voyager1231, a jednak, PLK było blisko totalnej kompromitacji. Przypomnę, że oryginalnie ten przystanek miał być gotowy rok temu (!), potem termin był przesuwany na czerwiec ale okazało się, że pochylnie nie spełniają norm (!). Ogólnie ten przystanek okazał się wielkim wyzwanie dla naszego ukochanego zarządcy infrastruktury, porównywalnym z budową piramid bądź drapaczy chmur w Dubaju.
Jechałem dzisiaj popołudniową "Kwisą" rel. Wrocław (15.52) - Lubań Śl. i po raz kolejny przed odjazdem pociągu konduktor informował pasażerów (nawet przez nagłośnienie pociągu), że pociąg nie zatrzymuje się na wszystkich stacjach. Parę osób zdążyło jeszcze wysiąść ze składu przed odjazdem.
Zastanawiam się, czy KD nie wprowadzają trochę zamieszania przez oznaczanie pociągów jedną "klasą" - osobowe, stosując rozwiązanie ograniczenia dla niektórych połączeń liczby przystanków. Czy nie lepiej byłoby wprowadzić nową kategorię "pociągów przyspieszonych" (na zwykłej taryfie cenowej) dla tych pociągów, które nie zatrzymują się na wszystkich stacjach? Potrzebne jest tym samym ujednolicenie trasy, czyli stałe stacje "zatrzymania", aby uniknąć sytuacji, że niektóre pociągi zatrzymują się na stacjach "X", "Y", "Z", a niektóre tylko na "Y".
Skoro coraz częściej słyszy się na forum głosy, by wprowadzić między pociągami osobowymi kursy "przyspieszone" (i takie mają być od nowego rozkładu na linii "zgorzeleckiej" - tj. dwie pary "Żar", jedna para "Drezna" oraz jedna "Kwisa") to może warto byłoby dla ich oznaczenia (i dodatkowej informacji dla pasażerów) oznaczyć te pociągi kategorią "przyspieszone"?
jano, tubylcy z biletami miesięcznymi chyba wiedzą które pociągi zatrzymują się na ich stacjach? Zawsze znajdzie się kilku zamotanych pasażerów. Czy dla paru osób trzeba wprowadzać zmiany? Na plakatowych rozkładach jazdy wyraźnie są wymienione stacje pośrednie. Jeśli ktoś ma problem z czytaniem rozkładu ze zrozumieniem to jego problem a nie kolejarzy. Aczkolwiek warto wypuścić na tory więcej pociągów przyspieszonych, ale takich z prawdziwego zdarzenia (tzn. bez postojów na przypadkowo wybranych wioskach), a nie robić parodię jak to ma miejsce teraz. I wyraźnie je oznaczyć. Jak? Najprościej jak się da, czyli osobowe i przyspieszone. Ale w tej samej taryfie.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Ale dawniej na plakatach były wypisane tylko wybrane stacje pośrednie, a dzisiaj wszystkie.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2015, 14:16
Hasło "pociąg przyspieszony" przy zapowiedzi pociągu z pewnością nie zaszkodzi. Zawsze się włączy pasażerowi światełko, żeby zwrócić uwagę czy do swojej stacji dojedzie. Wymienić stacji na których się zatrzymuje (lub nie) na danym odcinku, też by nie przeszkodziło.
Owszem, wszystkie stacje są wymienione w plakatowych rozkładach, ale niezmiennie wyglądają one dramatycznie z wieloterminowością, więc nie traktujemy tego źródła jako podstawowego informacji o trasie.
Dzisiaj w nowych Impulsach KD (tych z ostatniej dostawy) można było usłyszeć po każdej stacji pośredniej zatrzymania komunikat głosowy nie tylko o następnej stacji ale też o "stacji docelowej".
Wracałem pociągiem rel. Wrocław (odj. 15.52) - Lubań Śl. i po raz pierwszy spotkałem się z taką zapowiedzią - stacja docelowa Lubań Śląski (ang. destination).
Niekiedy w autobusach MPK Wrocław można usłyszeć po wejściu na przystanku np. "Linia 149, kierunek Plac Grunwaldzki".
Dodam, że frekwencja powyżej 100% od początku trasy. Do Miękini pociąg złapał ponad 5 minut opóźnienia, bo nie po raz pierwszy (mimo, że wg rozkładu jest przyspieszony) to zatrzymał się zarówno w peronach na Żernikach jak i w Mrozowie. Ciekawe czy do Legnicy tak samo dalej się jechał?
Dzisiejszy szynobus Wrocław (20:51) - Żary jest zestawiony z SA132-002. Ten szynobus jest zmodernizowany. Dostał nowe kolory. Uchwyty i poręcze zmienione z zielone na żółte. A drzwi zastąpiono z bialego na czarne. Co mi zdziwiło ponieważ nie dosłyszałem tej informacji na tutejszym forum.
Ten SA132 to w moim odczuciu jeżdżący złom. Jest w nim strasznie głośno, podwozie charakteryzuje brak spokojnego biegu, a siedzenia takie... małe, niskie, niewygodne, zupełnie odbiegające od standardów siedzeń w pozostałych SA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum