Są droższe na pewno tam, gdzie na TLK obowiązuje Bilet Rewelacyjny(d.fioletowy) czyli jesli się nie mylę na odcinku np. Wrocław-Przemyśl, a już na pewno Kraków-Przemyśl.
Wagonowych IR jest sporo. Jednak nie wiem czy się zgodzisz, ale pociągi okazjonalne, takie jak chociażby Bursztyn powinny być właśnie na wagonach, aby zachęcić ludzi, którzy rzadko widują pociągi IR i pokazać, że za przyzwoitą cenę można jechać w niezłych warunkach na dłuższej trasie.
Uważam, że nie ma co aż tak narzekać na Inter Regio, tylko jak ktoś wspomniał cieszyć sie, że one są, zwłaszcza w dobie tego co PIC wyprawia, również na lubelskiej linii. Owszem, w niektórych przypadkach standard mógłby być lepszy, ale akurat w przypadku opisywanego powyżej IR "Bystrzyca" już bym naprawdę nie przesadzał. Przecież to raptem 2h30' i naprawdę można to przejechać zwykłą jednostką elektryczną. Nie zapominajmy, że PIC nie wpadł na to żeby wczoraj i dzisiaj uruchomić dodatkowe pociągi a Przewozy Regionalne tak i chwała im za to. To samo się tyczy Wielkiego Tygodnia, kiedy to od środy do soboty jeździł dodatkowo IR "Bystrzyca". Akurat miałem okazję jechać nim i w czwartek do Lublina, i wczoraj z Lublina i nie zauważyłem niczego niepokojącego. Szybko, wygodnie i przyjemnie.
Pamiętam jedną z moich pierwszych podroży IR. Było to 1 maja 2010 r, "Barbakanem". Jechałem z Poznania do Katowic, a wtedy jeszcze ten skład jeździł na EZT, zazwyczaj jako ED72. Mimo 350 km i ponad 5 godzinnej podróży, naprawdę byłem zadowolony, i nie miałem się do czego przyczepić, może poza stanem toalet ale to odwieczny problem wszystkich polskich pociągów, nawet sztandarowych EIC. A jak komuś nie pasuje IR to godzinę później jedzie TLK 25104, naprawdę nie widzę problemu. A najlepiej to proponuję prywatne auto. Zwłaszcza na słynnej 17 komfort, że tylko pozazdrościć:-(
Dużo zależy nie tylko od infry ale także od stanu danego ezt.
a gdyby wszystkie miały takie zawieszenie jak ED73 to już w ogóle byłaby bajka...
Z tym IR droższy od TLK to generalnie nie prawda, co najwyżej można powiedzieć, że kosztują tyle samo. Odległości kilometrowych gdzie taryfa IR jest wyższa od rewelacyjnego jest bardzo mało (chyba tylko na krótkich odcinkach).
Do tego w IR jest więcej ulg i promocji, więc nawet z biletem rewelacyjnym IR jest tańszy od TLK jeśli jedzie np. uczeń z rodzicem (a dwóch osobach bez ulg ustawowych nie wspominając)
Natomiast wszystkie długie trasy IR lepsze byłyby na składach wagonowych.
Obecnie dotyczy to IR Bolko i IR Bursztyn. Choć to pod warunkiem, że taki Bolko miałby min. 6 wagonów w dni kiedy teraz jedzie 2 EN57.
Na pewno długie trasy, w pociągach IR powinny być obsługiwane składami wagoowymi. "Bolko" przede wszystkim, bo to jest jednak 560 km i bite 8 godzin podróży, a stan infrastruktury kolejowej na większości trasy pozostawia wiele do życzenia (zwłaszcza odcinek Opole-Katowice). Ten pociąg w ogóle powinien jeździć jako Regio Express z przedłużeniem do Chełma. Wagony powinno się zabrać z "Mazowsze", który powinien jeździć jako zwykły IR na EZT. Puszczanie dwóch Regio Expresów na E20 w ciągu 3 godzin jest zupełnie niezrozumiałe, gdy tymczasem na "Bolko"często podstawia się plastik.
Ponadto na wagonach powino się puścić "Prosnę", i wspomniany już "Bursztyn". Natomiast IR relacji Warszawa - Poznań i Warszawa - Kraków spokojnie dać na EZT. To jest około 3 - 3,5 godziny podróży, dobra trasa i korona z głowy nikomu nie spadnie jak się przejedzie w elektrycznej jednostce. Na pewno IR łączące stolicę z Lublinem i Łodzią zostawić jako na EZT. Zwykłe EN57 tutaj spokojnie wystarczy.
ale oni chyba bardziej patrzą na konkurencję, na lini Poznań-Warszawa bardzo dużo ludzi się przemieszcza więc puszczają wagony.
Oraz na zasoby wagonowe. Nie zawsze są wagony ktore mozna by puscic na IR, patrz Bolko- nie za bardzo są wagony w Lublinie z ktorych moznaby zestawic ten pociag.
Popieram. IR z Warszawy do Lublina, Krakowa, Łodzi na jednostkach, noi Mazowsze. Wagony dać na Bolko i Prosnę (to napewno), ewentualnie na Łużyce i wydłużyć do Zgorzelca. Im dłuższa relacja tym większy powinien być komfort wg mnie. (analogicznie TLK Wa-wa Łódź na ED74).
Jednak te zmodernizowane wagony na RE Mazowsze nieco się marnują - krótki obieg.
Nie lepiej je dać na dłuższą trasę albo połączyć jakieś obiegi? IMHO lepiej było gdy jeździł na WOŚP.
No ale teraz jest za to bardziej jednolita oferta an E20...
nikt z was nie wziął pod uwagę, że była to moja pierwsza podróż IR, więc nie mam porównania, a nikt z was akurat tym składem nie jechał w tym dniu co ja więc też nie może się do końca odnieść. Często korzystam z kibli, czy to z Kolei Mazowieckich czy SKM (Gdańsk, Warszawa) i jeździło się raczej przyjemnie i dlatego byłem mocno zaskoczony tym co mnie spotkało w ostatni wtorek. Wydaje mi się, że te składy nie nadają się na trasy gdzie osiągane są prędkości rzędu 100 kmh. I żadnym wytłumaczeniem jest to, że to tylko 2,5 h, bo TLK Warszawa-Gdańsk przez Toruń była dla mnie mniej męczacą podróżą mimo tłoku w pociągu i dłuższego czasu podróży. Po prostu mówię, że zraziłem się do IR bo jedyne co się dało w tym pociągu robić to siedzieć i się gapić w sufit, bo o poczytaniu gazety nie ma mowy. A i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Ten IR jeździ tylko w niedzielę i jest typowym pociągiem dla studnetów, a różnica w cenie to 3 zł!! Nie mówcie mi, że za 3 złote warto się tak męczyć. Myślę, że lepiej sobie odmówić piwka w parku.
No faktycznie Bolko powinien być wagonowy, ale z pustego i Salomon nie naleje. A na Warszawa-Poznań i Warszawa-Kraków są wagony bo to flagowe trasy IR i nie chcą tam dawać EZT.
Co do lotniczych wrażeń z EN57: w skrajnych przedziałach wagonu silnikowego (środkowego) to faktycznie dźwięki jak z bombowca. W wagonach rozrządczych jest ciszej. Bujanie z kolei to efekt złej infrastruktury a także konstrukcji wózka EN57 (zmienione dopiero w SPOT-ach). Mówi się trudno, mamy wolny wybór.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Wysłany: 29-04-2011, 18:48 Nowe pociągi IR na czas wakacji
Przeglądając system internetowej sprzedaży biletów PR znalazłem takie oto dwa ciekawe połączenia IR:
* IR 63126 Wrocław Gł. - Zakopane p. Opole, Katowice, Żywiec, Suchą Beskidzką
* IR 36129 w relacji przeciwnej
* IR 28520 Lublin - Kołobrzeg p. Warszawę, Kutno, Bydgoszcz, Piłę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum