Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 267, 268, 269  Następny
Pociągi REGIO i interREGIO
Autor Wiadomość

QbaOSW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 01 Lis 2009
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: 26-04-2011, 21:53    Odpowiedz z cytatem

sokyl, No nie wiem czy są droższe, wiem, że jest coraz więcej składów wagonowych IR.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sokyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Paź 2010

PostWysłany: 26-04-2011, 22:15    Odpowiedz z cytatem

Są droższe na pewno tam, gdzie na TLK obowiązuje Bilet Rewelacyjny(d.fioletowy) czyli jesli się nie mylę na odcinku np. Wrocław-Przemyśl, a już na pewno Kraków-Przemyśl.
Wagonowych IR jest sporo. Jednak nie wiem czy się zgodzisz, ale pociągi okazjonalne, takie jak chociażby Bursztyn powinny być właśnie na wagonach, aby zachęcić ludzi, którzy rzadko widują pociągi IR i pokazać, że za przyzwoitą cenę można jechać w niezłych warunkach na dłuższej trasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-04-2011, 23:12    Odpowiedz z cytatem

Uważam, że nie ma co aż tak narzekać na Inter Regio, tylko jak ktoś wspomniał cieszyć sie, że one są, zwłaszcza w dobie tego co PIC wyprawia, również na lubelskiej linii. Owszem, w niektórych przypadkach standard mógłby być lepszy, ale akurat w przypadku opisywanego powyżej IR "Bystrzyca" już bym naprawdę nie przesadzał. Przecież to raptem 2h30' i naprawdę można to przejechać zwykłą jednostką elektryczną. Nie zapominajmy, że PIC nie wpadł na to żeby wczoraj i dzisiaj uruchomić dodatkowe pociągi a Przewozy Regionalne tak i chwała im za to. To samo się tyczy Wielkiego Tygodnia, kiedy to od środy do soboty jeździł dodatkowo IR "Bystrzyca". Akurat miałem okazję jechać nim i w czwartek do Lublina, i wczoraj z Lublina i nie zauważyłem niczego niepokojącego. Szybko, wygodnie i przyjemnie.
Pamiętam jedną z moich pierwszych podroży IR. Było to 1 maja 2010 r, "Barbakanem". Jechałem z Poznania do Katowic, a wtedy jeszcze ten skład jeździł na EZT, zazwyczaj jako ED72. Mimo 350 km i ponad 5 godzinnej podróży, naprawdę byłem zadowolony, i nie miałem się do czego przyczepić, może poza stanem toalet ale to odwieczny problem wszystkich polskich pociągów, nawet sztandarowych EIC. A jak komuś nie pasuje IR to godzinę później jedzie TLK 25104, naprawdę nie widzę problemu. A najlepiej to proponuję prywatne auto. Zwłaszcza na słynnej 17 komfort, że tylko pozazdrościć:-(
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klrzysiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2008

PostWysłany: 27-04-2011, 14:09    Odpowiedz z cytatem

Dużo zależy nie tylko od infry ale także od stanu danego ezt.

a gdyby wszystkie miały takie zawieszenie jak ED73 to już w ogóle byłaby bajka...

Z tym IR droższy od TLK to generalnie nie prawda, co najwyżej można powiedzieć, że kosztują tyle samo. Odległości kilometrowych gdzie taryfa IR jest wyższa od rewelacyjnego jest bardzo mało (chyba tylko na krótkich odcinkach).
Do tego w IR jest więcej ulg i promocji, więc nawet z biletem rewelacyjnym IR jest tańszy od TLK jeśli jedzie np. uczeń z rodzicem (a dwóch osobach bez ulg ustawowych nie wspominając)

Natomiast wszystkie długie trasy IR lepsze byłyby na składach wagonowych.
Obecnie dotyczy to IR Bolko i IR Bursztyn. Choć to pod warunkiem, że taki Bolko miałby min. 6 wagonów w dni kiedy teraz jedzie 2 EN57.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-04-2011, 22:18    Odpowiedz z cytatem

Na pewno długie trasy, w pociągach IR powinny być obsługiwane składami wagoowymi. "Bolko" przede wszystkim, bo to jest jednak 560 km i bite 8 godzin podróży, a stan infrastruktury kolejowej na większości trasy pozostawia wiele do życzenia (zwłaszcza odcinek Opole-Katowice). Ten pociąg w ogóle powinien jeździć jako Regio Express z przedłużeniem do Chełma. Wagony powinno się zabrać z "Mazowsze", który powinien jeździć jako zwykły IR na EZT. Puszczanie dwóch Regio Expresów na E20 w ciągu 3 godzin jest zupełnie niezrozumiałe, gdy tymczasem na "Bolko"często podstawia się plastik.
Ponadto na wagonach powino się puścić "Prosnę", i wspomniany już "Bursztyn". Natomiast IR relacji Warszawa - Poznań i Warszawa - Kraków spokojnie dać na EZT. To jest około 3 - 3,5 godziny podróży, dobra trasa i korona z głowy nikomu nie spadnie jak się przejedzie w elektrycznej jednostce. Na pewno IR łączące stolicę z Lublinem i Łodzią zostawić jako na EZT. Zwykłe EN57 tutaj spokojnie wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 27-04-2011, 22:21    Odpowiedz z cytatem

ale oni chyba bardziej patrzą na konkurencję, na lini Poznań-Warszawa bardzo dużo ludzi się przemieszcza więc puszczają wagony.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 27-04-2011, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Kilka informacji z wczoraj:

Stacja Wrocław:
REGIOExpress 60002 Drezno - Wrocław
642 033 Frekwencja ok 140% (jak sardynki jechali)

REGIO 60733 Jelcz - Wrocław
EN57-879 (Dolnoslaski ZPR) Frekwencja 70%

REGIO 67933 Wrocław - Poznań
EN57-877 (Kujawski ZPR) Frekwencja prawie 100%

REGIO 8640 Kostrzyn - Wrocław
EN57-683 (Dolnoslaski ZPR) Frekwencja ponad 100%

interREGIO "WIELKOPOLANIN" 73112 Poznań - Rzeszów
ET22-xxx+112A[z]+112A[z]+111A+Bmnopux
[z] - jako 2 klasa

Stacja Kluczbork:

interREGIO "BARBAKAN" 83120 Szczecin - Kraków
ET22-10xx+112A+112A[IR]+111A+Bmnopux[IR]
[IR] - malowanie IR

Stacja Kraków Główny:

interREGIO "WOŚP" Warszawa - Rzeszów
ET22-651 (CT Centralny) +112Ay+112A[IR]+111A+112A
[IR] - malowanie interREGIO

Więcej informacji na blogu: http://podroze1435.bloog.pl/

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-04-2011, 22:35   

siwiutki91 napisał/a:
ale oni chyba bardziej patrzą na konkurencję, na lini Poznań-Warszawa bardzo dużo ludzi się przemieszcza więc puszczają wagony.


Oraz na zasoby wagonowe. Nie zawsze są wagony ktore mozna by puscic na IR, patrz Bolko- nie za bardzo są wagony w Lublinie z ktorych moznaby zestawic ten pociag.
Powrót do góry

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-04-2011, 23:33    Odpowiedz z cytatem

Popieram. IR z Warszawy do Lublina, Krakowa, Łodzi na jednostkach, noi Mazowsze. Wagony dać na Bolko i Prosnę (to napewno), ewentualnie na Łużyce i wydłużyć do Zgorzelca. Im dłuższa relacja tym większy powinien być komfort wg mnie. (analogicznie TLK Wa-wa Łódź na ED74).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klrzysiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2008

PostWysłany: 28-04-2011, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Jednak te zmodernizowane wagony na RE Mazowsze nieco się marnują - krótki obieg.
Nie lepiej je dać na dłuższą trasę albo połączyć jakieś obiegi? IMHO lepiej było gdy jeździł na WOŚP.
No ale teraz jest za to bardziej jednolita oferta an E20...

Bolko niestety odpada bo wymaga dwóch składów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

white_snoopy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2011

PostWysłany: 29-04-2011, 13:44    Odpowiedz z cytatem

nikt z was nie wziął pod uwagę, że była to moja pierwsza podróż IR, więc nie mam porównania, a nikt z was akurat tym składem nie jechał w tym dniu co ja więc też nie może się do końca odnieść. Często korzystam z kibli, czy to z Kolei Mazowieckich czy SKM (Gdańsk, Warszawa) i jeździło się raczej przyjemnie i dlatego byłem mocno zaskoczony tym co mnie spotkało w ostatni wtorek. Wydaje mi się, że te składy nie nadają się na trasy gdzie osiągane są prędkości rzędu 100 kmh. I żadnym wytłumaczeniem jest to, że to tylko 2,5 h, bo TLK Warszawa-Gdańsk przez Toruń była dla mnie mniej męczacą podróżą mimo tłoku w pociągu i dłuższego czasu podróży. Po prostu mówię, że zraziłem się do IR bo jedyne co się dało w tym pociągu robić to siedzieć i się gapić w sufit, bo o poczytaniu gazety nie ma mowy. A i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Ten IR jeździ tylko w niedzielę i jest typowym pociągiem dla studnetów, a różnica w cenie to 3 zł!! Nie mówcie mi, że za 3 złote warto się tak męczyć. Myślę, że lepiej sobie odmówić piwka w parku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 29-04-2011, 17:35    Odpowiedz z cytatem

No faktycznie Bolko powinien być wagonowy, ale z pustego i Salomon nie naleje. A na Warszawa-Poznań i Warszawa-Kraków są wagony bo to flagowe trasy IR i nie chcą tam dawać EZT.

Co do lotniczych wrażeń z EN57: w skrajnych przedziałach wagonu silnikowego (środkowego) to faktycznie dźwięki jak z bombowca. W wagonach rozrządczych jest ciszej. Bujanie z kolei to efekt złej infrastruktury a także konstrukcji wózka EN57 (zmienione dopiero w SPOT-ach). Mówi się trudno, mamy wolny wybór.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kempi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2009
Skąd: Opole

PostWysłany: 29-04-2011, 18:48   Nowe pociągi IR na czas wakacji Odpowiedz z cytatem

Przeglądając system internetowej sprzedaży biletów PR znalazłem takie oto dwa ciekawe połączenia IR:
* IR 63126 Wrocław Gł. - Zakopane p. Opole, Katowice, Żywiec, Suchą Beskidzką
* IR 36129 w relacji przeciwnej
* IR 28520 Lublin - Kołobrzeg p. Warszawę, Kutno, Bydgoszcz, Piłę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pilot1123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2010

PostWysłany: 29-04-2011, 19:53    Odpowiedz z cytatem

faktycznie, w wakacje będzie pociąg Wrocław-Zakopane p. Żywiec Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 29-04-2011, 20:00    Odpowiedz z cytatem

A wiesz może czy na EZT czy może wagonach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 121 z 269 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 267, 268, 269  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl