Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 153, 154, 155  Następny
Wadowice - czy można uratować tę stację?
Autor Wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 12-01-2010, 16:26    Odpowiedz z cytatem

Nasyp jest, zarośnięty, w lecie niewidoczny dzięki bujnej roślinności.

kris123, EN71 to nie szynobus Razz zapewne chodzi Ci o EN81 Very Happy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 12-01-2010, 16:29    Odpowiedz z cytatem

A no jasne moja pomyłka:) EN 81

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 12-01-2010, 20:09    Odpowiedz z cytatem

CottonwoodEN71 napisał/a:
Nasyp jest, zarośnięty, w lecie niewidoczny dzięki bujnej roślinności.

A jest na tym nasypie tor i drut?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 12-01-2010, 20:31    Odpowiedz z cytatem

drutu nigdy nie było, z torem jak wcześniej pisałem chyba go nie ma, może ktoś wie dokładniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 12-01-2010, 23:00    Odpowiedz z cytatem

Toru nie ma, tylko nasyp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 13-01-2010, 09:41    Odpowiedz z cytatem

Panowie, nasyp to i tak jest bardzo dużo. I jest to podstawa do działania na rzecz odbudowy tej ąłcznicy. Bo jeszcze niedawno działała, więc czemu PLK ją rozebrała?
A tak na marginesie, w wątku "Szybka Kolej Aglomeracyjna w Krakowie":
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=6296
jest mowa o łącznicy "Barwałd –Kalwaria Zebrzydowska –Lanckorona" Ma kosztować 17 milionów. Co to za łącznica?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 13-01-2010, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Drogi Panie PP nie zaśmiecaj forum takimi linkami bo po co to nam jest na jeden pociąg w dni robocze i dwa puste w święta . Myślimy o zamknięciu tej trasy bo jak każdy widzi przynosi najwięcej strat , nie można tu nic zrobić na wszystko jest za późno.

" Panowie, nasyp to i tak jest bardzo dużo. I jest to podstawa do działania na rzecz odbudowy tej łącznicy. Bo jeszcze niedawno działała, więc czemu PLK ją rozebrała?
A tak na marginesie, w wątku "Szybka Kolej Aglomeracyjna w Krakowie":
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=6296
jest mowa o łącznicy "Barwałd –Kalwaria Zebrzydowska –Lanckorona" Ma kosztować 17 milionów. Co to za łącznica? "
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 13-01-2010, 14:19    Odpowiedz z cytatem

Szanowna Pani Anno!
Proszę bez takich wycieczek w moją stronę. I to Pani niech przestanie to forum zaśmiecać. Niech Pani nauczy się poprawnie (!) cytować wypowiedzi innych forumowiczów. Dziwi mnie to że nikt jeszcze Pani nie zwrócił na to uwagi. Mnie to bardzo denerwuje.
Po drugie, niech Pani w końcu napisze konkretnie jakie widzi Pani możliwości poprawy istniejacej sytuacji. Bo dotychczasowe Pani wypowiedzi to jeden wielki lament, marudzenie i narzekania.
Dotychczas wydusiła Pani z siebie jedynie fakt że w Wadowicach jest niepotrzebnie czynna kasa całodobowa. Zgadzam się. To bzdura. Ale co więcej ma Pani do powiedzenia? Dotychczas nic. Zupełnie Pani nie denerwują uposażenia dyrektorów i naczelników z PR. To tam są koszty. Koszty zbyt wysokich wynagrodzeń i znacznie, znacznie większe koszty źle podejmowanych decyzji! Marudzi Pani że pociągi jeżdzą puste. To co zrobić żeby się w nich pojawili pasażerowie? Jak przy tych środkach finansowych lepiej zorganizwać przewozy? Wie Pani?
I to forum jest też m.in. od tego aby porozmawiać co i jak można było zmienić, aby na kolei było lepiej. Jakby takie podejście reprezentowali niektórzy ludzie w Polsce, to nie mielibyśmy dziś wielu reaktywacji - proszę popatrzeć na woj. Opolskie.
Nie twierdzę że wszystkie moje pomysły są genialne, bo nie są. Ale po to właśnie tu dyskutujemy żeby coś zmienić na lepsze. A Pani tylko jęczy i marudzi że się nieda, że jest źle, że po co i na co, itp. bzdury. Ja mam tego dość!
Jak Pani myśli tylko o zamknięciu tej trasy to niech Pani znika z tego forum. To nie jest strona dla malkontentów, narzekaczy i niszczycieli kolei. Do widzenia Pani.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 13-01-2010, 14:23    Odpowiedz z cytatem

O zamknięciu tej trasy myśli się jakieś 20 lat, ale jakoś doszło do skutku tylko na 2,5 miesiąca w lecie 2000r. Po zatym wydano na tą linie w 2006 jakies 30mln, a 2 lata wczesniej też ją remontowano( wymieniano podkłady i podniesiono prędkośc do prawie takiej jak obecna), po czym ten tor rozebrano (drewnine podkłady), zastapiono nowym (stalowe). Jak widac pieniądze są, ale wydawane są w dziwny sposób.

Po zatym jeśli chodzi o łącznicę to zapewne niedziałała od bardzo dawna. Rozjazdu na linii Krakowskiej nie ma od dawna, kto wie, może nawet geometria tej linii sie zmieniła i nasyp "nie pasuje"?

Odbudowa jej nie musi kosztowac wiele - biorąc przykład Szklarskiej Poreby, czy Trzebnicy - prywatne firmy odbudowuja od zera szlaki za około 1mln/km - a tam nawet 1km nie ma, kilkaset metrów no i sygnalizacja (to kosztuje, ale własnie wystawiono nowa nastawnię w Wadowicach - więc dla jakiegoś celu).

Po prostu dopóki PLK w taki sposób będzie władać tą linią, wszytsko będzie kosztowac 10x wiecej niż potrzeba, a samorządy bedą zdezorientowane wysokimi cenami. Być może te 17mln to za odbudowę wyremontowanego po elektryfikacji w 1991 odcinka Barwałd średni - KL, gdzie od dawna jest 60km/h z drobnymi spowolnieniami. Podkłady tam są w dużej części betonowe i nie poztreba całkowitego remontu. No ale łatwo wmówić samorządowcom, że trzeba, bo to zawsze pieniądze. Papier/internet wszystko przyjmie, dziennikarze wszystko napisać mogą o tej linii, bo mało kto osobiście ta linią jechał lub się torom przyglądał. Stacje w KZ przebudowywano gruntownie w 2006, więc łącznica mogła być pewnie za te same pieniądze, ale pewnie się spieszyli, nie chciało się, nikt nie zapytał.
Po prostu potrzeba szczerego zajęcia stanowiska przez samorządy, tak by co chwile nie krążyły plotki, że chce się linię likwidować, podczas gdy z drugiej strony miliony są inwestowane. Albo pieniądze sa wydawane w sposób sprzyjający pasażerom, albo po prostu PLK ma tam swój poligon doswiadczalny za pewnie unijne i państwowe pieniądze - wg hasła: remontujmy ale nic nie będzie jeździć. W ten sposób mamy ładne nieużywane i nieprzydatne przejście podziemne (może kosztowało tyle co EN81) niedostępne dla wózków dziecinnych - więc przejechałem po torach, czemu nie, przecież przyjechałem jedynym pociągiem z tego kierunku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13-01-2010, 16:00    Odpowiedz z cytatem

To, że geometria nasypu nie pasuje do zakopianki widać nawet na zdjęciach, to, że łącznica byłaby bardzo przydatna nie ulega wątpliwości ale ktoś za bardzo śpieszył się przy remoncie w 2006 i nie pomyślał o tym, lub wystąpiły inne trudności, należy poruszyć tą sprawę, bo to bardzo ułatwiło by ruch na tej linii (i przyspieszyło), niestety (ponownie odwołuje się do zdjęć) nie ulega wątpliwości, że należałoby wejść na prywatne tereny, znajdujące się przy torach, przy ew. odbudowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 13-01-2010, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Jeśli jakikolwiek dziennikarz czy samorządowiec ma się zainteresowac naszymi upublicznionymi tutaj w pewnym małym gronie informacjami, traktować je na poważnie, to prosiłbym trzymac nerwy na wodzy - wiem, to trudne. Niech każdy się wypowie - plotki niosą czasem nieco prawdy. Krytyka ma swoje zalety.

Przy budowie byle chodnika, kanalizacji, ronda, wchodzi się na tereny prywatne i jesli to są nieużytki, jak tam, to nie ma najmniejszego problemu - ot wykupuje się kawałek terenu i już. Chodzi o teren pod uzytecznośc publiczną, więc nawet jak cena niebardzo włascicielowi pasuje, to ma 2 możliwości odwołania (żona pracowała w geodezji, to coś słyszałem, ale się nie znam), za trzecim razem dostaje urzedowo ustalona cenę i jest wywłaszczany. Nie sądzę by ktokolwiek ostro walczył przeciw zajęciu paru metrów kwadratowym krzaków i chwastów.
Do tego, łącznica ta nie była potrzebna gdy pociągi łączono w KL ze składami z Żywca i łączyło się to ze zmianą trakcji. Niestety EN57, 71 tego "nie potrafią" wbrew pozorom - chyba ze względu na marnej jakości kopię sprzęgów - Scharfenberg'ów, które prawie na całym świecie kolejowym jeżdżą.
Jeśliby połączyć dwa EN81 i zrobić Żywiec/Bielsko-Kraków - to nie trzeba łacznicy Smile. Nie mam pojęcia jak łatwo się je łączy (wielokrotne sterowanie). Zresztą tych składów prawie nie ma, a jest mnóstwo EN57.
Drugi "kwiatek" na tej linii, który aż sie prosił w 2006 o przebudowę, to wiadukt w Kleczy, no ale to blokada da wysokich ciężarówek, czyli nie nasz problem.
Inna, droższa wizja poprawki, to zbudownie wiaduktu w Barwałdzie (na jeden pociag to nie ma sensu, trzeba miec szczescie żeby go trafić, ale na 10...15 par..). Tam sie aż prosi o wiadukt. Droga schodzi w dół tylko po to by wjechać na przejazd i potem ostro pod górę. W Choczni też może by się dało, choć trudniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 13-01-2010, 18:20    Odpowiedz z cytatem

Zamykanie linii. Bez obrazy pani anno ale taki postulat jest żałosny. najpierw bulenie na remont, potem idiotyzm z szynobusem, który miał byc a teraz chęć zamykania trasy. paranoja...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 14-01-2010, 09:47    Odpowiedz z cytatem

Drogi Panie PP
Każda drobna inwestycja dla tej trasy jest dalsze bezcelowe wydawanie pieniędzy , mamy kładkę w Kleczy Górnej dla kogo ona jest ,przejście podziemne w Wadowicach i Stacje XXI wieku . Kto teraz będzie naprawiał szlak z Wadowic do Bielska . Ja nie jestem przeciw tylko widzimy co się dzieje ,wszystko wymaga remontu Władze PKP tylko widzą Szlak Jana Pawła II. Jeśli chodzi o etaty w dyrekcji to oni obsługują wiele odcinków np. Kraków - Tarnów . Ja wszystko opisuje z mojej obserwacji i wszyscy widzimy ilość podróżnych na trasie Wadowice -Bielsko .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 14-01-2010, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Tak tylko co sie dziwić skoro praktycznie nie ma komunikacji od strony Krakowa. Co mi z tego, ze pojadę pociągiem do Bielska skoro zywcem się z niego nie wydostanę. Jeśli już to skąłd powinien jechać rano i popołudniu. Ale komu by się chciało myślec. Po drugie jeśli teraz zamknąć ruch to ludzi szlak trafi, jak sobie uzmysłowią ile pieniędzy pochłonął remont. jak wielokrotnie pisałem nie ma linii niedochodowych, ale sa linie źle zarządzane. a co do remontów to fakt, ze większośc środków idzie na główne linie w regionie. Typu Tarnów, CMK,Katowice, a linie lokalne szlak trafia. A coz stacja w wadowicach zacznie służyć bezdomnym...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 14-01-2010, 13:38    Odpowiedz z cytatem

Jeśli zlikwidują, to trzeba będzie zainteresować media by podsumowały wszystkie "przemyślane inaczej" inwestycje na tej linii i wymuszą zwolnienia w zarzadzie PKP wsród osób odpowiedzialnych - bo wyrzucenie powiedzmy 50mln złotych w błoto nie powinno przejść płazem. Możliwe, że jest to powód i pewna polisa dla tej linii, że ludzie ktorzy decydowali o remontach nie chca jej zamknięcia, bo wtedy prokurator miałby podstawy węszyć Smile.
Trzeba by wspomnieć wybudowanie mijanki w barwałdzie Górnym i jej zlikwidowanie, podobnie mijanki w Woźnikach na linii do Spytkowic, rozbudowa stacji w Kleczy D., oraz elektryfikacja i szybkie zamknięcie odcinka Bolęcin - Chrzanów. W innych krajach niektórzy już bali by się o swoje majątki. Można by np ich zlicytować i udostępnić przejście podziemne w Wad i poczekalnię jako przytułek Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 25 z 155 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 153, 154, 155  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl