Mamy kolejną ciekawostkę w taborze Przewozów Regionalnych. Zakończyła się naprawa poziomu P4 piętrowego wagonu, popularnego "Bohuna". I nie byłoby w tym może nic dziwnego, gdyby nie jego malowanie.
Od 24 czerwca 2018 roku, Bipy nie mogą pojawiać się na szlakach. W niedzielę wygasło świadectwo sprawności technicznej ostatniego czynnego dotychczas zestawu wagonów Bhp.
Jak poinformował nas jeden z Czytelników w środę, 24 października, dwie "bipy" odkupione przez ASO Mieczkowski od Przewozów Regionalnych pojadą do nowego właściciela.
Czy można aktualnie gdzieś spotkać Bohuny lub Bipy?
Wybieram się na początku kwietnia 2019 r na wycieczkę kolejową po Polsce, nie mieszkam jednak w kraju i nie do końca jestem w temacie.
Ciche kolejowe rocznice. 60 lat piętrowych wagon Bipa
Niemal niezauważenie, cicho, bez rozgłosu, w tym roku (2019) minęła 60. rocznica wprowadzenia do eksploatacji pierwszych wagonów piętrowych (oznaczonych Bipa, później Bhp) na polskich szlakach kolejowych. Również w tym roku minęła pierwsza rocznica wycofania ich z eksploatacji. Jednak ich historia w Polsce, a szczególnie liczne, wcześniejsze polskie wątki w budowie wagonów piętrowych warte są odnotowania. Czasami zaskakujące, a czasami dość ponure i być może dlatego tak mało znane miłośnikom kolei.
8 września spłonął kolejny sprawny wagon piętrowy należący do spółki Polregio. To nie pierwszy taki przypadek w tym roku. Tym razem pożar miał miejsce w Lesznie.
Jako dzieciaki zawsze chcieliśmy spać na górze łóżka piętrowego. Kto był wyżej, ten miał lepiej. Podobnie rzecz miała się wówczas, kiedy jako starsi już podróżni wsiadaliśmy do piętrowych wagonów składów „Bhp”, czyli popularnych wagonów z literowym oznakowaniem PKP „Bipa”.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum