Mnie to nowe malowanie niestety w ogóle się nie podoba. Wolę to klasyczne, niebiesko-żółte, ewentualnie malowanie IR.
Najbardziej podobało mi się malowanie czerwono-szaro-czarne, ale nie wiem, czy wagon w tym malowaniu istniał naprawdę, gdyż nigdy go nie spotkałem :
Od siebie dodam, że w Lesznie stoi kilkanaście Bohunów ze stacji mac. Racibórz i Gliwice. Czekają na uruchomienie zaplecza technicznego, wtedy pewnie czeka ja remoncik.
jakieby nie było, malowanie powinno być SPÓJNE. To nowe nawet może być, ale pod warunkiem, że przemaluja na nie cały tabor. Malowanie w barwy wojewódzkie jeszcze pogarsza sprawe
Jak w ogóle ten współczynnik obliczyć? Dla zwykłych wagonów przedziałowych A i B sprawa jest jasna 9 i 10 przedziałów, powoli zaczyna się komplikować przy wagonach AB, podaje się 9 bo niby taka jest ilość ogólna przedziałów wagonu, ale moim zdaniem powinno być A4B5
Twoja koncepcja na wagony AB mi się osobiście podoba.
A co do sedna, to obliczenia robi się mniej więcej tak:
- ilość przedziałów lub ilość rzędów siedzeń dzielona przez 2
- połówki zaokrąglamy w górę.
Przykłady:
1 klasa przedziałowa typ Y lub Z - 9 przedziałów (lub 9 x 2 rzędów / 2) - A9
2 klasa przedziałowa typ Y - 10 przedziałów (lub 10 x 2 rzędów / 2) - B10, w typie Z zwykle B11
2 klasa bezprzedziałowa 154A - 20 rzędów / 2 - B10mnopuz, rowerowy 18 rzędów / 2 - B9mnopuvz
I tu dochodzimy do naszych Bohunów - jak tu się liczy, szczególnie te kanapy wzdłuż wagonu?
A czy Bohuny mają jakieś oznaczenie fabryczne serii?
Bonanzy (czy jak kto woli kowbojki) mają 120A. W przypadku wagonów Bdhpumn nigdzie z podobnym symbolem się nie spotkano.
Wagony piętrowe nie mają konkretnego typu (jak np. 111Arow, 141A, 609Ar itp. itd.) podaje się tu jako typ oznaczenie literowe Bdhpumn (najnowsze Bmnopux).
Jako wagony pochodzenia zagranicznego nie mają określonego oficjalnie typu. Potocznie, acz rzadko, stosuje się oznaczenie "Görlitz '88" - określenie miejsca produkcji i roku rozpoczęcia dostaw danej partii wagonów. Inne oznaczenia skonstruowane w ten sposób są częściej spotykane, np. "Görlitz '81", "Bautzen '86" (wagony sypialne), "Bautzen '84" (przedziałowe dwójki), "Bautzen '91" (wagony pasażerskie standardu Z), itp.
Bo na tych wagonach się je stosuje.
Podobnie jak na XB, Z2B, Z2A, WL, WR i "od razu" wiadomo, że chodzi o Goerlitz lub Bautzen.
Dla porządku Z1A, Z1B to też obce wagony (ABB Henschel).
W przypadku piętrusów tego się nie stosuje i nie wiadomo, dlaczego.
Polskie mają swoje numery 1xx lub inne, gdy nie są to typowe pasażerskie.
Co do DBme, to nic innego jak np. niemiecka, czeska itd. wersja pierwotnego Bdhpumn (D- piętrowy, B i reszta -wiadomo).
P
Kolejny z piętrusów zakończył swoją pracę na sieci. Dokładniej mówiąc chodzi o wagon 50 51 26-08 010-8 znajdujący się obecnie w Chojnicach. W drugiej połowie miesiąca odbędzie się przetarg złomowy i jeśli znajdzie się chętny i nic nie stanie na przeszkodzie pójdzie na przysłowiowe "żyletki".
Do Krzyża przyjechało kilkadziesiąt piętrowych Bdhpumn i Bmnopux wszystkie do całkowitej naprawy, nowe fotele, okna, wnętrza oraz nowe malowanie zewnętrzne zauważyłem już jeden odnowiony wagon zniknęły żółte kolory, wagony teraz są niebiesko srebrne z dużym napisem przewozy regionalne na srebrnym pasku, ciekawie to wygląda chciaż wolał bym orginalne kolory barwy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum