Też uważam, że EN 81 to niezły sprzęt.
Swego czasu protestowałem przeciwko ZKA na całej trasie do Krynicy, chciałem jedynie przewozów na nieprzejezdnym odcinku. Niestety jak się okazało miałem rację, PR-y na ZKA zwyczajnie zaoszczędzą, a przecież z Sącza do Krynicy sprawdziłby się spokojnie szynobus.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-11-2010, 07:23
loker, Pomyśl czemu przetarg prawie na 4 miechy? Most ma być do 23 grudnia. Przyjmijmy 5 stycznia ewentualnie. Czemu nie wzięto na te 3 tygodnie firmy z doskoku jak od chyba 10 lipca do 31 lipca PKS Nowy Sącz? No czemu. Z tkz.wolnego wyboru.
kryniczanin, bo pewnych rzeczy nie da się zrobić z doskoku... Prawo Zamówień Publicznych się kłania...
loker, sheva17, EN81 nie są złe, pytanie tylko jak PRy dbają o mienie powierzone im przez województwo... Ostatnio kilka dni temu oglądałem jednego jelonka na Krakowie Głównym i się za głowę złapałem... rdzewieje to, od dołu lakier odchodzi płatami, widać "bąble" pod lakierem w innych miejscach... Pomijam fakt, że to wyrób PESY, a więc niekoniecznie musi być dobrej jakości, ale kwestia utrzymania też robi swoje...
Wtedy mieliśmy nagłą sytuację, nie pamiętam trybu, ale gdy przypadek jest nagły nawet przetargu nie trzeba przeprowadzać, możliwe jest zamówienie z wolnej ręki. Dzisiaj o tym nie ma mowy.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-11-2010, 13:29
Przypadek jest nagły - kończy się poprzedni przetarg a 11-20 dni póżniej ma wrócić normalność. Można było rozpisać przetarg do 31.12.2010. A co do EN81 bardzo lubię ten tabor na Krynicę od Sącza w sam raz a te 5 par na EN 81 z Krakowa do Tarnowa to była ironia.
Od samego początku mówiliśmy, że EN81 idealnie pasują do odcinka Sącz- Krynica. Nie jest nagły, bo nie było wczoraj powodzi tylko jakiś czas temu. Wtedy prawo pozwalało na niezwłoczne działanie.
Przypadek jest nagły - kończy się poprzedni przetarg a 11-20 dni póżniej ma wrócić normalność. Można było rozpisać przetarg do 31.12.2010. A co do EN81 bardzo lubię ten tabor na Krynicę od Sącza w sam raz a te 5 par na EN 81 z Krakowa do Tarnowa to była ironia.
Przy nagłym zdarzeniu można zlecić wykonanie usługi z wolnej ręki. Według mnie bardzo dobrze, że umowa wykracza czasowo do przodu z klauzulą możliwości jej skrócenia po otwarciu mostu. Ustalanie w przetargu widełek czasowych do np. 23.12, 31.12. lub 10.01 nie ma sensu, bo nie masz pewności przejezdności szlaku na ten czas, potem byś musiał robić przetarg na KKA na np. 10 dni w trybie przyspieszonym, co wyjdzie znacznie drożej, bo nie opłaci się przewoźnikom organizować logistyki np. na okres tylko 10 dni niż dłuższa zaplanowana umowa, która za tzw. wzkm wyjdzie znacznie taniej... Niestety przepisy są denne i debilne w tej kwestii, bo już w instytucjach publicznych robi się przetargi na papier toaletowy... Ot cała filozofia.
Nie bądź zaskoczony jeśli drożność szlaku do Krynicy będzie dopiero w nowym roku...
Huknąć zdecydowanie należy wtedy jeśli po udrożnieniu szlaku do Krynicy MZPR nie odwoła KKA...
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-11-2010, 15:48
To może małe dane odnosnie frekwencji w autobusach KKA, sprawdzone dzis osobiscie.
Jaworzyna- do N. Sacza przyjechalo 65 osob, z czego az 30 przesiadlo sie do autobusu KKA (duzo wycieczkowiczow). W sumie w autobusie KKA był niemal komplet, czyli calkiem niezle.
Z powrotem (Krynica 10:10-Nowy Sacz-11:40-Tarnow 13:30) bylo duuuzo gorzej,wsiadalem w Piwnicznej i w autobusie bylo zaledwie 7 osob. Brak wymiany pasazerskiej po drodze.
Co do EN 81 nadają się tylko na rótkie trasy i odcinki to raz. Po drugie już dawano je na kursy typu tarnów-Sącz i był niezły gniot. Niekiedy EN 57 jest ciasnawy a co dopiero szynobus. Po drugie dzielenie relacji tylko dla szynobusu też jest kiepskie. Po pierwsze muszą być 2 pociągi a po drugie u nas cały czas wciskają , że brakuje ich. I raczej ja bym nie mówił o szynobusie na Kryniczance jeszcze z innego powodu. Pojeździ miesiąc a potem zacznie się cyrk z ZKA, która pooza oddawaniem linii innym firmom nie daje nic
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
pewnie masz rację tylko mnie zastanawia skąd płaczki z Krakowa wezmą tyle szynobusów, bo skończy się cyrkiem z ZKA, bo powiedzą że koszty będa "niższe".
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum