Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 33, 34, 35  Następny
Wykolejenie pociągu TLK w Babach
Autor Wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 20-08-2011, 15:08    Odpowiedz z cytatem

A pro pos

Źródło: ZZM


_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 20-08-2011, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś może potwierdzić informację,że jakiś czas w tym samym miejscu wykoleiła się jednostka elektryczna,ale całą sprawę zatuszowano,bo na szczęście nikt wtedy nie odniósł poważniejszych obrażeń? To info od kierownika Przewozów Regionalnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

September Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2009

PostWysłany: 21-08-2011, 21:58    Odpowiedz z cytatem

2 miesiące temu był wypadek na przejeździe w Jarostach (tj. niedaleko Bab) pociąg potrącił motorowerzystę, ale żadnego wypadku nie było z wykolejeniem pociągu.

//nie cytuj przedmówcy. mateuszpiszcz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 22-08-2011, 21:45    Odpowiedz z cytatem

ARESZT BEZPODSTAWNY, BO NIE MA OBAWY MATACTWA?

Zażalenie obrony na aresztowanie 42-letniego maszynisty pociągu TLK Warszawa-Katowice, który 12 sierpnia wykoleił się w Babach k. Piotrkowa Trybunalskiego, trafiło do piotrkowskiego sądu. Niewykluczone, że sąd rozpozna je w najbliższą środę.
Tydzień temu piotrkowski sąd rejonowy - na wniosek prokuratury - aresztował na dwa miesiące 42-letniego maszynistę pociągu, Tomasza G., podejrzanego o spowodowanie katastrofy kolejowej. Areszt był uzasadniany obawą matactwa ze strony podejrzanego i grożącą mu wysoką karą - do 12 lat więzienia.

Zażalenie już w sądzie.

Jak poinformował obrońca maszynisty mec. Wojciech Kilanowski, zażalenie obrony na decyzję o tymczasowym aresztowaniu trafiło już do sądu. Według niego możliwe jest, że sąd rozpozna je już w najbliższą środę.

W ubiegłym tygodniu wnioski dotyczące poręczenia za aresztowanego maszynistę skierowali do sądu poseł PiS Jerzy Polaczek i były prezes PKP Intercity Czesław Warsewicz. W ich ocenie nie istnieje ryzyko, żeby maszynista utrudniał postępowanie karne, czy nakłaniał do składania fałszywych zeznań. We wniosku zapewniają, że podejrzany stawi się na każde wezwanie sądu.

Jechał za szybko.
Jest wniosek o areszt dla maszynisty pociągu.

Prokuratura żąda trzymiesiecznego aresztu zapobiegawczego dla maszynisty... czytaj więcej »
Do wypadku pociągu pasażerskiego TLK relacji Warszawa Wschodnia-Katowice doszło 12 sierpnia. Wykoleiła się lokomotywa i cztery wagony. Lokomotywa uderzyła w nasyp. Jeden z wagonów wypadł z torów i przewrócił się. W katastrofie zginął 52-letni mężczyzna, a 81 osób poszkodowanych trafiło do szpitali.

Według piotrkowskiej prokuratury jedną z przyczyn wypadku była nadmierna prędkość, z jaką pociąg wjechał na rozjazd. Urządzenia w lokomotywie zarejestrowały, że przed wypadnięciem z torów skład jechał z prędkością 118 km na godz., a ograniczenie prędkości w tym miejscu wynosi 40 km na godz.

Sprowadził katastrofę w ruchu kolejowym?

Prokuratura przedstawiła maszyniście zarzut sprowadzenia katastrofy w ruchu kolejowym, której następstwem była "śmierć jednej osoby oraz doznanie obrażeń ciała różnego stopnia przez szereg innych osób".
Maszynista w areszcie. Na dwa miesiące.

Sąd w Piotrkowie Trybunalskim aresztował na dwa miesiące maszynistę pociągu...czytaj więcej »
Mężczyzna nie przyznał się do zarzucanego mu czynu. W prokuraturze odmówił składania wyjaśnień. Przed sądem - podczas rozpoznawania wniosku o aresztowanie - zmienił zdanie i opowiadał o zdarzeniu.

Śledczy wciąż analizują inne możliwe przyczyny tej katastrofy m.in. wadę materiałową i technologiczną torowiska, wadę urządzenia rozjazdowego, które miało zmienić tor poruszania się pociągu czy niesprawność mechanizmów elektrowozu. Wstępne ustalenia - według prokuratury - nie wskazują na wady czy niesprawność urządzeń. Na potrzeby śledztwa zabezpieczono m.in. rejestratory z lokomotywy, zapisy rozmów między maszynistą a pracownikiem nastawni i rejestratory uruchamiania świateł wskazujących na konieczność ograniczenia prędkości na danym odcinku.

Źródło: TVN24


Dlaczego doszło do wypadku?

Powiedział, że nie wróci do domu.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 22-08-2011, 23:00    Odpowiedz z cytatem

Obejrzałem materiały w TVN UWAGA i sorry... Prokurator swoją wypowiedzią pokazał że nie ma zielonego pojęcia o tym co się wydarzyło. Kurczę... Jechałem tym szlakiem dzień wcześniej i nie miałem żadnego ograniczenia prędkości w Babach do 40km/h, ten maszynista też nie miał. Nie było wydawane żadne takie ograniczenie w rozkazie R307. Do tego mówił coś o sygnalizacji ale nie mając zielonego pojęcia o czym mówi. W taki wypadku musiał by mieć ostatni SBL na pomarańczowe mrugające i wjazdowy na "dwa" czyli dolne światło pomarańczowe a górne według wskazań semafora wyjazdowego. Nie uwierzę w to, że maszynista (samemu będąc maszynistą) ignoruje wskazania dwóch kolejnych semaforów. Kasując przy nich SHP i reagując dopiero obserwując drogę przebiegu, gdy zobaczył że iglice są na bok. Wtedy dopiero "walnął" w "nagłe" ale już było za późno. Dlaczego słysząc od maszynistów teraz w Babach na wjeździe od Rokicin semafory aż rażą w pełnym słońcu? Krzaki powycinane, soczewki wyczyszczone, żarówki wymienione. Sorry... Kto tutaj mataczy???? Mogę dostać ostrzeżenie i wisi mi to. Nie uwierzę w błąd maszynisty w takiej sytuacji. I tyle

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-08-2011, 00:07   

Reportaż z UWAGI! do obejrzenia tutaj:

http://uwaga.tvn.pl/51185,wideo,286194,dlaczego_doszlo_do_wypadku,dlaczego_doszlo_do_wypadku,reportaz.html
Powrót do góry

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 23-08-2011, 08:48    Odpowiedz z cytatem

EP07Budyn napisał/a:
Jechałem tym szlakiem dzień wcześniej i nie miałem żadnego ograniczenia prędkości w Babach do 40km/h, ten maszynista też nie miał. Nie było wydawane żadne takie ograniczenie w rozkazie R307.


To dlaczego nie zgłosisz się do prokuratury w roli świadka i nie powiesz śledczym , że dzień wcześniej była takowa sytuacja? Dla tej sprawy każdy taki sygnał ( o ile jest wiarygodny) jest bardzo ważny!

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 23-08-2011, 09:54    Odpowiedz z cytatem

No własnie, mateuszpiszcz ma rację. Wzywa się EP07Budyn do stawienia w prokuraturze, to może pomóc temu człowiekowi!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 23-08-2011, 10:13    Odpowiedz z cytatem

Spisujemy wszelkie relacje i materiały w tym temacie. Odnajdujemy wszelkie nieprawidłowości z ostatnich lat, po to właśnie żeby przedstawić je w prokuraturze

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Observator Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sie 2011

PostWysłany: 23-08-2011, 16:35    Odpowiedz z cytatem

Do poprzednika .
Jechałem tym szlakiem dzień wcześniej i nie miałem żadnego ograniczenia prędkości w Babach do 40km/h, a zmieniałeś tor w tym samym miejscu?.
Krzaki powycinane, soczewki wyczyszczone, żarówki wymienione. Sorry... Kto tutaj mataczy???? Mogę dostać ostrzeżenie i wisi mi to.
Komisja powypadkowa miała obowiązek w dokumentację również fotograficzną.
Czy to że wycięli krzaki, oczyścili soczewki i wymienili żarówki to teraz ogranicza bezpieczeństwo ruch w tym miejscu.
A może żarówki i soczewki zostały wzięte do ekspertyzy ja bym tak zrobił.
A co ostrzegania maszynisty przez dyżurnego ruchu powinni to ponownie wprowadzić do przepisów w końcu bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

baniorz64 Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 23 Sie 2011
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-08-2011, 18:20   wykolejenie pociągu w Babach Odpowiedz z cytatem

Choć często czytałem wasze forum, dotychczas nie brałem udziału w dyskusjach ponieważ moim zdaniem wszelkiego rodzaju fora dyskusyjne nic w zasadzie nie wnoszą i są w większości miejscem plotkarskich spotkań. Jednak po przeczytaniu tego wątku szlag mnie trafił no i mnie wzięło.
1. Z treści wielu wypowiedzi wynika, że biorą w dyskusji udział właśnie ludzie o ciągotach plotkarskich. Dlaczego ? Ano wystarczy poczytać wpisy o ilości ofiar śmiertelnych wypadku (1, 4, będzie ich więcej, itp.). Po czym te same osoby piszą komentarze zawierające współczucie dla kolegi Tomka, maszynisty tego feralnego pociągu i zarzucają mediom, że przejaskrawiły, prokurator przesadził itd. Czysta hipokryzja, zakłamanie i szukanie taniej sensacji, ot i wszystko. Czy ci właśnie plotkarze pomyśleli w czasie dokonywania tych wpisów, że ich wypociny mogli również na gorąco czytać bliscy tego maszynisty któremu w późniejszych postach tak gorąco współczuli ?
2. Całe to pyszczenie na rzecznika prasowego ZZDR PKP i komentarze z tym związane jest co najmniej śmieszne.
Po to kowal ma kleszcze żeby ..., po to jest powołana instytucja rzecznika prasowego aby ten reagował na wszelkiego rodzaju nieprawdziwe stwierdzenia i przekłamania, niezależnie od tego jakiej to dotyczy instytucji czy sytuacji. Czy premier, minister, prezes firmy, komendant policji czy straży pożarnej etc, etc, podpisuje wszystkie informacje ? jasne, że nie bo od tego jest rzecznik prasowy. Oczywiście rola to bardzo niewdzięczna ale tak już jest świat ułożony i tyle. Przy całym ogromnym szacunku do kol. Miętka i tego co stara się od wielu lat robić w sprawach Polskiej Kolei uważam, że jego wypowiedź podczas konferencji prasowej była co najmniej niefortunna. Strzelił facet babola i nie chce się do popełnienia błędu przyznać. Cóż tłumaczę to sobie sytuacją i stresem. Brawo dla rzecznika ZZDR a pała z dużym minusem dla rzecznika prasowego PKP PLK S.A. za bierne zachowanie w tej sytuacji. Różnica między nimi jest taka, że rzecznik ZZDR robi swoją robotę za darmo i zareagował a rzecznik PLK bierze kasę i nie robi w takich sytuacjach nic Śmiech Język
3. Panowie maszyniści piszący na temat ZZDR PKP i jego roli w zbieraniu podpisów do RN PKP. No nie wywołujcie wilka z lasu bo podyskutujemy o ustawie o pomostówkach i waszej roli w jej uchwaleniu. Zasuńcie więc zasłonę milczenia dla dobra wszystkich. Pa.
4. Jestem dyżurnym ruchu z 30 letnim stażem pracy w zawodzie. Tak jak większość kolejarzy, w tym moich kolegów z różnych nastawni uważam, że decyzja sądu w sprawie kolegi Tomka i sam wniosek prokuratora to zdecydowane przegięcie zrobione pod publiczkę, na doraźną potrzebę kampanii wyborczej, na zapotrzebowanie polityczne a nie z konieczności, podobnie jak troskliwa wizyta premiera na miejscu katastrofy która tylko przeszkadzała służbom ratunkowym w prowadzeniu akcji. Każda wizyta "vipa" w takim miejscu utrudnia działanie i przeszkadza choćby z powodu kręcących się ze świtą Borowików którzy też mają swoje do zrobienia.
5. ZAMIAST BEZPRODUKTYWNIE PYSZCZYĆ na forum i pisać nic nie warte teksty o współczuciu, może admin Infokolei uruchomi akcje zbierania podpisów pod petycja o zwolnienie maszynisty z aresztu i zastosowanie innego środka np. dozoru policyjnego.
6. Sceptykom i innym którym wydaje się, że to dobra okazja do zamieszania i twierdzenia, że wewnątrz komitetu strajkowego czy KKZZ cvoś jest nie teges oraz ty którzy starają się łączyć obydwie sprawy to znaczy niefortunnej wypowiedzi kol.Mietka i reakcji ZZDR PKP na nią, z prowadzonymi przez KKZZ (w tym również ZZDR PKP) działaniami strajkowymi i negocjacjami w spółce PR napiszę tylko tyle, nic wam z tego nie wyjdzie Język Język nie zamieszacie. N ie łącznie tych spraw bo to zupełnie inne tematy a kol. Leszek Miętek w przyszłości będzie bardziej ważył słolwa swoich wypowiedzi, przynajmniej taką mam nadzieję. Pozdrawiam WSZYSTKICH prawdziwych fachowców biorących udział w dyskusji, dyletantom piszącym tylko po to by zaistnieć gdzieś w sieci nie chce mi się nawet nogi podać bo szkoda zachodu.
7. Próbie wprowadzenia do instrukcji IR 1 przepisu nakładającego na dyżurnego ruchu obowiązek informowania maszynisty drogą radiowa, że jedzie na bok - mówię kategorycznie NIE. Dlaczego ? A jak sobie wyobrażacie moją codzienną prace na nastawni, na dużej stacji "osobowej" gdzie w dobie przejeżdża około 750 pociągów , w tym w większości pasażerskich, gdzie ogranicza się obsadę bo trzeba oszczędzić parę nadgodzin. To czysta paranoja tym bardziej że większość z nich wjeżdża do stacji właśnie "na bok", nie zejdę z radia przez 12 godzin a koledzy z sąsiednich nastawni po tygodniu będą za mną kamieniami ciskać. Po to żeby maszynista miał informację gdzie jedzie i z jaką ma jechać prędkością są semafory i sygnały na nich zgodne z instrukcją którą muszę znać i ja i maszynista i wieli innych pracowników kolei. Maszynista jest w lokomotywie sam lub niekiedy z kolegą, ma na głowie swój pociąg i lokomotywę, Ja na pulpicie nastawczym jestem też sam, mam na głowie jednocześnie odpowiedzialność za kilka a czasem kilkanaście pociągów, za ludzi na torach, za planowość kursowania, za manewry w stacji, za zapowiedzi megafonowe aby były prawidłowe, za nastawnie wykonawcze, usterki USRK itp, itd. Co według was mamy jeszcze robić. Wprowadzenie takiego przepisu to przerzucenie odpowiedzialności za niemal wszystko na jednego człowieka na nastawni. A co na LCS - ach ? kiedy na odcinku linii porusza się kilka pociągów na raz. Którego maszynistę informować w pierwszej kolejności jeśli o tym samym czasie, "na bok", na kilku stacjach sterowanych z LCS wjeżdżać będzie kilka pociągów nap. 2 lub 3 ? Pomyśleliście koledzy maszyniści o tym, chyba nie. Więc najpierw pomyślcie a potem rzucajcie hasła i propozycje. Byleby były mądre i nie szkodziły innym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 23-08-2011, 20:59    Odpowiedz z cytatem

@baniorz64 - 99,9% racji. jedna tylko różnica, chodzi o to by dyzurny informował o jeździe na bok tylko te pociagi, które rozkladowo mają jechac tzw. po prostym i bez zatrzymania. Więc jesli pracujesz na dużej stacji to pewnie wiekszość pociągów się zatrzymuje. Reasumując, chodzi o te pociagi które na bok jadą w odstępstwie od rozkładu, czy regulaminu. I na koniec sprawa rzecznika: takie dokumenty w poważnych firmach podpisuje czlonek zarządu (o trści pisma tu nie dyskutuję).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 23-08-2011, 21:01    Odpowiedz z cytatem

"To nie maszynista ale ludzie odpowiadający za bezpieczeństwo na kolei mają krew na rękach."
troszkę podobne w wymowie do "już nikt nigdy przez tego pana życia pozbawiony nie będzie".
Ja tam do kamery nie przyznawałbym się do koszmarów po przejechaniu człowieka - to groźny objaw na tak odpowiedzialnym stanowisku.
Wszystkie ręce na pokład i niech chłopina wraca do żony i dzieci - energię skupić wtedy na rzetelnym wyjaśnieniu wypadku. Zero zamiatania pod dywan - bez względu na konsekwencje.
A media - no cóż niektórych widok kamerki podnieca i plota trzy po trzy - może lepiej nic nie mówić?

Matador a skąd maszynista ma wiedzieć na jaki tor przyjęciowy powinien być przyjęty jego pociąg?
Życie trzeba sobie upraszczać a nie komplikować -baniorz ma 100% racji.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Punisher Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2010

PostWysłany: 23-08-2011, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Gumiś, jesteś niereformowalny. Z jednej strony zaczynasz pisać sensownie, lecz z drugiej nie zmarnujesz żadnej okazji by dołożyć Miętkowym. Akurat w tym temacie raczej powinieneś dać spokuj.
Trzeba było to nagłośnić i Miętek to zrobił dobrze. Może przesadził na konferencji, lecz cel uświęca środki. Jeżeli maszynista wróci do żony i dzieci, jak piszesz, to przeprosisz Miętka, czy dołożysz mu z innej beczki?

_________________
Jeśli wrogowie cię chwalą, musiałeś popełnić błąd.
(August Bebel)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 23-08-2011, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Miałem ciężki dzień, i w sumie, idę spać. Ale jutro.... . Być może... ?
Chociaż, już dziś coś wiadomo!
Co na to Sąd?

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 28 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl