałaby ludzi do pociągu
I jeszcze jedno projekt "Piekiełka" to nie koniecznie Podłęże - Piekiełko, To też projekty z Wieliczki a sam pomysł powstał w latach 20 XIX wieku.
@ Kris - skupmy się może na remontach tego co jest i doprowadzenie do stanu kolei na miarę XXI wieku a potem może plany.
O Wieliczce prawdę mówiąc nie słyszałem
A co do Twojej ankiety ja będę bardziej otymistyczny i powiem 2012-20, a jeśli nie w tym okresie to faktycznie w ogole :/
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Ja jednak proponowalbym po pierwsze w Krakowie usunác zmiane czola przed plaszowem poprzez wybudowanie lácznicy nad estakadá,dalej pociág jechalby zwyklá zakpianká i na wysokosci Viamotu moglaby powsac prosta magistrala wprost do mszany(luknijcie na mapke)biegnáca wschodnimi obrzezami Myslenic-rozwiázala by ona 2 problemy-Zakopca i Nowego Sácza-w mojej ocenie nie ma mozliwosci szybszej trasy do w/w miejsc.
Oczywiście poważnie Panie Kolego
Choć po prawdzie sam w to nie wierzę no ale pomarzyć można. Inna rzecz mnie nurtuje a mianowicie jeśli nawet dojdzi do budowy takiego odcinka co stanie się z ob ecną Kryniczanką i stacjami takimi jak Grybów, Tuchow i inne przez które trasa Piekiełka nie przebiega. Bo nie chce mi się wierzyć, że będą utrzymywać obie trasy
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum