Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 33, 34, 35  Następny
Reaktywacja linii Wrocław - Sobótka - Jedlina Zdr.
Autor Wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 19-07-2012, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Znów się zaczeło?
Było oficjalnie mówione że nie ruszą tej linii a teraz nagle wszystko rusza!
Czegoś tu nie kumam...

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Kamil26 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Sty 2012
Skąd: Lubin Górniczy

PostWysłany: 19-07-2012, 14:42    Odpowiedz z cytatem

To widzę, że Sobótka już odpadła.

_________________
Ten post wnosi do tematu tyle co reszta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kerims Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 18-09-2012, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze raz się powtórze... Według mnie najlepszy wariant to przebudowa urządzeń sterujących na stacji w Jaworzynie Śląskiej, która umożliwi jazdę pociągu w kierunku Wrocławia bez zmiany toru (i nie na rozkaz). W tej chwili jest to nie możliwe - pociąg ze Świdnicy wjeżdża na stację w Jaworzynie Śląskie na tor przy peronie dla lini 137 a następnie żeby wyjechać "na semafor" w kierunku Wrocławia musi się przestawić na inny tor w przy peronie dla linii 274. Oprócz modernizacji automatyki na stacji Jaworzyna Śląska należałoby również wyremontować i zelektryfikować odcinek linii 137 do Świdnicy (około 10km). Takie rozwiązanie umożliwiłoby szybkie połączenie Świdnicy z Wrocławiem przy wykorzystaniu pojemnych i szybkich elektrycznych jednostek trakcyjnych (EZT). A wariant bez elektryfikacji odcinka linii 137 Jaworzyna Śl. - Świdnica i puszczanie szynobusów linią zelektryfikowaną 274 "pod drutem" jest rozwiązaniem nieekonomicznym i krótkowzrocznym. Myślę, że elektryfikacja linii z Jaworzyny do Świdnicy (i może dalej do Dzierżoniowa) byłoby skokiem cywilizacyjnym dla podróżnych i rozwiązaniem przełomowym dla transportu kolejowego w Świdnicy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2010

PostWysłany: 09-10-2012, 09:37    Odpowiedz z cytatem

jeśli już re-elektryfikować/remontować to do Kamieńca, robienie tylko odcinka do Świdnicy/Dzierżoniowa mija się z celem i byłoby idealnym przykładem krótkowzrocznośći. Remont 10km dla kilku EZTów nie ma sensu. Jeśli coś robić to robić porządnie albo wcale. Czyli jeśli ma być to połączenie Wrocław-Jaworzyna-Świdnica to niech będzie zrobiony(re-elektryfikacja/remont) Jaworzyna-Kamieniec i przebudowa urządzeń sterujących na stacji w Jaworzynie Śląskiej albo TYLKO przebudowa w Jaworzynie bez druta i remontu.

Świdnica – Sobótka – Wrocław do likwidacji

Cytat:
Jednak połączenie kolejowe Świdnicy z Wrocławiem nie jest zagrożone. Alternatywna trasa została wytyczona ze Świdnicy do Jaworzyny Śląskiej, a stamtąd do Wrocławia. By linia była opłacalna, pociąg nie może mieć zbędnych przestojów, wydłużających czas jazdy. Do tego potrzebne są właśnie nowe urządzenia sterujące ruchem na stacji w Jaworzynie Śląskiej – informowaliśmy już w sierpniu. PLK oszacowały koszt na 819 tysięcy złotych. W budżecie województwa zarezerwowano na wszelki wypadek milion złotych. - Trwa opracowanie dokumentacji – tłumaczy Wiktor Lubieniecki. - Myślę, że realnym terminem uruchomienia przewozów pasażerskich ze Świdnicy przez Jaworzynę Śląską do Wrocławia jest czerwiec 2013 roku. Właśnie wtedy ma się zakończyć gruntowna modernizacja linii 274 Jaworzyna – Wrocław i mam nadzieję, że uda się do tego czasu zamontować urządzenia sterujące ruchem. Dodatkowo zachęciliśmy PLK do starania się o środki z RPO na modernizacją torów w samej Jaworzynie. Liczę na to, że wszystko uda się zgrać.

Modernizacje ma przejść także odcinek między Świdnica a Jaworzyną Śląską. Z przejęcia linii Świdnica-Sobótka-Wrocław samorząd województwa zrezygnował po opracowaniu studium wykonalności modernizacji linii 285. Koszty zostały oszacowane od 240 do 480 mln złotych w zależności od rozmiaru prac. Samorząd województwa uznał, że modernizacja za taka cenę jest kompletnie nieopłacalna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 11-10-2012, 21:40    Odpowiedz z cytatem

Kerims napisałeś
" puszczanie szynobusów linią zelektryfikowaną 274 "pod drutem" jest rozwiązaniem nieekonomicznym " Czy jesteś w stanie policzyć mi tak normalnie na złotówki zużycie prądu na EZT i zużycie oleju napędowego np. SA dwu członowego na odcinku teoretycznym lub jakimś dowolnym z Dolnego Śląska ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 24-10-2012, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Koniec z przesiadkami. Będzie pociąg Wrocław - Świdnica



O reaktywację bezpośredniego połączenia kolejowego z Wrocławiem mieszkańcy i władze Świdnicy walczyli kilkanaście lat. Wreszcie się udało. Szynobusy pojadą przez Jaworzynę Śląską. Jednak pierwszy na trasę wyjedzie dopiero w styczniu 2014 roku
Ostatni bezpośredni pociąg z Wrocławia do Świdnicy przejechał w 2000 roku. Linia przez Sobótkę została zamknięta, bo tory były w fatalnym stanie, a podróż trwała nawet dwie godziny, choć oba miasta dzieli jedynie około 50 km. Latami mówiło się wprawdzie o modernizacji tego odcinka. Jednak ostatecznie nic z tego nie wyszło. Urząd marszałkowski, który obiecywał, że przejmie od PKP linię, oświadczył ostatnio, że reaktywacji połączenia nie będzie.

- Sądziliśmy, że rewitalizacja tej linii będzie kosztować 80 mln zł. Tymczasem okazało się, że trzeba byłoby na nią wydać od 300 do 460 mln zł - powiedział nam Jerzy Łużniak, członek zarządu województwa. - Nie stać nas na to. Poza tym my nie jesteśmy od przejmowania linii kolejowych.

Szansa na to, że tą trasą jeszcze kiedykolwiek pojadą pociągi, jest bardzo mała, bo PKP Polskie Linie Kolejowe biorą pod uwagę całkowitą likwidację linii, czyli rozbiórkę torów.

Tymczasem wielu mieszkańców Świdnicy pracuje lub uczy się we Wrocławiu. Bez pociągu skazani są na dojazdy samochodami, PKS-em lub prywatnymi busami. To uciążliwe, bo droga krajowa nr 35 jest zatłoczona i wąska. Często dochodzi tam do wypadków.

Kolej rozwiązałaby ten problem, ale pociągiem na tym odcinku jedzie się z przesiadką, a podróż może trwać nawet trzy godziny. Władze Świdnicy liczyły, że dzięki bezpośredniemu połączeniu z Wrocławiem dojazd się skróci. Zaczęły nawet modernizację dworca, który za 24 mln zł ma się przekształcić w nowoczesne centrum przesiadkowe. Budynek jest już w trzech czwartych gotowy. Z tych wszystkich powodów władze województwa uznały więc, że trzeba szukać innego rozwiązania niż modernizacja linii przez Sobótkę.

Okazało się, że pociągi z Wrocławia do Świdnicy można uruchomić, nie wydając kilkuset milionów. Wystarczy skierować je przez Jaworzynę Śląską. Urząd marszałkowski ogłosił właśnie, że uruchomi takie połączenie od stycznia 2014 roku. Wcześniej się nie da, bo w Jaworzynie trzeba zamontować nowy system sterowania ruchem. Jego zakup i instalacja kosztować będzie około 1 mln zł. W przyszłym roku rozpoczną się prace. Dzięki systemowi nie trzeba będzie przetaczać lokomotywy, co zajmuje około 20 minut.

- Trasa przez Jaworzynę ma zbliżoną długość jak przez Sobótkę, ale jest szybsza, bo pociągi mogą nią jechać 120 km/godz. - mówi Jerzy Łużniak. - Bezpośredni pociąg znacznie skróci podróż między miastami i pozwoli rozładować ruch na drodze nr 35.

Przejazd pociągiem z Wrocławia do Świdnicy ma trwać od 60 do 70 minut. Będzie więc konkurencyjna wobec jazdy zatłoczoną trasą samochodem.

Fiasko poprzedniego projektu (uruchomienia połączenia przez Sobótkę) nauczyło świdnicki magistrat ostrożnie podchodzić do takich obietnic. Władze miasta okazują więc na razie umiarkowany entuzjazm. - Przyjmujemy za dobrą monetę każdą informację, która potwierdza, że znajdą się środki na reaktywowanie tego połączenia. Jest to ważne dla naszych mieszkańców i osób dojeżdżających do pracy, zarówno ze Świdnicy, jak i do niej - mówi Stefan Augustyn, rzecznik tamtejszego urzędu miasta.

źródło: wroclaw.gazeta.pl

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 25-10-2012, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Poza tym my nie jesteśmy od przejmowania linii kolejowych.

Poprzedni Marszałek miał inne zdanie na ten temat... hmmm być może dlatego, że pochodził z Trzebnicy... Smile Teraz tylko przydałby się marszałek z Sobótki, to by wszystko było cacy.

Kumoterstwo.

480mln? Wolne żarty. Rzeczoznawców wynajęli chyba od Kościelnej Komisji Majątkowej. Nie uwierzę, że koszt remontu 50km odcinka byłby aż tak duży.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2010

PostWysłany: 25-10-2012, 14:23    Odpowiedz z cytatem

a chcesz tam dojechać czy dojechać w max 60min? Bo jeśli pierwsze to za kilka mln nawet teraz da się to zrobić ale jeśli to drugie to od 200 do 400ml bez kłopotu można wydać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 25-10-2012, 15:01    Odpowiedz z cytatem

PPP (Partnerstwo Publiczno-Prywatne) pozwoliłoby obniżyć podane przez Ciebie kwoty kilkakrotnie, jednak móżdżki z UMWD jakoś nie mogą na to wpaść. Tyle w tym temacie.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 25-10-2012, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Po co ładować miliony złotych w renowacje linii , która będzie tylko przynosiła straty jak można te pieniądze przeznaczyć na projekty bardziej realne? Tu popieram UMWD , akurat remont i przywrócenie ruchu pasażerskiego Wrocław- Świdnica przez Sobótkę nie ma sensu. Ten będą miały tylko pociągi przez Jaworzynę Śląską. I takowe powinny już jeździć od dawna, bo zapotrzebowanie na nie jest.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-10-2012, 15:47    Odpowiedz z cytatem

kowal nie wierz w te kity jakie wciskają ludziom, że to by kosztowało kilkaset milionów. Jest trochę przykładów w naszym kraju, gdzie jakaś firma przejęła zapomnianą, od lat niejeżdżoną, zarżniętą linię i tanim kosztem potrafili wyremontować ją z sukcesem.

Natomiast DK do Kudowy i Świdnicy coraz bardziej są zatłoczone, coraz więcej na nich wypadków i długo się nimi jedzie przez korki. Do tego trzeba dołożyć to, że centrum Wrocławia się wyludnia i Kobierzyce, Sobótka, Świdnica, Tyniec, Mirosławice itd. to tzw. sypialnie Wrocławia, dużo ludzi z Wrocławia się tam przeprowadza i codziennie musi dojeżdżać do miasta do pracy, szkoły, uczelni itd. Te "sypialnie" będą coraz większe i będą miały coraz większe potrzeby, a DKi już teraz nie wytrzymują nawału samochodów. Kwestia kilku lat i czeka nas na nich komunikacyjny paraliż.

Linia kolejowa przez Sobótkę jest wręcz na gwałt potrzebna, już Bielany mają problemy z komunikacją z Wrocławiem i ten stan się będzie tylko pogarszał. Owszem budowa szlabanów na tylu drogach które ta linia przecina byłoby kosztowne, a doprowadzenie linii z obecnych 20-40km/h szlakowej na 60-80km/h nie powinno być aż tak strasznie trudne i drogie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

1762 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-10-2012, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie linia do Świdnicy przez Sobótkę jest potrzebna i uważam, że bardzo szkoda, że ten projekt został zaniechany. Proszę się przejechać przez miejscowości, które leżą blisko linii kolejowej np. na terenie gminy Kobierzyce ile nowych osiedli się tam buduje. Do tego Sobótka i Marcinowice które są miejscowościami gminnymi dodatkowo generowałyby potencjalnych pasażerów. Byłby przecież nie tylko ruch w kierunku Wrocławia, ale i 60-tysięcznej Świdnicy. Położenie przystanków np. w Marcinowicach, Pszennie, Strzelcach jest bardzo korzystny i położony w obrębie miejscowości. Dodatkowo w przyszłości przystanki np. na Partynicach, Ołtaszynie czy Wojszycach mogłyby usprawnić ruch także na terenie Wrocławia.

_________________
Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 25-10-2012, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
która będzie tylko przynosiła straty

Wyrocznia przemówiła. Masz jakiś dar wglądu w odmęty przyszłości? Tak się składa że ruch zawieszono tam 12 lat temu i wszelkie twoje przypuszczenia straciły na aktualności.

Przejazd do Świdnicy przez Jaworzynę to jak leczenie raka ibuprofenem.
Tak naprawdę nie służy nikomu, tylko mieszkańcom Świdnicy. Zapomniano o mieszkańcach miejscowości leżących przy linii kolejowej 285. Żyje tam multum ludzi, którzy codziennie wsiadają w samochód i jadą do pracy, czy to do Wrocławia, czy to do Świdnicy. Rosnące ceny paliw z roku na rok utrudniają tym ludziom życie. Poza tym coraz więcej ludzi kupuje domy lub mieszkania właśnie w tych okolicach. Cena niższa czasami o 60% przy jednoczesnej bliskości aglomeracji Wrocławskiej. Im więcej ludzi jednak wybierze tą opcję, tym DK nr 35 bardziej się korkuje. Dlatego szybka kolej z Wrocławia w te rejony jest wręcz NIEZBĘDNA.
Poza tym w pełni popieram wypowiedzi dwóch kolegów powyżej.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 25-10-2012, 17:57    Odpowiedz z cytatem

toromistrz22 napisał/a:
PPP (Partnerstwo Publiczno-Prywatne) pozwoliłoby obniżyć podane przez Ciebie kwoty kilkakrotnie, jednak móżdżki z UMWD jakoś nie mogą na to wpaść. Tyle w tym temacie.


A jak wyobrażasz sobie realizację tego projektu w ramach PPP? Bo przyznam jakoś nie widzę tu interesu inwestora prywatnego...

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-10-2012, 17:59    Odpowiedz z cytatem

toromistrz22 cieszę się że mamy podobne zdanie na ten temat. Samo połączenie do Świdnicy nie wystarczy, Świdnica to tylko kropla w morzu potrzeb, bo masa ludzi z miejscowości leżących właśnie przy linii 285 codziennie dociera do pracy, szkoły etc. we Wrocławiu i tu o nich się rozchodzi. Już osiedla wrocławskie przy niej leżące mają problem z dotarciem do centrum miasta i muszą gnić w korkach. Wiem co mówię, bo sam mieszkam na Partynicach od prawie 20 lat i w ostatnich kilku latach rozrosły się horrendalnie. To samo pobliska Wysoka, Ołtaszyn, Wojszyce itd. Nawet miasto kombinuje z jakimiś tramwajami właśnie tą linią by połączyć Bielany, Partynice itd. właśnie tymi torami z resztą sieci tramwajowej, bo jest na to zapotrzebowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 12 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl